TRESTAT "VRAŽDÍCÍ" LÉČITELE - 1
Čtvrtek, 12 únor 2015
Případů, kdy léčitelé odradí pacienty od léčby postavené na důkazech, mohou být stovky, možná tisíce ročně. Mnohé z nich končí tragicky – nenávratně poškozeným zdravím nebo smrtí. Pod dojmem posledních mediálně známých případů chce ministr zdravotnictví dát policii a soudům legislativní bič na vraždící léčitele. Jenže to nebude vůbec jednoduché.

 

 

 

 

 

    O tom, že jde o skutečně rozsáhlý problém, se ministerstvo přesvědčilo v posledních měsících, kdy Svatopluk Němeček veřejně vyzval občany, aby mu posílali své zkušenosti s léčiteli. Případů, kdy šarlatáni způsobili odrazením od léčby ve zdravotnických zařízeních smrt vážně nemocných lidí se mu objevily v emailové schránce desítky. Šlo o první takto masivní veřejné odhalení tohoto problému. Dosud spíš bublal pod povrchem v rámci odborné debaty.

 

    „Nikdo to moc nechtěl veřejně slyšet. Média tohle téma nemají ráda...  Léčitele mnozí novináři obdivují a tohle se jim moc nehodí do krámu. Jenže jako lékař, který se stará o starší lidi nemocné rakovinou, mám nepřetržitou zkušenost od devadesátých let, kdy potkávám pacienty, kterým léčitelé ukrátili život o dlouhé roky,“ říká Oskar Andrysek, primář Centra integrované onkologické péče Nemocnice Měšice a člen výboru Českého klubu skeptiků Sisyfos.

 

    Právě odrazení od účinné léčby je podle něj největší nebezpečí, které lidem od léčitelů hrozí, mnohem větší, než jejich zpravidla nefunkční terapie, tahající z nich peníze. V srpnu se proto obrátil ministr zdravotnictví na ministryni spravedlnosti Helenu Válkovou:

 

   „Obracím se na Vás se žádostí o zvážení možnosti řešit v trestním zákoníku zavedením zvláštního trestného činu trestnost osob – tzv. léčitelů, kteří svým přesvědčivým vystupováním „o uzdravovací moci“ jimi používaných postupů (schopností), uvedli v omyl nemocné lidi, kteří pak upřednostnili tyto „léčitele“ před zdravotní péči poskytovanou k tomu způsobilými poskytovateli zdravotních služeb, a toto jednání tak vedlo k vážnému poškození jejich zdraví nebo smrti.“

 

 

 

 

V Norsku to jde, u nás ne

 

V říjnu však ministryně tuto Němečkovu prosbu o pomoc odmítla. Podle ní zavedení takového trestného činu není možné.

 

„Stanovení nové skutkové podstaty trestného činu postihujícího osoby léčitelů - „šarlatánů“, kteří v rámci léčitelské činnosti způsobili újmu na zdraví nebo smrt třetí osoby, a to i s použitím praktik, jejichž smyslem bylo odradit pacienta od návštěvy kvalifikovaného lékaře, není v současnosti možné, neboť by orgány činné v trestním řízení byly v trestní praxi postaveny před neřešitelný problém. Nebylo  by totiž jasné, jaké konkrétní jednání zde má být vlastně trestně postihováno. Není-li náležitá odborná péče zákonem nikde vymezena, není ani možné posoudit, zda léčitel v daném případě s touto náležitou odbornou péčí postupoval...“, píše Válková ministrovi Němečkovi.

 

  Ministerstvo spravedlnosti navíc doporučuje, že by toto jednání léčitelů mohlo být postihováno stávajícími zákony. Například prostřednictvím trestného činu podvodu, či trestných činů těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti nebo usmrcení z nedbalosti.

 

  V úvahu podle ministerstva spravedlnosti připadají i trestné činy ublížení na zdraví a těžké ublížení na zdraví či vraždy. Většina těchto paragrafů ovšem není v praxi použitelná, protože nelze léčitelům prokázat úmysl, který vyžadují k naplnění skutkové podstaty. Oni by samozřejmě správně měli vědět, že jejich rady, metody a zrazování pacienta od léčby prostřednictvím metod, jejichž účinnost je prokázána a na nichž naše zdravotnictví stojí, povedou k poškození zdraví, ale léčitelé jsou zpravidla subjektivně přesvědčeni, že pacientovi pomáhají.

 

  Ano, jsou tu i vykukové, kteří se smířili s tím, že vydělávají na lidském neštěstí a ví moc dobře, že jejich metody nepomáhají, ale tihle to nikdy nepřiznají.

