SANKCE BEZ ŠANCE - I.
Pondělí, 04 srpen 2014
Je legitimní si položit otázku: kam spějí sankce proti Rusku? Chtějí dostat Rusko na kolena, aby poslouchalo? To je přece nesmysl v době, kdy je tu Čína, Indie a další země. A proč sankce? Proč sankce? V celém tom demagogickém šílenství a vyvolávání paranoidních nálad je zapotřebí se probudit a zeptat se, proč to všechno a jaký to má význam.

 

 

 

 

 

 

 

1/ Anexe Krymu:

 

     Po ruské anexi Krymu bylo nutné reagovat na porušení mezinárodní smlouvy. Porušení dohod ohledně územní celistvosti Ukrajiny Ruskem v případě Krymu je opravdu tristní záležitost mající velký mezinárodní dopad hlavně v oblasti jaderných zbraní. Jestliže jsou mezistátní dohody cárem papíru, dostáváme se na zcela jinou půdu. Je pravda, že protistrana může potom také ledasco porušit. Konečně je tu celkem legální důvod jednat s Ruskem z posice síly, pokud je to směrováno k satisfakci a dohodě, bylo by to správné.

 

      V případě Krymu je anexe nevratný krok, obyvatelstvo Krymu kdykoliv anexi v referendu potvrdí a to třeba i v takovém, které by dělalo mezinárodní společenství. Kosovo už se také nevrátí Srbsku, prostě takové kroky nelze dělat proti vůli domácího obyvatelstva. Právo obyvatelstva Krymu je totožné s právy jakéhokoliv jiného obyvatelstva a jeho rozhodnutí je podstatné.

 

    Kyjevská vláda potvrzuje stále více svým jednáním, že Rusko udělalo dobře, že zachránilo Krym před hrůzami, které dnes prožívá východní Ukrajina. Zdá se jakoby Jaceňuk a další nacionalisté byli přímými Putinovými agenty, protože na východě Ukrajiny vlastně světu dokazují to, co Putinovi nahrává v jeho argumentech pro připojení Krymu.

 

     Co má tedy Rusko dělat, aby odvrátilo sankce? Dejme tomu, že by měly sankce tak velký vliv na Rusko, že by chtělo Krym Ukrajině vrátit. Ale obyvatelstvo Krymu povstane a nedovolí to. Podle mínění USA a EU by Rusko nesmělo povstalce podporovat, to znamená, že by je Kyjevská vláda nejspíše rozbombardovala a vyhnala. Může Rusko udělat tento zpětný krok?

 

     Pokud by nebyla ona mezinárodní smlouva z devadesátých let, asi by byla jiná situace a krok by bylo možně nějak, alespoň rámcově, akceptovat, zvláště pokud by byly nějaké důkazy ohledně porušování lidských práv a genocidě. Vzhledem k původní smlouvě je možné, aby Ukrajina žádala nějakou satisfakci za porušení smlouvy, ale získat zpět Krym asi není reálné, stejně tak jako nelze navrátit všechny jiné separované provincie kdekoliv jinde na světě (Kosovo, Kurdský stát v Iráku, jižní Sudán), ve kterých se obyvatelstvo rozhodlo pro jiné politické hranice.

 

 

 

2/ Východní separatisté:

 

     Nazývat východoukrajinské separatisty teroristy je samozřejmě nepravda, na rozdíl od Hamásu nevysílají do jiných zemí rakety na likvidaci civilního obyvatelstva a nevraždí je sebevražednými teroristy (možná je chtěl někdo sestřelením civilního letadla teroristy „udělat“). Nevím zatím, zda lze nazvat vládu v Kyjevě teroristickou, bombardování civilního obyvatelstva by tomu nasvědčovalo, ale zatím není dost informací, asi bude nutno celou věc posoudit nezávislými odborníky, proto si myslím, že ruská propaganda v tomto pravdu nemá.

 

      Především je nutno vidět, že se kyjevská vláda nepokusila o dohodu s obyvatelstvem východu, nikoliv s ozbrojenci, ale se zvolenými zastupiteli měst a obcí. Že byla dohoda možná, potvrzuje fakt, že za Janukoviče byl klid a obyvatelé se spokojili s některými prvky samostatnosti regionů.

