ZKUSTE NEZAPLATIT VČAS - ANEB EXEKUCE..
Neděle, 14 březen 2010

Tak jsem dnes vyřizovala pro jednu zoufalku nějaké věci, hledala na internetu nejrůznější potřebné informace - a ejhle: na jednom portálu jednoho Městského úřadu jsem viděla "pověšené" oznámení o exekuci.

      No, koukala jsem, jak se z relativně menšího dluhu může stát životní průšvih, který dotyčného dlužníka připravil o střechu nad hlavou. Protože nechci uvádět konkrétní data  (na oněch stránkách jsou volně přístupná), změnila jsem jména... Jinak je všechno (cifry atd.) absolutně pravé....

 

 

 

 

 

Exekuční příkaz

 

Soudní exekutor JUDr. Ignác Křepelák, pověřený provedením exekuce na základě usnesení Okresního soudu v Kocourově ze dne 23. 10. 2009, kterým byla nařízena exekuce podle vykonatelného platebního rozkazu Okresního soudu v Horní Dolní

 

pro 16 280,00 Kč s příslušenstvím

 

rozhodl o provedení exekuce

 

prodejem nemovitostí povinného Nováka Josefa:

 

I. Podíl 1/9

st. pozemek parcelní 155/2 druh: zastavěná plocha a nádvoří o výměře 151 m2, pozemek parcelní číslo 82/2 druh: zahrada o výměře 119 m2, Stavba: v části obce Horní Dolní, č. p. 147 - způsob využití: bydlení na st. parcele 155/2 - vše zapsáno v katastru nemovitostí vedeném Katastrálním úřadem pro Jihočeský kraj,

 

II. Soudní exekutor zakazuje povinnému, aby po doručení tohoto exekučního příkazu nemovitosti označené v bodu I. výroku převedl na někoho jiného nebo je zatížil.

 

III. Soudní exekutor ukládá povinnému, aby do 15 dnu ode dne doručení tohoto exekučního příkazu oznámil soudnímu exekutorovi pověřenému provedením exekuce, zda a kdo má k nemovitostem označeným v bodu I. výroku předkupní právo; pokud tak povinný neučiní, odpovídá za škodu tím způsobenou.

 

Exekuce je vedena k vymožení povinného zaplatit: oprávněnému Beck International, s.r.o. povinným Novák Josef,

 

  •  pohledávku oprávněného ve výši 16 280,00 Kč,
  •  smluvní pokutu ve výši 7 998,00 Kč,
  •  náklady předchozího soudního řízení ve výši 20 308,50 Kč,
  •  náklady oprávněného ve smyslu § 87 odst. 2 zákona c. 120/2001 Sb. ve výši 7 616,00 Kč,

 

tj. celkem 65 709,00 Kč.

 

Pohledávku oprávněného a její příslušenství, náklady předchozího soudního řízení, náklady oprávněného ve smyslu § 87 odst. 2 zákona č. 120/2001 Sb. a náklady exekuce, vše ve výši 65 709,00 Kč

ke dni vydání exekučního příkazu uhradí povinný hotově pouze vykonavateli nebo do pokladny Exekutorského úřadu, nebo na účet soudního exekutora plus

 

  •  náklady exekuce ve výši 13 506,50 Kč

 

Poučení: Dle ust. § 47 odst. 3 e. r. není proti exekučnímu příkazu přípustný opravný prostředek. Dle ust. § 47 odst. 4 e. r., majetek, který je postižen exekučním příkazem, nesmí povinný převést na jiného, zatížit ho nebo s ním jinak nakládat. Právní úkon, kterým by povinný porušil tuto povinnost, je neplatný.

 

Praha 2, dne 5. 12. 2009

JUDr Ignác Křepelák, soudní exekutor

 

 

