JE AMERIKA RASISTICKÁ?
Pondělí, 03 květen 2010

Amerika prostě nemůže být bez problémů, to už je snad zdejší koníček,,.  Ještě se nevyřešil první problém - zdravotní reforma, a už se vynořil další - reforma bankovnictví. Je nutná, samozřejmě - firma Goldman & Sachs přivedla Ameriku a vlastně svět na pokraj krize, vlastně do ní.


 .
.
      Heslo „Příliš velká na to, abychom ji nechali padnout" vstoupilo v platnost, banky dostaly miliardy dolarů z federální rezervy, která neexistuje - ty peníze si Amerika půjčila v Číně.  Pak vidíme ve zprávách zveřejněno, jak si vedoucí banek rozdělují milionové prémie. Tohle je v pořádku?
.
     Prezident Obama to chce řešit, ale Republikáni a Demokraté, snad už z principu se nemohou dohodnou jak.A máme tu problém další, nikoli nově narozený, problém který tu už léta je a dlouho se jím nikdo nezabýval, problém ilegální imigrace. Jsme znova u toho. Někdo navrhne řešení, jiní začnou křičet, že to je diskriminace.
.
     Stalo se teď v Arizoně, kde si dovolili navrhnout zákon, že každý je povinen mít u sebe ID = něco jako občanku/řidičák v jednom. Neslýchaná troufalost, to je omezování osobní svobody! Když zrovna nejedu autem, když se nechystám letět letadlem, nemusím u sebe nic takového mít. Žádnej policajt nemá právo mně otravovat, to přece dá každému blbci, promiňte - Američanovi - rozum, ne?
.
.
     A teď vám řeknu něco v podstatě absurdního: hranice s Mexikem není skoro hlídána, prostě na to zdejší pohraniční stráže nestačí; přebíhajících Mexičanů je mnohem víc než hlídajících a hranice je příliš dlouhá.
 .
     Říkám si tedy s povzdechem: že když nevíte jak, zeptejte se Rusů, ti to zvládli... Ano, už se vynořují i návrhy stáhnout armádu z Iráku a Afganistanu a nechat vojáky radši hlídat hranice. Byli by vlastně doma, nikdo by na ně nestřílel, a ještě by to bylo levnější než ta nesmyslná válka, co ji Amerika nemůže vyhrát, tak jako nevyhrála od druhé světové války nikde.

     Nemám naprosto nic proti Mexiku a Mexičanům, jsou to ubozí a chudí lidé. Ale jejich ilegální přítomnost stojí třeba jen ve zdravotnictví příliš mnoho peněz. Arizona si teď dovolila navrhnout zákon, který dovoluje policii legitimovat na pohled podezřelé osoby za rasistický a snižující Ameriku na úroveň fašismu. 
. 
     Přitom v Arizoně je v tuto dobu odhadem, nikdo to přesně neví - minimálně půl milionu nelegálních imigrantů.
.
     Ano, Amerika bez nich nemůže existovat, pracují za zlomek toho, co by museli zaměstnavatelé platit Američanům, a stejně by za ty peníze nikdo nešel na pole sklízet např. rajčata nebo jahody, atd. atd..... .
     .
     Dobře si pamatuju, jak jsem kdysi, po příchodu do Ameriky, sháněl první práci. Ani na mytí nádobí za minimální zákonný plat mne nikdo nechtěl přijmout, pořád jsem byl pro ně příliš drahý. Až mi to jeden zaměstnavatel vysvětlil: "Jako pomocníkovi bych ti musel platit aspoň šest dolarů na hodinu a za to můžu mít tři Mexičany."
 .
     Ano, měl pravdu.  
..
..
 Uvedu vám pár příkladů:
. 
  • Amy Pacheco, ilegální imigrantka, přišla do Ameriky jako malé dítě s rodiči; dnes studuje, zadarmo, vysokou školu a organizuje teď protestní pochod do Washingtonu.
  • Renata Teodoro žije v Americe 16 let, dnes je jí 22. Její matka a sourozenci byli vypovězeni zpět do Brazílie v roce 2007, a ona organizuje podpůrnou akci pro reformu imigračních zákonů.

 

      Tři republikánští senátoři z Floridy se vmísili s tím, že tito studenti jsou Američané, nikdy žádný zákon neporušili a mělo by jim být uděleno občanství. A dále - Mexický prezident Felipe de Jesús Calderón Hinojosa protestuje proti svévolné akci Arizony, která je prý očividně zaměřena proti mexickým občanům. Skutečně? Uvědomte si: pokud se vám zachce v Mexiku žít, musíte si opatřit příslušné povolení, jinak můžete být zatčeni a po pár letech vězení vás vypovědí. Kdybyste se snad do Mexika chtěli vrátit, už vás tam nepustí, pokud přelezete plot a chytnou vás, je za to až 10 let ve vězení, mastná pokuta a nové vypovězení.

 

     Abyste povolení k pobytu v Mexiku dostali, musíte mít dost peněz na pobyt, pracovní povolení prostě nedostanete. Získat práci načerno je vyloučeno, mají dost svých nezaměstnaných. Pokud se vám zachce se projít, jen tak, ok, můžete, ale musíte mít u sebe pas, jinak hrozí, inu, viz výše.

