DOBROVOLNÉ TESTOVÁNÍ LÉČITELE
Středa, 22 duben 2015
Milion korun. Přesně taková částka se nabízí v rámci akce nazvané Paranormální výzva Českého klubu skeptiků Sisyfos komukoliv, kdo v dvojitě zaslepeném experimentu prokáže existenci paranormálních schopností či jevů. Letos, na konci března, proběhl už pátý experiment. Tentokrát s léčitelem Petrem Vojtěchem, který provozuje diagnostiku zdravotního stavu na dálku.

 

 

 

 

 

 

 

     Petr Vojtěch se stal prvním léčitelem, který se pokusil v přísném testu uspět a slíbenou odměnu získat. Za dobu více než dvouletého trvání Paranormální výzvy byli otestováni senzibil Stanley Bradley (Stanislav Brázda), proutkař Josef Škoda, badatel Milan Hein a Jan Heczko, který je přesvědčený, že dostává odpovědi od svého vnitřního hlasu, tzv. „Proudu pravdy“, díky němuž odpoví pravdivě na každou otázku. Nikdo z nich v rámci testování ale  neuspěl. Jejich výsledky dopadly tedy tak, jak by uspěla většina lidí, pokud by si výsledky jenom tipovali.

 

 

Dvě kola a šance 1:10000

 

     Paranormální výzva Českého klubu skeptiků Sisyfos funguje od 1. ledna 2013. Původně byla ohraničena na půl roku, protože vznikla jako součást celoevropské skeptické kampaně “The Sisyphus Prize”. Belgická skeptická organizace SKEPP ve spolupráci s evropskou skeptickou společností ECSO nabídla odměnu jeden milion euro (peníze u bruselského notáře na rok deponoval neznámý donátor s tím, že nejde o finance z prostředí farmaceutického průmyslu) pro toho, kdo prokáže za kontrolovaných podmínek paranormální schopnosti, jako jsou jasnovidnost (včetně užití pomůcek jako je virgule nebo siderické kyvadlo), telepatie, telekineze, levitace a další podobné schopnosti, které nelze vysvětlit pomocí dnešních vědeckých poznatků. Testování mělo proběhnout ve dvou kolech. Pretest měla nejdříve udělat národní skeptická organizace a v druhém kole pak měl případný vítěz podstoupit testování v Bruselu. Do druhého kola ale nikdo nepostoupil.

 

     Po skončení “The Sisyphus Prize” se čeští skeptici ve spolupráci s iluzionisty ze skupiny Falešní hráči rozhodli v nabídce testování jedinců, kteří jsou přesvědčeni o tom, že mají jakékoliv testovatelné paranormální schopnosti, pokračovat. Díky vstřícnosti donátora Václava Dejčmara navíc časem došlo k tomu, že ten, kdo v Česku obstojí ve dvou kolech experimentu, získá od něj odměnu jeden milion korun.

 

     Experiment je totiž rozdělen do dvou fází. V prvním kole je nastaveno kritérium úspěšnosti 1:1000. Aby uchazeč uspěl, musela by jeho úspěšnost být stejná nebo vyšší. Pokud v prvním kole uchazeč uspěje, získá deset tisíc korun a vše musí potvrdit v druhém kole, kdy se kritérium úspěšnosti zvedá na 1:10 000. Pokud uspěje i v tomto druhém testu, vyplatí mu donátor slíbený milion korun.

 

 

Diagnóza na dálku a zaříkání

 

     Petr Vojtěch patří mezi léčitele, kteří jsou přesvědčeni o tom, že jsou schopni diagnostikovat a léčit nemoci na dálku. S daným člověkem mu stačí telefonovat, aby se na něj „napojil“ a určil jeho zdravotní stav. Klienty tak má dle svých slov po celém světě, třeba v Austrálii.

 

     Na tuto jeho domnělou schopnost se tedy celý experiment zaměřil. Byli vybráni tři jedinci, testované subjekty, kteří měli velmi rozdílné diagnózy. Prvním byl muž, který se narodil bez očí, druhým testovaným subjektem se stala mladá žena s deformací v obličeji. Chybí jí také část spodní čelisti, dále má genetickou poruchu a deformaci ušního boltce. Třetím subjektem se pak stala sedmašedesátiletá a na svůj věk zdravá žena. Výběr jedinců byl záměrně připraven tak, aby byli co nejrozdílnější a léčitel měl nejjednodušší práci s „napojením se“ na ně.

 

     Experiment se odehrával 29. března v centru Prahy, ve dvou místnostech, které nám pro tento pokus laskavě propůjčil Jalta Boutique Hotel na Václavském náměstí. Léčitel spolu s naším specialistou na podvodné provádění paranormálních jevů a kontrolorem byli uzamčeni v protiatomovém krytu hotelu, který zde zbyl ještě z časů socialismu, a testované subjekty byly o dvě patra výše v hotelovém salonku.

 

     Během experimentu se pak subjekty střídaly ve vybrané místnosti, na kterou se léčitel „napojil“. Každý v ní strávil osm minut. Léčitel, který tvrdil, že snadno určí, kdo ze tří vybraných subjektů se v místnosti nachází, pak hlásil, kdo v ní podle jeho „schopností“ je. Aby byl experiment zaslepen, tak to, kdo vstoupí do místnosti, se určovalo hodem kostkou vždy před každým samotným vstupem. Správné „řešení hádanky“, tak dopředu neznal nikdo.

 

     Aby podle nastavení experimentu léčitel uspěl, musel správně určit, kdo ze tří subjektů se v daný čas nachází v místnosti v patnácti a více případech z celkových dvaceti. Aby to měl léčitel snazší, setkal se krátce před experimentem s každým z testovaných subjektů. Všechny tři subjekty léčitel osobně schválil a prohlásil, že je od sebe bezpečně rozezná. Stejně jako každého z účastníků je „očistil“ pomocí své „energie“ a zaříkání: „Světelný paprsek tebou protéká a vše špatné z tebe odtéká. Od koruny po kořeny, buď celý očištěný. Zem ať pojme špatnou sílu a vše uvede na pravou míru.“

 

     Pro potěchu přítomných psychologů tak předvedl krásnou ukázku magického myšlení. „Očištěny“ o něco komplikovanějším rituálem byly i místnosti, ve kterých se nacházely subjekty a samotný léčitel.

 

 

 

Tipaři lepší než léčitel a bizarní výmluvy

 

     V průběhu celého experimentu byl léčitel Petr Vojtěch přesvědčen, že uspěje. Popisoval jak „cítí energii“ lidí, kteří se v testovací místnosti nachází, jak je „vidí“ a podle toho i hlásil, kdo se v daném čase v místnosti nachází. „Ano, všechno je v pořádku, jsem na ty lidi jasně napojený, cítím jasně jejich energii,“ prohlásil na dotaz několikrát během experimentu. Následně on i jeho zástupci v obou skupinách, které si jako kontrolory přivedl, stvrdili podpisy do závěrečných protokolů, že vše proběhlo v pořádku, experiment byl proveden v duchu podepsané smlouvy a stanoveného postupu a je tedy platný.

 

      A výsledek? Ten tomuto domnělému „napojení“ vůbec neodpovídal. Petr Vojtěch správně určil, kdo se v místnosti v daném čase nacházel, pouze v pěti případech z dvaceti. Aby uspěl v prvním kole, musel by uspět patnáctkrát.

 

     Jen pro představu jak léčitel dopadl, stačí uvést, že někteří z účastníků experimentu si tipovali, aby mohli výsledek léčitele porovnat čistě s náhodným odhadem. Jeden ze subjektů uhodl obsazení místnosti v deseti případech (tipoval před hodem kostkou), já osobně jsem uhodl sedmkrát a další účastníci osmkrát a devětkrát. Přesto léčitel později svůj výsledek považoval za skvělý. Nedošlo mu, že uhodnout ve dvaceti případech ze tří možností pouze pětkrát je spíš než cokoliv jiného fatální selhání jeho domnělých schopností.

 

 

      Léčitel nepřijal tento výsledek tak, že žádné schopnosti nemá a pouze on i jeho „pacienti“ podléhají jeho vlastnímu sebeklamu. Nejprve jako vysvětlení neúspěchu konstatoval na radu své manželky, že jsem mu svou „negativní energií“ narušil spojení se subjekty, což tedy do odhalení správného výsledku netušil a následně prohlásil celý experiment za neprůkazný, protože se v místnosti s ním v průběhu experimentu nacházel redaktor televize Prima, který celý experiment natáčel a podle původní dohody měl být v jiné místnosti.

