PÁR AMERICKÝCH ZAJÍMAVOSTÍ - I.
Pátek, 10 prosinec 2010

S pejskaři jsou někdy a někde docela potíže. Velmi dobře vím, o čem mluvím - mám pod okny (v Praze) kousek trávníku a zcela pod okny malý květinový záhonek. Bohužel, velmi, velice velmi často posetý suvenýry od pejsků, které jejich majitelé nechávají vykonat svou potřebu, kde je to napadne. Přeci to nebudou sbírat z trávníku...

 

 

 

 

 

 

      A když přítel onoho člověka počůrá truhlík s květinami nebo stromeček - tak se přeci zas tak moc neděje, že? Jenže - kytkám (ani mě) to nevoní a jim dokonce životně vadí... Když jsem občas nějakému tomu psímu člověku řekla, jestli by nemohli svého pejska vodit jinam, byla jsem jedině za kverulantku... V posledních dnech, kdy se trávníky pokryly sněhovou peřinkou, vydržela bílá barva jen velice krátce: za pár hodin už byla zase poďobaná psími hovínky. Co naplat: zatím ještě nějaký opravdový postih, který by nás od téhle okrasy ochránil, neexistuje.

 

      Tady na Manhattanu jsem viděla zajímavou věc: stromky, co jsou vysázeny v chodnících, jsou jednak chráněny proti očůrávání a současně i zem je posypána modrou skalicí, která prý pejskům moc nevoní (a stromkům prospívá). Dobrý nápad, že? Jinak - psí hovínko tu na ulicích i v parcích neuvidíte, páníčkové je hned seberou a odstraní.

  

      A když jsme u té exkrementové záležitosti, chtěla bych vám napsat o zajímavosti, kterou jsem včera viděla ve zdejší televizi:

 

     byla to reklama na toaletní papír - ale bez vnitřní trubičky. Na první pohled to nikomu nic extra neřekne, ale - jen v USA se každý rok vyhodí 17 bilionů těchto prázdných trubiček... Prý by dvakrát vyplnily  Empire State Building! Případně prý by se z nich dala složit vzdálenost na Měsíc a zpět - dvaapůlkrát... Jinak - jich je na váhu osmdesát tisíc tun. A to jen v Americe a za jeden jediný rok... Kolik jich je na celém světě?

 

      Mj. tyhle roličky se ve světě používají už od roku 1880. Když si představíme to kvantum... No, trvalo to dlouho, než se na tohle „Kolumbovo vejce" přišlo... Tak jsem zvědavá, za jak dlouho se to rozšíří i do ostatních zemí...

 

 

hezký víkend všem

d@niela

 

 

Komentáře
a na co : puntik
ten papér namotávají???? Nebo ho prodávají skládaný?
prosinec 10, 2010 03:22
Klidně skládaný, : wendy
truhlík i na skládaný, kombinovaný, ještě na WC máme...návrat ke starým časům začíná ! Ještě že to k nám přijde z Ameriky, domácí nápad by neuspěl - vždyť skládaný se prodával za minulého režimu, to se přece nebude vracet.
Nápad s modrou skalicí URČITĚ příští rok upotřebím před naším domem - to je super další super nápad. No - a oba se točí kolem ho*en...
smilies/wink.gif
prosinec 10, 2010 08:14
Jenže ten tehdejší skládaný papír dřel :-) : Myška
A proto jsme snad všichni přivítali zkvalitňování tohoto materiálu až k dnešním luxusním navoněným potištěným roličkám.

Skalice je opravdu moc dobrý nápad. Jen bych potřebovala informaci, zda to působí i na kočky.
prosinec 10, 2010 08:42
Ta rulicka mi neprijde jako nejaka ekologicka zatez, : Eva
vzdyt je to neklizeny uz recyklovany papir, ten se rozlozi /spali/ skoro hned. I kdyz ta cisla jsou za tedy zajimava smilies/wink.gif
Jinak s bezohlednymi pejskari uz mi teda fakt pomalu dochazi trpelivost. Zrovna ted, jak byla obleva, tak ve vnitrnim meste nebylo na chodnicich temer kam slapnout. A uplne "miluji", kdyz nekdo venci tak, ze stoji ve vchodovych dverich a pejsek v prostoru do 2 metru od vchodu znici vsechno zive, protoze psi moc je silene agresivni/mam s tim neblahe zkusenosti i z chaty, kde nesmi byt pevne oploceni/. Pro mne za mne, at si ma kazdy treba v garsonce chovnou stanici cub, ale at s tim neobtezuje, nenici! A kdyz jsem liny a ke vsemu prase, tak psa proste nemam smilies/grin.gif
prosinec 10, 2010 08:46
Evo a mohla bys mi říct, kde mají psi (i feny) čurat? : Myška
Taky nemám ráda, když lidi po svých psech exkrementy neuklízejí. Tím víc, že já po své velké feně uklízím. Ale moč do kastrůlku fakt chytat nebudu smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif.
prosinec 10, 2010 09:10
Mysko, mohla : Eva
smilies/wink.gifkdekoliv na verejnem prostanstvi, ale dale, nez vsichni 2 metry od vchodu do domu. A take ne na soukromem pozemku, prisla jsem takhle o spoustu drevin a prijde mi to od majitelu fakt hulvatske.
A nevim, proc hned silis, nic o nocniku, kastrulku jsem nepsala, ba ani nemyslela. Kvuli tomu, ze mi nekteri nevycvalani chovatele psu prijdou jako prasata, nemusis utocit na mne. Vy jste zajimava skupina, komukoliv vadi, ze jsou mezi vami prasata, je hned pomalu nepritel psu smilies/grin.gif
Mm, o tobe fakt vubec nepochybuji, ze to uklizis.
prosinec 10, 2010 09:40
... : Mikin
I v Kanade se sbiraji hovinka. Majitel psa vezme zeleny pytlik, ktery je ve vetsine parku zadarmo, sebere hovinko, obrati pytlik naruby a hodi do nejblizsiho kose. V chladnem pocasi to krasne hreje do ruky. smilies/grin.gif
V Dawson City jsme byli pozadu, ale uz zde mame na hrazi u reky pytliky zdarma taky......