Jak to tak vypadá, Amerika je zjevně špatná, když chce jen totéž.... Mj. nepřipomíná vám to nic podobného? 
.
Michal
.
Komentáře
Asi bude rasistická podobně jako my.... : wendy
já nejsem její bezvýhradný a nesoudný obdivovatel, ale ono se toho na ni teď nahrnulo docela dost. A reakce na různé interní problémy, to se někdy těžko posuzuje z pohledu vnějšího pozorovatele. To známe,že....
smilies/wink.gif smilies/cool.gif smilies/shocked.gif
květen 03, 2010 10:45
Amerika má problém s vlastní demokracií, kterou vyváží do světa. : toulavej
Amerika má problém s vlastní demokracií, kterou vyváží do světa.
98 % obyvatel jsou přistěhovalci, kteří si vystavěli pro sebe pevnost a jednoho dne si řekli, že další přistěhovalce už nechtějí a začali těm novým bránit v přístupu do jejich bohaté prosperující pevnosti. A imigranti – teď z Mexika – se ptají, jak to, že se jim v přístupu do pevnosti brání, když sami jsou také imigranti. Jenom přišli o něco dřív. To se pak těžko ideologicky zdůvodňuje. Zvláště lidem, kteří se vlastně vrací do „své vlasti“, protože až do roku 1848 celý jihozápad USA – Arizona, Nové Mexiko, Kalifornie, Nevada i kus Wyomingu a Utahu - patřil Mexiku a Mexičané ten kout země začali kolonizovat jako první. To odtržení má na svědomí vyhlášení nezávislosti Texasu a následná dvanáctiletá válka, kterou Mexiko prohrálo. Taky první misie a kostely mají španělské názvy a architekturu. A že jsou tam „doma“ dokazuje ta jejich schopnost sběru jahod na poli ve 40°C ve stínu. Na poli stín není, takže můžeš deset stupňů přidat navíc – prostě hic, jako v pekle, kterej nesnesou nejen žádní bílí, ale dokonce už ani američtí černoši i když nic nedělají :-)))

Samozřejmě, Amerika je jiná, než Čechy a tak se tam najde hodně lidí, co si nechtějí nechat od vlády něco nařizovat a nechat se bezdůvodně kontrolovat státem. V Čechách víc jak polovina občanů souhlasí s namátkovými kontrolami policií třeba na silnicích, dokonce ty bezpečnostní akce a kontrolu na alkohol podporuje. Jsme vychované ovce, zvyklé na občanský průkaz už 70 let. V Americe nic takovýho není nutný, když od státu nic nepotřebuješ a žiješ si někde v pustině a nejezdíš autem, tak žádný ID nemáš. Indiáni už vůbec ne. Pořád je to ještě svobodnej svět, svobodnější než život v Evropě. A o tuhle svobodu, která se neustále zmenšuje – za ty roky, co tam jezdím, je to dobře poznat – nechtějí někteří, co si to uvědomují, přijít.
Vždycky to začíná bohulibým důvodem – kontrola kvůli větší bezpečnosti. A tak jsou všude kamery, každej je dohledatelnej přes občanku, pas, kreditku, mobil, zubaře, lékárníka . . . a každej další důvod na zpřísnění, utažení šroubů, je pro stát dobrej. A lidi si postupně zvykají a souhlasí, jako v Čechách :-) . . . A nebo si zvyknout nechtějí. Někteří. To ve svobodný zemi.
květen 03, 2010 11:48
To jstě, ale čas oponou trnul a změnil se, pokročil : wendy
Tyhle věci se nastavují podle nejslabšího, nejhoršího článku. A lidí je moc a zlobí. Hele, kdyby byli lidi poctiví nebylo by potřeba ani pokladních v marketu - každý by si zboží načipoval sám, zaplatil a šel by si po svých, stačilo by jen pár aistentek prodeje pro ty, kteří by potřebovali pomoc. To je scifi, viď.
A jaká je situace ? Pořád se musí kontrovat, v letadlech, nádražích, v obchodech, ve sportu, všude lidí podvádějí. A taky páchají. Nejen že kradou psy a auta, což se bude muset zřejmě čipovat kvůli dohledání. Ale budou se muset za chvíli čipovat i děti. Svoboda bez papírů je hezká věc, jenže to s lidma prostě globálě nejde.
květen 03, 2010 14:19
Stoji nad zamyslenim : Daniel
Je to zvlastni ale je to bohuzel tak. I kdyz rasismus je bran vsemi moznymi prostredky..
Neco takoveho presne vystihuje nasledny odkaz nad kterym se musi clovek opravdu zamyslet: http://vimeo.com/11219730
květen 03, 2010 15:09
Připomíná to soumrak Římské říše. : Milan
Nihil novum sub sole.
USA jsou na sestupné trajektorii, čehož nejviditelnějším znamením je odklon od vesmírné expanse.
A "barbaři" pronikají přes hranice se svými jazykem i svými zvyky a postupně mění od jihu USA k obrazu svému.
Když Římská říše ukončila expansi a začala se věnovat ochraně hranice, probíhalo to podobně. Jen ti tehdejší barbaři přicházeli se svými jazykem a svými zvyky ze severovýchodu.

