SUPERBOWL JE FAKT SUPER!
Úterý, 14 únor 2012

V Americe moc rádi slavíme. Lidé mají tak dobrý důvod pořádat různé party, různě cokoliv dekorovat, zdobit si domy, nakupovat  - a jíst. Myslím, že svátky jsou i dobře rozděleny během roku. Zmíním se jen o dnech, které jsou výborné pro pořádání rodinných a přátelských oslav. A že jich není málo...

 

 

 

 

 

      V lednu slavíme Nový rok, v únoru máme Groundhog day, Valentýn a Super Bowl, v březnu Mardi Gras a Saint Patrick´s day, v dubnu už máme Velikonoce, v květnu Cinco de Mayo a Memoriál day (oficiálně první den na kempování a BBQ v přírodě) a už nám začíná léto a prázdniny - jen ještě narozeniny Ameriky (Den nezávislosti)  s ohňostrojem na 4. července. Přes léto se jezdí ven, oslavuje a griluje tak nějak automaticky, nemusí být speciální důvod, a už tu máme podzim. V září začíná škola a je Den práce (oficiální konec rodinného kempování - tedy kromě kempování při podzimním lovení zvěře) a následuje v říjnu Halloween, v listopadu Díkůvzdání a v prosinci Vánoce.

 

      První - ale opravdu velký důvod se sejít a uspořádat opravdu velkou oslavu - je Super Bowl. V obchodech se inzerují obrovské a zlevněné televize, aby se zápas mohl dobře sledovat, potraviny jsou přeplněny nabídkou hotových „party talířů“ a bary se předhánějí v lepších a výhodnějších nabídkách pro svoje návštěvníky. Je to prostě vynikající příležitost sejít se s rodinou, s přáteli a známými u dobrého jídla, pití a zábavy (nejen sportovní), i s vtipnými reklamami během hry (ještě se zmíním), a hudební show v poločase.

      Každá Super Bowl party musí obsahovat určitě věci: salsu, guacamole, chipsy, pálivá křidýlka a pivo. A taky hodně drobných, neboť se během hry uzavírají finanční sázky (kdo a kam až doběhne, jaký druh skórování bude následovat a podobně).

 

   

   

Zajímavosti ze superbowlové neděle: 

- 8 miliónů liber guacamole (rozmačkané ochucené avocado)


- s guacamole-dipem bylo snězeno i 14.500 tun chipsů


- 6% lidí zavolalo v pondělí do práce, že jsou nemocní


- Průměrný počet lidí na superbowlové party – 17


- Pouhých 5% diváků sleduje Super bowl samo

 

- Pro oficiální NFL (národní fotbalová liga) se vyrobí (a použije) přes 700 tisíc fotbalových míčů, z nich 72 je připraveno pro Super Bowl 


- Na Super Bowl I. bylo vydáno 338 novinářských legitimaci, na Super Bowl XLIV.  už 4.705 
     

 

 

 

 

 

 

 

Co to vlastně Super Bowl je?

       Zhruba od léta se začínají hrát zápasy amerického fotbalu,  které vyvrcholí v únoru následujícího roku finálovou hrou zvanou Super Bowl. Mj. Super Bowl je číslován římskými číslicemi (# I se hrál v roce 1966  - ale římská čísla se začala používat až při páté hře a čtyřem předchozím byla dodána zpětně) a neoznačuje se tak tedy rok, nýbrž pořadí. Protože sezóna fotbalu trvá přes dva kalendářní roky.

 

      Takže letos není Super Bowl 2011/12, ale Super Bowl XLVI. Nu,  a hrálo se na Lucas Oil stadiónu v Indianopolis, kde 5. února tr. New York Giants porazili New England Patrioty.

 

       Neděle, která připadne na Super Bowl, je de facto národním svátkem. Je to pro Ameriku druhý den s nejvyšší konzumací jídla - hned po Díkůvzdání. Stejně tak je to nejvíce sledovaný televizní pořad za celý rok. (Super Bowl pořádaný v roce 2011 se stal nejvíce sledovaným program vůbec v historii americké televize, na druhém místě byla Super Bowl 2010, a třetí je závěrečný díl seriálu MASH, který si držel prvenství po 28 let).

 

     Právě že má Super Bowl tak vysokou sledovanost, jeho reklamový čas je také nejdražší z celého roku. A protože je čas tak drahý, společnosti natáčejí své nejdražší reklamy speciálně pro toto vysílání. Lidé se tak nejenom těší na zábavné sportovní utkání, ale i na ty úžasné, vtipné a vynalézavé reklamy. Jen pro zajímavost: tento rok vysílání 30 vteřinové reklamy stalo 3,5 miliónů dolarů (což je cca o 400 tisíc dolarů dražší než minulý rok). Osobně si myslím, že nevtipnější reklamy jsou právě na Doritos a piva. Největší „show"-reklamy jsou zase na auta.

 

Reklamy co stojí za zmínku:

 

2010 - Jedu do Disney Worldu - reklama na Disneyworld (mj. v každém Superbowlu za posledních 20 let)          

          - Doritos - Ruce pryč od (čehokoli) a já se nedotknu tvých Doritos

2011 - Chrysler - v Detroitu Eminem řídí Chrysler - 2 minutová reklama, tedy nejdelší v historii

2012 - Opět Chrysler, opět 2 minuty, tentokrát s Clintem Eastwoodem (cena vysílání za 2 minuty: tedy 4 x 3.5 mil dolarů)

          - Doritos  (moje rozhodně nejoblíbenější) Pes „žere“ kočky ze sousedství, a když je přistižen, uplácí si mlčenlivost chipsy Doritos.

 

 

 

 

 

   

  

     A když jsme u té televizní zábavy - možná se někomu z vás vybaví vzpomínka na obnažené ňadro Janet Jackson a následovně tisíce článků v evropském tisku vysmívajících se USA za údajnou prudérnost.

 

     Jenže - problém byl (a je, neboť se letos podobná situace opakovala díky zdviženému prostředníčku zpěvačky Mii) v něčem jiném. 

,.

       Všechny filmy, všechny TV pořady mají svoje „hodnocení“ - jedná se o tzv. stupeň vhodnosti. Na což se spoléhají hlavně rodiče.

,

 

      (A já osobně za to společnosti, která hodnocení vydává, jako rodič hluboce děkuju - ušetří mi to čas sledování pořadu s dětmi – abych, aniž bych pořad viděla, hned věděla, zda je pro děti OK. Jen takto si můžu být 100% jistá, že mne/či moje děti v pořadu nic nemůže překvapit.)

,

      Ale zpět k Super Bowlu. Jestliže je tento sportovní program ohodnocen jako G (general = pro všechny), tak je opravdu vhodný pro všechny.

 

 

 

        Jenže najednou se tam (v reklamě či jinde) objeví koza, či prst - a rodiče hned čelí potencionálním dotazům „a co to je, maminko, co to znamená, a proč je ta paní nahatá“ a pod. Lze namítnout, že pohled na nahaté prso ještě nikoho nezabil (každý ale máme jiná kritéria výchovy svých děti, tak proč za rodiče rozhodovat, co je a co není vhodné - když se rodiče právě podle přesně stanovených kritérií hodnocení pořadu rozhodují).

,

 

      Navíc - tenkrát to bylo prso, letos už je to prst a co bude příště? A proč já, jako rodič, se mám tímhle vůbec zaobírat? Jednou mi TV stanice slíbí naprostou vhodnost, a  pak slib poruší... Nikdo se tedy nepohoršuje kvůli nahotě, ale nad nerespektováním daných pravidel. To ale jen tak na okraj...

