LEGRACE NA PLACE - TY DĚTI SI BEREM...
Středa, 28 leden 2015
Známý případ. České děti, které byly v Norsku svým rodičům před čtyřmi lety odebrány, staré dva a pět let, byly rozděleny a žijí s novými „maminkami“. A celou tu dobu se případ nechutně táhne a vleče... Přitom David a Denis, modroocí blonďáčci, mají výhradně české občanství, ani oni, ani jejich rodiče nikdy nebyli a nejsou občany Norska... A teprve nyní se začíná někdo trochu starat.


 

 

 

 

 


     Jenže - ministr pro lidská práva – Dienstbier – který nikdy neopomene hájit práva našich muslimských spoluobčanů (jimž nikdo nic nedělá), se v tomto případě angažovat nehodlá, ombudsman Šabatová sice kdysi aktivně pomáhala deviantům (patrně v dobré víře) v kuřimské kauze Barbory Škrlové, ale ani ona pomáhat nebude. Ministryně sociálních věcí Tominová zase věří norským přátelům. Vidí svět podobně jako Norové - tedy, že děti patří státu. Mj. pokud se chcete podívat, zde jsou stránky o tomto případu.

 

     Zarazilo mne, že ve státě, který má 5 mil. obyvatel, se každým rokem ocitne v „řešení“ soukromé společnosti Barnevernet, která údajně hájí zájmy dětí,  více než každé pětadvacáté dítě.  V roce 2012 BV aktivně řešil 53 000 případů - více než 1 % populace; více než 4 % dětí. 17 % těchto případů končí odebráním dítěte. Že by v Norsku bylo tolik feťáků, alkoholiků, deviantů a sadistů, otců a matek zároveň?  Jsme tedy u čísla 9 000 dětí ročně. Vzhledem k poloviční velikosti země si to přepočtěte – jako by český stát odebral rodičům všechny děti (0–14 let) města Plzně během jednoho roku...

 

    Ano, je to celé zrůdné. Pokud policie nepotvrdila sebemenší zneužívání, tak v normální společnosti přeci platí presumpce neviny. Bohužel, ale i u nás může dojít k podobně smutným případům – jen si vzpomeňte na případ jen pár dnů starý.

 

      Žili spolu 12 let, vychovávali dvě malé děti a všechno fungovalo jak má. Stačila ale dvě sezení jejich pětileté dcery u odbornice na poruchu řeči a rodina z Klatovska zažila strmý pád, který skončil obrovskou tragédií. Logopedka totiž na sklonku loňského roku oznámila policii, že má podezření ze sexuálního zneužívání dívky jejím otcem. Sociální odbor rodičům okamžitě děti odebral a na šestačtyřicetiletého otce nastoupila kriminálka. I když vyšetřování zatím ukazuje spíše na to, že šlo o zbytečný poplach, muž se v pátek oběsil. 

 

     Jak snadno lze zlikvidovat rodinu...

 

 

Jaký je váš názor?

Věříte, že se děti vrátí mamince?

 

d@niela

zdroj: internet

 

  

 