květen 03, 2010 15:50
Tak to mi něco připomíná, : Michal
myslím příspěvek Toulavýho. Na co skončila prvobytně pospolná společnost? Na čem ztroskotalo husitské město Tábor? A konečně na čem ztroskotal celý slavný komunismus? Idea jak všichni budeme pracovat a každý dostane co potřebuje. Já vím, bylo toho mnohem víc, zjednodušuju, ale zas ne tak moc. To že budeme všichni ukáznění prostě nefungovalo, nefunguje a nikdy nebude. Kontrola prostě musí být.
Že Mexiko prohrálo válku a přišlo o území je fakt. Ale bylo snad Mexiko jedinou zemí která takhle dopadla? Nepřišlo náhodou předválečné Československo o Podkarpatskou Rus? Tenkrát bylo o táákový kus delší a přesto nemělo hranici s Ruskem. Ono totiž Polsko bylo jinde. Kdo to dneska ví.
Tady platí zákony které jsou dány a buď je budete dodržovat, nebo ponesete důsledky. Zní to krutě, ale ti ilegálové, v Česku se s nimi potýkáte také, porušili zákon a proto by měli nést důsledky. Ať byli dospělí když přišli, nebo to byly děti které přišly s rodiči. Dnes už děti nejsou a ty protestující studentky studují zadarmo, protože jsou utiskovaná menšina. Kdo to platí? Přece ti slušní, co chodí do práce a platí daně. Přitom jejich děti nestudují, rodiče na to nemají.
Pokud jde o zemědělství, tak tady ses pane Toulavej pěkně uťal, nebo toho moc nevíš. Četl jsem pár knih o tom, jak na sklizeň přicházeli dělníci z Mexika, farmáři pro ně měli ubytovny, a po sklizni se zase vrátili domů. Sám jsem vezl autobusem výpravu těchto "přistěhovalců" z Mexika do Kalifornie. Problém ale je, jak je dostat do autobusu po sklizni.
Můj bratranec pracoval v Los Angeles u firmy, kde byla výplata každý pátek v poledne. Mexičtí zaměstnanci si odskočili do obchodu vedle vyměnit šeky, a když šli z práce čekaly tam autobusy INS (Immigration and Naturalisation Service), ti mají pod palcem hlídání hranic. Mexičané spořádaně nastoupili do autobusů, zamávali, rozloučili se s tím, že v pondělí budou řádně v práci. A byli. Nebyli to žádní dělníci na poli,k to byla továrna. Amerika je na své náklady odvezla na víkend domů. Je tohle v pořádku? Tady přece nelze argumentovat tím, že Kalifornie dřív patřila Mexiku.
Čechy dřív patřily Rakousku-Uhersku, a přesto se ne hranicích střílelo, když se někdo chtěl podívat domů do Rakous.
Ale zpět k Mexiku. Já vidím paradox v tom, že v Mexiku musím u sebe mít doklady, jinak mi hrozí vězení a vypovězení. Je to zákon. Ilegální Mexičané v Americe proti naprosto stejnému zákonu tvrdě protestují a křičí, jak je Amerika rasistická. Zkrátka - všichni jsme si rovni, ale někteří jsme si rovnější, že.
květen 03, 2010 15:51
nevím Michale, jestli jsme v rozporu s těmi zemědělskými dělníky . . . : toulavej
jestli je pro Kalifornii nebo jiný stát výhodné dovážet/odvážet zdarma nedostatkovou pracovní sílu, je to její věc. Asi to mají spočítané, že se jim to vyplatí – na práci mají dělníky a o víkendu jim ve státě nezlobí. A že se někomu nechce vracet do bídy je asi normální. Není nic divného na tom, že každý jde za lepším. Ty jsi odešel z toho srabu v Československu, abys mohl žít lepší život, ve svobodné zemi, v Americe. Měl jsi štěstí, že jsi odcházel z komunistického bloku a v době, kdy nebyl problém dostat politický azyl a trvalý pobyt. Ti z Mexika jdou z bídy také za lepším. Problém je, že jich přibývá víc, než je americká společnost ochotna tolerovat. Já rozumím tomu, že je to problém. Vidím ty ilegály čekat na křižovatce a když naskočí červená, proplétají se mezi auty a nabízí banány a jiné ovoce, květiny nebo umytí předního skla. Znám to. A nebo prodávají v Hollywoodu mapy rozmístění rezidencí filmových hvězd za deset dolarů takovým hejlům, jako jsem já a za dvě míle si stejnou mapu v obchodě můžeš koupit za dva tři dolary – kdybys to ovšem věděl dopředu :-). Demokracie je slabá vůči drzosti a není snadný ji ubránit. Ale jsem vždycky ve střehu, když se pod záminkou větší ochrany začnou utahovat šrouby větším kontrolováním lidí. Já si svobody velmi vážím, protože po větší část mýho života jsem v ní nežil a byl jsem neustále kontrolovaný – ve škole i v práci i v osobním volnu. A i když je svoboda spojená se vším negativním, co k ní patří, jako jsou podvody a kriminalita, nerad bych se jí vzdal výměnou za větší bezpečnost spojenou větším kontrolováním a zasahováním do mýho života.