 

 

Snad jsem vám superakci jménem SUPERBOWL

dost přiblížila

Kiss LENKA

 

 

Komentáře
Asi jsem nějakej divnej, : Michal
dodnes jsem nepochopil co na tom lidi mají, krom spousty jídla a pití. Jak říkám, asi je chyba ve mně. Já radši normální fotbal = kopanou. Co je to za fotbal, když ten míč nosí a až padnou je pauza na pivo (diváků, ne hráčů). Letos stála 1 vteřina reklamního vysílání 117 000 dolarů.
únor 14, 2012 21:24
Lenko, ráda čtu o Americe : bb2
z tvého pohledu české ženy, manželky a maminky. Ale, nevím jak to přesně říct, je to čím dál víc americké:-) Chápu, že s něčím jako je Super Bowl těžko v Americe spojit něco jiného než spoustu pití a jídla a TV reklam, proto bych ráda četla příště pro změnu o něčem jiném. Kombinace "hloupej sport a tuny levného žrádla a hektolitry chlastu v plastu a předražené pitomé reklamy" by sedla i spoustě Čechů a vůbec středoevropanů, co se občas rádi považují za kulturní pupek světa.

Ale právě proto - napiš nám o divadlech, o koncertech, o knihovnách, o kroužcích, klubech, o svátcích, při kterých je jídlo a pití doplňkem, ne středobodem :-)
únor 14, 2012 22:23
a k těm TV vhodným pořadům pro všechny : bb2
bylo by zajímavé vědět, zda se ten výběr nějak v dobrém odráží na dětech. Zda jsou slušnějí, citlivější, méně sprosté? jak je to mimo TV, taky funguje výběr? např. u benzinek, trafik, v regálech obchodů - nejsou tam časopisy a zboží s "nevhodnými" obrázky, titulky? V době stoupající kriminality mládeže v USA a narůstající brutality činů dětí a mládeže přijde zbytečné, ne-li pokrytecké, řešit nahé prso nebo zdvižený prst. Je lepší děti na negativní jevy připravit, postupně, přiměřeně věku, vysvětlovat v souvislostech, než jim otáčet hlavy a dělat z běžné hlouposti lákavé zakázané ovoce.

A já osobně za to společnosti, která hodnocení vydává, jako rodič hluboce děkuju - ušetří mi to čas sledování pořadu s dětmi – abych, aniž bych pořad viděla, hned věděla, zda je pro děti OK. Jen takto si můžu být 100% jistá, že mne/či moje děti v pořadu nic nemůže překvapit
jakto, nemá rodič vlastní mozek? nebo je tak línej? záměrně nepíšu americkej rodič, u nás by to bylo stejné.

Není lepší posadit se k televizi s dítětem a komentovat a vysvětlovat? např. to, že zdvižený prostředníček je sprosté gesto a diva pop music klidně využije i tohle jako prostředek k upoutání pozornosti, čehož se u chytrého dítěte jako jsi ty, Pepíčku, nedočká, protože ty si sám i bez toho uděláš názor na její zpěv, sám se rozhodneš, jestli se ti její zpěv, tanec, projev líbí, že? Není lepší dítěti vysvětlit, že prsa mají všechny ženy a v jiné podobě všichni savci dané od přírody, je to ke krmení mláďat a dětí a v naší společnosti je zvykem je neukazovat na veřejnosti. Podle věku dítěte pak otevřít cestopis a ukázat fotky z jiných společností, kde je to běžné a naopak se schovává ženská šíje apod.

My to tak s dětmi dělali, s námi naši rodiče a prarodiče, a nejsou z nás agresivní sprosťáci.
únor 14, 2012 22:42
Bíbí, : d@niela
tak se tu směju, až se za břicho popadám: tenhle článek jsem z Lenky vyrazila já (opravdu, protože to fakt není její parketa); ono mi o Super bowlu říkalo pár dalších Amíků a ukecat se mi povedlo jen ji... Samotnou mne fascinovalo, jak se to tam bere "zeširoka", tahle sportovní zábava. Pochopitelně, stejně jako kdekoliv jinde, není to zábava úplně všech. Manžel mi např. říkal, že ač ho to vlastně nezajímá, tak neodmítnul pozvání od sousedů (velice milých lidí) aby Super bowl sledoval s nimi. Sešla se tam celá velká rodina, objednali si speciální sendvič (dělá se jen k této příležitosti), který má 180 cm a do bytu (pěšky, do kteréhokoliv patra) se přináší na extra dvoumetrovém prkně. Plus ještě ten zelný salát, bramborový salát (po pěti kilech každý) a další "nezbytnosti". smilies/cheesy.gif

A k tomu výběru vhodných pořadů pro děti:
to zní sice velmi hezky: sednout si s dítětem k tv a vysvětlovat. Ale: nevím, jak jsi to měla ty, jestli jsi se všemi dětmi seděla u televize, když se mohly dívat - připravena, abys mohla všechno hned vysvětlit. Mj. myslím, že děti kolem 9 - 10 let už vědí, že prsa mají ženy i další savci, rovněž k čemu je mají; stejně tak snad mají pojem, co je či není slušné.
Zní to hezky, ale ani já jsem neseděla s dětmi u TV, příruční encyklopedii po ruce, abych vždy hned mohla zalistovat, jít vyhledat vhodný cestopis... Prostě, když jsem věděla, že bude pořad, určený i dětem, tak jsem je před obrazovkou nechala a šla si dělat něco svého.

Ale - teď čtu, že ano, u vás se to dělalo, seděla jsi s nimi ty i vaši rodiče a prarodiče. I když - prarodiče? To byla ta malá piditelevize s jedním programem? Hele, do kolika let (dětí) jste u nich seděli?
smilies/grin.gif
únor 14, 2012 23:27
Potměšile se tu usmívám : Michal
abych odolal pokušení za Lenku odpovědět. Chytrému napověz a vy už víte na co myslím. Tahle krásná země nám dala nový domov, nikdo nás sem nezval, a jsem za to vděčný. Ale snad čím déle tu žiju tím méně ji chápu. Asi jsem příliš Čech.
únor 14, 2012 23:29
Daniel, : bb2
není třeba bránit Lenku a být ironická, pochopila jsem to přesně tak jak říkáš - že je to "americká" zábava. To, že mi to přijde jako hloupá zábava není nic proto Američanům, protože - jak jsem psala - vůbec nepochybuju o tom, že by se ujala i u nás. Ostatně, když "kdo neskáče není Čech", tak proč ne 180 cm sendvič...

Televizi opravdu měli už moji prarodiče, je mi 44 a co si pamatuju, tak jsem se u nich na Večerníčka dívala:-) my se v dětském věku dívali na dětské pořady a pokud v nějakém dětském filmu, seriálu padlo ostřejší slovo, věděli jsme - díky rodičům, prarodičům, školce, škole - že "se to neříká, nedělá, neukazuje" - a nebylo potřeba mít komisi, která by rodičům garantovala, že ten který film bude ok a můžou nás k tomu pustit bez dozoru. Byly filmy s hvězdičkou, ale to neznamenalo, že v ostatních pořadech bude vše jen hezké, správné a slušné. Televize neběžela pořád ani u nás doma, děti měly vybrané pořady, na které se dívaly (bez rodičů a bez komise), a jen výjimečně se dívaly na něco jiného. Pak s námi.
S encyklopedií v ruce se rodiče se mnou na telku opravdu nedívali :-) ale mimo dětské pořady jsem se směla dívat jen v přítomnosti rodičů, a pokud mě něco zarazilo, nebo se objevilo něco, z čeho bych mohla mít hlavu zamotanou, tak to okomentovali, vysvětlili.
Jinak encyklopedie, cestopisy, atlasy apod. se u nás používaly běžně, protože jsme neměli internet.
No a budeš se divit ještě víc, ale i některé knihy jsme nečetli sami bez rodičů:-) protože jsem byla zvědavá a táta s mámou byli názoru, že dítě je zralé na to, o co si "řekne", s pomocí rodičů, tak třeba knihy o atomových zbraních a útocích na Nagasaki a Hirošimu, o koncentračních táborech nebo některé knihy židovské, nebo třeba Jitro kouzelníků, jsme četli s tátou spolu a diskutovali o tom, co čteme, spolu a s mámou.

