LETNÍ ROZJÍMÁNÍ NAD EVROPOU - I.
Středa, 05 září 2012

Kdo žije v západoevropských městech trvale, asi nepozoruje změny, které jsou nápadné občasnému návštěvníkovi. A právě ten si nemůže nevšimnout nepříznivého vývoje Evropy. Zdá se, že Buchananova kniha „Smrt Západu“ se naplňuje. Města se plní mešitami, nejsou už tak čistá a také barva pleti obyvatel se mění. Kdysi nulová zločinnost už zdaleka není.  Zdá se, že obyvatele to sice trápí, ale jsou bezradní, co vlastně proti tomu dělat...

 

 

 

 

 

          Ale ono je to vlastně těžké. Upadající národy se chtějí bavit, nechtějí válčit. Už dávno většina obyvatel vystudovala a chce dělat jen smysluplné práce. Na lešení staveb nebo do výkopů dělat nepůjdou a tak tu musí být někdo, kdo by dělal manuální práce. Ale o to už také nejde. Přistěhovalci se množí a domácí studují a dělají smysluplné práce, které potom vytváří bohatství i pro muslimy, aby mohli mít co nejvíce dětí.

 

        U domácích nejsou děti prvořadou hodnotou jako u muslimů, ženy jsou samostatné, chtějí vydělávat a užívat si. Dnes většina mladých dlouho studuje a prostě žije způsobem, který je dalek nějakých problémů s dětmi a rodinou. Také je dalek problémů, které by přinesly nějaké spory s muslimy a přistěhovalci vůbec. Nejlepší je ustoupit a nestarat se.

 

        V případném odporu také není o co se opřít. Na jaké morální základně vlastně protestovat? Vždyť to by byla nepřípustná xenofobie, a nacionalismus, tedy to, co bylo už dávno odsouzeno! Tím se dostala Evropa do stavu, kdy mimo jiné doplácí na svoje vlastní ideje, které si stanovila.

 

       Problém není ovšem v přistěhovalcích jako takových, problém je v tom, že domácí vymírají a nestarají se o budoucnost své kultury, lépe řečeno o budoucnost svého národa. Budoucnost svojí společnosti prodali za materiálně bohatý život a smysluplnou práci. Aby si tento postoj nějak morálně vysvětlili, vymysleli si soubor idejí založených na individualismu a relativismu. 

 

    

Svoboda na konci cesty

 

         Individualismus je osvobození člověka od závislosti na druhých. Do nějaké míry je produktivní, vytváří konkurenční profesní vztahy a je základem soutěže. Jestliže „osvobození“ pokračuje, člověk se zbaví vztahů, které utváří rodinu, zbaví se zodpovědnosti za společnost, ve které žije, utváří jen nezávazná přátelství a impulsivní altruismus, stala se taková svoboda zhoubným aspektem (to samozřejmě nelze jednotlivcům zazlívat, protože prostředí je k tomu vede).

 

        Člověk je společenský tvor, nemůže žít sám, ale společenstva, která vytváří „osvobozený“ člověk (podniky, sportovní kluby, náboženská sdružení), člověka nepoutají přirozenými citovými vazbami a navíc se obvykle nejedná o materiální závislost; nejsou to tedy společenstva plnohodnotná a přirozená, jako je rodina, obec, národ. Přirozená společenstva totiž musí vytvářet komplex vztahů: věrnost, loajalita, úcta, svornost, jednota atd. Navíc přirozená společenstva se snaží o kontinuitu. Ta je především fyzická a kulturní.

 

         Fyzická potom má svůj biologický a materiální aspekt (potomstvo a jeho materiální zabezpečení). Kontinuita nutí vychovávat děti v tradičním řádu společenstva, protože ten byl vyzkoušen jako funkční a je jakási jistota, že když stávající generaci zachoval, zachová i příští.

 

          Individualisté vytváří řád jen pro sebe a žijící jednotlivce, individualistický člověk modernitní evropské společnosti vystoupil z dějin, nezajímá jej minulost a budoucnost. Svoboda podnikání může zcela zlikvidovat všechny tropické pralesy, vylovit všechna moře, vypást všechny savany a nechat potomkům vydrancovaný svět, ve kterém už nepřežijí.

 

        Ve vyspělých zemích individuální svoboda dovoluje se neohlížet na počet a kvalitu potomstva, výchova nečetného potomstva se děje takovým způsobem, aby uspěl jednotlivec, ale ohledy k celku mít nemusí.