Komentáře
úděsný... : kamikaL
objedná si nějakej předraženej hrnec - proč se chudák neozval dřív? To se na to určitě vykašlal a myslel si, že se to nějak "samo" vyřeší...
A máme o další bezdomovce navíc...
březen 15, 2010 01:42
Nic o tom nevíš... : opas
Co uděláš s chlapem, který někde dluží, na kontě nic nemá a spolupracovat nechce?
březen 15, 2010 07:59
No, Opasi. : Eva
1. Beck International je společnost, pořádající výlety s prezentací "zázračných hrnců,dek apod" Jejich praktiky prodeje jsou i mediálně velmi známé.
2. Před exekucí často nikdo dlužníka na nic nemusí upozornit a také tyto "krásné" společnosti neupozorní, natož, aby mohl nějak spolupracovat.
3. Za původní dluh 16 tis. Kč je vskutku nemravné prodat člověku celou jeho střechu nad hlavou.
březen 15, 2010 08:47
Tak tomu se říká smůla : David X
Datum soudního rozhodnutí je 23.10. 2009.
Přitom od 1.11. 2009 platí novela exekučního zákona, která znemožňuje exekuci nemovitosti kvůli takto směšným částkám: http://www.zbynekmlcoch.cz/info/pravo/novela_exekutorskeho_zakona_exekucniho_radu_2009.html
http://www.epravo.cz/top/prehled-zmen-z-novely-exekucniho-radu-59087.html
březen 15, 2010 09:04
Eva: : opas
Exekutor neni opravnen hodnotit, nakolik je vznik dluhu moralni nebo neni. Dostane za ukol vymoci na panovi XY dluznou castku ve vysi xxxxxx,-, za coz mu podle zakona nalezi odmena xxxxx,-
Podklady (exekucni titul) - tedy rozsudek nebo nalez rozhodce jsou platne, takze musi konat i kdyz si o tom muze myslet co chce.
březen 15, 2010 09:06
... : mia
pak se člověk nemůže divit, že těm postiženým rupnou nervy a exekutora napadnou. Tady na jihu Čech jeden exekutor zmizel během pracovního dne z povrchu zemského beze stopy smilies/sad.gif pátrali po něm v pořadu Na stopě.
březen 15, 2010 09:24
Mio, : Los evropský.
když nerupnou nervy dlužníkům, rupnou věřitelům - když je zákon mírnější, zase všichni nadávají, že žijeme v kocourkově a dlužníkům se nic nestane a kde se má chudák poctivý člověk domoci svých pohledávek. Manžel je soudní vykonavatel (jsme ve společnosti velmi oblíbeni:-)) a věř, že exekuce nespadne jen tak s nebe - i kdyby neupomínala dlužnou částku zmíněná firma, exekuci vždy předchází platební rozkaz a následně pokus o dohodnutí splátkového kalendáře, a než dojde k exekuci na barák, musí dlužník naházet do koše moc a moc upomínek a nerespektovat moc a moc exekutorem navržených řešení! Bohužel, u nás je nějak zakořeněný pocit, že když si nebudu obsílky přebírat a na exekutora pustím psa nebo vytáhnu pistoli, jsem zcela v právu a NIKDO mi nemůže nic říct...
březen 15, 2010 10:09
Losi : mia
mě je to celkem buřt. Já svoje závazky plním /stálé platby/, hrnce nekupuju, spíš se věcí zbavuju. smilies/wink.gif Jen říkám, co vidím. A vidím, že ta spravedlnost kulhá u nás na obě nohy. Na ty malé se dosáhne vždycky a lépe než na ty velké zlodějiny. Co si myslet o tom, když tady na Šumavě, kde tolik příležitostí k přivýdělku není, jede dědeček s fůrou brambor a starým traktůrkem do škrobárny, policajti mu napařej pokutu ve vyšší částce než dostal za tu forku brambor a podnikatel, který zabil šestnáctiletou holku už pár let trestu uniká. A tak je to i s těmi exekucemi.Pro pár tisíc exekuce na barák, pro miliony se nic neděje. Vždyť to vidíme všichni kolem sebe.