Na tom příkladu je dobře vidět ten rozdíl oproti Čechám. Tam si někdo dovolil NAVRHNOUT legitimovat „na pohled podezřelé osoby“ a někomu se to nezdá, proč to dělat. V Čechách legitimuje policie kdykoli kohokoliv - preventivně a NIKDO se nad tím vůbec nepozastaví, jestli je to v pořádku i když k tomu není zjevný důvod – viz kontroly na silnici. Samozřejmě, stejně, jako jsem svítil v Mexiku mezi malými snědými hispánci, „svítí“ zase oni svou zjevnou odlišností vzhledu, takže jsou snadno podle rasy rozpoznatelní a tedy i podezřelí. Což se dá vhodně využít jako „rasismus“.
květen 03, 2010 17:28
... : Mikin
Ja tyhle nejruznejsi omezeni svobody vcetne bezpecnostnich kamer taky nemam rad ale nevim, jak by to bez nich v soucasne dobe slo. Treba v pripade toho pitomce co zaparkoval car bomb na Time Square uz diky kameram vsichni vi jak vypada a nejspis ho chytnou.....
Souhlasim s Michalem v tom, ze zeme ma pravo imigraci hlidat a regulovat. Dela to ostatne kazdy...... Osamostatneni Texasu byla docela normalni revoluce proti zkorumpovane vlade a byla stejne legalni jako osvobozeni cele Ameriky od Britanie. Mexicka vlada tehdy prohrala a tim to konci......
S cim ale Michale naprosto nesouhlasim je tahle tva poznamka: "ta nesmyslná válka, co ji Amerika nemůže vyhrát, tak jako nevyhrála od druhé světové války nikde."
To je takovy typicky levicacky kec, ktery nekteri lide porad opakuji s tim, ze to bude jednou pravda. Kdyby to tak bylo, tak by dnes vladli v Jizni Koreji, na Grenade a buhvi kde jeste komunisti, v Paname Noriega a v Iraku Saddam. Ze je v techhle a dalsich zemich demokracie je dusledek prave toho, ze Amerika vsechny valky neprohrala.
To jen tak na okraj - nechci odbocovat od hlavniho tema.

květen 03, 2010 18:38
Michale, mas pravdu : Alena P-H
a to narknout tebe z rasizmu vuci Mexicanum by bylo uplne nemozne. smilies/smiley.gif Souhlasim s tebou ve vsem, i v te valecne zmince.
Mikine, neber to jako vytku. Ja silne verim, ze kazdy ma pravo na svuj nazor a pravo ho vyjadrit. Ale jenom otazka:doopravdy si myslis, ze v Iraku je ted lip a ze je to demokracie, popripade ze to stalo stalo za tolik lidskych zivotu a stradani? A za tolik nove-vytvorenych fanatickych nepratel USA a tech par spojencu, co mame? Zatim? Vzdyt nam vsichni ti spojenci s 5 vojaky odchazeji...

Ale zpatky k tematu.
Je zbytecne diskutovat o rasizmu v spojeni s kontrolami dokladu. Nebo jestli je limitovani slobody, kdyz zabranime komukoli odkudkoli prijit a zit na uzemi jineho statu.
Nebo diskutovat o tom, jak nam Mexicani vlastne zabezpecuji luxusni zivot, pac jsou to oni kdo nam zbiraj jahody a rajcata na polich. Tahle diskuse by mohla trvat hodiny a nikoho by nepresvedcila.
Spis se zeptam – jak by se komu libilo mit havarku s ilegalnim pristehovalcem? Neni sance na zadne penize od jeho pojistky. Vsechny vydaje s opravou auta ci vlastnim zdravim nese clovek sam. Tohle se stalo me zname a stalo ji to vic nez moc. A nejen penez.
Nebo kdyz clovek nahle onemocni a musi jit na emergency? Tak bude cekat hodiny protoze ilegalove(nejenom oni , ale vetsinou oni – aspon u nas v Kalifornii) se leci pres emergency a zadara. Tohle se stalo mne, kdyz mne chytil zlucnikovej zachvat. Hodna pani na recepci mi poradila odejit a zavolat si zachranku, to sice stoji pojistovnu o moc vic – ale mate prednost pred cekajicimi neplaticimi klienty.
A taky mame hodne Hispancu clenu gangu, importeru drog. Proc by jsme meli pripustit to, co se deje v Mexiku byt i US problemem?
Ale taky z druhe strany – pri ilegalnim prekroceni hranic pres poust kupa imigrantu umira, mnoho z nich je vykoristovano jejich zamestnavateli, mnoho z nich zije v nelidskych podminkach, treba 10 lidi v jednom pokoji? Prikladu je bohuzel vic nez dost.
Jedinym vychodiskem je zabezpecit slusne a lidske smlouvy pro oficialne prichazejici pracovniky. Dostanou lidske penize a bude se vedet kdo jsou zac.
Jak by se treba CS libilo pustit si neomezeny pocet pristehovalcu treba z Kosova ci Ukrajiny bez dokladu? Mnoho z nich jsou urcite hodni pracoviti lide, ale stejne – neni logictejsi vedet, koho si pustis do domu?