 

     Kdo tedy vyvolal konflikt, jak vznikl? Obyvatelstvo východu povstalo v okamžiku, když mu „vláda z Majdamu“ vzala jeho práva. Porošenko při volbách slíbil jednání, ale jen malý náznak plnění vyvolal pozdvižení nacionalistických sil, které dnes ovládají Kyjev. Tak se mírotvorce Porošenko, do kterého byly vkládány velké naděje na všech stranách, stejně jako vláda, podřídil tlaku pouličních teroristů z různých nacionalistických skupin a snaží se problém řešit násilím. To je velmi nebezpečné a je příčinou války.

 

     Dnes už na východě není s kým jednat, většina lidí je na útěku, a jejich chování bude nejspíše ovlivněno silně prožitými osobními příběhy. Ani EU ani USA nevyvinuly na kyjevskou vládu dostatečný tlak, aby spěla k dohodě a neřešila věci násilně.

 

     Dejme tomu, že Rusko ustoupí nátlaku a nebude separatisty podporovat. Kyjevští nacionalisté obsadí území a zavedou svůj nacionalistický režim, který bude postrádat možnost ruské menšiny se nějak nezávisle realizovat, budou se mstít na oponentech, na těch, kteří hlasovali v referendu pro odtržení apod. Může to Rusko akceptovat? Přestože separatisté říkají něco jiného, Putin vždy prohlašoval, že východ Ukrajiny anektovat nechce, že pouze podporuje obyvatelstvo, aby získalo nějakou autonomii. Podporuje povstalce nepřímo, určitě ne přímou účastí institucí, podpora se však týká jen části ozbrojenců.

 

    Jak naznačují určité informace, na východě Ukrajiny operuje několik skupin naprosto nezávisle plnících různá zadání, přičemž by nebylo s podivem, kdyby některé z nich nesloužily přímo tajným službám různých států (tím nemyslím jen Ruska). Obviňovat Putina jakoby byl odpovědný za všechny ozbrojence na východě je zase jen dezinformační kampaň.

 

      Putin nemůže udělat to, co se na něm vymáhá sankcemi, nemůže nepodporovat „svoje“ separatisty, a jiné nástroje, aby dotlačil nacionalistickou vládu v Kyjevě k akceptování požadavků obyvatel východu, nemá. Na vině je vláda v Kyjevě, která obyvatelům východu vzala práva, která měli za předchozího režimu, a nejedná s nimi.

 

 

 

 

 

3/ Sestřelení malajsijského letadla:

 

 

     Ti, kteří prohlašují, že za sestřelení civilního letadla může Putin, se chovají jako někdejší redaktoři Rudého práva. Věděli už předem, že za všechno mohou západní imperalisté, není ani potřeba nějak zkoumat skutečnost, vše je vždy už dopředu jasné.

 

     Jednak se doposud neví, kdo letadlo sestřelil, přesto pravděpodobně náhodou a odpovědnost za to nese vláda v Kyjevě, která měla odklonit letové koridory na bezpečnou vzdálenost od místa bojů (separatisté to udělat nemohli). Na východní Ukrajině operuje několik skupin ozbrojenců, kteří podléhají různým vůdcům. Je naprosto zřejmé, že všichni asi nepatří k těm, které jsou podporovány z Ruska.

 

     Ani ukrajinskou armádu a její různé variace (oficiální oddíly, dobrovolné jednotky, jednotky různých organizací a jednotlivců) nelze vyloučit z okruhu podezřelých. Nevím, do jaké míry lze vyloučit ruskou armádu nacházející se za hranicemi. Různé dezinformace, které obletěly svět, nelze brát vážně. Chápu, že pozůstalí jsou roztrpčeni a rádi by viděli nějakého viníka; jeho zjištění bude asi obtížné a nevyhne se záplavě spekulací.

 

       Vyhlášení sankcí na Rusko za sestřelení malajsijského letadla patří už do souboru nepřátelských činů a válečné hysterie.