 

     Jeho pobyt v místnosti však navrhl a schválil léčitel sám před experimentem a my jsme mu vyhověli, aby měl radost. Přítomnost redaktora totiž neměla jak narušit průběh experimentu, tedy to, že se léčitel „napojuje“ na různé lidi v předem domluvené testovací místnosti, kteří se v ní střídají podle časového klíče. Jak redaktor svou přítomností narušil jeho léčitelské schopnosti a zneplatnil experiment, nám léčitel nevysvětlil.

 

 

 

Nabídka milionu trvá

 

     Navzdory tomuto rozpačitému závěru ze strany léčitele a jeho neschopnosti přijmout průkazný výsledek jsme i nadále připraveni otestovat každého léčitele, senzibila nebo psychotronika, který je přesvědčený o tom, že může v experimentu prokázat existenci svých schopností. Čeká na něj milion korun a také prokázání, že má pravdu on a ne skeptici jako já, kteří jsou přesvědčení, že léčitelé žádné nadpřirozené či léčitelské schopnosti nemají, že prostě žijí v sebeklamu.

 

     Dokud to léčitelé neprokáží v dvojitě zaslepeném experimentu, dovolím si zachovat svá tvrzení. Experiment s léčitelem Petrem Vojtěchem mi dal za pravdu. Ukázal jen dokonalou sílu sebeklamu a magického myšlení muže, jehož domnělé schopnosti v jasně nastaveném experimentu fatálně selhávají, stejně jako smysl pro realitu a neschopnost přijmout objektivní fakta.

 

 

LEOŠ KYŠA

Autor je spoluorganizátorem

Paranormální výzvy Českého klubu skeptiků Sisyfos

 

 

 

Komentáře
To je jako : Ketrin
v tom starém vtipu... Zlovolné narušení spojení léčitele s těmi osobami určitě způsobuje jaro, léto, podzim, zima a kapitalismus. smilies/grin.gif
duben 23, 2015 07:30
... : deeres
Klidně ten milion propijte!
U léčitelů s paranormálnimi jevy to je pouze o tom "Věř a tvá víra tě uzdraví"!
Moje teta si takhle před lety vyléčila ploché nohy. To nějakého chytráka s paranormálnimi schopnostmi tehdy dávali v TV a u tety na vesnici se všechny babky scházely u teleize v hospodě a on na ně vysílal uzdravující vlny z obrazovky. Zrovna jsme u tety byli na návštěvě, ona si stěžovala, jak jí bolí nohy a že jí doktorka předepsala ortopedické vložky. Jenže jsme pak zjistili, že teta sice ortopedické vložky nosí, ale bere si je na noc pod ponožky do postele. Tak jsme jí to vymluvili, vložky dali řádně do bot a pak už jen stačilo několikeré vyzařování z TV a tetu nohy přestaly bolet. Nikdy si pak nedala vymluvit, že to nebylo tím léčitelem. smilies/grin.gif
duben 23, 2015 11:38
hm : bb2
a jak se léčilo a uzdravovalo v historii? protonové centrum asi neměli...jak jen to dělali bez té moderní medicíny?
Asi to nebude až tak černobílé, že, pane Kyšo smilies/smiley.gif
duben 23, 2015 13:06
bb2, : strejda
nevracej se prosím svou otázkou do středověku.
Podstoupila bys léčbu v protonovém centru nebo bys dala přednost levnějšímu "léčení" zaříkávačem, šamanem či "léčitelem" panem Vojtěchem? Sama si odpověz. :-)
Ono je to jedno, jak se kdo nazývá. V historii se uzdravovalo především bylinkami. A pokud nezabraly, smůla, zabral exitus. Jednoduché... Osobně bych měl spíše důvěru k těm bylinkám než všem těm podvodníkům, zvoucím se jakkoli. smilies/grin.gif I spousta dnešních léků jsou extrakty z bylinek, pokud to není čistá chemie.
V devadesátých létech, těsně po revoluci se s těmito podvodníky roztrhl pytel. Osobně bych dal zavřít toho podvodníka, který tehdy tzv. "léčil" přes tel. obrazovku, nastavoval dlaně jako antény a vysílal tak svou "energii" nešťastníkům, kteří této volovině důvěřovali. Tehdy to byl vrchol hlouposti všech zúčastněných. Pracovníky televize počínaje. Tehdy jsme klesli skutečně hluboko do středověku. Až na tu televizi, samozřejmě. smilies/grin.gif
duben 23, 2015 17:10
strejdo, : bb2
to pro mě podstatné je v "Asi to nebude až tak černobílé".

Do středověku se nevracím a samozřejmě, že kdybych nedejbože potřebovala takovou léčbu, kterou poskytuje protonové centrum, nebo jiné takové pracoviště, tak bych jí samozřejmě dala přednost a neupínala se k léčitelům.

Jenže, díkybohu, nejsou na světě jen takové nemoci. Je spousta dalších potíží, které lze léčit, úspěšně, jinak.
Kdysi jsem tu dávala příklad - mám stejně starého bratrance. Oba jsme v raném dětství mívali často nemoci horních cest dýchacích, prostě jsme byli chabrus na průdušky. Obě naše matky měly co do činění se zdravotnictvím. Moje máma byla u výroby léků, teta zdravotnice. Moje máma zastávala tradiční postupy, jeho máma moderní léčiva. Mně se dávaly olejové zábaly na průdušky (nesnášela jsem je), pila jsem bylinné čaje a sirupy (nesnášela jsem je), inhalovala jsem bylinky (nesnášela jsem inhalování), teploty nad 38 jsem musela vypotit (taky jsem to nesnášela), na nohou ponožky namočené v octové vodě a igelitové pytlíky od mlíka, bože, jak já ten puch nesnášela :-)) Do 38 se to nepovažovalo za nemoc a pokud jsem fungovala, tak jsem fungovala, máma není rozmazlovací. Na krk zábaly buď priesnitz, nebo ze spařených brambor, to podle stavu mandlí. Záněty ucha probíhaly tak, že mi zvečera začalo zlehka škubat v uchu, to už jsem věděla, co bude, tak jsem se chvíli snažila to překonat, nakonec nebylo zbytí, tak jsem naklusala za mámou, ta spařila hromadu heřmánku v létě na chalupě nasbíraného a nasušeného, udělala z něj placku, tu stočila do plen a šup na ucho, přes to šátek a lehnout do peřin. Škubání v uchu se stupňovalo až k nesnesení, takže jsem jen čekala, až to konečně bouchne, tzn. až mi zabublá v uchu a bude po bolesti. Pak mi vyčistili ucho a ráno jsem šla normálně do školy.

Jak já záviděla bratránkovi tetu, která mu šoupla antibiotika, dva dny si poležel obklopen rozmazlovací péčí babičky (teta musela na služby do špitálu) a pak, po zbytek marodění, protože s ATB se do školy neposílalo nejméně týden, většinou dva, už si zlehka užíval volna.

Mně to začalo v předškolním věku a trvalo do nástupu puberty, pak jsem jela na ozdravný pobyt k moři a ten to definitivně ukončil. Antibiotika jsem měla v dětství prý jednou jako mrně, asi jo, nepamatuju si to, a v době, kterou si nepamatuju, už jsem je nikdy nedostala. Vydrželo mi to do dvaceti, pak jsem během jednoho roku prožila několi životních zvratů zakončených těhotenstvím a porodem, tělo bylo oslabené a skolily mě tři angíny po sobě, to už bez atb nešlo.
Další jsem užívala o pět let později při abscesu, to jsem po chřipce chytila nějaký zánět v zubu, ale neprojevilo se to bolestí zubu, takže k zubaři jsem nešla. Udělala se mi boule na krku, pod čelistí, a tak jsem šla k praktickému lékaři, ten to chvíli léčil, až ho napadlo poslat mě na stomatologii, na zubní chirurgii a potom jsem jezdila na ATB injekce. Zabíraly výborně, snášela jsem ty koňské dávky taky výborně, takže jsem nemusela trávit vánoční svátky ve špitálu, jak po mně původně chtěli.
Během dalších dvaceti let jsem je měla asi dvakrát. To jsme s dětmi chytili nějakého bacila a měli jsme asi rok trvající období, kdy jsme každou chvíli chytili nějakou virózu. Nakonec na ORL zjistili bacila, přeléčili atb a dobrý, zabrala rychle. Co jsme postavili barák (to je takový mezník, který si pamatuju :-), tak ani jednou, no a od prvních plánů už uplynulo deset let.
Netrpím na alergie ani na opakované virozy. Jednou do roka jdu na očkování proti chřipce - to tomu myslím napomáhá. Do 18 jsem neměla zubní kaz.