prosinec 10, 2010 11:51
P.S. : Mikin
Evo, ja si nevsiml, ze by Myska "silela".
prosinec 10, 2010 11:54
no, jsem pejskař, ale ty kritické postoje přede mnou psané plně chápu, : bb2
protože to, co se tam děje, je katastrofa.
A to píšu jako člověk, který se psy vyrostl, měl psa jako starší dítě v bytě u rodičů, chodil na cvičák, měl psa na zahradě u chalupy, v bytě a v domě, zkrátka téměř celý život se psem. Žiju na vesnici, takže i při bydlení v bytě bylo kam se psem zajít a neobtěžovat. Když rodiče bydleli ještě v bytě ve městě, tak to bylo na starém sídlišti, za kterým byla louka a starý nepoužívaný lom, kde se psy venčili.
V centru, kam jsme chodili do práce, do škol, divadla, kina, knihovny, bazénu, nakupovat atd., jsme psa nepotkali jak byl rok dlouhý. Když jsem zahlídla maskáčové kalhoty a rotvajlera s náhubkem u té omaskáčované nohy, zastavila jsem se a zírala, protože něco takového se ve městě běžně nevyskytovalo - rotvajler!
Teď? Jdu do banky nebo na sociálku a když je pěkně, jdu pěšky, ušetřím naftu, parkovné a centru smrad. Za ty dvě krátké cesty zaručeně potkám pár labradorů, tu a tam dobrmana, rotvajler není výjimkou a samozřejmě nějaká ta droboť, tedy menší psi. Zas tak moc to nesleduju, jinak šlápnu do hromádky, určitě se ale několikrát pokochám pohledem na očůrané zdi, dokonce i vchodové dveře.

Naše kancelář je mimo velké centrum, ale pořád ještě ne na okraji, zeleň obstarávají javory obklopené kruhem trávy, které oddělují hlavní ulici a parkovačky od chodníků. Široko daleko jeden mikro park - kde se venčí psi.
Lidí kolem nás bydlí dost, v létě lítají děti na ulicích v prachu a psích hovnech, na zdejší pískoviště bych nepustila ani našeho kocoura a skrz ten pidi parčík bych šla v holinách.

Chápu potřebu lidí mít psa právě ve městě, nepochybuji vůbec o významu toho živého tvora, často jediné blízké bytosti, pro staré osamělé lidi, ale i pro dítě ve městě.
Jen bych ráda, kdyby se investovalo dost peněz do opatření, která by těm městským pejskařům umožnila chovat své zvířátko tak, aniž by nepejskaři museli zvažovat úprk do ghetta.

Jo, a to venčení stylem "než začnou zprávy, dám si cígo před barákem, Polyna se zatím vyčůra a vykadí", to je klasika. Když z kanclu odjíždíme před sedmou, vyrojí se na chodníky a na ty kapesníčky trávy u chodníků neuvřitelné množství psů.
prosinec 10, 2010 12:04
... : bb2
venčili se psi, samozřejmě, mozek změnil Kde se psy chodili na Kde se psi venčili a už to nedotáhl do konce...
prosinec 10, 2010 12:07
jsou jistě výjimky, často si vzpomenu na Karla .) : bb2
jdu si takhle hezkým jarním dnem kolem toho malého parčíku, lemovaného křovím. Proti mně slečna, malá, drobná, a s ní dva ohromní statní psi. Jeden zalezl do křoví, přičapl a slečna s otráveným výrazem shodila batoh, vytáhla pytlík, lopatku a se slovy: No Karlééé, to sis musel zalízt zrovna sem?? hned uklidila.

Jenže, on Karel nedělá pouze hromádky, které se seberou, někdy Karlové mají řidší hromádky, které se sebrat prostě při nejlepší vůli nedají a všichni Karlové bez výjimky močí kam se podíváš.
prosinec 10, 2010 12:12
Když se pes naučí vodit slepého, : Milan
proč se nenaučí chodit na záchod jako kočky?

prosinec 10, 2010 12:12
Milane, naučí, : bb2
známí mají štěně, které do plného proočkování nebrali ven a štěně se venčilo do kočkolitu.
Jenže jakmile chodíš se psem ven, pochopitelně vykoná potřebu venku, psi navíc značkují. A k čemu psa, když s ním nechci chodit ven.
prosinec 10, 2010 12:14
No, ano, jenze ja vidim kolem sebe : Eva
velke mnozstvi tech, kteri ven se psem chodit nechteji, nanejvyse na to zaprazi smilies/wink.gif A ty bych fakt vystrelila do nekam smilies/grin.gif Jenomze oni jsou milovnici psu a ja, podle nich, jejich nepritel smilies/wink.gif
prosinec 10, 2010 12:22
Evo : Iris
četla jsi R. Fulghuma?
prosinec 10, 2010 13:13
AAAAACH JO.... nenapadlo mne, že všichni uvažujete stejně jako Puntíkovaná... :-))) : d@niela
ten papír, tedy ten NOVÝ TOALETNÍ PAPÍR - je pochopitelně měkký, příjemný atd. atd. - a hlavně - V ROLÍCH!!! - tak, jako všechny ty ostatní... Takže se nevracíme do starého skládaného socialismu, neee...

