SČÍTÁNÍ LIDU A TISKOVÍ MLUVČÍ
Úterý, 29 březen 2011

Můj dobrý kamarád se, vzhledem ke své běžné profesi, stal sčítacím komisařem. Nemusel to dělat. Práce komisaře je dobrovolná, hodnocená čistými 80,- Kč/hod., takže zhruba stejnou částkou, jako za vysypávání odpadků z pouličních košů do korby multikáry.

 

 

 

     Ano, mohl to odmítnout, bylo to dobrovolné. S tím, že všem bylo řečeno, že jejich odmítnutí bude hodnoceno jako projev neloajality k podniku a zohledněno při chystaném masivním propouštění. Opravdu se mohl svobodně rozhodnout...

 

     Výsledkem bylo jeho naprosté vyčerpání a otrávenost ze situace, kdy po své běžné pracovní době s plným vytížením, musel denně do 20. hodiny roznášet po bytech a jejich občas nerudných obyvatelích sčítací formuláře a pak cca do 22. hodiny na tzv. sběrném místě „kontrolovat a sesazovat" výsledky roznášky po bytech. Ale když to dělal dobrovolně... tak proč si stěžovat, že?

 

      A pak, už jen pro pobavení, mi dal nahlédnout do „Rádce sčítacího komisaře", pamfletu, který každý komisař obdržel při školení na tuhle zodpovědnou činnost. A můžu říct, že hned úvod skutečně pobaví a nemohu si to nechat pro sebe. Opsal jsem to doslova.

 

 

 

 

Jak postupovat při setkání s novináři:

 

  • Když potkáte nečekaně novináře, který se Vás začne vyptávat:

 

  • Usmějte se. Neutíkejte a neříkejte „nesmím nic říct".

     

  • Zdvořile novináři řekněte: „Omlouvám se, ale moje práce je sčítání, novinářům se věnuje tiskový mluvčí SLDB (sčítání lidu, domů, bytů) Ondřej Kubala, který má telefon 602 604 .... Určitě mu zavolejte, rád vám pomůže".

 

  • Pokud se novinář ptá stále dokola, zopakujte vždy bod dva.

 

  • Informujte vedoucího sběrného místa o kontaktu s novinářem (Vedoucí poté informaci předá tiskovému mluvčímu SLBD a tiskovému mluvčímu České pošty).

 

 

     O tenhle výtvor ducha jsem se musel s někým podělit. Jinými slovy: "nesmím vám říct, že vám nesmím nic říct". Tuhle duchaplnost vymyslel pan tiskový mluvčí.

 

     On je to vůbec takový fenomén dnešní doby. Tihle tiskoví mluvčí. Dá se celkem pochopit, že jej má třeba prezident republiky, snad ano, asi je jeho čas příliš drahý. Vůbec mi nevadí, že si jej, ale výhradně za své vlastní peníze, zřizuje například společnost Sazka. Když to akcionářům nevadí, tak je to jejich věc, že si takovou zbytečnost neodpustí. Ale když si tiskového mluvčího vydržuje každá nemocnice okresního formátu, každý okresní úřad, pomalu každá policejní stanice, hasiči, další a další, tak je to za peníze ze státního rozpočtu.

 

      Tak se ptám, proč mám ze svých daní platit další lehkoživky jen proto, že skutečně odpovědní ředitelé a náměstci neumějí otevřít zobák a vymáčknout se? A proto, že „obyčejní zaměstnanci" nesmějí s novináři vůbec promluvit? Že jim nesmějí říct ani to, že mají zákaz s nimi mluvit?

 

     S pozdravem "Ať žije svoboda slova!",

MARTIN Z.