květen 03, 2010 19:26
Aleno P-H : Mikin
Ja s tebou celkem souhlasim. Jak v nazorech na imigraci, tak i v tech ostatnich. Cely Irak byl nejspis omyl. Stalo to prilis penez a zivotu. I kdyz nechat tam Saddama by byla taky hruza. Jestli se tam maji lidi ted lip? Nekteri asi ano, Kurdove urcite, vetsina asi ne. Dulezite je, jak to bude vypadat za 10 - 20 let.
Ale o tom jsem vubec nepsal. Reagoval jsem jen na Michalovu poznamku o tom, ze "Amerika nevyhrala od 2. svetove valky nikde".
Coz je podle me nesmysl.....
květen 03, 2010 19:42
Fajn Mikine, : Alena P-H
nemyslela jsem to rypave. Ja jsem ale velmi "protivalecna" a nedalo mi to nezareagovat...promin
květen 03, 2010 19:57
Mikine, : Michal
to že Amerika nevyhrála není můj názor, nebyl jsem tu ani za Koreje, ani za Vietnamu, ani za... To mi jeden válečný veterán z druhé světové, náš přítel řekl na večeři v klubu veteránů za přítomnosti jiných. Nazvat tyhle vysloužilé vojáky levičáky bych si teda zrovna netrouf. Co mi řekli je toto: válku můžeš vyhrát, nebo prohrát, nic mezi tím. A válka v Iráku se vyhrát nedá. Dá se trochu omezit strana nepřátelská, pak to předat místním a odejít, ale není to vítězství. Takže co je to?
Pokud jde o Sadáma, nechci ho hájit, to rozhodně ne. Byl to diktátor, to je bez keců Ale, on takový Tiso byl diktátor taky. Dokud tam byl, Jugoslávie fungovala. Když umřel, všichni víme co se stalo.
Co dělal Sadám? Držel pevnou rukou "mír" v zemi, kde teď rozhodně pořádek není. Býval kdysi přítel Ameriky, dokud se to Americe hodilo. Vládnul krvavou rukou tam, kde to jinak nešlo. Ti co jsou u relativní moci dneska se váží jen pozice síly a Sadám ji měl. Stavěl paláce a hromadil bohatství, jistě, kdo by to na jeho místě neudělal. V očích těch kteří nemilosrdně vraždí spoluobčany to je důkaz moci.
Přitom spal každou noc v jiném paláci a kde bude bylo přísné tajemství. On věděl proč, měl příliš mnoho nepřátel.
Ale máš pravdu, kdo ví, co by se stalo kdyby tam zůstal. Teroristické útoky by nepřestaly, naopak, protože by přece Amerika Sadáma podporovala.
Aleno P-H, děkuju za doplnění, přesně jsi to vystihla. Dřív přicházeli legálně a s pasem za prací, měli zajištěné ubytování, pevně stanovenou mzdu. Nebyla velká, ale věděli předem co dostanou. Dnes platí převaděčům, kteří je jak už se stalo, nepřevedli ale.
postříleli.
Na závěr:
Tím se dostávám k hnutí které už se projevilo, a o čem už se výše zmiňuje Milan. A abych to neopisoval, protože souhlasím s každým slovem, zde je co napsal:
USA jsou na sestupné trajektorii, čehož nejviditelnějším znamením je odklon od vesmírné expanse.
A "barbaři" pronikají přes hranice se svými jazykem i svými zvyky a postupně mění od jihu USA k obrazu svému.
Když Římská říše ukončila expansi a začala se věnovat ochraně hranice, probíhalo to podobně. Jen ti tehdejší barbaři přicházeli se svými jazykem a svými zvyky ze severovýchodu.
