DERNIÉRA VLADIMÍRA DLOUHÉHO
Neděle, 20 červen 2010

Takhle zpráva mi doslova vyrazila dech... Je mi to moc líto, jelikož jsem ho měla ráda, hlavně jeho krásný hlas. Byl to skvělý herec. Ještěže s námi bude dál žít ve filmech, inscenacích, a seriálech, které natočil. A možná i v nějakých záznamech z divadelních her.  Jeho příjemný hlas, kterým promlouval v dabbingu, byl vynikající; podle mě jedním z našich nejlepších dabérů.

 

 

 

 

     Vladimír Dlouhý, jeden z nejcharizmatičtějších filmových, televizních a divadelních herců své generace, zemřel v neděli večer. Podlehl těžké nemoci, jíž čelil už téměř dva roky . Před dvěma týdny oslavil teprve své padesáté druhé narozeniny. Trvalou přízeň publika si vysoký tmavovlasý herec s pronikavýma modrýma očima a zvláštním melancholickým výrazem získal především v řadě televizních a filmových rolí a coby titulní hrdina desítek překrásných pohádek - ani nemá smysl tu všechny jím ztvárněné postavy vyjmenovávat, však si ho každý v nějaké té báječné roli pamatujeme.

 

     Snad z těch filmových připomenu pár ... psychiatra, úzkostlivě pečujícího o svůj vzhled, vedoucího pacienty k dodržování „základních civilizačních návyků" v mistrovském povídkovém opusu Petra Zelenky Knoflíkáři, či postava bezskrupulózního moderátora bulvární televizní show v Ondříčkově komedii Jedna ruka netleská.  Nebo - životní outsider Tyčka v černé fotbalové komedii Jakuba Sluky Non plus ultras, báječně hrál i v dramatech Milenci a vrazi a Krev zmizelého. 

    

 

 

 

      Jeho poslední filmovou rolí byla úloha v Jáklově dramatu o známém trestanci - Kajínek, která bude mít premiéru letos v srpnu.

 

     Dokázal hrát zcela civilně i velmi expresivně, vklouznul přesvědčivě do kůže kladných i záporných, komických i tragických postav. Velké pracovní vypětí při natáčení několika filmů a seriálů ročně však bylo vykupováno dlouholetou závislostí na alkoholu, což se podepsalo na jeho zdravotních problémech. Nadměrné pití, ale i kouření, kterého se nedokázal zbavit ani po sérii závažných operací... Škoda... velká škoda. Škoda báječného herce, manžela i táty dvou čtyřletých kloučků...

 

 d@niela 

 

 

Komentáře
Dani : skaz
brečím, ale i proto, co jsi napsala - nakolik jsi ho znala - nakolik přebíráš z bulváru - páni, to by všichni bezdomovci už tady nebyli - možná i jiní - víš, rakovina není otázka tohoto - je mi moc líto, že jsi to napsala ty .
červen 20, 2010 23:27
4 Skaz : Sidon
Je to velice smutné a tvrdé konstatování, ale pokud je to, vlastně byla, pravda, jak to Daniela napsala, tak je to myslím docela na místě, přece si nebude vymýšlet nějaké "pohádky". Alkohol a cigarety ve spojení s rakovinou nemůžou nikomu pomoct.
Možná by mu asi ani nepomohlo, kdyby nekouřil a nepíl, ale Vladimír se o to nejspíš ani nepokusil. V takových situacích je to velmi těžké. Znám několik lidí, co prodělali rakovinu a jsou na tom teď celkem dobře, jenže ono velice záleží na tom druhu rakoviny a kde se nachází. Dobrého člověka je vždycky škoda ,a je to pak rána pro více lidí, ale pokud by se měl ten člověk trápit a žít v těžkých bolestech, pak je pro něho smrt vysvobozením. My nikdo nevíme proč jsme tady a co se s náma stane po smrti, ale jsme nastavení tak, že tadyto "slzavé údolí" neopouštíme rádi a ostatní toho, kdo odejde oplakávají. Ale, co když je mu daleko líp, než mu bylo tady ? Věřím, že tady jsme v jakémsi "očistci", a proto by se měli lidi chovat tak, aby sem už nemuseli zpátky. I bez vyznání nějaké víry.
červen 21, 2010 00:34
je mi ho opravdu velmi líto, : d@niela
milá Skaz, ale jistě víš, že mnoho fajn lidí se nedovedlo a nedovede zbavit závislostí, které jim pak zbytečně krátí život. V žádném případě to nebylo míněno jako nějaká urážka; pouze jen konstatování smutného a bohužel i známého faktu.
Jinak - alkoholismus je vedený jako nemoc a mj. opravdu není jen výsadou bezdomovců.