Komentáře
No. : Krakonoš
Mockrát jsme si tu povídali vo tom, že multikulti může fungovat jen potud, pokud se host chová na návštěvě podle pravidel hostitele. To ovšem platí i pro Čechy, pakliže vodešli žít například do Norska. Kdybych žil s rodinou v zemi, kde dát dítěti na prd*l znamená vystavit se možnosti jeho vodebrání, holt bych mu na tu p*del nikdy nedal.
No a jakej mám názor na tenhle případ? Nevim, co přesně se v tý rodině stalo, takže těžko mít názor. Rodina byla nefunkční už před zásahem úřadů, paní ve mně svým projevem moc důvěry nevzbuzuje. Na druhou stranu je divný, že ji nechaj pracovat v MŠ, to trochu nemá logiku. Ale jak už jsem psal - jinej kraj, jinej mrav. Člověk žijící v cizí zemi by prostě měl především respektovat místní zvyklosti a vyvarovat se jednání, kterým se může vohrozit.
Voba případy maj jedno společný - jsou medializovaný a přitom se nelze dostat ke všem relevantním informacím. Takže na jednu stranu ukrutnej povyk, na druhou stranu vlastně jen zbytečný dráždění veřejnosti - těžko se postavit radikálně na jednu - správnou - stranu. Dokonce i v na první pohled jednoznačným případě český logopedky, která zjevně překročila svoje kompetence, zůstává po bližším zkoumání nějaký procento pochyb.
Názory jsou príma a každej nějakej máme (jako díru kamsi, jak praví hezký rčení), leč názory veřejnosti (generovaný na základě četby novin) by asi měly bejt to poslední, čím by se kompetentní vosoby, schopný takovýhle kauzy rozplíst, měly řídit.
Tak nějak bych to viděl.
leden 29, 2015 03:16
... : mia I
souhlasím s Krakonošem. Pokud člověk nemá relevantní informace, těžko se vyjádřit. Navíc paní na mě taky působila takovým nepříliš důvěřivým dojmem. Nevím, zda není pod vlivem nějakých antidepresiv, protože působí mdle, odevzdaně. Nedokážu odhadnout nakolik je její stav daný prožitými událostmi (odtržením od dětí), nakolik její osobností či dalšími okolnostmi.

Jak píše Krakonoš, rodina nebyla funkční už dávno. V pořadu Reportéři čt řečeno , že paní se dětem nemohla věnovat , byla hodně zaměstnaná, protože otec je hluchý a ještě nějaký zdravotní problém k tomu. Takže v pořádku tam všechno nebylo. Ale kolik takových rodin máme, rodiče v exekucích, dvanáct hodin denně hákují ve fabrice a když přijdou domů, energie už nezbývá. Nervy povolí, dítě dostane. Odebereme děti všem podobným??

Co se týče případu z Nýrska. Klatovská sociálka je dost profláklá různými kauzami. Viz. případ Půlnoční bouře, který kdysi rozvířil veřejnou diskusi. (Pak se jim ještě narodili další děti). http://revue.idnes.cz/nestradame-rika-matka-pulnocni-boure-dse-/lidicky.aspx?c=A020521_143836_lidicky_dip

Ale zase. Co je horší, něco nahlásit nebo být netečný? Kamarádka učí v mateřské škole. když děti psali přání k Ježíškovi, jedna holčička napsala - maminko, přeji Ti, aby Tě tatínek už nemlátil. Kolik takových rodin, kde domácí násilí, i na dětech, je a často pod rouškou zdánlivě spokojené rodiny? Nebo někdy ani matka netuší, že třeba otec, partner zneužívá děcko. Však takový případ taky byl v médiích, paní chodila na noční směny a partner nevlastní dcerku zneužíval. Když se něco zanedbá budou lidé tvrdit, že sociálka selhala.
leden 29, 2015 08:03
to je těžký, : mura1
když mám podezření a neoznámím, jsem nevšímavej ignorat, když podezření mám a oznámím, jsem kráva, co se plete do věcí, do kterejch nemá
leden 29, 2015 08:06
Jak co bylo v obou případech vědět nemůžeme. : Myška
Ale vyvstávají otázky

Norsko -
1. Proč kluci Michalákovi nebyli svěřeni do péče příbuzných - dědečka nebo tety, kteří se o to ucházeli?
2. Proč byli sourozenci rozděleni?
3. Proč je může matka vidět tak málo?
4. Proč na ně nemůže mluvit mateřštinou, proč je nemůže obejmout, pohladit?
Toto fakt vypadá jako cílená "krádež dětí" norskou mašinérií, státem ve státě, Barnevernetem...