 

       Je to svoboda ženy zahubit svůj plod, svoboda nezaložit rodinu, svoboda zvolit si sexuální orientaci, svoboda opustit partnera s dětmi, svoboda si jen užívat bez zodpovědnosti ke společnosti a jejím dlouhodobým zájmům. Konec dějin není obecný, platí jen pro západní civilizaci; spíše bych řekl, že je to „výstup z dějin“, které pro ostatní civilizace pokračují.

 

 

  Vlastimil Podracký

 

 

Komentáře
Černý mrak nad Evropou : Josef Kouba
Absolutně souhlasím s článkem. Co se děje je smutné a nezastavitelné, je to ale bohužel tak.
září 06, 2012 04:21
Zajímalo by mě : Aknela
kdy byla v evropských městech nulová zločinnost. To jen tak na okraj.

Ačkoliv s některými body v textu by se dalo souhlasit, tak se základním bodem souhlasit nemůžu. Nedomnívám se, že naše (evropská, západní) společnost byla kdy přirozené společenství které přežívalo díky konzistenci hodnot a vzájemné spolupráci. To je přehnaná idealizace minulosti.
Podle mě byla naše kultura vždycky individualistická, odtržená od dějin, bez kontinuity...jen to nebylo nikdy tolik patrné jako teď. Postmoderní doba se mimo jiné vyznačuje tím, že hodně jejich atributů je zvýrazněno, věci se dějí rychleji, zdánlivě odtržené od minulosti...ale to je nesmysl. Ty problémy tu byly vždycky, jen teď vyplavaly víc na povrch. A potopit je už nejde.
září 06, 2012 05:30
Bylo jest a bude, : alik puntik
zatím všechny velké civilizace a říše nakonec zanikly a byly převálcovány Barbary. Žádná nepřežila v původním stavu. Zřejmě právěm máme vzácnou příležitost sledovat soumrak civilizace evropské.....škoda.
září 06, 2012 09:00
smysluplná práce? : mura1
Už dávno většina obyvatel vystudovala a chce dělat jen smysluplné práce. Na lešení staveb nebo do výkopů dělat nepůjdou a tak tu musí být někdo, kdo by dělal manuální práce.

jestli si pan autor neplete slova smysluplná a kvalifikovaná...
září 06, 2012 09:41
převážná většina jsou kecy, : Petronila
co je to třeba "svoboda zvolit si sexuální orientaci" smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif

A souhlas s Aknelou v tom, že si autor přehnaně idealizuje minulost.

Ano, v minulosti musel být člověk členem společenství, aby přežil, a musel držet "hubu a krok" a to společenství si moc vybírat nemohl. To, že bylo vždy věrné, loajální, úctyplné apod. jsou jen iluze - vášně tam vřely úplně stejně jako v dnešních lidech, akorát že toho člověk kvůli té materiální závislosti byl nucen více vydržet. Nevím nevím, jestli autor pokládá právě toto za ideální život. Případně jestli by byl on osobně ochoten vstát od kompu a jít si vydělávat kopáním příkopů, nebo zda jen káže vodu, ale pije víno.

Co je to "neohlížet se na počet a kvalitu potomstva"? Naopak na obojí se ohlížíme možná až příliš (kvalita potomstva = potraty postižených dětí). Naši předkové měli taková kvanta dětí krom neexistence antikoncepce i proto, že jich mělo mnohem méně šanci dožít se dospělosti.

A "ta zodpovědnost k dlouhodobým zájmům společnosti", kde já jsem to už....?

Ale nepochybuji o tom, že to na nejednu nacionalistickou strunku zabrnká.
září 06, 2012 10:10
důležitá je budoucnost : Vlastimil Podracký
To, co jsem chtěl ve článku zdůraznit, je nezájem o budoucnost. Minulým společnostem se dá ledacos vytknout, ale nikoliv nezájem o pokračování. Někdy mi připadně že lidé to ne a ne a ne pochopit, myslí si třeba že chci minulost nějak chválit. Jenže, jakmile se začne na budoucnost mylslet, mnoho těch nepříjemných věcí se vrátí. To je ovšem právě to dilema - rozhodnout se pro potíže, ale kontinuitu nebo pro lehký život a zánik.
Článek není kompletzní, další část bude pokračovat.
září 06, 2012 15:58
Evropa tmavne : wendy
a bude i nadále tmavnout. Jsme rozmařilí a zhýčkaní a jako takoví i dopadneme. Pokud přežijeme ten mayský prosinec...
smilies/wink.gif smilies/cool.gif
září 06, 2012 17:04
ani hlavu ani patu : Hanka G
Tento článek se hodně zabývá pojmem svobody ale je to celé bez hlavy a paty.
V prvním odstavci je zcela jasně definován vývoj Evropy jako nepříznivý, a v tomto smyslu podporuje tento názor příklady mešit, měnící se barvou pleti, a vírou ve výstup z dějin.

