MEDVĚDI A TORONŤANI
Úterý, 23 červen 2009

V době, co jsme tu byli s Olinem sami, jsme moc na Bear creek nejezdili (tam je náš další srub). Takže jsme ani netušili, že naší kůlnu (špajz) navštívil medvěd. Jsou tam zásoby - 20 kilové pytle mouky, cukru, rýže, krabice špaget, konzervy, atd. prostě suché potraviny, které Kennedy shromažďuje na třetí světovou válku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Všechno byly roztahaný po okolí, co nesežral alespoň rozerval, konzervy prokousal.... no škody za pár stovek dolarů.  Vše jsme tedy uklidili a říkali si: no, asi tu byl na jaře, když procházel kolem. Mishovi to připomínalo pohádku o Jeníčkovi a Mařence, jak sypali za sebou hrách... Tenhle medvěd za sebou sypal rýži, občas ji barevné proložil svým exkrementem a pytle roztahal až 100 m do buše.

 

 

     Kenedy s Mishou uklidili co se dalo, ale když tam přijeli druhý den, bylo zase všechno vytahané a medvěda ještě Misha dokonce zahlédl v buši hned vedle té kůlny.

 

(pozn.: to je pohled na Bear creek - jednička je srub, dvojka je používaná jako spíž) 

 

 

     Kennedy po něm sice střelil, ale medvěd utekl. Obcházeli proto pozemek po cestě, až zjistili, že medvěd leží v hustém křoví. Bylo z něj občas vidět ucho - podle kterého pak Misha zamířil a zase vystřelil.

 

     Po jeho ráně se ale zvíře zvedlo a začlo rvát okolní porost; tak ho Kennedy střelil ještě jednou.

 

 

 

 

 

 

 

 

     Pak zavolali rangery. Ono totiž na zastřeleni problémového či nebezpečného medvěda nemusí být povolení, ale musí se to stejně hlásit a rangeri si ho pak vezmou. Jinak je povoleno střelit si dva medvědy za sezónu. Olin se pak s rangery domluvil, že jim medvěda stáhne, když nám nechají maso, a tak ho naložili a převezli na náš srub na Rock creek.

 

 

 

 

 

     Stažený medvěd vypadá hodně jako člověk ... no, není to pěkný pohled. Bylo zrovna šíleně komárů ... kuchal ho Olin, ale stahovali už všichni tři a porcování nakonec nechali až na ráno. Vzali jsme jen všechny čtyři nohy,  srdce a jazyk. 

 

 

 

 

 Misha ještě ořezal maso ze hřbetu, nedalo mu to. Marně jsme však hledali žluč, ale ta část byla bohužel zničena kulkou, což nás mrzelo. Medvědí žluč je totiž velice vyhledávaná a draze se prodává. Hlavně Číňani, Japonci ale i Indiáni věří, že se s ní dá léčit rakovina. A člověk nikdy neví, kdo ze známých ji může potřebovat! Jednou jsem ji zkusila i na sobě: usušená žluč se rozemele na prášek a každý den se podává na špičku nože.. Jenže mi po ní začalo být špatně. Dovtípili jsme se, že medvědí žluč především posiluje imunitní systém a jelikož já ho potřebuju naopak potlačovat, medvědí žluč mi škodila; ale spoustě lidí prý opravdu pomáhá.

 

 

 

 

 

 

 

 

     Tak jsme se zbavili medvěda, teda mysleli jsme si to. Jenže - když Misha s tátou přijeli na Bear creek další den, byla zase celá kůlna vyházena ven, přesně jako před úklidem! Hned se pustili do nového uklízení a když se pak vrátili k autu, tak našli na okně i kapotě stopym jak se další černý medvěd snažil vecpat hlavu dovnitř, jestli tam náhodou není něco zajímavého.

 

 

     Zajeli tedy zpátky na Rock creek k telefonu, zavolat rangery, ale v kanceláří nikdo nebyl, tak nechali jen vzkaz na mašině a spěchali zpátky, zase bránit Bear creek.

 

  

     Asi po hodině se mi jeden ranger ozval, že tedy přijede - ale tak za hodinu. Ale to už dávno byli Misha a Kennedy na Bear creeku. Potkali tam i nějaké Čechy z Toronta, co sem přišli na návštěvu. Kennedy jim vysvětlil, že momentálně není nejlepší čas na povídání a s Mishou se marně pokoušeli medvěda odehnat, což se mu nelíbilo .. začal být agresivní. Nakonec vyrazil proti Mishovi, tak se nedalo nic dělat - první střelil Kennedy a hned po něm Misha, už asi z pěti metrů. Medvěd se zarazil a odbočil do buše k cestě, chvíli bylo slyšet, jak se prodírá křovím, pak ticho. Kluci se snažili zaslechnout nějaký další pohyb, aby věděli, co se děje - mezitím dole na cestě byly slyšet dětské hlasy.

 

 

     Museli proto urychleně medvěda najít ... kdo ví, třeba mohl být jen postřelený! Právě tenhle okamžik si vybrali Toronťani s dotazy na Kennedyho, ale on i Misha potřebovali poslouchat, odkud se může ozvat medvěd. Byl to rozhodně nejhorší čas na povídání s návštěvou. Obávám se, že Kennedy nebyl příliš společenský. Prvně je požádal, aby byli zticha, že tady někde může být zraněný a nebezpečný medvěd, ale oni místo toho, aby ztichli, se začali vyptávat na nepodstatné věci (jako například jak to, že Kennedyho každej v Dawsonu zná) a to už na ně zařval "SHUT UP!" Jasné, jim se to povídalo, když seděli v autě!

 

    Na Rock creek mi zatím zavolala Terry, sousedka, která se ptala co se děje, že slyší od našeho srubu střílení. Takže mi bylo jasné,.že ranger nepřijel a Kennedy s Mishou museli vzít situaci do vlastních rukou. Díky bohů, že jsem netušila, že medvěd šel i po Mishovi, to bych se asi zbláznila! Pak se konečně objevil ranger a přivezl s sebou past. Když mu řekli, co se děje, šel s brokovnici do buše a za chvíli už volal, že medvěd tam leží mrtvý. Stahovat další kůži se nikomu nechtělo. A to ani když ranger se ptal, jestli nechceme víc masa. Asi by taky dal přednost tomu, kdybychom mu i tohohle medvěda stáhli my. Ale to už ne, pomohli mu ho naložit na pickupa a šli znovu uklízet bordel kolem, aby nepřilákal další návštěvu...

