BABA Z LEDU
Neděle, 11 březen 2018

Související obrázekNedívali jste se v neděli večer na premiéru nového českého filmu "BÁBA Z LEDU"? Zas jeden "obyčejný milý film", který se nejspíš bude občas opakovat, stejně jako některé jiné naše filmy ze života. Bylo to hezké, neskončilo to nějakým trapným happyendem, ale tak, jak to v životě většinou dopadá. Myslím, že tento film vyhrál právem.

 

 

 

 

 

 

Ano, v pražském Rudolfinu se v sobotu udíleli Čeští lvi. Předávání cen České filmové a televizní akademie (ČFTA) probíhalo letos již po pětadvacáté. Bohužel se řečníci místo nějakých těch historek z natáčení věnovali především a jen současné politice. Škoda. 

 

 

Související obrázek

 

I když - pomalu se bojím, že si otevřu na netu manuál na vysavač, případně recept na dokonalý segedín, a mezi několika potřebnými informacemi budou haldy nejrůznějších politických komentářů..  Nejsem proti politice, docela ráda si poslechnu názory nejrůznějších lidí, ale fakt to nemusí být lautr všude... Za chvíli se bude halasit i během Večerníčku...

 

Ale zpět k onomu filmu - viděli jste ho?

Jak se vám líbil?

Jak se vám líbila úžasná dvojice Kronerová-Nový?

 

 

 d@niela

 

 

 

Komentáře
... : Moira
Ahoj,
a hezky den preju.
Film se mi libil, myslim, ze se reziser udrzel tesne nad linii patosu. Figury jsou vykreslene plasticky, povahy nejsou cernobile. Za me dobre.
březen 12, 2018 06:17
... : NČ
Jestli jde o fotky z uvedenýho filmu, tak stačilo. Sorry jako, to skutečně vidět nemusim.
Jinak souhlas. Podle článků šlo na Lvech o jednostrannou politickou propagandu a masívní synchronizovanou obranu Český televize. Celkem chápu, že všichni "umělci" přisátí na bohatej a bezednej cecek ČT si svý živobytí budou bránit do roztrhání. Jak by se taky uživili, když nic neuměj? Jakási stará nevzhledná pseudorežizérka nekoukatelnejch filmů prohlásila: "Česká televize patří nám, občanům".
No tak jo. Sice to tady bylo psaný zrovna nedávno, přesto bych jen znova podotknul:
Nikdo jim ji přeci nebere. Ale ať si ji teda platěj, když jim patří!
březen 12, 2018 07:51
... : d@niela
Náhodou, bylo to velmi vkusně natočeno.
Konečně film, ve kterém jsou lidé i takoví, jako je v určitém věku běžné. Doposud ve většině filmech jsou herečky krásné, štíhlé, plastickými chirurgy neustále udržované, v co možná nej nej kondici.

Ale tady bylo velmi hezky ukázáno, že i ženská "nad padesát", stejně jako chlap s povoleným vším, můžou mít vztah plný lásky a vzájemného potěšení.

Já vím, že líp se kouká na udržovanou nahou třicítku a svalnatce, co chodí 4x týdně do posilovny, ale tak přeci nevypadá většina z nás?
Myslím, že hodně těch, co nesplňují zrovna normy krásy, dostane po tomhle filmu zas novou chuť do života.

A o tom celý film byl:
že i když má člověk plno nejrůznějších životních trampot, tak to nemá vzdávat;
že je plno těch, co se jim děti zrovna moc nevyvedly, co neměli zrovna nejveselejší život
- a když najednou přijde možnost ještě něco zažít, tak se nebát...
a tu svou kapičku štěstí si neupírat.
smilies/smiley.gif smilies/smiley.gif smilies/smiley.gif

