IZRAELCI V HAITI
Úterý, 26 leden 2010

Izrael reaguje nepřiměřeně, neúměrně, přehnaně. To ví celý svět, nejpozději po Goldstoneově zprávě. Že se Izrael v deseti letech před invazí do Gazy, v prosinci 2008 a lednu 2009, v poměru k tisícům raket, které na něj od souseda dopadaly, držel nepřiměřeně zpátky jako žádná jiná země od druhé světové války, je velkoryse přehlíženo.

 

 

 

     Když se teď Izraelci už zase zcela nepřiměřeně a přehnaně vměšují do krize, všímá si svět pochopitelně důležitějších věcí. Proč vlastně?

 

     Když si Evropa a Amerika teprve protíraly oči a islámský svět soustředěně hleděl jinam, izraelská letadla už byla na cestě do Karibiku. Kdo chce zachraňovat lidi zasypané pod troskami, musí závodit s neúprosným časem. Izraelské čety musely cestovat přes půlku zeměkoule. Pro srovnání: z Jeruzaléma do Port-au-Prince je to 10.500 km. Z karibské oblasti otřesů na jižní špičku Floridy necelých 2 000 km. Středoevropská města jako Berlín, Praha nebo Paříž, jsou od Haiti vzdálena nějakých 8000 km. Izraelská pomoc je ovšem neúměrná nejen z hlediska vzdálenosti od postiženého území - neúměrný je i rozsah poskytnuté pomoci, srovnáme-li sedmapůlmilionový Izrael s ostatními zeměmi.

 

     Když 12. ledna obletěla svět zpráva, že chudý ostrovní stát postihlo krátce před 17. hodinou zemětřesení o síle 7 stupňů na Richterově stupnici, oznámila tisková kancelář izraelské vlády, že na cestě do Střední Ameriky je dvanáctičlenný tým záchranářů z organizace IsraAid.

 

     Následujícího rána hlásil mluvčí izraelské armády, že do Haiti vyrazilo sedm inženýrů, lékařů, zásobovacích expertů a záchranářů, aby obhlédli situaci na místě neštěstí. Krátce nato nařídil ministerský předseda Benjamin Netanjahu, že pomoc ostrovnímu státečku má být rychlá a bez byrokratických průtahů. Izraelský vyslanec v Dominikánské republice, Amos Radyan, byl poslán do Haiti, aby podal zprávu. Večer už bylo na cestě západním směrem padesát izraelských vojáků.

 

     Jako první záchranná četa dorazili do Port-au-Prince čtyři pracovníci ultra-ortodoxní organizace ZAKA. To je organizace dobrovolníků, která se původně měla především postarat o těla mrtvých obětí teroru, pak ale pochopila nutnost starat se nejdříve o živé oběti a usilovat o jejich záchranu. Mnoho dobrovolníků ZAKA je proto vyškoleno v první pomoci.

 

 

     Čtyři členové ZAKA dorazili z Mexika, kam byli povoláni k zajištění pozůstatků a identifikaci židovského obchodníka Mosese Saby a jeho rodiny, kteří zahynuli, když se zřítil jejich vrtulník.

 

     Večer 14. ledna odstartovaly dva Boeingy 747 s 220 izraelskými pomocníky pod velením brigádního generála Šaloma Ben-Arye. Kromě materiálových zásob pro přeživší byla na palubě letadel též kompletní polní nemocnice, včetně personálu tvořeného 40 lékaři a 25 zdravotnicemi a sanitáři. Patří k ní i lékárna, dětské oddělení, radiologie, jednotka intenzivní péče, ambulance, dva operační sály, chirurgické oddělení, interní oddělení a porodní oddělení. Když izraelská letadla startovala, bylo letiště v Port-au-Prince mimo provoz. Nezbývalo než věřit, že přesto budou moci přistát.

Přistání se zdařilo.