 

 

 Nejspíš i to je důvod, proč i přes negativní stanovisko ministerstva spravedlnosti trvá ministr zdravotnictví Svatopluk Němeček dál na svém a bude požadovat zapracování trestní odpovědnosti tzv. léčitelů do novely trestního zákoníku.

 

 

 

 

 

 

 

Pomůže Wimmerův případ?

 

Zajímavé je, že v Norsku podobný paragraf, jaký by chtěli prosadit Němečkovi úředníci, funguje. Přitom jde o zemi, kde je léčitelství povoleno, stejně jako poskytování mnoha alternativních terapií.

Ovšem:

 

 „Ohrozí-li tyto osoby (léčitelé) pacienta na životě buď svými léčebnými postupy, nebo proto, že pacient nevyhledal takového poskytovatele zdravotní péče, který by tomuto závažnému ohrožení na životě dokázal předejít, mohou být odsouzeni k trestu odnětí svobody až na 3 měsíce,“ píše se v analýze ministerstva zdravotnictví k norskému zákonu. Navíc dalším trestem je zákaz léčitelské živnosti, což u nás, kde není povolena, je bezpředmětné.

 

  V úvahu by tak mohly připadat tvrdší tresty. S ohledem na to, že u nás kvůli léčitelům umírají mladí lidé i děti, jako třeba když v dubnu zemřel šestiletý diabetický chlapeček, kterému rodiče na radu léčitelů vysadili inzulin, přičemž dítě umřelo na selhání orgánů a velmi přitom trpělo. Rodiče u soudu dostali patnáct let. A ti léčitelé však dál provozují beztrestně svou praxi bez ohledu na krutou smrt dítěte, kterou svým způsobem také zavinili.

 

  Jistou možnost skýtá poškozeným a pozůstalým Nový občanský zákoník, podle kterého by mohli lidé  žádat po léčiteli  náhradu škody, způsobené  poškozeným zdravím či smrtí blízké osoby. Takových případů však bude pomálu. Zvlášť v případě úmrtí. Pozůstalí totiž často s léčbou souhlasí, aniž si uvědomí, že pomohli svým blízkým ukrátit život. Rodiče se pak samozřejmě bojí, aby sami neskončili ve vězení.

 

  O tom, zda půjde nějak trestat „vraždící“ léčitele i bez nového paragrafu, jak tvrdí ministerstvo spravedlnosti odmítající Němečkovu snahu, se brzy ukáže díky případu Marcela Wimmera. Ten trpěl leukémií a chodil se léčit k šarlatánům ze skupiny Slunce naděje. Rezignoval na běžnou terapii a léčbu od léčitelů nepřežil. V první polovině října zahájila policie úkony trestního řízení pro podezření z trestného činu usmrcení z nedbalosti, za který by mohl příslušný léčitel vyfasovat až tři roky vězení.

 

  Otázkou je, zda se to skutečně stane.

 

 

LEOŠ KYŠA, 

novinář, spisovatel a bořič mýtů,

první místopředseda klubu skeptiků Sisyfos

 

 

 

 

Komentáře
Špatné řešení : Lumir
První místopředseda klubu skeptiků Sisyfos by mohl vědět, že to žádný zákon nespraví. Dosáhne se jedině stejného stavu, jako je teď v nemocnicích, tj. člověk bude muset u léčitele podepsat poučení, že se má především nechat léčit lékařem, a zvláště pak bude poučen o tom, že to nemusí dopadnout dobře. Člověk v té situaci samozřejmě podepíše všechno (tak, jako v nemocnici, že).

Nebo se musí uzákonit, že jediná povolené smrt je rukou kvalifikovaného lékaře...
A že se nesmí ty lečitelské rady ani říkat, ani tisknout. A kdo je bude číst, tak je nesmí aplikovat ani na sobě. A kdo je na sobě bude aplikovat a umře, dostane pokutu 10 mil. Kč (to je taková populární částka, co poslanci rádi dávají do zákona). A když se ta částka nevymůže na tom mrtvém, tak se vymůže z toho, co to vytiskl. A když se nenajde ten, to to vytiskl, tak to zaplatí výrobce tiskárny nebo její majitel. Nebo ten kdo dotyčného viděl že to čte, nebo tiskne, nebo kupuje tiskárnu a nenahlásil to. A všem se napaří aspoň deset let v krimimnále. A pak bude ráj na zemi...

