HLÁSÁNÍ, HLÁSÁNÍ |
Čtvrtek, 10 prosinec 2009 | |
Ahoj, tak jsem dostala pár dotazů, telefonátů atd. atd., co že se mnou je. No - nějak se toho na mne sesypalo víc než moc a připadám si jak svázaná, hozená do tůňky... Vím, že bych tohle zvládla, tamto by šlo, tohle je v podstatě jednoduché - jen - jsem ale svázaná... Že by podzimní depka? Ne, spíš bych řekla, že tisíckrát nic umoří i osla, natož jednu ženskou. Mám toho v poslední době všeho až nad hlavu.
Plno prkotin, mezi nimi i pár "větších" problémů... Teď, například, ta operace očí... Vím, že je to zásah konečný, a že tedy záleží na mnoha jednotlivostech. Tak se snažím nic nepo... Ale po té poslední kontrole (posledním vyšetření před operací) se necítím nějak moc dobře. Protože nakonec dopadlo (zatím) vše tak, jak jsem nechtěla. Ano, uznávám, že jsem se předem dívala na různé stránky na internetu, abych se o tom dozvěděla co nejvíc. Pochopila jsem, že to vlastně není dlouhotrvající operace, pochopila jsem, že je zákrok nevratný. Paní doktorka mou snahou moc nadšená nebyla - "No, to mám moc ráda, tyhle internetové doktory...", řekla s úsměvem, když mi na malém modelu ukazovala, jak se operace bude konat.
Také jsem se dozvěděla, že člověk zase nemůže být tak moc náročný a já jednoznačně patřím do té "věčně nespokojené a kritické skupiny". Požadovala jsem totiž, abych dobře viděla na monitor, nemusela se při tom ohýbat a téměř tisknout obličej na obrazovku - "Tak si tu tedy sedněte k počítači, a zkuste si to, vidíte, přečtete to bez brýlí a tak to bude i pak" - jenže já opravdu nechci sedět předkloněná s hlavou maximálně 20 cm od obrazovky! "A po místnosti taky nebudete potřebovat brýle, vždyť přeci doma víte, co kde je... A ve vašem věku toho už asi do budoucna venku taky moc nenachodíte."
Nějak mi to připadalo všechno diametrálně odlišné od toho, co jsem se na internetu dočetla: že je kvantum všemožných čoček, že se dá vybrat ty, které člověk pro svou práci a budoucí život bude potřebovat. A také jsem si jich pár i zjistila - jejich názvy atd. (Mj. asi bych měla dodat, že se jedná o operaci šedého zákalu.) Ovšem, nic takového jsem se nedozvěděla. Jen, že si to všechno musím rozhodnout sama, vybrat sama, že to za mně nikdo dělat nebude. Ano, a to je právě to, čeho jsem se nejvíc bála... Protože jak si mám vybrat něco, čemu nerozumím? Copak jsem optička? Ale dvoulist, kde na jeden a půl straně jsou napsány všechny případné komplikace, všechny možné případné obtíže a nevratné průšvihy, které při operaci i po ní mohou nastat, jsem musela podepsat (ale ano, nikdo mne k tomu nenutil, jenže bez toho se operace nekoná). A tak si tu sedím, a vůbec nevím, jaké z těch mnoha čoček, které jsou (v současné medicinské vědě a v naší zemi) k dispozici, budu v očích mít. Prý si mohu sama vybrat a rozhodnout - ještě v tu chvíli před operací.
Najednou mi to připomnělo náš dávný první zájezd do NSR. Doposud jsme byli zvyklí koupit si "kafe". Ale tam byl celý obchod věnovaný kávě - nejrůznější druhy, příchutě, nejrůznější balení... A my tam stáli a nevěděli, jaké si najednou koupit. Tak - jeden hezký balíček jsme vybrali, doma kafe uvařili a vypili... Jenže - oční čočky, to je přeci jen něco jiného... A jak všude říkají, záležitost na "až do smrti".