 

 

 

 VLASTIMIL PODRACKÝ

 pokračování  zítra

 

 

 

 

Komentáře
Souhlasím. : Espi1
Zajímavé a logické.
srpen 04, 2014 22:30
zde jedna "tristní dezinformace" : :)
srpen 05, 2014 01:23
... : Mikin
Pokud se tyce zaboru Ukrajiny a Putinovy pomoci ruskym separatistum, tam Ukrajina plati za svuj omyl. Po Budapestske konferenci ta zeme odevzdala Rusku vsechny sve jaderne zbrane vymenou za zaruku uzemni celistvosti. Jak to dopadlo dnes vsichni vidime. Ruskemu carovi nelze verit a jedinou moznosti jak zit v sousedstvi imperialistickeho Ruska je krome vlastnictvi jadernych zbrani uz jen clenstvi v NATO. Putin se zlobi ze se tam vsichni hrnou, ale on sam je toho pricinou.
Bod cislo 3. povazuji pitomost prvni tridy.
Primo Putina ze sestreleni toho letadla nikdo nevini.
Rusti separatiste se v minulosti chlubili, ze vlastni protiletadlovy system BUK. Chlubili se i kdyz sestrelili ukrajinsky vojensky Antonov, ktery letel ve vysce 6000 metru, tedy mimo dosah prenosnych, teplem motoru navadenych raket Igla.
A pochlubili se i sestrelem dalsiho letadla. "Ministr obrany" takzvane Donecke republiky a rusky obcan Igor Strelkov (vlastnim jmenem Girkin) dokonce vychloubacne prohlasil "varovali jsme vas, tohle je nase nebe". Jenze uz za hodinu byly v troskach domneleho Antonovu objeveny detske mrtvolky…….
A zacalo se lhat. Separatiste z niceho nic zadny BUK nemeli, nevi jak s nim zachazet a vubec - BUK pry muze sestrelovat letadla jen ve spolupraci s velitelskym stanovistem a prehledovym radarem, ktery chudacci partyzani nemaji.
A prave v tom udelali soudruzi chybu. Sestrelovali letadla jen pomoci navadeciho radaru BUKu, ktery nepozna civilni cil od vojenskeho. Chovali se nezodpovedne a riskovali. Zavrazdili (i kdyz omylem) 298 lidi. Typicky rusky slendrian.
Neco o techhle vecech po 2 letech vojenske sluzby na prehledovem radaru P-12 umistenem u jednotky ruskych protiletadlovych raket narozdil od Podrackeho vim.
Otazkou uz jenom je, zda separatiste ten BUK ukradli ukrajinske armade, nebo ho dostali od Putina. Podle ruskych dezinformaci bych rekl, ze to druhe…..
Z ceho se me dela opravdu nevolno je, ze nekteri vsivaci kteri se snazi hodit vinu na Ukrajince (CIA, E.U., Zidy) tvrdi, ze Ukrajinci sestrelili to civilni letadlo SCHVALNE. Tak to uz je hnus…….
Pokud se tyce samotnych sankci - dovolil bych si trochu sarkasmu:
Ukrajinci nemaji pravo svou zemi branit. Dejme Putlerovi Sudety (Krym, Podnestri, Abchazii, Osetii a vychodni Ukrajinu). On uz pak bude hodnej…..


srpen 05, 2014 03:02
... : Mikin
Jeste me pri cteni rozumu pana Podrackeho napadlo, jakou ze to melo v roce 68 Ceskoslovensko kliku, ze se ruskym okupantum narozdil od Ukrajincu nebranilo a ze nad jeho uzemim okupanti nesestrelili civilni letadlo. Nejaky tehdejsi Podracky by zajiste hned hodil vinu na Cechy. Meli prece ruskou zhovadilost predpokladat a "odklonit letove koridory". smilies/tongue.gif
srpen 05, 2014 07:34
Stručně - : Myška
souhlas s Mikinem.
srpen 05, 2014 07:59
Mikine, : Sidon
ještě do toho zapleť Hitlera, Rakousko, Napoleona, Prusy, Avary, Turky, Švédy a já nevím, koho ještě. Ti nám taky všichni hrozně ublížili, tak proč na ně taky nebýt nas...ej, né ?
Vlastně taky i na Poláky, kteří nás ještě před Hitlerem okradli o kus země.
Hlavně si přečti, co o tom sestřeleném letadle píše Tvůj oblíbený a "neomylný" ECONOMIST ! S tím Tvým proamerickým zaláskováním a fanatismem, seš horší, než Pavka Korčagin, Zoja Kosmoděmjanská, Timur a jeho parta a Čuk a Gek dohromady. Jsem zvědav, co budeš říkat až vyjde najevo, že to letadlo sestřelili Ukrajinci - Kijev.
No, a Myška samozřejmě, jako vždy, hned devótně poklonkuje.

smilies/sad.gif
srpen 05, 2014 09:59
Sidone, copak, copak, že jsi vylétl jak kdyby tě někdo píchl šídlem do zadku? : Myška
Nevím, proč bych nemohla vyjádřit souhlas s názorem někoho jiného bez zbytečného vysvětlování.

