JAK U BLBEJCH NA DVOREČKU
Čtvrtek, 01 duben 2021
Byly dvě odpoledne, a já se právě vrátila domů. Metrem, kterým jsem z Florence přifrčela, jsem naposled jela před rokem. Byla jsem na druhém očkování. Teď si na rameni hýčkám malou červenou ďubičku, která mi připomíná, že už se nebudu muset tak bát. Tedy – sama o sebe, o to, jak to dopadne s námi všemi, se bojím čím dál tím víc. Po návratu jsem totiž vzala Kajouka a šli jsme do parku.


 

 

Do parku, kde to ale vůbec nevypadalo, že bychom se nacházeli v období fujtajbl pandémie. Nebudu vás obšťastňovat fotografiemi, protože jste to určitě zaznamenali také, že minimálně Pražáci se pomátli. Jako kdyby jim sluníčko sebralo poslední zbytky rozumného uvažování… V parcích i u řeky narváno. A pochopitelně, většina lidí bez respirátorů a odpoledne i mnoho „pod parou“.  

Holt někteří lidé jsou nepoučitelní. „Co nám kdo bude přikazovat, když máme svobodu. Já si chci užívat a na ostatní kašlu. Všichni, co to dodržují, jsou hloupí, jen já jsem ten chytrý.“

Kdyby dnes měla téměř kterákoli země světa stejné číselné ukazatele epidemie jako Česko, byl by to pro ni důvod k poplachu a panice. U nás jsou tytéž hodnoty důvodem k radosti, protože se z oblasti katastrofálně špatných ukazatelů dostáváme už „jen“ na velmi špatné.  To znamená, že v Česku stále ještě každý týden umírá zhruba o tisíc lidí více, než by podle dlouhodobého průměru mělo – asi 3300 namísto 2300. Těch tisíc lidí umírá kvůli covidu. Nemocnice jsou stále zaplněné, zdravotníci přetížení. V mezinárodním srovnání úmrtnosti jsme už „jen“ druzí na světě. Výrazně nás v posledních dnech předběhlo Maďarsko, kde je nyní situace horší, než jaká byla kdykoli u nás. Stejným směrem postupuje Bulharsko, v dohledné době nás patrně předběhne také Brazílie.

Jak jsem pak viděla ve zprávách, tak po 17. hodině bylo jen na náplavce hodně přes tisíc lidí. A zase – hodně z nich bez respirátorů, navíc připitých a vzteklých. Vzteklých na strážníky, kteří je napomínali. Komu není rady, tomu není pomoci.

 

Hrdinové si užijí pěkného počasí a Velikonoc v partičkách. Nebudou dodržovat opatření a týden až 10 dnů po Velikonocích se ukáže, že je šíření nákazy opět větší. Přes kopírák jako po Vánocích.
A zase se bude plakat, že děti trpí domácí výukou, protože se školy budou muset zavřít. A nebude se rozvolňovat.

 

Docela smutná a naštvaná

d@niela

 

Komentáře
... : mamča
Danielo, já nejsem rebel a opatření dodržuju, ale já bydlím na venkově, takže mi to nečiní potíže.
Chápu ty lidi, co jsou od podzimu zavření doma v bytě, a když vysvitne sluníčko, nesmějí jít ani do parku ? Vždyť kdyby těm lidem dovolili jet na chaty a chalupy, zbylo by jich ve městě možná polovic, a v těch parcích by jich bylo pár.
Tohle přece není možné držet do nekonečna, a pořád slibovat a nic nedodržovat. Vždyť většina lidí se chová zodpovědně, každému už na Kovid někdo umřel, nebo někoho takového zná. Ale slíbit tři týdny lockdownu, a pak ještě 14 dní, a pak ještě CO ?
A možná půjdou děti do školy, a možná ne. Pak půjdou nesmyslně předškoláci, ale nepůjdou maturanti ? Lidi už jsou z těch zmatků otrávení, a tak prostě přestávají poslouchat.
Zvlášť, když min. Blatný prohlásí : "Jestli se lidi utrhnou ze řetězu, máme veliký průser."
Ten "řetěz" si mohl odpustit, už takhle lidi reagujou agresivně.
duben 01, 2021 06:19
... : mamča
a jeden příběh : Náš známý jel se psem k veterináři, 8 km za hranice okresu. Cestou ho kontrolovali Policisté, co už byli taky z těch služeb notně naštvaní. Všechno v pořádku, v autě pes, lejstro vyplněné.
Za nějaký čas jel zpátky, a ti samí policisté ho kontrolovali, jestli byl opravdu u veterináře, a náhodou si taky cestou nenakoupil. Fakt, musel otevřít kufr auta, a ukázat, že je prázdný.
Tak se pak naštvanosti lidu nediv.
duben 01, 2021 06:24
... : Iris
Mamčo, my ale nevedeme boj s vládou, policií ani evropskou unií.
Bojujeme proti viru a tomu je to absolutně šumák, že lidé dlouho nemohli na chalupy a jsou otrávení ze zmatků, jsou mu ukradení školáci, frustrované matky, učitelky, lockdowny....potřebuje materiál k množení a ten mu laskavě poskytujeme sami v hojné míře.

Fakt si myslíš, že příroda se řídí našimi požadavky nebo dokonce sliby? Je legrační myslet si, že je možné slíbit to nebo ono, pokud jde o pandemii. A pokud se slibuje, slibuje se s tím, že se budou dodržovat podmínky...atd., vždyť je to pořád dokola, chceme poručit větru, dešti, virům, je to směšné, ty naše demokratické myšlenkové pochody.

Slíbíš dítěti kolo, když splní podmínku a opraví si známku z matiky. A on si ji neopraví, ale kolo vyžaduje, protože jsi mu ho slíbila...tak to funguje? Že ti policajti kontrolovali toho známého? Nedivím se, když každý druhý lže, jako když tiskne, podvádí a vesele se směje, jak na to vyzrál. Pokud možno ve veřejných debatách za mohutného hýkání ostatních příznivců porušování pravidel. Pak holt toho jednoho poctivého zkontrolují jaksi zbytečně a naštvou ho, ale ať se zlobí na ty naše švejky obecné.