 

 

 

 

 

 

 

     Izraelští záchranáři zabrali fotbalové hřiště v centru města a pustili se do práce. Celý týden po ničivém zemětřesení, které po sobě zanechalo přes 100.000 obětí, pracovalo 250 Izraelců nepřetržitě 24 hodin denně. Polní nemocnice ošetřila 383 zraněných, provedla 140 akutních operací a pomohla na svět 7 novorozencům - jednomu z nich dali rodiče jméno „Izrael". Hlavní chirurg, plukovník Guy Lin, bývalý velitel záchranných jednotek na izraelské severní frontě, daroval vlastní krev, a zachránil tak život třídenního nemluvněte. 60 pacientů bylo ošetřeno stacionárně. Přes satelit probíhaly konzultace terénních lékařů s izraelskými specialisty ve vlasti, kteří tak mohli například s pomocí videa sledovat operace a dálkově při nich asistovat. Izraelští psi vyhledali pod troskami více než tucet přeživších zasypaných. Tým dobrovolníků ZAKA, který se mezitím rozrostl na šest, při záchranné operaci trvající 38 hodin zachránil osm studentů z trosek univerzity.

 

 

    

     Od svého založení poskytl stát Izrael humanitární pomoc ve více než 140 zemích.

 

     V některých případech šlo o země, které s židovským státem nemají žádné diplomatické styky nebo je dokonce vehementně odmítají. V prosinci 2004 zpustošilo tsunami rozsáhlé oblasti jihovýchodní Asie.

 

     Izrael poslal 60 tun materiálové pomoci do Indonésie, největší islámské země, která s ním neudržuje žádné diplomatické styky. Malý tým izraelské armády dopravil zároveň 82 tun hmotné pomoci do Srí Lanky. V listopadu 2005 pomáhaly izraelské organizace po zemětřesení v pákistánském Kašmíru.

 

 

 

     V srpnu 2007 vyslal „Fast Israeli Rescue and Search Team" (FIRST) tři lékaře a tři zdravotnice do oblasti zemětřesení v Peru. FIRST byl v minulých letech nasazen v Turecku, Indii, Mexiku, Kongu, Čadu, Súdánu (Dárfúr) a Malawi.

 

     Zajímavé je, že ani v takovéto situaci si kritikové Izraele nedopřejí oddechu. Pohodlně zalezlí za svými laptopy vypočítávají patálie obyvatel Gazy - za všechny je přirozeně odpovědný pouze Izrael - jako protiváhu izraelské pomoci na Haiti a docházejí k závěru: tím se válečné zločiny odčinit nedají. Židovskému státu se předhazuje, že pomocí Haiti chce pouze odvést pozornost od Goldstoneovy zprávy. Připomíná se, že v r. 2003 nabídl Izrael po zemětřesení pomoc Íránu, a označuje se to za „chucpe". „Naštěstí," píše jeden blogger, íránská vláda pomoc odmítla. Po internetu kolují pomluvy, že prý židovští lékaři jsou na místech katastrofy tak rychle jen proto, aby se zmocnili použitelných lidských orgánů.

 

     Vrchol moderní antisemitské vynalézavosti se objevil, když jedna studie Hebrejské univerzity v r. 2006 zjistila, že při izraelsko-palestinském konfliktu - v protikladu ke všem ostatním válečným konfliktům na světě - nedošlo k žádnému znásilňování palestinských žen. Místo otázky, zda židovský národ neklade sám na sebe přece jen jakési vyšší morální nároky, vysvětloval se tento jev „izraelským rasismem", který prý Židům zakazuje plýtvat svým vzácným semenem na ženy méněcenných podlidí. Dotázané palestinské ženy se cítily docela uraženy, že židovští vojáci si jich na základě svých rasistických předsudků vůbec nevšímali. Je zkrátka docela zřejmé, že v jistých kruzích se prostě u Žida ani dnes nedá připustit nic správného.

 

      Proto je možná lepší nepsat vůbec o ničem, co „ti Židi" dělají, pokud je jim člověk třeba i jenom napůl nakloněn.