Nás coby děti vlastně ani nenapadlo, do nějakých 13-15, pustit si mimo povolené pořady sami televizi. Pamatuju si, že už tehdy některé spolužačky sledovaly "dietlovky", seriály, a já netušila o čem mluví.
únor 15, 2012 00:22
a trvám na tom, : bb2
že podobná konzumní zábava, jako je super bowle se spoustou žrádélka a pití (nebo Superstar apod.), napomáhá hloupnutí lidí, vrací nás to zpátky, nikam nás to neposune, nerozvine, nenechá to stopu v naší mysli. Otupěle přežvykující stádo. A proto se těším, že Lenka napíše po Super Bowlu o něčem úplně jiném:-) Tím spíš, když jsi ji k tomuhle článku musela přemlouvat.
únor 15, 2012 00:28
prarodiče a televize : mura1
I když - prarodiče? To byla ta malá piditelevize s jedním programem?

my jsme televizi neměli dlouhá léta (až do mé dospělosti, kdy máma podlehla a televizi zakoupila jako monitor k počítači ZX Spectrum smilies/wink.gif ) a na večerníček jsem chodila k babičce - tedy prarodičům - přes ulici. televize to byla celkem normální, uhlopříčka tak kolem 40 cm, tipuju. bylo mi tenkrát určitě míň než 5, protože pak jsme se stěhovali.

ostatně, pokud sledujete někdo seriál Vyprávěj, tak hlavní hrdina - Honzík - je o 2 roky starší než já a tam taky měli prarodiče televizi, sice trošku historičtější model, než moje babička, von tenkrát ty televize člověk neměnil tak často. a seriálový dědeček Josef přímo v ČST pracoval smilies/wink.gif
únor 15, 2012 08:10
... : deeres
Já těmhle zábavám také nepřicházím na chuť. A už mne nebaví, pokud jsou navíc implantovány do českého prostředí. Naštěstí má TV vypínač a Santa Klausům a Valentýnům se obloukem vyhýbám.
únor 15, 2012 08:15
tak bowl - tedy mísa - : alik puntik
se to jmenuje kvůli tomu množtsví jídla....ale taky jsem nikdy nepochopila, proč se americkému fotbalu říká fotbal.....
únor 15, 2012 08:29
Der Teufel soll den Kerl buserieren ! : Sidon
Prosím za prominutí, ale musel jsem si trošku ulevit a česky by to nejspíš neprošlo. Velmi mne šokuje, že se něco takového, jako je "opěvování" jednoho z nejodpornějších sportů (samozřejmě, že jenom z mého hlediska, pak už je jen box), dostalo na stránky Kudlanky. To už bych raději snesl pozemní hokej z Pakistánu. Stejně, jak už podotkl Michal, jaký je to "football", v překladu noha-míč, tedy po našem kopaná, když ten míč hráči chytají a nosí v rukách, kopou do něj akorát na branku, což je asi jako by se teda normálnímu fotbalu říkalo "házená", protože se háže rukama balónem při autu.
AF je docela normální anglické "rugby", které je upravené podle amerických regulí a taky hráči mají poněkud jiné vybavení, jako zbrojnoši. Jenže rubgy pochází z Anglie a to nejde Američanům moc pod fousy, proto si to přejmenovali na ten jejich football, stejně jako cricket, který je předělaný na baseball, s poněkud změněnými pravdily a nářadím. Ale hlavně, musí to být "AMERICKÉ" ! Děkuji opět BB2, protože zase vystihla to, co je "podstatné", jenom jsem čekal nějakou poznámku od Krakonoše, abych mu mohl případně taky zapochlebovat.

Lence se omlouvám, proti ní nic nemám, jenom nám popsala, jak se dokážou lidi nechat strhnout k různým excesům, při různých příležitostech. Inu, zase je tu to staré římské - chléb a hry. Jsem rád, že jsem mohl poznat jedoho, asi z mála Čechů žijících v US, Michala, na kterého neplatí to staré přísloví - poturčenec horší Turka. Jedna má známá říká o Američanech, že mnozí z nich jsou tzv. - "funkční analfabeti", že dovedou přečíst jízdní řád, ale vůbec nejsou schopni se v něm orientovat a porozumnět mu. Panenkomarjá !!! Kudlanka a americký fotbal !!! Čeho já se tady ještě nedožiju ???!!!
smilies/angry.gif
únor 15, 2012 09:01
Nech se pan nedenervuje, proše bardzo : wendy
každý se dožije tolik, kolik mu bude dáno...
Nemusíme všechno přebírat. Nakonec- pro nás je specifičtější kafíčkování ve dvou (a můžeme přitom i ušetřit za psychoanalytika), nebo sejšn ve 4 až 6 lidech. A při větší četnosti konání tohoto ! tj. i bez svátků...
smilies/wink.gif smilies/grin.gif
únor 15, 2012 09:55
Nevím co máte, ale aspoň jsme se něco dozvěděli. To přece neznamená, že pisatel tento druh zábavy obdivuje. : Myška
A i kdyby, co je komu po tom?

TV - za našeho dětství se televize tolik nesledovala z jednoho prostého důvodu - nebylo na co koukat. Pro děti bylo jen studio kamarád, nebo jak se to jmenovalo, v neděli dopoledne. A Ani pro dospělé tam nic moc lákavého, krom Dietlových seriálů, filmů pro pamětníky, nějakých kovbojek a detektivek vysílaných pomálu, nebylo. Jen politické kecy, naprosto otřesné inscenace a politické hry. Erotika v české filmové tvorbě téměř absentovala, vrcholem byly takové perly, jako scéna z Ženy za pultem, kde spolu leželi v posteli zarostlá Švorcová s Haničincem. Hrůza a totální neerotično. Kdo chytal Vídeň, koukal na ni. Jako my.
únor 15, 2012 10:13
Myško, dík : d@niela
Doufala jsem, že když na Kudlu seženu co nejvíc zajímavostí ze všech koutů světa, o tom, jak se kde žije, že to tu lidi budou číst jako zpestření, poznání dalšího kraje.

Ale mám pocit, že kdyby tu někdo napsal, že byl v kraji, kde se jedí housenky, jak to tam vypadá, jak je lověj, připravujou, - tak se tu sejde houf písemně zvracejících na téma: "Blééé, čeho se ještě na kudle dožijem!, My takový nejsme!"

Dyk ten článek byl pouho-pouze informativní, popsání něčeho, o čem se mluvilo i v našich médiích. Cifix...

To fakt chcete jen samý zhrzený ženský, nevyplacený výživný, a skuhrání na téma "proč mě už nemíííííluje, dyk já sem tak úžasná!!" Vážně???

..........................................................................
únor 15, 2012 10:58
No, a hledání smyslu života... : Myška
To nic Dani, asi jsou dnes skvrny na slunci smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif.
Jen ať se Lenka nenechá odradit.
únor 15, 2012 11:11
Dani : mia I
k Tvému komentáři včera ve 23.27 - musím se smát, kouzlo nechtěného, když si představím, jak sendvič 1,80 cm nesou na dvoumetroveém podnose několik pater a celá velká rodina si pochutná. smilies/grin.gif smilies/grin.gif
únor 15, 2012 12:16
MIO, : d@niela
Já jsem jen Jirkovi zaskuhrala: jé, a to prkno je pravý, nebo dřevotříska?