červen 21, 2010 01:18
... : mia
zpráva mě zaskočila podobně jako nedávno ta s Petrem Mukem. Pamatuju si jak jsme coby děti šly povinně v rámci vyučování na film Už zase skáču přes kaluže, kde hrál s paní Hadrbolcovou a panem Hlušičkou a svou roli zahrál moc hezky. Z filmů, které jsem měla možnost vidět v posledních letech mě nejvíc zaujal v repríze TV filmu Ta třetí podle románu Jaroslava Havlíčka, kde hrál s Luckou Vondráčkovou. Opravdu pan herec. I jeho hlas v dabingu člověk okamžitě poznal. Měl krásné oči a úsměv a taky krásnou manželku a pěkné děti. Škoda, že mu nebylo dopřáno žít déle.
červen 21, 2010 07:20
co se to děje? : alena puntíkovaná
to je nějaká epidemie, nebo co?
červen 21, 2010 08:12
Ano - epidemie : wendy
věku a nemocí ? Muk - Smoljak - Dlouhý.
Člověk se nestane dobrým tím, že zemře, že se o jeho prohřešcích nebude mluvit nebo co. Ale Vladimíra Dlouhého si jednoznačně budeme pamatovat jako skvělého herce - to je málo ? Věru není. Takže tak.
smilies/wink.gif
červen 21, 2010 08:31
já se nemohu zbavit pocitu, : Inka
že si svůj konec vybral záměrně sám, přesto že měl kolem sebe lidi kterým na něm velmi záleželo, své rodiče, bratra, manželku a dvě malé krásné a zdravé děti, těmto lidem velmi záleželo ma tom, aby svůj život vedl jinak. Ale nic z toho pro něj nebyla dost velká motivace, přesto že byl tak charismatický a talentovaný. Připravil svým bližním jen velké a dlouholeté trápení. Je mi jich moc líto, ale zárověn je to pro ně vysovobození. Vláďovi je už dobře. Je mi upřímně líto každého kdo musí žít s alkoholikem, nikdo si nedokáže představit, té marné energie a snahy o změnu jeho života a potažmo i života jeho bližních. která by se dala využít úplně jinak. Omlouvám se, nemohu a ani nechci truchlit nad člověkem, který viděl a zabýval se pouze sám sebou a způsobil svým bližním tolik bolesti.
červen 21, 2010 08:56
presne tak Inka : Sipik
svoju cestu si vybral sam...
mam otca alkoholika, byval to fantasticky otec,vzdelany, scitany, citlivy...
teraz je z neho troska mysliaca len na to, kde zohnat dalsiu flasu vodky
Akekolvek snahy rodiny o to, aby sa liecil odmieta. A tak chodi opity na carach, pada na zem, neje, prespi cele dni,trasie sa cely,nielen ruky, utieram po nom dlazku ked obcas nestihne dobehnut na zachod, alebo mu to mozno ani nedojde ze sa pocural. Nikomu by som nezelala to prezivat so svojim blizkym. Smrt alkoholika je pre rodinu vykupenim
červen 21, 2010 09:44
nemohu souhlasit : erika
je nutno oddělovat soukromý život člověka od jeho díla, ať je tím dílem cokoliv (nebo by jste se fakt radši nechaly operovat uspořádaným Cvachem, jak nevěrným nespolehlivým Blažejem?)
V řadách velkých umělců se nachází a vždy nacházelo nespočetně alkoholiků, úchylů, egoistů a jiných hajzlíků všeho druhu a snad nikdo by nechtěl, aby radši nebyli a netrápili svým životem své blízké? Pokuď někoho kvůli jeho tvorbě milují miliony lidí, asi má ten člověk něco do sebe, ne? Asi jim nějak obohatil jejich životy a má tudíž právo na existenci, dokonce obdiv? Vemte si Hemingwaye, Jacka Londona, St. Kinga, Warhola, Churchille atd. atd..
Ostatně nikdo nikoho nenutí žít s alkoholikem, to je volba těch ženských a za sebe říkám, že většinou se jim divím, ale někdy ne, protože někdy je ten človek tak charismatický a inspirující a přitažlivý, že to s ním stojí za to, i za to trápení.
Takže já truchlím, měla jsem ho moc ráda