březen 12, 2018 10:54
... : Michal
No a co to obrátit? Český Lev byl naším milým vedoucím soudruhem cílená propaganda proti ČT a vůbec mediím. Samozřejmě krom Parlamentních listů, protože každý blb ví, že mají vždycky pravdu.
březen 12, 2018 11:50
... : NČ
Svalnatci mě nezajímají. Ale když už koukám na film, chci tam vidět pěkný holky a ženský.
Na to ostatní nemusim chodit do kina nebo čumět do bedny, toho je kolem všude dost.
Ostatně, Krónerová, chudinka, je vošklivá po tátovi od mlada. Jenže táta je vošklivej pěkně. Na ni se koukat nedalo nikdy, natož teď (viz foto).
Co se tejče "umělce" Novýho, toho si pamatuju skoro jen jako unylýho Palyzu a teď jako funebráka "myslete na svou smrt, předplaťte si fůnus", což je zřejmě jeho vrcholný umělecký číslo. Dík za jeho "umění".
Ale píču jen za sebe a aniž bych to umělecký dílo viděl (asi ani neuvidim). Tak se třeba mejlim, ale s tim nic neudělám. Prostě bych si vůbec nezapnul film, obsazenej mně silně nesympatickejma "umělcema". Je prostě pár herců, zejména hereček, co mi dokážou zkazit i ten nejlepší příběh, scénář, režii (namátkou - L. Zedníčková, E. Holubová, Z. Bydžovská, atp.).
Jen tak ze vzpomínek: Je to vůbec ASPOŇ ZDÁLKY porovnatelný s černobílejma skvostama, taky z uplně všedního života: Ecce homo Homolka, nebo Lásky jedné plavovlásky? NEVĚŘIM!!!

březen 12, 2018 12:05
... : NČ
Michale. Když myslíš, tak mysli, mysliteli.
Akorát bych docela rád přivítal od tebe olíznutej článek z Parl. listů o tý akci s tvejma konkrétníma poukazama na každý lživý slovo, větu, odstavec.
Ale pokud nenajdeš, neva, nic si z toho nedělej. Nebudeš sám, kdo si dneska z huby dělá trhací kalendář, bez jedinýho důkazu.
březen 12, 2018 12:18
... : alka..
Hele NČ. Mě ten film taky nenadchnul,ale zkoukla jsem ho. Někdy jsem se i viděla.Ale Tebou haněné hérečky mám docela ráda. Při představě,že bych měla koukat na Ecce homo Homolka, nebo Lásky jedné plavovlásky?mi naskakuje husina,ale nevidím důvod proč jsi tak kousavej.

březen 12, 2018 12:36
... : Nona
Mně to připadalo přehrávané, synové i snachy málo uvěřitelní, i ta slepice jako Nového "partnerka"..... Na komedii málo vtipu, na drama málo smutku.... smilies/sad.gif
Postelová scéna se mi tedy nelíbila..... byla hodně odvážná vzhledem k věku zúčastněných. Dala bych jim peřinu až ke krku.... smilies/grin.gif
březen 12, 2018 12:43
... : *deeres*
Poslední dobou se mně stává,že projedu TV program a jenom občas naleznu něco, na co se dá koukat. Tak se ještě podívám na hodnocení a nakonec zjistím, že i to je odpad.
Včera to bylo to samé a tak jsem chvíli klikala s ovladačem, abych se odreagovala od před velikonočního uklízení, (ano umyla jsem okna, tak dnes celý den leje), Babu z ledu jsem tedy neviděla celou, fakt to nebylo špatný, na tu bídu, co se teď točí.
Kronerová je celoživotní ošklivka, jak mladá, tak stará, ale herečka je exelentní.
březen 12, 2018 12:54
... : NČ
Hele Alko. Napsal jsem jen svuj názor, aniž bych film viděl. Nezkousl bych ty herce, naskakuje mi husina už při jejich jménech. A navíc je tady ta fotka.
Ale třeba příběh jako takovej, při jinym obsazení, nebo v knižním formátu - třeba bych mohl. Takhle nemůžu.
Že ti naskakuje husina při mnou jmenovanejch filmech, že mnou nesnášený herečky máš ráda, to klidně i pochopim. Každej to máme jinak a někde jinde. Např. jedna z mejch berušek nemohla ani z dálky cejtit poručíka Colomba. Mně absolutně nevadil.
Kousavost jsem si tady dovolil jen k Michalovu posměšnýmu, nesmírně vtipnýmu "každý blb ví, že Parl. listy mají vždycky pravdu".