 

Alena Polárka

 

 

 

Komentáře
Chudáci medvídci : alena puntíkovaná
je mi jich líto. No, když se to někde jmenuje "Bear Creek" - tak se dá přece předpokládat, že tam nějaký medvědi budou. Byli jste na jejich území, tak jste jim trošku tý rejže dopřát mohli.
červen 24, 2009 03:59
Aleno : Polarka
neslo o ryzi, ale o to, ze by tam chodil porad..jinak medvedi tama prochazeji kazdej rok, ale snazime se volat rangery aby je chytili do pasti a odvezli pryc' Loni to byli taky dva. Chytili je do pasti a odvezli nekam na Demmpster s naramkem, myslim zlutym. Dostali posledni sanci.Jenze tady uz by se to nepodarilo. Nepujde do pasti, kdyz uz vi kde jsou daleko lepsi pochutiny. Kennedy tam zije 3o let a tohle se jeste nikdy nestalo. Krome toho vyrazil dvere u mrazaku v lednici, kde absolutne nic nebylo! a znicil schody k baraku. A kdyz se dostane medved do baraku......kde je taky jidlo, tak si nikdo nedovede predstavit jak vypada barak po medvedi navsteve. A uklizet bychom to mohli klidne porad. Navic mame oba zdravotni problemy, Kennedy nutne potrebuje treti operaci na pateri a ja jsem nemocna celkove. Misha tu byl jenom na tyden.
Krome toho medved kolem deti neni zrovna bezpecny, znam to moc dobre jak se kluci kolikrat bali jit domu, kdyz kolem byl medved. Jak jsem chodila ven s medvedim sprayem.
Jenze s tim druheho to byl pokus o napadnuti a to je velice nebezpecne. On takovej meda dokaze cloveka pekne zcuchat. Jo mrzi mne ten druhej, protoze verim, ze lidi kdyz streli zvire tak ho maji spotrebovat. To jsme udelali s tim prvnim na tom nic spatneho nevidim. udelal nam skodu tak ji nahradil. Taky urcite kupujes maso v obchode, jenze ho pro tebe nekdo zabiji. vegetariani se mnou nebudou souhlasit, to jsem si jista. Ale jsi ty vegetarian?
červen 24, 2009 04:44
asi máš pravdu : alena puntíkovaná
ale stejně je mi jich líto
červen 24, 2009 06:28
Potize s medvedy : Mikin
Aleno Puntikovana, s medvedama kteri si zvykli na lidske jidlo nebo odpadky je opravdu potiz.
Proto je nejlepe nedavat jim prilezitost. Nadoby na odpadky kolem silnice jsou "medvedovzdorne" a lide kdyz jdou nekam kempovat tak casto vytahuji potraviny provazem vysoko na strom.
U lidskych obydli je dobre mit kolem baraku uklizeno a neskladovat venku zadne potraviny ani odpad. Hlavne v pripade,kdy na pozemku nikdo trvale nezije.
A kdyz uz medved prijde, tak zavolat profesionaly. Oni uz rozhodnou,jestli je mozne medu jeste zachranit, nebo ne.
Bear Creek neni zadna divocina - zije zde na zhruba pulhektarovych pozemcich blizko u sebe okolo 20 rodin, nekolik z nich s malymi detmi. Proto se vetsina z nas diva na strileni medvedu dost nevrazive.
červen 24, 2009 08:39
Je to tak, : wendy
že medvědi tu byli dříve než my - a my jsme jim jaksi "vlezli do obýváku" a je potíž. Pochopitelně, že je nám medvědů líto, lidi vybili už tolik zvěře! Ale kdychom byli v kůži osadníků v divočině my, taky bychom se bránili. Život je boj. A někdy není na výběr.
Co mi vadí, jsou různé ty hony pro zábavu. A taky plnění kontingentů ve stylu poptávka-nabídka. Všechny kožešinchtivé bych nakopala. Bez milosti. Tak.
smilies/undecided.gif
******************************************************* ********* už je to dost dlouhé...?!
červen 24, 2009 09:05
Polárko, : Míša šíša
hezké fotky, takové realistické ;-)

Aleno, zabíjení medvědů už jsme tu kdysi s Polárkou řešili. Pamatuješ? Dostalo se to až k tomu nesmyslu, že potká-li člověk v divočině medvěda, má mu nabídnout tatranku :-))

Wendy, jak ses měla na dovolené? A kde jsi to vlastně byla?
Ostatním se omlouvám, že je to mimo téma, ale nevím, kam ten dotaz jinam šoupnout, abych Wendy zastihla.
červen 24, 2009 09:35
kdo : vlk
nikdy nestál tváří v tvář šelmě a nepocítil ty tisíce let zasunuté pocity, kdo z koho nikdy nepochopí, že to je "jen" boj o život. Z tepla domova, s plnou ledničkou masa se snadno lituje a moralizuje.
Ale je pravda, že zabíjení pro zábavu (tzv. lidová myslivost) je čirá zvrácenost.
červen 24, 2009 10:05
a musí sakra ten člověk : alena puntíkovaná
do tý divočiny vůbec lízt? Kam maj ty ubohý zvířeta teda jít. Copak v celý Kanadě není dost místa jnde? Ty medvídci si třeba mysleli, že je to nájemný - myslím ta rejže a tak. Mě třeba by do divočiny nikdo nedestal - pokud by mě ty medvědi osobně nepozvali - což se nestane. Každému co jeho jest - ale nikdo mi nevymluví, že tyhle konflikty jednoznačně vyvolávají lidi. A jednou na to dojedou.
červen 24, 2009 10:17
Ali : vlk
Až na podzim zelení panáčci začnou se svou zábavou, zkus jim svou theorii o konfliktu, který vyvolávají vysvětlit. smilies/grin.gif
červen 24, 2009 10:22
Aleno, Kanada je zrovna země, kde je dost prostoru pro lidi i pro zvířata. : Myška
Holt tihle dva medvědi měli smůlu, že objevili spíž. Samozřejmě se jim od zdroje jídla nechtělo, a tak v zájmu bezpečí lidí byli zastřeleni. Ty bys do divočiny nešla, někdo tam tráví celý život. Ještě, že jsme tak rozdílní.
červen 24, 2009 10:35
Míšo je to mimo téma, ale kam honem s tím, viď ? : wendy
Tak se s tím nebudeme párat a šoupnem mezi lidi a medvědy, že jsem byla v civizaci - v Itálii. Hodím sem krátký článeček, až se po 7,7,09 vrátím z druhé dovči. Tak jen v krátkosti - Benátky, Piza, Florenc, Řím, Neapol, Vesuv, Pompeje, Capri. Krásné počasí a krom Neapole všude narváno památkama a turistama, zejména Japoncema...všem doporučuji.