Nebereš to chlapče moc osobně?

srpen 05, 2014 10:15
Pohled z druhé strany: : deeres
http://eportal.parlamentnilisty.cz/Articles/6850-tento-muz-nejspis-rozpoutal-nasilnosti-na-ukrajine-kdyby-jeho-nebylo-vse-mohlo-byt-jinak.aspx
Já bych se nezastávala ani jedné strany, těžko říct, kdo nese větší vinu. Já se jenom bojím, co z toho povstane.
srpen 05, 2014 11:59
Sidone, : Mikin
Taky me ten tvuj komentar hlava nebere. K tomu co jsem napsal ja, nebo i Podracky nemas nic. Kdybys aspon napsal, co o tom pise ten The Economist. Ja tam cetl clanku uz nekolik a Putin by si je za ramecek nedal.
Ja zrovna vcera videl interview s jakymsi penzionovanym americkym generalem ktery tvrdil, ze Rusko muselo ten BUK dodat i s obsluhou a jen jsem nechapave vrtel hlavou. Pan general by mel vedet, ze v Rusku i na Ukrajine byvala povinna vojenske sluzba a ze tech vyskolenych raketaku tam musi byt desetitisice.
Radeji misto toho urazeni me a Mysky napis, proc si myslis ze to letadlo sestrelili Ukrajinci a kam podle tebe kraci Rusko v cele s Putinem. Podle me do p*****. A ja tam s nim nechci. Opravdu ma pravo "chranit" etnicke Rusy ve svych byvalych koloniich?
To srovnani se Sudetami pouzil jako prvni kanadsky ministr zahranici…...
srpen 05, 2014 16:36
Mikine, : Sidon
mně se nechce psát kde všude psali to, či ono, nebo co který potentát řekl, je toho tolik, že by se z toho jeden zbláznil. Ale hned, jak se to stalo, tak Amerika a její přisluhovači okamžitě začali dčtít oheň a síru na Rusy, aniž by měli nějaký důkaz, akorát mně to připadá, jako když zloděj křičí chyťte zloděje.
A ten Economist uvedl, že na jedné části toho sestřeleného letadla, jsou vidět průstřely, jako od protitankového náboje, takže to nejspíš raketa nebyla. Další věc je ta, že Rusko může být rádo za to, že mají místo toho ožralýho Jelcina právě Ras-Putin-a, jinak by už byli rozkradení, jako některé z ostatních zemí, které se někdy můžou přetrhnout, aby se zavděčily té "nejdemokratičtější" zemi na světě. A není to Rus, kdo chce válku, jsou to právě ti, co mají své vojenské základny ve 130 zemích po celém světě. Takže já v podstatě souhlasím s Podrackým, za to Ty s ním máš pokaždé nějaký problém, protože Ti šahá na Tvoji nejmilejší hračku. A uvádět nějaké argumenty, nebo důkazy zatím dost dobře nejde, "někdo" se je snaží všemožně zatajit a kamuflovat. Cui bono ?!
smilies/cool.gif
srpen 05, 2014 18:52
Přisluhovači a vrazi z volstrýtu... : Myška
Rétorika komunistů, výborně!
srpen 05, 2014 19:11
Myško, : Sidon
protože tady má Daniela tohleto zaklínadlo - Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a...

tak ti ani nebudu odpovídat, protože by to redaktorka smazala. Připadáš mi jako ten pomatený Dienstbier, který osočuje Okamuru za nacistický slovník, který měl použít, když mluvil o lágru v Letech.
smilies/tongue.gif
srpen 05, 2014 19:21
... : Sinix
protože tady má Daniela tohleto zaklínadlo - Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a...


Ještě by tam mělo být "...a příspěvky naplňující skutkovou podtatu trestného činu "Poněcování k násilí proti skupině obyvatel", "Založení, podpora a propagace hnutí směřující k potlačení práv a svobod člověka". Popírání holocaustu je rovněž trestné.

Jenže to je těžké, když i majitelka tohoto fóra je xenofobní až hrůza. Ad Okamura: Na to, že je sám směska, je to xenofob a rasista non plus ultra. A přitom nebýt cizinců, tak by se ani nenarodil.
srpen 05, 2014 19:38
No dovol, srovnávat mě s Dienstbierem, to si vyprošuju! : Myška
Sidone, ale není to snad tak, není tohle (přisluhovači,...) slovník strany, která nám 40 let vládla?