"Pravý, krásný, to bys koukala. Ještě že tu nejsi, už tě vidím, jak všechna ta prkýnka taháš domů, že "se to bude hodit"" smilies/grin.gif

Další den totiž jsou před domem, a stejně jako všechno ostatní jsou vhozena do těch obrovských kuka-vozů (nebo jak se tam jmenují) a za smrtelného skřípotu jsou rozšmelcována a slisována dovnitř...
únor 15, 2012 12:27
Dani : mia I
mně spíš nešly do hlavy ty centimetry.
únor 15, 2012 12:34
jak jsem psala, : bb2
jsem ráda za pohledy odjinud a uvítám další. Obzvlášť ty americké, když jsem tam nebyla. Nepochybuju o tom, že americká kultura nejsou jen stupidní hry, tuny jídla, pití v kelímku a soutěž o nejdelší hot dog nebo něco podobného a těším se na ty jiné obrázky z Ameriky.
únor 15, 2012 15:29
Ono je to těžké, : Michal
nikdo se nedivíme že Číňani a Japonci mají jiné zvyky, jaksi se to předpokládá, vždyť jsou jiní už na první pohled.
Američané vypadají stejně jako my, tak proč se chovají jinak? Protože tak vyrostli, v tom byli vychováni, je to prostě jiná kultura. To musíme akceptovat nebo tolerovat. My vyrostli v Čechách, ale naše děti vyrostly tady. Mám je snad zaškrtit protože si osvojily místní zvyky?
My americkému fotbalu neholdujme a nefandíme. Nerozumíme tomu. To je ale naše chyba, ne naše přednost. A tak prostě tolerujeme. Ale co je na tom špatného když se sejde hromada přátel a mají máloalkoholický mejdan se spoustou jídla k tomu? Nikdo nikoho nenutí aby se přecpal, v místnosti hraje televize a kdo chce tak se kouká, kdo ne - tak ne. Kdo je pozván a chce jít, jde.

únor 15, 2012 16:11
Michale, : bb2
Ale co je na tom špatného když se sejde hromada přátel a mají máloalkoholický mejdan se spoustou jídla k tomu?
nic, vůbec nic, naopak. Pokud se tak sejdou i kdyby nebyl Super Bowl.

Pokud se lidi začnou scházet, pojídat hambáče s čalamádou a pít pivo z plastu a hledat nejsrandovnější TV reklamu proto, že je prostě ten Super Bowl, tak je to moc špatné. Nažraný a napitý a na jakosportu vyřvaný přihlouplý trouba volič je nejlepší volič.
únor 15, 2012 16:28
... : Mikin
Ja bych se pripojil k Michalovi. Ja americkymu fotbalu ani jeho kanadske verzi nerozumim, stejne jako nerozumim baseballu. Ale vsiml jsem si, ze se fandove tohoto sportu dokazou bavit o taktice a vykonech jednotlivych hracu se stejnym zapalem, jako fanousci socceru (pardon, evropskeho fotbalu, smilies/smiley.gif ) nebo hokeje. Tak jim tu radost preju. Ja sam se na sport v TV stejne skoro necumim.......
únor 15, 2012 16:32
mluvíme každý trochu o něčem jiném :) : bb2
vy o sportu - ten ať si pěstuje a fanouškuje každý dle své libosti, i kdyby za sport považoval obšívání klíčových dírek; já o přátelských slezinách - které za přátelské sleziny považuju jen když se slezou přátelé, co jsou přátelé opravdoví a nejen superbouloví žranicoví chlastací:-)
Protože když
Zajímavosti ze superbowlové neděle:
- 8 miliónů liber guacamole (rozmačkané ochucené avocado)

- s guacamole-dipem bylo snězeno i 14.500 tun chipsů

V obchodech se inzerují obrovské a zlevněné televize, aby se zápas mohl dobře sledovat, potraviny jsou přeplněny nabídkou hotových „party talířů“ a bary se předhánějí v lepších a výhodnějších nabídkách pro svoje návštěvníky. Je to prostě vynikající příležitost sejít se s rodinou, s přáteli a známými u dobrého jídla, pití a zábavy (nejen sportovní), i s vtipnými reklamami během hry (ještě se zmíním), a hudební show v poločase

tak o sport jde až v poslední řadě, a o přátelství? netuchám.

Ale neberte to jako kritiku Američanů, jak jsem psala, nepochybuju o tom, že u nás by se to ujalo taky, kdyby to těm firmám, co z toho mají v USA byznys jak čuně, stálo u nás za to. Též mne berte jako někoho, kdo o Americe, životě tam, lidech tam, nic neví a rozhodně je nesoudím. Faktem zůstává, že i s touto stupidní zábavou se ta společnost drží a jde dál a leccos tam asi funguje lépe než zde.
To jsem si tak vzpomněla na nedávné synovo martyrium s proplacením šeku na 100 dolarů, co mu přišel z USA...uf.
únor 15, 2012 16:43
máte zcela pravdu, bb2 : Ignác
je to absolutně stejné, jako tady v Čechách.

"Kdo neskáče není Čech", když se stane neštěstí a umřou tři hokejisti ve službách Ruska, tak národ šílí. Ještě je tenkrát nenapadlo po nich přejmenovat ruzyňské letiště. To asi proto, že byli tři.

Taky jsme národ přihlouplých voličů, máte pravdu! Přesně stejný - taky se slevňujou televize,
prodává se všechno možné, hospody zvou... jo, absolutně stejný byznys jako čuně.
Myslím, že u nás se to ujalo už dávno!
(jen se zatím nepíše, co se toho snědlo)
únor 15, 2012 16:44
. : toulavej
Mně se zdá, že to povinné jídlo a pití k dívání se už u nás je taky a dávno :-), např. v kině. Já od té doby, co se tenhle podivný rituál s praženou kukuřicí a kolou u nás v kinech usadil a bez čeho si mladí, ale dokonce i většina starších nedokáže představit, že by film shlédla, tam nebyl, ale vím jistě, že by mi to dost vadilo. Přitom si jasně uvědomuju o co jsem byl v minulosti ochuzen. Leč, je to vývoj, lidi to chtějí a s tím málokdo ve svobodné společnosti udělá. Hlouposti se totiž kupodivu většině populace rychle zalíbí. Takže oficiální dloubání tykví a oslavy Halloweena, vedle Valentýna, je už za dveřmi, nezoufejte :-))) . . . (stejně, jako stavění krbů pro Santu a světýlka na střechách domů s jelenem a saněmi před nimi, které nabízí všechny obchodní řetězce před vánocemi . . .)
únor 15, 2012 18:13
Ale to je přece komerce : Michal
(hergot jak je to česky?), já tohle šílení nemám rád tak jako spousta jiných. Že se sejdou když je superbowl?
No a co, my se sejdem když zrovna není. To by nás mohli odsuzovat zastánci fotbalu. Já prostě tvrdím, že každý má právo na svou volbu, řečeno s panem Kiplingem "žij a nech žít". Jestli někdo zdobí barák na Vánoce, je to jeho věc a kdo jsem já abych ho odsuzoval? Kdo jsem já, abych tvrdil, že to co se utratí na superbowl oslavy je špatné? Já jim na to nepřispěl a slibuju že ani v budoucnosti nepřispěju. Tak o co jde?