Mimochodem, jak byl postižen doktor, co nedokázal přesvědčit rodiče o vhodnosti jím ordinované péče o jejich dítě s cukrovkou? Není základ problému v komunikaci lékař - pacient?
únor 12, 2015 23:33
... : bb2.
ano
únor 13, 2015 00:06
Statistika : Pepa
A. 700 tisíc je registrovaných doktorů v USA
B. Úmrtnost pacienta jejich nedbalostí je ročně 120 tisíc. Což je 1.71 na jednoho doktora.

Statistic courtesy of U.S. Dept. Helth and Human Services.

Majitelů zbraní v USA je 80 milónů nedbalostí zahyne 1500 lidí ročně. T.J. 0.0000188 na jednoho majitele. Pokud by měli být s doktory na tom stejně, muselo by zahynout asi
136 milionů, to je téměř půlka národa. (Curtesy of FBI)
Převzato, za správnost neručím.



únor 13, 2015 05:15
Pan : Sidon
ministr Němeček by si měl přečíst tento článek, ale on to už jistě zná ze své praxe - http://zdravi.doktorka.cz/obchodovani-nemocemi/

únor 13, 2015 08:39
Sidon : Pepa
Já jsem se ten odkaz dal a ještě jeden, kde je skrytá kamera a učí "obchodníky s prášky doktory jak to do nás cpát.
A ejhle jak jsem kliknul na přidat komentář, byl jsem upozorněn cenzůrou, že nejdříve odkazy jdou k posouzení. Jak to vypadá neprošli.
únor 13, 2015 09:59
No ovšem, : Ketrin
bez těch "lobbistických" farmaceutických firem byste neměli ani paralen, natož chemoterapii. A ta nenávist k lékařům je už fakt směšná. Běžte to říct na nějakou dětskou kliniku, kde lékaři vyléčí téměř 90% dětí s leukémií, což ještě před 20 lety bylo nemyslitelné. A nebo rovnou rodičům těch dětí....ti s vámi určitě budou souhlasit, že všichni lékaři jsou jen idioti a loutky farmaceutických firem! Taky jsem si nevšimla, že by někdo někomu stál s pistolí u hlavy a nutil ho polykat po hrstech antidepresiva nebo hormonální antikoncepci.
únor 13, 2015 10:38
Naprostej souhlas : Krakonoš
s příspěvkama nade mnou. Bílá mafie by nejraději kriminalizovala všecko, z čeho nemá prachy, stačí se podívat na tanečky kolem léčebnýho konopí.
Ať se radši stát postará, aby byli potrestaný viníci nejrůznějších tragédií podle stávající legislativy. Třeba takovej spadlej most ve Studénce, tam si ty lidi nemohli dobrovolně vybrat, jestli se nechaj v tom vlaku zabít či zmrzačit, nebo ne. Ale nikdo za to nemůže, žejo. Zajímavý je, že se všecko točí jenom kolem stavebních firem (i tak je to komický, k jak nesmyslnejm závěrům docházej tzv. "znalci", jenom aby ta vina byla co nejzamlženější a rozprostřená na co nejvíc lidí). Ale ještě jsem nezaslechl, že něco zásadního pos*ala státní firma - Český dráhy. Kvůli kdejaký debilitě je na trati výluka, náhradní autobusy a nebo aspoň výrazný vomezení rychlosti. A to fakt kvůli prkotinám ve srovnání s vysouváním mostního pole. To je vždycky nesmírně náročná operace a vždycky s sebou nese nějaký riziko. Jaktože tam nebyla vomezená rychlost po dobu vysouvání??? Nojo, stálo by to pár peněz, levnější je určitě zrušenej vlak a ty zničený životy. Ale státní manageři s násobně většíma platama, než maj ty vobviněný ze stavebních firem, jsou v klidu - přitom jsou spolupachatelé. Mám chuť říct nějaký hodně sprostý slovo. smilies/angry.gif
únor 13, 2015 10:50
Jo Ketrin, : Krakonoš
vono bohatě postačí, když někdo bude stát "s pistolí u hlavy" někomu, kdo mi místo těch antidepresiv nabídne něco jinýho, nedejjehova alternativního (vodpusť mi Pane ten vulgární nekorektní sluníčkovej výraz).
únor 13, 2015 10:54
Chtělo by se říct, : Ketrin
že vod toho snad máme mozek v hlavě a svobodnou volbu, jestli něco budu chtít zvládnout vlastními silami/bylinkami/alternativně/homeopaticky anebo usoudím, že na malárii a tyfus hořčičná placka a mávání virgulí asi stačit nebude.