Já teda nevím, na vojně jsem nebyla, ale je vůbec možný sestřelit letadlo letící ve výšce několika km (nevím kolik letělo to sestřelené v době sestřelu) protitankovou střelou?
srpen 05, 2014 19:39
Je opravdu s podivem, : Sinix
kolik Čechů je na straně Rusů, obzvlášť po zkušenostech s 40 lety jejich nadvlády.

Jestli opravdu vymřemě, tak to nebude ani kvůli muslimům, ani kvůli Rusům, či Ukrajincům, ale čistě na naši vlastní hloupost.
srpen 05, 2014 19:43
Sinixi, taky mne to překvapuje. : Myška
Lidi holt mají krátkou paměť...

srpen 05, 2014 19:44
Myško, : Sidon
Ty jen pošetile slovíčkaříš. Ten Dienstbier mě napadl, protože je to čerstvá realita. Jinak s Tebou mnohdy souhlasím, ale někdy mě prostě popuzuješ. To je asi ale běžná věc, není na světě člověk ten ,,,
:-

Já jsem v předchozím příspěvku schválně uvedl ty země, které nás taky v historii utlačovaly a kynožily, tak bych chtěl vědět, jaký postoj k nim dneska zaujímáte. Podle té vaší teorie bych odhadoval, že máte ten přístup podobný, jako je ten, který zaujímáte k Rusům. Nebo udělali soudruzi z NDR nějakou chybu ?

smilies/sad.gif
srpen 05, 2014 20:14
A kolik jich skoci na spek kagebakovi : Mikin
a jeho propagande. Hlavne kdyz ten kagebak oklestuje lidska prava, cenzuruje internet, vrazdi nepohodlne novinare, lituje rozpadu SSSR a vubec se netaji tim, ze chce tu byvalou risi obnovit. A uz s tim taky agresi proti okolnim narodum zacal. A primo ve velkem……. smilies/cry.gif
srpen 05, 2014 20:17
Sidone, : Mikin
nejen "Amerika a jeji prisluhovaci" (kam na ty komunisticky vyrazy chodis?) ale cely svet znal vinika temer okamzite, protoze se separatisti ve sve hlouposti svym zlocinem pochlubili. To jeste nevedeli, ze sundali civilni letadlo. Z toho uz se nevylzou…..
Krome jejich chlubeni existuji i zaznamy hovoru.
----------------------------------------
Prave jsme sestrelili letadlo. Udelala to skupina Sachtor.
Piloti ? Kde jsou piloti ?
Poslal jsem tam lidi poridit fotografie. Vidime kour.
Pred kolika minutami ?
Pred asi 30 minutami.
------------------------------------------
Byli to ti z Cermakina, kdo sestrelil letadlo. Kozaci, kteri jsou nedaleko Cermakina.
Nasli jsme prvni mrtve. Je to civilni letadlo.
Co se deje ?
Jsme si na !00% jisti, ze je to civilni letadlo.
Nejake doklady ?
Ano, student z Indonesie.

srpen 05, 2014 20:43
selský rozum : Isis
Vyhlášení sankcí na Rusko za sestřelení malajsijského letadla patří už do souboru nepřátelských činů a válečné hysterie.


no nevím, ale i selský rozum mi napovídá, že sestřelení civilního letadla je válečný čin. A když ne, tak co to tedy je?
srpen 05, 2014 20:44
Ježkovy voči, Sidone, ať čtu jak čtu, nějak nemůžu narazit na tvůj příspěvek, ve kterém jsi uvedl : Myška
...ty země, které nás taky v historii utlačovaly a kynožily, tak bych chtěl vědět, jaký postoj k nim dneska zaujímáte. Podle té vaší teorie bych odhadoval, že máte ten přístup podobný, jako je ten, který zaujímáte k Rusům.