Jinak ještě k článečku- jsem ráda, že se vám hony taky nelíbí. Takové Konopiště třeba je smutným příkladem hřbitova. Já nevím, že se v tom ti chlapi tak vyžívají ! Spousta agrese a testosteronu. Víte, že sport byl vynalezen, když muži již neměli jako nutnost k přežití chodit stále na lov ?
smilies/wink.gif
červen 24, 2009 10:51
tentoraz suhlas s Bodkou : Sipik
Mozno keby ste tam nemali ziadne zasoby, tak by ich tam nic nelakalo smilies/sad.gif
Neviem, ja sa na to pozeram tak, ze skoda kazdeho zivota, aj mravceka
Inac to tam vyzera krasne
červen 24, 2009 10:54
... : mia
Asi se budu ptát hloupě ale nešlo by medvěda třeba střelit šípem s uspávací ampulí a někam ho vyvézt dokud se nestačí probrat?
červen 24, 2009 10:58
Mně se hony taky nelíbí. Ale co dělat s přemnoženou zvěří (myslím teď na situaci v ČR)? : Myška
Co dělat s divočáky, kterých je tolik, že likvidují lidem úrodu z oplocených zahrad, protože žádný plot není pro ně dost pevný (prokoušou pletivo jako nic)? Nezbývá než stav zvěře regulovat legálním odstřelem, kdy je následně maso využito ke konzumaci. Nesnáším střelce, kteří jezdí po lese v off-roadech a střílejí bez povolení zvěř, jen pro kšeft.
červen 24, 2009 11:08
Přesně tak, myško : wendy
tito střelci s puškami s nočním viděním - před těmi nemá nic šanci. Nerovný boj. Těm bych setkání s nervozním medvědem přála. Jsem hnusná, viď.
Zvěř se přemnožuje, protože my lidi do toho stále zasahujeme. Stále něco regulujeme, i přirozené predátory. Jinak si to příroda ošéfuje sama - vezměte třeba toto - je velká zima, bude málo hlodavců, rodí se i méně káňat a liščat. Třeba. Pak přijde člověk a všechno, co mu nepřináší užitek, překlasifikuje na tzv. škodnou. A do ní.
červen 24, 2009 11:16
no dobře : alena puntíkovaná
ale kdyby ty zásoby co tam měli byly požádně uklizený a zajištěný - abny to ty medvědfi ani necítili ani neviděli - tak by ty medvědy ani nenapadlo tam lízt. Jo a přemnožený jsou lidi, ne zvířata - která tu mimochodem byla dřív než my. Čtyři miliardy žádnejch zvíéřat není - akorát lidí. Tohleto je nefér. Já žiju v místě, kde je taky spousta divokejch prasat. Nikomu nikdy neublížili. Ve dne jsou zalezlý ale taky někdy musej vylézt a najíst se a napít. Pak zas lidi nemají co lízt potmě do lesa - když to udělají, nechť si nesou následky a za svou blbost zaplatí. Jinak....ploty lze udělat pevné. Sousedovi lezli prasata na zahradu, tak "učesal" naši Fifinku a ty chlupy mamotal na plot. A stačilo to.A neříkejte mi,že v jednadvacátým století - a zejména na severoamerickým kontinentě , ještě nevynalezli něco - třeba sprej, zvuk nebo tak něco, co by v těch medvědech a jiné zvěři vzbudilo odpor a hnusnému místu se vyhnuli. Když existujou neviditelný letadla a já nevim co ještě, tak už zaručeně existuje něco podobnýho - akorát že lidi jsou líný a nesvědomitý. Ale DIVOČINA se jmenuje DIVOČINA proto, že je to domov DIVOKÝCH ZVÍŘAT - a ne lidí. A lidi by se měli podle toho chovat.
červen 24, 2009 11:25
. : Míša šíša
ale kdyby ty zásoby co tam měli byly požádně uklizený a zajištěný

Ha-ha-ha, medvěd jak ucítí žrádlo, dokáže se dostat kamkoli, to bys musela mít na té spíži pancéřový plášť. Copak jsi nikdy neviděla v telce, jak medvěd dokáže zdemolovat auto, aby se dostal dovnitř?

Wendy, tak poznávačka, co? A nebylo to moc honička? No, v každém případě jsi musela vidět spoustu nádherných míst. Já než na historické pamětihodnosti jsem spíš na tu přírodu, ale když teď Puntíkatá říká, že my lidi tam vlastně nemáme vůbec co pohledávat, tak se asi přeorientuju ;-)
červen 24, 2009 11:41
A jaký máte názor na neustále se zvyšující počet medvědů na Slovensku ? : Míša2
Mám ráda turistiku a slovenské hory, ale teď už se tam fakt bojím, medvědi potřebují poměrně velké teritorium, takže se stěhují i do Beskyd. Taky sice nejsem pro střílení pro zábavu, ale mám pocit, že tito medvědi, ztrácejí své přirozené instinkty. My jsme potkali medvěda přímo na frekventované turistické stezce ( Rača a okolí ), hlouběji do lesa bych si tam vůbec netroufla.
červen 24, 2009 11:43
A protože tu stále prší a prší a prší, : strejda
(to jsem krásně slušný, co?) a já si nemohu rozdělat beton a dostavět posledních 30 cm kamenné zdi na zahradě, vmísím se do hovoru.

Ten zásah na medvědy schvaluji. Tedy ne, že bych byl nepřítelem zvířat, to ne, ale je období, kdy je nutná jakási regulace. A tímto odpovím i Vlkovi, že i vlci, pokud se přemnoží, jsou škodná. Ve smečkách napadají ovce. Nevím, jestli si vzpomínáte na období přemnožení vysoké, právě zde, v Krušných horách. Tehdy sem přestali jezdit ti pracháči z Bavor, kteří nám platili za odstřel dost vysoké sumy, což také jako sport a zábavu odsuzuju a v duchu transformace lesnictví a zjišťování majetku, co je čí, tu vznikla jakási živelnost a nekontrolovatelnost. A vysoká sem přecházela i z Německa. To samé v jižních Čechách s divokými prasaty. Tam dělala doslova spoušť v zahrádkách a na polích. Tady vysoká okusovala nově vysázené školky a pokud jsme neměli ploty, mohli jsme se rozloučit s nějakou zahrádkou.
A jestli že si tu něco vybuduju, nenechám si to ničit. Nikým, ani zvířaty. Dost jsem toho slyšel i přečetl o symbióze člověka s přírodou, ale všechno má své meze. Stále bojuji s krtky, s hryzci, akustickými i chemickými prostředky, ale na druhé straně si tu hýčkám jejich přirozené nepřátele. Vidím tu také nebývalé množství ptáků dravců, lasiček, kun, což je dobře.
A protože člověk je pánem na této planetě, musí se starat i o jakousi regulaci a ne to nechat pouze na přírodě, na zcestných rozhodnutí také ekologů, jakým byl třeba kůrovec na Šumavě.
Vždyť i do té přelidněné Afriky, Indie, dáváme zdarma kondomy aby si mohli vrzat bez následků množení. A není to jen kvůli nemocem. Atd atd.

červen 24, 2009 11:44
Míšo2, : Míša šíša
vzhledem k tomu, že zvířata tu byla dříve než lidé a navíc - lidí jsou 4 miliardy, což je vůči zvířatům nefér, můj názor je ten, že turisté, co lezou do slovenských hor, by se měli bez milosti vystřílet. smilies/grin.gif smilies/grin.gif

V září jedu do Tater smilies/wink.gif
červen 24, 2009 11:46
Jo a ještě jsem zapomněl na jedno známé heslo. : strejda
"Člověk vytváří prostředí, prostředí vytváří člověka."