únor 13, 2015 11:31
jen vlastní zkušenost : oliva
Článek jsem jen prolétla očima, mám jen chvíli, tak v rychlosti nadatluju: lidé by po léčitelích nebyli tak lační, kdyby jim dokázala pomoci alopatická medicína. Vidím nadpis, že v NOrsku to jde, nu, v Norsku jde hodně věcí, že... A tak dál. Léčitel, který pomáhá je fajn, že existuje, a věřím, že ano, jenže jak ho v tom zástupu podvodníků najít, žejo. Ale to nic o tom, že někteří lidé prostě mají určité schopnosti, které normální medicína nevysvětlí. A teď osobní: díky tomu, že normální medicína naprosto ignoruje spojitost potíží a očkování, moje dítě se dostalo kamsi za hranici komunikace, a v bolestech prokřičelo měsíce. Pomohla homeopatie. Nechce se mi sem psát posloupnost a následky, ale lékaři zcela odmítají spojit si očkování se zápalem plic do dvou týdnů, s psychickou poruchou kdy se najednou s komunikativním dítětem nedomluvíte, a s prudkým úbytkem váhy spojeným s totálně nefunkčním trávením...do měsíce. A to jsem ještě nedávno opravdu netušila, co homeopatie je. Ono když už ty problémy přijdou, a tu smůlu máte VY, tak hledáte prostě všude. A jestli mi hodlá stát něco zakazovat, kde mám hledat, tak to je na pováženou. Mám vlastní hlavu, abych se rozhodla, na co přistoupím, jenže ono je to bylo prostě tak, že klasická medicína už nad námi zlomila hůl. Co dál?? Může mi někdo zakázat, abych se snažila pomoci dítěti? Nevím, co je na tom pravdy, ale prý se také po novu nesmí u bylinných léčivých přípravků psát o té bylině, jaké má účinky, na co působí...to je jasná snaha o to, vymítit prodej přírodních léčiv a rozhodovat o tom, co bude pro nás dostupné. Stejně tak očkování, někdo tam nahoře mne nutí dál dítě očkovat, přestože mám takovou osobní zkušenost, a to nemá obdoby. Já to totiž nechci zažít znova, ono už to nemusí dopadnout dobře podruhé. A ty následky, psychicky, finančně a trvale neseme také my. Dokud se to nestane vám, vašim blízkým, neuvěříte, nestaráte se. TAk to je. A kdo myslíte, že má více informací, ten kdo je nějakým způsobem postižen a stráví každou minutu na tom, aby se z toho vymotal, nebo ten, kdo jen přejímá názor či se vůbec nestará...
únor 13, 2015 11:46
... : mia I
možná by tolik lidí nevyhledávalo léčitele, kdyby zdravotnictví byl postaveno trochu jinak. Máme moderní přístroje, spousta léčebných metod je dnes na úplně jiné úrovni, méně zátěžová, šetrnější. Máme léky, které tu dříve nebyly. Co ale podstatně chybí, je dostatek času na pacienta. Nemoc to přece není jen čistě fyzická stránka, i s fyzickou nemocí přece jde psychika rapidně dolů. A tohle léčitelé zvládají lépe. Oni nejsou v časové tísni , tudíž vyslechnou a leckdy se lidem uleví. Protože co si budeme povídat, za spoustou nemocí je pouze stres, potlačované emoce, nedostatek odpočinku atd.

Spoustu lidí rovněž vyhledá léčitele , protože když už je člověku opravdu zle, hledá ve smyslu tonoucí se stébla chytá. Zoufalství a duševní trýzeň člověka stiženého rakovinou nebo třeba potížemi, jejichž příčinu se nedaří dlouhodobě odhalit asi těžko někdo pochopí. I já jsem léčitele vyhledala s různou zkušeností. Samozřejmě , najdou se hyeny, které si postaví na lidském zoufalství výnosný byznys. To si každý takový léčitel musí srovnat se svým svědomím. Zrovna tak lékař, který si řekne o nemalý úplatek za operaci dítěte jako se to stalo nám.