Mimochodem - co znamená slovo kynožily?
srpen 05, 2014 21:49
Mysko, : Mikin
je to v tom Sidonove poslednim pripevku.
Ja bych k tomu dodal, ze proti zadne z tech zemi nic nemam. Ale kdyby meli treba v Nemecku obdobu Putina, kritizoval bych pro zmenu nemeckou politiku.
Jinak nemam rad, kdyz me nekdo namisto argumentu vecne prisuzuje"zalaskovani a fanatismus" k jedne zemi a nenavist k druhe.
srpen 05, 2014 22:37
Sinixi, : d@niela
Xenofobii charakterizují projevy odporu, nepřátelství, ale i nedůvěra ke všemu cizímu a strach ze všeho cizího. Konkrétním projevem je nepřátelství k lidem jiné barvy pleti, jiné národnosti, jazyka, náboženského přesvědčení, kultury, projevující se navenek odporem a nepřátelstvím vůči imigrantům, ale i cizincům s trvalým pobytem, uprchlíkům... Někdy je tento pojem užíván jako obecný termín pro rasismus, antisemitismus a nacionalismus. Stejně jako rasismus je předsudkem, který vytváří negativní názor bez jakékoliv znalosti nebo smyslu.

tohle se na mne fakt nevztahuje - ale opravdu mám odpor a cítím nepřátelství - vůči všem zlým lidem, a je mi jedno, jestli jsou žlutí, zelení, pruhovaní či jakékoliv národnosti. A také vůči lidem, kteří odmítají jakoukoli jinou pravdu než tu jejich, se kterými není možná domluva.
Jinak mám ráda všechny fajn lidi...

....

Jo, a ještě jsem moc ráda, že i když se tu sejde dost lidí s téměř protichůdnými názory, tak debata je vedena velice fajnově (proti jinejm webům). Chvála vám! smilies/cheesy.gif

srpen 06, 2014 01:49
Danielo, : Sinix
nezlob se na mě, popírat to můžeš jak chceš, ale z toho, co tu publikuješ, mám zcela opačný dojem.

ale opravdu mám odpor a cítím nepřátelství - vůči všem zlým lidem, a je mi jedno, jestli jsou žlutí, zelení, pruhovaní či jakékoliv národnosti.


Ano, to já také. Ještě nemám rád hloupé lidi. Ale pokud tady publikuješ články toho xenofoba Kroupy, který je na internetu velmi dobře znám (už fakt chybí jen rasista Chaloupek - i když myslím, že i ten už tu byl, ale nevím) a proruského Podrackého, tak té tvé deklaraci moc nevěřím. Proto jsem se tě minule ptal, jestli s těmi články opravdu souhlasíš; vzpomínáš?

Ty tu tvrdíš, jak nemáš ráda všechny zlé lidi a že ti na barvě kůže ani národnosti nezáleží, ale pak tu publikuješ článek, jak ti vadí všichni muslimové (a všichni Romové). A ještě k tomu přiznáš, že s ním souhlasíš. To je poněkud rozpor, nemyslíš?

Ano, jistě. Oproti takovým názorovým žumpám, jako jsou Novinky a Centrum, je to tu na poněkud vyšší úrovni (zatím), nicméně i tady začínám nabývat dojmu, že se Kudlanka ze společenské začíná stávat politickou. A promiň, Danielo, ale začínám cíti čím dál větší nechuť sem chodit, právě z výše uvedených důvodů.

Ty tomu říkáš kontroverze, já tu začínám cítit (ale i z některých příspěvků, abych ti nekřivdil) nacismus.
srpen 06, 2014 05:03
Sinixi, mně se líbí, jak to tu Daniela vede, a líbí se mi i výběr článků, i když ne všechny čtu, a ne pod všemi diskutuji. : Myška
Mám totiž pocit, že se tu naplňuje svoboda slova. Chci svobodně vyjádřit svůj názor. Nebo zase máme falešně něco jiného nahlas říkat a něco jiného si myslet? Neměli jsme toho za komoušů dost? Máš snad pocit, že když se o něčem nebude mluvit a psát, zmizí to, přestane to existovat? Myslíš, že represí se dá změnit myšlení lidí?
srpen 06, 2014 06:18
... : Mikin
Hmmm, me Sinixi nad nekteryma Kroupovyma clankama na iDnes naskakuje husi kuze a Podracky se prave a zrovna vytvorem o kterem se bavime naprosto shodil, ale myslim si ze to Daniela dela dobre. Z duvodu ktere napsala Myska.
O tom, ze i Daniela ma jakesi mantinely a soudnost svedci to, ze prestala otiskovat potrhleho grafomana Olsera.
Jinak bych se vratil zpet k tema, ktere je podle me velice zajimave…....
srpen 06, 2014 08:35
Sinix : Karlos...
Pokud pociťuješ nechuť sem chodit, tak sem nechoď, žádná škoda to nebude.. smilies/wink.gif
srpen 06, 2014 08:58
Sinixi, : Míša šíša
Ještě nemám rád hloupé lidi.