smilies/cry.gif
červen 21, 2010 11:03
eriko, : Andrea2
smůla je, že je "tak charismatický a inspirující a přitažlivý" většinou jen pro ty, co s ním nežijí.
Měla jsem taky možnost si něco podobného zažít, se svým otcem. Pokud to ještě bylo únosné, tak to bylo i snesitelné. Ale ke konci to už vydržet šlo těžko.
Čímž opravdu nechci výše zmiňovaného nějak v tomhle hodnotit, vzpomínám si na množství těch překrásných rolí, budu na něj vzpomomínat opravdu se smutkem, jenže, je mi líto, že se víc nemírnil, mohl tu být určitě ještě o hodně déle.
Ano, je pravda, že je mezi umělci hodně alkoholiků, všichni to víme. A proto je mi tak líto, že si nedovedou trochu poručit. Jo, závislost je záležitost opravdu smrtelná.
červen 21, 2010 11:10
i já jsem ho měla ráda, : Inka
ale svým životem mě natolik zklamal, že jsem si ho přestala vážit jako člověka. Nedokázal si vážit sám sebe, svého zdraví, talentu, hodné ženy a rodiny, svých zdravých a malých dětí (ke kterým měl být daleko zodpovědnější, když už si je pořídil).... a vůbec všeho co mu život dal, což není zase tak samozřejmé!

Znám pár invalidních lidí, co se jako invalidní narodili a jsou velmi těžce postižení, jsou to neobyčejně vnitřně silní lidé, srovanli se s osudem, nepláčí, neskuhrají......, nejen že si samostaně žijí své životy, dokážou ještě i podnikat a pomáhat dalším lidem i když jsou naprosto veřejnosti neznámí. Mezi nimi je i Kristýnka co sem dříve chodila na Kudlanku. Takové lidi nesmírně obdivuji, smekám před nimi kloubouk a mají můj neskonalý obdiv.
červen 21, 2010 12:41
Dagmar Pecková jednou řekla,že nelze : carie
uvařit, utřít si ruce od mouky a večer špičkově zazpívat Carmen. Všechno je něco za něco.
červen 21, 2010 14:11
Jsou lidé silni a méně silní : wendy
mezi civily i mezi umělci.

červen 21, 2010 14:15
Ani já nesouhlasím, : Eva
víme o podstatě života tak strašlivě málo, že bych si vůbec nedovolila na někoho házet kamenama.....ledaže se cítíte fakt zcela bez viny smilies/wink.gif
červen 21, 2010 15:18
... : bb2
Je spousta lidí, o kterých se dá říct právě jen to - chlastal, hulil, trápil lidi kolem sebe, nasekal dluhy. Měla jsem kolegyni, která mi v jejích 40 a mých 26 vykládala, jak se těší, až jim s manželem bude o 10 víc. Jejich 3 děti budou dospělé, samostatné, domek opravený a budou si užívat, chodit s pejsky na procházku, s vnoučaty na výlety. O 5 let později si stěžovala, že je vdaná, ale žije vlastně sama, její muž z práce do hospody a večer jen mlčky kouří, nic neudělá, je vzteklý a protivný. Kouřil a pil čím dál víc a v 55 zemřel na rakovinu hrtanu. Ona je sama, domek neopravený, procházet se chodí akorát na hřbitov.

Vladimír Dlouhý dal lidem, kteří chodí do divadla nebo sledují české filmy víc než jiní tři lidé dohromady. Kolegové se o něm vyjadřují s velikou úctou a přátelsky. Tahle část jeho osobnosti převážila nejspíš to ostatní. Jeho krásná mladá žena asi věděla, proč s ním je a má s ním dvě děti. Je ho veliká škoda, což se o spoustě jiných alkoholiků říct nedá. A mně se skoro i příčí nazvat ho alkoholikem, přijde mi to neuctivé. To slovo mám spojené se sockami, co se krčí někde v zaplivaném koutě u bedny. Ne s člověkem formátu V.D. Co my víme, třeba právě to, co dával do svého herectví, musel tvrdě platit a pití a cigarety mu to ulehčovaly.