Tyto celkem neurčité nesmysly pokračují v dalších paragrafech, o přistěhovalcích (nevíme o kterých a kam), o domácích, (nevíme o kterých a kde), o ženách hubící svůj plod (nevíme kde).

Je to všechno sepsáno nějak ve spěchu a je tam toho hodně. Ale k diskuzi je potřeba trošku neutrální stanovisko a já mám dojem že to on právě nechce.

Ale zatím ti pristěhovalci v CZ se zdají dost pracovití (Vietnamci), i když jsou až z Azie, Japonec Tomio vede cestovní kancelář a černošský míšenec vám dodá zprávy v perfektní češtině.

Ale, co to říkám, vždyt zde, kde ten článek originálně vyšel, jsou čtenáři nadšeni.
http://podracky.bigbloger.lidovky.cz/clanok_disk.asp?cl=286089


září 06, 2012 19:07
a co se týče minulosti : Hanka G
řvalo se Se Sovětským Svazem na věčné časy, hranice byly zavřené, takže černou pleť zde vidět by byl asi nejaký student z Afriky.

Teď jsme částí Spojených Států Evropských neboli EU, národy se přelévají a ano, tmavnou, neboť kdo může z toho Třetího světa bídy odejít, tak to udělá.

Nevidím na tmavnutí nic ošklivého, ale nevím proč by nějací postarší páni měli rozhodovat o plodech mladých žen, aniž by také vědeli o jejich osobních situacích
září 06, 2012 19:27
pokud ti : wendy
tmaví budou muslimové, budeme zřejmě muset přijmout jejich pravidla a to nebude nic veselého. Nebo ?
smilies/wink.gif smilies/shocked.gif
září 06, 2012 19:45
vážená, : Komár
zkuste napsat sama něco, myslím, že hlavu ani patu nemá váš příspěvek. Pokud článku nerozumíte, tak je mi líto. Nemůžete psát, že jsou to nesmysly, když to nechápete. A vaše příklady - to už je vrchol... Mj. tím černošským míšencem asi myslíte Korantenga, že? Ale ten se tu narodil, takže je to Čech jako poleno, a žádný přistěhovalec. Okamura má maminku Češku a žije tu od ranného mládí.
září 06, 2012 19:57
myslím tím Hanku G. : Komár
aby nedošlo k omylu.
Asi byste chtěla znovu návrat k potratovým komisím, kdy nejrůznější ježibaby a kádrováci řešili, zda ta která smí jít na interrupci, či ne.
Nevím, kolik vy máte dětí, že jste proti svobodě ženy na rozhodování o jejím případném těhotenství.
A co máte proti věku pisatele?
Myslím, že vaše komentáře zavánějí diskriminací. Zkuste sama něco napsat, uvidíme!
září 06, 2012 20:07
Komáre, : Petronila
já myslím, že Hanka naopak psala, že je PROTI tomu, aby postarší páni rozhodovali... atd.
září 06, 2012 20:46
Také si myslím, že někteří jaksi nechápou (nebo nechtějí chápat) obsah článku. : strejda
Některé myšlenky jsou sice pouze nastíněné, nerozvinuté (bez zde potřebného polopatismu), ale jasné. Sám jsem si tu mnohokrát připadal, že se bavím s mimozemšťany a že někteří nechápaví by asi potřebovali překladatele a tlumočníky.

Už před několika desítkami let, v minulém století, se o hegemonii přistěhovalectví z rozvojových zemí – zvláště z islámských, zmiňoval americký historik a politolog Samuel Huntington.

Ve své knize „Střet civilizací“ poukazuje právě na nebezpečí jak pro Evropu, tak i pro Spojené státy. Nebojí se kritizovat vlády za jistou benevolenci a ústupky poskytované přistěhovalcům, za nechuť řešit toto nebezpečí, které bude za pár let neřešitelné a tím se stává plíživá invaze zvláště z islámských zemí.