Já fakt nechtěla dělat té firmě reklamu, ale:



(kdyby to věděli, třeba mi mi ruličku dali zadara smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif)
prosinec 10, 2010 13:14
Iris, kdysi cetla : Eva
/uz horela, kdyz jsem si do ni lehal, Vsechno, co jsem potreboval vedet....), ale nevzpominam si vubec na nic o psech? Fakt je to uz davno a pamat asi uz tak neslouzi smilies/wink.gif a nebo mi to tenkrat neprislo, jako problem aktualni, jako dnes...Napis mi to, prosim smilies/smiley.gif
prosinec 10, 2010 13:37
Evo, : Iris
zrovna v jedné z těch dvou knih byla povídka o psech, autor vyprávěl, jak kdysi kdesi, snad na večírku, pravdivě vyjevil určitou ne přímo nenávist nebo netoleranci, ale jistou nechuť k psům a všemu kolem nich, a málem ho zlynčovali.Společensky se tehdy odrovnal a delší dobu pak musel pracně sbírat sympatie u ohromné spousty lidí kolem sebe. Teď přesně nevím, doma se podívám jak to přesně bylo. smilies/wink.gif
prosinec 10, 2010 13:58
Diky, Iris, jeste, ze mi psi nijak nevadi, : Eva
vyhradne jen ti z jejich chovatelu, kteri jsou neporadni a bezohledni smilies/smiley.gif
prosinec 10, 2010 14:27
Evo : Iris
Přesně tak to cítím i já smilies/smiley.gif

prosinec 10, 2010 14:29
Začalo to toaletním papírem, : mamča
a zákonitě skončilo u ho.en. Tedy psích. smilies/cheesy.gif
Bydlím na sídlišti ve věžáku, kde je na každém patře minimálně jeden pes. Na některých i tři. Přestože mám psy ráda, stejně jako většině z vás mi zvedá tlak, když vidím bábu v županu a v natáčkách s cigárem v ruce, stojící ve vchodu do domu hezky pod střechou, a přímo pod schody se venčí nějaká "přerostlá veverka" - tedy něco jako čivava s rodokmenem dlouhým jak Lovosice.
Dáma pochopitelně nesbírá výtvory svého minipsa, neb na upozornění, že by to měla dělat, odpoví, že to nestojí za řeč.
Zatímco chovatelé chlupatých čtyřnohých stodol chodí venčit do lesoparku, a cestou maxivýtvory svých miláčků poponášejí v pytlících až k nejbližšímu koši.
Docela mě štve, když vidím velikost "psích louček" a vedle toho ohrazený miniprostor pro děti, aby měly aspoň kousíček neznečištěného kousku trávy na hraní.
prosinec 10, 2010 14:45
Iris : mamča
prosinec 10, 2010 14:46
A to jsem si take vsimla, mamco, : Eva
ze majitele "stodol" sbiraji vyrazne casteji, nez chovatele mensich plemen...
A diky za odkaz, si musim povinne precist, abych se pripadne nekdy a nekde spolecensky neznemoznila treba prohlasenim, ze stale odmitam napr. spat se psem smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
Ale nikomu to tedy nikterak neupiram, pokud se ovsem nedelime o postel smilies/wink.gif
prosinec 10, 2010 14:56
mamčo, to je ono, : Iris
díky smilies/smiley.gif
prosinec 10, 2010 15:03
Evo, ty bereš jako útok na sebe, když ti položím otázku? Není něco špatně? : Myška
Předně nešílím, zcela klidně jsem se tě zeptala.
S venčením to není jednoduché.
Vnitřním městem se vůbec zabývat nebudu. Tam nebydlím, jdu tam jen sporadicky a nikdy se psem, a když už jdu, hovínka na chodníku většinou nepotkávám.
U nás, na kraji města, je několik možností, kam jít venčit. Majitelé rukavic a psů mezi dva chleby chodí zpravidla do parčíku, kde si hrávají děti (písek pro děti je ale oplocen, psi tam nemohou, za to tam chodí v noci kočky). Někteří po svých psech uklidí, někteří ne. Majitelé středních a velkých psů chodí buď do blízkého lesa, a pokud pes něco utrousí než tam dojdou, většinou to uklidí, nebo na nevyužívané pole, kde se psi mohou spolu vylítat, a nebo k řece. Výběh vyhrazený pro psy mám od domu dva kiláky, tam většinou nechodím.
Je jasné, že rostlinám psí moč škodí. Jenže pes se venku vyčurat musí. Značkují psi i feny. A pak to holt odnese i pozemek soukromý, ale neoplocený. Možná by stálo za to, když není povolen klasický plot, udělat kolem pozemku psychologický plot, např. vysázením vhodných rostlin na hranici pozemku, nebo tak něčím, co by korespondovalo se stylem zahrady a okolí. Aby byla hranice jasně definována.
prosinec 10, 2010 15:17
Evo, : mamča
přečti si tam od Fulghuma taky povídku "Svatba". To je moje oblíbená. smilies/cheesy.gif
prosinec 10, 2010 15:18
Myško : Iris
komu nebo čemu se říká rukavice? Nesměj se mi, fakt to nevím smilies/wink.gif