Lenka si tady dovolila popsat den, kdy Americká veřejnost slaví. Hele, my zas neslavíme první máj a osvobození vlasti, o Cyrilovi a Metodějovi nemluvě. My nemáme tolik svátků jako vy, naše čtyři a někdo nemá ani to, kam se hrabem. A že si tady osvěžíme život při setkání s přáteli, no a co?

Kritizujeme snad my někoho kdo se na Silvestra přejí a přepije?
únor 15, 2012 19:09
toulavej, : bb2
mně taky vadí, když celý sál, což v dnešní době obnáší 8-12 lidí, chroupe, chrastí a mlaská. Ale ten teplý sladký popcorn mi chutná, tak taky chroupu a chrastím. Na stará kolena:-) Tak si aspoň se svým kelímkem sedáme mimo lidi. Nikde jinde to nejím, nechutná mi to a nechci lovit zbytky kukuřice mezi zuby. A v letňáku si už 30 let dáváme opečenou klobásu a kofolu. Klobásy jinak nejím a kofolu nepiju:-)
Jenže já jsem kinomol, chodila jsem a chodila bych i bez proviantu.
únor 15, 2012 19:46
Daní, : Ivča
těch echt dřevěnejch prken by mi taky bylo líto smilies/grin.gifa dokonce vím přesně, na co bych je dokázala použít,hihi
únor 15, 2012 20:55
Jen detail : Aknela
V době stoupající kriminality mládeže v USA a narůstající brutality činů dětí a mládeže přijde zbytečné, ne-li pokrytecké, řešit nahé prso nebo zdvižený prst.

Tohle není už několik let pravda. Naopak, kriminalita mládeže v celé Severní Americe už docela dlouhou dobu trvale pomalu klesá. Čísla přesná nevím, ale o tomhle trendu jsem četla a slyšela z mnoha zdrojů a nebyl to bulvár. smilies/wink.gif
Jinak souhlasím, že řešit nahé prso nebo zdvižený prstík je celkem přehnaný humbuk. Ovšem beru to ze svého pohledu, já vychovávám děti tak, že prso je fakt šokovat nebude, ale uvědomuju si, že země jako je US je obrovská se spoustou lidí, kteří mají úplně, ale úplně jiné morální měřítka a hodnoty než mám já. A chápu že když vidí v televizi bradavku, tak řvou. Já si sice myslím, že zbytečně, ale asi jim to těžko vysvětlím smilies/smiley.gif

Co se amerického fotbalu týče, tak znám letem světem akorát tu kanadskou variaci a co jsem vypozorovala, tak je to docela fajn záležitost. Tady je totiž většinu sezony zima a tak se fotbal hraje v pro mě neuvěřitelných podmínkách, před pár lety se finále kanadského fotbalu (Grey Cup) hrálo v pětadvaceti pod nulou a měli narváno. Jak tam ty lidi v publiku nezmrzli, to nevím. Když se finále hrálo tady u nás, tak bylo město zaplaveno fanoušky ze Saskatchewanu (kde jak se traduje mají akorát spoustu polí a fotbal smilies/smiley.gif) Jejich týmové barvy jsou zelené, takže všude pobíhali zelení mužíci v dresech, v zelených parukách, dělali srandičky jako že se jich třeba dvacet seřadilo podél silnice a mávali a tančili...takže i ignorant jako já nakonec fandil "těm zeleným" (prohráli smilies/angry.gif) S Americkým fotbalem a Super Bowlem se to asi srovnat nedá, tam proudí mnohem víc peněz a je to víc komerční záležitost, ale princip je podobný. Žij a nechej žít (a když se ti líbí zelení mužíci, tak jim zamávej smilies/smiley.gif)
únor 16, 2012 07:21
Michale, výborně napsáno (15.2. 19:09) : Myška
Nevídím nic špatného na tom, když se lidi sejdou při jakékoliv příležitosti. Pokecají, popijí, něco zakousnou, pobaví se, a třeba zafandí sportovcům na obrazovce. Proč tohle někomu leží v žaludku, nechápu. Copak si vy, kritici, myslíte, že se lidi schází jen při příležitosti SUPERBOWLU? A i kdyby, je to jejich věc...
únor 16, 2012 08:20
Michale : mia I
přidávám se k Myšce. Hezky napsané. Stejně jako jsi tuhle hezky popsal své soužití s Aničkou v jiném článku. Chtěla jsem Ti za to poslat Cohena na you tube, vím, že ho máte rádi, před nějakou dobou jsi tu psal, jak jste byli na jeho koncertě. Hele a ta náhoda, Daniela ho sem dala k Valentýnu.
únor 16, 2012 08:36
Myško, nepochopila jsi o čem mluvíme : bb2
mj. to, že nekritizujeme lidi, kteří se nějak baví, vyjadřujeme svůj názor na tento druh zábavy, kterou považuju za hloupou, zbytečnou, nepřirozenou, uměle vyvolanou potřebu těmi, kdo z toho mají byznys - a lidi jim na to skočili. Proč to neříct? Je to tak. Ale tím neříkám, že provozuju samou ušlechtilou volnočasovou aktivitu, hehe. Někdo potřebuje fotbal, někdo žranici u televize, někdo kotlíkáře a někdo spolek dobrovolných hasičů.
únor 16, 2012 12:28
ale bb2, : Fernet
ja mam pocit, ze tady jsou tak strasne videt kysely hrozny...Ja vim, vyjadrujes jen svuj nazor a opakujest to tady porad dokola. Tak se ti to proste nelibi, no, my to uz vsichni vime uz jsi to napsala nekolikrat a ver mi, ja to chapu. Problem je, ze ja a i spousta dalsich lidi, se radi schazime s prateli, radi se u toho neceho napijeme(a nemyslim tim jen alkohol, myslim tim cokoli k piti, radi si neceho zobnem a jestli mi k dosazeni lepsi nalady pomuze pusteny radio ci televize, tak budiz. Jestli tobe, mila bb2, udela klid a pohodu pratelske setkani, kde sedite nad atlasem a encyklopedii a na sucho, budis tak dobre. Proti gustu zadnej desputat. Michal to napsal uplne presne - co mas proti setkani se pratel s jidlem a pitim a sportem (ja si teda party bez jidla a piti predstavit nedokazu. ja si nejak ani obycejnou navstevu bez pohosteni predstavit nedokazu, to by z ciste hostitelskyho hlediska byla urazka hostu.)ale kdyz ti to vadi, jasne, je to tvuj nazor, tvuj zivot, a tvi hoste jsou na to asi zvykli. Tady je jen napsany, jak se lidi nekde dokazou bavit. A tys nam napsala, jak se zas bavis ty. Ferovka.
únor 16, 2012 17:43
Né že by bb potřebovala zastání, ale zastat se jí musím :-) : toulavej
Fernet, ač píše, že ji chápe, ji evidentně nepochopil :-), když vidí u ní kyselý hrozny. bb má svý mouchy – sprchuje vánoční stromky nebo chroupá praženou kukuřici a tím ruší v kině, i když nerada :-), například – ale, že by měla něco s kyselými hrozny, to určitě ne. Má totiž nadhled, jak jsem ji tu vypozoroval za ta léta, nebere věci osobně. A pomáhá lidem, i tady. A nezištně. To jen tak na okraj pro ty, co mají špatný pocity :-) . . .
únor 16, 2012 18:22
... : Fernet
a co ma osobni charakteristika bb2 delat s timhle clankem? Clanek byl popis toho, jak se amici pri ruznejch prilezitostech bavi. BB napsala (nekolikrat) jak je to straslivy, jak je to jen o jidle/sportu/komerci...pritom clanek je jen o tom, jak se lidi sejdou a maj u toho jidlo a piti a zabavu. BB se to z nejakyho duvodu nelibi.