Teď víte o jednom z mých současných trápení - bohužel, je jich víc. Ony jsou ale nepříjemné i prkotiny, když se jich navalí na jednoho větší várka... Tak vidíte, ani já si občas nevím rady ....
Komentáře
... : NČ
Oční klinika Cornea Lexum Praha
U Společenské zahrady 3 (žlutá budova) 140 00, Praha 4 - Krč tel: 244 016 441 - 444 Modrá linka: 810 800 009 fax: 244 016 440 mobil: 777 203 044 e-mail: Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny A chtěj mluvit přímo s p. primářem Fischerem, nebo mu adresuj emajl k jeho rukám. Doporučuju všema desíti z vlastní, i když ne osobní zkušenosti, před třema rokama. Snad se nic nezměnilo k horšímu. prosinec 10, 2009 10:05
... : bb2
Dani, když se tak obáváš, nebylo by lepší se rozhodnout to rozhodnutí odložit o půl roku a teď nosit docela obyčejně brýle? A uvolnit si v hlavě místo pro řešení ostatního?
prosinec 10, 2009 10:07
Ach jo a nemáš mezi hromadou svých známých a jejich známých a příbuzných : wendy
nějakého očaře ? Ze bys jako vzala všimné a soukromě si vzala konzultační hodinu ? Já bych to udělala, a plně tě chápu, s očima na tom nejsem nejlíp, a ještě jsem si pohoršila u PC dioptrie (to je blbý slovo teď na to koukám). Ti doktoři si to ale ulehčují, mně taky doktor před mým prvním a posledním zákrokem rozprostřel možnosti a dal mi vybrat - tak jsem mu sdělila že od toho tam je on aby vybral pro mě tu nejoptimálnější variantu. Jenže když se ta tvoje expertka doktorská nějak cuká, oni to nesnášejí aby si člověk něco aktivně zjistil. Nemáme na to přece ty študyje, že. Ale vzápětí si máš z těch odborných možností SAMA vybrat. Kocourkov.
prosinec 10, 2009 10:11
... : mia I
koukám , že jsem měla správný tušení, když jsem Ti psala před chvílí pod jinej příspěvek, bohužel. Dani ty víš, jaký anabáze s doktory máme za sebou. A můžu Ti říct ze svých zkušeností, za dobrým doktorem si musíš jít!! Zkus co Ti píše Nč , zkus se podívat na net známý lékař, máš plno známých, neukvapuj se. A pokud s Tebou jednají tímhle způsobem co popisuješ, tak takovýmu doktorovi bych se nesvěřila do rukou. Že máš depku je pochopitelný, jak člověku něco chybí jde psychika zákonitě dolů. Držím palce a ozvi se třeba na mejl až budeš mít náladu. Hele M. zůstává až do 22. 12. v Praze, máš hodně kafe?? že by zašla.pa kočko vydržať
prosinec 10, 2009 10:19
No vidíš, a než jsem to odeslala, : wendy
už tam máš první ověřený tip !!! Však ono to půjde, a překážky jsou od toho, aby se překonávaly. Nejsi na to sama.
prosinec 10, 2009 10:36
Daní, : Vodoměrka
to Lexum ti schvaluji... moje kolegyně z práce, taky Daniela, tam jezdí se svým manželem, protože jsou tam prý nejlepší... takže to tam určitě zkus...
prosinec 10, 2009 10:40
Daní, : Ája
další možnost oční klinika ve střešovické nemocnici. Tam operovali oči mému tátovi - postupně obě, na jednom měl poškozenou rohovku (?myslim že), na druhém také šedý zákal, jako Ty. Dali mu tam nějakou umělou čočku. Ale tatínek si to tam moc pochvaloval, doktoři skvělí. Do péče se tam dostal tak, že asi před dvěma lety přijel v létě z chalupy s tím, že má něco s okem, tak jsem ho ještě ten večer v neděli popadla a odvezla ho tam coby na pohotovost. Tam zjistili tu poškozenou rohovku (nebo sítnici? já si to fakt nepamauju) a už si ho tam pak ponechali v péči.