prosinec 10, 2010 15:32
Mysko a nemuze byt neco spatne, : Eva
kdyz na mou prostou stiznost na venceni psu ve vchodu mi odpovis, ze odmitas chytat psi moc do kastrulku??? smilies/grin.gif
Plot mam, zivy, z praktickych duvodu ne uplne souvisly, temer 2 metrovy, ale taky bezohledne sousedy majitele, vencici na dalku jen ze sveho zaprazi.
prosinec 10, 2010 15:51
Jinak diky, ze se mi snazis poradit, Mysko, : Eva
ale sama preci vis, ze majitele jsou ruzni. Ja sice chapu a vim, ze pes se musi vycurat venku, jen nechapu, proc nemuzou s nim vyjit tech doslova par metru do volne prirody uplne vsude vukol a nechaji je behat a curat, znackovat a kalet vsude.
Nijak vice si to oplotit nemuzu, je to CHKO. A nezlob se, argument, ze pes musi curat venku, coz obcas zaslechnu, preci neznamena, ze prave u mne na zahrade smilies/wink.gif
prosinec 10, 2010 16:43
Iris, rukavice je malý pejsek :-) velikosti rukavice. Třeba u nás v domě toto označení platí na tu bydlící čivavu. : Myška
Není to nic zlého, stejně jak o velkém psovi řeknu že je to halama. smilies/wink.gif
prosinec 10, 2010 16:51
Evo, sousedské vztahy bývají leckdy složité. Někdy až tak, že vedle sebe sousedé dál nedokážou žít. To platí obecně, i bez elementu psa. : Myška
Co bys mohla ještě více udělat, aby ti sousedovic psi nechodili čurat na tvůj pozemek?
Pes je teritoriální zvíře, je schopen se naučit, že někam nesmí, je schopen respektovat hranici teritoria.
Vzhledem k tvým reakcím nevím, jestli si ještě vůbec můžu dovolit ti poradit. Ale zkusím - nevím jak velký pozemek máš, a tedy jak dlouhou hranici je třeba ošetřit, a tudíž, jestli by moje rada byla aspoň trochu akceptovatelná. Takže nakoupila bych mletý pepř, pálivou papriku, chilli, a směsí nebo každým kořením samostatně bych posypala hranice pozemku. Jakmile si psi čichnou, myslím, že nebudou mít myšlenky na další prozkoumávání tvého pozemku.
A ještě jedna poznámka - pokud můžeš mít kolem pozemku živý plot, co takhle nenápadně kolem něj z vnitřní strany natáhnout králičí pletivo?
prosinec 10, 2010 17:02
Vida, : Macesska
já si říkala, že "rukavice" bude chlupatější, aby hezky hřála, a "pes mezi dva chleby" krátkosrstý nebo naháč, aby chlupy moc nelezly do zubů smilies/smiley.gif
prosinec 10, 2010 17:03
Macessko, taky dobrá definice :-) : Myška
smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
prosinec 10, 2010 17:06
Pletivo : Macesska
nebo drát pod slabým napětím smilies/smiley.gif Stačilo by jen dočasně, pejsci se učí rychle.
prosinec 10, 2010 17:07
tak já to s tou rukavicí pochopila nejblběji ze všech :)) : erika
myslela jsem, že majitelé rukavic chodí do parčíku, protože jsou schopni těma rukavicema produkty uklízet, zatímco ti, co nejsou majitelé rukavic, disciplinovaně venčí v odlehlejších lokalitách smilies/grin.gif
prosinec 10, 2010 20:23
Eriko neboj, : Iris
tak moc jsme se v tom "pochopení" nelišily smilies/grin.gif
prosinec 10, 2010 20:37
nojo - ale furt nechápu, : puntíkovaná
na čem ten zarolovanej papír drží, když tam není ta pevná rolička. Nějakou oporu ten papír mít musí - jako třeba nitě mají špulku a tak podobně
prosinec 10, 2010 23:12
Alenko, v tom je právě ten fígl... : d@niela
asi to bude stejný, jako když se natáčej vlasy - nejspíš se rulička napřed na nějakou tu špulku namotá, pak ale sejme - a hotovo...
Prostě se to prodává BEZ té ruličky, ale jinak to funguje stejně, jako kdyby tam ta rulička byla - takže se to dá navléknout na tu tyčku, co máme (máš) na WC... chápeš?
No, pro sichr tady je další obrázek - zase tedy od jiné firmy:


prosinec 11, 2010 00:40
Pejsci a jejich páníčkové. : Sidon
A nepřipomíná Vám to, milé Kudlanky, taky "trošku" tu naši českou náturu ? To, jak je valná část našeho národa "ohleduplná" a jak jí velice "záleží" na tom jejím okolí ?
prosinec 11, 2010 07:43
no ruličky od papíru mi nevadí : Inka
naopak, zatápím s nimi stajně tak jako s jinými papíry

Jinak jsem zvířecí člověk, vyrostla jsem se psi, jenže jsme bydleli v domku se zahradou. Ale když jsem se přestěhovala do Prahy, tak bych si nepořídila žádné zvíře. Připadají mi zvířata ve městě chudáci i jsou častěji nemocní a veterináři nejsou zrovna levná záležitost. Zvíře má mít možnost být v konatktu s přírodou. Chudáci zvířata co musí celý den čekat na vyvenčení s pánem a všechno to držet, není to přirození a zdravé. Jinak se psem bych také nespala a díky velikosti mých dvou stodol, bych se tam už ani nevešla :-))))

Jinak na Barrandově jsou na každém sloupě papírové pytlíky s lopatičkou a koše, je to sympatické a lidé se tam docela snaží. Skákat mezi různě rozkládajícími hovny není nic moc.