"Utrhnout se ze řetězu" je ustálené slovní spojení, hledat v tom nějaký jiný smysl je nesmysl smilies/wink.gif

Danielko, blahopřeji k druhé dávce, myslela jsem na Tebe, jestli už jsi přišla na řadu smilies/smiley.gif
A stále se chraň před pitomci, nakazit Tě stále ještě mohou.
duben 01, 2021 07:28
... : Zvětralej Kozel
Jo, souhlas. Vidím v tom totální nedůslednost orgánů, tedy jejich ministerstva. Už se to stalo zvykem, že policie "monitoruje", čili, čumí. Čumí dloujho, a když už je na místě lidí moc, tak má příkaz nezasahovat, aby nedošlo k nějakejm davovejm incidentům. Je to jako s tou pandémií. Kdyby se to podchytilo hned v začátku a uplatnila se potřebná opatření, asi by nebyl takovej problém. Když se to nechá rozlézt, zastavit to nejde. Kdyby hned od začátku padaly za nedodržení nařízení citelný pokuty, žádný napomínání, ale hned flastr, každej by si dal bacha.
Je to jak třeba na silnici. Nemáš zapnutej pás, policajt se vůbec nebaví, jestli jedeš jen přeparkovat auto za roh. Nebo tě chytne kamera, žes jel po uplně prázdný silnici rychlostí 53, namísto povolenejch 50, a následuje flastr 800,- Kč, bez smlouvání nebo vysvětlování.

Jiná otázka je, jestli jsou všechna covidová opatření pobratelná běžnou logikou. Všechna sotva, ale většinou asi jo, furt věřím, že rozhodujou především odborníci, a politici to pak jen vyhlašujou. Třeba zavření kšeftů v pátek (zejtra), to mi teda fakt hlava nebere, ale pár nesmyslů není přece důvod k nedodržování všeho, což je anarchie.
Ježiš, to jsem se zase rozkecal, ono by to bylo nejmíň na dvě strany A4, co mám na srdéčku, ale zase - koho by zajímalo moje srdéčko, žejo. A taky na mě už netrpělivě čeká první dnešní snídaňovej kozlík.

Tak přeju všem pěkný svátky a jen samý zdraví. Ahojka.
duben 01, 2021 07:37
... : mamča
Iris : Máš dojem, že všechna ta omezující opatření mají nějaký význam ? Že se snižuje počet nakažených a mrtvých ? V nemocnicích je pořád skoro stejně pacientů, a úmrtí jen o málo míň, než před dvěma měsíci.
Ten malý úbytek je možná jen proto, že už je spousta těch neohroženějších naočkovaná, nebo mrtvá.
Teď přišly na řadu mladší ročníky, pro které ale nejsou vakcíny. Synův tchán zemřel po týdnu v nemocnici. Chlap jak hora, štíhlý a do té doby zdravý šedesátník. Do práce musel, a žádný respirátor ho před nákazou neuchránil.
Jak máme věřit všem těm zákazům a opatřením, když v praxi vidíme, že to nefunguje ?
...a očkování v nedohlednu.
duben 01, 2021 07:38
... : Iris
Máš dojem, že všechna ta omezující opatření mají nějaký význam


Mamčo,proboha, Ty máš snad pocit, že se opatření dodržují? Jako fakt? smilies/sad.gif
duben 01, 2021 07:40
... : mamča
Iris : Tady, kde bydlím, nepotkáš člověka, co by běhal venku s nezakrytými ústy. Asi proto, že se tu lidi vzájemně dost znají.
Ve velkých městech je to zřejmě jiné, ale proč je tedy nepokutují, jak říká NČ ? Proč jim domlouvají, když to nemá účinek ?
Proč se porušení nařízení netrestá ? Stačilo by pár dní tvrdě vymáhat pokuty, a každý ten "rebel" by si to rozmyslel. Takhle jsou Policisté k smíchu, a vir si u nás lebedí.
duben 01, 2021 07:47
... : d@niela
Já měla s očkováním vlastně kliku.
když jsem se chtěla řádně zaregistrovat, tak jsem zjistala, že sice můžu, ale uvidíme.
No, a pak sem to vzdala. Jenže mi zavolala kámoška odvedle, že "Hele, nikde není psáno, že musíš čekat na to, až to tady v našem supervelký čtvrti vyfasujou, byla jsem na "periferii" a mám bodlo! Koukej tam mazat!"
OK, ukecala jsem synka, aby mne odvezl, tam byly snad jen dva čekatelé na opich. A za 3 neděle přijdťe. Kdybych nešla, tak nevim, jak bych tady u nás dlouho čekala na tu první, a navíc: teď se ještě jednou tak dlouze prodloužil termín na druhý zabodeníčko...
A jo: dnes to trošinku cejtím, asi jako když mne pích komár. A blaženě si toho považuju.
Nepředběhla jsem nikoho, jsem vetchá stará slepice, jen jsem měla kliku, že mám super kamarádku.
No, a pochopitelně, že jsem se podělila o zkušenost ještě z jedním ukecaným senilním starouškem, takže mám radost, že mne bude těšit alespoň tak jednou za kvartál emajlem...
duben 01, 2021 07:48
... : d@niela
Jo, a mamča má pravdu: tady je to "velkej dav". A v davu blbců je síla.
Je tu např. za rohem hospoda, oni nalejvaj ven, a venku jsou takové vyvýšené betonové květináče.
Pochopitelně, obsazené popíjejícímí z igelitových kelímků... A to je jen jedna... Takovejch je...
No, a v parku? Jeden si náhubek sundá, protože jde "s rodinou", zastaví se u nich jiná skupinka "s rodinou". A je vymalováno. Nebo teenageři? Ti si už vůbec nic z ničeho nedělají...
duben 01, 2021 07:52
... : Iris
NČ - NČ, myslela jsem, že krámy zavřou, protože je to jeden ze svátků, kdy mají být krámy zavřené z titulu svátku, ne pandemie. Možná ale také doufají, že lidé nebudou jako pitomci davově šílet strachy, že zemřou hlady o Velikonocích....
duben 01, 2021 07:52
... : d@niela
Hlavně většina zdejších myslí plánovitě jen na pár hodin dopředu. Jinak to nejspíš nedokážou. Takže jdou nakoupit zrovna "teď" a to všichni.
Já si moudře všimla, že tak hodinku před zavřením je krám prázdnej. A to se tam odebéřu já. A sámoška mi patří. Chodím tam s papírkem mezi nakrknutým personálem, který už zaplňuje regály, meje podlahu, uklízí. Rychle si to svý, co zrovna nutně potřebuju, posbírám, a požádám někoho z nic, aby šel se mnou ke kase.
No, a bodejť by mi krám nepatřil, protože mezi osmou a devátou všechno sedí před bednou. Chodím tak jednou týdně, a to bohatě stačí.
duben 01, 2021 07:57
... : Iris
Mamčo - tady, kde bydlím já, chodí se zakrytými ústy tak 10% lidí venku. Už si říkám, že je to akt osobní statečnosti vyjít mezi ty davy s respirátorem, i když to tak v zastavěných oblastech má být, to je pravé jedno z těch ta opatření....Respirátory mají všichni v kostele, přesto, že v lavicích sedí pár lidí daleko od sebe. Jenže do kostelů chodí kontroly a ukládají pokuty. Zatímco venku....no však víme.