Smekám třeba před páterem Ferdou, který si nikdy nevzal od lidí peníze. Naopak někteří léčitelé si říkají o vysoké sumy, v podstatě za hodinu pokecání si účtují v řádech několika stokorun a využívají celkem tíživé situace lidí zlomených, méně odolných. Celkem si dobře žijí z lidského neštěstí. Ale pokud je mocní chtějí trestat, ať trestají rovným dílem všechny. Kolik životů stála aféra s alkoholem, kolik škody a zmařených lidských životů a trest?? směšný.
únor 13, 2015 12:49
Je fajn, že lékaři mají nové přístroje, : mamča
které jim pomáhají v diagnostice. Chybou je, že většina lékařů je úzce specializovaná, takže vám vyšetří jen ten kousek těla, na který mají specializaci. Když nic nezjistí, pošlou vás k dalšímu specialistovi, který vás objedná za pár měsíců a který vyšetří dalších pár centimetrů vašeho těla. Doktorů tzv. celostní medicíny je jen pár a je těžké se k nim dostat.
Tak lidi prostě obíhají léčitele. Někteří jsou spíš bylinkáři, a těm docela věřím, protože moje babička byla bylinkářka a pomohla spoustě lidí, co za 1. republiky na doktora neměli peníze.
Moc nedůvěřuju těm, co nad obrázkem lidského těla houpou kyvadélkem nebo kroutí virgulí. Ale jak píše mia, někdy ti pacienti potřebují spíš vyslechnout a vidět účast. Spousta nemocí pochází ze stresů a ti lidé se potřebují spíš vypovídat, než se krmit chemickými léky.
I léčitel by měl poznat, kdy na potíže nemocného stačí bylinky a kdy by měl vyhledat lékaře. Ti dobří to vědí a ti šarlatáni se pro zisk nezastaví ani před hrozbou smrti.
únor 13, 2015 13:19
... : mia I
já třeba nikdy nezapomenu na kontrolu, kterou jsem absolvovala s mojí onkologicky nemocnou kamarádkou. Přestože byla plná obav, strachu, nejistoty, všechno šlo jako na běžícím páse.