Jinak teď mám zvěřinec, ale hned za zahradou mám les, tak jsem tam s nimi 2x denně a mají velikánský výběh po celé zahradě doma.
prosinec 11, 2010 11:24
Mysko, dekuji Ti zcela nefalsovane : Eva
za snahu poradit. Paradoxni je, ze ja to vubec nemam za zle tem psum a uplne chapu, ze oni se chovaji zcela prirozene, tudiz se zrovna na ne vubec nezlobim. A prave kvuli tomu bych k zadnym pro ne bolestivym ochrannym prostredkum nikdy neprikrocila. Mne vadi, ze si chovatele psu chrani sve pozemky a vyhani psi se vyvencit na pozemky nase smilies/wink.gif A psi jsou v tom zcela nevinne!
Pletivo neprichazi v uvahu, protoze stejne cast pozemku, treba vjezd na parcelu, nikterak neuzavru, a tak by mi bylo na houby davat na jine casti treba pletivo, coz ty, samozrejme vedet vubec nemuzes.
Mame treba vilku ve meste, na konci slepe ulice a kam myslis, ze nekteri majitele posilaji vencit sve psi? No k nam na cestu, dale jiz, bohuzel, pejsci neprojdou.
Byt mam v takove mestske cinzovni zastavbe s vnitrnimi dvory. Drive jsme se o to starali, male deti si tam hraly, my jsme se tam schazeli u opekáni burtu atd. Dnes je v dome vice psich obyvatel, nez lidi a dvorek slouzi vyhradne jen k venceni te spousty psu. Majitele zasadne nic neuklizi a my ostatni uz tam ani nechodime...
A zase, nic proti psum, jen mam usilovny dojem, ze si je zhusta porizuji lide, kteri jim vubec nerozumi, peci o ne zanedbavaji a obtezuji cele sve okoli. Sama mam psi dost rada, ale nesnesla bych, abych psa trapila, a proto ho ani nemam. Zatim mi to muj zivotni styl proste neumoznuje. Nechtela bych, aby cele dny cekal zavreny v byte, vim, ze potrebuje pohyb, socialni kontakt, casto odjizdime i na par tydnu pryc a kam se psem? I kdybych ho dala nekam do psiho hotelu, bude smutny, zmateny a to ho radeji nechci.
Proste, zaverem, vubec se mi nelibi masovy chov psu lidmi, ktery tu ted je, protoze spousta chovatelu na to vubec nema schopnosti a nutne znalosti, tudiz musi trpet zvirata i okoli techto opravdu casto dementnich chovatelu.
prosinec 11, 2010 12:50
Opr. : psy : Eva
smilies/smiley.gif
prosinec 11, 2010 12:52
Mně : Krakonoš
moji psi se*ou na můj vlastní pozemek. Když jsem žil na horách, měl jsem hned za plotem zahrady louky a lesy, tam si mohl s*át jak chtěl smilies/wink.gif smilies/smiley.gif. Kdybych chtěl žít ve městě, zvlášť v centru, nikdy bych si psa nepořídil, považuju to za zhůvěřilost a jsem taky dost nevochotnej nechat se terorizovat potřebou pravidelnýho venčení nějakýho gaučovýho povaleče. Pes má bejt v zahradě u baráku, ne na kavalci v paneláku, ale to je můj soukromej názor. S městskejma pejskařema žít nemusim, tak jsou mi vcelku ukradený smilies/wink.gif.
prosinec 11, 2010 13:13
Kdyby si měl psa pořizovat jen ten, kdo má zahradu, tak by spousta městských důchodců, pro které je pes mnohdy jediným spřízněným tvorem, žila zcela osamoceně. : Myška
Je rozdíl, žije-li pes v bytě s člověkem, který sice chodí do práce, ale po návratu jde se psem na dlouho ven, psovi poskytne možnost vyřádění a unavení, a poskytne mu také dostatek podnětů, nebo žije-li pes v bytě s někým, kdo ho jde vyvenčit třikrát denně na čtvrt hodiny a jinak se mu nevěnuje. Takový pes trpí.
Stejně tak trpí pes, žije-li u domu se zahradou za jejíž hranice se v životě nepodívá, s nímž nikdo ven nechodí v blahé víře, že pokud má pes možnost pohybu po zahradě, nemusí chodit ven. Je to omyl, dost rozšířený. Pes potřebuje chodit na vycházky, potřebuje venkovní podněty, jinak je stejným vězněm, jako pes v bytě, který chodí jen na nezbytné krátké venčící procházky, jen má luxusnější vězení.

Pes žijící v bytě si navykne na frekvenci venčení, a dobu, po kterou je majitel v práci, vydrží bez venčení hravě. Téměř celou dobu totiž prospí. Vidím to na svých psech. Zemřelý pes i současná fenka hravě vydrží a vydrželi 10 - 12 hodin bez venčení. Venčím třeba naposledy v 21 hodin, a v devět ráno, když o víkendu vstávám, fenka klidně spí dál.

Neuklízení po psech je v lidech, a stejně jako někteří pejskaři dokážou být bezohlední někteří chlapi, kteří cestou z hospody klidně obechcávají nejen park, ale kolikrát i domy, když jsou přesvědčeni, že je nikdo nevidí. Ta bezohlednost je stejná jako u skupin chodci versus cyklisti, cyklisti versus motoristi, a tak bych mohla pokračovat.

Evo, docela by mě zajímalo, jak posílají sousedi své psy venčit zrovna na tvůj pozemek. Nebo zrovna k tvé vilce. Pokud je tam ovšem nedovedou na vodítku...
prosinec 11, 2010 14:13
... : Petr Sysala
Pořízení psa je jediný případ, kdy lze za peníze koupit lásku ...
prosinec 11, 2010 14:44
Petře : Iris
bezvýhradnou a věrnou
prosinec 11, 2010 14:59
No, kdybyste se zeptali psa, : Puntík
zda by volil panelák - nebo toulání bez pána, nebo útulek...tak by jednoznačně vedl panelák.Pasnelák, teplej pelíšek, pravidelné krmení a lidská společnost, ke které náleží. Mimochodem, někde jsem četla, že německé pojišťovny účtují menší poplatky těm, kteří mají v bytě psa - byť miniaturního trpajzlka, který by normálně nepostrašil ani myš. Randál, který takový pejsek dokáže udělat, spolehlivě každého zloděje odradí. Jinak exkrementy na ulicích a podobně, byh nekladla za vinu psům - ale právě jejich majitelům.Každý den, každý z nás dostává do schránky haldy reklamních letáků. Není problém si jich vzít pár do kapsy, případné hovínko do nich vzít a vyhodit do nejbližsí popelnice.
prosinec 11, 2010 15:14
Myško ahoj, : Iris
přesně vím, co pejsek může poskytovat osamělým lidem, nejen starým, to máš naprostou pravdu.A stejně tak jako majitelka psa asi správně hodnotíš chování psů, jejich návyky i chování lidí - páníčků. S obechcáváním domů opilci je to protivný fakt.