březen 15, 2010 10:25
všude se to teď píše: : ivanka
o co chudí ještě zchudnou, o to bohatší ještě zbohatnou.
takový stavbyvedoucí má kolem 120 tisíc měsíčně, chudák...
březen 15, 2010 11:21
Než jsem začala pracovat : Los evropský.
ve službách justice smilies/wink.gif, také jsem "viděla" - všechno to, co "vidí" normální člověk (tzn. to, co se stane v jeho okolí a známým a pak to, co si přečte v novinách). Ale teprve po pár letech jsem plně pochopila, proč se spravedlnost zobrazuje jako ženská s váhama a se zavázanýma očima - je slepá a je i kulhavá, ale tak to vždycky bylo, je a bude, bohužel... Opravdu jen málo věcí je úplně černobílých.
březen 15, 2010 11:34
Losi : mia
i moji rodinní příslušníci pracují ve službách justice smilies/wink.gif
březen 15, 2010 11:43
Každý nadává na exekutory : wendy
já zatim nadávám na soudy a policii, kteří nejsou schopni od července loňského roku doručit dlužníkovi platební rozkaz...tolik pohled z druhé strany. Oni jsou fakt hned hotoví jen s těmi, kteří nekličkují nepodvádějí a nemlží. Což je sice logické, ale velmi velmi zdlouhavé. Zdravím losa evropského - máš pravdu, předsedo ! Je kulhavá, kdekdo jí uteče.
smilies/wink.gif
březen 15, 2010 11:57
ivanko, : bb2
odkud máš informaci, že bere stavbyvedoucí 120 tisíc, každý měsíc?
březen 15, 2010 12:18
Evo, : bb2
praktiky Beck s.r.o. jsou velmi známé, přesto stále spousta lidí na ty zájezdy jezdí s vidinou dárku a obědu zdarma. Nesymptaziji s tou firmou,ale ani s těmi lidmi - ne dnes, po 20 letech informací o té firmě a o způsobu prodeje. Něco jiného je zneužít zoufalé situace člověka, který udělá další zoufalý čin a zadluží se tak, že přijde o dům - některým lichvářům nejde o úroky z půjčky, ale právě o majetek, který získají exekucí.
A něco zcela jiného, a pro mě nepolitováníhodného, je vlézt do autobusu ZDARMA!, jet na zájezd ZDARMA!, sníst řízek ZDARMA!, podepsat smlouvu na VÝHODNOU NABÍDKU!, a pak se divit.
březen 15, 2010 12:24
jinak, já mám u zaměstnanců exekuce na 35 000 apod. kvůli 600, a nepřijde mi to vůbec nemravné : bb2
600, které nezaplatili Dopravnímu podniku poté, co je chytil revizor bez jízdenky. Měli 10 dnů na to dojít si do pokladny DP a zaplatit, případně požádat v práci o zálohu, pokud by 600 neměli. Při každé vhodné příležitosti jím vtloukám do hlavy pravidlo tří - 1) každý neřešený dluh vás jednou dožene, čím později, tím hůř. 2) dožene vás vždy, protože vaše rodné číslo, číslo OP apod. figuruje ve všech možných databázích, ke kterým má exekutor přístup, změna adresy vám nepomůže, jen situaci zkomplikujete 3) komunikace dokáže divy, když to budete řešit-volat,psát,jednat - tak i dneska dostanete odklad nebo delší lhůtu nebo splátkový kalendář apod. skoro na všechno. Přijďte, obvoláme to, sepíšeme žádosti atd., ať vám to běží a máte klid na duši. Jojojo, určitě..