Bratránek si užil pohodovou příjemnou léčbu, nemusel pít žádné bylinné lektvary, sirupy, nemastili mu prsa olejem (fujtajbl, ten namaštěný papír byl hnus...), a vůbec ho zkrátka nijak netýrali. Jen si dvakrát třikrát čtyřikrát ročně vylupal nějakou tu medicínku.
V pubertě mu slezla zubní sklovina, při odvodu mu přišli na vysoký tlak, takže místo vojny si v osmnácti začal léčit tlak, další neduhy následovaly. Dneska je na tom o čtvrt století hůř, každoročně chytí kdejakou virózu, antibiotika zobe několikrát ročně, takže musí brát a zkoušet jiné druhy, aby mu pomohly.

Nepochybuju o tom, že za to, jak to bylo a je, vděčím léčitelskému kurýrování mé mámy. Která asi právě proto, že viděla, z čeho se taková malinká nevinná pilulka vyrábí, mě tím nechtěla ládovat. Teta naopak dala jen na lékaře, takže co předepsali, co řekli, to dodržela.

Tak proč bych zatracovala léčitelství? léčitelé to nejsou jen šarlatáni, co ždímají z lidí peníze.
To je jako zatracovat kuchaře, protože někteří vaří z hnusů, zkaženého masa a na přepálených tucích.
duben 23, 2015 18:40
... : bb2
a na druhou stranu, taky jsem tu už psala o paní Iloně Manolevské, zakladatelce a dlouholeté šéfredaktorce Meduňky, časopisu o alternativním životním stylu, včetně léčitelství.
Onemocněla rakovinou prsu a odmítla klasickou léčbu, léčila, nebo spíš neléčila se přikládáním zábalů, koupelemi, čaji atd. Můžu ji jmenovat a psát o tom, protože ona sama o tom pravidelně psala ve svém časopisu. Pár let to samozřejmě nějak šlo, pak to nešlo a byla velmi ráda, když ji vždy na nějakou dobu dali v nemocnici dohromady.
Zpočátku byla velmi optimistická, později přiznala, že to byla chyba a zveřejnila své varování, podložené zkušeností, že všechno se prostě takhle nevyléčí. Alternativa ano, i u takových nemocí, ale jako podpůrná léčba.
S tím naprosto souhlasím, mnoho lidí má takovou zkušenost, že náročnou léčbu snášeli dobře díky podpůrným prostředkům, bylinkám, mazání, čajům aj. metodám. Někomu to léčbu i zkrátí, urychlí, posílí to účinky léků, po operaci se rychleji hojí, apod.

Kdo by tohle mohl zpochybňovat? a proč? a kdo tohle těm lidem poskytne? léčitel. Nebo jak jinak chceme nazývat lidi, kteří svými znalostmi a schopnostmi takhle pomůžou? že ne vždycky mají jistý výsledek je pochopitelné, klasická medicína taky nepomůže všem.

Mia tady zmiňovala bábu Kamenickou, ta žila tuším někde na Rokycansku, já s ní zkušenost nemám, ale příbuznému vyléčila ledviny. Tehdy byl ještě mladý chlap, já dítě, tehdy už měl takové problémy, že pomalu, ale jistě spěl k dialýze. Zoufalí rodiče ho vzali k ní, tam fronta lidí, sebou moč, podívala se na ni proti světlu, řekla co špatného pije, jí, namíchala bylinnou směs a řekla, kdy co a jak.
Pán má dvě dospělé děti, první vnoučata, v neděli chodí na fotbal a pivo a za pár let zamíří spokojeně do důchodu.

K té léčitelce jezdili i doktoři. K jinému léčiteli, kterého znám osobně, jezdí taky. Primář z jedné pražské nemocnice k němu vozí svou dceru na vozíčku. Že jedině on jí uleví tak, že nemá bolesti a klidně spí a něco ze života má. Pán dělá něco takového, co ten pán v televizi, jezdí lidi z celé republiky, vozí mu své nemocné příbuzné, děti.

A jak psala Iris, mezi MUDr. se najde šarlatánů taky dost.
duben 23, 2015 18:55
Ano, bylinky beru, : strejda
ale v článku se hovoří o léčení na dálku a to je šarlatánství, podvod. Z toho, z těch nemocí, bb2, co jsi napsala, neznám vůbec nic. Celý život jsem byl zdráv jako řípa a k lékaři jsem chodil jen na povinné preventivky. Samozřejmě mě i to otravovalo, protože jsem cosi musel. A podívej, ve stáří mě skolil infarkt a následně i můj studovaný obvoďák, který mne předávkoval svinstvem. To jsou ale paradoxy, pane Vaněk..., řekl by jeden také spisovatel... smilies/grin.gif Dnes už se tomu jen směju a dělám si z toho srandu a protože dnes se ženou slavíme 44. výročí svatby, cucnul jsem si, kromě šampusu na zdraví i šestkrát destilované Amundsenky. smilies/grin.gif To je panečku lék... To je lepší jak protonové centrum a všichni bylinkáři dohromady. :-) A budeme se těšit na každé dobré ráno a následně na každý hezký den. smilies/grin.gif
duben 23, 2015 18:59
:) : bb2
nebo dvakrát destilovaná slivovice
duben 23, 2015 19:01
no : Iris
mne by jen zajímalo, o co jako Sysifovcům jde, co chtějí? Těší se, že konečně natrefí na někoho, kdo to fakt dokáže? Kdo za ten milion bude stát? Hážou milion do placu, aby nachytali nějaké dobrovolníky, co mají před očima jen vidinu zisku (jak jinak) a mohli je veřejně jmenovitě zesměšnit a rozsápat ve sdělovacích prostředcích. Aby si zase museli povzdechnout a mohli napsat: ... ZASE NIC!!
Jsou si jisti, že ten milion stejně nikdy nikomu nevyplatí a kdoví, jestli ho vůbec mají k dispozici.
Připadá mi to zase jako demonstrace jejich vševědoucnosti, vědecké nadřazenosti a neomylnosti. Připadá mi to pitomé.
duben 23, 2015 19:52
Iris : bb2
jo :-)
duben 23, 2015 20:40
Iris, : strejda
jde jim o to, aby tu byla jakási protiváha té nikým nekontrolované zvůli několika jedinců, kteří nedělají nic jiného, než okrádají důvěřivé občany a pavědu staví před vědu.
„Pokud něco tvrdíš, že funguje, prokaž to! A musí to fungovat opakovaně, nikoli náhodně. Pokud nás přesvědčíš, smekneme před tebou a dáme ti milion.“ To je celé. Nic víc bych v tom nehledal. Nebo snad chceš být někým obelhávána a balamucena a pokud naletíš i okrádána? Viď že ne, Iris?
Já tedy rozhodně ne. smilies/grin.gif
duben 23, 2015 21:15
V některých odvětvích už ta drzost těchto : strejda
také "odborníků" došla tak daleko, že si vymýšlejí své vlastní fyzikální veličiny a názvosloví tak, aby to vypadalo učeně. Honba za penězi je prostě mocná čarodějka. Napálení občané je však druhá strana mince. Avšak každý, kdo vystudoval aspoň střední školu technického směru okamžitě pozná, že se jedná o bludy, protože fyzika je neoblbnutelná. A samozřejmě, že dochází i k nepřátelství na život a na smrt mezi těmito jedinci a Sysifem. Jedna pomílená paní se chtěla dokonce i soudit za nařčení z hlouposti. Prostě proto, že byla jako akademická malířka zesměšněna. smilies/grin.gif
Atd, atd. smilies/grin.gif
duben 23, 2015 21:39
šmarjá, také jsem se zmýlil s i ve slově pomýlená : strejda
smilies/grin.gif
duben 23, 2015 21:45
strejdo, : bb2
Myslím, že solidní léčitel se takového dostihu o milion nezúčastní. Jednak na to nemá čas ani energii, obojí věnuje smysluplnějšímu, jednak je moudrý a ví, že všechno nefunguje vždy a za všech okolností, tak proč by do takové reality show lezl.
I kdyby nedopadl dobře, o klienty takový dobrý léčitel, stejně jako dobrý masér, dobrý zubař... nepřijde. O to nejde. Ale bude se cítit blbě a pochybovačům dá do ruky další bič na kolegy. A to riskovat nebude. To žádný solidní člověk, tudíž ani léčitel.
duben 23, 2015 22:16
BB2, : KATE5
Uznávám všechny vaše rady, co tu píšete, jste opravdu moc hodná a moudrá. Ale v tomto případě střílíte vedle.
Tady se přeci jedná o kuplíře s lidským neštěstím, o lidské hyeny, které dovedou obírat i chudáky.
Není to soutěž v bylinkaření, případně masážích a podobně, ale týká se to těch "léčitelů", co pracují na dálku, co si přímo vymýšlejí nejrůznější nesmysly, co na zdraví vykládají karty nebo numerologii a pod., jednají ryze podvodně. Například tenhle pán i nadále praktikuje svoje čáry máry - mj. dělá: diagnostika jasnozřivostí, napojení na dálku, výklad minulých životů, kontakt se zemřelými.Harmonizace těla i duše. Lěčba drahými kameny.
A teď mi, BB2, napište, co je tohle za "léčitele"?
duben 23, 2015 22:41
... : JarkaJ
přesně, jak píše Kate. Pojem alternativní medicína nebo léčitel...každý si pod tím představí něco jiného. Rozhodně nejsou špatně bylinky ani ty babské léčitelské postupy, co tady bb líčila. Minimálně neublíží. Není špatně dobré slovo, duchovní podpora a jakási podpůrná, pozitivní esoterika s návštěvou "léčitele" spojená. O tom přece článek ale vůbec nebyl. Jde o to, že tu existují lidé, co škodí a ubližují na zdraví lidem, kteří jim za to ještě v čase existujícího zdravotního pojištění platí obrovské peníze. Tito lidé naprosto beztrestně zneužívají důvěry nemocných , nemohoucích lidí potažmo jejich dětí. Radí lidem s diagnostikovaným zhoubným nádorem, opět podotýkám naprosto beztrestně ! , že se mají vzdát léčby klasické medicíny a nechat se léčit pouze jím, nebo že mají přestat léčit inzulinem své dítě s diabetem prvního typu, když je pro něj inzulin životně důležitý a to dítě díky téhle jeho odborné péči a díky tuposti svých rodičů zemře. Vinen ten dotyčný "léčitel" ale není.
Mně osobně na tom všem vadí právě ta beztrestnost , drzost a zištnost těchto rádoby "léčitelů ".
duben 23, 2015 23:23
... : JarkaJ
zajímalo by mne, jaký postoj by lidé dávající v časech své nemoci přednost léčiteli zaujali v případě, že tento by je nijak nevyléčil, nemoc by progredovala do vyššího stadia a až v okamžiku pochopení, že tudy cesta uzdravení nepůjde, by se dožadovali zdarma klasické lékařské péče, která se touto zbytečnou prodlevou samozřejmě vyšplhala do úplně jiných finančních výšin. Také by si tak ochotně celu léčbu zaplatili ?
duben 23, 2015 23:41
ale já vám přece rozumím, : bb2
jde mi o to rozlišení. Sisyfovci, mám dojem, se nesnaží rozlišit a oddělit zrno od plev. Jejich snažení mi vyznívá jako hon na čarodějnice.
Píšou o léčitelích a jen v tom negativním, snaží se dokázat nedokazatelné.