Nýrsko -
1. Jak si může jakási logopedka hrát na psycholožku - není to porušení pracovních povinností, když dělala co neměla a zřejmě nedělala co měla?
2. Proč nebyla na logopedii matka přítomna sezení, či jak se tomu říká?
leden 29, 2015 08:13
... : Sandra.
Myslím, že logopedka nepřekročila své pravomoci- měla podezření na zneužívání a nahlásila ho. To je to, co by měl udělat každý z nás. Pak se obvinění buď potvrdí, nebo vyvrátí, takže jestli se potvrdí falešné obvinění, není to rozhodně chyba toho, kdo to nahlásil, ale těch profíků, co se tím zabývali dále. Tady ovšem se ještě ani nic prošetřit nestihlo- děti nebyly odebrány, jen měly zákaz styku s otcem, dokud se to neprošetří (což je naprosto logický postup), bydlely u tety. Původní návrh dokonce byl, že mají zůstat s mámou doma, pokud se otec na pár dní někam odstěhuje. Zabalil to naprosto předčasně a zbytečně, za chvíli mohli mít děti zpátky. Takže mně osobně z toho plyne, že buď byl naprosto psychicky labilní, nebo na tom obvinění něco bylo.
Ještě k té logopedce- blesk zveřejnil její jméno a rozvášněný dav ji teď chce lynčovat, ale kolikrát se pak někde objeví dítě roky týrané či zneužívané a všichni se ptají- jak je možné, že to nikdo nenahlásil, že si toho nikdo nevšiml? Takže raději x nevinných vyšetřovaných rodičů, než jedno jediné dítě, kterému nikdo nepomůže, protože se bude bát cokoliv nahlásit.

S kauzou Norskou to vůbec nejde házet do jednoho pytle, tam to funguje úplně jinak. Například naprosto zásadní rozdíl je v tom, že tam po nahlášení přijde sociálka, zabaví děti a sama rozhodne o vašem dalším osudu. Tady o odebrání dětí nerozhoduje socpracka, ale soud...

Je to docela zajímavé- o problému juvenilní justice např. v Británii se ví již hodně dlouho, je tam také spousta odebraných českých dětí, viděla jsem o tom dokument už asi před rokem. Teď se toho najednou noviny chytly a je z toho velikánská kauza. Ale copak, že straší Norskem, teď to spojí i s kauzou tady u nás a "bububu, rodiče, bojte se, je to tu jak v Norsku, seberou vám děti." Strachem se lidi nejsnáz manipulují, tak si říkám, kdo se s námi snaží posouvat a kam. Není třeba před schvalováním nějakého zákona?
leden 29, 2015 08:42
Na můřiným vodkazu : Krakonoš
je parádně vidět, jak hnusným způsobem manipulujou novinářský hyeny veřejným míněním. Na prvních článcích vo "logopedce" evidentně nejni pravda ani profese tý paní, ani sled jednotlivejch událostí. Kdyby náhodou spáchala sebevraždu ještě tahle paní, můžou si pisálkové udělat další zářez na pažbě. A blbové z diskusních fór tomu ještě zatleskaj. Hnus. smilies/angry.gif
P.S. Se Sandřiným hodnocením unáhlený sebevraždy toho otce se ztotožňuju.
leden 29, 2015 10:28
... : mia I
s těmi novináři je to dost problematické. Tady na jihu se svého času stala nešťastná událost. Zemřela maminka i s dítětem. Tisk i Tv Nova nahráli lynči na lékaře. Zírala jsem jak lidé v diskusích na základě těchto informací z médií měli ihned jasno. Byly to informace značně zkreslené. Nikde se nepsalo, že maminka si údajně čtvrté dítě ponechala i přes nedoporučení lékařů. Vážila kolem 140 kg, vysoký krevní tlak atd. Po této politováníhodné události skvělý primář odešel z nemocnice, lékařku tahali po soudech. S příchodem nového primáře klesla úroveň porodnice kvalitativně o několik pater níž.. Tohle všechno se v okamžiku nešťastné události nedočtete (nebo se to dočtete až s odstupem času), to Vám řeknou známí, příbuzní, kteří jsou zasvěceni do případu. Pak ten obrázek je zase trochu jiný, čímž nemohu a nechci tvrdit, že tam nemohlo žádné pochybení ze strany lékařů být.
leden 29, 2015 10:43
Já beru, že je lepší nahlásit podezření na týrání, nakonec, kdyby to fakt fungovalo, nemohl chodit před pár lety ten chlapeček s připínáčky v botách. : Myška
Ale tam teda bylo ještě to, že sociální pracovnice neplnila své povinnosti. A ta je v pohodičce...
Na tomto případu mi připadá divné, že na logopedii nebyla matka spolu s dcerou. Nevím, moje děti na logopedii chodit nemusely, tak nevím jak to chodí, ale snad je přirozené, že jde dospělý doprovod s dítětem do ordinace. Je to prostě zvláštní...
leden 29, 2015 10:56
Myško : mia I
pokud bys pozorně četla ten článek z Můry odkazu, tak holčička nebyla vyšetřována kvůli vadě řeči , ale kvůli komunikačním problémům s dospělými.