 

© Johannes Gerloff, Křesťanský mediální svaz KEP

přeložil Pavel Mareš

http://www.israelnetz.com/

převzato z Neviditelného psa

Komentáře
nojo.....Arabové mají naftu : alena puntíkovaná
a taky - z Izraele nehrozí teroristické útoky, že jo. Tak, to by se musel stát zázrak, aby o Izraeli psal někdo kladně. Vidím, že "předposranej" není jen můj národ. Nebo těm Židům zas někdo závidí - ale nedovedu si přestavit - co vlastně.
leden 27, 2010 02:27
... : Mikin
Hezky clanek. Hlavne dnes,kdyz prichazi do mody na Izrael jen nadavat. Zeme ktera se nepta a hned pomuze.
Ja tu pomoc mel moznost videt i v Indonezii, nekolik mesicu po tsunami.A pritom Izraelci nemohou do Indonesie coby muslimskeho statu diky narizeni indoneske vlady ani cestovat !!!
Mimochodem - kdyz se divam na BBC a anglicke relace Deutsche Welle, tak tam se temer nemluvi ani o pomoci USA.
A pritom prave Spojene Staty pomahaji na Haiti nejvic !

leden 27, 2010 03:35
Koho chleba jíš toho píseň zpívej : wendy
z toho plyne, že si nelze udělat obrázek na základě jednoho bloku médií. Je smutné, že se podobná politika používá i v těchto případech katastrof.

My jako chudý stát dáváme 20 milionů a mezi lidmi se vybralo asi dvakrát tolik, že ?
smilies/wink.gif
leden 27, 2010 08:24
moc hezky clanek : Ling II
..
leden 27, 2010 13:09
Svět je nespravedlivej, : Michal
a vůči židům specielně. Kdo ví, že přesto jak je Israel nenáviděný nevedou se proti němu teroristické útoky. Protože Israel zkrátka bere opatrnost vážně. Jak jsem kdesi četl - ne každý muslim je terorista, ale každý terorista je muslim. Podle toho vedou ochranu své země a jak to tak vypadá je to jediná účinná a správná.
Mimochodem, v USA se čím dál tím víc mluví mezi lidem o tom, že by bylo nejlépe vojáky stáhnout domů (vždyť si na tu válku Amerika půjčuje v Číně), a věnovat se ochraně svého území. Hlídat hranice, hlídat nemilosrdně letadla směřující do Ameriky. A přesto Američané protestují proti osobním prohlídkám na letištích, přesně podle hesla: "ty ostatní prohledejte, ale mou osobní svobodu nechte na pokoji".
Zase jsem se zakecal, co jsem chtěl říci bylo prosté hluboce smekám a klaním se před Israelem.
leden 27, 2010 15:38
Nevěděla jsem že byl Izrael tak rychlý. Je to opravdu na smeknutí pokrývky hlavy. : Myška
Mě zaráží, proč naše republika nevyslala ihned záchranáře se psy. Psy máme jedny z nejlepších na světě, záchranáři byli schopni odletět do pár hodin po zemětřesení. Ale čekalo se, až jak se vyžvejkne vláda, a protože to u nás vždycky dlouho trvá, na psy bylo pozdě. Tak proč je cvičíme? Proč je udržujeme v pohotovosti?
U nás obecně panuje nedůvěra v psí schopnosti, ať už je to v případě pátrání po "zabloudivších" osobách, nebo uznávání důkazů pomocí pachových stop.
leden 27, 2010 15:46
Milá myško než se pohnul náš úřední šiml : wendy
tak už to vyhodnotili jako že je pozdě. A přitm tam nacházeli ještě nedávno živé lidi !

Ti pejskové jsou úžasní. Měli prý ale po nacházení lidí, většinou mrtvých, deprese. Byli zkrátka smutní, tak pro ně vytvořili následujíí fintu : Aby poslední nalezený byl živý, zvolili vždy dobrovolníka-aktivistu, který se zahrabal pod pár prken a tak pes našel svého posledního člověka vzdycky jen živého a opouštěl terén veselý. To se mi moc líbilo.