Přesto - v roce 99 nezaplatil 600 pokutu a v roce 09 mu to spočítali i s náklady exekuce, náklady soudního řízení za věřitele, úroky, pokutou atd. Oni pak chodí a nadávají, že budou volit Paroubka nebo něco podobného, protože nemají na cigára. Chtějí osolit daně "bohatým podnikatelům", protože jedou na dovolenou, na kterou by oni mohli jet už dvakrát, kdyby zaplatili 600 pokutu do 10 dnů, nebo 1000 do 30 dnů, což dostali od revizora na papíru napsáno. Dětem na alimenty pošlou do koruny a nic navíc, protože "na to nemají".
Taková exekuce mi nepřijde vůbec nemravná.
březen 15, 2010 12:33
Mě děsí, : Míša 2
jak lehce může člověk přijít k dluhu. Sestře před lety oznámila VZP, že má u ní dluh na pojistném nějakých 18 tisíc. Zjistilo se, že její bývalá zaměstnavatelka za ni neplatila zdravotní pojištění, průšvih byl, že paní podnikatelka už asi nepodnikala a nebyla nikde k nalezení. Nechápu, že se pojišťovna ozvala až po tak dlouhé době, to už je problém se něčeho dopátrat.
S tím dluhem DP mi bb připomněla, jak známé přišel dopis z DP, že před nějakými čtyřmi lety neuhradila pokutu a pochopitelně jí napočítali i penále. Ona naštěstí měla doma doklad o zaplacení, takže to dopadlo dobře, ale když mi to vyprávěla, uvědomila jsem si, jak kolikrát dělám doma čistku a vyhazuju staré a nezajímavé účty smilies/undecided.gif
Komentář prý je příliš krátký smilies/cheesy.gif
březen 15, 2010 13:02
Komentář je tak akolrát : wendy
Oni s tím nespěchají, s tím upomínání - proč taky, zatím pěkně naskáče penále. Takhle se vydělávají prašule.
smilies/wink.gif smilies/shocked.gif
březen 15, 2010 13:15
Milá ivanko, : Krakonoš
já v tom oboru dělám, jako projektant mám několikanásobně míň než ten stavbyvedoucí (ani von ty prachy ale nemá takhle hezky 12x nebo dokonce 13x do roka), přesto bych to za ty prachy dělat nešel. Je to jedno z nejnáročnějších povolání co se tejče šílenýho tlaku, pod kterým ten člověk je (to se tejká velkejch staveb pro žraloky typu ČEZ atd., stavěním rodinnejch domečků si fakt žádnej stavbyvedoucí tohle nevydělá) zodpovědnost za kvanta lidí, kterým každou chvíli hrozí nějakej fatální úraz. Znám vosobně hodně stavbyvedoucích, dnes to jsou všecko mladý kluci, mladší než já, protože padesátníci tohle tempo nevydrželi a odpadli, často přes infarkty a mrtvice. I pár těch mladejch kluků je po infarktu. Za muže bys ho nechtěla, protože doma prostě skoro nejni, když už je, nemá fakt kapacitu na vyslechnutí tvejch starostí a problémů. Často nejni doma na různý svátky, když se zrovna finišuje. Je skoro lepší mít za muže pilota aerolinek, poměr (stres absence doma) / prachy je u něj příznivější. Riziko, že se nevrátí ze šichty, dost podobný. Takže i pokud by ten plat byl skutečně 120k měsíčně každej měsíc, je naprosto zaslouženej.
březen 15, 2010 15:23
bb, ani já rozhodně nemám informace o firmě Beck 20 let, : Eva
neberu Ti Tvůj názor, jen mi přijdou ti důchodci jako ohrožená skupina. Prostě to mnohdy bývají lidé starší 80 let, kteří před těmi 20 lety již na vlastní kůži pracovně kapitalismus nezažili, žijí poměrně v bídě a kromě Tv celkem izolovaní od dění. Já nevím, jak Ty, ale opravdu nelze čekat od všech takto starých lidí nějakou velkou pružnost a přizpůsobivost nejen v myšlení. To už jim zkrátka tělo nedovolí. Proto mi jaksi stále vadí, že by kvůli řízku zadara, výletu zadara, v hodnotě tak za 300 Kč, měli být vydíráni k nějakému nákupu, který se papírověv různě kamufluje a jistě to nejsou všechno právníci v penzi. A fakt nadále nesoiuhlasím s tím, aby kvůli nějakým připitomělým hrncům z nich udělali bezdomovce. To se odvažuji tvrdit, že zase tolik se neprovinili. Já teda nevím, zda se dožiji, ale možná, že budu ráda, že jakž takž udržím v tom věku hygienu, leč pochybuji, že budu ve stavu "plně informovaném".
březen 16, 2010 00:03
no, vypsala jsem cosi podobného jako Krakonoš, : bb2
pak jsem to smazala z obavy, že se spustí diskuze lidí, co o tom ví houby ale závidí nos mezi očima, a já že nebudu slušná, tak jsem se omezila na podstatnou otázku - odkud bere Ivanka ty informace. Protože z fundovaného zdroje by se dozvěděla i to, co Krakonoš vypsal, včetně toho, že těch 120 nebere každý a ne každý měsíc. Možná dva tři u Unistavu, Skansky. Kolik je Unistavů a jemu podobných a kolik je středních a malých stavebních firem, kde nemá 120 čistého ani majitel. Vše napsal Krakonoš - materiál, lidi, normy, odběratel, subdodavatelé, investor, projektant, stavební úřad, bezpečáci. Jednou nohou na koronárce nebo psychiatrii a druhou v kriminále.