Ale zase, je to zprostředkovaná informace. Jestli ta paní magistra mluví pravdu nebo si jen dodatečně vytváří alibi, těžko říci. U psychologa je třeba běžné, že dítě zůstává samo s odborníkem v ambulanci.
leden 29, 2015 11:02
aniž bych se chtěla novinářskejch hyen : mura1
zastávat (osobně si o nich nemyslím nic pěkného už nějaké to desetiletí), tak bych si tipla, že ani tak nevypouštějí dezinformace ze zlé vůle, jako z potřeby co nejrychleji to zveřejnit, aby byli první. a podle toho to pak vypadá.
leden 29, 2015 11:21
mio, nečetla. : Myška
Nemám teď zrovna čas.
leden 29, 2015 11:24
K těm dětem z Nýrska : radkab2
Já se nechci zastávat sociálního odboru v Klatovech, nebo kde to mělo být. Ale o odebrání dítěte / dětí z rodiny rozhoduje soud předběžným opatřením. A myslím, že v tom soudním jednání je "sociálka" v pozici kolizního opatrovníka dítěte. To však nic nemění na tragédii, kterou odstartovalo jedno vyšetření dítěte u specialistky.
leden 29, 2015 11:39
... : deeres
Voba případy maj jedno společný - jsou medializovaný a přitom se nelze dostat ke všem relevantním informacím. Takže na jednu stranu ukrutnej povyk, na druhou stranu vlastně jen zbytečný dráždění veřejnosti - těžko se postavit radikálně na jednu - správnou - stranu.
Krakonoš
To se zatím medializuje u nás, jenže už několik let existuje v severních zemích juvenilní policie (justice.)
Najděte si na netu odkazy, ty dva kluci z Česka, to je jen vrchol ledovce.
leden 29, 2015 12:04
No tak já nemám potřebu (čas a ani důvod) : Krakonoš
studovat, jak to chodí v severskejch zemích - nejsem jejich vobčanem a nehodlám se tam ani v dohledný době vodstěhovat, takže mi do nich nic nejni. Ale pokud bych se tam chystal žít, tak bych se zatraceně zajímal vo to, jak to tam chodí ve všech voblastech civilního života; zdá se mi, že to hrdinové našich severskejch příběhů tak úplně neudělali.
Slovo "juvenilní" se teď ve všech médiích skloňuje horem dolem, ale nějak mě nenapadá, proč by sama existence takovejch institucí měla bejt apriori špatně. Spíš je důležitý, jak pracujou, jak je systém nastavenej. Do norskýho nevidim a jak jsem řekl, nemám čas a důvod ho studovat. Náš systém má hromadu vad, protože v něm nefungujou dokonalí lidi. A vobávám se, že jinde na světě to nebude vo moc lepší.
leden 29, 2015 12:41
Něco rodičům prokázali? : Eliška61
Ne, viďte. "Odebrat děti" rodičům, kteří se ničeho trestného nedopustili, je zrůdný zločin. Nenapravit chybu je nepřijetí odpovědnosti. Unést cizí zahraniční příslušníky je mezinárodní zločin. Logopedické vyšetření, ostatně i psychologické, vypadá úplně, ale úplně jinak. Zajímal by mě písmoznalecký posudek písma té "logopedky". Dost napovídají cedule, které má vyvěšeny na dveřích své pracovny.
leden 29, 2015 12:43
... : mia I
snad se pravda ukáže. Ale co se týče těch Michalákových - paní sama se s mužem nechala rozvést, protože jí zatajil psychické onemocnění. Na děti prý křičel, protože byl hluchý. Jestliže se píše, že děti u sebe nemá už několik let, znamená to, že byli chlapci odebráni už v hodně útlém věku. A jako matce tedy v její prospěch nesvědčí skutečnost, že děti tak útlého věku nechávala samotné s hluchým , psychicky nemocným otcem. Vycházím z tvrzení v televizi, že hodně pracovala. Jiná otázka je, proč se smí tak málo se syny stýkat. Tam mi přijde postup úřadů zbytečně byrokratický.