Sice jsem se oháněla bylinkama, protože moje máma jiné léčitelství nepraktikuje :-), ale ta bába Kamenická nebo páter Ferda, zmiňovaní Miou, praktikovali i jiné postupy, měli schopnosti. Jenže ti zrovna by se takového experimentu nezúčastnili. A jejich následovníci taky ne. Ale pozor, přitom i je plno lidí označovalo za šarlatány, plno lidí nevěří, že něco uměli, dodnes jejich výsledky zpochybňují a lidem, kteří byli vyléčeni, nevěří.

Já bych mnohem radši viděla takový milion vložený do propojení klasické medicíny s alternativními postupy, do systému, kdy bude člověk léčen komplexně, kdy půjde ruku v ruce léčba těla i psychiky.

Mimochodem, taková akupunktura byla kdysi taky velice zpochybňovaná, zařazovaná mezi šarlatánské metody, baňkování taky, o reiki nemluvě. Přitom to pomáhá a pomohlo už spoustě lidí.
duben 23, 2015 23:58
... : JarkaJ
je teda už spousta hodin, ale ještě poslední poznámku. Jaký hon na čarodějnice? Vždyť jde o regulérní výzvu, ukaž , co umíš. Proč, když hlásám, že něco umím, proč bych se měla bát jít se podrobit nějakému testu, který toto dokazuje, který by byl pro mne nakonec přínosem, protože reklamou? Jedině proto,že o tom přesvědčená nejsem, že se bojím odhalení. Proč by tam měl chodit zubař a masér? Jejich práce je součástí klasické medicíny, medicíny prověřené stovkami takových pokusů. Medicíny s ne náhodnými efekty, ale s opakovatelnými a vysvětlitelnými. Ten léčitel z článku Petr Vojtěch...tvrdíš, že ne vždy se léčba podaří...to jistě,ale v jeho případě si mohl hodit korunou a vyšel by z testu lépe. Uhodnout ( a on nehádal, on tvrdil, že ví )z dvaceti pokusů jen pět, to je prohra, to důkaz toho, že je švindlíř. Tečka. Takže mám u pana Petra Vojtěcha po tomto pro někoho nesmyslném, nestravitelném a nepochopitelném sisyfofském testu jako potenciální klient jistotu, že mi "pomůže" jen z 25%, resp.že pomůže pěti lidem z dvaceti. Ovšem za léčbu si zaplatí všichni. A dál,že mě bude přesvědčovat o tom, že je na mne napojen stoprocentně, tzn. ani on sám si nebude vědom svého omylu a bude trvat na tom, že mne plně léčí. Ten pán žije evidentně pod vlivem bludů, přesvědčen o jakési své vyjímečnosti, to je celé.
duben 24, 2015 00:46
... : bb2
Kdyby ale šlo o to, o čem píšeš, tedy ukázat ty špatné, tak jsi vlastně kouzlem nechtěného potvrdila to, co píšeme s Iris :-) že smyslem té akce Sisyfovců je dokázat, že to nejde, nefunguje, že nic takového není. A ne najít někoho, kdo dokáže opak a vyplatit mu milion korun.

Ale dejme tomu, že se najde jeden z těch dobrých, prověřených, kteří mají tu schopnost, povede se mu to a veřejně před zraky skeptiků to předvede. Jak, čím má prokázat účinnost svých metod? Nevím, jak si ten důkaz oni představuju, co já vím, tak do člověka ani oni nevidí, takže demonstrace na pacientovi asi neproběhne. Tak jak vlastně, to se má někde rozsvítit červená žárovka na důkaz, že zkoušený léčitel umí reiki, akupunkturu...?
Ale podruhé dejme tomu, že i tohle se podaří vyřešit, společně přijdou na to, jak ten důkaz má vypadat - a co jako dál? tomu jednomu, kterému se podaří nevím co, nejspíš na dálku rozvázat některému ze Sisyfovců tkaničky, tomu vyplatí milion.

A tím jako bude dokázáno, že alternativní metody fungují, léčitelské schopnosti existují? ale fuj :-)
duben 24, 2015 02:07
... : bb2
toho pána, o kterém p. Kyša píše, se nezastávám, neznám ho a tady o něm čtu poprvé. Lidi, co zneužívají cizího neštěstí a vydělávají na tom, že tonoucí se chytá stébla, jsou mi odporní. Jestli je ten pán z článku jeden z nich, tak bych ho šoupla do basy.
Ale to pořád neznamená a nedokazuje, že jsou jiní, kteří umí, znají.

Jinak, ty doktoři, zubaři atd., s prověřenými metodami klasické medicíny - ty metody jsou sice prověřené, ale když se jich chopí břídil, flink, tak jsou metody k ničemu. V okresních špitálech je zašito plno takových, o které by slušná fakultní nemocnice nezavadila, a oni přesto dál léčí, nikdo jim to nezakáže. Že jim zemře člověk za okolností, za kterých by jinde nezemřel a uzdravil se? kdo to ví, kdo žaluje, kdo to dokáže? nikdo.
Takových pacientů je, co jim někdo zvoral operaci, léčbu..
duben 24, 2015 02:16
oprava : bb2
Ale to pořád neznamená a nedokazuje, že NEjsou jiní
duben 24, 2015 02:17
... : mia I
pána z článku jsem viděla v televizní reportáži. Přijde mi to stejný princip jak v Superstar, kde jsou taky mnozí přesvědčeni , že oni umí zpívat a realita je jiná.