Že Izrael dbá na bezpečnost mě osobně velmi blaží, neb tam za pár dní letím.
smilies/wink.gif
leden 27, 2010 16:07
O těch psech jsem to říkala od začátku : alena puntíkovaná
Kdysi před lety bylo velké zemětřesení tuším v Arménii. Naši tam poslali psovody se psy a ty psy tam každý obdivoval, protože udělali ohromný kus práce a zachránili spoustu lidí, které by jinak normálně nikdo nenašel. Vím, že se o tom tenkrát psalo po celém světě...a ty psy máme dobré pořád. Než se vybraly nějaké peníze, tak to nějakou dobu trvalo, ale pejskové mohli odletět hned. Mohla být zachráněna spousta lidí.
leden 27, 2010 16:12
když máme dost peněz na to, : alena puntíkovaná
aby se naši papaláši mohli zaletět vykoupat, tak na dopravu těch psů by se jistě nějaká ta zlatka našla.
leden 27, 2010 16:13
námitka:) : bb2
Problém na Haiti myslím nespočívá v tom, že by nemohli najít živé lidi. Naopak, je tam spousta živých neuvízlých, co upozorňují,tedy upozorňovali, na živé lidi uvízlé pod troskami. Ti uvízlí se ozývali, dávali o sobě vědět, nebylo třeba je hledat - takže nebylo třeba hledačů a psů, ale kvalifikovaných vyprošťovacích týmů, a hlavně techniky, a obojího tam byl zoufalý nedostatek. Říká se jim záchranáři, těm hafanům, ale podstata jejich záchranářství spočívá ve vyhledání zavalených osob - což na Haiti bylo marné. I tam, kde bezpečně věděli, že jsou ještě živí lidé, i malé děti, a dokonce s nimi mluvili, nebylo možné ty lidi dostat včas ven. Amatérské pokusy o vyproštění způsobily ještě větší neštěstí.

Za druhé - nevím na základě čeho vláda zdržela rozhodnutí o odjezdu týmu se psy, nevím o tom nic, proto se jich nemohu zastávat a nezastávám, ale napadá mě - nebylo to proto, že příslušná OSN vydala důraznou žádost, aby do země nebyly spontánně vysílány zdravotnické a humanitární jednotky neorganizované OSN, protože těmto jednotlivým skupinám nemůže být zajištěna bezpečnost, naopak - umím si představit, co by se takovým jednotlivým, skupinkám vybaveným jídlem, vodou,oblečením mezi davy zoufalých haiťanů mohlo přihodit, i jejich psům, kvalitně živeným...

Izraelské polní nemocnici lze zajistit bezpečnost, stačí obehnat plotem, postavit pár hlídek se samopaly a je to. Ale k pohybující se trojici 2 záchranáři a pes dát 2 vojáky se samopalem proti davu zoufalých vyhládlých lidí nemá moc význam a vojáků bylo navíc třeba při vyprošťování a rozdělování humanitární pomoci a ochraně zdravotníků. Vždyť mimo oplocená stanoviště je to o život, i to rozdělování humanitárky a to i za doprovodu vojáků. Do lidí střílet nechtějí a nemůžou, ale to jde jen o ukradené pytle s jídlem. Co kdyby ti zoufalí lidé napadli naše záchranáře, jejich psy? Taková akce má smysl myslím jen tehdy, když na ni navazuje další činnost - ihned záchranný tým vybavený výkonnou technikou, poté zdravotní péče, a současně bezpečnost pro záchranáře a také zázemí pro ně a jejich psy.



leden 27, 2010 16:49
mám pocit, že ti psi by tam hned na začátku nebyly moc platní, : toulavej
protože tam chyběla potřebná technika na rozebírání sutě. Takže, dokud tam nepřipluli Američani se svou technikou, protože přistávat s velkými letadly se hned nedalo, žádné lidi by nikdo nevyhrabal. V tom bordelu, co tam byl normálně, se žádná technika nenacházela, ten stát žádnou nevlastnil, dokud ji tam Američani nedovezli. A my nevlastníme velká nákladní letadla, abychom s těmi psy poslali i vyprošťovací techniku. Tuším, že je teprve budeme od US kupovat pro naši armádu. Zatím si je půjčujeme pro dopravu materiálu třeba do Afghanistánu.
leden 27, 2010 16:54
já se z toho snad zblázním, : toulavej
bb je zase rychlejší a navíc to umí i pěkně vysvětlit . . . to je potom těžký :-)
leden 27, 2010 17:07
toulavej stručně a jasně napsal to, co jsem tak dlouze a šetrně vysvětlovala : bb2
ve snaze nedotknout se ježkovy voči psů záchranářů smilies/smiley.gif
leden 27, 2010 17:08
... : bb2
pěkně zdlouhavě, toulavej, to leckoho i odradí, někdy je lepší stručně a jasně jako ty
leden 27, 2010 17:13
tak, aspoň že to . . . : toulavej
:-)
leden 27, 2010 17:50
Jenže v těch rozhodujících prvních hodinách a dnech po zemětřesení by psi význam měli. : Myška
Toť můj názor, ale nejsem odborník, a situaci na Haiti v podstatě nesleduji.
leden 28, 2010 08:55
Já soudím podle té Armíénie : alena puntíkovaná
tenkrát tam psi přijeli hned a zcharánili spoustu životů...nacházeli živé lidi i tam, kde by je normálně nikdo nehledal
leden 28, 2010 12:38
V prvních hodinách nikdo přece přesně nevěděl : wendy
jak to tam konkrétně vypadá, největším problémem byla právě malá míra informací, které odtamtud byly. Snad je lepší mít na místě něco navíc než aby chybělo. Ne že bych tak křečovitě lobovala za má milovaná psiska, tak si to jen myslím.