Další věc, opět souhlas s Krakonošem, pokud někde něco tzv. smrdí, stáhnu se odtud. Proč se najednou její rodina v médiích holedbá zájmem o kluky, pokojíčkem? To mohla rodina udělat už dávno, paní se vrátit domů a mít klid.
leden 29, 2015 12:56
Kousek pravdy má každý. : Eliška61
To je zvrhlá idea dneška, která vede k sebezničení. Děti mají hluchého tatínka s psychickými problémy, maminka moc pracuje? Tak se prostě vezmou a někam se vrznou, bude jim tam líp. Zapomenou na ty rodiče a na sebe navzájem, na rodnou řeč. Budou prostě komplexně šťastni, aspoň v globálu. Skvělá glosa dnes na Viditelném Mackovi:
Záměrem mocných (media v to počítaje) je stálé utužování vlády elit a manipulace mas. K tomu se nejlépe hodí kombinace těchto prostředků:

zvyšování závislosti co největšího podílu „lidu“ na přerozdělování a na státu = onen „chléb“, který již zasáhl i výspu svobody – USA,
co největší prostor lidové zábavě, drbům, tzv. celebritám, záplavě pseudoinformací, či nulových informací = ony „hry“, jenž vládnou světu,
stálé zabírání dříve svobodného prostoru, ve kterém je co největší počet lidí neustále hlídán, špehován a buzerován kamerami, běžně používanou elektronikou, hlídáním a analýzou pohybu a užití platebních karet, zjišťováním návyků a prostředí pozorovaných a zachycováním každé odchylky od „normálu“ pod heslem většího bezpečí,
a k tomu všemu sílící podpora udavačství (zdůrazňování „občanské zodpovědnosti“), hochštaplerství a pěstování závisti, za současného nepolevujícího strašení přirozenými, zveličenými či jen umělými hrozbami.

Tyto prostředky udržování lidu v područí jsou prastaré, jak lidstvo samo, jejich účinnost je ovšem dík moderní technice a technologiím neskonale vyšší a dnes již globálně působící. V takto zmenšeném, elektronikou a moderní dopravou provázaném světě, je to krásná a lákavá cesta k nějaké té světovládě, která bude s největší pravděpodobností totalitou. A když už ne, tak na tom ti mocní moc krásně vydělají.

Jakou roli v tom sehraje internet, když jej většina o své vůli používá jen v souladu s uvedenými body? Přitom je šance, že by mohl sehrát roli pozitivní, svobodu naopak posilující. O tom svědčí i strach mocných, kteří se jej snaží neustále omezit a nasadit mu náhubek - opět pod heslem „většího bezpečí pro naše občany“.