Vám se nelíbí??? smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červen 24, 2009 11:53
strejdo : mia
zaujala mě tvoje zmínka o kůrovci.Máme tu v blízkosti velkou zahraniční firmu zabývající se masově zpracováním dřeva a výrobou ze dřeva.A tuhle jsme se tak s manželem vraceli od známých a povídáme si,že si zajedem do tý vesnice jen tak mrknout.Podnik se rozrůstá a tuny dřeva odevšad,nový haly.Jenže jedem dál a koukáme ty lesy okolo už jsou vyřízený,s tím dřevem kdovíodkud se sem přitáhl i kůrovec a za ňákej rok ho máme i tady u nás v katastru...
červen 24, 2009 11:58
Šíšo, : Míša2
tak jo, propříště už jen turistický okruh po Stodolní smilies/smiley.gif, no ale nebyli u nás kdysi taky zubři ? Že bychom tady pár kousků nasadili, třeba se nám taky rozmnoží. Když už návrat kpřírodě, tak se vším všudy. smilies/wink.gif
červen 24, 2009 12:02
Mio, : strejda
no vidíš a Bursík si myslí, a určitě si to myslí i ta jeho Biomasa, že příroda se s tím vyrovná a že tam budete mít "nádherný" bioprales, kam už lidská noha nevkročí.
Já vím, že ten hnusný "business" devastuje.
Dříve bylo spoustu malých pil, které uspokojovaly potřeby bez devastace, dnes je to mamutí podnik. A nejhorší na tom je, že nevyvážíme výrobky, ale surovinu. Kulatinu, prkna, trámy...
červen 24, 2009 12:09
co je přemnožené a co ne : vlk
je tady trochu problém. Les tady není už žádné přirozené prostředí, ale jen prosté smrkové pole, monokultura. Uměle vysazená nebo zavlečená zvěř se nekontrolovaně množí a v případě navazujícího potravního řetězce požírá. Ale každá, stejně jako člověk, hledá cestu nejmenšího odporu. Proč by divočák pracně ryl osamocené hlízy někde v lese, když mu jinde na zahrádce někdo tytéž vysázel do řádků vedle sebe. Proč by vlk namáhavě hledal a honil nemocnou vysokou, když mu někdo do ohrádky naservíruje tučné ovečky, bez jakékoli ochrany. a tak je to se vším. Straky klidně vybírají hnízda všem ostatním ptákům, loví mladé zajíčky a koroptvičky, ale jsou zákonem chráněné.
Ve skutečné divočině ti medvědi prostě vyhráli Darvinovu cenu. To je přirozený výběr.
červen 24, 2009 12:12
ad kůrovec na Šumavě : Míša šíša
Strejdo, byla jsem v několika lokalitách Bavorského lesa, kde se nezasahovalo proti kůrovci - a dnes už tam roste nová vegetace. Mezi pahýly zdevastovaných stromů už jsou dnes poměrně vzrostlé zdravé dřeviny. Zatím to nevypadá nic moc, ale za pár let tam bude přirozený les.
Ohromný rozdíl proti vykáceným holinám na Šumavě, kde není nic s vyjímkou rozorané půdy po těžké lesní technice. Tam dlouho nic neporoste.
červen 24, 2009 12:16
strejdo : mia
velkou pravdu máš,vyvážet si surovinu,to udělá jen blbec.To by bylo na delší debatu.
červen 24, 2009 12:18
Míšo, to bude asi nějaký rozpor, : strejda
protože já si vzpomínám na jednu TV debatu, kde se mluvilo právě o tom, že nechaný kůrovec ze Šumavy se šíří i na německou stranu a oni proti tomu chtěli zasáhnout, aby i u nich nedošlo k devastaci parku. Už ale nevím, jak se ti správci dohodli.
červen 24, 2009 12:24
Míša 2 : Sipik
Medvede tu nie su premnozene, len ludia sa pchaju do ich teritorii. Mali sme tu teraz pripad jedneho polovnika, co ho napadla medvedica, pretoze ju prekvapil aj s mladatom.
Zvierata na ludi utocia ked sa citia ohrozene, ked ja mam pocit, ze mi niekto ohrozuje dieta alebo psika, tak by ste sa divili, co som za zurivu bestiu.
Chodime hufne do lesov, zbierame im lesne plody, huby... Potom su vyhladovani, lebo sme ich pripravili o prirodzenu potravu, tak hladaju nahradne zdroje.
Vlk a medved do nasich lesov patria.
červen 24, 2009 12:25
Strejdo, : Míša šíša
copak nevíš o kácení v 1.zóně Národního parku Šumava? (A že se kácely i stromy nezasažené kůrovcem?) V televizi ukazovali i aktivisty z Hnutí duha, co se přivazovali ke stromům, aby je nebylo možné porazit. Je to tedy už nějaký ten rok zpátky.
Ono jde o různé lokality, např. u Březníku se nekácelo a dnes je tam mrtvý les, kde se ten nový tvoří z náletů.
červen 24, 2009 12:45
Míšo, to nevím. : strejda
Jen s těmi aktivisty a s řetězy si něco matně pamatuju. Já už na Šumave nebyl dlouho. Naposledy snad jen v Černé v Pošumaví, pak v Železné Rudě a ještě pár let před tím ve vesničce zvané Onen svět. Takže můj mozek je masírován pouze médii. smilies/grin.gif
červen 24, 2009 12:59
. : Míša šíša
Na vlastní oči je možno srovnat oba dva parky (český a německý) třeba na téhle akci: http://www.hnutiduha.cz/index.php?cat=kalendar&id_prace=&id=43