Je to smutný, ale je to tak. Už opravdu nezbývá, než se vykašlat na svět, přestat být policajtem celého světa a opevnit se na svém území. Podmínka toho je uzavřít hranice a hlídat koho pustí dovnitř. Druhá podmínka je vypořádat se s tím, kdo tu je a zda ho tu chceme nebo ne. Být ilegálem nemá budoucnost, to ví každý, ilegál nebo legál. Vyhnat všechny není zrovna dobrý nápad. Prověřit koho tu chceme a toho legalizovat, ostatní vyhnat. Je jasné, že to budou především kriminální živly, ne ti kdož opravdu v potu tváře pracují.
A úplně nakonec:
Toulavej: my jsme neutekli za žvancem, bohatstvím a snadným životem jako mnozí. Poté co Aničce doporučili odejít z práce kterou milovala, byla učitelka, a to proto že si vzala osobu socialismu zřejmě nepřátelskou jsme pochopili. Když nám nabízejí pas, který mi předtím léta odpírali tak tím asi chtějí něco říct. Když mi k tomu přidali mapu Bělehradu s adresou kanceláře vysokého komisaře OSN pro uprchlíky bylo nám to jasné.
Teď si dovolím ocitovat tebe:
Měl jsi štěstí, že jsi odcházel z komunistického bloku a v době, kdy nebyl problém dostat politický azyl a trvalý pobyt. Kdyby nebylo toho komunismu, drahý příteli, seděl bych doma na pr*deli a nehnal bych se sem. Ale o tom se s tebou dohadovat nebudu, máš mne za vyžírku, prosím. Říká se podle sebe soudím tebe. Na tohle téma se nebudu bavit ani s tebou a ni s nikým jiným. Howgh.
květen 03, 2010 22:59
člověk by řekl, : Alena Bodka
že ti co nejvíc brojí proti dalším přistěhovalcům do USA, budou především Indiáni. Ale kupodivu - není tomu tak - divné, že?
květen 03, 2010 23:17
Michale, : Mikin
vim ze je to mimo tema, ale neda me to..... smilies/cool.gif
proc by nemohl byt valecny veteran z 2. svetove valky levicak ? Pokud ti rekl, ze "Amerika od 2. svetove valky nikde nevyhrala, tak to byl jen jeho nazor. Jini veterani muzou mit nazor presne opacny. Ja ti par zemi kde Amerika vyhrala vyjmenoval a pokud nesouhlasis, nevytahuj na me jakehosi veterana a radeji napis, kde se mylim.
Valka v Iraku se vyhrat opravdu neda, protoze je vyhrana. Nic jineho nez odstraneni Saddama a zavedeni demokracie pokud vim v planu nebylo a proto se vojaci stahuji. Pokud to tam vydrzi tak dlouho jako v Nemecku nebo Japonsku, tak to bude uspech. Pokud tam bude za par let dalsi Saddam, tak bude zase naopak katastrofa a zbytecna obet. Jak uz jsem psal Alene P-H, ja mam taky sve pochybnosti......
S tou americkou podporou Saddama je to jinak nez pises - Saddam byl levicovy diktator, ktery vladl s pomoci komunistickeho bloku. I jeho tajnou policii vycvicila vydochodonemecka STAZI. Amerika Irak podporovala jen kratkem obdobi behem valky s Iranem, ktery zrovna ovladli ajatollahove a kdy hrozilo, ze Iran vyhraje a dojde k destabilizaci cele oblasti. Ze stejnych duvodu ostatne Amerika podporovala i Stalina proti Hitlerovi a nikdo ji to nezazliva......
Jinak se vsemi argumenty o nutnosti kontroly imigrace souhlasim.
květen 04, 2010 01:43
Multikulti obecně začíná být problém. Všude. : wendy
Vyprávěla mi tom moje kamaarádka z Austrálie...