 

 

Komentáře
.. : kolemjdoucí
ale oni umějí otevřít zobák. Ale mohli by taky nedopatřením říct pravdu. A to je vždycky prů*er.
březen 29, 2011 10:42
viděl jsi už někdy jak velcí blbci : Inka
a na jakých postech sedí? Ani se kolikrát nedivím.

březen 29, 2011 11:19
Tiskoví mluvčí jsou potřeba, : mamča
kdo má poslouchat to uhekané ehmmm koktání "zodpovědných" pohlavárů ? Kdyby nějakou nešťastnou náááhodou tiskový mluvčí utrousil kousíček pravdy, zodpovědný pohlavár vyhodí "hlásnou troubu", všechno popře prostřednictvím dalšího tiskového mluvčího a jede se dál.
Hlavně se na tiskové mluvčí angažují převážně hezké holky, nejlépe s právnickým vzděláním, které vědí, že musí mnoha slovy neříct žádná fakta. Někdy se na ně aspoň líp kouká, než na ty hlavouny.
Stejně s námi zametají, mluvčí-nemluvčí. smilies/angry.gif
březen 29, 2011 11:30
Sčítacích komisařů je mi upřímně líto : Míša šíša
Pošťačka líčila mé mamince, jak ohledně toho nespala kolik nocí a probrečela je. Navíc i nějaké tiskopisy předala chybně, takže za práci od nevidím do nevidím jí budou ještě strženy peníze. O dobrovolné činnosti opravdu mluvit nelze.
březen 29, 2011 11:40
Mi přijde úplně jak z Cimermana, : Eva
že ke všemu striktně všichni pošťáci dostali úplně jiný, cizí obvod, než který běžně obhospodařují a tedy důvěrně znají.
To je fakt plod "vrcholového managementu" smilies/cheesy.gif
březen 29, 2011 11:47
Mi přijde úplně jak z Cimermana, : Eva
že ke všemu striktně všichni pošťáci dostali úplně jiný, cizí obvod, než který běžně obhospodařují a tedy důvěrně znají.
To je fakt plod "vrcholového managementu" smilies/cheesy.gif
březen 29, 2011 11:47
Jsem to odklikla fakt jednou : Eva
a, ejhle, kdovíproč je to tu 2X??? smilies/grin.gif
březen 29, 2011 11:49
Možná by Daniela měla mít svého mluvčího : wendy
který by ti s tím velmi rád pomohl...

Tiskový mluvčí je placen i za to, že místo svých nadřízených ze sebe dělá blba pro média. Já bych to teda asi nedělala ani za ty peníze...
A nadřízení jednak neumí, jednak nechtějí, jednak se bojí - a hlavně na informování veřejnosti kašlou.

Už jste splnili svoji občanskou povinnost a máte vysčítáno, změřeno, vyplněno ?
smilies/wink.gif smilies/grin.gif
březen 29, 2011 13:56
Wendy, : Míša šíša
já ne. A pranic se mi do toho nechce. Přímo mě to obtěžuje. smilies/sad.gif
březen 29, 2011 14:03
Hezký článek o sčítání :-)) : mamča
březen 29, 2011 14:19
Dočetla jsem se, že např. v r. 1702 proběhlo tzv. Solní sčítání lidu :) : bb2
kvůli vytvoření Seznamu konzumentů soli, na základě kterého pak byly jednotlivým regionům stanoveny solní přirážky, kterými se řídila distribuce soli :-)

Sčítání je mi lhostejné. Vyplním pár řádek informací, které nepovažuji za tajné a soukromé, protože je snadno každý zjistí i jiným způsobem. Ještě jsem neposílala, ale po prohlídce formuláře odhaduji, že mi to zabere tak 5 minut času u počítače. To je méně, než mi zabere erár jindy, takže pohoda.

U nás dělá sčítacího komisaře naše zdejší poštmistrová. Náš poštovní rajón čítá 13 obcí, to by dvě pošťačky nestíhaly, takže byly posíleny o poštmistry a brigádníky. Jinak to asi nejde ošetřit. Je mi šumák, kdo donese formuláře.

Sčítací komisař si asi občas užije své, s typickým naším remcáním a rádoby usazujícím nebo ironickým stylem. Ale oni jsou z pošt zvyklí na leccos :-) Pracovala jsem tam několik let a byla to docela škola, jeden se zocelí. 80 čistého na hodku není zas tak málo, pro pošťáky, vážně, oni berou dost málo. 176 odpracovaných hodin krát 80 Kč je 14 tisíc čistého, na to pošťačka málokdy dosáhne. Ovšem, že je to zasloužené a zasloužili by víc.