Pomaloučku, polehoučku a ejhle...Jaký je dnes třeba Londýn nebo Paříž... Jejich filozofií je začernit dosud bílá místa na mapě, netknutá islámem. (Pro šťouraly – tou černou nemyslím barvu pleti, nýbrž normální barvu černou a bílou).

A že té bílé pomalu ubývá, to můžeme vidět při návštěvě evropských měst. Tehdy jsem tleskal Francouzům za přijetí toho tolik potřebného zákona, protože čeho je moc, toho je příliš. (Však víte, stupňující se požadavky přistěhovalců.)

A to, že lidé se nedívají do budoucnosti, protože asi mají plno starostí se svým současnem, které si představovali a malovali úplně jinak, to je jen smutné. Na tu euforii z 89. je to však velmi smutné procitnutí.

Dnešního člověka, vychovávaného dobou a mamonem, dělají šťastného pouze prachy a nic než prachy. A od toho se pak odvíjí i další jeho zájmy, počínání ale i nezájmy o druhé i o své okolí.

Článek pana Podrackého se mi líbí. Pro méně chápavé by neškodilo ty body více rozvinout – tedy více detailů. A měli by ho číst právě ti mladší, kteří neví která bije, co je čeká a do čeho jdou.
A tím jsme se dostali opět na začátek, k omšelému a posmívanému komunistickému heslu, že rodina je základ státu. Ono ale na tom asi něco bude, že?
Atd.

září 06, 2012 22:43
strejdo, : Petronila
já myslím, že někteří naopak pochopili až moc dobře.

To, nakolik se necháš ovládat mamonem, máš pouze ve svých rukou, i to, nakolik se (ne)budeš zajímat o druhé i své okolí. Rovněž tak, nakolik se budeš ke své rodině chovat v duchu toho, že je základ státu (i když mne zrovna k tomu, abych si své rodiny vážila, rozhodně nemotivuje to, že je to "základ státu", na to nejsem zřejmě dost národnostně uvědomělá). Ostatně na "rodinu" se neodvolávali jen komunisti, na tu odvolává úplně KAŽDÝ, i fašouni vyzdvihovali význam rodiny, protože rodina je fakt důležitá a kdo o tom mluví, má jisté, že se zalíbí (skoro) každému. Ovšem je potřeba dávat pozor, kdo se takovými řečmi ohání a k jakému účelu jich hodlá užít či zneužít. Normální člověk pro to, aby si pěstoval rodinu, žádné vznešené kecy nepotřebuje a na druhou stranu ho od toho neodradí ani liberálnost jeho okolí ).

Zato jsem alergická na ty, komu je jasné,
září 06, 2012 23:54
pardon odklikla jsem dřív : Petronila
jsem alergická na ty, komu je jasné, kde svět bota tlačí, dokážou ukázat prstem na "viníka" a mají instantní návrhy na řešení ihned pohotově.
září 06, 2012 23:55
Šmarjá, Petronilo, : strejda
Ty se tu chopíš jednoho bodu, mamomu nebo rodiny a jedeš. Copak ty se nedíváš kolem sebe, ty nečteš? Ty nevidíš ten mamon na každém kroku. Peníze jsou na prvním místě úplně před vším. Už i před zdravím. Za chvíli se bude platit i za dýchání čistého vzduchu.
O té rodině, jako o základu státu jsem hovořil proto, že záleží už na té rodině, jak jsou děti vychovávány. Jak se chová ta malá podmnožina té jedné obrovské množiny státu a států. Priority hodnot, ekonomické chování, ekologické cítění, výhled do budoucna, zadní kolečka atd, atd. Toho je moc a každý si tu jistě něco dosadí.