Zákony je nutno dodržovat, nelze se rozčilovat, nebo protestovat, když mněi zrovna v nějaké siituaci nevyhovují. Pořádek mmusí byt ! Podívejte se k nám - když cikánům něco nevyhovuje,okamžitě začnou řvát o diskriminaci. Proto bych protesty podobného rázu v USA brala s nadhledem. Nemusí být vždy oprávněné, že ?

Kontrola - nutná věc. Taková maličkost- včera šla beseda o pančovaném alkoholu - a sami výrobci si stěžovali, že chybí důsledná kontrola a oni leckdy koupí pěkný šunt, myslí se tím výchozí surovina. Lidi mají sklony podvádět, prostě kontrola musí být. To není přežitek minulého režimu, jak se ukazuje.

Diktátory nemůže mít nikdo rád, ale když jsou odejiti, systém se může zhroutit a nastane anarchie. Je to smutné, ale je to tak.

Pamětníky a veterány bych neodsunovala honem stranou, tvrdí-li něco, co se mi nehodí do krámu, Mikine. Ruku na srdce - kdyby tvrdil opak, to by byl ok ? Mluví z nich letitá, někdy trpká zkušenost. Reálie. A Irák ? Stejně se to tam mele a mlet jen tak nepřestane. Kurdy vyvražďovali i např.Turci, je mi jich líto. Teď právě čtu knížku o boji pešmergů proti režimu Husajna, jak to probíhalo. Do pořádku si to musí dát domorodci.
květen 04, 2010 09:49
Michale, nějak nechápu . . . : toulavej
jak jsi přišel na to, že tě mám za vyžírku – protože nic takového jsem nenapsal. Proč bys měl být vyžírka nevím, neznám tě. A že si hledá člověk lepší místo pro život, když tam, co žije, je to špatný, je přece normální. Já ti to nijak nevyčítám, naopak to schvaluju, že jsi odešel. Ale přece úplně stejně uvažují ti Mexičani. Mají jiné důvody, než byly tvoje, místo politických jsou ekonomické, ale výsledek je stejný – chtějí vyřešit svůj nepříznivý stav. Když jsi přijel do Států, ta země tě přijala a dala ti šanci tam žít a živit se jak umíš. Teď tu samou šanci nedává Mexičanům, kteří by se tam možná ani nechtěli usadit, jen si vydělat peníze a vrátit se za čas domů. Když jsem tam byl minule, mluvil jsem s jedním takovým ilegálem z Mexika. Už žil ve Státech deset let, se svou holkou čekali mimino. Říkal, že plánuje vrátit se za čas domů, nechce v Americe zůstat. Jen si chce vydělat pro sebe a svou rodinu v Mexiku peníze. Taky peníze do Mexika posílal. Vyprávěl, jak ho čtyřikrát chytli, když přeplaval Rio Grande a poslali ho zpátky. Trvalo to asi měsíc, než se to nakonec povedlo. Každý večer čekali schovaní někde na břehu až si je vyzvedne převaděč a ukáže místo, kde se dá dneska přeplavat. Až na pátý pokus se mu podařilo schovat se, aby ho nenašli. Bylo jich ve skupině asi 30-40 a většinu vždycky na břehu pochytali. Celou noc ležel pod nějakým keřem a doufal, že ho nenajdou, když prohledávali okolí. K ránu vylezl a šel hledat Mexičany o kterých věděli, kde bydlí, že jim pomohou. Od nich se pak dostal dál od hranic na různé stavby. Nebyl to žádný kriminálník, ale spořádaný člověk. Anglicky uměl lepší, než kamarád vysokoškolák. A vyprávěl, jak absurdní je to v Americe. Asi před týdnem v tom městě, když jel autem do práce, udělala policie zátah. Zablokovala hlavní ulici a každé auto kontrolovala. Nikdy předtím se to ještě nestalo. Chytli ho a šel do vězení. Odpoledne jeho holka za něho složila „kauci“ asi 800 dolarů, tak ho pustili, je to už vyřízená věc. I když nemá žádnej platnej dokument, má řidičák a zaregistrovanou káru, SSN a platí daně.
Já ilegály nijak neobhajuju, ale CHÁPU JE. U nás místo hispánců jsou Ukrajinci, taky pořád přibývají a polovina z nich jsou taky ilegálové. Bránit se multikulti společnosti můžeme tak u nás, jsme bílá homogenní společnost. Amerika se nemusí bránit, ona multikulti společnost JE. S tou kontrolou lidí bych to moc nepřeháněl, ale je jasný, že každá společnost, stát, má právo rozhodovat o tom, koho k sobě chce a nebo nechce – proto má Amerika víza.

Pokud jde o sestup USA z prvního místa, není žádný rozumný důvod si myslet, proč by se to nemělo jednou stát s celou západní civilizací. Věci se přirozeně mění, něco zaniká a jiné vzniká. Ale, všichni mohou být v klidu, za života kohokoliv z nás se to určitě nestane. Technologická převaha spojená se svobodou, iniciativou lidí, se nedá jen tak přemoci sociálním inženýrstvím, moudrým řízením společnosti z jednoho stranického centra v Číně, ani neovladatelným chaosem chudých nevzdělaných lidí v Indii nebo Brazílii.
květen 04, 2010 12:03
Toulavej : Alena P-H
Jenom jsem ti vlastne chtela rict, ze ten tvuj znamy nemuze mit original ridicak nebo SSN. Existuje kvetouci trh s "mrtvymi" SSN a falsifikaty. To je dalsi dusledek teto situace. SSN prijima penize od neexistujicich osob a musi se povolit "sledovani" do jejich puvodu. Ale to by stalo penize a takhle se penize nevynakladaji ale prijimaji - je nasnade, co je vyhodnejsi, aspon na prvni pohled.
Je fajn, ze chapes ilegaly. Ja si myslim, ze by jsem snad taky chapala - nicmene ziju v Kalifornii a situace je na hranici unosnosti, nebo vlastne uz za ni.