Pán byl zklamaný, když se ukázal výsledek. Je to taková nesoudnost dotyčného a jemu podobných.
duben 24, 2015 09:14
... : deeres
Má pravdu BB i strejda. Jenom se každý bavíte o něčem jiném. Ten milion si spolek klidně může rozdělit mezi sebou.
Není to dlouho, co jsem si přečetla knihu Žítkovské bohyně od Kateřiny Tučkové. Sežeňte a přečtěte.Ve středověku by je upálili, v padesátých letech zavřeli pro čarodějnictví. A nebyly nic jiného než lidové léčitelky, v místech, kde by se lidé lékařské pomoci nedočkali. Svoje znalosti si tyto ženy předávaly z generace na generaci. Nic nadpřirozeného v tom určitě nebylo i když si to všichni o nich mysleli.
Vysoko v kopcích Bílých Karpat jsou řídce rozeseta přikrčená stavení. Všude je daleko. Říká se, že právě proto si tam některé ženy dokázaly uchovat vědomosti a intuici, kterou jsme ztratili. Předávaly si ji z generace na generaci řadu století. Říkali jim bohyně, protože dokázaly bohovat — prosit Boha o pomoc. A jeho zásahům i trošku dopomoci… Říkalo se o nich, že vidí do budoucnosti. Proč tedy nezachránily tu svou?

Dora Idesová je poslední z bohyní. Brání se přijmout zastaralý způsob života a věštit příchozím z odlitého vosku jako její teta Surmena. Vše se ovšem mění, jakmile pochopí, že co se v jejím životě zdálo být nešťastnou shodou okolností, bylo pečlivě promyšleným plánem. Její umístění v internátě, Jakoubkova ústavní péče, hospitalizace v psychiatrické léčebně v Kroměříži… Na konci 90. let na ni v pardubickém archivu ministerstva vnitra čeká operativní svazek vedený StB na vnitřního nepřítele — její tetu Surmenu. Dora nevěřícně rozplétá neznámé osudy své rodiny i dalších bohyní…

Byly bohyně nebezpečím pro důvěřivé pacienty? Nebo byly skutečně ideologickou hrozbou normalizované společnosti? Nebo se o vyhlazení posledního reliktu pohanství postarala obyčejná závist a lidská zášť? Nový román Kateřiny Tučkové, je fascinujícím příběhem o ženské duši, magii a zasuté části naší historie.

duben 24, 2015 09:52
strejdo, : Iris
už jsem se dost vykecala v první diskusi pod tímto tématem minulý týden, nechci se znovu rozepisovat.Jen k tomuhle:
aby tu byla jakási protiváha té nikým nekontrolované zvůli několika jedinců,

Chtělo by to protiváhu zvůli odlidštěné a nejméně trojitě zaslepené lékařské praxi.
Přečtěte si třeba Hnízdila, nemá cenu se o tom hádat.
Existuje spousta lékařských pitomců,p řežívají právě na té nižší úrovni, v nemocnicích a zařízeních nižšího typu a fakt se mi ani nechce psát o kvalitě některých z nich.Málokdo z pacientů se dostane jen tak mýrnyx týrnyx do špičkového zařízení, většinou se prochází tím, co běžně je. Je mi z toho blbě a přeci jen se budu opakovat - závidím všem, kteří bezmezně věří lékařům a obdivují vědeckou medicínu. Strejdo, nepopisovals podobnou příšernou zkušenost?

Takže shrnuto - podepisuji se pod slova bb:

Já bych mnohem radši viděla takový milion vložený do propojení klasické medicíny s alternativními postupy, do systému, kdy bude člověk léčen komplexně, kdy půjde ruku v ruce léčba těla i psychiky.


duben 24, 2015 11:24
... : JarkaJ
jsem-li autorem testu a zkoušející opakovaně neprojdou, nemůžu být viněn z toho, že já je do této role neúspěšných stavím. Výsledek měli v rukou sami.
duben 24, 2015 13:09
... : JarkaJ
Iris, ale Hnízdil má k léčitelství trošku daleko. Mám od něj doma už druhou knížku a musím říct, že je naprosto skvělej. A psychosomatika - není už samostatným specializačním oborem ? Vždyť je to jedině dobře. A kdo tady proti němu něco má ? Nikdo. Chtělo by to vymezit pojmy, zase říkám, každý si tady představuje pod léčitelstvím a alternativou něco jiného. Z toho vznikají rozpory a nedorozumnění.

duben 24, 2015 13:15
JarkoJ, : bb.
testovalo se, pokud tedy dobře čtu, pětkrát, takže testem neprošlo 5 lidí, testem prošli vždy jednou. Milion korun je částka, která svádí právě takové lidi, aby to prostě zkusili a třeba to klapne a oni ten meloun dostanou. Přirovnání Mii k Superstar je trefné.
Lidi, kteří něco umí, pomáhají, se do takového testu nikdy nepřihlásí, protože to nepotřebují, zájemci o jejich pomoc na ně stojí fronty, a hlavně, někteří, neříkám všichni, věří, že by si takovou honičkou za výhrou milionu od nevěřících Tomášů uškodili i jinak.
Prostě účast v takové sázce není v souladu s jejich principy, s jejich životní filozofií.

Mimochodem, myslíte, že kdyby se podobná soutěž vyhlásila pro doktory, že by se tam přihlásil pan Pafko a jiné lékařské kapacity?
duben 24, 2015 13:30
psychosomatika : bb.
je slovo, které před 20 lety mnoho lidí včetně lékařů neznalo, spoustu doktorů to považovalo za výmluvu pacienta nebo neschopnost jeho doktora odhalit fyzickou příčinu potíží a někteří doktoři na ni nevěří ani dneska, je to pro ně totéž co alternativní léčitelství smilies/grin.gif

Takže pro ně jsi tím, kdo podlehl šarlatánovi smilies/grin.gif smilies/grin.gif
duben 24, 2015 13:32
JarkoJ : Iris
Tady proti němu snad nikdo nic nemá, ale lékařská komora ano smilies/wink.gif
Hlavně vidí doktorům do karet a ví, co je tohle zdravotnictví za molocha.A kritizuje ho.
Jo, bb píše správně.
Já jemné nuance mezi léčitelstvím a alternativou a ostatními způsoby dobře chápu, ale pro Sysifovce například je to jedna verbež smilies/wink.gif
duben 24, 2015 13:42
a není : Iris
to jen doktor Hnízdil, který přestal věřit vědecké medicíně, ten dopadá ještě dost dobře, protože už se snad přeci jen doba a pohled na věci mění (viz příspěvek Jarky) - psychosomatika se začíná brát na milost. Před Hnízdilem tu byli napr. MUDr.Jonáš - pro naše doktory ten, co žere zrní, MUDr.Vogeltanz, zakladatel etikoterapie....Přitom třeba Jonáš začínal zejména akupunkturou a na ní vypracoval současnou metodu, kterou pracuje. Před takovými dvaceti lety akupunktura? Tmářství a pavěda.
duben 24, 2015 14:01
Iris : BB.
ano, ano
duben 24, 2015 14:14
... : BB.
a ty všechny se řadí mezi léčitele. Proto se mi tak příčí to, o čem píše v článku pan Kyša.
duben 24, 2015 14:15
ale fuj : BB.
ty všechny řadí lidi mezi léčitele
duben 24, 2015 14:16
... : JarkaJ
Jací doktoři na psychosomatiku nevěří ? To máš nějaké špatné informace . Nějaký skeptik se mezi nimi jistě najde, ale psychosomatika se na medicíně vyučuje a dnes normálně patří do nástavbových oborů specializačního lékařského vzdělávání. Takže to říkáš jen ty, že ji spojují s alternativním léčitelstvím. Já vím, ty ale jen potřebuješ trošku očernit klasiku a nablískat alternativu...
Už jsem psala výš, že v klasické medicíně prochází vše nové testováním a to obsáhlým, dlouhotrvajícím, účinek každého nového léku je tisíckrát vyzkoušen a je opakovatelný a odhadnutelný, jak podání, toxicita, dávkování, vedlejší účinky, atd. A prof.Pafko, no, já nemůžu mluvit za něj, nevím, čeho by se chtěl účastňovat...smilies/smiley.gif Jeho práce není solová, pracuje v týmu, vychovává si následovníky, takže ví, že JE nahraditelný a v první řadě je za svou práci plně zodpovědný a co léčitel, jakou on nese za svou práci odpovědnost? Aha, nulovou.

duben 24, 2015 14:25
ano, vždyť to s Iris píšeme : bb.
Ale vždyť o tom píšeme, že je to dnešní trend, že před 20 lety to bylo jinak a NĚKTEŘÍ doktoři, tím já myslím hlavně starší praktiky, ale takových je dost, nic takového v potaz neberou. Mladých do 45 let, pokrokových a vzdělaných v "nástavbových oborech specializačního lékařského vzdělání" v okresních špitálech, obvodech, ambulancích v malých městech a vsích moc není, spíš hodně málo.