No jo, Černá v Pošumaví a Železná Ruda - to není národní park, ale ráj Vietnamců smilies/grin.gif
červen 24, 2009 13:07
milý strejdo : wendy
co je škodlivé a co ne určuje dnes jen člověk, co si vybuduje to si i chrání, ničí prostředí sobě i zvířeně. Největším škůdcem je tu na Zeměkouli člověk a zvířat mi je fakt líto. Co je praseti nebo vlkovi po tom že si člověk něco napěstuje nebo ohradí ? Jo, chápu ochranu majetku, ale mám i velké pochopení pro zvířata. Dělit zvířata na užitečná a neužitečná podle svého lidského, to mi připadá divné. Zeměkouli máme společnou.
smilies/wink.gif
červen 24, 2009 14:03
milá Wendy, : strejda
když jsem psal to, co jsem psal, nemyslel jsem si, že budete říkat "ano, strejdo, máš pravdu."
Tak to jsem si opravdu nemyslel. smilies/grin.gif
Jestliže sdílíme planetu i se zvířaty, neznamená to, že tu budu trpět myši, krtky, že budu krmit chudáčky holuby na náměstí a obdivovat a fotit srnky, jak si tu pochutnávají na kytkách. Tak to nebudu. Na druhé straně však krmím sýkorky. Kolik kg slunečnic jsem jim nakoupil ze své renty. A to proto, aby se mi na oplátku staraly o regulaci much.
Není to tak dávno, co i soused, ekolog, vzal malorážku na lišku, protože už byla tak oprsklá a zvykla si u něho na slepičí a kachní pochoutku. A pytle s odpadem už také nejsou potrhané a obsah už nerozfoukává vítr. Symbióza ano, ale odtud potud. smilies/grin.gif
červen 24, 2009 14:27
Tak s medvedama na Yukonu : Polarka
je to tak, ze tech medvedu je tady vic nez lidi.Zije tu 10000 az 13000 grizzly a asi 160000 cernych medvedu.Naproti tomu je tady 31.OOO lidi. Takze medvedi maji jasnou prevahu. Ze "spajzu" nemohlo nic vonet, protoze makarony, konzervy a podobne potraviny nevoni.navic vetsina veci byla zavrena v plechovych skrinkach.Ale i ty rozervali. Jo meli jsme nekolikrat problem s medvedy, ze nam vyloupili lednici, ty potvory si umej otevrit i plechovku dzusu zubama. Ovsem jak jsem uz napsala, nikdy se nepokouseli o nas food shed.
Nikdo z nasi rodiny neuznava zabijeni z radosti. Jakou radost prinasi zabit zvire pro nic za nic? Je to pribeh z davne doby. Pred casem zemrela moje matka a my jsme meli jet do Ceska. Asi ctyrlety Misha se zeptal: "A tato, kdyz pojedeme do Ceska, vykopeme babicku z hrobu?" "A proc bychom meli vykopavat babicku z hrobu" vydesil se manzel. "No prece aby se to masicko nezkazilo!" Ja vim, je to morbidni, ale na druhe strane naprsto normalni reakce ditete do ktereho je od malicka cpano, ze kdyz se neco zastreli tak se to musi zkonzumovat, protoze to zviratko zemrelo kvuli nam. Nazvala bych to respekt k zivotu. Jen si Misha trosku popletl urcite pojmy.
červen 24, 2009 14:36
Polárko, sto bodou, jak by řekl Oldo Hlaváček (vzpomínáš?). : Myška
Je vidět, že Misha byl od malička veskrze praktický.
červen 24, 2009 14:46
a pročpak ten dobrý muž dává odpadky do pytlů : alena puntíkovaná
proč si ten člověk nepořídí něco bytelného, co by zvěř neotevřela...víš, proč? Protože je to krkavej venkovskej buran. Než by vrazil korunu do pořádný popelnice, která by nešla jen tak otevřít, radši bude střílet kolem sebe a zastřelí všecko co se hýbe. Proč si svý slepice a kachny nezajistil tak, aby k nim ta liška prostě nemohla...no jo...to by ho stálo prachy , že jo? Tak radši zastřelí tu lišku, která by tam zajisté nepáchla, kdyby třeba neměla mladý a nemusela je živit.Kdyby měl na dvoře - popř. na zahradě - psa, nebo více psů, tak by tam ta liška nestrčila čumák - ale co by to děl , že jo. Pes nesnáší vajíčka a ani ho nelze podojit. Kdyby měl doma kočky, nebude tam mít myši a podobně...ale to je ta venkovská neakrkanost. Kdyby mu zahradu očůral kocour, tak nebude široko daleko jediná myš. Dřív si lidi uvědomovali souvislosti života v přírodě a rádi živili psy i kočky, věděli, že si tu svou trochu žrádla bohatě zaslouží. Teď radši vybijou všecko živý kolem a svý vlastní jídlo si posypou jedem. Já na vesnici žiju a vidím, jak to tu chodí.
červen 24, 2009 15:14
Aleno Puntikata : Polarka
myslim, ze bys mluvila trosku jinak kdyby ti liska sla po kockach! A ony takove kocici masicko primo miluji.Proste nekdy se nic jineho delat neda.Predpokladam ze tim ze strejda napsal ekolog, tim chtel naznazit ze to nebyl clovek ktery by se v zabijeni vyzival, ale proste mu dosla trpelivost. Stejne jako mam velice rada vlky, ale kdyz se premnozi, tak se proste musi urcite mnozstvi vystilet. Videla jsem fotku losi kravy pri porodu. Za ni stal vlk a jak to losi mlade se rodilo, on je zral.
Kdo ma pravo na zivot???????
červen 24, 2009 15:34
Tedy ta Alenka popleta se pěkně rozčílila... : strejda
Jen tak na ně, na ekology!
červen 24, 2009 15:42
strejdulíne vždyť já to taky "tak" nemyslím : wendy
nejsme ani spolek přitakávačů ani permanentních oponentů. Jen jsem napsala reakci na tvoji reakci. To víš, že máme pastičky na myši a krtek a hryzci mi ničí nervy. To víš, že biju mouchy a měla jsem vztek na srnky, že mně ty mrchy krásný ožraly babiččinu zahrádku - ale to máme mít plot, že...no někde mají lišky a jinde zase medvědy. Tzn. že jinde to mají horší. Možná že jsem se moc rozprostřela do světa, do toho, jak lidi vytlačují zvířata a ubírají jim životní prostředí a nezůstala jsem na našem českém dvorečku, s krtkama a holubama.
Sýkorky krmíš - a co strakapoudy a špačky ? Úrodu lískových oříšku nebo třešní jsme nesklízeli ani nepamatuju...
smilies/wink.gif
červen 24, 2009 15:52
strejdo : Polarka
postrilet! smilies/grin.gif
červen 24, 2009 15:53
Aleno :-)))))) : Míša šíša
Protože je to krkavej venkovskej buran

Já se teda fakt bavim smilies/grin.gif
červen 24, 2009 16:13
Hele Alčo : Míša šíša
Já na vesnici žiju a vidím, jak to tu chodí.

To jsi teda jako taky krkavá venkovská buranka? smilies/grin.gif
červen 24, 2009 16:15
já krmim všecky : alena puntíkovaná
špačjkové mi opravidelně ožíraj rybíz a maliny - ale oni to potřebujou. Potřebujou, aby si udělaly zásoby tuku na zimu - já zásoby tuku mám dostatedčné, tak ten rybíz zas až tayk nepotřebuju. A strakapoudi jsou krásný. a voťukávají stromy a okapy a žerou hmyz - nevím, čím by se někomu mohli zdát škodlivý.Jako majitelka koček, nemám v domě ani na zahradě jedinýho krřtka a jedinou myš.A co by lišky lovily kočky, ktderý se uměj bránit a v nejhorším zdrhnou na strom, když jsou slepice v chatrným kurníku mnohem dosažitelnější.A taky mám psa /teda fenku/, která řve, kdykoli se u nás na zahradě hne myš. Ty lišky taky nejsou úplně blbý a na takovou zahradu prostě nevlezou.
červen 24, 2009 16:17
Polárko,něco podobného jsem viděla v dokumentu o Africe : wendy
narodilo se malé antilopátko, statečně se postavilo na nožky a jen se rozběhlo a ještě ani neoschlo, přišla kočkovitá šelma a zakousla ho. Ale co chceš dělat ? Dravci žerou staré nemocné a bezmocné to je bez námahy. To je příroda, tak byl svět stvořen. Dodnes si to ovšem pamatuju a je mi z toho nanic.
Ptáš se po právu na život. Ber to prosím jen jako diskusi: Predátoři žerou maso, ostatní žerou kytičky. A právo na život mají i mláďata dravců. Kdyby jejich matka nic neulovila, a to jakýmkoliv způsobem, tak zemřou hlady. Ta mláďata mají taky právo na život přece.
Největší predátor je člověk, žere všechno, maso i kytičky, a taky si většinou všechno dokáže uhájit. A v tomto světle se vaše počínání už začíná jevit jako ok, že ?
smilies/wink.gif
červen 24, 2009 16:18
nééé : alena puntíkovaná
mně není líto zvířata krmit a kiočky a psa mám - a rozhodně nehladověj. Na popelnice jsou tady takový betonový krabice, který se dají zavřít - tedy i zamknout na zámek /visací/ - to neotevře ani medvěd. Ale vidím kol dokola své sousedy. Mimochodem, já až zas tak venkovskej člověk nejsem, celej život jsem žila v Praze - a žila bych tam ráda dál, akorát nemám prachy, abych si tam koupila byt. Jo a mrkev si radši koupím, než abych se o ni rvala s krtkem.Stejně já - jediná široko daleko - na zahradě krtky nemám.
červen 24, 2009 16:22
Alenko, : strejda
víš, proč dává ten dobrý muž odpadky do pytlů? Protože třídí! Třídí... A kdo třídí je IN! Kdo to pálí je buran. Víš? smilies/grin.gif