Kdo jsi, že dokážeš určit, kdo je hloupý a kdo ne? Sám sebe do kategorie hloupých lidí určitě nezařazuješ, že? Zajímalo by mě, kde bereš tu jistotu, že do této skupiny taky nepatříš.
To už jsme tu okusili s toulavým, ten také všechny, kdo měli jiný názor než on, označoval za hlupáky. A vždycky měl ohromné tendence ty pošetilce převádět na svoji "víru".

Daniela si může zveřejňovat články jaké chce (je to její web). Může se s názory ve článcích ztotožňovat, případně s nimi nemusí souhlasit, ale nevím, proč by se zrovna tobě měla zpovídat, jaký postoj k článkům zaujímá. To je snad její věc a do toho ti nic není. To, že se tu objevují články na jakékoli téma, byť i politické, je dobře, a to je právě součást demokracie - že každý názor může být zveřejněn.
srpen 06, 2014 10:13
Díky moc za pochopení; : d@niela
(mj. právě jsem napsala dlouhou odpověď, klikla, a je to v netovém nebi, ach jo, takže znova)

Ano, snažím se zveřejňovat články z obou stran, resp. ze všech stran. A i když vyjadřují odlišný názor, pokud jsou slušně napsané, je to téma k debatě. Je zbabělost a nesmysl psát jen o "kytičkách, pejsáncích, rozvodech, vaření atd.." Taková ta šedobéžová témata, jen aby se nenarazilo!

I politika přeci patří do běžného života - jen záleží na formě, kterou se k nám dostává. Proto vybírám zajímavé články ze všech stran spektra.

Měla jsem na jedné VŠ kantora, který nás právě k debatám nutil. Ano, zdůvodňování, vyvracení, chápání... to je ta správná komunikace. Mj. když to vezmete kolem a kolem, kdo neumí nebo nechce debatovat, obvykle pohoří i v osobním životě.

Kdo z vás by chtěl napsat na nějaké podobné téma článek, bude vřele vítán...


srpen 06, 2014 11:01
Jako vzdycky, : Lenka1
Sinix opet nezklamal. :-)
srpen 06, 2014 14:00
P.S. : Lenka1
Jeste bych jen dodala parafrazi nezpomenutelne vety z Dietlovy Nemocnice: Kdyby hloupost nandnasela, tak Sinix bude litat na orbitu jako satelit. smilies/grin.gif
srpen 06, 2014 14:02
Mikine, : Sinix
Podracký ale píše stále stejně. U mě už níž klesnout nemůže.

Ále, kdopak se nám vrátil. Euridika. No jo, tak to ta diskuze bude hned o 100% kultivovanější. Novinkám zdar.

Karlosi, máš pravdu, takže tímto se s vámi loučím.
srpen 06, 2014 18:32
Me fascinuje : Lenka1
ta tvoje nebetycna a neuveritelna arogance, se kterou si Daniele dovolujes urcovat, koho ma publikovat a koho ne. Povazuju za tragikomicke, ze zrovna ty obvinujes lidi, kteri to na rozdil od tebe maji v hlave poradku, z nacismu. Bylo by fajn, kdybys ses tady uz neobjevil, ale pochybuju, ze to vydrzis.

P.S. Nejsem Euridika. Kdyz se Daniele omluvis, tak ti mozna potvrdi, ze ona a ja mame jine IP adresy.
srpen 06, 2014 21:54
... : Mikin
Kam bys chodil, Sinixi. Diskuse je o nazorech. Nenech se vyhazovat od nejake osoby ktera sem zadnej nazor nenapsala a jen urazi…..
srpen 06, 2014 22:24
Sinixi, : d@niela
PROČ BYS TO VZDÁVAL?
smilies/grin.gif

Kolik různých lidí, tolik názorů. A mj. musím potvrdit, že Euridika opravdu není Lenka1 (resp. obráceně)
(a omlouvat se mi nemusíš, pokud se tu nestřílí, a pokud si jen občas vjedete slovně do vlasů - tak zas o tolik nejde... smilies/wink.gif
srpen 06, 2014 22:59

Powered by Azrul's Jom Comment
busy