Proč policie nepokutuje, proč jen domlouvá, proč je k smíchu? A četlas někdy diskuse pod článkem, který třeba okomentoval zásah policie, který byl oprávněný? Nenávist, zesměšňování, obušek, nesvoboda, řetězy, šikana....

Jsme nastavení tak, že si myslíme, že demokracie znamená nic nerespektovat. Jak říká NČ - anarchie.
Dobře nám tak, možná zasloužíme vymřít.
duben 01, 2021 07:58
... : Iris
Danielko, myslím, že NČ to udělal nějak podobně, asi se musí o vakcínu trochu zabojovat, trochu po ní jít. A není třeba si u toho dělat výčitky svědomí, tolik lidí, s regulérním nárokem na vakcínu ji naopak ostentativně odmítá, tak co..
duben 01, 2021 08:02
... : d@niela


duben 01, 2021 08:31
... : Zvětralej Kozel
Jo, Iris, jsem ten vetchej stařec, zmítanej větry, kterýmu vetchá stařenka Daníííí poradila. Ve středu jdu na druhej zápich. S velkou bonboniérou višní v čoko (snad tam bude stejná sestra i lékařka. A když nebudou, tak to holt zblajznou ty, co tam budou. Zasloužej si to určitě stejně).

A ještě - pátek je sice svátek, to jo, ale v normálních letech s otevřenejma krámama. Zavříno ze zákona má bejt jen v pondělí. Právě proto v tom byl nadělanej takovej bordel. Např. když jsem ještě včera klepl na Globus, neměli tam o zavřenym pátku ani slovo, jen o pondělku. Včera to ještě kloudně a směroplatně nevědělo rádio ani televize. Teď už to sice vim, jen bych řekl, že vědět to jen jeden den dopředu, je dost nedostatečný.
duben 01, 2021 13:22
... : *deeres*
Nouzový stav nefunguje, a podle právníků a rozhodnutí soudu je protiústavní. Aby nás co nejvíce drželi zkrátka, tak vyhlásili nařízení zcela nelogická a na ústa jsme dostali náhubky a nejenom fyzicky. Jak se někdo ozve, tak je prokremelský konspirátor.
Vydržím ještě do konce dubna, a pak mne nezastaví ani těch dvacet vodních děl, co teď nakoupil Hamáček, místo scházejících plicních ventilátorů. To už tu bylo, že nás kropili, když jsme měli jiný názor.
duben 01, 2021 13:25
... : *deeres*
Vážně vám nikomu nepřipadá, že si znás dělají blázny?
Blatný na dotaz novinářů oponoval, že nesliboval, že bude před Velikonoci PSA vydávat na veřejnost. „Já jsem řekl, že před Velikonoci bude k dispozici těm odborným skupinám k diskuzi. Nemyslím si, že jsem řekl, že bude k dispozici pro veřejnost,“ prohlásil. Přitom ale Svrčinová na tiskové konferenci 26. března řekla, že bude systém připravený „k představení před Velikonocemi“ bez zmínky o odborných skupinách.
smilies/cheesy.gif
Čím dál více se stává podezřelé očkování Astra Zenecou, ale u nás se očkuje dál. Jenomže už to není AstraZeneca, teď je ta vakcína mnohem kvalitnější, protože ji přejmenovali na Vaxzevria.
Ne, to není apríl, jenom si myslí, že lidé jsou blbci.
duben 01, 2021 13:44
... : Iris
Deeres, kdyby to bylo jen u nás, vašem kocourkově, tak prosím. Ale na celém světě? V ekonomicky rozvinutých demokratických státech? Pořád nás baví hledat v tom něco unikátního? Je to jen obyčejná pandemie, nuda....
duben 01, 2021 13:46
... : Iris
NČ - já to to nevím jistě a nehádám se. Jen mám pocit, že tzv. Velký pátek je celkem nový svátek a že se o zavření všech krámů už v minulosti velmi diskutovalo, i bez epidemie. Ale možná to opravdu bylo jen to pondělí. Každopádně - lidi už to berou útokem, jak jsem četla. Líbil se mi komentář: "zavřou na 24 hodin, je třeba nakoupit na 24 měsíců" smilies/smiley.gif
Přála bych Ti tu sestřičku s těma fajn kalhotkama, já měla pokaždé trochu jiný personál, ale to nevadí. A sleduj se - já jsem druhý den po druhém zápichu měla pocit, že je mi líp, než mi bylo dlouho předtím. Možná psychika? Možná ale také účinek vakcíny na imunitu. Jako znovuzrozená.
duben 01, 2021 13:54
... : *deeres*
Iris, bohužel, jsme to my v našem Kocourkově, kdo jsme v nesmyslných restrikcích na špici.
duben 01, 2021 14:04
... : Iris
Deeres, v umírání také.
duben 01, 2021 14:11
... : Zvětralej Kozel
Přehled státních svátku v roce 2021
1. 1. 2021 (pátek) – Den obnovy samostatného českého státu / Nový rok
2. 4. 2021 (pátek) – Velký pátek
5. 4. 2021 (pondělí) – Velikonoční pondělí
1. 5. 2021 (sobota) – Svátek práce
8. 5. 2021 (sobota) – Den vítězství
5. 7. 2021 (pondělí) – Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje
6. 7. 2021 (úterý) – Den upálení mistra Jana Husa
28. 9. 2021 (úterý) – Den české státnosti
28. 10. 2021 (čtvrtek) – Den vzniku samostatného Československa
17. 11. 2021 (středa) – Den boje za svobodu a demokracii
24. 12. 2021 (pátek) – Štědrý den
25. 12. 2021 (sobota) – 1. svátek vánoční
26. 12. 2021 (neděle) – 2. svátek vánoční
---------------------------------------------------
Státní svátky - zavřeno
1. 1. – Den obnovy samostatného českého státu a Nový rok
Velikonoční pondělí
8. 5. – Den vítězství
28. 9. – Den české státnosti
28. 10. – Den vzniku samostatného československého státu
24. 12. – Štědrý den – otevřeno je jen do 12 hodin
25. 12. – 1. svátek vánoční
26. 12. – 2. svátek vánoční
------------------------------------
Státní svátky - otevřeno
Velký pátek
1. 5. – Svátek práce
5. 7. – Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje
6. 7. – Den upálení mistra Jana Husa
17. 11. – Den boje za svobodu a demokracii
duben 01, 2021 14:45
... : polárka
nechci se vam do toho plest. ale souhlasim s Deeres.Ty nesmysly co s vase vlada vymysli jsou neuveritelne. Male obchody zavrene, velke koncerny otevrene, predpokladam, ze za chvili budete chodit ve skafandrech.
U nas je minimalne restrikci, do verejnych mistnosti nahubek, obchody restaurace otevrene, a zazrak! ani jediny pripad covidu v soucasnosti.To nemyslim jenom Dawson, ale cely yukon,
Vancouver, obchody restaurace otevrene, nahubky na ulici tak pul na pul, je to dobrovolne.
duben 01, 2021 17:38
... : Iris
NČ -a jo, tak to jo, díky.
duben 01, 2021 18:23
... : *deeres*
Máme jedny z nejpřísnějších opatření a výsledek je ten, že jsme nejhorší a mohou za to samlozřejmě neukáznění lidé.
Ministr zdravotnictví má předpoklad pro výkon funkce asi tak stejný, jako vařená nudle. Někdo by ho měl upozornit, že než něco vypustí z úst, tak by si to měl několikrát promyslet. Pak by nemusel tvrdit, že si to nepamatuje, že to myslel jinak, nebo se dokonce omlouvat Pražákům, jako naposledy dnes, když předtím zdůvodnil , proč je z Prahy nepustit. V Brně tam jsou ukáznění, tam mimo město smí. Na jednu stranu jsem sobecky ráda, protože tady u nás je klid a nejsou tu procesí jak ke svaté Panence, ale chudáci Pražáci, když jim zbývá jenom zaprasená náplavka.
Hranice mezi aprílem a realitou už byla dávno setřena. Je omezená otevírací dobu obchodů,jsou zrušeny linky autobusů na minimum, je zakázáno vycházení po deváté hodině,je zavřeno všechno, kde se dá sportovat, je omezen pohyb přes okresy, nošení rspirátorů na liduprázdné ulici.
Připadá jenom mně, že to jsou opatření, která spíše prospívají šíření viru? A když nebudete ty nesmyslyposlouchat, tak jsme si na vás pořídili vodní děla a obušky.
duben 01, 2021 18:59
... : polárka
deti sedi doma u pocitacu a tloustnou Stari lidi pachaji sebevrazdy, protoze tu "vezenskou samotku" uz nemohou snaset. Jsou ockovani i proti svoji vuli. Byt mi ted 17-18 tak si asi "hodim masli". Kanaradka loni pro dceru nedelala narozeninovou party, Ted je ji 16 a zoufala maminka se rozhodla ze pozve aspon par jejich nejlepsich pratel. Je smirema s pokutou, pokud to nejaky dobrodinec ohlasi. Zoufali lide delaji zoufale veci. Zakazovat detem sankovat, zenam kadernika a obchody s oblecenim, lidi nemohou na chaty protoze je to v jinem okrese, to prece je neuveritelne. Pritom prominte mi ale jsem si vedoma, ze pro nektere lidi muze byt covid vazna nmemoc,(jsem jedna z nich, vek a probllemy s imunitou) ale aby to byla pandemie, tak to by ty pocty mrtvych musely byt daleko vyssi, A lidi umiraji na zanedbanou peci, protoze jedina nemoc je ted covid! Stane pravo, to prominte bylo naposledy za Hitlera. Ale nasi vlade se to hodi muzou si bez problemu hrabat jak chteji a vubec se jim nechce tuhle beztrestnost ukoncit. Navic je covid takova prijemns zasterka nad emigraci, zelenym udelem a dalsimi nesmysly EU. Je mi z toho smutno.
duben 02, 2021 06:32
... : Iris
Staří lidé snesou mnohem víc, než mladí a rozmazlení, mnozí zažili válečné útrapy, opravdu stanné právo za Hitlera a opravdovou nesvobodu za normalizace. Mnozí byli sami doma nebo v domovech pro přestárlé už před pandemií, když se na ně jejich rodiny vykašlaly anebo se o ně zajímaly jen při výplatě důchodu. Těch sebevražd o tolik více není, rozhodně ne 25 000. Proti svojí vůli je nikdo neočkuje, tu vůli neočkovat jim občas implantují do jejich hlav báječní příbuzní. Staří lidé obecně snášejí očkování výborně a jen tak se ničeho nebojí. Chtít po nich, aby se chránili otužováním a pobíháním v lese, je zcestné. Naopak - například kontakt s ostatními v domově seniorů a možnost kulturního vyžití v rámci zařízení velmi vítají. Ovšem po očkování klientů i všeho personálu, což se díkybohu mnohde začíná dít.