březen 12, 2018 12:58
... : alka..
S tou slepicí jsem to taky nepochopila,že měl v karavanu kurník,budiž.Ale mít slepici jako mazlíčka,co chodí po stole.Mohl vymyslet,a teď se pražáci neurazte, jen opravdu zarputilej pražák,který neviděl slepici ani v zoo.To by věděl,že kudy chodí,tudy s..e. Proč mu nedal něco normálního.
březen 12, 2018 13:14
... : NČ
To jako fakt, Nono? Erotický scény těch, nahoře vyfocenejch, 70ti letejch těl? Neuvěřitelný!
březen 12, 2018 13:27
... : Nona
NČ, fakt..... a vlastně, když si tak upamatuji, byla tam legrační situace, kdy Krónerová využila dárku od syna - olivového oleje extra virgin - jako lubrikantu..... no, k popukání..... smilies/grin.gif
březen 12, 2018 13:47
... : NČ
Tak to bych mohl vidět JEDINĚ nalačno.
březen 12, 2018 14:13
... : Nona
smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif
březen 12, 2018 14:24
... : d@niela
Pepo, ty "erotický scény" jsou dělaný fakt tak, že v podstatě není nic vidět, trochu mi to připomíná "Čelisti", kde taky žádnej žralok, jak žere člověka, vidět nebyl, ale lidi v kinech stejně řvali hrůzou, protože ho viděli "ve svý hlavě". Tady vidíš sice babu přitulenou k dědkovi, případně dědka, jak leží (ze strany a ještě jen kousek jeho zad a boku) na babě, ale žádný detaily...


březen 12, 2018 14:42
... : mia I
udílení Lvů v sobotu jsme s dcerou sledovaly, i když ne od začátku. Opravdu nechápu, proč do všeho cpou politiku. Jediný Viktor Preiss se tomu vyhnul. Další trapárna byla, jak oceněným , když mluvili o chvilku déle, hrála do řeči protivná znělka.

Co jsem nepochopila, proč Českého lva uvádí Slovenka. Vůbec mě překvapilo, kolik Slováků bylo mezi navrhovanými na ocenění. Je vidět, že i když českému filmu zrovna není optimálně doba nakloněna, hledají tu Slováci uplatnění. Taky je vidět, kolik práce je za tím, než je film uveden do kin. Kolik profesí. Třeba střihač Alois Fišárek dostal ocenění za celoživotní dílo a přehled filmů na kterých se podílel, je obdivuhodný. Navíc hezký pán i v pokročilém věku, ten by se mi zrovna líbil místo Pavla Nového nebo takový typ muže do Báby z ledu.

Bábu z ledu jsem neviděla. Udělat vkusný film o lásce stárnoucích partnerů není jen tak. Pokud erotické scény, tak méně je více, aby to diváka neodpuzovalo, nebylo lascivní.

Nepochopila jsem, proč si Bohdan Sláma šel pro cenu v Rudolfinu naboso. Chtěl dát najevo, že je taky otužilý?
březen 12, 2018 15:02
... : d@niela
Mio, doporučuju se na film kouknout. Jak už jsem nahoře napsala, ono je nesmírně jednoduché udělat podobný film s "modelem a modelkou", ale tady byli tihle dva vybráni proto, že ztělesňují ty fakt obyčejné starší lidi, kteří už nejsou "výstavní exponáty".

Vím, mj., že je moře žen, i podstatně mladších, které se z nějakých důvodů nemají rady. Nemají krásná pevná držící prsa, nejsou štíhlé, mají třebas hodně silná stehna, bříško... A není to vždy jen nějakou tou rozežraností.

Jednoduše, každý jsme nějaký, ne každý dostal při narození nádhernou souměrnou postavu a ty správné geny. A ne každý má na plastického chirurga.

Přesto si myslím, že i takoví se mají mít rádi -respektive rády, protože tímhle trpí především ženské, tou neláskou až nenávistí k vlastnímu tělu...