Nablýskat nic nepotřebuju :-) spokojeně využívám celostní medicínu. Zatím tedy, díkybohu, to moc nepotřebuji.


duben 24, 2015 14:38
Iris, : strejda
všichni diskutující se tu zasekli na léčitelství a na jednom léčiteli, dle tématu článku, jehož jméno netřeba opakovat. Je to pochopitelné, protože tato činnost prováděná bez patřičného vzdělání, pouze na základě věření si ve své „nadpřirozené“ schopnosti je činností nebezpečnou. A podvodnou, v případě nechávání si za ní platit.
Jenže - z několika příspěvků některých lidí zde (ale i z dřívější doby), čiší určitý odpor, odstup, negace až nenávist k dobrovolnému klubu Sisyfos, k jeho záslužné činnosti, kterou dělá pro širokou veřejnost nezištně a zcela zadarmo. Sklízí jen posměch a mnohdy i opovržení. On ale nedělá nic jiného než varuje. Varuje před šarlatány a všeho schopnými lupiči nejen ve zdravotnictví. I v dalších oborech. To, že ve zdravotnictví je šarlatánství sakra nebezpečná činnost, to víš sama. To nebudu rozvádět.
Máš pravdu Iris, že i já jsem se setkal s vystudovanými zdravotníky, s lékaři, kteří mi svými rozhodnutími způsobili málem smrt a naopak jiná sorta skutečných Pánů doktorů (s velkým P) mne naopak vytáhla hrobníkovi z lopaty. Neměl jsem důvod těm prvým nevěřit. Mým oborem byla před penzí vf technika a radioelektronika. To je od zdravotnictví dost daleko. :-) Dokážu se však orientovat v příbuzných oborech, ve kterých šarlatání řádí.
Ti Sisyfovci však všechno co dělají, dělají naprosto nezištně a zdarma, ve svém volném čase. To se asi o nich neví.
Šarlatáni si za své bludy nechávají platit a snaží se bohatnout na blbosti a nevědomosti jiných.
Jeden z nich teď dostal šanci, aby opakovaně prokázal, že má ty schopnosti, které prezentuje. Neprošel. A protože Sisyfovci se nezabývají pouze zdravotnictvím, příležitost dostali už i mnozí jiní, z jiných oborů. A jak vidno, zatím stále vítězí věda nad pavědou. Vše ostatní je buď podvod nebo neúměrné přeceňování a zvýrazňování svých "nadpřirozených" schopností či srovnávání se s postavami z pohádkové říše. :-)
duben 24, 2015 18:47
Vidím, : Sidon
že se tady začíná "blýskat" na lepší časy, snad, ale jste si (někteří, nebo některé) tolik jistí, že ta klasická medicína už ví úplně všecko, a proto může tu "alternativu" směle, poslat někam do ... ?
smilies/shocked.gif
A ještě bych se chtěl zase zmínit o velice pěkném slovíčku, které snad vymyslel, nebo aspoň použil, ve svých povídkách Ota Pavel. Je to "pumprdentlich". On to popisuje tak, že je to, jako když jde vznešená dáma v kožichu a s kloboukem s pavími péry, avšak na podpatku má kus lejna. Takhle nějak, podobně, na mě vždycky zapůsobí to, když se někdo vyjadřuje odborně, skoro vědecky, ale v gramatice udělá těžkou chybu. Tak to potom považuju za pumprdentlich a snižuje je celkový dojem z toho, rádoby odborného komentáře. Tož tak !
smilies/wink.gif
duben 24, 2015 18:49
Sorry, vypadlo mi písmenko, : Sidon
mělo tam být - "a snižuje jen celkový dojem". smilies/cry.gif
duben 24, 2015 18:53
... : JarkaJ
jako například blískat - blýskat... má chyba a já o ní vím smilies/smiley.gif To se stává,Sidone, když se rychle píše smilies/smiley.gif
duben 24, 2015 19:36
JéJé, : Sidon
jojo, stává se, že se někdy člověk překlepne, nebo vynechá písmenko, což se mi stalo hnedle v předchozím příspěvku, ale s těmi hrubkami, tam bych to na tu rychlost moc nesváděl. Ale ..., každej jsme ňákej !
smilies/wink.gif
duben 24, 2015 19:50
... : JarkaJ
Ale ? proč se zlou notou ? Tady nepíšeme diktáty na známky, ne ?
duben 24, 2015 21:17
Sisyfos : Petronila
nabízí, pokud vím, férovou možnost - pokud máš nějaké schopnosti, tak se můžeš spolupodílet na vytvoření toho testu, kterým se to bude zkoušet, a musíš s tím souhlasit.

Takže Sisyfovci a Ty se DOHODNETE na podobě toho testu. Nemusíš do toho jít, když nechceš, je to dobrovolný.

Docela mi neleze do hlavy, jak lze za těchto okolností Sisyfovce obvinit, že to dělají schválně.
duben 24, 2015 21:38
mně neleze do hlavy, : Iris
PROČ to dělají, když ani náhodou, z principu, nepřipouštějí možnost, že by tím testem někdo mohl projít. Jsou si předem jisti jeho neschopností.Tak co je to za divadlo?
duben 24, 2015 21:45
Iris, : Petronila
jak, nepřipouštějí?

Vždyť na to mají tu odměnu, kritéria jsou stanovená předem (třeba kolikrát z 20 pokusů se musíš trefit, aby to nebylo jen náhodné) a dotyčný zkoušený je zná.

Jen holt asi s těma nadpřirozenýma schopnostma to nebude tak slavný, no. smilies/wink.gif
duben 24, 2015 22:07
Petronilo, a v tom to právě je, : bb2
že léčitel v pravém slova smyslu se nebude prezentovat jako někdo s nadpřirozenými schopnostmi. Léčitel ne. Tudíž je téměř jisté, že ten, kdo se testu podrobí, jím neprojde.
duben 24, 2015 22:24
Iris, : strejda
to je velmi jednoduché.

Příklad: Když někdo vymyslí obyčejnou papírovou nálepku na mobilní telefon s nějakými svými nápisy či akademickými kresbami a tvrdí, že ta jeho nálepka odstíní vf vyzařování z mobilu do hlavy, je už předem odsouzen k zavržení, protože je to blud. Je všeobecně známo, že elektromagnetické vlnění i na tak vysoké frekvenci každým papírem bez problémů projde. A na jiných příkladech i v jiných oborech je to obdobné. Jsou už předem odsouzeni k úsměvu, k zavržení, protože asi chyběli ve škole...
Máme tu však babičku či dědu z Horní Dolní, která tomu samozřejmě nerozumí a zmíněnou nálepku si klidně koupí. Nalepí si ji na telefon a bude žít v domění, že je chráněna od vf vyzařování. A už je tu podvod jako hrom!
Problémem v tomto boji proti pavědám je i fakt, že média a to i veřejnoprávní, v rámci senzací a honby za sledovaností či poslechovostí, dávají mnohem větší prostor právě těmto všehoschopným lidem, kteří mají hroší kůži a drzost jít s bludem na trh a zpeněžit ho.
duben 24, 2015 22:32
bb, : Petronila
já myslím, že oni se zaměřujou spíš na takový ty proutkaře a ty, co tvrdí, že uhodnou cosi přes zeď - nedávno dělali ten happening v Praze s trezorem, kde měli dobrovolníci hádat 3 předměty - neuhádnul ani jeden.