Děti dřepěly u počítačů a tloustly už před pandemií, fňukalo se na to téma dlouhodobě, stále jsme četli a slyšeli: "jen sedí u "poče" a hrají hry", je třeba na tento problém upozornit, je třeba ho řešit atd...Ven se musely vyhánět, do sportu nutit. Až na výjimky, samozřejmě. Teď tedy sedí u školní výuky, dobře, předtím seděly ve škole.. A kdo jim zakazuje, aby se potom, po škole také trochu hýbaly?

Kanaradka loni pro dceru nedelala narozeninovou party, Ted je ji 16 a zoufala maminka se rozhodla ze pozve aspon par jejich nejlepsich pratel. Je smirema s pokutou, pokud to nejaky dobrodinec ohlasi.


Jasně, nesmět uspořádat báječnou narozeninovou párty, je veliké, převeliké trauma pro mladou, zdravou dívenku a její maminku, chápu, že zoufalá maminka se rozhodla - i pod hrozbou pokuty - možná způsobit hodně starostí lidem, kteří se na párty mohou nakazit a posléze nakazit i svoje blízké a milované, možná i ta milovaná dívenka by si smrtelné poškození mohla odnést z oslavy jako bonus. No, je možné, že zoufalá maminka zařídí před párty otestování pozvaných, v tom případě se omlouvám, že ji rovnou považuji za bezohlednou a blbou.

aby to byla pandemie, tak to by ty pocty mrtvych musely byt daleko vyssi


Neboj, ještě není zdaleka konec, virus to zatím neodpískal, jsme tak v polovině, ne-li míň..

A lidi umiraji na zanedbanou peci, protoze jedina nemoc je ted covid!


A co jako Polárko chceš udělat s těmi stále mladšími lidmi, kteří skutečně s těžkou formou covidu stále déle a déle blokují nemocnice (protože mají více sil na boj se smrtí, než ti staří..) _ Chceš je tedy odpojit od přístrojů a kyslíku, a na jejich místo položit operace kyčlí, žlučníky a křečové žíly?

Souhlasím jedině snad s tím, že kadeřnice by klidně za určitých podmínek mohly pracovat dál, pokud k nim ale nezajde blbka, která ví, že je nakažená, ale tu hlavu prostě potřebuje udělat. Což se stalo mnohokrát předtím třeba s chřipkou. Kadeřnice lehla a všechny, které ji navšívily také.