březen 29, 2011 14:23
mamčo, : bb2
prolítla jsem to. Myslím, že to, co Tomio Okamura popsal v souvislosti se sčítáním lidu, zná dobře každý, kdo má občas co do činění se státní správou. Jsem tak zvyklá vyplňovat dokolečka dokola stále stejné údaje pro 7 institucí, že celé sčítání je proti tomu oddechovka ke kafi.
březen 29, 2011 14:29
Jó, Wendy. Ty máš vždycky super nápady! : NČ
Daníííí. Hlásim se na placenýho tiskovýho mluvčího Kudly. Teda - dobře placenýho.
Když mi nevyšlo to placený předsednictví ligy: Za trvalý a nerozborný letní čas.
Jo, dneska sem si někde počet pojednání votom, proč se musí ščítat. Néže by všecky údaje někde, v různejch databázích, nebyly. Jsou! Jenže je nějakej zákon (jistě to parlament pořádně promyslel), kterej zakazuje dávat ty databáze dohromady. To se ze zákona nesmí, to je na vochranu osobních údajů! No, a protože se nesměj slučovat databáze, tak si staťák sloučil všecky údaje do jednoho papíru a votravuje lidi. A dokonce si na to udělal zákon. Todle se smí. A ještě si na to staťák zjedná trapnej zapařenej státní podnik s absolutně neschopnejma řídícíma manažérama, neschopnejma za celej rok i spočítat potřebnej počet lidí pro vobejití známýho počtu domů a bytů. No, proč taky nebyli zrovna ve státnim podniku? Mimo státní podnik, českou poštu, by se tihle exóti v černejch hadrech, se stranickejma legitimacema v kapsách, neuživili. Těžko by jim nějakej soukromej vlastník firmy poskytl zlatý padáky, auta, kreditky, a platy přes 100tis. a to všecko za nic. Vlastně ne za nic. Kdyby aspoň nic nedělali. Jenže voni škoděj. Až se už nedokážou vyznat ani ve vlastnim šupliku, seberou zlatej padák a vodletěj škodit jinam.
A pak mi nějakej přiblblej tiskovej mluvčí bude prostřednictvim trapnejch klipů v tv vykládat, že se ščítá proto, aby stát věděl, kde stavět hřiště, školky, železnice, deálnice... Sv. Prostato!!! Tomu neuvěří vopravdu snad už ani Mikin.
březen 29, 2011 14:30
... : Karlos
Míša Šíša: Chudinka pošťačka, probrečela celý noci... Než o čemkoliv jiném to svědčí o těžký labilitě.

Wendy: nesplnil a pokud za mnou nikdo s tim papírem osobně nepřijde, tak ani nesplním :-)
březen 29, 2011 14:36
To je jasný Karlos - není lejstro - nebude práce : wendy
jsme v Čechách.
Jojo, lidi nevyplněj a nebudou školky ani silnice.. jsme v Čechách.

Že je ale dneska krásné počasí, co ?
smilies/wink.gif
březen 29, 2011 14:45
Karlos : Míša šíša
Nedokážu posoudit, paní neznám a ani jsem s ní osobně nemluvila.
Ovšem kdyby mi zaměstnavatel nepřímo nařídil takovou práci vykonávat, věřím, že bych z toho byla rozhozená taky.
březen 29, 2011 14:50
No Karlosi, sice tě fandim ale dávej bacha. Maj na to zákon a celkem snadno na tebe můžou : NČ
A to, bohužel, i v situaci, kdy ti komisař papíry nedonese.

§ 21
Dodatečné sečtení
(1) Pokud nebylo možné doručit sčítací formuláře ve stanovené lhůtě před rozhodným
okamžikem, je povinností komisaře opakovat doručení sčítacích formulářů nejpozději do 10kalendářních dnů po rozhodném okamžiku. Pokud se ani v tomto termínu nepodaří formuláře doručit,
je povinností povinné osoby si je vyzvednout nejpozději do 20 kalendářních dnů po rozhodném
okamžiku na kterémkoliv pracovišti Úřadu, dodavatele služeb nebo na kterémkoliv obecním úřadu.
(2) Povinná osoba sčítací formulář dodatečně vyplní a předá jej způsobem uvedeným v § 7
odst. 1 písm. b), a to nejpozději do 25. kalendářního dne po rozhodném okamžiku; to neplatí v případě,
kdy Úřad doplní údaje podle § 14 odst. 2.
§ 26
Přestupky
(1) Fyzická osoba, která v souladu s § 16 odst. 1 a 3 převzala od sčítacího komisaře sčítací
formuláře, se dopustí přestupku tím, že převzaté sčítací formuláře nepředá osobám uvedeným v § 16