březen 16, 2010 01:30
Evo, : bb2
kdyby bylo na mě, tak bych to těm lidem odpustila a pokud jde o mě, tak podobný způsob obživy by mi byl krajně odporný. Ale - jak to řešit legálně a demokraticky? Zakázat prodejcům typu Beck s.r.o. činnost? Proč? Zakázat lidem od určitého věku účastnit se takových zájezdů? Diskriminace.
Co tedy dělat? Pokud je někdo i v pokročilém věku schopen objednat si zájezd z letáku, vyrazit na stanoviště busu, vyslechnout prodejce a podepsat smlouvu k nákupu zboží, tak mi přijde schopný nést odpovědnost - jak jinak postupovat? U každého prodeje mimo kamennou prodejnu je lhůta, po kterou to zboží může zákazník vrátit a od smlouvy odstoupit. Pokud neodstoupí, musí platit a nemusí to nechat dojít až na exekuci.

Pokud někdo objedná a nezaplatí zboží a projde mu to z důvodu věku nad 70, 80, brzy se najdou filutové, co nastrčí tetičku na 10 zájezdů, aby jim dovezla zboží, co prodají, a u soudu pak zmateně vypovídala, že ji k nákupu nutili prodejci a že už neví, kam ty deky a hrnce strčila.

Koneckonců, i senior může debetní kartou udělat na účtu vítr, nebo roztočit kreditku, a odpovědnost ponese on, ne banka.
březen 16, 2010 01:51
... : bb2
myslím, že to jsou neduhy a že se to časem bude zlepšovat. Už teď většina lidí ví a zná dost, zatímco před 10 lety by ještě naletěli. Generace našich dětí už je jinde než my a snad to tak půjde dál.
březen 16, 2010 01:54
Pokud by se to mělo časem zlepšovat : wendy
tak si myslím,, že by se jaksi měli zlepšovat lidi, prodejci a jejich metody, etika podnikání - a v to tady moc nevěřím, bb. Ty jo ? Pořád zde bude dost těch horších. Jede se ve stylu urvi co můžeš a vydělej co nejvíc jakýmkoliv způsobem. Uvidíme uvidíme uvidíme.
smilies/wink.gif
březen 16, 2010 07:59
Jestliže je někdo dostatečně svéprávnej na to, : Krakonoš
aby dolez v máji k volbám a poslal tuhle zemi v čele s Paroubkem definitivně do pr*ele, tak je i svéprávnej na to, aby nesl plnou zodpovědnost za to, že koupil předraženej šmejd a není schopnej ho zaplatit.
Jo, jsem svině bez sociálního cejtění, v tomhle případě to klidně přiznám! smilies/cheesy.gif
březen 16, 2010 10:54
No, Krakonoši, jaks k tomu přišel???:) : Eva
Takové superego se Ti náhle vylíhlo ? smilies/wink.gifJen jestlivá si u některých důchodců trochu nepleteš příčinu s následkem, jestli on stařík TEPRVEpo těchto bezdomoveckých zkušenostech nezačne obdivovat Parouba, kterého předtím nemohl ani vystát smilies/wink.gif
A kdyby jej obdivoval již dříve, co navrhuješ? Vystřílet?
Tak Ti přeji, za nějakých takových 40 let, jen superbystré a dynamické stáří smilies/wink.gif
březen 16, 2010 23:23
A co v jiných případech ? : wendy
Nemusíš odpovídat, že.
smilies/wink.gif
březen 17, 2010 07:51
Kdo mě zná, : Krakonoš
ví. A kdo mě chce vidět jako vrahouna důchodců, bude mě tak vidět, ať napíšu co napíšu. Takže tak.
březen 17, 2010 11:05
Co to tady plácáš za nesmysly, Krakonoši? : Eva
Když už tedy, napasoval ses tam úplně dobrovolně sám a teď nás tady povýšenecky fousatě usvědčuješ z nějaké předpojatosti vůči Tobě? Mně se spousta Tvých názorů moc líbí, leč občas i z Tebe vypadne "myšlenková perla" smilies/wink.gifJako tedy normálně z každého z nás, jen Ty to rozhodně nepřiznáš smilies/cheesy.gif
Ale je to úplná prkotina smilies/wink.gif
březen 17, 2010 11:51
Co je špatnýho : Krakonoš