A je to zbytečné - život přeci máme jen jeden. Takže, pokud se nějaké podobné nabídne dobrý vztah, tak by neměla odmítat - jen proto, že se bojí a stydí, že má strach, aby to nedopadlo špatně. Ano, hodně chlapů je podobných, jako náš NČ (nic proti tobě, Pepo), kterým se líbí jen pevná souměrná postavička :-).

Ale snad není každý takový, zvláště, pokud sám není Adonis smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif

březen 12, 2018 15:52
... : mia I
Dani já jsem včera koukala na relaci V siedmom nebi , v reklamním čase jsem na Bábu přepínala.

Určitě se budu snažit film shlédnout. A se vším co píšeš, souhlasím. Přírodní zákonitosti jsou přírodní zákonitosti a určitě tělo , které je na světě padesát, šedesát, sedmdesát a více let prostě nemůže vypadat jako tělo o dvacet, třicet let mladší. Postavu si možná některé ženy udrží a mají ji lepší než leckteré dvacítky, ale vrásky, stav kůže, očních víček prostě nikdo neošálí.

To co je hezké na stárnutí je právě nadhled a ochota přijmout své tělo takové jaké je, úměrné věku. A přesně jak píšeš, život máme jen jeden. Není to o tom urvat co se dá, ale taky nemít zbytečné předsudky.

Ale abych se vrátila k filmu. Z těch několika málo ukázek, kdy jsem v reklamním čase jojky nakoukla na Bábu a z pár ukázek na you tube mi tam vadí jiné věci než dva hlavní protagonisté. Přepla jsem to, když Ivánek říkal babičce , že smrdí a pak říká Táně Vilhelmové "Ty taky říkáš, že Ti bába smrdí". Já nevím jestli dětským hercům utvářet zrovna takové dialogy. Pak jsem viděla scénu, kdy slepice chodí mezi talíři na stole a zase tam jeden herec byl dost vulgární. Plesl se jmenuje? A s tou slepicí to mi fakt přišlo jako ptákovina. Ale viděla jsem fakt jen útržky. Zvědavost určitě vyhraje, film se budu snažit vidět. Od toho Bohdana Slámy jsem zatím asi nic neviděla. Překvapilo mě, že žije tady u nás na jihu, v Bořicích na Písecku. Myslela jsem, že to je Pražák.
březen 12, 2018 16:13
... : Moira
Musim se Zuzany Kronerove zastat. Neni to zadna krasavice, ale jako herecka si NIKDY na zadnou hvezdu nehrala. Zustala uplne normalni, ac hvezda.
březen 12, 2018 16:47
... : d@niela
Mio, tak to je právě to, že jsi viděla jen útržky... To s tím dítětem: kamarád mi vyprávěl něco podobného.

Byli na návštěvě u tchýně, a malá dcerka najednou u večeře řekla: "Bába blbá". A všichni strnuli, a když se on zeptal, co to říká, a proč, tak holčička odpověděla: "Maminka říkala, bába blbá..." a byl průser jako hrom smilies/cheesy.gif
Nojo, děti opakujou, co slyšej od rodičů, ale to přeci zná každý...