Jen mám pocit, že je prostě těch pejsků už moc na to, jak málo je přírody kolem nás. Když napadne bílý sníh je to krásně vidět. Ta spousta žlutých tunýlků, neuvěřitelně moc. Viděla jsem maminku s malým capartem, který chtěl vběhnout do sněhu, nějak se tam obtisknout, snad chtěl stavět sněhuláka - běžný obraz. Maminka jen křikla - nelez do těch ho..n. To tedy dříve fakt nebývalo.Pamatuji doby, kdy při pořízení psa do paneláku se muselo žádat o svolení ostatních nájemníků. Krakonoš se bude zlobit, že zase vytahuji: "..to dříve..a tenkrát.." smilies/wink.gif

Pejsci poskytují lásku a společnost. Ale já mám někdy pocit, že lidé si neumějí dávat lásku už vzájemně a radši milují němou tvář. S lidmi je potíž,je třeba pracovat na vztahu a komunikovat, pejsek Tě miluje bezvýhradně a spolehlivě. Nevysvětluj si to prosím špatně, nemám nic proti psům. smilies/wink.gif
prosinec 11, 2010 15:17
Opravdu, Iris, : Krakonoš
tys někdy měla psa, kerej miloval jen tebe, na žádnou fenu si ani nepomyslel natož aby si dopřál "cizí svíčkový u kopírky"? A jaks' ho k tomu donutila? smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif

Myško, do týhle debaty se vůbec pouštět nebudu. Proběhla na internetu už tisíckrát, vždycky se stejným výsledkem - je několik různejch názorovejch táborů, co se tejče života se psem, vzájemně svý postoje vyargumentovaly už miliónkrát, každej má svou pravdu, názor nikdo nezmění a ani to nejni třeba, každej ať si to dělá po svým. Je to stejný, jako debaty vo porodech doma nebo ve špitále, diskutovat vo tom je prakticky ztráta času.
prosinec 11, 2010 15:20
Krakonoši : Iris
svatá pravda, kdybych měla psa, ani ten by mi pravděpodobně věrnej nebyl.smilies/grin.gif
Měli jsme vždycky jen barák plný koček. A pak jsem měla už jen dva alergické syny, takže zvířátka se v dospělém životě nekonala.
Až teď přemýšlím a zvažuji.