na požadavku zodpovědnosti za svoje debilní rozhodnutí pro každýho bez rozdílu věku, pohlaví a vyznání, dokud je dotyčná vosoba způsobilá k právním úkonům a tedy i k volebnímu aktu? Kde se v týhle myšlence skrejvá požadavek na "vystřílení důchdců", kterej jsi mi podsunula? Co mám teda přiznat? Já na týhle myšlence trvám!
březen 17, 2010 14:22
Nelze to aplikovat na pojem "bez rozdílu věku" : wendy
|Stáří bývá někdy kruté, a jak píše Eva, ani ty nevíš, zda budeš jako senior uvažovat bystře a dynamicky, staří to velmi často nedokáží, práve proto se na ně tito prodejci často zaměřují. Trochu empatie, pochopení, k stáru se prostě blbne. Není to třeba na zbavení svéprávnosti, ale znát to je. Je to tak těžké pochopit ?
smilies/wink.gif
březen 17, 2010 14:52
to je právě to, wendy, : bb2
že se nedá dělat nic víc než projevit empatii, ale to těm lidem stejně nepomůže a Krakonoš a já jsme mluvili jen o tom, že nic dělat nelze - pokud jde o dospělého svéprávného. Těžko zařídit několik ombudsmanových poboček, kde by se řešili individuálně případy neuvážených nákupů seniorů, prověřovat, zda babička podlehla lákání nebo zda byla lákána víc než je považováno za přiměřené.
A o ničem jiném Krakonoš, byť stručně a možná stroze, nepíše.
Je snadný napsat "to je smutný a MĚLO BY SE s tím něco dělat", ale jak to udělat? Podle mne lze jen preventivně, od mládí učit a vychovávat lidi k vlastnímu myšlení a návykům, které jim budou prospěšné i v době, kdy už je budou pouze automaticky aplikovat na životní situace.
březen 17, 2010 15:05
oprava : bb2
kde by řešili, nebo kde by se řešily, samo
březen 17, 2010 15:06
Já vím, že se s tím nic moc dělat nedá, : wendy
právě proto jsem psala, že se to zlepší snad jedině jiným přístupem prodejců. Ono napálit sklerotického seniora není nic moc etického, ale co je psáno to je dáno a přes to vlak nejede. Jen jsem se zdráhala přijmout ten strohý odsudek. Trochu profesionální deformace.
Takže tak.
smilies/wink.gif
březen 17, 2010 15:19
wen : mia
dnes tu zas frčel autobus s podobným zájezdem, tak mají stále plno. Jeden pán s paní od nás jezdí mnoho let už také /ne manželé/. Jednou mě taky ten pán nalákal na Beck, poprvé a naposled v mém životě. Abych to pro něj udělala, že když sežene lidi, má provizi. Jednoho pána po mrtvici o dvou holích jsem pak z předváděčky podpírala při chůzi, aby vůbec ze sokolovny došel k autobusu. Psychicky byl ale naprosto fit. Zato někteří už ráno při vstupu do autobusu vypadali, že nemohou cestu zvládnout /třes, shrbeni/ natož vydržet do večera sedět./Já sama byla za celý den grogy./ Prostě kdo neviděl, neuvěří. Ti stálí čerstvější matadoři mě hned upozornili "počkejte, už to začne, ti nám zas budou dávat,ti se do nás pustí". Zírala jsem jak tele, dále jsem byla upozorněna, že se nemám hlásit, když se zeptají, zda jsem tam poprvé, jinak mě budou masážovat.K praktikám prodejců Beck už jsem tu psala kdysi. Nechutné, oplzlé. Mladíčci třicet let se tam olizovali s důchodkyněmi za koupi matrace. Na to být prodejcem takovýchto firem musí být silný žaludek. Ale řekni mi, co to je za rys české povahy, nechat si kydat na hlavu a dobrovolně tam jít znovu?? Taky když mi ten pán ze vsi řekl "tak co Mio příště jedem zas, ne?" tak jsem řekla "nezlobte se, ale už nikdy". Talíře /dárek všem - ale byly to ty zdravotně závadné z Číny/ jsem v autobuse prodala za padesátku /cena zájezdu/ a tlačenku ze závěrečné veselice sežral pes.
březen 17, 2010 15:24
Mio, vážně :-) : bb2
Talíře /dárek všem - ale byly to ty zdravotně závadné z Číny/ jsem v autobuse prodala za padesátku /cena zájezdu/