Zrovna tak na začátku nemoci tvrdé sdělení, že má rakovinu a nic se s tím nedá dělat a pak hrsti drahých antidepresiv,aby to zvládla , tělo zhuntované chemoterapiemi a ještě další chemie do těla z antidepresiv. Tady si myslím, že léčitel, bylinkář, udělá lepší službu ve smyslu méně antidepresiv, více toho co dává příroda plus klidná rozmluva, dodání naděje. Dobrý léčitel taky nikdy nerozmlouvá klasickou léčbu, zrovna tak dobrý lékař by neměl razantně odmítat léčitele jako doplněk klasické léčby.
únor 13, 2015 13:37
mia I : mamča
Mojí sestře diagnostikovali rakovinu slinivky. Doktor jí to řekl po přečtení výsledků vyšetření v ordinaci a doplnil větou : "Dejte si do pořádku svoje věci".
To považuju za dost drsný přístup.
A pak posloucháme řečičky, jak lékaři v součinnosti s psychology sdělují podobné diagnózy pacientům.
Léčitel by v tomhle případě nepomohl, ale aspoň by projevil trochu empatie a třeba nabídl bylinky na zklidnění.
I to je důvod, proč doktorům lidi nevěří. Chápu, že lékaři na onkologii musí být citově otupělí, jinak by tuhle práci nemohli dělat, ale měli by se aspoň trochu vžít do člověka, kterému právě sdělili ortel blízké smrti.
únor 13, 2015 14:03
Tak hlavně by měli bejt schopný poznat, : Krakonoš
jakým způsobem mluvit s konkrétním pacientem. Každej potřebuje slyšet něco jinýho a jinak řečenýho. Mně vosobně by přístup: "Máte 5 měsícu, dejte si do pořádku svý věci" docela dost vyhovoval, ale bude nás asi jen hrstka smilies/cheesy.gif.
únor 13, 2015 16:42
... : mia I
při rychlosti našich institucí si člověk leckdy ani za těch pět měsíců věci do pořádku dát nemůže. Protože v téhle fázi nemoci většinou tělo chřadne a dotyčný už bývá zesláblý, leží.
únor 13, 2015 16:59
Krakonoš : mamča
Pokud v té situaci nejsi, těžko můžeš předjímat, jak bys zareagoval.
Z pohledu logiky to vypadá jako správný postup. V momentě, kdy se to týká konce Tvého života, a dají Ti jen 2-3 měsíce, to je drsňárna.
únor 13, 2015 20:00
... : OlinaR
Necetla jsem clanek, ani komentare pod nim, jen nadpis a cela jsem se rozklepala a do oci se mi vlily slzy. Tento tyden v pondeli mi zemrela kamaradka, mama od dvou deti 4 a 6 let. Pred rokem a pul ji diagnostikovali rakovinu prsu, 4 stadium. Prvni co ji mama po skype rekla....doufam, ze nepujdes na chemoterapii , hned ti dojednavam online schuzku s nejakym lecitelem. Ja jsem jen vyvalila oci a vyhrkla... to snad nemyslis vazne. V tu dobu nastesti souhlasila a na chemoterapii sla, jeste ji v nemocnici upresnili, ze ma tu nejagresivnejsi formu rakoviny a asi tech 20% uspesnosti preziti. k chemo presla i na dietu, jen dzusovala ovoce a zeleninu, vsechny mozny bylinky atd. po peti mesicich, ji bylo receno ze je cancer free, ale ze i presto ma podstoupit operaci , odstraneni obou prs a celeho spodku. pak radiace. v lecbe bohuzel nepokracovala, pry proc, kdyz uz tam nic nema. bohuzel cervenec se to vratilo, jeji oduvodneni bylo , protoze byla na chemoterapii, proto je to zpet, kdyby sla jen alternativni lecbou , tak se to nestane. hodne sedela u netu a nachazela jen sama pozitiva na vsechny bylinkama vylecene lidi , jak to suprove funguje atd atd. a ze kdo jednou podstoupil chemo, ze se rakovina stejne vrati a lidi umrou. takze si ted nasla bylinkarku, ktera ji a jejimu nejblizimu okoli totalne vymazala mozek z hlavy, moje prosby o tom, ze ma jit k doktorovi a lecit se u nich neslysela. doktor ji rekl, ze bez chema ji dava rok, ona pokrcila rameny a vydala se na tu silenou cestu. Bylinkarka ji dala mazat cernou mast na prso, kde se nador zase objevil, pry ze diky teto masti se dostane vsechna rakovina z tela ven, ze posbira vsechny rakovinove bunky a nahromadi se v miste, kde si to maze a pak to cele jako jeden velky kus odpadne. nechapala jsem, ze tomu veri, ze tomu veri ty jeji kamaradky a jeste ji v tom podporuji, muj hlas proti byl proste slaby. pokud mate zajem se podivat, jak takovej proces vypada, najdete si na youtube ...fighting cancer with black salve.... ale je to opravdu jen pro silne zaludky. z puvodnich pry tri tydnu se nakonec stalo pet mesicu, kdy si to mazala. posledni tri tydny mi zacala odchazet pred ocima, hubla az moc, zaroven do sebe cpala vsemozny herbs pills, co si poobjednavala na netu, pak mi i rikala, ze ani nevi, jestli to davkuje spravne, presne mnozstvi atd. kdyz jsem se ji ptala, jeslti pujde aspon na krevni testy, at vi, jak na tom je, tak pry ne. bylinkarka ji to zakazala, ze pry kdyz pujde, tak ji prestane lecit. ja ji rikala, copak ona ma rengenovy oci? jak muze vedet, co ti davkovat, jeslti to funguje? No proste dopadlo to tak , ze v pondeli rano nas opustila, bylinkarku jsem nikdy nevidela, ale na pohrbu jsem ji hned poznala, sedela hezky mezi nejblizsimi pozustalymi, jedina, kterou jsem z tech lidi tam neznala. ted s kamoskou premyslime, co a jak udelat, vime, ze ona ji "zabila", ze vyuzila situace nestastny holky, ktera se chytla nejake nadeje na vyleceni, uplne ji necim poblaznila. nechceme , aby se to stavalo dalsim lidem, na kterych urcite ty svoje pokusy taky provadi.
únor 13, 2015 22:20
mamčo, : Krakonoš
můžu předjímat, mám v tomhle voboru dost speciální a dlouhodobej výcvik. Vlastní smrt mě vůbec neděsí a může přijít klidně zejtra, jsem připravenej.
únor 14, 2015 03:36
Doporučuji přečíst. : Pepa
Doporučuji přečíst.
AIhttp://zdravi.doktorka.cz/obchodovani-nemocemi/