odst. 6.
(4) Fyzická osoba, která podle § 5 podléhá sčítání, se jako povinná osoba dopustí přestupku tím, že
a) neodevzdá nebo nezašle vyplněný sčítací formulář podle § 7 odst. 1 písm. b), nebo
b) poskytne údaje v rozporu s § 7 odst. 7.
----------------------
Já vosobně si teda myslim, že při tom neskonalym bordelu, co v tom maj, můžou sotva zjistit, kdo se jim na to vykašlal, ale přecijen - můžou.
Fakt by mě ale docela zajímalo, jak by mi dokazovali nevodeslání, kdybych tvrdil, že jsem to řádně vyplněný vhodil do počtovní schránky na žižkovskym rohu. Dneska přeci platí poštovní pravidlo - dnes podáte, zítra ztratíme. Hnal bych to až do Štrasbůrgu nebo do Haagu.
březen 29, 2011 14:58
... : Karlos
Minule jsem na to zapomněl a prd se stalo :-)
březen 29, 2011 15:04
jo Wendy - ty nebudou, i když vyplníme... : alena puntík
ony totiž už byly. Než začala řádit ta neviditelná ruka trhu, bylo školek a jeslí jak máku. No - ale byly to celkem nové budovy, postavené na pěkném místě, v zeleni, dosžitelné mhd.....tak ta ruka usoudila, že k parchantům ať si ženský seženou chůvy a školky a jesle darovalas za pusinku kámošům a kámošům kámošů. Např. v jesličkách (bývalých) v Černé Růži juiž nejsou jesle, ale nějaká podivná společnost...tedy ouřad. V Jesličkách v Revolýuční, kam chodil Píťa, , je nyní soukromým bytem. Jinak nechápu, co pořád chtějí sčítat. U každého prdu musíte uvádět rodné číslo. Jste nemocný, zdravý, jdete k zubaři, trvale se přihlašujete, vyzvedáváte si poštu, kupujete si tramvajenku, žádáte o důchod nebo o podporu, nastupujete do práce, ženíte se, vdáváte se, porodíte,rozvádíte se, umřete....všude, všude musíte uvádět rodné číslo. Takže by snad stačilo vyťukat rodné číslo a dovíte sše o tom člověku naprosto všecko...i tio zda a kdy měl průjem a co na to bral. Na receptu je vaše rodné číslo. A silnice budou i kdyby nevyplnil nikdo nic...nebo se Wendy vážně domníváš, že snad naši potentáti začnou jezdit vlakem?
březen 29, 2011 15:07
Jo, Karlosi : NČ
budu tě následovat :-) Jenom mě trápí, že by kvůli mýmu lemplovství mohly děti přijít vo školku.
březen 29, 2011 15:09
NČ : Karlos
Hele, skoro všechny důležitý informace se daj vyčíst ze správních evidencí. Četl jsem dobrej článek v Týdnu a naši představitelé se vymlouvaj, že to sčítání musíme dělat hlavně kvůli EU. Blbost, většina ostatních zemí žádný sčítání nedělala a to info pro EU normálně vytáhli z evidencí a pohoda. Že by bylo info ze sčítání tááák moc důležitý pro to, aby se vědělo, kde stavět školky, o tom dost silně pochybuju :-)

Hlavně se nebojte do toho dotazníku nepsat něco, co se vám nelíbí, nebo se vám zdá moc osobní. Za tohle vás nikdo postihnout nemůže, jelikož dotazník by měl být dle slov ČSÚ anonymizován, tzn. před vyhodnocením dat budou smazány vaše osobní údaje. smilies/wink.gif
březen 29, 2011 15:49
... : bb2
nedělejme z toho vědu, je to jen další drobná zbytná úřednická záležitost z mnoha jiných
březen 29, 2011 15:59
... : Poštovní trpaslík
Jo a ke všemu už pošťákům mzdu za tuto akci pokrátili, jeden nám před dvěma týdny zkolaboval... Počet komisařů je cca poloviční až třetinový oproti minulému sčítání. By mne zajímalo kdo za Č. Poštu dával dohromady smlouvu o sčítání... Buďte na své komisaře hodní. Jsou v tom nevinně... Což říkal už Švejk.
březen 29, 2011 16:51
tak jsem to zrovna vyplnil : vlk
byt je rekonstrukci, takže otázky 3-13 jsou bezpředmětné. Pracuji jako ztaměstnanec v místě trvalého pobytu a chodím do něj pěšky 90 a více minut smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
Odesráno elektronicky (počítač samo doma nemáme, a vyznávám Jedi náboženství)
březen 29, 2011 17:25
vlk : Ivča
smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gifvlk se nažere a koza zůstane celá...