A stejně si myslím že se na to díváš nějak moc z pohledu toho - jak se tomu dříve říkalo - pražského centralizmu. Kdyby ses na to podívala současným pohledem vesnického burana, a tedy i mne, zjistila bys, že Polárka má svoji pravdu, ale on ji má i ten vesnickej Krušnohorec strejda.
Nebo si vezměte příklad toho zloděje, jak na něho ten majitel chajdy nastražil samostříl a nakonec byl osvobozen. I toto je ochrana soukromí. Nejen před zvěří. A já jsem to tehdy plně schvaloval a tomu majiteli držel palce.

Jistě si pamatuješ, jak jsem tu kdysi psal, že jsem byl z těch hromádek tak nešťastný, že jsem přikročil i k hubení pomocí PB, napuštěného do děr a následným odpálením rozbuškou. Tak od tohoto drastického, ano a přiznejme si, že i buranského, způsobu hubení, už jsem dávno upustil, protože pak jsem dva dny upravoval zahradu. Tak to nemám zapotřebí...
červen 24, 2009 16:52
Teda Aleno 15:14 : wendy
taky se bavím ! Śkoda, že už musím tuto plodnou diskusi opustit. Můžu od tebe pozdravovat svýho psa ? Jak známo, pes rozumí lidské řeči...
smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
červen 24, 2009 16:55
Aleno : Polarka
kdyz maji hlad tak ulovi. A ten tady maji casto. kdyz je kolem liska ma kocour zakaz chodit ven.Uz o jednoho jsme tak prisli.
Jinak mozna ze prave proto ze nejsi z vewsnice a radeji bys zila v Praze, mas na vesnicany tenhle nazor. Ja jsem se setkala s takovou zenou v Tunisu. Zila tam protoze rikala...takovej byt jako mam tady, bych ve Francii nikdy mit nemohla, ale pritom opovrhovala Tunisanama.
Krome toho ta liska co ji ten zly ekolog zastrelil, mu nechodila do odpadku ale primo do kurnikusmilies/smiley.gif
červen 24, 2009 17:32
A ještě jeden poznatek k odpadkům. : strejda
Když jsem byl nedávno za dcerou v Londýně, byl jsem šokován. Když jsem jim posekal zahradu, byl jsem poučen, že tráva se dává do zvláštní zelené tašky. (To byly takové obrovské tašky, podobné těm s pruhy, které můžeme vídat u Vietnamců.
Papír se dával do bílé tašky, kuchyňský odpad a zbytky jídel do zelené nádoby označené kuřecím stehnem, plast do další barevné tašky, kelímky od jogurtů, pozlátka od sýrů a čokolád a podobný odpad zase do další tašky a to, co zetlí, jako slupky od cibule, zbytky ovoce, prostě organické věci, ty se dávaly do zvláštní zelené igelitové tašky, časem i ve vodě rozpustné, s nějakým poločasem rozpadu. A když nadešel den dé a nastal svoz, všechny tašky se daly před dům. Přijeli odpaďáci a teď jsem chtěl pro obveselení napsat, že to sesypali dohromady jako u nás, ale to by byla lež. Oni tam měli stejně barevné nádoby (asi pro blbce) a do nich to dávali. To, že si pak vítr pohrával s prázdnými taškami a že jsme si pak vzali třeba jednu tašku souseda a soused naší, to už je věc jiná. Tak takto to funguje v GB. Je to celosvětový problém, který už dávno předvídal Neruda. Kam s ním…