Část z této žaloby farma. průmyslu.
V přístupu k jedné z nejvražednějších epidemií v lidské historii, AIDS, je aplikováno podobné, promyšlené podvodné schéma. Vědecké studie již 10 před lety ukázaly, že vitamin C může snížit schopnost replikace HIV-viru o více než 99%. Tento fakt obvinění dobře znají už přes deset let.
Obvinění prokazatelně záměrně ignorovali a obešli tento spolehlivý, nicméně nepatentovatelný, léčebný postup a vyvinuli proti AIDS patentované drogy s těžkými vedlejšími účinky. Navíc jsou tato léčiva kvůli přemrštěným licenčním poplatkům nedostupná velké většině lidí na této planetě. Obvinění jsou vinni ohrožením životů a zapříčiněním smrti stovek miliónů lidí v Africe, Jižní Americe, Asii a všech ostatních regionech světa v důsledku jejich zločinného obchodního plánu.
únor 14, 2015 05:09
... : Mikin
Ja bych rekl, ze kdyz nekdo vazne onemocni, opovrhne doktory nebo vyrobky "zleho" farmaceutickeho prumyslu, chodi k sarlatanum a umre, tak jde o prirodni selekci. To si jen matka priroda pomaha od neschopnych jedincu.
Tech pripadu ktere popsala Olina R. je spousta a je to hruza.
únor 14, 2015 06:45
Mikine : mia I
to mi přijde trochu cynické. Psychika nemocného člověka se změní. Je snáze ovlivnitelný. Mně třeba tihle léčitelé, kteří jsou popsáni Olinou přijdou odpudiví. Jako by jim dělalo dobře, že někoho ovládají. Zatímco jiní vstávají ráno do práce , jim stačí "vyšetřit" pár takových psychicky slabších jedinců a mají vyděláno. Na takový způsob obživy musí být nátura. A ještě si připadají mimořádní, nenahraditelní, důležití.

Na druhé straně jsou léčitelé, o kterých lidé tvrdí, že jim pomohli. Navíc ti léčitelé neopovrhují klasickou medicínou. Mně třeba bylo moc sympatické , když nám hospodyně pátera Ferdy řekla - jestli jít na operaci nebo ne, musí rozhodnout lékař. Pak jsme dostali určité rady a bylinky pro dceru. Zrovna tak pamatuji na vyhlášenou léčitelku, ke které lidé jezdili, když měli ortopedické problémy, ta byla leckdy nad doktory s několika tituly. Uchránila lidi od operace. Dneska lidi kolikrát jdou na operaci kolene , kyčle, ale nikdo jim nezaručí, že nebudou po operaci mít bolesti stejně.

Já asi nejsem zrovna typ, který by byl vnímavý k léčitelským praktikám, nicméně znám lidi, kteří tvrdí, že jim léčitel pomohl. Myslím , že u psychosomatických potíží mohou mít léčitelé velkou úspěšnost. U rakoviny bych na léčitele nesázela jako na výhradní variantu. Ale zase. Chemoterapie život někdy prodlouží, ale kvalita takového života je všelijaká. Trápí se nemocný, trápí se blízcí. Někdy už jsou lidé tak zlomení, že si vezmou život sami.