....považuju za hloupou, zbytečnou, nepřirozenou, uměle vyvolanou potřebu těmi, kdo z toho mají byznys - a lidi jim na to skočili....

tak mi nekdo vysvetlete, proc jsou tyhle party hloupe, zbytecne a neprirozene? Lidi se sejdou, pokecaj a sem tam kouknou na tv...co je na tom spatnyho? a ...umele vyvolanou temi, kdo z toho maj byznys...tak za A) kazdy si koupi co chce a kdy chce a na party vetsina lidi (krome BB) jidlo a piti nakoupi - a nemusi to byt zrovna suprboulova party. za B) tim, ze se nakupuje, tak se aspon rozproudi ekonomie, ne, tak co je na tom, ze kdyz lidi nakupujou spatnyho? a ze se k partyovani bere jako duvod Superbol? No a co?
únor 16, 2012 18:37
... : Fernet
a kysely hrozny? Tak mi rekni, kdy my se tady takhle sejdem? Kdy mame my tady prilezitost, svatek, nebo neco takovyho aby se kazdorocne, pravidelne seslo 10-15 znamejch a meli spolu party pri nejaky (jaky?) prilezitosti? Fotbal? Chlapi si zajdou do hospody. Kamaradky? Dve - ctyri si sednou odpoledne u kaficka. Ale takovahle velka, tradicni, kazdorocni, celodenni party? Kdy? U Upaleni Jana husa? myslim, ze je to celkem smutny, ze nic podobnyho nemame.
únor 16, 2012 18:46
Fernet : Michal
tleskám a tleskám. Přesně jsi to pochopil Bravo. smilies/smiley.gif
únor 16, 2012 20:41
Fernete, stejně jako Myška jsi nepochopil o čem píšu, ale to nevadí, nemusíme se všichni chápat:) : bb2
nechme to tak, že jsou lidi, kterým je takový druh zábavy, jenž jim podle mne kdosi podstrčí a bez toho podstrčení by se zábava nekonala - blízká
pak jsou lidi, kterým není blízká, ale nevadí jim
a nakonec bb2, co to považuje za hloupost, která s pohostinností a přátelstvím nemá vůbec nic společného
Co si o mně myslí nějakej Fernet je mi šumák, kdybys byl aspoň Becherovka, ale fernet...

No, a je to, ne? :-)

únor 16, 2012 20:49
a kdy se sejdeme? no nevím jak vy, : bb2
ale u nás se kvůli tomu stavěla relativně velká kuchyn jedním tahem propojitelná s relativně velkou další místností, říkejme tomu obývák, a ten je jedním tahem propojitelný s terasou, kde nezamrzá gril ani v zimě. Čímž jsme si na sebe upletli tak trošku bič, protože lidi nám milí to tak zařízené nemají, tudíž je logické scházet se pospolu právě u nás :-) a samozřejmě se tu rovnou i nocuje, konečně, někteří z nás spolu nocovali po několil let - v lese. Sejdeme se bez příležitosti i s příležitostí.
Ale ani v paneláku, kde to v době, kdy byly děti malé, takhle opravdu nechodilo, bych neměla na výše popsanou zábavu jiný názor, to mi věř. Nebo nevěř, když jsi ten fernet :-)
únor 16, 2012 20:54
toulavej, : bb2
to bylo do tebe hezké, úplně jako od kamaráda:-)
únor 16, 2012 20:57
pro bb2 : Fernet
jeee, tys mi to dala! fuj, jsem to ale hnus kterej nic nechape a venuje se jen nekvalitnim komercnim zabavam. Buh vi, co my teda s prateli na nasi party vlastne delame, ze jo? Urcine nemame takovou intelektualni a hodnotnou zabavu, co mate v ty ohromny kuchyni vy... fuj, fuj se mnou, uz bezim na hrach! Doufam, ze se ti ted ulevilo a jsi spokojena, jak jsi mi (a vsem ostatnim, co se radi u zabavy i najedi a kouknou na sport) nandala!

Mam pocit, zes to vubec nepochopila ty, nebo jsi tady, ktera takhle remca a nadava, jedina (plus teda jeste tvuj vernej priznivec Toulavej;-)))) Totalni intelektualni prevaha - hluboce smekam:-)))) zjevne ti neco vysvetlit nema smysl...inu, kde nic neni, ani smrt nebere, a nejhorsi je srazka s blbcem - takze - podle dalsiho prislovi - moudrejsi ustoupi - mej se krasne a dal se venuj svym intelektualnim dychankum o hladu, ale s kvalitni a hodnotnou zabavou:-))))
únor 16, 2012 21:33
ale jdi ty, trumpeto, nikdo ti nic nenandal, : bb2
kdybych tušila, že to pojmeš jako strkanici na pískovišti, tak nebudu psát.

kolik závorek smíchu máš, tolikrát jsi fernetem:-)

únor 16, 2012 21:45
... : Fernet
protoze - prave ta kvalitni a hodnotna zabava je jediny mozny rozdil mezi tohle popsanou party - a tou tvoji...1/schazite se z nejakeho duvodu (nebo i ze neni duvod se sejit, treba je duvod prave sejit se jen tak - tady je duvod superbol. 2/snad tam i neco jite a pijete - tady se taky ji a pije- takze co je problem? 3/to ze se schazi parta znamych k vyroci sportovniho zapasu? nebo ze se tam mluvi - pripadne kouka na sport? cim se tva party a tahleta od sebe lisi? a to je asi jadro pudla, ze? asi jsme se spatne vyspinkali a potrebujeme si ciste zanadavat, a nedej boze, ze bychom nekdy uznali, ze se mylime...tak pfuj pfuj - a preju ti - at se to, proc jsi tak zahorkla, brzo zmeni. Howgh! smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
únor 16, 2012 21:48
v čem je jádro pudla? tak poslední pokus, když je ten houk : bb2
První - ale opravdu velký důvod se sejít a uspořádat opravdu velkou oslavu - je Super Bowl. V obchodech se inzerují obrovské a zlevněné televize, aby se zápas mohl dobře sledovat, potraviny jsou přeplněny nabídkou hotových „party talířů“ a bary se předhánějí v lepších a výhodnějších nabídkách pro svoje návštěvníky