Pritom prominte mi ale jsem si vedoma, ze pro nektere lidi muze byt covid vazna nmemoc,(jsem jedna z nich, vek a probllemy s imunitou)


Moc vědoma si toho asi nejsi, promiň, nejspíš Ti chybí ta pravá zkušenost takřka na vlastní kůži.


duben 02, 2021 09:58
... : doktor
Dani,též jsem to sledoval a je mi smutno,asi zase bude nakažených velká hromada.Hezké prožití Velikonoc přeje nám všem Karel
duben 02, 2021 13:53
... : polárka
hhttps://youtu.be/J6aBcrz7yJI
ne hodne zaujal tenhle pribeh!!!!mela by sis ho Iris poslechnout!
duben 02, 2021 19:30
... : Iris
Polárko, zaujal tě tenhle příběh, ano? Jiné příběhy, kterých je neskonale hodně a jsou působivé a pravdivé, jsi nejspíše nezaznamenala, že? Tohle odporné video jsem už s největším přemáháním na přeskáčku shlédla dávno, jen obtížně hledám slušná slova, pro toho člověka. Jestli tohle někdo vnímá jako autentickou výpověď o zdravotnictví u nás, tak pak ztrácím naději v inteligenci lidského druhu. Člověk, který jde provokovat s kamerou k lůžku umírající matky, nechutné komentáře o prázdné nemocnici, o zdevastované mamince, provokace v každé větě, chuť se hádat, hloupé poučování vysokoškolsky vzdělaných odborníků amatérskými výmysly....škoda mluvit, on je idiot a nechápu, že mu někdo ještě tleská, zato chápu, proč jsme tak v háji s celou epidemií..Každý tady náročné terapii rozumí líp, než ti, kteří reálně ty životy opravdu zachraňují tam, kde zachránit jdou. Co ti dává právo kritizovat naše zdravotnictví? Zkoušíš ho jako pacientka? Pracuješ v něm jako zaměstnanec? Co o něm do háje víš, že si dovoluješ sdílet takovéhle odporné záběry, které imponují jen hulvátům a nevzdělancům?
Zdravotníci zachraňují p*del našemu státu, nikoliv vláda, nikoliv demonstranti, nikoliv všelijací chytráci a absolventi vysoké školy života. Vytvářejí skoro zázraky a přitom musí poslouchat debilní bláboly frustrátů. Je mi z toho na blití, přesto, že bych měla být velikonočně duchovně naladěná. Místo vděku a poděkování kritika a sprostota, fuj....Nemám už bohužel slov.
duben 02, 2021 20:02
... : Iris
Polárko, prosím pěkně, omluv moji prudší reakci, nejsem ani tak naštvaná na Tebe, jako na toho chytráka tam. Tobě vyčítám jen to, že si vytváříš mínění o našem zdravotnictví zrovna z takového materiálu, jako je tento.
duben 02, 2021 20:42
... : zuza
Iris, děkuji. Nevím, jak někdo, kdo bydlí na druhém konci světa může hodnotit situaci u nás, přitom vím, že někteří se tady nechají operovat a spravovat zuby, protože letenka je levnější než operace v Americe. V Kanadě jsou někde tvrdší opatření než u nás. Ale to je jen taková poznámka.
duben 03, 2021 09:49
... : Iris
Zuto, ta poznámka je příhodná, to jsem asi měla na mysli. Děkuji i já.
duben 03, 2021 11:30
... : mila1
Moje poznámka k úrovni zdravotnictví u nás - před pěti lety mi těžce onemocněla maminka, bylo jí v té době 83 let a prožila jsem s ní dva roky ježdění po nemocnicích a specialistech - střídavě jsme pobývali na urologické klinice a pak i na plicní, protože k vývodům z ledvin se později přidala i rakovina plic. Byla jsem mile překvapena péčí, kterou moje máma dostávala bez ohledu na to, že nebyla ničí známá, žádná celebrita a v podstatě už tak nějak neperspektivní z hlediska věku, když to tak natvrdo řeknu.. Když to porovnám s péčí za totáče... No a pak mám další, bohužel čerstvou zkušenost s nemocí mé vnučky, která už sedmý týden leží v nemocnici. Narazili jsme přitom na úžasné odborníky, kteří dokázali poznat, co jí je a nasadili správnou léčbu, pak ale na jiný tým, který jí svou nedbalostí způsobil nemalé komplikace, a nyní už zase na další perfektní tým, díky jimž se už snad brzo dostane domů. I tak si myslím, že zdravotnictví u nás je na vysoké úrovni a je dostupné pro všechny. Což jinde - třeba v Americe a nevím jak v Kanadě - rozhodně není. A připojuji se k Iris a jejímu rozhořčení, že někdo může takový fakt zpochybňovat.
duben 03, 2021 19:21
... : Iris
Milo, děkuji. A jsem moc ráda, že s Tvojí malinkou vnučkou, která vlastně také bojuje s covidem, i když nepřímo, se to už zlepšilo. Měla jsem obavy, jestli se ozveš s příznivou zprávou. Ve světle této skutečnosti, mi informace o šestnáctileté slečně, která už podruhé nemůže kvůli restrikcím uspořádat narozeninovou párty, připadá ještě víc jako z jiného světa.
duben 03, 2021 19:59
... : polárka
je mi jasne ze opozice, byt doufam slusna se tu nevede. Predevsim v Cesku mate vyborne doktory, o tom vubec nepochybuju. nakonec jsou i tady v Kanade, Muj specialista na ledviny se jmenuje David Prchal a Kennedyho chirurg je Martin Dvorak. Problem je u vas se sestrickama, spatne placene, nektere vyhorele, Nemaji to lehke je jich taky zoufaly nedostatek. U nas ma sestricka 35 dolaru na hodinu minimalne a daleko mene prace, Byla jsem pred 4lety 6 mesicu v nemocnici, vetsinu te doby u nas v Dawsonu. Mala nemocnice, dve sestricky na den, dve sestricky na noc, 6 pokoju po jedne posteli, velka televize, v kazdem pokoji zachod a koupelna, vetsinou jsme tasm byly 2-3 pacienti. Nekdy jsem tam byla uplne sama.
Musim se poklonit az k zemi nad tim ze mi doktori ve Vancouveru zachranili obe naprosto zkolabovane ledviny, Bylo to tezke musela jsem podstoupit chemoterapii, kterou jsem nezvladala ale pokus se zdaril.Mam porad lesdviny, sice ne nejlepsi ale mamm je!!!!
Za osetreni ci pobyt v nemocnici se nic neplati. Bryle, kdyz je vam pres 65 (nedavno si tu stezoval NC) kazde dva roky, prohlidka a nove bryle, zdarma. Zubar po 65 jednou za dva roky muzzu utratit 1600 dolaru.. Kdyz letim ke specialistovi je mi proplacena cena za cestu a hotel. Prasky po 65 jsou take zdarma, jakekoliv.
Neberte to prosim vas jako chlubeni, nale nekdo rikal ze nevi jak je to v Canade. jsem chtela vysvetlit jak to je se zdravotnictvim v Kanade. Teda presne na Yukonu, protoze tady mame zdravotni pojisteni bezplatne. V provincich je to trochu jinak.
Co se tyce covidu, nerikam ze neexistuje,mebo ze lidi na nej neumiraji, jenom jsm trochu pesimisticka ohledne vyvoje," Pokleknutí (stejně jako zakrývání obličeje) tato monstra vyžadují jako viditelný znak poslušnosti a souhlasu s jejich nelidským plánem. Máme si také uvědomit svůj dědičný hřích, kterého jsme se jako běloši dopustili už jen tím, že jsme součástí západní křesťanské civilizace. Proto jsou na západě masově ničeny všechny pomníky osobností, které velikost této civilizace připomínají. Hořící kostely a zničené symboly křesťanství na veřejných místech, vše za tolerance, médií, politiků i jinak hysterických lidskoprávních aktivistů, dokreslují nástup této člověkem pohrdající ideologie." a sorry tohle mne desi! ja se strasne nerada pred nekym hrbim!!!
Jinak nevim kde v Canade by to melo byt horsi, opravdu!