U léčitele nevím, jak by ten test vypadal, ale předpokládám, že by to muselo být něco opakovatelnýho a měřitelnýho. Tam nejde o nadpřirozené schopnosti, ale o to, jestli něco funguje nebo ne. A to by mělo být měřitelné, stejně jako se měří fungování léků a léčebných postupů, stejně jako byly měřitelný výsledky té zdravotní sestřičky, co dělala rehabilitace ženám, které nemohly otěhotnět.

Pokud někdo skutečně má metodu, která funguje, tak by přece mohl být jen rád, že se její funkčnost prokáže! To, že "přece se nesnížím k nějakýmu pokusu" mi velmi smrdí tím, ž "...protože vím, že žádný proklamovaný schopnosti nemám". Třeba jako ty šaškárny s tím "třetím okem", fiasko na druhou, přesně podle stejnýho vzorce.


duben 24, 2015 22:50
bb2 : strejda
já mám dojem, že si tu hrajeme se slovíčky a díky tomu vzniká nepochopení.
Říkejme místo léčitel (to je strašně blbý slovo) bylinkář. Já osobně proti znalému bylinkáři vůbec nic nemám, ale léčitel, který čmárá cosi dle fotky a tam, kde se mu tužka zastaví, je nemocný žlučník, to je podvodník a ne žádný léčitel. Cítíš ten rozdíl? Tyto lidi bych klidně zařadil mezi zámé šmejdy. Oni si ce nejsou tak agresivní, ale šmejdi to svým způsobem jsou.
duben 24, 2015 22:56
strejdo, : Petronila
svým způsobem jsou nebezpečnější než šmejdi, protože ti značně odlehčí peněžence, ale ti léčitelé můžou napáchat škody na zdraví.
duben 24, 2015 23:01
Petronilo, : strejda
jo, to je pravda. Ono už se to i stalo, že uškodili.
duben 24, 2015 23:05
zatímco : Iris
lékařům se to nemůže stát, že? Tak si to myslete. smilies/sad.gif
duben 24, 2015 23:08
Strejdo, : Iris
ty, kteří vyrábějí opravdové superbludy, nijak zvlášť nehodlám obhajovat. Také jsem si jista, že čistokrevní podvodníci a drzouni, vlastně šmejdi, se nenechají testovat od Sysifovců ani za milion.
Jinak babička s dědou z Horní Dolní možná správně tuší, že ty pitomé mobily asi něco škodlivého vyzařují, i když všechny vědecky ověřené testy nic takového nepotvrdily. Nebo jo? Tak si koupí ochranný papírek. Možná jim uškodí míň, než hromady barevných chemických léků, které do sebe bez nejmenších pochyb a protestů perou, které jdou mnohdy proti sobě, škodí vedlejšími účinky a jejich přínos je sice diskutabilní, zato cena vysoká.
To hraní se slovíčky - ano, v tom máš pravdu, rozumím, jak to míníš.Myslím ale, že to právě skeptici házejí úplně všechny oficiálně neschválené alternativní postupy do jednoho pytle.
duben 24, 2015 23:09
Iris, : Petronila
proč by se to nemohlo stát lékařům?

Jsou to taky lidi, jsou omylní, jsou mezi nimi jistě i neumětelové, ALE podstatný je, že ty metody, na jejichž základě léčí, jsou ověřený a fungujou.

Takže samozřejmě i lékaři se může stát, že něco zanedbá, nesprávně diagnostikuje a dopadne to blbě, ale ta metoda je v pořádku, kdežto ti léčitelé zpravidla vaří z vody už od samého začátku.
duben 24, 2015 23:14
Iris, no jistě, : strejda
protože v každém oboru je nějaká teorie a následně praxí ověřená teorie. Tak proč nějakou hloupost pracně a dlouze zkoumat, stačí pohled a je vidět, že se jedná o blbost na entou. Tedy o podvod. Jak prosté.
Pak je tu známý další fenomén a tím je tzv. inženýrský cit. To znamená, že ten člověk má takové schopnosti, že pokud něco staví, třeba most přes řeku, nemusí nic počítat a přesto ho postaví tak, že nikdy nespadně ani při velké zátěži. Tuto schopnost měl třeba stavitel pan Bechyně. Ale to bychom zabředli... smilies/smiley.gif
duben 24, 2015 23:21
metody : Iris
jsou ověřený a fungujou.Ale přestávají stačit.Kdyby se mohly používat alternativy jako doplněk do celostní mozaiky, jednak by byl účinek obou terapií potencován a jednak by se ti příšerní léčitelé dostali pod dozor, abych mluvila vaším jazykem.Jen celostnímu přístupu a zdravému rozumu patří budoucnost.Medicína se zamotává čím dál víc do neskutečných nabubřelých postupů a výmyslů, ovšem ověřených, změřených, popsaných a opakovatelných - od pětašedesátiletých matek čtyřčat po transplantace hlav.... smilies/wink.gif
duben 24, 2015 23:30
Iris, : strejda
to víš, že jsem koukal jako blázen, když jsem se dozvěděl, že za to, co se mi přihodilo, může primář mostecké nemocnice, který by měl vědět, že nemůže předepisovat dva podobné léky, které spolu nekomunikují. Walfarin a Trombex. Co to dalo za práci ústeckým lékařům, než to svinstvo ze mne dostali. Já se na něho ale nezlobím, ani na mého obvoďáka, který to neuhlídal, prostě se to stalo. Jiní machři mě z toho dostali a to je důležité. Takže zde je vidět, že i studovaný a několikaletou praxí prošlý doktor se utne.
duben 24, 2015 23:33
Strejdo, : Iris
to vím i já proboha...Jde o to, že spousta pacientů (neříkám, že zrovna Ty) o tom, co berou za léky neřeknou svým lékařům. Jak jsem psala v jiné debatě, zdravotnictví s farmacií je obrovský moloch, kde může pacient běhat od jednoho k druhému (či desátému), aniž by se ti lékaři o sobě a o svých postupech léčby dozvěděli. Úzce specializovaní lékaři spolu nekomunikují a i kdyby, pracují s informacemi, které jim mnohdy nepřesně poskytuje jen pacient či jeho rodina. Pacientům mnohdy některé věci připadají tak nedůležité, že o nich ani nepodají svému lékaři zprávu. Kdo Ti napsal Warfarin - je to Warfarin Strejdo, s "er". A kdo k tomu Trombex? Bylo to jistě popsané v propouštěcí zprávě? A pokud ano, odevzdals ji tomu jinému lékaři? A pokud ano, četl ji? Třeba na to ani nebyl čas, třeba to bylo v ohrožení života a na čtení nebyl čas. A Strejdo - tys utekl hrobníkovi z lopaty, jiní regulérně i umřou.To se tak stává, no...Protože ty postupy, které fungují, jsou už tak složité a precizně vypracované, že stačí chybička, malilinká odchylka v postupu a je tu průser obrovského rozměru, proti kterému je čmárání léčitelem na papíře nebo mávání rukama skoro jen legrace.
duben 24, 2015 23:50
chtěla jsem : Iris
říct, že i já vím, že Warfarin s Trombexem není to pravé ořechové..

Některé další léčivé přípravky mohou ovlivnit užívání Trombexu a naopak. Zvláště byste měli svého lékaře upozornit, pokud užíváte:

perorální antikoagulancia, tj. léčivé přípravky, které snižují srážení krve; nesteroidní protizánětlivé léčivé přípravky obvykle používané k léčbě bolestivých a/nebo

zánětlivých stavů svalů nebo kloubů;

heparin nebo jakýkoliv další léčivý injekční přípravek používaný ke snížení krevní srážlivosti;

duben 24, 2015 23:55
Iris, to víš, že jsem vždy předkládal propouštěcí zprávy. : strejda
Jenže, v Mostě mi při EKG tehdy zjistili tu srdeční arytmii a na tu mi k Trombexu, který jsem měl užívat s dalšími léky a který mi napsali v Ústí, mi přidal ještě Warfarin na další ředění krve. A pak si mě pozvali na ten elektrošok, kde jsem dostal do srdce 300 Jaulů. Ten Warfarin, respektivě IRN měl hlídat ještě můj obvoďák, kam jsem chodil týdně na odběr krve. Ale neuhlídal a dávkoval mi Walfarin od boku. smilies/grin.gif A já bloud ho poslouchal.
Ale strejda je všechny naštval a neumřel a ani se z toho nepodělal... smilies/grin.gif Teď už si z toho dělám jen srandu..
duben 25, 2015 00:05
Iris, : Petronila
jak, přestávají stačit?