Já už si dokonce myslím, že mezi námi, dříve narozenými, kteří to VŽDY vidí jinak než ti druzí, je fenomén, zvoucí se generační problém. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
A že jsi alergická? No a kdo by na ty nešvary měl poukazovat? Když je ti naši vyvolení nevidí? Nebo nechtějí nic vidět a slyšet. Jen prostý lid... smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
září 07, 2012 00:25
Petronilo : Hanka G
jsem skutečně ráda, že ses zde vyjádřila, a děkuji, moc.
září 07, 2012 00:28
A když se článek jmenuje : strejda
LETNÍ ROZJÍMÁNÍ NAD EVROPOU, jen poznámka z minulého týdne.
Guvernér ČNB Miroslav Singer minulý týden prohlásil, že projekt Eura dosud nesplnil svůj cíl. Ba naopak, sílí hrozba kolapsu Eurozóny, k čemuž mj. nemalou mírou přispívají i ty tzv. záchranné balíčky. To může vést ke katastrofálním důsledkům pro celou EU, včetně nás. Víra, že členství v EU povede k větší ekonomické disciplíně se ukázala býti iluzí. A Britové už mají krizový plán na konec EU. A já jim tleskám.
září 07, 2012 00:30
Jako holka jsem nechápala,jak je možné, že se jen tak rozpadly ohromné a mocné říše - : alena puntíkovaná
a to pakticky za pár dní - z historického hlediska. No, tak dětičky, ořádně otevřete očička a pzorně se dívejte. Je to tady a právě se to začalo odehrávat......když budee mít kliku, budete to mít i komu vyprávět - teda jestli vám budou věřit.....Katolická sírkev se domnívá, že čím vc si nahrabe, tím víc bude chárněná. Což je kardinání omyl......eboť Alláh je veliký.
září 07, 2012 01:12
žádné říše se nerozpadly jen tak, myslím : Hanka G
Jsem názoru, že rozpad říše se nestane jen tak, a může trvat i století. Mám dojem že říše jako třeba Řím se rozpadaly vzhledem k tomu že byly po staletí drženy dohromady vojenskou mocí a nesmírnou nadvládou, a postupně rezavěly válkami, boji o nadvládu, propagací náboženství toho nebo onoho druhu, ale také přírodními pohromami, nemocemi, povstáními, atd.atd. Rozpadla se říše "sovětská" do které jsme patřili, a taky ne ze dne na den, a i říše Americká je v rozkladu, Velká Británie měla až do roku 1948 ve své říši subkontinent Indie, atd. Proč říkám, že říše "Americká" je v rozkladu je proto, že asi 1% drží přes 90% všeho majetku. Jak myslíš že bude zachován Český národ když (a to není řečeno jako kritika, je to prostě fakt) v českých školách sedí tisíce roztomilých vietnamských dětiček a mluví česky. Prostě žijeme historii, a je plná rozkladu národů a jejich splývání. Tohle je pouze můj názor, takže nadávat můžete pouze mně.
září 07, 2012 05:52
V krátkém článku nelze napdsat vše : Podracký
proto se nedivím, že některým věcem někdo nerozumí. Napsal jsem sice knihu, ale tu zase tito lidé číst nebudou, protže je dlouhá. tak tedy co, Když se to zkrátí, tak to není pro každého srozumitelné, když se to vysvětlí, tak je to dlouhé. Individualistům vychovaným v této době není pomoci. Nechápou, že by měli být zodpovědní ke společnosti, myslí jen sebe. Typické je právě to: "To, nakolik se necháš ovládat mamonem, máš pouze ve svých rukou, i to, nakolik se (ne)budeš zajímat o druhé i své okolí. Rovněž tak, nakolik se budeš ke své rodině chovat v duchu toho, že je základ státu (i když mne zrovna k tomu, abych si své rodiny vážila, rozhodně nemotivuje to, že je to "základ státu", na to nejsem zřejmě dost národnostně uvědomělá). Ostatně na "rodinu" se neodvolávali jen komunisti, na tu odvolává úplně KAŽDÝ, i fašouni vyzdvihovali význam rodiny"
Prostě nepochopení, že existuje společnost, která se musí zachovat do budoucnosti, že je k ní nějaká zodpovědnost, že se také děti msuí vychovávat ve škole a je důležité k čemu se tam vychovají.
září 07, 2012 18:08
ahoj strejdo : wendy
souhlasím s tebou. A tu bichli Střet civilizací od Huntingona, tou jsem se zcela nedávno prokousala. Jak je pojem povinná četba pasé, tak tuhle bych doporučila. Není to žádná sranda, to multikulti. Nový fenomen po rozbití kolonií. A obviňovat lidi, kteří mají z toho obavy, z čirého rasizmu, je hluboké nepochopení.
Ne, říše se nerozpadají "jen tak"...
smilies/wink.gif smilies/cool.gif
září 07, 2012 18:18
Nojo. Každá kniha je dlouhá. : strejda
Bible je také dlouhá. Nikde jsem nenašel, kdo ji napsal. A těch jmen... To se nedá zapamatovat. smilies/wink.gif
(Divadlo Sklep - Bible)
září 07, 2012 20:45
hm, pane Podracký, : Petronila
a jak tedy chcete ty děti ve škole vychovávat, když vám nestačí je vychovávat normálně jako slušné lidi?