březen 29, 2011 17:39
Hmmmmm : Mikin
to je snad na celem svete normalni, ze pracovnik (at uz se jedna o bankovniho urednika nebo treba cistice kanalu) odkaze novinare budto na sveho sefa, nebo na mluvciho.
Protoze je placeny za svou praci a ne za kecani. A protoze ten sef odpovi na otazky lepe.
Svata prostato !
To snad pochopi i NC, ktery veri tomu, ze zemetreseni v Japonsku zavinili Americani !!!
březen 29, 2011 20:22
Mikine, na celým světě možná, ale jsme v Čechách... : wendy
vlku - Jedi má poměrně velké procentní zastoupení ! Michal ho myslím uvedl taky... to jsou věci.

Potřebné údaje by si orgány jistě mohly vytáhnout z již dotázaných a uložených dat - ale podle nějakého švihlého zákona se tyto údaje nesmějí sdružovat- ochrana osobních dat !
Nebo udělat to jako v Němcích ! Ale - jsme holt v Čechách.
smilies/wink.gif
březen 30, 2011 08:07
Hmmmmmmm : NČ
Šéf samozřejmě vodpoví lépe, když jde vo komplexní pohled na věc. Zná souvislosti a měl by znát i strategii. Docela určitě vodpoví lépe než nějakej kecálek, honosně zvanej tiskovej mluvčí. Takže v tom sme naprosto zajedno. Jsem rád, že si bezva rozumíme.
Co se tejče dotazů novinářů k řadovejm prcovnikum, neptaj se jich na komplexní pohledy. Nýbrš je zajímá, a i lidi by to zajímalo, právě jenom jejich vosobní názor na ten úsek práce, JIM svěřenej. Nebo na vytvořený pracovní podmínky, na coš jim samozřejmě žádnej šéf ani placenej kecal nikdy nevodpoví popravdě. A z tý vobavy ze sdělený pravdy právě prameněj ty zákazy hovorů s novinářema.
Nebylo tomu tak ale vždycky. Mám docela v paměti, jak, když jsme kdysi v Tesle s kolektivem získali hrdý titul Brigáda socialistické práce, přišel za mnou, jako za vedoucím BSP, novinář až z Rudého Práva. Nikdo mi nezakazoval s nim mluvit a dokonce sám soudruh ředitel nám k rozhovoru poskytl svou zasedací místnost. Tak takhle tomu bylo kdysi.
březen 30, 2011 11:41
Vlku, wendy, : Míša 2
i mně se náš mladej svěřil, že je Jedi vyznání. Tož to jsem zvědavá, jak s těmito zajímavými informacemi statistici naloží. Možná se usoudí, že místo nové školky je potřeba postavit Jedi modlitebnu smilies/cheesy.gif
březen 30, 2011 12:16
Míšo : wendy
super !!! smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
březen 30, 2011 13:35
bb2 : mamča
Zapsání jakékoliv (nepravdivé) víry je informace celkem nevinná. Horší je, když se několik set až několik tisíc opožděných puberťáků národnosti České, přihlásí k Rómské národnosti. Vypadá to jako sranda, aktéři argumentují různými výhodami Rómů, ale už si neuvědomí, že tímto zkresleným počtem obyvatel Rómské národnosti, jim vlastně nahrávají. I proto chodili různí Rómští aktivisté do rodin našich snědých spoluobčanů, aby je přesvědčili, že nemají psát že jsou Češi nebo Slováci, ale hrdě se přihlásili ke své "diskriminované" národnosti. Od počtu členů různých minorit se odvíjejí různé programy, jak vzdělávací(což je chvályhodné, leč většinou zbytečné), tak především sociální.
A o to tady jde.
březen 30, 2011 16:40
však říkám, Švejci : bb2
kde to má smysl, ale dá to práci, tam nemáme na boj za cokoli čas, energii, ale kde můžeme tak nějak bezpracně a bez rizika sabotovat, tam se rozvineme a v hospodě nebo v kanclu u kafe o tom pěkně povykládáme. Mně to přijde hloupé, ale možná to zbabělé kverulanství není jen česká specialita.
březen 30, 2011 17:59
se Švejkem : vlk
bych opravdu rád neměl nic společného, je to četba depresivní a smutná. Co taky od rudého čecha-komisaře čekat, že jo.
Ale: Stát mi za posledních 20 let, co jsem živil sebe, rodinu a z největší části stát za to nedal ani ň. Děravé silnice, školství v úpadku, zdravotnictví hrabe prachy a neřeší zdraví lidí, soudci straní darebákům. Takže proč bych mu měl pomáhat, když mi jen škodí!?