To je dokonalost sama:-) No Wendy, tak někdo, kdo si koupí za 50 kaček cetku, o které ví, že jí paní Mia dostala zdarma, si vážně nezaslouží slitování :-))
Miu by mi maminka dala za příklad:-))
březen 17, 2010 15:34
... : mia
jinak , abych to trochu odlehčila - byl tam jeden pozitivní zážitek - po dlouhé době, jsem si zas připadala mladá - vzhledem k věku ostatních smilies/grin.gif smilies/grin.gif
březen 17, 2010 15:34
... : bb2
a to se vyplatí! smilies/smiley.gif
březen 17, 2010 15:34
bb : mia
smilies/grin.gif smilies/grin.gif když jsem je prodávala, tak se na mě dívali ostatní z autobusu jako na rozhazovačnou, že takovou vzácnost dávám jen za padesátku. Ten pán co je ode mne koupil pořád opakoval "a to mi je opravdu prodáte jen za padesát korun?" /já mám doma talířů, že bych s nimi mohla na trh/. A babky zas "vy jste hloupá, měla jste si říct aspoň stovku".talíře to nebyly ošklivé, ale mojí důvěru nebudily a asi za deset dní o nich říkali v televizi, že jsou závadné.
březen 17, 2010 15:43
bb : mia
ještě maličkost. Mě samotnou od sebe nenapadlo je nabízet. Ale ony byly jen dva a autobusem se nesl jeden hlas, že je hrozná škoda, že nedávali po čtyřech kusech. A tak jsem je tedy tomu pánovi vedle mne přes uličku nabídla. Bývalo by je ode mne chtělo víc lidí.
březen 17, 2010 16:33
Po pravdě jsem se taky pozastavila nad talíři : wendy
k mie mi to nesedělo. Ale pak přišlo vysvětlení - a juž je zde jiný pohed na věc, že. To jsou ty reakce, kdy neznáme všechny pdrobnosti a okolostojičnosti.
K těm výletníkům - vidím to tak, že staříčkové si prostě vyjednou na výlet, protože třeba nikam jinam moc nejedou. A školení prodejci jim přitom něco holt prodají.
smilies/wink.gif
březen 17, 2010 16:51
wen : mia
k mý cti snad budiž i to, že posílám na advent, na adru,povodně. Zcela anonymně jsem pomohla lidem, který vůbec osobně neznám a doslechla jsem se o jejich tragédii. Dojela jsem na obecní úřad do XY , položila tři stovky na stůl s přáním jestli by je mohli dotyčným předat. A i ještě jedné konkrétní osobě jsem podle svých možností maličko pomáhala,ale když pomůžu, tak o tom nechci mluvit nikde, natož na netu. Jen by mě mrzelo kdybych vypadala jako zištná vychcandíra díky dvěma talířům smilies/wink.gif
březen 17, 2010 17:12
Hele, Krakonoši, mi je taky úplně mdlo : Eva
při pomyšlení, že by měl volby vyhrát Paroub, ale opravdu nechápu Tvůj myšlenkový vývod, že tento strejda, co přijde o barák, protože asi nezaplatí šmejdy, nás pošle definitivně do p*dele, díky tomu, že zvolí Parouba. Jaks k takovému závěru došel, že to je tento případ?
To jediné fakt nechápu a nesouhlasím s tím, že obecně platí.
Důchodce nerovná se volič ČSSD.
A k tomu řešení: to jsme, jako jedinci i celá společnost poněkud zanrdbali, vzdělávání důchodců (vím, spousta by na to i kašlala), ale je to generace narozená třeba v letech 1930-40, dětství před váklou a vákla, poté Únor a komouši a v roce 89 byli již v důchodu, tedy významně mimo hru. Změnil a rozvinul se podstatně celý právní systém, nemohou použít téměř žádné své předchozí letité zkušenosti. A ve stáří zase až tak neblbnou masově, jen se učí pomaleji,více zapomínají, jsou celkově méně výkonní a nemají moc podmínky v tom, že je nic nenutí, třeba pracovně. Jejich obraz reality je nutně zkreslený, neb žijí "ve skleníku".
Tudíž řešením je každý osobně adoptovat svého rodinného důchodce pro politické, právní a hlavně bezpečnostní vzdělávání a potom by se to dávno dalo dělat i organizovaně (na základě zájmu), nějaké kluby, kde by měly přednášky, semináře. Nevím, proč se čerpají ohromné prachy na různé shnilé problematické skupiny obyvatelstva a nikoho nenapadne napsat granty na vzdělávání důchodců pro orientaci v kapitalismu.
A jsme hloupí, že to neuděláme, vymstí se nám to, na jejich chybná rozhodnutí budeme doplácet i v době, kdy tu již dávno nebudou.
U nás je to skupina prostě výhradně neperspektivní, díky své ekonomické osobní nedostatečnosti. Přitom je to obrovský trh a práce s nimi může být i altruistická.
březen 18, 2010 11:33