Vy tady jedním dechem tvrdíte, že je potřeba zachovat civilizaci, a na druhé straně v podstatě dehonestujete názor, že je potřeba děti vychovávat ve slušnosti k sobě i druhým, jako příliš individualistický.

Nerozumím vám. DOmníváte se tedy, že jedinou "záchranou civilizace" je vypjatý nacionalismus?
září 08, 2012 08:36
strejdo, : Petronila
jen to, že je kniha dlouhá, ještě neznamená, že stojí za přečtení.
září 08, 2012 08:38
Nevím, kde jsem napsal, že by děti se neměly vychovávat ke slušnosti : Podracký
Jsem zvyklý na ledasco, ale to už mi paní Petronilo podsouváte příliš mnoho. Děti jsou vychovávány v řádu společnosti a potom se podle toho (většinou) chovají. Vy jste mi už podsunula, že chci rozhodovat o potratech a další věci. Potraty jsou okrajová záležitost, zmínil jsem je okrajově. Je to zvláštní problém a námět na mnoho článků. Ale tento článek byl jaksi o zásadních věcech, o vymírání evropského obyvatelstva, o neschopnosti se bránit nácilí a indoktrinaci atd. To ovšem Vás nezajímá, Vy se chytáte zástupných problémů a snažíte se mne osočit, protže nedovedete na tyto otázky odpovědět.
září 08, 2012 10:08
Pane Podracký, : Petronila
kde jsem Vás obvinila z tvrzení, že by se děti neměly vychovávat ke slušnosti?????

smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif

Předpokládám, že na tom, že by se měly, se shodneme.

Předmětem sporu je to, že Vám to patrně nestačí - tj. abych nebyla špatně pochopena, domníváte se, že vychovávat děti jako slušné lidi je nutné, ale že to nestačí.

Bránit se indoktrinaci (i nacionalistické) může lépe člověk vzdělaný, na tom se snad také shodneme. A bránit se násilí je rovněž nutné, ale domnívám se, že to už je dostatečně ošetřeno existencí policie a soudů, v krajním případě i armády.

Proto nechápu Váš odpor k tomu, aby se lidé vzdělávali a cestovali (a kvůli tomu třeba zakládali rodiny později a měli méně dětí, zato jim ). Skoro mi připadá, že jste přejal to (údajně) muslimské heslo "zvítězíme nad nimi dělohami našich žen".
září 08, 2012 11:42
Já to podsouvání už nebudu komentovat : Podracký
Nemám odpor k tomu, aby mladí lidé cestovali a dlouho studovali, pokud to nebude zhoubné pro počet a kvalitu potomstva.Povinnosti k lidskému rodu se musí plnit přednostně, potom cokoliv jiného. To je zákon přírody. Kdo jej neplní, zanikne. Ale to je Vám zřejmě jedno, hlavně, žýe si užijete.
září 08, 2012 13:34
Pane Podracký, : Komár
k tomu studování a cestování jsem se vyjádřil ve vašem dalším pokračování.

Souhlasím s vámi. Pochopitelně, že nepreferuju, aby měli manželé (nyní už se manželství moc nepreferuje, takže tedy partneři) více dětí, pokud na to "nemají" - tzn. peníze, psychické či výchovné schopnosti, atd. Ale už kdysi dávno se říkalo: dvě děti jsou "za rodiče", to případné třetí je pro vlast...
Jenže v současné době, v těchto létech, jsou většinou rodiny s jedináčky.
září 08, 2012 17:35
Článek je snůška blábolů. : Sinix
Omílaných neustále dokola podle hesla: "Milionkrát opakovaná lež se stane pravdou." Připomíná mi to proslovy jistého Rakušana kolem roku 1930. (Kvalita a množství potomstva) Kdy byla v Evropě nulová zločinnost??? Co je to ten "Řád společnosti"???

Mimochodem, barva pleti Evropanů se mění už od pádu Říma, možná ještě dřív... smilies/undecided.gif smilies/undecided.gif smilies/undecided.gif

***
září 16, 2012 16:23
Sinix : Petronila
tleskající smajlík smilies/wink.gif
září 17, 2012 12:50

Powered by Azrul's Jom Comment
busy