duben 04, 2021 03:04
... : polárka
Mila1
preju ti aby se ti vnucka brzo uzdravila, je to hrozne kdyz mas nemocne dite! Drzim palce!
duben 04, 2021 03:08
... : mia I
Ahoj už jsem tu dlouho nebyla. Covid máme za sebou. Nezávisle na sobě (nebyli jsme spolu) i v příbuzenstvu. Kdo čte déle Kudlanku , ví , že jsem úzkostlivá a třeba jsem tu víckrát psala už před pandemií, že si beru rukavice při nakupování pečiva atd. Přestože jsem se tímhle řídila nikam nechodila, nákaza mne neminula. Manžel ji přinesl od lékaře, jinde prakticky nebyl. Průběh u nás dvou rozdílný. Já teda blbý. Teploty, kašel, to by člověk bral, že k tomu patří. Vtíravé , donekončna se opakující sny, no nepříjemné, ale dalo se přežít. Že mi ale covid totálně inhibuje účinek léků na tlak (četla jsem o tom, to ano) a ten s dostane až přes k život ohrožujícím hodnotám, to jsem nečekala. Takže další lék na odvodnění plus třídenní ATB nevim na co. Veškeré konzultace s praktickou lékařkou jen po telefonu se sestrou, s lékařkou po Messengru. Praktici prý totiž na rozdíl od nemocničních lékařů naočkováni nejsou. Tak se nedivím, že nikoho neberou. Což je velmi záludné pro jiné nemoci. Na testy jsem šla dlouho , nebylo místo a ani bych tam nedošla, došourala jsem se s bídou do auta. Rekonvalescence dlouhá, malátnost, jakoby opilost.
duben 04, 2021 07:05
... : mia I
další příbuzná na akutní operaci zlomeniny, při příjmu negativní, další dny covid střevní forma, děs běs. Takže můj pohled na nošení roušek a respirátorů a omezení se změnil. Ano nosit roušky. Ale opatření, která nikam nevedou , omezení pohybu bych změnila. Aby lidé mohli jezdit na chaty, chalupy, neshlukovali se v městských parcích. Zrovna tak otevřít malé obchody, jejichž majitelé si snadno ohlídají počet zákazníků v obchodě tak jako např. nyní lékárny.
Spousta lidí podle mého soudu zemřelo zbytečně, tím, že byli de facto vystaveni samoléčbě po telefonu. Nabízí se otázka, proč nenavýšíme počty studentů lékařských fakult, proč odcházejí lékaři do ciziny, proč jsme zrušili tolik nemocnic? A ti obětaví dnech padají v nemocnicích na ústa, z velké části jsou covidoví pacienti obézní, obrátit jednoho na posteli chce až šest lidí z personálu. Ti lékaři a sestry jedou nadoraz.
duben 04, 2021 07:15
... : mia I
opr. dnes
duben 04, 2021 07:16
... : Zvětralej Kozel
Proč odchází tolik lékařů do zahraničí? Je to tak snadný, že to ani snadnější bejt nemůže: Prachy. To samý sestry i další personál. Osobně bych nic neměl proti tomu, aby si každej doktor pár let pobyl v zahraničí (dřív se říkalo na zkušenou, na vandr), jenomže to má jeden ohromnej zádrhel. To by se pak musel taky chtít vrátit. A proč by to dělal? Proč by si dobrovolně snižoval životní úroveň na zlomek dosavadní?
Rušení špitálů mi až tak zlý nepřijde. Možnosti překonání vzdáleností jsou dneska nesrovnatelný s možnostma, kdy malý špitály vznikaly, a tak si myslim, že soustředění lékařskejch zařízení do větších celků poskytuje daleko větší možnosti, než roztroušený nemocničky. Jistěže by při tom nemělo docházet k rušení počtu lůžek, lékařů, sester, na nějakou měrnou jednotku počtu obyvatel.
duben 04, 2021 08:29
... : mia I
asi jsem blbě formulovala větu, samozřejmě je mi jasný, že jsou v tom peníze, kvůli kterým odcházejí lékaři do ciziny.
duben 04, 2021 08:32
... : mia I
a ještě jeden postřeh co jsem během roku od počátku covidu viděla. Na jedný straně tendence odstupů a na druhý straně na ambulancích a hlavně třeba na pohotovosti hlava na hlavě. Jak tohle vyřešit? Ty budovy na to nejsou dimenzované. A když bylo třeba 30, 35 lidí namačkaných na židlích s nulovým rozestupem a čekali hodiny na vyšetření dlouhou dobu. Nedá se vyloučit, že se nakazí, byť mají roušku či respirátor.