leden 28, 2010 13:06
Alčo, určitě by našli, o to nic, : bb2
ale jak jsme psali s Toulavým, problém byl v naprostém nedostatku vyprošťovací techniky, organizaci vyprošťování a záchrany, v organizaci následné péče o vyproštěné. Že pod troskami školy, banky, hotelu, autoservisu, obchodu,nemocnice, prádelny atd. atd. jsou lidé, se vědělo, lidi byli zoufalí právě z toho, že upozorňují na to, kde kolik je uvízlých lidí, dokonce přeživších, dokonce jejich vlastních žijících ale zraněných uvízlých dětí - a nebylo kým, čím je dostat ven. Tam opravdu nebylo třeba pátracích psů. Bohužel, bylo třeba vyproštovací techniky, lidí školených, celého záchranného systému včetně zdravotní pomoci.
leden 28, 2010 20:10
wendy, zdá se to tak, : bb2
ale nejhorší je jet někam tzv. na blint...Představ si, co by tam ti lidé na místě dělali, holé ruce a tlapky, před nima halda betonových sutin, zpod ní linoucí se řev, později smrad. Oni bez těžké techniky, výstroje nezmůžou nic. Kolem nich davy zoufalých, hladových, zraněných lidí bez vody, jídla, léků...Aby pak ty naše rytíře v čelní linii museli ochraňovat vojáci OSN a eskortovat je do bezpečí, zatímco je jich třeba jinde...
To by byl jeden z těch dobrých úmyslů, kterými bývá dlážděná cesta do pekla. A tam teda peklo je.

Máme skvělé psy, ale nejsme vycvičení a vybavení na vyproštování ze sutin po zemětřesení. Určitě bychom to zvládli, lidi jsou šikovní, ale s holýma rukama a bez výcviku nezmůžou na místě nic. Spíš jednotka s bagry, nakladači, náklaďáky, buldozery, lopatami, a polní nemocnicí a chemickou jednotkou.
leden 28, 2010 20:18
máš pravdu Loki, židům se nedá věřit. : toulavej
taky křesťanům, mohamedánům a bezvěrcům všeho druhu bych nevěřil. Tak mi z toho vyšlo, že věřit, kromě Paroubka, se dá už jenom komunistům. Nechápu, proč tolika lidem vadí, když chtějí pro všechny jen to nejlepší . . .
leden 29, 2010 09:56
Tááák? : Loki
Komančové chtěli taky pro všechny jen to nejlepší. V izraelských kibucech to bylo taky jako v ráji. smilies/grin.gif
Tohle možná leckomu vytáhne hlavu z pr.. -ísku
http://www.jansochor.com/reportaz/slunecni-mesto.html
leden 29, 2010 10:41
ke Komančům se nemůžu moc vyjádřit, já mám nastudovaný spíš kmeny Siouxů-Lakotů : toulavej
ale všiml jsem si, že se zneužitím reportáže, jejím zkreslením sestřiháním, má pan Jan Sochor problém a nesouhlasí s takto uvedeným videem. Není to divné? Není on nakonec Žid?
leden 29, 2010 11:03
Sochor? A žid? Leda tak Hebeeisen by jím mohl být. : Loki
Apropós, pročpak píšete pane žid s VELKÝM „Ž“ ? Copak se píše muslim s velkým M?
Taky už nevíte kudy sionistům vlézti…? Jo, nějakou trafičku za zásluhy dostanete, bez obav.