červen 24, 2009 17:45
Já teda nevim, : Krakonoš
já žiju taky na vesnici, taky mám zahradu, taky mi na ní choděj srnky, zajíci, myši, krtci a jiný potvory a nikdy sem nic nemusel zahubit, zastřelit ani nic jinýho. Prostě žijou voni, žiju já a máme se všichni dobře. Když budu mít vovce a kolem budou vlci, tak si je buď vochráním, voplotím, pořídím psy, nebo holt jsou ztráty. Zastřelit zvíře umí každej idiot.
červen 24, 2009 17:53
Krakonoši, : strejda
ještě než jsi přišel, už jsem tušil, ba i věděl, co napíšeš. Už se známe, že? smilies/grin.gif
červen 24, 2009 17:57
teď se musím polárky zastat : erika
(jak s ní nesouhlasím ve věcech islámu), on je ten Yukon opravdu o něčem jiném než "zahrádka", českou kotlinou zvaná. Naše lokální ekologická moudra jsou vám tam poměrně k ničemu. Je nutno přežít a uchránit svoje mláďata a svoje zdroje potravy. Ono se to krásně teoretizuje o ochraně zvířátek z bezpečí kanclu v mírném klimatu, ale to co polárka popisuje, je prostě "kdo z koho". Jistě, nemusela se tam usadit, ale když tam žije 20 let, mohli bychom jí a její rodině přiznat nárok na nějaký životní prostor.
červen 24, 2009 18:34
strejdo : Polarka
tak to je neco! No diky bohu my sice taky tridime ale jenom na skladce. Jinam davame domestic, jinam compjutry, lednice, olej, baterky.....moc to neznam. Ja kdyz jedu tak to beru jenom k domestiku. A vsehno v jednom pytli! To anglicke trideni by mne zabilosmilies/tongue.gif
červen 24, 2009 18:40
Tak to jsem rád, strejdo, : Krakonoš
že jsem takovou tvojí jistotou v nejistejch dobách smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif.
červen 24, 2009 18:59
a jeste strejdo : Polarka
uplne chapu, ze se ti nechtelo dva dny cistit zahradu. My jsme tu kulnu uklizeli celej den, mezi hejnama komaru, kteri jsou tady fakt husti a kdyz jsme to dedelali tak ten dalsi medved to zruinoval znovu a mohli jsme zacit nanovo a uklidit se to musi, uz jenom kvuli dalsim medvedum.....Kennedy s jeho zadamasmilies/sad.gif nebyt tam Misha tak nevim co bysme delali..
červen 24, 2009 19:04
Eriko : Polarka
nesmilies/smiley.gif kdyz bydlime na Bear creeku tak je to jasnacka, nemame tady co delatsmilies/smiley.gif
Jenze dalsi barak mame na Rock creeku, tam zase nam sli po stenatech rysi. Tak premyslim jestli tam mame vetsi prava, kdyz se to nejmenuje Lynx creek? Mimochodem ty jsme nezastrelili vzali jsme stenata dovnitr. Ale fakt je ze tu mame domov aproste medvedi obcas prijdou prilis blizko a musime branit domov i zasoby
červen 24, 2009 19:23
i já třídím : alena bodka
umělou hmotu nosím k autobusové zastávce - kde jsou na to kontejnery, stejně jako na papír a sklo. Zbytky jídel, slupky a podobně včetně posekané trávy jde na kompost. Zbytek do popelnice. Poživatelné zbytky jídel, jako zbytek buchty, rozdrobenej chleba, ovesný vločky a takový věci se dávaj ptákům. Medvědy tu nemáme, vlky taky ne a jinak jsem na tom jako Krakonoš. Žiju a nechám žít. Ač nic nepěstuju a krtci by mi nevadili a myši taky ne - nemám tu jedinýho krtka a ani myšku - ač sousedi kolchozníci mají zahrady samou krtinu a trávníky se jim hejbají myšma. Jeden rok jsme měli na baráku šestery jiřičky a v prádelně jedny vlaštovky. Na dvacet metrů k baráku se nedostala jediná moucha. Jinak tady jsou z těch jejich kolchozů takový ty hnusný tlustý vodporný. Ale tenkrát ani jedna. Ani muška octomilka. Ale ty jiřičky měly hnízda přilepená na omítce pod střechou a jejich hovínka padala sousedům hospodáříčkům na trávníky. Tak jim ty hnízda shodili. Radši se krkouni nechaj sežrat mouchama zaživa, než by snesli ptačí hovínko na trávě. Ty jiřičky měly v hnízdě ještě mladý a ani jedno z nich ten pád nepřežilo. Už se tu nikdy neusadily. Odtud můj nzor na krkavé vesničany. Takhle bych mohla psát tejden. Jo ale když jim před lety byli krást jabka a Alik udělal bugr a vzbudil celej barák, tak jim najednou Alíček přestal vadit a usoudili, že bych ho jako na noc měla přivazovat k jejich jabloni, aby jejich majetek nepřišel k úhoně. Tak jsem řekla že jo, ale jedině když mi budou platit kilo za každou hodinu hlídání. Tak z toho sešlo. Jinak Zdravím co nejsrdečněji Wendina psa a naše Fifinka ho zdraví též.
červen 24, 2009 20:39
Alenka, Krakonos : Sipicek ja
V podstate ste ma neprekvapili, len mi potvrdili moje sympatie.
Tak pre ostatnych, lebo sa mi na tejto klavesnici blbo pise, pridavam sa k ich nazorom

smilies/grin.gif a dnes sme bolo krmit male kacicky smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif to bolo mile
červen 24, 2009 21:27
No tak vidíš, Alenko, tečko, : strejda
Ty jsi v podstatě hodná ženská. V kolektivu jsi oblíbená, umíš vařit, to chlap ocení, třídíš, miluješ kočky, psy, veškerou havěť i ptáky, ale nám bys je nejraději ušmikla. Tak ještě na tomhle detailu zapracuj a budeš baba k pohledání.
červen 24, 2009 21:45
víš strejdo, : alena bodka
vy těm vašim ptákům přikládáte důležitost, která ale zdaleka neodpovídá skutečnosti. Upřímně řečeno, je to jediný druh ptactva, který mi může být ukraden.Takže není důvod je šmikat. Jestli je to ovšem to jediné, na co můžete být právem hrdi, pak vás ze srdce lituji
červen 24, 2009 23:10
Furt ten samý přístup. Nepolepšitelná. : strejda
A v tom případě konstatuji, že nejsi baba k pohledání. Tečka!
červen 24, 2009 23:27
Prej význam a důležitost. A lituje...No jasně, že lituje. Závidí. : strejda
Už v porodnici, co v porodnici, už na ultrazvuku se dle této okrasy pozná, jedná-li se o závistivé nebo hrdé jedince. Víš?
červen 24, 2009 23:39
nojo, můžete čůrat ve stoje... : alena bodka
ale to je taky to jediný...
červen 24, 2009 23:42
Aleno Puntikata : Polarka
to ne! ja to vidim ted kdyz jsem sama doma, jak manzel, pripadne syn chybi! A jak je bez nich doma smutno....Jak jsem nadsena kdyz mi v patek zase Misha prijede domu a jak se snazim pro nej pripravit nejlepsi lahudky. Diky bohu za chlapy, bez nich by svet byl k nicemu!
červen 25, 2009 02:46
já jsem přece nikdy neřekla, že toužím po světě bez chlapů : alena bodka
naopak. Kdybych byla takovýmodpůrce chlapů, jak tvrdíš, nikdy bych se například nevdávala....ale myslím, že se jim přikládá větší význam, než skutečně mají. Zas až takový zázrak skutečně nejsou...
červen 25, 2009 04:36
vis Aleno : Polarka
ono asi jak se to vezme a jakej je kterej chlap. Muj manzel mne po mozkove mrtvici vodil za ruku snad tri roky, kdyz jsem si zlomila zada tak se mnou stravil 6 mesicu v nemocnici. Kdyz jsem byla nemocna dokazal se starat o obe deti i o mne. Nemel to se mnou obcas lehky, ale vzdycky stal pri mne, v kazde zivotni situaci.Takze nemohu sdilet tvuj nazor na chlapy. Nekteri totiz zazrak jsousmilies/smiley.gif
červen 25, 2009 06:15
Hle, : Míša šíša
jak snadno se lze dostat od medvědů k nedůležitému ptactvu smilies/grin.gif
červen 25, 2009 08:49
Miso siso : Polarka
je to jako kdyz jsme kdysi davno hravali na "tichou postu" smilies/grin.gif
červen 25, 2009 09:00
Polarka : Sipik
Urcite si vedela, ze takyto clanok vyvola protichodne reakcie smilies/wink.gif si proste provokaterka smilies/grin.gif
Pozri, napriek mojej laske k prirode to co si napisala chapem a nejako prudko ani neodsudzujem, aj ked mi je mackov luto.
A syna milujes preto ze je Tvoj syn, nie ze je chlap, predpokladam. Ja tiez milujem svoju dceru a som rada ked jej mozem navarit nieco fajne alebo jej urobit niecim radost, aj ked nema pipika.
smilies/wink.gif
A myslim si ze Alenka, tak ako ja ma chlapov rada, len nie vsetkych. Posudzujeme podla charakteru. Bezcharakterni tupci nam mozu byt ukradnuti. Vsak Bodka?
červen 25, 2009 09:10
Dovoluji si zaprotestovat proti termínu : wendy
nedůležité ptactvo. Nejen že žerou mouchy, ale představte si že by nezpívali ! Četla jsem jednu sci-fi, která se jmenovala Zpěv drozda. Lidi vyhubili i ptactvo nebeské a bylo ticho. Ticho, které si člověk uvědomí až tehdy když nastane. Míšo vím žes to nemyslela tak doslova, jen jsem si na tu knížku vzpomněla. Byl by to dibvný svět...
smilies/wink.gif
červen 25, 2009 09:11
Wendy, : Míša šíša
já měla na mysli nedůležité "ptactvo" z pohledu Aleny Puntíkaté. smilies/grin.gif