únor 14, 2015 08:25
Olino a ostatní, : Jitka U.
já znám příběh přesně opačný. Moje sestřenice, ročník 1957, měla bolení na pravé straně břicha. MUDr. ji léčila na žlučník, ano logicky ten na pravé straně je. Bylo jí čím dál tím hůř, chtěla poslat na CT, to nešlo, stojí to moc peněz. Skončilo to tím, že ji poslali na kolonoskopi, dostala vypít roztok, který vyzvracela, dostala vynadáno, že v roztoku bylo něco proti zvracení a že to není možný. Naštěstí se tam naskytl doktor, který ji přeci na CT poslal, pak jí řekli ať už nic nejí a šla rovnou na operaci. Tam se přímo před ní pohádal mladý doktor se starým doktorem, jestli to vůbec má cenu operovat. Vyhrál starý doktor, operovali. Odebrali jí kus tenkého a kus tlustého střeva, následně se potvrdilo, že šlo o zhoubný nádor. Doktoři jí dali vybrat, jestli chce na chemoterapii, sdělili jí to takovým stylem, že výsledky jsou těch co tam šli a těch co tam nešli cca 50:50.
Zatím je celkem v pohodě, je to 8 měsíců.
Uznávám, že mezi léčiteli je spousta podvodníků a je těžké je poznat, ale existují léčitélé, kteří opravdu umějí.
Asi to chce nějaký zdravý kompromis.
únor 14, 2015 08:49
Mám tady : Sidon
ještě jeden článek, který je velice vhodný pro zdejší téma - http://www.celostnimedicina.cz/nadmerna-lekarska-pece-skodi-zdravi.htm
únor 14, 2015 09:19
Sbírejte informace : K.
dělám to již delší dobu. Osobní zkušenosti mám s mnoha stranami mince (nejsou jen 2, mince má i hranu) a osobně volím cestu vlastního zdravého rozumu. Zatím se ještě cítím svéprávná a jednání některých bohů v bílém mě až uráží, protože i když nedisponuji stejným titulem, nenechám se poškodit jen proto, že někdo je na distribuci chemie finančně zainteresován. Dnešní pacienti jsou vzdělaní lidé, mají přístup k informacím a není tak snadné je manipulovat. A ve svém okolí mám víc lidí poškozených klasickou léčbou než těch zklamanými bylinkami. Nevím o nikom, komu by to uškodily, max. nepomohly, a věřte, že onkologický pacient zkusí vše. Neumím se modlit,ale mám-li nějakou víru, prosím o to, abych se nemusela v této věci nikdy rozhodovat, jak dál... Musíme používat obsah své lebky a rozhodovat se sami za sebe, nikdo jiný to za nás neudělá, umět pak přijmout i důsledem takové volby. A že se nějak musí řešit i důchodová reforma, je nasnadě. Na vše hledím v globálu.
Legislativu sleduji, chápu snahu nadnárodních koncernů o maximalizaci zisku, chápu spoustu lidí, co v sobě objevili "skryté schopnosti", které chtějí zpeněžit, doba je založena na obdivu k mamonu a tak se většina lidí k němu hodlá dostat i za cenu obětování vlastního svědomí, mají-li jej. Jako zábavné se mi jeví, jak se sami lékaři stávají nejhysteričtějšími pacienty, kdyý jde o jejich tělesnou schránku.
Je smutné vždy po čase zaznamenat ubrání dalšího práva na svobodnou volbu ohledně vlastního zdraví, života, de facto i rozumu. Nebudu se příliš rozepisovat,určitě je ale dobré mít doma různé publikace jako např. lékařské atlasy, slovník latiny, tak i knihy o homeopatii, atlasy rostlin, knihy o ajurvédě a tradiční čínské medicíně, protože na internetu jsou informace upravovány a oklešťovány, dobře cílenými postupy je postupně omezován a zakazován prodej i takových rostlinných přípravků, které jsou vyzkoušeny v tisícileté praxi. Posledním krokem bude nemožnost si doma cokoliv vypěstovat.
Pro fajnšmekry doporučuji si dát např. do vyhledávače slovo "neem", názor si uděláte sami.
únor 14, 2015 13:53
Jitko, : JarkaJ
opačný příběh to přece není. Pořád jsem čekala, v jakém bodě a s jakými zázraky se objeví ten nějaký léčitel, ale ty popisuješ jen složitější cestu k určení správné diagnozy. Nevím, jak dlouho vše od prvních potíží trvalo, ale například pacientku s chronickými bolestmi v pravém podžebří ti praktický lékař opravdu hned nepošle na CT. Nejde o cenu, ale o postup vyšetřování. V tomhle byla kolonoskopie úplně v pořádku. Zbytek nekomentuju, nebyla jsem u toho.

únor 15, 2015 00:23
pro mia I : Mikin
Mas pravdu Mio. I ohledne meho cynismu.
Ale ja to musel napsat. Pod dojmem z nekolika hruznych pripadu ktere jsem poznal osobne a pod vlivem Pepova leceni A.I.D.S. pomoci vitaminu C.
Takze souhlas...
únor 15, 2015 08:58
Když už jsme se dotkli smrti, : Krakonoš
konečně se blejsklo na trochu lepší časy i na český televizi a do vysílání ČT2 zařadila myslím docela přínosnej Poltikovičův dokument (seriál) Brána smrti. Je to ve videoarchivu, kdo má zájem. Podnětná je i diskuse na stránkách pořadu.
únor 15, 2015 17:31
Osobně bych k léčiteli nikdy nešel, : strejda
ale před léty, ještě v minulém století, jsem za ním byl s manželkou a ještě dvěma ženami. Já jsem dělal pouze šoféra. Ony se domluvily, že to zkusí. Dodnes si pamatuji jeho jméno. (To je paměť,co?:-)) Jmenoval se Cuperek a bydlel v malé vesničce mezi Bílinou a Duchcovem. Jeho metodou bylo léčení dle oka. Lupou se podíval dotyčné do oka a řekl, paní, vy jste asi před rokem potratila, nebo paní, vy máte problém se žaludkem. Moje žena mu přímo řekla, co jí trápí. Záda, kříž, jako pozůstatek námahy z gymnastiky. Tehdy s ní jel kousek na pole, vykopal kořen zvaný kostival a řekl jí, že si ho má nastrouhat a dávat obklady. O peněžní sumu on si zásadně neříkal, čekal, až kolik mu každý dá. Tak to bylo mé první a asi i poslední setkání s léčitelem.Tehdy už mu bylo nědco přes šedesát, takže dnes už jistě nežije. Ale ten chlapík se mi líbil.
únor 18, 2015 10:43

Powered by Azrul's Jom Comment
busy