leden 29, 2010 11:23
heleďse Loki, nevím jak znáš pravidla pravopisu, ale : toulavej
člen národa se píše s velkým začátečním písmenem : Čech, Francouz, Žid, Polák . . .
leden 29, 2010 12:53
Souhlas. : Loki
člen národa se píše s velkým začátečním písmenem : Čech, Francouz, Izraelec, Polák . . . , ale rozhodně ne Křesťan, Muslim, Žid, Budhista, etc.
Možná mám mezery ve vzdělání, ale neznám stát, který se zove „Židostán“ nebo podobně.
To je jen mediální přizdisráčství našich mediálních prostitutů. Zbožšťovat své chlebodárce velkým začátečním, byť i chybně.
Nic proti menšinám s ambicemi na světovládu, ale mám rád, když je jasno.
leden 29, 2010 13:42
achjo : bb2
nevím zda to má pro antisemitu význam, ale zkusíme a uvidíme, že:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Židé
leden 29, 2010 13:46
Loki, některá slova mohou mít víc významů. : toulavej
Třeba - trouba – může to být označení hlupáka, ale i zařízení na pečení potravin. Ale, kromě na začátku věty, se bude vždycky psát s malým začátečním písmenem. Pak jsou slova zajímavější, třeba – Žid, žid – která se píšou uprostřed věty podle významu jak s malým, tak i s velkým začátečním písmenem. Slovo žid označuje člena určitého náboženství, kdežto Žid je člen určitého národa. Takže, tam, co tohle slovo píšu s malým počátečním písmenem a tam, co s velkým písmenem je to přesně, jak má být a žádnému chlebodárci jsem se nepodbízel. Aby bylo jasno.
Tato diskuse je sice plodná, nicméně asi už v ní nebudu pokračovat.
leden 29, 2010 14:06
já nehraju, bb je zase rychlejší . . . : toulavej
:-)
leden 29, 2010 14:13
Hledejte pořádně má milá. : Loki
nevím zda to má pro antisemitu význam…
Semité jsou obecně národy hovořící semitským jazykem. Podobně jako „árijci“, i „Semité“ jsou v prvé řadě jazykovým, nikoli rasovým označením.
Semité a jejich jazyky pokrývali (a pokrývají) rozlehlou oblast od severní Afriky přes Arabský poloostrov po západní Asii.
Jen pro pořádek bb2.
To, že někdo nemá rád vetešníky, klenotníky, bankéře a jiné vykutálence, ještě neznamená, že nemá rád polovinu zeměkoule.
leden 29, 2010 14:16
achjo, tak ještě : bb2
http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/antisemitizmus-antisemitismus