Jistě, že se bohužel nedá vyléčit všecko, ale když si vezmeš dobu před třeba 40 lety, tak by pacient se stejnou diagnózou umřel, před 20 leby by mu udělali několikanásobný bypass, velká operace a dlouhá rekonvalescence, a dneska mu třeba jen zavedou stent a druhý den jde domů.

Tomu já tedy neříkám "přestává stačit", spíš máme velké představy, co všechno by mělo jít...
duben 25, 2015 00:06
Petronilo, : Iris
Naprosto se klaním před podobnými zákroky, o kterých se zmiňuješ.Velká chirurgie je úžasná a vypracovaná, samozřejmě pro nás tady na periferii neproveditelná, šíleně drahá a dostupná jen s vrtulníkem.Ale jo, jako chirurgická instrumentářka tohle uznávám.Tady opravdu platí, že správně vypracovaný postup funguje bez kudrlinek a obměn. Slepák se už strašně dlouho vytahuje jen jedním způsobem, žádné modifikace není třeba vymýšlet.Například.

Přibývají ale jiné nemoci, takové, na které se skalpelem a hrubou chemií přestáváme stačit.Příroda si na nás díky našemu neurvalému a hloupému způsobu života vymyslela nové nemoci.Nechci se rozepisovat a ani to jen tak z fleku nedokážu. Jde hlavně o imunitní systém, různé alergie,psychické a psychiatrické nemoci,nová bakteriální a virová onemocnění s původci rezistentními na antibiotika,nárůst nádorových nemocí všude a u všech věkových kategorií, genetické vady.... nenapadají mne teď všechny.Jo, jde o tu zmiňovanou psychosomatiku, jsme moc pyšní na to, jak dovedeme všechno vyříznout a chemicky přeléčit.Jenže na tyhle nemoci to zřejmě stačit nebude.
duben 25, 2015 00:22
Víš Strejdo, : Iris
píšeš dobře,vtipně, má to jiskru - takže je evidentní, že u Tebe nedošlo k poškození mozku ucpáním některé z přívodných cév zásobujících mozek.Za což možná můžeš děkovat tomu Warfarinu.Jo, způsobil Ti opačný problém, krvácení, pokud se nepletu, nechce se mi už hledat ten článek, kde to podbrobně popisuješ, jsem už ospalá smilies/smiley.gif Ale vím, že když jsem to četla poprvé, tohle mne napadlo. Jo, ublížil mu, ale pozitivní účinek se také dostavil.Nastavit správné dávkování je věda a zřejmě se to nepovedlo nebo to pan doktor trochu podcenil, plus tam byla interakce s Trombexem - říkám, je to věda, pro doktory vždycky oříšek i při míň dramatickcýh stavech.Vyrovnání hladiny INR je dlouhodobá záležitost, hodně prodlužuje dobu pobytu v nemocnici, například. Než pacienta pustíme domů do péče obvodního lékaře, to už by měl být nastavený správně a nemělo by se nic pokazit. No u Tebe se to holt nepovedlo, uspěchalo nebo já nevím co. Zaplaťbůh jsi paličák smilies/smiley.gif
duben 25, 2015 00:32
... : bb2
Článek se jmenuje Dobrovolně testovaní léčitelé. Dál se tam píše o testu spolku Sisyfos.
A dál se tam píše:
[/Čeká na něj milion korun a také prokázání, že má pravdu on a ne skeptici jako já, kteří jsou přesvědčení, že léčitelé žádné nadpřirozené či léčitelské schopnosti nemají, že prostě žijí v sebeklamu. quote]

No. Takže páter Ferda, doktor Jonáš, bába Kamenická, další desítky takových a tisícovky jejich pacientů, jako třeba můj příbuzný se zdravými ledvinami, primář z Prahy a jeho postižená dcera aj. aj., ale taky můj pes, který díky homeopatii nežil veterinářem odhadované 4 roky, ale dožil se 14 - zkrátka my všichni žijeme v sebeklamu, protože prostě žádné léčitelské schopnosti neexistují. Toť tvrzení Sisyfovců.

No a já, Iris a někteří další zase tvrdíme, že tak to není, že lidi jako..viz jmenovaní a jim podobní... jsou a schopnosti mají a že oni a ani jejich klienti, kterým pomohla akupunktura, bylinky, baňkování a různé další metody, nežijí v sebeklamu,a že tyto metody nejsou sice moderní v původním slova smyslu, ale historií velice prověřené.
Přičemž my, ani snad autoři a propagátoři těch metod, ale netvrdíme, že jsou vždy spolehlivé a účinné.


Léčitel není jen bylinkář, dost část bylinky vůbec nezná a přitom umí pomoct a pomáhá při různých potížích, nemocech.

Samozřejmě, jsou nemoci a diagnózy, kde nemá smysl jít jinam než ke klasickému lékaři. Ale pak teda si vybrat kam...


duben 25, 2015 00:32
no...zkusím to opravit : bb2
Čeká na něj milion korun a také prokázání, že má pravdu on a ne skeptici jako já, kteří jsou přesvědčení, že léčitelé žádné nadpřirozené či léčitelské schopnosti nemají, že prostě žijí v sebeklamu.


No. Takže páter Ferda, doktor Jonáš, bába Kamenická, další desítky takových a tisícovky jejich pacientů, jako třeba můj příbuzný se zdravými ledvinami, primář z Prahy a jeho postižená dcera aj. aj., ale taky můj pes, který díky homeopatii nežil veterinářem odhadované 4 roky, ale dožil se 14 - zkrátka my všichni žijeme v sebeklamu, protože prostě žádné léčitelské schopnosti neexistují. Toť tvrzení Sisyfovců.

No a já, Iris a někteří další zase tvrdíme, že tak to není, že lidi jako..viz jmenovaní a jim podobní... jsou a schopnosti mají a že oni a ani jejich klienti, kterým pomohla akupunktura, bylinky, baňkování a různé další metody, nežijí v sebeklamu,a že tyto metody nejsou sice moderní v původním slova smyslu, ale historií velice prověřené.
Přičemž my, ani snad autoři a propagátoři těch metod, ale netvrdíme, že jsou vždy spolehlivé a účinné.


Léčitel není jen bylinkář, dost část bylinky vůbec nezná a přitom umí pomoct a pomáhá při různých potížích, nemocech.

Samozřejmě, jsou nemoci a diagnózy, kde nemá smysl jít jinam než ke klasickému lékaři. Ale pak teda si vybrat kam...

duben 25, 2015 00:34
Iris, jen uhnu od tématu a dám do placu zážitek. : strejda
Když mi dal doktor do srdce ambulantně ty tři stenty (ráno jsem tam přijel a ve čtyři hodiny odpoledne už jsem odjížděl domů), potkal jsem na chodbě toho doktora, který mi dával stenty do srdce. On už byl tak nedočkavý, že už ve dveřích si dal do úst cígo a s prvními kroky vdechl lačně cigaretový kouř. Zatímco já, pacient, jsem po infarktu přestal kouřit. To je paradox, co ? smilies/grin.gif
duben 25, 2015 00:38
bb, : Iris
ještě nespíš? Zatímco já už se občas zbytečně vytáčím, Ty jsi to napsala krásně smířlivě a snad pro všechny srozumitelně. Souhlasím a odcházím do hajan. smilies/smiley.gif
duben 25, 2015 00:40
Strejdo, : Iris
gratuluji, doufám, že jsi s tím skončil navždy smilies/wink.gif
duben 25, 2015 00:44
Iris : strejda
to se spolehni. Od konce ledna loňského roku jsem to cigaretové svinstvo neměl v puse. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif A až do nedávna jsem nepil ani žádný alkohol. Jen nealko piva. smilies/grin.gif
duben 25, 2015 00:48
Tak dobrou noc. : strejda
smilies/smiley.gif
duben 25, 2015 00:49
... : Petr Vojtěch
Promiňte je to o mne beze mne. Ten milion je až v třetím kole při splnění podmínek 1: 10000, neboli z 30 musí být úspěšnost nejméně 28.Vzhledem k tomu , že dnešní technika je jednoduchá tak odpověď v tv dostanete dnes večer milion padla, při úplně jiné konverzaci. já zaplatil 1000,- za vstup a 500,- za benzín a o milion mi vůbec nešlo. Chtěl jsem jen, aby se propojili lékaři s léčiteli. možná jsem naivka, ale já tak funguji už 20 let.
květen 31, 2015 20:53

Powered by Azrul's Jom Comment
busy