Dnes jsem po delší době mluvil se synem, dře angličtinu, snaží se co nejrychleji dokončit školu a nabrat co nejvíce oprávnění a průkazů. Cíl má jasný, zmizet z téhle po×××né země pryč co nejrychleji. Má mou plnou podporu. Jsme banda zabělců, jinde by ti zm××i ve vládě dávno měli kulku u zdi.
březen 30, 2011 18:11
Pohadky na pokracovani : Mikin
NC: Nebylo tomu tak ale vždycky. Mám docela v paměti, jak, když jsme kdysi v Tesle s kolektivem získali hrdý titul Brigáda socialistické práce, přišel za mnou, jako za vedoucím BSP, novinář až z Rudého Práva. Nikdo mi nezakazoval s nim mluvit a dokonce sám soudruh ředitel nám k rozhovoru poskytl svou zasedací místnost. Tak takhle tomu bylo kdysi.

A protoze NC byl uz v te dobe statecny a neohrozeny tepatel nesvaru, tak to rekl novinari (az z Rudeho Prava) naplno:
"soudruhu redaktore, stoji to tady za starou backoru. Na zachodech neni toaletni papir, v dilnach je zima, chybi naradi, ve vedeni jsou neschopni lemplove, komunisti kradou jako straky a ROH se delnika nezastane, protoze odborarskej predseda je taky komous. Jo soudruhu redaktore a tomu kolaborantovi, co ho na Hrad dosadili okupanti vyridte, ze mu prijdu rozkopat pr*** !!!"
Rude Pravo cely rozhovor pochopitelne otisklo a byla zjednana okamzita naprava. Na zachodech se objevil drsny toaletni papir z N.P. papierne Harmanec, v dilnach pribylo kvalitni naradi z Bulharske Lidove Republiky a zacalo se vic topit, do vedeni prisli mladi, schopni nekomuniste, komunisti prestali krast a ROH se zacalo neohrozene bit za zajmy delniku. Dr. Husak zamcel dvere sve kancelare na tri zapady a jeste je zabarikadoval.
Jo a abych nezapomnel - kvalita vyrobku N.P.Tesla se zlepsila tak dramaticky, ze tam firmy Sony, Hitachi a Toshiba poslaly prumyslove spiony.
A tak to tehdy deti bylo......
březen 30, 2011 18:35
Jak to tak sleduji, : strejda
stále mi vychází, že toto sčítání bude přesným součtem nepřesných čísel.
březen 31, 2011 00:16
Nevím jak kde, : wendy
ale např. o bezvřetenových spřádacích strojích za komančů tady vážně špionili, a v našem sklářském výzkumáku taky - dělali jsme i pro vojáky... oni tu byli kromě těch všelijakých mrch i šikovný a chytrý lidi za každého režimu. Takže v tomto směru já bych se z cizáků zas až tak moc nepohvězičkovávala.