Semita/semita, Žid/žid
A rasy už sem vůbec nepleťme, ano? Když přesnost, tak přesnost, můj milý. Co Žid to obchodník vykutálený platí stejně jako co Čech to muzikant.
leden 29, 2010 14:27
Aha? Asi jsem si spletl dveře. : Loki
Ještě chybí, aby se tu hojně frekventovaly výrazy jako „chucpe", „gojim“, „chumeš“, „majsele“, apod.
Tak šlus.
leden 29, 2010 15:03
s těma dveřma to bylo dobrý : toulavej
a řekl bych i pravdivý.
leden 29, 2010 15:09
Tak nevím, tohle jsem dnes našel: : Michal
Získává Izrael na Haiti lidské orgány?
29.1.2010
Zatímco americká média přinášejí z Haiti zprávy vyjadřující obdiv nad dobře vybavenou lékařskou výpravou na zemětřesením postižený ostrov, někteří kritikové už začali varovat před krádežemi orgánů. Tým izraelských lékařů vyslaný na Haiti zřídil polní nemocnici a získal si tím chválu západních médií za to, co se jejich americkým protějškům udělat nepodařilo.
Jenže video zaslané v úterý na You Tube Afroameričanem ze Seattlu, zbavuje profesionalitu Izraelců lesku. Na videu T. West ze skupiny nazývané AfriSynergy Productions tvrdí, že vojáci z izraelské vojenské výpravy na Haiti mohou být zapojeni do krádeží orgánů svých pacientů.
Jak ve středu oznámila izraelská zpravodajská webová stránka Ynet, West varoval, že na Haiti provádějí operace lidé, kteří postrádají svědomí a kteří jsou členy pátracích a záchranářských týmů, včetně týmu izraelské armády. Připomněl obvinění ze získávání orgánů, vznesená už dříve proti izraelské armádě a zdůraznil, že se těmto tragédiím věnuje malá pozornost. Varoval Haiťany, aby chránili své spoluobčany před mezinárodními lékařskými týmy, které přijely do země v naději, že z tragédie vytřískají peníze.
V rozhovoru pro Ynet West řekl, že nemá nic proti Izraeli, je však kategoricky proti „ideologii sionismu“. „Viděli jsme, co páchali v Jižní Africe a s Palestinci. Vzhledem k naší historii a utrpení našeho lidu chápu, čím Palestinci procházejí.“
West, který se označil mj. za dobrovolníka několika neziskových organizací, ocenil sice přítomnost izraelských a dalších sil na Haiti, ale poznamenal, že „všude, kde je smrt, jsou i ti, kdo z toho kořistí.“
„Na Haiti je třeba být otevřený,“ požaduje.
Článek Israel harvesting organs in Haiti? vyšel 20. ledna na presstv.com. Překlad Eva Cironisová
leden 29, 2010 16:16
no, nestacilo by to uz? : mura1
to je neskutecny, kam vsude se lidi typu loki natahnou, snad na to musej mit nejakej radar, ci co.
a ze se k nim nektery pripojej, je smutny.
leden 29, 2010 16:54
mura1 : Michal
já se nepřipojuju. jen jsem překopíroval co jsem přečetl jinde. smilies/wink.gif
leden 29, 2010 23:41
Muro1 : Mikin
Nojo, zidi nekde pomohli, tak to je urcite kvuli kradezi ledvin a dalsich organu, ha, ha.....
Na to nemusi mit hosici kolem Zvedavce zadny radar. Jedna se vetsinou o duchodce se spoustou casu, kteri se o clancich jako je tento navzajem informuji.
Nejlepsi takovou prasarnu hned smazat a ignorovat je. Jinak se jich nezbavime.....
leden 31, 2010 02:59
Nechci se pripojit k zidobijcum, nebo Zidobijcum? : Alena P-H
A uz vubec nechci tvrdit, ze na Haiti Izraelska armada provadi spominane svinstva. Taky by to ani nebylo logicke, pac s organama se musi co nejrychleji odletet a dopravit je, kam treba - co i z logickeho hlediska nedava moc logiku. Faktem ale je, ze snad pred dvema mesici v New Jersey a New Yorku zatkli sit lidi zidovskeho puvodu, mezi nimi sokujice bylo i 5 rabinu, kteri byli obvineni z ruznych kriminalnich aktivit - mezi nimi i "nakup a prodej" ledvin. A snad proto si ted zide vyslouzili neduveru z teto stranky. Religioznim Zidum totiz vira zakazuje darovat organy. No a je jasne, ze jim teda lidi moc neveri a hledaji skryte zajmy.
leden 31, 2010 09:48
to, co provádí KAŽDÁ ARMÁDA : alena puntíkovaná
je svinstvo samo o sobě. A nemusí ani krást ledviny>
leden 31, 2010 09:54
Jo v tom s tebou musim nez souhlasit : Alena P-H