Takže zkušenost? Mnoho lidí si odnáší covid od lékaře, z pobytu v nemocnici. Vlastní i sdělená zkušenost.
duben 04, 2021 08:52
... : mamča
Zvětralej Kozel : Rušení malých nemocnic a slučování do větších celků by ale nemělo jít ruku v ruce s rušením dopravní obslužnosti vesnic a městeček.
Vidím to teď, co bydlím v obci, kde nejbližší nemocnice je 15 km. Zatím ten problém nevidím osobně, dokud mám vlastní auto, ev. rodinu, která mě do zdravotnického zařízení v případě potřeby dopraví.
Ovšem v okolí mám spoustu starších lidí, co už auto nemají nebo neřídí, a autobus je doveze tak leda k nádraží, a tam musí hledat spoj, který je možná někdy odveze k nemocnici nebo poliklinice. To mi přijde dost komplikované, zvlášť, když člověk zpravidla navštěvuje doktory, když je mu špatně.
Dříve tu byla tzv. "středisková obec", kde byli i odborní lékaři. Dneska jenom 3x v týdnu dopoledne praktický lékař pro dospělé (80let) a dětská doktorka. Zubařka šla do důchodu, a náhrada žádná.
To, že máme skvělou spádovou nemocnici v Hořovicích, je spoustě lidí v regionu k ničemu, když se tam dostanou leda sanitkou, když jim jde o život, nebo individuální dopravou.
Dříve existovaly tzv. převozní sanitky. Doktor všechny potřebné pacienty sepsal, a sanitka je vyzvedla doma, ráno odvezla do zdravotnického zařízení, a odpoledne je zase vyzvedla a rozvezla domů. I dnes existuje podobná služba, ovšem soukromá, a ceny jako taxislužba, což si málokdo z místních důchodců může dovolit.

duben 04, 2021 08:57
... : mamča
Jinak odchod lékařů do zahraničí bych podmiňovala zaplacením studia. A následně by se za získané peníze mohl navýšit počet studentů Lékařských fakult, aby nám tu alespoň někteří lékaři zůstali.
duben 04, 2021 09:00
... : VodoměrkaM
Iris, jen bych zareagovala na tohle... protože mě to trápí taky a vidím doma na vlastní oči, jaké to je...
Teď tedy sedí u školní výuky, dobře, předtím seděly ve škole.. A kdo jim zakazuje, aby se potom, po škole také trochu hýbaly?

Tak já ti popíšu ten zásadní rozdíl před a po... předtím chodily holky každý den do školy... takže rychlou chůzí dvacet minut tam, to samé i zpět, někdy (když pršelo nebo bylo fakt hnusně) jely tramvají... po škole měla starší dvakrát týdně trénink plavání... což už víc jak rok nemůže... ještě chodila do výtvarky, tam jezdila tramvají, aby to stihla po vyučování, zpět pěšky... mladší kromě cesty do školy ještě chodila do sboru a hudební nauky, taky pěšky, do tancáku (ten fungoval celý měsíc za minulý rok) a do výtvarky... teď od rána sedí u počítače, potom píšou zápisy do školy, pak dělají úkoly a zadané práce (starší je ve druhém ročníku na osmiletém gymplu)a skončí až odpoledne... pak všechny věci naskenovat a odeslat do šesti hodin učitelům... no jasně, nestěžuji si... můžeme po večerech chodit po městě s respirátorem... ale to zase sednu k počítači já a dělám svou práci, i když teď jí mám méně, prodeje nám zakázali, moji odběratelé mají zavřené obchody, někteří (čtyři obchůdky) to zabalili už na podzim... ale když třeba vkládám dopoledne fotky na eshop, tak dětem a manželovi padají teamsy nebo se to začne sekat... nevím, čím to přesně je, techniku máme myslím slušnou a internetové připojení maximální, jaké tady jde... optiku k nám nikdo nenatáhne... po venku mezi davy raději nechodíme, máme doma dědečka po plicní embolii a nechceme ho ohrozit víc, než je nutné... jsem takovej blbec, že když něco zakážou, dodržuju to... a jak vidím, tady u nás vidím téměř všechny lidi, co to dodržují... nasazený respirátor i večer při venčení v liduprázdné ulici nebo parku... jestli nás někdo chtěl nějak víc promořit, tak se to povedlo hlavně tím zákazem pobytu jen v katastru obce... kam si myslíš, že se nahrnuly ty davy? Na pár jediných volných míst tady ve městě... parky narvané, na Kopečku mačkanice... jo, ti, co mají vlastní zahrádku, domek, bydlí na venkově, tak jsou na zahrádku, na dvorek a můžou být v pohodě... a kam mají jít ti, co nic takového nemají? Jako většina lidí v bytech... tak jsme dřív vyjeli někam do lesa, za celý den nepotkali ani nohu... ale to je nebezpečné, vždyť to bylo třeba v jiném kraji nebo okrese, takže raději choďte ven jen v obci... no nic, některé věci mi přijdou prostě totálně nelogické a nedomyšlené... stejně jako je to teď s návratem dětí do škol... ani nedořešili praktické části, co se budou týkat třeba toho testování... jak se to provede, kdo to konkrétně bude dělat, kolik na to bude vyhrazeno času... no, škoda mluvit... času na to všechno bylo dost...
duben 04, 2021 12:28
... : polárka
Mio to je co jsem mela an mysli, Nesmyslnot nekterych narizeni.Proc jsou otevreny velke obchody, kd se lidi mohou spis nakazit nez v malych obchudkach to je bohuzel plan Velkeho resetu,Znicit male zivnostniky, a zustanou jen nadnarodni firmy, ,Diky covidu a restrikcim se to v Evrope perfektne dari. Rousky, nevim nakolik pomahaji....U nas covid neni, ale presto musime rousky nosit do verejnych mistnosti, deti do skoly je nosi tsky, ale ve tride je sundavaji. Kdyz prijedu z jine provincie musim na 14 dni do izolace. Nejak to asi pracuje.
duben 04, 2021 12:48
... : VodoměrkaM
Polárko, to je přesně to, co taky nechápu... přitom v prosinci, když povolili i ty malé obchůdky, se to krásně ukázalo, že je opravdu možné daleko lépe ohlídat počet zákazníků a odstupy v tom malém obchodě, než ty mačkající se davy v supermarketu... a už vůbec nechápu to, že i ten blbý sešit za 6 korun nebo náplň do pera budu muset malé objednat, protože i v Globusu mají tyhle regály zapáskované... sice je tam můžu objednat telefonicky, oni mi je během půl hodiny připraví k výdeji na infocentru, takže si ten pobyt tam ještě "dobrovolně" prodloužím nebo zaplatím poštovné, v případě toho sešitu desetinásobné vůči ceně sešitu... o anabázi s botami pro holky se radši už ani nechci rozepisovat...

duben 04, 2021 13:14
... : Iris
Pavlí, jsem samozřejmě ráda, že už mám velké děti, náročné to jistě je. Nepodléhej dojmu, že chválím vládu za všechna ta opatření, zvláště ta nesmyslná - že jsou některá opravdu nesmyslná, k tomu stačí jen zdravý rozum a není třeba to nějak extra patlat.