červen 21, 2010 15:58
herecky : bb2
mi byl sympatický až v dospělejším věku. Jako mladého fešáka jsem ho moc nemusela, přišel mi takový nemastný neslaný nedovařený...Zrál jak víno, podobně jako Karel Roden. Bude chybět.
červen 21, 2010 16:01
souhlas s bb i Evou : tentokrat bez nicku
ono je to s umelci proste jine. Muj tatinek byl umelec, pak mu prisli na problemy s jatry, prestal pit a kourit a okamzite prestal taky tvorit... od te doby uz nic opravdu zasadniho neudelal. Skoro vsichni vyjimecni umelci jsou v praktickem zivote v podstate nepouzitelni nebo alespon nesnesou srovnani s "normalnimi" lidmi.
Vladimir Dlouhy mi bude chybet...
červen 21, 2010 16:10
Holky napsaly jste rozvláčněji a pěkně : wendy
to co já na začátku jednou větou...jo, rozervaný umělec nebývá klišé...
smilies/wink.gif
červen 21, 2010 16:18
bb : erika
mně se právě jako puberťačce zalíbil už v Dobré vodě smilies/smiley.gif
Ale máš pravdu, pak zrál jako víno.
červen 21, 2010 17:16
bb : Sipik
bb, alkoholici nie su len socky, je medzi nimi kopa vzdelanych ludi popijajucich potajomky, su medzi nimi vysokoskolski profesori, lekari, kopa umelcov. Moj otec bol vyborny projektant, naucil sa chlastat uz na vyske, v robote za sociku to pokracovalo, ale este to dako zvladal, posledne roky je uz ale seriozne zavisly a su dni, kedy v duchu riesim logistiku co budem robit ak do rana exne... a to je otec ktoreho som ako dieta milovala a ktory sa nam venoval podstatne viac ako mama :-(
červen 21, 2010 20:39
auuu : Eva48
tak ráda jsem chodila na Kudlanku, těšila se na Vaše rady, diskuse, souboje Krakonoš, Bodka, poslední dobou házíte mezi sebou jen jedy, máte patenty a práva cupovat ty, kteří se na Vás v dobré víře obrátí a teď diskuse na život Vladimíra Dlouhého, znaly jste jej, víte o něm víc, než bulvár? Co pieta k blízkým, jeho práci...., milé Kudlanky, nekousejte zbytečně...
červen 21, 2010 20:44
Mně se jako herec nelíbil : Petronila
ani trochu, ale jeho život bych si rozhodně soudit netroufala. A jako člověka je mi ho samozřejmě líto.
červen 21, 2010 21:10
Ale no tak Evo, : Krakonoš
snad nejni tak zle? Já nemám pocit, že by se to tu nějak změnilo. Mně připadá, že je kudla požád - v dobrym - stejná. Snad mi chyběj některý diskutéři, který tu bejvali často a dnes jsou kdoví kde, ale místo nich zas přicházej jiný, běh života, nikdo z nás neví, jak dlouho ho to zdejší grafomanění bude bavit a kdy napíše poslední canc.
Dlouhýho jsem vosobně neznal, takže nevim, jakej byl nebo nebyl, a je to vcelku fuk. Jako herec mě až teprv coby zralej chlap přesvědčil, že má na tom komediantským nebi svý místo. A kdyby mohl zestárnout do nějaký tý sedumdesátky, asi bysme vod něj ještě hodně pěknýho viděli a slyšeli. Takže je ho škoda, naco víc keců?
červen 21, 2010 22:04
Evi48 nijak se to tu nezměnilo, : Inka
každý tu má ve své slušnosti právo na svůj názor. A každý to cítíme prostě jinak.
červen 21, 2010 22:11
Vždyť je jedno, : alena puntíkovaná
jestli se uchlastal, nebo skočil z Nuseláku. Sklutečnost je ta, že je mrtvej. Už nežije a to je věčná škoda, protože jako herec byl vynikající. Už jako malej měl talent - viz. "už zase skáču přes kaluže". Jinak, milá Evičko48, pokud ti moje komentáře nelíbí - tak je prostě nčti. Ale i já mám právo vyjádřit svůj - byť jedovatý - názor.
červen 21, 2010 23:51
aleně : Eva48
opak je pavdou, já se na Tvé komentáře těším, Tvou jedovatost v diskusi miluju a mnohdy jsem s Tebou, příště se i zapojím,Krakonoši vítej, jsi super chlap a jinak všem díky a moc se na Vás těším smilies/cheesy.gif
červen 22, 2010 10:36
Krakonoši, jak ty to děláš :-) : toulavej
.
červen 25, 2010 09:47

Powered by Azrul's Jom Comment
busy