červen 25, 2009 09:16
Wendy, : Myška
ale Alena tím nedůležitým ptactvem nemyslela opeřence...
červen 25, 2009 09:17
. : Míša šíša
No eventuálně by moh bejt taky opeřenej. Vysvléknout do naha, vyválet v dehtu a obalit v peří - tak se to přece dělávalo dotěrným greenhornům smilies/grin.gif
červen 25, 2009 09:25
Wendy, : Vodoměrka
tak jsem asi totálně nezkušená... ono to "nedůležité ptactvo" zpívá? Hm, bude mi za pár let čtyřicet, tak to mám asi co dohánět... teda jestli zpěvem nemyslíš spíš tanečky... hahahahaha smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červen 25, 2009 10:04
Teď jsem si to pořádně přečetla....práce kvapná málo platná : wendy
mea culpa. No, aspoň jsem vás pobavila, milé dámy. Oni ti výše správně obmýšlení ptáci toho vážně moc nenazpívají. Ono se to po nich ani snad nechce. Ale uznejte - i bez těchto by ten svět divný byl. Takže aspoň závěr mám správný. Nebo ?
smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
červen 25, 2009 10:29
No jasně, Wendy, co bychom bez těch holátek dělaly? : Myška
Vždyť bychom "to" vůbec nedělali, a to by bylo škoda.
červen 25, 2009 10:38
Alenko Polárko : Algiz
Vždy jsem se těšila na pokračování tvých příběhů z muslimských zemí...nebude časem nějaké pokračování? smilies/smiley.gif
červen 25, 2009 13:04
Sipiku : Polarka
pochopitelne vedela, ale ony daleko vic upoutavaji trosku kontraverzni clanky, nez takove ktere si clovek precte, pokyva hlavou a nema k nim co rict, i kdyz se mu libi. I kdyz jsem silnejsi reakci ocekavala od Krakonose naprikladsmilies/smiley.gifAle jak daleko se to dostalo, to by mne ve snu nenapadlo, ze se budou probirat ptaci misto medvedu. A jaci ptaci! Kteri dopletou i Wendulku! smilies/grin.gif
červen 25, 2009 15:27
Alquiz : Polarka
tam je uz snad jedno nebo dve pokracovani...ale ted pisu Kanadu a zacatky na Yukonu. Jinak moc diksmilies/smiley.gif
červen 25, 2009 15:33
Polarko, : bb
tak teď už víš, že tam na Yukonu jste krkavý venkovský burani, co chudáky medvědy provokujou svýma zásobama a ke všemu jim nedaj ani tatranku :-)))
Takže až po tobě půjde medvěd, tak se ukloníš, omluvíš, že tam nemáš co dělat, a necháš se sežrat :-))

Vidím to jako Vlk a Erika.
Přemnožení zvěře u nás je důsledek umělého procesu, na konci kterého si myslivci téměř zdarma naplní mrazáky a náklady, které s tím mají spojené, si vyrentují prodejem "přebytků".
Taky žiju na venkově. Ti, co mají pravidelně od října do ledna na háku u kolny zavěšené prase, srnu, bažanty, zajíce, nevidno táhnout do lesa sáně sena, kaštanů, řepy, jablek, chleba. A naopak. Pokaždý mám neodbytný pocit, že právě někomu velmi konkrétnímu (soused zprava, soused zlev, soused odnaproti...,) vykrmujeme pečínku. Proto když dostávám na podzim taky čerstvou zvěřinu, poděkuju a předám ji dál. Agitace je zbytečná, vede ke konfliktům, které končí tím, že jsme blázni a nevíme nic vo životě.
Ale žít tu víc zvěře než lidí, 3/4 roku pod sněhem a nemít na každém rohu supermarket plný jídla, tak si to maso časem ulovím asi taky. Nebo aspoň rybu. A medvěda, co by po mně šel, střelím taky.
červen 25, 2009 16:04
bb : Polarka
joooo na tatranky jsem zapomela.... smilies/grin.gif tak priste....ale nevim aby to nebylo ze ja mu podam prst (tatranku) a on mi ukousne celou rukusmilies/smiley.gif Predstava jak medved zubama bere z me dlane jemne tatranku aby mi neublizil je dost k popukanismilies/smiley.gif
Tady lovi skoro kazdej, nad cenama nasich potravin v obchode uz omejvali nejednoho turistusmilies/smiley.gifProto take ty zasoby, nakupujeme ve velkem kdyz jedeme do Whitehorsu, je to zhruba o tretinu, nektere veci i o polovinu levnejsi.Proto delame zasoby, ale kam je amme dat?
Takze kdyz mas zadarmo maso, prece jenom to pomuze.
Jenze i kdyz mame povoleno strilet,, nezmime je prodavat. Kdyz prijedes na yukon, tak v obchode ani zadne restauraci si nemuzes koupit porci medveda ci losa. To musis prijet k namsmilies/smiley.gif
červen 25, 2009 18:26
hahahaha - tos mě dostala Wendy : alena bodka
na chvíli jsem si představila, kterak mužova největší chlouba žere mouchy. Asi mě budeš mít na svědomí hahahaha
červen 25, 2009 19:06
tak tohle sice nezralo mouchy ale..... : Polarka
Stary farmar sel do mesta a stavil se v kine, ale pokladnik se ho zeptal co ma na rameni a farmar odpovedel: "To je muj kohout Chuck At jdu kamkoliv on jde se mnou. Pokladnik mu rekl ze lituje ale zvirata do kina nesmi. Tak farmar kousek poodesel strcil si kohouta do kalhot, prisel zpatky, koupil si listek a vesel do kina.Posadil se vedle dvou starych vdov Mildred and Marge. Zacali hrat a kohout se zacal v kalhotach mlit. Farmar si rozepnul poklopec, aby Chuck mohl vystrcit hlavu a divat se. 'Marge,' zaseptala Mildred. 'ja myslim, ze ten chlap vedle mne je pervert.' 'Proc myslis?' zeptala se Marge. 'Rozepnulsi kalhoty a vyndal tu svoji vec ven!" "Tak o to se nemusis starat" rekla "V nasem veku jsme uz videly vsechno!". 'To jsem si myslela taky, ale tenhle mi zere moji prazenou kukurici!"
červen 25, 2009 21:54
hahahahahah : alena bodka
no toje super, takhle jsem se dlouho nezasmála, díky
červen 25, 2009 22:32
... : bb2
:-))
červen 25, 2009 22:49

Powered by Azrul's Jom Comment
busy