Pokud nějak tak probíhají tvá přátelská setkání - tvá věc.
Já si na výše citované ponechám svůj názor. To tě nemusí dráždit, ne? smilies/smiley.gif
únor 16, 2012 21:56
Já zas třeba považuju : Krakonoš
za "hloupou, zbytečnou, nepřirozenou, uměle vyvolanou potřebu těmi, kdo z toho mají byznys" žraní popkornu v kině. Doufám, že ani tohle nikoho nebude nějak zásadně dráždit a bude mi dovoleno též si ponechat svůj názor. Jinak super debata, takhle před spaním jako Večerníček smilies/grin.gif.
únor 17, 2012 01:24
Já to musím trochu odlehčit - : Myška
upálení Mistra Jana Husa v červenci by se mohlo slavit stylově grilováním, co říkáte? smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
únor 17, 2012 08:41
Krakonoši :) : bb2
pokud kelímek popcornu považuješ za zábavu, neměl bys tolik sledovat svůj oblíbený seriál Ulice smilies/wink.gif
únor 17, 2012 10:11
Myško, jo:) : bb2
krvavý steak Johny
únor 17, 2012 10:13
ve včerejším magazínu MFD : bb2
je článek o lidech, co přežili havárii letadla v Andách díky tomu, že jedli maso svých mrtvých zmrzlých kamarádů, asi to znáte, byl o tom i film.
A pod tím je reklama - sleva na steak a žebírka :-))
únor 17, 2012 10:17
toulavej, : bb2
pod článkem o problémovém soužití s cikány jsem ti odpověděla, už je to na druhé straně
únor 17, 2012 10:20
Dycinky Jan, bb2 :-) : Myška
Krakonoš ti jistě odpoví sám, ale tou "hloupou, zbytečnou, nepřirozenou, uměle vyvolanou potřebou těmi, kdo z toho mají byznys" nemusí být jen zábava. I když pro někoho je žraní popkornu v kině zábavou...
únor 17, 2012 10:20
a abych tě trochu potěšila, toulavej, : bb2
když ses mě tak pěkně zastal, tak ten popcorn schroupu obvykle do titulků, během reklam a filmových ukázek. Při filmu bych totiž rušila sama sebe :-))
únor 17, 2012 10:21
Myško jasně, : bb2
taky by se u mě asi našly, jako u většiny lidí, co nežije mimo civilizaci. To neznamená, že mi některé druhy zábavy nemohou připadat blbější než jiné a že bych se měla stydět to říct. Že to někdo považuje za projev falešného intelektuálství, to je jeho problém.
únor 17, 2012 10:38
Jasně, nelíbí se ti to, řeklas to, myslím nejednou. : Myška
Ale mně připadá, že takový druh zábavy odsuzuješ. Mně taky nejsou všchny druhy zábavy blízké, já třeba nejsem na takové ty dýchánky v kavárnách, cukrárnách a podobně. Nejsem ani na společné fandění nějakému sportu v hospodě či na náměstí u velké telky. Ale je každého volba jak, kde, s kým a jakým způsobem se baví.

únor 17, 2012 11:56
Jo intelektuání áí zábavy se vám zachtělo.. : wendy
tak se sejděte s filosofem, pusťe se ČT 2 nebo Vltavu.Já to taky takdělám, A pak mám zase období, kdy se potřebuju odreagovat a vyblbnout. A na to každý svůj metr, že.

Myško, když už delší dobu vedle mě v kině chroustala mládež Popcorn, tak jsej jim to zcela nedemokraticky zarhla. Protože mě prostě rušili v poslechu.
smilies/wink.gif
únor 17, 2012 15:33
Jo tak, při vlastním filmu už kukuřici nechroupáš, bb, no tos´ měla říct hned. : toulavej
Teď tě vidím v úplně jiných, jasnějších barvách, samozřejmě lepších :-). Hned jsem tě zase vrátil na vyšší příčku, ze který jsi se svojí neúplnou informací o požívání kukuřice při filmovém představení sama sundala . . .

Pro Ferneta bych dodal, že osobní charakteristika bb se netýkala článku, ale jeho příspěvku. Použil jsem ji jako důkaz jeho špatného úsudku, týkající se těch kyselých hroznů. Lidé s takovou charakteristikou nejsou zahořklí ani kyselí právě proto, že si udržují NADHLED, neberou diskusi jako souboj na život a na smrt, kde se bere jenom jeden názor, jedna pravda, lidi s odlišným názorem je třeba zlikvidovat :-). Jestliže má bb snahu tady svoje názory obhajovat, neznamená to, že by lidem s odlišným názorem vyhlásila válku :-), jako je to cítit z komentářů Ferneta, kterého odlišný názor, než má on, viditelně velmi dráždí . . . :-)
únor 17, 2012 18:20
Nojo, holt "pokrok" je pokrok ! : Sidon
Mně se taky dost příčí to chroupání popcornu v kině a řada jiných podobných věcí. Že to hodně lidi dělá, je věc druhá. Kdysi dřív taky bylo docela běžné, že se lidi moc nekoupali, ženský (ty bohatší) nosily pastičky na blechy pod sukněma, smrkalo a pliovalo se na zem, jedlo se rukama apod., a považovalo se to za docela běžný jev. Vadí mně ta "stádnost", že to většina lidí dělá, protože to dělají i ti druzí. A taky si myslím, že to "někomu" může vadit, tak na to reaguje. Každý má právo říct svůj názor. Pokud mě někdo "převědčí", že to a to, je vcelku dobré a nemá to žádný "negativní" účinek, tak prosím. Snažte se !
smilies/cool.gif
únor 18, 2012 06:59
Když jedeme : Ivča
se školou s dětmi do kina nebo do divadla, nezapomenu je před tím pěkně výchovně zmasírovat, jak je nevychované a neslušné u programu jíst a šustit bonbónky....V létě jsem s bandou kamarádek poprvé (přece jen, od nás je to opravdu velkého města kus cesty) vyrazila do multiplexu. Než jsem se před programem vrátila z wc, kamarádky mi už aktivně nakoupily nezbytnou colu a kukuřici...Jsou to hodné kamarádky, takže jsem je do háje neposlala, ale musím říct, že jsem se s tou sváčou u Jany Eyrové cítila tak nějak divně, nepatřičně a provinile...Prostě jako barbar smilies/grin.gif
únor 18, 2012 12:44
Je fakt, že na koncertě taky nejíme a dá se to vydržet, že, ale u sedadel multikin už jsou na ty kelímky Coly upravená sedadla.. : wendy
ale co chcete ? je to byznys, lidi to v předsálí kin kupují, a to má dnes před vším přednost. Teda - před vším ještě ne !

Koncert a divadlo mají přestávky - většinou. V našem hradedkém to jest zařízeno tak, že před představením si u barmana objednáte, zaplatíte, sdělí vám číslo a o přestávce jdete ke srolečku s tím vaším čísílkem. Malé frontry, žádné strkanice, kultura i v předsálí...
smilies/wink.gif
únor 18, 2012 12:55
joooo.... : alena puntíkovaná
my si jako děti a posléze puberťácvi, kupovali Italskou směs za 4.60, nebo ledovky za tři kačky.....jo - to byly časy.Kam se hrabe nějakej popcorn.
únor 19, 2012 19:15
Aleno, my taky italskou směs, cukrárně na rohu u Hraničáře : bb2
i moji rodiče jim tam kupovali před tím, než šli do kina. Snědlo se to u týdeníku.
únor 19, 2012 20:40
Wendy, nevím přesně, co je intelektuální zábava:) : bb2
tak se mi ani nemůže jí zachtít. Jako zábava (bez přívlastku:-) mi nepřijde, když se zlevňují televize, aby se jim co nejvíc prodalo, prodají se tuny hamburgerů a následně se pak lidi teda jako baví.
Když už tak mluvíváme o tom kulturním i jiném úpadku společnosti...:-)

Ale chtěla jsem se zeptat, jak se ti podařilo zatrhnout mládeži chroustání popcornu v kině? Měla jsi nejspíš štěstí na hodné slušné děti, jinak by tě mohli poslat do háje, protože provozovatel kina konzumaci v kině, ty kbelíky popcornu a litry coly, přímo podporuje. Takže těžko někoho umravňovat.