kdyby se tak dalo zrusit vsechny armady a vojaky a vlastne vsechny zbrane nejak roztavit a zatavit a vymazat v lidskem mozku ten temny bod, ktery nam dovoluje zapomenout, ze jsme lidi - a nechava nas zabit jineho cloveka. Nejsem citlivka - ale mela by jsem problem zabit jakekoli zvire, treba kure na jidlo. A tak nikdy nepochopim, jak nekdo muze zabit jineho cloveka - a pak treba pokracovat normalne v zivote. Jako by se nic nestalo.
Ale kdyby mi nekdo sahl na decko - asi bych zabit dokazala... Nevim, jestli si jeste nekdo pamatuje pripad z Nemecka, kdy zena na soudnim preliceni vytahla pistol a zastrelila vraha sve dcery...az spatne pomyslet. Celkem ji chapu. A pak si pomyslim, ze ja jsem prece proti trestu smrti - a uz v nicem si nejsem jista.
leden 31, 2010 10:50
no ta máma toho vraha nezabíjela : alena puntíkovaná
kvůli žoldu, že jo. Nebylo to pro ni výhodné zaměstnání, že? Já taky nedokážu žádný zvíře zabít, ani člověka - ale kdyby mi někdo sáhl na dítě, tak bych asi taky neváhala. Je to reflex. Všecky samičky na světě chrání svá mláďata. Já jsem taky proti trestu smrti, tím se nic nevyřeší, ale takovýho vraha bych nechala dřít osmnáct hodin denně, tu nejtěžší práci, co exisuje a do koruny bych jeho výplatu odevzdávala rodině zavražděného. Chleba, voda a semtam tabletka vitamínu C by tomu vrahovi musela k nasycení stačit. Žádný vyvalování se v kriminále, čumění na televizi, vykecávání se mobilem a podobně. Pěkně, aby zločinec skutečně svého činu upřímně litoval.
leden 31, 2010 14:03
Puntikovana : Alena P-H
v tomhle jsme uplne do tecky(do puntiku) zajedno...ale zase je jasne, ze se to nikdy neuskutecni - pac vrahove maji taky sva lidska prava, ze jo smilies/sad.gif
Ale treba v dobe, kdy je takova kupa nezamestnanych tak si vezni valej sunky uz kvuli nedostatku prace. Ale jak kdysi "lepili pytliky" tak se taky asi nepretrhli.
Ja teda asi fakt zacnu uvazovat o kariere nejakeho lehciho kriminalnika - snad by jsem konecne mela vic casu na sebe a talir nejakeho zvance jistej. smilies/cheesy.gif
leden 31, 2010 19:49
O jakých právech to tady mluvíš : alena puntík
toho vraha přece ničí práva nezajímala - a zejménaq ne práva jeho oběti. Tak proč by se měl někdo zajímat o práva toho vraha. Taky dělali zloéčinci v kamenolomu a v uranovejch dolech..tam si moc neodpočinuli. Pořád se přece musí někde kopat, rejt, stavět silnice a podobně, nač ničit drahé stroje a plýtvat pohonnými hmotamik. Ve čtyři ráno v létě, v šest táno v zimě - pěkně řetězech a s koulí na noze je nahnat na stavbu, a pěkně ručičkama odhrabat hlínu a kemení a pěkně ručičkama to odnosit, atd. atd. Ráno čtvrtku chleba a půllitru vody k snídani. V poledne čtvrtku chleba a půllitru vody k obědu večer za odměnu - takže pouze tehdy, budou-li pilně pracovat a nebudou-li na ně stížnosti - čtvtku chleba a litr vody plus vitamíc C. Celý vrahův plat - přirozeně, že zdaněný a snížený o cenu toho chleba, vody a vitamínů odevzdávat rodině oběti. Vdově či vdovci doživotně, dětem do té doby, než sin začnou samy vydělávat. Rodičům zavražděného dítěte do jejich smrti. Tak dlouhý bude též vrahův trest. Ne nějakejch pět let a za polovinu půjde hoch vychechtanej domů a za pár dní tu máme další mrtvolu. Žádnej tělocvik, žádný studia, žádná televize a podobně. Večer padne únavou a brzo ráno půjde makat. Protože žádnej vrah se prostě napravit nemůže...ledaže by jeho oběti obživly ...pokud se tak stane, je vrah volnej, nicméně utrpěné příkoří svým obětem vynahradit musí...jinak kriminál a výše uvedený režim. Ne jako teď, kdy někoho zabije, pak má dva tři roky leháro v kriminále, kde se všichni třesou, aby snad proboha neporušili jeho práva...no a hoch jde domů a může zabíjet znova.
únor 02, 2010 01:51
Ale Aleno, : Alena P-H
No nevim, jestli se sem jeste vratis - ale pac jsem za ta "lidska prava" veznu dala smajlika nejak se mi zdalo, ze je jasne, ze s tim nesouhlasim. Ale bohuzel je to tak, a to nejen tady v Emerice ale i v Cesku. Napr. tady maji kriminalnici lepsi servis nez mnohy chudobny delnik. Nemluve o vikendech volna z vezeni atd. To mi prijde jako vysmech...
Nebud tak lehce rozcilitelna - hlavne kvuli sobe.
únor 03, 2010 00:10

Powered by Azrul's Jom Comment
busy