Jsem ráda, že už jsem stará. Snad neuvidím své vnučky v burkách, své pravnuky v pěstounské péči a své děti na podpoře.
leden 29, 2015 13:09
mio, ty jsi o tom případu nic moc nečetla, že? : Myška
Jinak bys asi nenapsala to, co ve 12:56...
leden 29, 2015 13:10
Myško : mia I
v pondělí jsem se dívala na Reportéry čt, kde byla reportáž.
leden 29, 2015 13:14
Myško : mia I
i sem si něco přečetla. Netvrdím, že úřady jednají správně viz. ta moje zmínka o úpravě styku s dětmi. Ale zrovna tak nevěřím, že v tý rodině bylo všechno o. k. a paní je v tom naprosto nevinně. Sděluji své pocity, názor, který určitě nevydávám za jediný správný.
leden 29, 2015 13:20
. : toulavej
machpetrmach.blog.idnes.cz/c/445963/Norsky-system-odebirani-deti-je-vynosny-kseft-Posudte-sami.html
leden 29, 2015 13:32
Ad Norsko: : Míša 2
Připusťme, že poměry v rodině Michalákových nebyly dobré, připusťme, že byly takové, že by jim možná hrozilo odebrání dětí i v Česku ( dle ředitele Úřadu pro mezinárodněprávní ochranu dětí Kapitána ). Ale to, že kluci byli umístěni u cizích rodin, když o ně jevili zájem prarodiče a teta ? A že byli rozděleni ? Tak to je podle mě hnus. A další hnus je úprava styku s matkou. Cílem je tady jasně dosáhnout toho, aby se děti po čase samy odmítaly stýkat s tou "paní", která s nimi vlastně ani nemůže o ničem mluvit, nesmí je obejmout, nesmí projevit jakékoli city. Vždyť takové setkání musí být hrozné trauma nejen pro matku, ale i pro děti. A po těch čtyřech letech už se to začíná dařit - starší chlapec si přeje, aby se návštěvy zkrátily. Za chvíli budou kluci tak akorát zralí k adopci. A o to tady asi jde.
leden 29, 2015 14:30
Samozřejmě, : Krakonoš
že systém, kterej umožňuje vodebírání dětí z rodiny bez rozhodnutí soudu a kde nefungujou kontrolní mechanismy, takže si instituce toho systému můžou dělat, co chtěj bez možnosti vodvolání a nápravy, je špatnej. Pokud norskej systém skutečně funguje takhle špatně, měli by s tím především něco udělat Norové. Nikdo jinej, a to dokonce ani česká diplomacie, to za ně neudělá. Předpokládám, že válku kvůli paní Michalákový a jejím dětem Norsku nevyhlásíme, takže nezbejvá než doufat, že se najde nějaký řešení při jednání. Vzhledem k tomu, jak dlouho se to táhne a jak dlouho se to asi ještě potáhne, se vobávám, že vyloženě dobrý řešení pro ty děti tenhle případ už mít asi nebude. Bylo by asi dost dobrým výsledkem vobecně, kdyby tenhle případ přiměl norskou veřejnost se vo svůj systém vochrany dětí zajímat a donutit svou vládu k jeho změně, pakliže je skutečně špatnej. Pak by utrpení týhle rodiny, jakkoli do jeho příčin úplně nikdy neuvidíme, mělo nějakej smysl. Víc už k tomu asi nemám.
leden 29, 2015 16:25
Ještě přece jenom něco: : Krakonoš
Vypůjčil jsem si z toulavýho vodkazu jeden z diskusních příspěvků (Otto Novák):
A nakonec jsou to sami pestouni, ti si za 2 deti prijdou na vyssi plat, nez ma spickovy programator, nebo konstruktery, tedy po soudcich a pravnicich jedni z nejlepe placenych lidi na trhu prace.

Takze hloupi nekvalifikovani lide maji moznost zit si bez prace lepe, nez spickovi technici, kteri museli tvrde studovat, nebot povazte, oni se o sve deti staraji zadarmo a berou to jako samozrejmost !

Zatimco pestouni se staraji o deti za penize a do prace jiz chodit nemusi ... takze jim vyrusta generace lidi, kteri neuvidi sve rodice pracovat a prijde jim naprosto normalni brat ze socialniho systemu ... neni to uzasne socialisticke ? ... vsichni budou zam. statu, vymysli se pro ne byrokracie, na ni se navazi soukrome firmy a nikdo nebude pracovat, nikdo nebude nic vyrabet a vse budou dovazet ... ale pockat ... za co budou dovazet, az jim dojde ropa ?


Pokud je to pravda, potom jde o parádní ukázku konců, ke kterejm vede socialismus a sociální inženýrství; hodnoty, který tak vobdivuje třeba náš pan president, jehož snem je nějaká taková společnost skandinávskýho typu. Pěstounství jako nejlíp placený zaměstnání, to musel vymyslet skutečnej velikán. smilies/grin.gif
leden 29, 2015 16:33
Krakonoši : bb2.
Na druhou stranu je divný, že ji nechaj pracovat v MŠ, to trochu nemá logiku.