březen 12, 2018 17:20
... : NČ
Sem samozřejmě věděl, že tvrdě narazim.
Ale furt a furt! Na vesnický tancovačce poslouchám uplně v klídku a bez problémů místní kutálku i když chvilkama neladěj klarinety ani zpěv, bubeník je tam akorát do počtu a štymy mají harmonicky uzpůsobený na tři akordy. Kdyby se stejná kutálka objevila v televizi, nebo kdybych za ni musel, nedejbóže, zaplatit v kině, určitě bych po pár minutách odešel jak Bango.
Na rozdíl od muzikantů, od herce a zejména od herečky zase vyžaduju, aby se na ně mj. dalo i koukat a poslouchat jejich hlas. Jistě, že když je příběh vymyšlenej o stáří, tak nic proti hercům starcum a stařenám, ale probůh!!!! VOBLEČENEJM!!! Ježišmarjáááá, už nevim, jak to jinak říct! To je fakt tak těžký pochopit?
Jestli je ovšem příběh vymyšlenej tak, že nejde natočit bez toho, aby tam starci byli svlíknutí, tak si příběh prostě nedopřeju.
Mimochodem. Např. si vážím prezidenta Zemana. Ale když se před kamerama předvádí v plovkách u rybníka, samou trapností z něj bych se propadl.
Brou noc.
březen 12, 2018 17:37
... : mia I
u mě jsi Nč tvrdě nenarazil. Já Tvoje názory na toto znám a proto bych Ti nikdy neříkala, aby ses na ten film díval. Jestliže je pro Tebe staré tělo nekoukatelné, nemá cenu Ti doporučovat něco, co se Ti ekluje. Navíc Ty jsi sám na Kudlance před časem napsal, a to kvituji kladně, že ani Ty sám nechceš protějšku znechutit estetický zážitek a tak sám o důvěrnější kontakt nestojíš. V tom jsi výjimka, protože spousta mužů Tvého věku tu soudnost nemá a producírují se s partnerkami o několik desítek let mladšími, pak ta dvojice vypadá jako kráska a zvíře. Chápu, že někteří muži chtějí urvat co se dá, opravdu se domnívám, že chápu tu ješitnost, ale nejsou to trochu trpké hrozny, když si k tomu musí pomoci penězi?
březen 12, 2018 17:59
... : mila1
Já jsem film zhlédla. Úžasná Kronerová, trochu slabší Nový. Rozsekal mne konec, ale takový je život. Jinak mi přišlo, že tam bylo hodně hluchých míst, celkově to hodnotím tak nějak trošku lepší průměr, hlavně kvůli Kronerové.
Co se týče udílení cen Lva, tak to se už hodně dlouho nedívám. Taky neschvaluju tahat politiku do kultury, a pokud tam zazněla kritika Zemana a jeho útoku na ČT, tak je to stejně trapné, jako jeho ubohý inaugurační projev. Tím pro mne klesli na jeho (ne)úroveň.
březen 12, 2018 20:35
... : Michal
NČ, nemusím číst ten bullshit abych ho poznal. Četl jsem to a už nečtu, je to propaganda jako ostatní.
A když si chci zvednout hladinu adrenalinu přečtu si tvé komentáře. Napsal jsem
No a co to obrátit? Český Lev byl naším milým vedoucím soudruhem cílená propaganda proti ČT a vůbec mediím. Samozřejmě krom Parlamentních listů, protože každý blb ví, že mají vždycky pravdu.
Měj si své názory, to ti neberu, ale nech žít ty, kdo mají jiný. A na mně si laskavě v budoucnu hubu neotvírej. Já tě nejmenoval.
březen 12, 2018 21:40
... : NČ
Tim "každym blbem" jsi mě jmenoval a ne že ne. Je to jen pár dnů, co jsem tady někde napsal, že nevim ani o jednom nepravdivym článku na Parl. listech. Nevěřim, žes to nečet. To jen pro vyjasnění. Mně to neva. Je určitá sorta lidí, od nichž by mě souhlas naopak zneklidnil.
Konkrétních odkazů (důkazů) na lživý články, statě, věty z toho bullshitu, se od tebe samozřejmě nedočkám, takže je vlastně vše ok.
-------------------------
Jinak už jsem dávno pochopil, že nevzhledný "umělkyně" nacházejí bouřlivý zastání téměř jen v dámský populaci, takže se ani dohodnout nemůžeme.
Většina normálních chlapů potřebuje k obdivu k ženě OBOJÍ, nejen teda její duševno, ale i fyzično. Zatimco dámy, vč. 4 procent mužů, to fyzično u "umělkyň" nezajímá.


březen 13, 2018 03:53
... : NČ
Jo a Mílo: "Ubohej inaugurační projev"? Mě taky překvapil a vyvolal osýpky. Ne, že by byl nepravdivej, se všim jsem souhlasil. Proč teda ty osýpky?
To vidím takhle: Mám rád k večeři třeba chleba se sejrem a pochutnám si. Ale ke slavnostní hostině se prostě nehodí.
březen 13, 2018 04:31
... : mia I
jo Dani ještě k tomu s těmi dětmi. Takové situace, kterou popisuješ nebo jaká byla ve filmu se samozřejmě stávají. Ale myslela jsem to trochu jinak. Jestli je nutné takové věci dávat do scénáře. Protože pro toho malého klučinu, který stojí prvně před kamerou to může být náročné. Třeba je z domova zvyklý na hezké vztahy a tohle zahrát pro něho mohlo být třeba stresující.