prosinec 11, 2010 15:30
od dob .ovců mamutů : Puntík
lidi psy setsakra potřebovali. Dá se říci, že by se jim bez psí pomoci při lovu, hlídání a podobně, jen těžko dařilo přežít. Nojo, je jiná doba, hlídá eketronika, nelovíme, maso kupujeme v sámošce. Co teda se psy, vajíčka nesnášej, podojit je nelze. Tak vybít - že jo. Co jinýho taky můžou psi od lidí čekat...vděk určitě ne.
prosinec 11, 2010 15:38
Mysko, obavam se, ze to ty psy naucili, : Eva
je to nejpohodlnejsi a nejrychlejsi zpusob venceni. Treba na chate je spousta senioru, kteri tam bydli od jara do hlubokeho podzimu. ja tam, pochopitelne tak casto byt nemuzu. A tak oni vyjdou /pozorovala jsem je nahodou vecer/ na okraj sveho pozemku, tedy na nasi spolecnou hranici a pes pokracuje naucenou trasou...za chvili na nej zahvizdaji a pes se vyvenceny vrati.
To same u vilky, stoji ve vratkach, maximalne popojdou smerem ke konci slepe ulice, kde pes nema moznost nikam jinam zabehnout, vsude jsou bytelne ploty, a pokracuje naucenou trasu..pak si ho privolaji zpet a nam se na ulici pred vchodem jen kupi vykaly. Nemuzu stat cele dny na ceste a delat regulovcika pres venceni psu, snazim se s nimi domluvit, kdyz jsem toho svedkem, bez velkeho uspechu, bohuzel. Vetsinou se dozvim, ze "pes preci potrebuje vencit"...to je, jak u blbych na dvorku...
Jinak s temi opilci s tebou naprosto souhlasim.
Obavam se, ze spousta chovatelu vubec nechape, co pes potrebuje, pristupuji k nim, jak k plysove hracce.
Jinak souhlasim naprosto s Iris, ze mnozi lide, nez aby pracovali na svych vztazich s lidmi a necitili se tedy osameli, radeji si poridi psa. Coz tedy nemyslim vubec na Tebe, Mysko.
Osobne bych tedy tuto cestu nevolila, navazala bych kontakty s lidmi, prijde mi to logistejsi. Ale respektuji kazdeho rozhodnuti. Ale kdyby se mne zeptal, zda si ma poridit psa nebo treba kamarada, tak bych doporucila kamarada.
prosinec 11, 2010 15:54
nojo, akorát, že někomu už tak nejde : Puntík
si nějakého lidského kamaráda pořídit. Není to můj případ, jsem ukecaná a kamayrádů a kamarádek mám sdostatek. SAle někdo prostě nemá k lidem důvěru - a já se mu kolkrát ani nedivím.A púejsek, nebo kočička mu holt usnadní život. Nelze mu to mít za zlé.
prosinec 11, 2010 15:59
pokud : vlk
někdo svým "usnadněním" života nas××á ostatní je to blb(ka) a zaslouží si ty neuklizené produkty rozmazat na xicht!
prosinec 11, 2010 16:07
Iris, myslíš, že bylo správné, že o pořízení psa jedním z nájemníků mohli rozhodovat ostatní nájemníci? : Myška
Vžij se do toho - ty bys byla ta, která touží po psovi, a musela bys potupně obcházet sousedy a loudit po nich souhlas s pořízemím psa, a stačil by jeden, který by s tím nesouhlasil, a pořídila by sis co? Leda plyšového. O pořízení věci, a pes je dle zákona věc, přece nemůže rozhodovat nikdo jiný, než ten, kdo hodlá pořizovat. To je jako bys musela žádat sousedy o souhlas, zda si smíš pořídit auto, nebo pračku. Líbilo by se ti to??
prosinec 11, 2010 19:20
Myško : Iris
mě do toho netahej, jen jsem se zmínila o tom co bylo, Ty to nepamatuješ? Asi jsi mladší. Některé věci z minulých desetiletí by dnešní svobodné generaci připadaly hodně neskutečné a my v tom prostě žili.Líbilo - nelíbilo.
prosinec 12, 2010 00:18
Vím o tom, že to bylo, a nikdy jsem s tím nesouhlasila, jako s mnohým v té době, Iris. : Myška
Komunisti nám strašně pokřivili myšlení. Držení psa ve městě v bytovém domě bylo pro komunisty pozůstatkem buržoazního způsobu života, jako nepatřičný luxus. Chov koní byl v padesátých letech zdecimován - tažní nebyli potřeba, šli na jatka, a jezdečtí, taky považovaní za luxus, dříve majetek bohatších lidí, byli vyvlastněni, taky už nebyli potřeba, protože nebyly podporovány jezdecké kroužky a vlastně ani jezdecký sport, tak šli taky na jatka.
Jestli si vzpomínáš, tak člověk byl i v jiných směrech v podstatě rukojmím svých spoluobčanů, sousedů. Třeba ke studiu na střední škole se tehdy (padesátá, začátek šedesátých let) vyžadoval i posudek uličního výboru... Co k tomu dodat? Že si můžeme gratulovat, že to už není, a že si každý člově může dělat co chce, samozřejmě v intencích zákonů.
prosinec 12, 2010 08:32
Myško : Iris
takže jsme v tom žily obě, není třeba to dál rozvádět, obě víme, obě známe. Je to tak, jak píšeš, v lecčems si můžeme gratulovat, v něčem už tak moc ne. To už by bylo na další téma a další debatu.
Jak vzpomínáš na uliční výbor, mne napadla interrupční komise a soudci z lidu. smilies/wink.gif
prosinec 12, 2010 10:38
No jo, : Myška
holt to byly ty výdobytky socialismu smilies/cheesy.gif.
prosinec 12, 2010 14:31
... : Los evropský.
U nás v našem městě-neměstě, kde jsou jakoby všude volné plochy, na kterých se nějaké ho .. ztratí, to ze začátku vypadalo docela nadějně - jako že by tu mohlo být čisto. Není, jelikož je tady hustota psů obrovská a stále se zvyšující, a spousta majitelů těch 300 metrů, tak daleko se totiž nachází od našeho domu les, nějak není schopna dojít. Hlavně v noci. Tak máme trávník před barákem a kolem baráku stále znečištěný. Přesněji řečeno pos.ranej a poch.canej. Každý, kdo si chce v našem baráku pořídit větší domácí zvíře (kočka, pes, krajta tygrovitá) to musí potupně nahlásit výboru společenství vlastníků. Tedy například mně. A přijde mi to docela správný. Pes je sice "věc", ale myslím, že bych měla být informována o tom, že si soused vedle pořídil "věc", která mi třeba bude za zdí následujících patnáct let ňafat (hlavně v noci), nebo se z ní budou celoročně trousit chuchvalce chlupů po celé chodbě (obojí jsme bohužel už zažili), a nebo mi prostě jenom prožene kočku po chodbě, když náhodou otevřeme dveře ve stejném okamžiku. Já bych si taky moc přála pejska. Ale z výše zmíněných důvodů, a taky proto, že jsme málo doma, máme kočku. Z té občas vynesu pytlíček steliva a její sebesilnější mňoukání není slyšet dál, než 10 cm za dveře. Argument, že opuštěný člověk potřebuje kamaráda, a proto MUSÍ mít psa, neberu, protože existují věrné a oddané typy koček, které jsou taky kamarádky, ale ta míra obtěžování sousedů, které tahle potřeba kamarádství jednoduše nezajímá, je menší.
prosinec 12, 2010 18:16
Losíku ano, : Iris
už jsem to sem nechtěla psát, ale musít říct, že sice neomezujeme nikoho jako dříve - viz výše, ale v domě, kde nás bydlí pět rodin a máme ho společně koupený také zvířata už léta konzultujeme. Nemyslím, že by někdo někomu přímo zatrhl hafana, ale považujeme za slušné přinejmenším říct ostatním, že tu bude s námi bydlet ještě tvor, který se tedy také nějak projevuje a přijmout určitá pravidla chování, která se zatím daří všem dodržovat a nikdo není na nikoho naštvaný. To mi připadá slušné a nijak zvlášť omezující. Jde ale také "jen"o malé psíky a kočku domácí.Zatím smilies/wink.gif
prosinec 12, 2010 18:42
konzultujete taky, : mura1
ze si nekdo ze spolunajemniku hodla poridit dite? protoze to taky rve a dupe, ze jo? smilies/shocked.gif
prosinec 12, 2010 19:28
komunisti pokřivili myšlení jen těm, : Inka
co pokřivení byli, také jsem v té době žila. Každá doba má své i ta současná bohužel.
prosinec 12, 2010 19:44
... : Los evropský.
Jo, to je častý argument, že dítě otravuje taky. Jenže dítě intenzivním řevem otravuje tak dva, tři roky. A ten pinčl, který bydlel pod náma, se v noci mohl uřvat patnáct let. A v tom je, myslím, rozdíl. A rozdíl je taky v tom, že dítě si na rozdíl od psa (nemyslím tím slepeckého) nepořizujeme jen pro svou kratochvíli....
prosinec 12, 2010 19:49
rekla bych, : mura1
A rozdíl je taky v tom, že dítě si na rozdíl od psa (nemyslím tím slepeckého) nepořizujeme jen pro svou kratochvíli....