Dětská hřiště - jasně, u nás je otevřené jedno pod mým oknem. Copak děcka, ta jsou rozptýlena po klouzačkách a houpačkách. Ale matinky sedí v houfech po lavičkách i v trávě, živě rozprávějí a nahlas se smějí a ústenku má tak jedna z deseti. Samozřejmě, že chápu jejich potřebu sociálního kontaktu, ale nedivím se, když pak někdo s mocí rozhodovací a strachem ze zodpovědnosti řekne pod tímhle dojmem - radši zavřít i hřiště. A je zle.

Malé krámky, kadeřnictví atd..., jak píšu, není třeba nad tím dumat, zdravý rozum říká, že se to dá ohlídat. Ale musí se chtít, musí se věřit tomu, že je to potřebné, radši to dodržovat, než to zavřít. Jasně, že ty věci se školními potřebami a botami, jak píšeš, to je tragikomedie. Ale třeba prodejna mého muže je zásadně bezroušková, je to sice menší krám, ale ne zas tak malý, aby se tam nepotkávaly hordy cyklistů, kteří si tam nechají dělat tzv. servis a opravy. Jenže - ti jsou nadupaní a nesmrtelní, přece se nebudou znemožňovat trapnými respirátory, ne? Oni, sportovci ! A takových nevěřících Tomášů a krámů, kam se dokonce s ústenkami zakazuje vstup, je dost, tak jako je dost popíračů covidu. Co udělá někdo ze strachem ze zodpovědnosti a s mocí rozhodovací? Radši zavře všechno. Restaurace, hospody...opravdu se tam nic neděje? Já to nevím, ale když jsem jednou prohodila, že musí můj syn odejít domů, než nastane "policejní hodina", manžel se mi nepokrytě smál - jako fakt si myslíš, že po deváté se nikam nedostaneš? Stačí se jen domluvit. Mně to dlouhodobě připadá jako "akce a reakce". Jako hra na zloděje a policajty. Ne ve všech případech, to rozhodně netvrdím.

Jinak to o tom dřepění u počítačů a nedostatek pohybové aktivity u mladé a nejmladší generace - to je přece dlouhodobá záležitost, nad kterou pláčí odborníci řadu let, to není můj výmysl ani důsledek restrikcí. Nezapomeň, že Tvoje holky jsou vedeny nadstandardně, zvládáte spoustu aktivit, nikdy nesedíte doma, sleduji vás. Ale všude to není, někde se děti fakt jen posílají do školy, ať to někdo vychová a postará se o to a byl klid...

Jinak Ti přeji hodně sil ke zvládání toho všeho.
duben 04, 2021 14:17
... : Iris
Polárko, je dobře, že jsi upřesnila, jak to u vás v Kanadě je, víš o tom víc, než my tady. Kanada je teď pro Tebe domov, tak je jen v pořádku, když se jí zastaneš a klidně se i pochlub, na tom není nic špatného. Nediv se ale, když člověk, český patriot a k tomu zdravotník, špatně snáší kritiku, která není úplně korektní. To video mě dostalo, ještě jednou promiň za tu reakci.
duben 04, 2021 15:20
... : VodoměrkaM
Iris, u nás na hřišti žádné hromadné akce nejsou, ale to je asi taky tím, že tady v centru je to taky jiné než na nějakém hřišti na sídlišti nebo na dědině... teď teda nejsou hřiště aspoň uzavřená a zapáskovaná jako vloni... jedno hřiště máme kousek od nás v parku... ale naše holky už na to hraní na hřišti jsou velké, ty houpačky, klouzačky a pískoviště jsou tu spíš pro malé děti než pro ty větší... a procházky po parku se ti po nějaké době taky omrzí, když tu bydlíme celý život a známe to už nazpaměť... jinak po deváté večer se dostaneš normálně bez problémů... návrat domů je přece povolen... ale tady u nás je město večer liduprázdné i normálně, takže potkáš pár pejskařů a tím to hasne... nevím, mě tento zákaz připadá nesmyslný... jako kdyby v noci proudily davy všude...
Ale fakt už se nemůžu dočkat, až zase bude svět normální... holky se vytáhly a budeme potřebovat kalhoty... já z té představy mám osypky už teď... sešit jsem naštěstí sehnala, i náplně do pera... boty jsou taky vyřešené, nejstarší dcera si koupila přes eshop a neseděly jí a naštěstí pasují té druhé, a třetí podědila po té prostřední, takže teď ty kalhoty, pokud budou opět chodit do školy, v teplákách tam dítě posílat fakt nechci... ale taky nechci kupovat kalhoty za tisícovku přes eshop, když vím, že z nich do léta vyroste a vnučka je ještě hodně malá, takže té budou tak za pár let... no, tak jsem si aspoň vylila srdíčko a jdu přesazovat kytky... krásné Velikonoce přeju...
duben 04, 2021 15:28
... : Iris
Mio, jsem ráda, že jsi snad v pořádku, i když s delšími následky se asi chvíli budeš potýkat. To je právě na té nemoci opravdu blbé a čas ještě ukáže, co všechno umí napáchat dlouhodobě. S tím tlakem se koukej dát do kupy. Říkala jsem si, že se dlouho neozýváš.

Samozřejmě, že nemocniční prostředí i ambulantní zdravotnická složka jsou prostředí, kde se člověk nakazí nejsnadněji a ve špičce téměř spolehlivě. Vzpomínám na podzimní nástup britské mutace, kdy jeden lékař se vyjádřil v tom smyslu, že se tam nakazil každý, kdo šel jen kolem.

A proto nechápu ten rozpor, kdy lidé rozhořčeně volají po tom, že chtějí obnovit normální zdravotní péči a věnovat se i něčemu jinému, než covidu. Ok, ale kde? V nějaké zcela nově postavené, covidu prosté nemocnici, kde bude covidu prostý personál i pacienti? Jak to prakticky udělat, když toho je všude pořád tolik, to už tihle volači neřeší. Dokud bude toho tolik, nelze bez rizika otevřít běžnou zdravotnickou klientelu. Jen ty stavy, které nesnesou odkladu se přijmou a event. operují - ovšem s velice reálným rizikem nákazy covidem jako bonusem. Proč je to někomu nesrozumitelné?

A jak píšeš o tom, že doktoři a sestry jedou na doraz, psychicky i fyzicky - to je jasné, dokonce si až tak nestěžují, opravdu to berou, že musí a prostě jedou. Ale o to horší je pak číst některé komentáře typu: vybrali si to, berou za to slušný prachy, stejně těmi ventilátory zabíjejí lidi apod. - to pak už nedávám.
Mio, drž se, prožij si klidné svátky.
duben 04, 2021 15:43

Powered by Azrul's Jom Comment
busy