Mám trochu pocit, že se dneska nekouká dítě nedítě. Vezmi si výměnu manželek. Ne že bych to nějak pravidelně sledovala. Ale kolikrát už si tam náhradní manželé velmi sprostě nadávali a děti toho jsou účastny , nikdo se jich neptá. Oni nemají zábrany, Nova nemá zábrany tohle natáčet a pouštět do éteru. Kde je hranice nějaké etiky?
březen 13, 2018 05:52
... : mia I
oni myšleno náhradní manželé
březen 13, 2018 05:53
... : mila1
NČ: jestli byl ten projev pravdivý či ne, to ponechám analytikům. Ale hodil se spíš někam na předvolební mítink do Horní Dolní než na inauguraci prezidenta.
březen 13, 2018 07:14
... : NČ
Proč mi to, Mílo, předhazuješ? Dyť píšu to samý.
březen 13, 2018 07:22
... : mila1
NČ: já Ti to nepředhazuju, já s Tebou vyjímečně souhlasím.
březen 13, 2018 07:48
... : mila1
Jinak, co se týče té scény se sexem v tomto filmu, tak mi to taky nedělalo moc dobře. Nemusím vidět všechno.
O to víc jsem ocenila to překvapení pro Bróňu v bílých šatech a lá Marilyn Monroe - to bylo vtipné.

březen 13, 2018 07:52
... : NČ
Aha. Tak jo, sorry. To ta moje stařecká paranoia.
březen 13, 2018 08:04
... : magdalenka
Film byl podmanivý. Souhlasím s Nonou. Scénář filmu byl dobrý. Konec mě chytil za srdce. Ale kdybych nevěděla, že film vyhrál tolik lvů, asi bych u něj do konce ani nevydržela. Plastičtí nebyli synové ani snachy. Byli moc černobílí. Škoda. Nevadí mi sex starých lidí na plátně ani v reálu, ale i manžel si posteskl, proč český film zabere vše a nenechá něco na fantazii diváka?
Velký obdiv paní Kronerové za výkon herecký, lidský i sportovní. Já bych do té vody nevlezla...
březen 13, 2018 22:43
... : magdalenka
Z filmu jsem si odnesla, že člověk nemá bejt srab. A každý má ten svůj úkol někde jinde a musí ho překonat sám.
březen 14, 2018 19:37
... : d@niela
Teď, pár dnů po shlédnutí filmu, si uvědomuju, že to byl především koncert Zuzany Kronerové.
Četla jsem i o tom, jak se cca půl roku připravovala na tu otřesnou ledovou koupel...

Ale - ano, ona je příkladem toho, že se člověk nemá dát, a i když je třeba životem ušlapaný, tak má hlavu zase zvednout a jít dál.

Ti ostatní vedle ní vlastně zanikli, ti jí jen statovali smilies/cheesy.gif

A ještě něco: na svůj věk vypadá fakt dobře. Mnohé o 15 let mladší by jí mohly závidět smilies/smiley.gif
březen 15, 2018 11:08
... : Iris
Danielko souhlasím. Ošklivka-neošklivka, kouká se na ni v každé minutě příjemně. S věkem dozrála a je z ní dáma, která je fantastická ve svém hereckém i civilním projevu. A mělas někde mezi řádky pravdu - je to o naději,odvaze, také o tom, že láska může přijít v každém věku, ať už to někomu připadá trapné nebo ne-e. Nedívala jsem se na předávání - ona za tu roli získala nějaké ocenění? Byla úžasná, nejlepší.
březen 16, 2018 11:49

Powered by Azrul's Jom Comment
busy