květen 04, 2010 18:41
vždyť to říkám : wendy
s fenomenem multikulti budou problémy...kmenové uspořádání bylo odjakživa a teď se to nějak komplikuje. Lidí je moc. A když se někteří chovají jak se chovají...
smilies/wink.gif
květen 05, 2010 07:20
Všem : Michal
rád bych upozornil na článek Oty Ulče v Neviditelném Psu. Tenhle pán toho ví mnohem víc než já, proto je jeho článek snad pochopitelnější. Děkuju. A zde je adresa: http://neviditelnypes.lidovky.cz/tiskni.asp?r=p_zahranici&c=A100505_104013_p_zahranici_wag
květen 06, 2010 16:21
po přečtení článku jsem v šoku :-))) : toulavej
vůbec mě nenapadlo, že budeme mít na něco s presidentem Obamou shodný názor :-) To jsem věru nečekal. Amerika si stěžuje na něco a nechce to (ilegály), bez čeho se nedokáže obejít. To je schizofrenie. Úctihodní vážení občané, mnozí sami imigranti, nechtějí žít v hostitelské zemi s dalšími nepovolenými imigranty, kteří jim svou nádenickou prací snižují nákupní ceny domů, jídla, staveb dálnic ap. všude tam, kde je potřebná fyzická namáhavá minimálně placená práce, na kterou by se nikdo jiný, než ilegálové ( laciná, jinak nesehnatelná pracovní síla ) ve 300 milionové zemi, nenašel. Legalizovat pobyt ilegálů je jediné řešení, protože, kdo jiný by jejich práci dělal, kdyby je vypověděli ze země. Ota Ulč píše pěkně, mám pár jeho knížek, ale je třeba brát to povídání s nadhledem. Po Americe se auta „neřítí“, protože max. povolená rychlost 75 MPH je 120 km/h a tu si nikdo nedovolí překročit. To u nás na D1 se minulý týden řítilo pár aut boháčů 180 km/h a policie jen nečinně přihlížela. Každodenní střelba v Arizoně u hranic s Mexikem je úsměvná. Nějaký ten čas jsem tam na různých místech přespával v divočině a nic podobného se kolem mě nedělo, čímž netvrdím, že se to někdy někde nestalo. Arizona je specifická, odlišná zem. Má tu největší Navažskou rezervaci na svým území, nemají letní čas ap.
To podstatný, o co tu jde, je ale ta KONTROLA – buzerace. I Obama – na rozdíl od Oty Ulče - rozeznal, že je rozdíl „povinnost mít stále s sebou důkaz své totožnosti k předložení“ (zákon z r.1940) a „povinnost prokazovat kdykoliv policii svoji identitu, jsem-li podezřelý“ (návrh zákona). Za „podezřelého“ by mohl být totiž označen každý snědý hispánec a proto i neustále svévolně kontrolován. A to by byla naštěstí ještě pořád pro mnoho svobodomyslných Američanů buzerace. Buzerace, kterou v Čechách berou jako samozřejmost a souhlasí s ní většina Čechů. Doufám, že si tuhle svobodomyslnost nenechá Amerika vzít. Obama má u mě první bod :-)
květen 07, 2010 13:27
Toulavej, : Michal
ono se toho na hranici Mexika moc změnilo, zřejmě od doby kdys tam byl. Poslední rok se tam vede krvavá válka okolo drog, a jak se tak na to koukám, jde do tuhého.
Ještě před nedávnem se drogy pašovaly celkem "mírumilovnou" cestou. Skupiny válčily mezi sebou o území, stříleli po sobě, to jo, ale ostatní nechávali na pokoji.
Dneska už se tam nejen střílí, ale uřezávají si hlavy. Podívej se kolem světa kde se tímhle způsobem vyřizují spory a dojdeš jednoznačně k Talibanu. Nechci tvrdit, že jsou tu oni, ale, bohužel, bych se tomu moc nedivil.¨
Chtějí Ameriku zničit, za každou cenu, jakýmikoli prostředky. Nejsou drogy dobrá pomůcka k tomu, aby udělali z lidí blbce, v medicínském pojetí?
Takže, ona zas ta kontrola není tak špatná.
Pokud jde o Mexičany tady, bez kterých se, jak správně chápeš a píšeš, Amerika neobejde, já bych je nevyháněl.
1) Uzavřít hranici a zastavit příval dalších.
2) Dostat je nějak do úřadů, kde by dobrým dali legální pobyt a s ním taky práva legálních obyvatel. Zaručit jim aspoň minimální zákonnou mzdu, kterou teď nemají, ale taky od nich vybírat daně, ty teď také neplatí. Pokud mají falešnou green card, platí na konto někoho jiného a ten z toho může mít pěknou polízanici u berňáku. Donutit je aby měli legální řidičák, ten bez green karty taky nedostanou, a mít pojistku na auto.
3) Deportovat kriminální živly které by prověrkou pro legalizaci neprošly.
Jsem tedy rasista???

Bohužel, aby se tohle mohlo provést, bude nutné se kousku svobody vzdát, třeba v tom, že budu muset nosit u sebe řidičák. Je to tak velká oběť? Jo a mimochodem, když ho zapomenu doma a zastaví mně s autem, že jsem něco proved, jinak ne, prostě jim řeknu číslo řidičáku a oni si ověří, že ostatní údaje znám a já jsem já. Už se mi to stalo a žádný problém. Oni si to stejně ověřují i když ten řidičák mám u sebe.
květen 07, 2010 23:40
Koukám, že je špatně když policie koná i když nekoná : wendy
nebo jak ? Postupně se dostaneme k tomu,že určitý stupeň kontroly je nutný, neb někteří lidé se chovají jako hovada. Pak se PRAVIDLA MUSÍ NASTAVAIT JAKO VŽDY - PODLE TĚCH NEJHORŠÍCH...
Jsem kvůli tomu rasista ?
smilies/wink.gif smilies/shocked.gif
květen 10, 2010 08:00
Wendy : Michal
nejsi.
květen 10, 2010 19:18
Já jsem si to myslela.. : wendy
Tak přeji všem jen příjemná setkání s orgány činnými v různých řízeních, ať vás nikdo nepřepadne a tak.
smilies/wink.gif
květen 11, 2010 07:28

Powered by Azrul's Jom Comment
busy