U nás teda bývá v kině dost prázdno, pokud je 20 lidí, říkáme tomu nával, takže když je 10 rozsazených v sále o několika stech místech, tak - naštěstí - neslyšíme ani chroupnutí.
únor 19, 2012 20:55
Ivčo, kino holt není divadlo, v kině se kdysi prodávaly nanuky přímo při promítání :) : bb2
to už prostě ke kinu asi patří - jak už psala Alena, i my to v dětství zažili. Ale co jsem nezažila a teď to vídám, protože sedáme vždy v poslední řadě - bordel.
Oni ty obří kýble se zbytky popcornu a obří kelímky (jak může někdo během 2 hodin filmu vypít litr a půl limonády??) nechají válet na sedadlech nebo pod nimi...a rozsypanou kukuřici kolem a jdou pryč...čuňata.
Ale u dveří už stojí brigádníček s lopatkou a ručním vysavačem a jde uklízet..
únor 19, 2012 20:59
Ti moji drobci : Ivča
jsou takoví ještě zpracovatelní, paní učitelka je autorita (když jsme si povídali o zdravé stravě, žákyňka pak pod lavicí o přestávce schovávala koblížek, aby náhodou paní učitelka neviděla, co jí maminka nabalila nezdravého... smilies/cheesy.gif) , takže oni si ty bonbony a sušenky fakt sní raději před nebo po představení...
Tuhle jsem ale asi trochu vyděsila omladinu v našem místním pidikině. Nebydlím tu dlouho, zná mě jen pár lidí a děti vůbec. Byla jsem na představení a omladina se chovala tak, že jsem to nevydržela a decentně je upozornila, že ruší.Fakt, decentně. No, nevím, jestli je ta učitelka ve mně tak patrná, ale pro jistotu zmizeli ještě před tím, než se v sále rozsvítilo... smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
únor 19, 2012 22:00
vidíš, to je zajímavé, : bb2
já tohle znám spíš z mládí, kdy kluci občas v kině dělali brajgl, nebo v letňáku různě pískali, houkali a tak
teď při těch pár návštěvnících v kině a při ceně vstupného bývají i ti mladí potichu.
Ani zvonící mobily už se nekonají pár let. Jen jednou jsem požádala pána, tak kolem 40, sedícího v řadě přede mnou asi o pět míst vlevo, zda by udělal něco s mobilem, jehož velký displej si prohlížel a nakláněl to tak, že mi to svítilo přímo do obličeje. V tmavém sálu to rušilo. Přes reklamu, ukázky, titulky a prvních pár minut filmu jsem to nechala být, pak jsem se zvedla a pošeptala mu k rameni. Omluvil se a vypnul to.
únor 19, 2012 22:08
bb : wendy
byly to dvě mladice, neposlechly okamžitě do vteřiny, chvíli jsem m počkala a pak jim to zopakovala znovu a nahlas a to už nás rušilo víc. Holky to zabalily, zvedly oči v slouop a byl klid. Já bych ale byla schopná jim ten kelímek z pazourů vytrhhnout, přiznávám že se někdy nechám vytočit, ale někdy musí přijít na hrubý pytel hrubá záplata. Takže tak.

Jinak já se bavím a můžu i nemusím se přitom řezat smíchy, zábav jsoui různí druhy - balet, Šíp, Cimrmanovci, Horalka s Lorenovou, společenské hry, ples nebo pokec se vzdělancem...
smilies/wink.gif
únor 20, 2012 11:57
wen, : bb2
a která z toho je ta intelektuální? ;-)

Kelímek z pazourů vyrvat se ti chtělo? Probůh, co ty holky s těma křupkama vyváděly, přenášely to po sále zesilovačem? :-))
únor 20, 2012 16:26
Ty si myslíš : wendy
že intelektuálno se musí projevovat jenom do vážna ? jako vědecké objevy ? vyhovoval by ti chytrý Svěrákův humor nebno debata se vzdělancem ? ach jo. Pokud to nestačí, vzdávámn to.

Kauza Popcorn - tys nikdy neseděla vedle někoho, kdo s otevřenou pusou chroustal kilo tý kukuřice? Bylo to jak v králíkárně, ještě jim to pdadalo, lidi kolem je stíhaly nevraživými pohledy - prostě to drobátko rušilo program. Zesilovačů netřeba.
smilies/wink.gif smilies/grin.gif
únor 20, 2012 20:14
stíhali : wendy
nevím, kdo mi tam to Y napsal... smilies/wink.gif smilies/shocked.gif
únor 20, 2012 20:16
no já si celou dobu : bb2
trochu dělám legraci z toho "intelektuálna", tak promiň smilies/wink.gif Proč na vážno, jakože sranda není dost na úrovni? o tom se nebavíme, ne? byl by to nesmysl. Rozlišuju dobrou zábavu, pak to co mě nebaví a pak to, co za zábavu nepovažuju. No a já holt nějak nemůžu považovat za zábavu něco, co je mi jako zábava tak nějak podsouváno výrobci televizí, prodejci tun levného jídla a TV reklamou - což se mi tak jeví v případě, kdy je vyhlášen celostátní svátek, který spustí výprodej obřích televizí a zároveň nákupy spousty jídla, abych se jako mohla pořádně pobavit.
Řekla bych, že lidi, kteří tuhle zábavu produkují a lidi, kteří ji konzumují,určitě nevymyslí srandovní scénku, písničku k táboráku nebo lidový taneček.

Ad popcorn - vážně, neseděla:-) popcorn mají v cinestaru a v něm jsem byla jen v Brně, Č.Budějovicích, Praze (tam jen jednou, v neplánované časové proluce) a Plzni. Lístky kupujeme (kromě té Prahy) předem online, abychom se vyhnuli frontě u pokladny, jen u vstupu ukážeme SMS v mobilu. Zároveň si online vybereme místa, v Nikdy jsem nezažila tak plný sál, aby to nebylo možné.
únor 20, 2012 23:25
hu, oprava : bb2
Zároveň si online vybereme místa, v
místech, kde budeme víc sami, třeba čtyři místa od kraje poslední řady, tam už si pak nikdo další lístky nekoupí, aby seděl na kraji.
únor 20, 2012 23:28
tak to je jen dobře : wendy
jen jsem si nějak nebyla jistá, zda to je skutečně nadhled...
smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
Ještě ke kauze Popcorn - pokud si vzpomínám, bylo na filmu Pán prstenů, na který jsme taky museli mít rezervaci - bylo fakt tak narváno. A to se to hrálo ve dvou sálech. Sci-fi nrmusím, ale tohle se líbilo a jak je vidět, nebyla jsem sama...
smilies/wink.gif
únor 21, 2012 18:11
bíbí, ty myslíš Kino Hraničář v Ústí? : alik puntik
My - jako děti chodily většinou do Kinan Český Dům - pod dráhou, posléze pak i do Kina Svornost v Neštěmicích. Hraničář byl pro nás daleko a muselo se tam tramvají. Ve Vršovicích jsme chodili do kina Práce, Kina Vzlet a na "lepší" filmy do kina Vesna, do kina Pilotů, nebo Mír ve Strašnicích. Jo, to byly časy!Lístek na balkon, do lože nebo do třináctý řady stál tři koruny....za korunu byla první brázda. S dětmi jsem pak chodila do kin v okolí Václaváku. Já kina milovala. Je škoda, že se z toho udělala "luxusní" zálžitost. Kam teď choděj chudý studenti na rande....ví Bůh. Na dobrý fuilmy se stávaly fronty a když nestačila sedadla, uvaděčky přidávaly židle. Takhle na židli jsem viděla "Schůzky s ďáblem", "Ráj divokých zvířat" a "Stvoření světa". Jo a "Divá Bára" byla mládeži do patnácti let nepřístupná. Dodnes nevím proč. Jo - když chtěl mladík svou dívku uhranout a být za "velkýho frajera" - tak jí koupil - nikoli pouhou italskou směs - nýbrž mandle v čokoládě za osm padesát. Jé a pamatujete se na lodovky? A těch druhů karamelek - a Sisinky a Atlasky a Bari mandle....kam to všecko zmizelo?
únor 22, 2012 13:36
byl to Hraničář, : bb2
a na Atlasky, Bari-mandle a Sisinky jsem ti napsala tři odkazy, ale ten komentář se zobrazí až po schválení moderátorem...říkali:-)
Jsou i v obchodech.
únor 23, 2012 16:40

Powered by Azrul's Jom Comment
busy