Pozor, paní jen sdělila, že k práci v MŠ je nutné potvrzení o beztrestnosti, a to dostala. Čili něco jako výpis z trestního rejstříku.
Zřejmě to tedy chodí jako u nás, potřebuje příslušné vzdělání a beztrestnost.
O té kauze nemuseli její nadřízení vůbec vědět, ono je to medializované u nás a tam, v době, kdy ona nastoupila do MŠ, to média vůbec nemuselo zajímat, protože tam je to, co se stalo, v podstatě běžná věc, jak jsem pochopila. To zaprvé, a zadruhé, matka nebyla nikdy obviněná ani vyšetřovaná - aniž bych se chtěla jakkoli matky zastávat, nemám na věc jasný názor a nemám víc info než z novin a z pořadu Reportéři ČT.
leden 29, 2015 18:40
Myško, Mura už ti dala odkaz, a i jinde se píše a říká, že : bb2.
"logopedka" nebyla logopedka, ale psycholožka, která vyšetřovala dítě kvůli vážným komunikačním potížím. Což není vada řeči, že. Při vyšetření zjistila skutečnosti, které v ní vyvolaly pochybnosti, proto věc konzultovala se dvěma klinickými psychology a ti na základě sdělených info doporučili další vyšetření specialistou. Dítě pak vyšetřila specialistka, psycholožka, která na základě zjištění kontaktovala policii.

Takže to byl třístupňová kontrola, než došlo na policejní zásah. Rozhodně to nebylo na základě nějakého pofiderního sdělení nějaké logopedky.
To důrazně odmítl i příslušný člověk od policie, a za psycholožku a její postup se postavili i nadřízení. Psycholožka, která uvědomila policii, je soudní znalec v oboru.
Domnívám se, ale jen domnívám, že táta, který je nevinný, by se v případě takového obvinění hroutil, šílel, ale nepochyboval by o tom, že se všechno vysvětlí a pár dnů by rozhodně nestačilo na to, aby to zabalil a své holčičky už nikdy neviděl a nechal je napospas osudu. Beru to samozřejmě podle otce svých dětí, asi by ho to poznamenalo na celý život, ale nezabalil by to, určitě ne dřív než v případě odsouzení a uvěznění.
Takže jen domnělá nespravedlnost a plamenní obhájci lidských práv se rozčilují zbytečně.

leden 29, 2015 18:51
... : bb2.
já vím, že ne každý je silný, ale tohle je něco jiného, ono když jde o děti, rodič najde sílu i tam, kde si myslí, že už žádná nezbyla, žádný táta by nechtěl, aby jeho dcery vyrůstaly s tím, že je otec zneužíval a pak radši spáchal sebevraždu
leden 29, 2015 18:53
... : Sandra.
jo, bb, v podstatě s tebou souhlasím, vypadá to dost divně, jak rychle to vzdal. Ale zase někde jsem četla, že mu před 14 dny zemřel otec, pak tohle- na malém městě, kde každý zná každého je ještě možné, že mu pár lidí něco hnusného řeklo, nebo ho přestali zdravit, možná dostal pár hnusných sms...někdy se to tak nakupí a člověka to semele. Každopádně- jak je to ve skutečnosti se asi těžko dozvíme. Teď je populární kauza Norsko a odebírání dětí, takže novináři budou intenzivně ohřívat tuto polívčičku....pokud teda nějaká celebrita neskočí pod vlak, nebo tak něco, tím by to bylo rázem zapomenuto.
leden 29, 2015 20:07
Vidím světlo na konci tunelu. : mamča
Chystá se k nám na "ožíračku" (tedy na prázdniny) studentstvo ze severských zemí. Mezi nimi i Norové.
Co tak pochytat pár těch opilých norských nezletilců, šoupnout je (pochopitelně v jejich zájmu) do pasťáku, protože evidentně jejich rodinné zázemí nefunguje správně, když se na výletě chovají jako hovada.
No, a pak je vyměnit za ty dva malé české občánky, které ukradly norské sociální úřady ? smilies/wink.gif
leden 30, 2015 14:29
mamčo, dobrej nápad, : toulavej
jenom na něco takovýho naše úřady nemají "koule" . . .
leden 30, 2015 14:56
jo, Sandro, : bb2
proto se jen domnívám, počítám s tím, že jsou nějaké další možnosti, proč to prostě nevydržel, i když byl třeba nevinný. Že mu umřel táta jsem nevěděla.