strejdo, a to je škoda, protože co to dá práce a ct to stojí peněz..
smilies/wink.gif
březen 31, 2011 07:40
wendy : mamča
Zase na druhou stranu bych se radovala "co to dá práce". Je to sice trochu jako stavění "hladové zdi", ale Pošta krom svých přetížených zaměstnanců najala taky spoustu lidí bez práce. Brali i absolventy čehokoliv, takže se ti nezaměstnatelní chudáci dostali aspoň k nějaké práci a vlastnoručně vydělané koruně.
To, že Pošta absolutně nezvládla organizaci, je věc druhá.
březen 31, 2011 09:02
máš pravdu, předsedo ! : wendy
Jsem teď zvqědavá, co bude další Hladová zeď...
smilies/wink.gif
březen 31, 2011 09:24
wendy : mamča
Kdyby třeba zakázky na opravy silnic neměli rozdělené "kamarádi kamarádů", tak by třeba nezaměstnaní mohli opravovat silnice zničené po zimě. Jenže to by aspoň nějaká místní asfaltérská firmička musela tu zakázku dostat, s podmínkou že aspoň dočasně zaměstná pár nezaměstnaných.
Náš děda dělal prvního porevolučního starostu v jedné turisticky vyhledávané obci. Už tenkrát začínali být první nezaměstnaní. Tak prostě starosta zaměstnal prvního obecního nezaměstnaného na "obecně prospěšné práce". Zametal náměstí, vyřezával křoví kolem silnic, hrabal listí na "obecním"....prostě dělal co bylo právě třeba. Bylo to sice za minimální mzdu, ale i tak byl za tu práci rád.
Kdyby takhle uvažovali všude, a obce zaměstnaly aspoň pár ze "svých" nezaměstnaných obyvatel, bylo by všude víc pořádku a míň nešťastných lidí.
Jenže to by všechny kšefty jako např. údržba zeleně apod., nesměly mít obšancované ti "kamarádi kamarádů".
březen 31, 2011 11:26
... : bb2
Nojo, pošta asi podcenila průvodní jevy dlouhodobě nezaměstnaných. Vypadli z pracovního rytmu, starší se hůře orientují, když nemají cvik z práce, nebo se ještě nenaučili organizaci práce (studenti), atd.
U nás a u našich roznášejí pracovníci zdejších pošt, vše klapalo jak švýcarské hodinky.
Já včera vyplnila domovní list, bytový list, osobní list za sebe, za muže, poslala netem. Zabralo to asi 20 minut. Překvapilo mne bezproblémové elektronické odeslání. I návody, videa na webu mi přijdou dobře zpracované. Formulář předvyplněný správně, rychlý pohyb po něm, kontrola, odeslání...v české kotlině nezvykle bezproblémové. To je blbý, že se pozastavuju nad něčím funkčním, žejo.
březen 31, 2011 13:00
Po revoluci to ještě mamčo šlo, : wendy
teď je ale teď... smilies/wink.gif
březen 31, 2011 13:35
mamčo, : bb2
někde, v menších obcích, by to šlo, leccos jde. Jenže to musí chtít i ten nezaměstnaný. U nás taky byly takové tendence. Nakonec byly nejvíc nešťastné zaměstankyně obecního úřadu. Kromě své práce musely hlídat a věčně někde honit i ty, o kterých jsme si všichni mysleli, že jim bylo pomoženo.

Prachy, prachy, prachy.
Naše silnice opravuje a udržuje SÚS a KSÚS, svými zaměstnanci, nemají na to najaté firmy (ty dělají velké zakázky, ne tyhle záplaty). Zaměstnanci přijedou kolem desáté, zafoukají směsí ze stroje díry, které nevyčistili, nevysáli, neořízli. V poledne jsou hodinu a půl na obědě, soused si jezdí v poledne domů a kolem druhé vyráží zpět do práce. V půl třetí si na ohni opečou buřty a v půl čtvrté končí, cestou vyzvedne manželku z práce a jdou nakoupit, ve čtyři jsou doma i s nákupem.
Jenže za ty prachy, co by kdo chtěl. Ani nezaměstnaní se na to nehrnou. A ti silničáři to zase nepouští, protože jinde by museli pořádně máknout. Tak se to málo placené leháro toleruje.
Díry zafoukané levnou směsí jsou příští rok o něco větší, výplň z nich přes zimu zase vyletí ven.
březen 31, 2011 13:43
bb2 : mamča
Jasně, že když někdo dělat nechce, tak ho nikdo nedonutí. Jenže v malých obcích je "na každého vidět". Kdyby se ten "obecní zaměstnanec" flákal, místní drbny by to donesly na úřad dřív, než by dotyčný řekl švec.