Evo, : bb2
to je oblast, o které nic nevím, ale tu a tam slyším o univerzitách třetího věku, dalším vzdělávání dospělých atd. I v některých stacionářích a klubech pro seniory existují vzdělávací a rozvíjecí kurzy, kroužky, činnosti. Myslím ale, že to je zase jen pro určitý typ lidí, většina současných seniorů asi nemá zájem, myslím, že to spíš uvítají dnešní 40níci, až jim bude 65-75.
březen 18, 2010 12:05
Evo : mia
určitě jsi viděla film Hoří má panenko. Myslíš, že protagonistům tohoto filmu by bylo nějaké školení platné? Mně totiž ty nakupovací zájezdy připadají jako určitá podobnost s tímto filmem, v tom smyslu, že obojí ukazuje českou povahu. Na těch zájezdech je něco zadarmo tak tam mnoho lidí půjde i kdyby je tam ponižovali, zesměšňovali.. Někteří jistě kvůli tomu, že už tam mají své známé, ale kdyby tam nic zadarmo nenabízeli, tak bude těch lidí troufám si říct o polovinu míň a důchodci mávnou rukou, s tím, že se nebudou nikam hrcat autobusem a zůstanou raději doma v teple.
březen 18, 2010 12:32
Evi souhlas jen k tomu právnímu systému : wendy
ten se tedy změnil, to jo, ale spíš k horšímu a rozvinul se taky, ale spíš do nepřehledna...
smilies/tongue.gif
březen 19, 2010 08:37
Moje bejvalá tchýně : Krakonoš
je seniorka hodně přes sedumdesát, přesto se neustále zajímá a vzdělává, když něco neví, neni líná se kohokoli z nás zeptat, hlavně před tím, než někomu podepíše nějakou smlouvu. Aby nenaletěla a někdo to pak za ni nemusel hasit. Čili řešení vidím ve funkční rodině a v nerezignaci důchodců, ne v nějakým státním protekcionismu. A kterej důchodce spíš nerezignuje - ten, co se byl zvyklej celej život starat sám vo sebe, nebo ten, co považoval za správný, že se vo něj postará taťka stát a když ten stát stojí za prd, je z toho naprosto vykolejenej? Co myslíš, volí ta moje tchýně spíš pravicový nebo levicový strany? A je to jenom náhoda? Ale neboj, nemusíš mý vidění světa sdílet, jen se ti ho snažim vysvětlit. smilies/wink.gif
březen 19, 2010 11:14
Krakonoši, Tvůj předpoklad funkční rodiny, : Eva
jako řešení problému důchodců, je plošně v ČR nereálný, tu nelze zajistit ani pro děti. Proto tam musí nastoupit stát se svými službami pro ně. A nechápu, proč to degraduješ názvem státním protekcionismus a tuším, že kdyby tu byla Petronila, tak by mne obvinila ze sociálního inženýrství smilies/cheesy.gif
V rodinách to plošně nefunguje často proto, že důchodci mají sami zábrany nechat se "poučovat" od dětí a hlavně proto, že málokdo má čas a chuť s nimi komunikovat a mají k tomu potomci i důvody velmi objektivní.
Podívej se, já občas učím důchodce, samozřejmě svou zkušenost nechci generalizovat, nejedná se nikdy o homogenní skupinu, ale i ti, jejichž IQ je mírně po průměrem jsou překvapivě otevření dalšímu učení. A je s nimi při tom i legrace. A je skvělé je pozorovat, jakou ze svých pokroků mají radost. Oni mnohem spíše přijímají od někoho mimo rodinu, připadají si, že to neohrožuje jejich dosavadní pozici v rodině. A pokud k nim přistupuješ s elementární úctou, jako k lidské bytosti, doslova se ve výsledcích svého učení překonávají smilies/wink.gif A není to ani ode mne žádná charita, spoustu věcí se současně učím já od nich. Lidsky i profesně je to mnohem uspokojivější a příjemnější, než učit mladé s podobným stupněm úrovně inteligence, což ovšem dělám, bohužel, mnohem častěji.
Samozřejmě, že se tam dostavují jen ti nerezignovaní. Ale občas to zcela zadara dělám i v domově důchodců a představ si, že výsledky jsou obdobné smilies/wink.gifProstě: nevidím důchodce vůbec tak černobíle.
K těm voličům Paroubka si Ti dovolím dát sem jeden, podle mne, zajímavý odkaz:http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-a-cemu-se-proboha-divite-d6i-/p_spolecnost.asp?c=A100318_162410_p_spolecnost_wag
březen 20, 2010 08:06
To by zde krakonoši : wendy
podle tvé teorie museli být jen samí nesamostaní důchodci, až na pár výjimek...ale tak tomu není. Ani za bývalého režimu tu nevyrůstali samí chudáčci.
březen 21, 2010 16:18

Powered by Azrul's Jom Comment
busy