ze drtiva vetsina ano. mozna jsou lidi, co si poridi dite omylem nebo aby mel kdo zdedit majetek nebo se o ne mel kdo postarat na stara kolena, ale troufam si tvrdit, ze naprosta vetsina si poridi dite proto, ze po nem proste touzi smilies/smiley.gif
prosinec 12, 2010 19:53
Jsme též společenství vlastníků, náš dům má 24 bytů ve dvou vchodech. : Myška
V našem vchodě mám já velkou fenu, předtím velkého psa (bydlím až nahoře), moji sousedi mají malou kníračku, pod námi nepravidelně hlídají rodiče dceři střední až menší fenku, a ještě o patro níž mají velkého psa, velkou fenu a malou fenku. V druhém vchodě mají jedni středního knírače, jedni kocoura, a jedna paní nepravidelně malou fenku (je dětí). Nikdo z nás nemusel oznamovat výboru společenství, že si chce pořídit zvíře. Ani minulému, ani současnému výboru. A dokud budu předsedkyně výboru, a dokud do toho budu mít co mluvit, nepřipustím takové ponižování. Soužití v našem domě probíhá bez problémů jak mezi lidmi, tak mezi psy. A je to o tom, že k sobě dokážeme být ohleduplní.
Mimochodem, nejvíc hluku v našem domě vždy nadělaly děti. Ať už moje generace (nastěhovali jsme se po dostavění domu, když jsem byla malá), nebo generace další. A jestliže někdo argumentuje tím, že pes se mohl uřvat patnáct let, tak nezažil pubertu některých dětí, a jejich potřebu decibelů. Každý den odpoledne. A zase je to jen o ohleduplnosti a toleranci.
Ale tady z některých odpůrců držení psů v bytových domech žádnou toleranci necítím.
prosinec 12, 2010 20:39
Losi, jsi dost mimo. Kočka psa nenahradí. Jsou lidé, kteří inklinují ke kočkám a lidi, kteří inklinují ke psům. A lidi, kteří mají, nebo mohou mít oboje. : Myška
Ten, kdo chce psa, chce prostě psa a ne kočku a opačně.
Kdo jsi, abys mohla svým sousedům diktovat, jaké zvíře si mohou pořídit?

prosinec 12, 2010 20:42
Pidipsa : Macesska
můžou nahradit dva potkani smilies/smiley.gif A neštěkaj a nemusej se venčit.
prosinec 12, 2010 21:10
Mi zase prijde kupodivu ponizujici brodit se : Eva
v h vnech psu tech majitelu, kteri nikdy nepochopi, ze moznost delat si co chci je vzdycky vazana na uplne stejne velkou mirou zodpovednosti. Jinak jsme jen presli z totality do anarchie.
Jinak mi komousi mysleni nemohli pokrivit, natoz strasne. A podobnych lidi znam fakt hodne smilies/wink.gif
prosinec 12, 2010 22:56
Myško : Los evropský.
a kdo jsi ty, že mi diktuješ povinnost snášet otravování bezohledných "páníčků", pro které ta jejich "věc" je nad sousedské dobré vztahy? To jsem taky zkusila, zdvořile podotknout k té paní majitelce - jinak moc hodné paní- že já za svou osobu bych radši ve tři hodiny ráno spala, než poslouchala štěkot - a to jsem si dala... A stejně jako jsou psomilové a kočkomilové, tak jsou i hadomilové, viz soused u bratrance v paneláku, ten si taky nedal vysvětlit, že jemu jsou sice hadi nadevše, ale holt ne každý dobře snáší, když mu o půlnoci jukne užovka ze stoupaček... nic, končím debatu, vše potřebné jsem už řekla a jestli někomu vadí, že vyznávám pravidlo "svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého" tak o tom přece nemá smysl diskutovat.
prosinec 13, 2010 06:49
... : Los evropský.
Ještě jsem zapomněla podotknout, že souhlasím s maceškou. Samo že se žádné zvíře nedá jiným nahradit, ale jde o to, zvolit přijatelný kompromis (andulku místo orla mořského, kočku místo tygra, potkana místo kapybary apod.)No, teď už si z toho trochu utahuju. A přijde mi taky zajímavý, že do diskusí vždy přispívají ti, kteří všechno seberou, nikoho neotravujou... A kde jsou ti ostatní? A proč máme ulice plný ho...?
prosinec 13, 2010 07:10
Losíku, sice jsi ze své strany již diskuzi ukončila, ale mně nedá nereagovat na tvé poslední příspěvky. : Myška
Já ti nic nediktuji. Když nechceš něco snášet, tak s tím něco dělej. Když tě otravuje hlasový projev konkrétního psa, řeš to s jeho majiteli. Nejjednodušší je se se sousedy domluvit, ale když to nejde... Předpokládám, že pes byl v době, kdy štěkal po nocích, sám doma, jinak by rušil i své majitele. Jistě jsi mohla vždy zavolat policii. Přijet prověřit situaci musí vždy. Stejně tak, když vidíš někoho, kdo nesebere hromádku po svém psovi, máš možnost zavolat policii. Uklidit po svém psovi je povinnost, a za nesplnění jsou pokuty. Zajímavé je, že je povinnost uklidit po psovi, ale po kočce ne. Ani po koni.
Ale řešením není žádné direktivní omezení držení psů. Ani oznamování úmyslu pořízení zvířete. K čemu to je? Abys to věděla dopředu? Abys proti tomu protestovala? Protestovat jistě můžeš, ale nebylo by to nic platné. Pokud je byt v osobním vlastnictví, mohu si do něj pořídit cokoliv. A nikdo mi to nemůže zakázat. A nelze nikdy dopředu říct - ten by si psa pořizovat neměl, nebude po něm uklízet a pes bude vyštěkávat, tam ten by si neměl pořizovat hada, protože mu určitě uteče, a poplazí se stoupačkou k sousedům.


prosinec 13, 2010 11:23
... : Karlos
Nesnášim nesesbíráný psí ho.na a ještě víc mě se.ou majitelé psů, kteří to nesbíraj !!!
prosinec 14, 2010 10:04
... : HankaG
březen 10, 2011 02:00
... : HankaG

březen 10, 2011 02:01

Powered by Azrul's Jom Comment
busy