Opravy silnic nižších tříd jsou všeobecně bídné. Zaplácnutí špinavých děr lopatou dehtu smíchaného se štěrkem vydrží jen do doby, než to auta rozjezdí. Ale to je zase na příslušném majiteli komunikace, aby si tu správcovskou firmu ohlídal.
březen 31, 2011 13:58
wendy : mamča
Včera jsem viděla první vlaštovku : Dva občané a dvě občanky Rómské národnosti zametali chodník kolem kruhového objezdu Na Skalce. Jeden z nich pak ještě pohraboval trávník.
Pravda, byli to tak cca padesátníci, co si zřejmě ještě pamatovali, že peníze se získávají prací.
březen 31, 2011 14:01
... : bb2
majitel komunikace za hranicemi obce je stát:-) obec na lepší opravy nemá, stát zřejmě taky ne. SÚS opraví krásným asfaltovým kobercem, ale - to jsme zase u těch rozkutálených miliard..


březen 31, 2011 14:11
Wendy : Mikin
tu mantru o bezvretenovych strojich uz jsem parkrat nekde cetl. Bohuzel toho v osumdesatych letech bylo na vyvoz smerem na zapad cim dal min. A vyrobky Tesly uz vubec ne.
Tady jde o to, ze se NC snazi srovnavat demokracii s dobou, kdy mu soudruh reditel coby vedoucimu BSP dovolil hovorit se soudruhem novinarem. Ten rozhovor bych chtel slyset. smilies/grin.gif
Vzpominam si na jiny, porizeny za navstevy Michaila Gorbaceva v jakemsi kolchoze. Perestrojkou posedly Gorby se ptal jakesi druzstevnice na jeji plat.
"Muj plat je dostacujici, soudruhu generalni tajemniku", pravila ta dobra zena.
"No dobre, ale kolik rublu si maticko vydelate mesicne?" chtel vedet Gorby.
"Vydelam si tolik, aby me to stacilo ke spokojenemu zivotu" rycela nadsene baba.
Jak rikam - velice rad bych si vyslechl predsedu BSP Nahodneho Ctenare.
duben 01, 2011 08:05
Ale jo Mikine, : wendy
jenže mě štve, když někdo říká, že dřív to úplně všechno stálo za prdlajs a dnes se musíme dívat hlavně na to, jak se máme komplet líp! (ještě že jsem to po sobě přečetla, ve slově "stálo" jsem sáhla na písmenu R...)
smilies/wink.gif
duben 01, 2011 08:59
I u nás se mamčo podobné vaštovky občas objeví : wendy
města má ale příkazem, že je musí střídat a už není s kým - tak ti pracovití jsou naštvaní bez práce a ti ostatní se schovávají a vyšklebují.
smilies/wink.gif
duben 01, 2011 13:24
Mikine, s pohádkou jsi mě dostal. : toulavej
stejně jako bývalý vedoucí BSP :-) Čekal jsem hodně, ale takovou srandu ne . . . Já si to snad okopíruju a budu číst až mi bude smutno.
duben 01, 2011 16:30
... : Mikin
Wendy, vsak jo. Ceskoslovensko bylo jeste po valce v lehkem prumyslu velmoci, tak se snad uplne vsechno komousum pokazit nepodarilo. Moc toho ovsem nezustalo - nedovedu si treba predstavit nikoho, kdo by dal v osumdesatych letech prednost Jawe pred Hondou, nebo Tesle Color pred Sony Trinitron. Zasluhu na tom podle me maji castecne i ty permamentne ozrale Brigady Soc. Prc.

Toulavej, diky za uznani, ja se taky chechtam jeste ted.....
Ja mel tady na Bear Creeku pred lety kurnik a tak jsem slepicim vyvesil z Ceska privezenou ceduli: Zde pracuje Brigada Socialisticke Prace. Pod vednim: (doplneno rucne) s. Kohout
duben 01, 2011 19:17
z FÚ: : vlk
Vážený pane,
vracíme Vám na přepracování daňové přiznání, a to vzhledem k tomu, že jste do
kolonky "Vyživované osoby" nesprávně uvedl: vláda, parlament, státní
úředníci a cikáni.
duben 02, 2011 14:49

Powered by Azrul's Jom Comment
busy