Trochu mě zarazilo to, že děti vzali z rodiny, většinou se v takových případech dává obviněnému rodiči distanc a děti se ponechají v rodině s druhým rodičem. Někde jsem četla, že snad táta neměl kam jít, ale že to vyřešili tak, že děti byly u příbuzných.
Myslím, že zákaz styku otce s dětmi a jeho vyšetřování na svobodě by stačilo, pokud byla matka v pořádku.
Jak říkáš, nevíme a asi se nedozvíme jak to doopravdy bylo.
leden 30, 2015 16:05
mamčo :) to byli Dánové, co tu tak řádili :)) : bb2
to nemůžeš, takhle kolektivizovat ;-) zadělala bys šmahem na mezinárodní skandál :-)
Asi by se našel i nějaký ten Nor zpitej jak Dán, ale když si vzpomenu, co mi povídala kamarádka, přivydělávající si jako pokojská v hotelu kongresového centra, o Japoncích...tak to bychom museli pozavírat celou zeměkouli.
leden 30, 2015 16:07
ti kluci v Norsku teď hýbou českou veřejností, : bb2
ale takových dětí roztroušených po světě a zoufalých rodičů, co se k nim nemohou dostat, je mnohem víc.
Ochrana českého občana je prostě někde hluboko pod úrovní hnoje. A jakej pán, takovej kmán.
leden 30, 2015 16:08
bb2 : mamča
Slyšela jsem i názor známé, která v Norsku žije a má manžela Nora - děti poloviční "norčata", proč to ty norské úřady dělají.
Norsko má asi jen 5 mil. obyvatel. Protože je tam malý pohyb obyvatelstva a nízká porodnost, norská populace je dost zdegenerovaná. Proto vítají přistěhovalce z civilizovaných zemí, aby se jim vylepšil genofond. No, a když ti přistěhovalci nedodržují norské zvyklosti, tak jim prostě seberou děti a dají je na převychování.
Netvrdím, že je to pravda, ale je to názor holky, co tam žije a občas se jede podívat na rodiče do Čech.

leden 30, 2015 16:49
že by malý norský Lebensborn? : bb2.
no zní to fantasticky, ale lidi jsou schopni vymyslet leccos
leden 30, 2015 19:07
Krakonoši, případ z Norska ... : micka
... a stav v Norsku není to, co lidi rozčiluje. Lidi se spíš neskutečně bojí, že se ten stav přelévá k nám. Jezdí sem z Norska a Švédska jejich zástupci, aby předávali zkušenosti. A kdybys chtěl, dám ti přímý odkaz na oficiální české internetové stránky, kde můžeš v klidu míru a z pohodlí domova udat z týrání dětí už dnes, koho jen budeš chtít ... a anonymně.
Takže strach a protesty jsou na místě. Teď. Až nám budou moci sebrat děti na základě udání či výmyslu sousedky nebo toho, že dítě je málo spokojené (viz norské pravidelné kontroly dětí), že pláče, protože mu umřela babička (případ Polsko), pak se obecná společnost právem strachy rozklepe a PAK nastane totalita, proti které budou hrůzy let padesátých a šedesátých jen slabým odvarem.
leden 30, 2015 21:03
přečtěte si knihu : lefulka
Iris Galeyová : Neplakala jsem, když táta zemřel. Autobiografický příběh ženy, která byla v dětství mnoho let zneužívána otcem, aniž by si toho kdokoliv z okolí všiml. Po náhodném odhalení spáchal dotyčný sebevraždu, ale dcera měla zkažený celý život - dokonce její matka měla za to, že to ona způsobila smrt svého otce.
únor 01, 2015 13:50
... : Karlos...
Prectete si ve starsim Reflexu, nebo i jinde, jak to maj v Norsku s detma nastaveny a co se tam stalo za ulety a mozna se vam bude chtit i blejt.
Krakonos ma pravdu v tom, ze kdyz nekde chci zit, musim se mistnim zvyklostem a zakonum podridit. Ne, jak ta Allahova banda.
únor 02, 2015 18:24

Powered by Azrul's Jom Comment
busy