Jestli z paní doktorky nemáš dobrý pocit (a s přístupem "však víte, kde co je, doma to znáte a už toho moc nenachodíte" bych teda měla sakra špatný pocit), tak bych asi také ještě počkala. Oči jsou příliš vzácné na to, aby to člověk někde jen tak prubnul... Hlavu vzhůru :-) prosinec 10, 2009 10:46
Ahoj Danielo, : mamča
my jsme tohle řešili před rokem s naší babi. Doktorka u které jsi byla, Ti to především špatně vysvětlila. Ten výběr je hlavně o tom, že Ti do oka dají čočku, takže pak třeba uvidíš bez brýlí, a je opravdu na Tobě, čemu dáš přednost. Buď Ti dají čočku takovou, že uvidíš na blízko, a brýle budeš mít na dálku, nebo dáš přednost vidění na dálku, a na blízko budeš mít brýle. Obojí jaksi nejde.
Přístup lékařky, že už to tu nějak doklepeš, mi ovšem připadá děsný. Naší babi je 81, celý život nosila brýle jak sklíčka od jogurtu (11 dioptrií), a teď má sokolí zrak, jen na dálku nosí 1,5 dioptrie. Jestli zvolíš nějakého jiného doktora (např. toho od NČ) tak se ničeho neboj. Doktoři to už umí, a budeš koukat, jak se Ti svět projasní, a co barev uvidíš kolem sebe. V Tvém věku ještě vůbec nejsi na odpis, jak se Ti snažila naznačit ta doktorka. Předpokládám, že mladá :-)) prosinec 10, 2009 11:01
Ještě jsem si vzpomněla : : mamča
Informovaný souhlas dávají každému podepsat, i když mu mají jem vyndat třísku. Co kdyby se náhodou vyskytla nějaká komplikace, aby byli krytí.
prosinec 10, 2009 11:04
... : NČ
No, vono, po čtyřicítce už by ženská pro jistotu neměla hrát na babu....
prosinec 10, 2009 11:04
Danielo, : Aloda
jakmile by na mne doktorka promluvila takhle - doma to znas, venku uz toho ve svem veku moc nenachodis, tak ji ani nepodekuju za spolupraci. V Praze jsou ti felcari nejak moc otrli, na co vlastne prisahali??!! Uz nevedi??!! Ale je to hlavne o lidech, jdi za nekym jinym. Ta operace by nemel byt problem, a pak uvidis, a da se opakovat, neni pravda, ze je to konecne....
prosinec 10, 2009 11:06
Dani, : holubinka
ruce na prsa a pryč od ní!!!!
Pokud jí vadí, že máš i hlavu, chceš bejt informovaná a odmítáš se všim souhlasit, tak je to osoba nebezpečná. Nebere pacienta jako partnera!!!! prosinec 10, 2009 11:10
člověk by řekl, : alena puntíkovaná
že teď, když se musí za všecko platit, budou se ti doktoři chovat k pacientům slušněji....ale je to jak za komárů. Já bych se na doktorku, která ti takto nepokrytě dává najevo, že ji obtěžuješ, prostě vykašlala a našla si někoho jiného, kdo se toho ujme rád a práci provede perfektně.
prosinec 10, 2009 12:10
ani já si občas nevím rady .... : Eva
je v životě úplně normální stav a platí pro nás všechny. Podezřelé by spíše bylo prohlášení: já si v životě vím vždycky hned rady
Jinak cítím potřebu doomluvit se Daniele za možnou jednu prkotinu, aby se mohla třeba vynořit z tůňky Takže, Vy, co jste se ptali na mnou na starší diskusi užitý výraz "zákulisní Kudlanka", těm odpovídám: 1) Daniela je tak hodná paní (kterou osobně neznám), že ani není schopná kout nějaké zákulisní pikle a nemyslela jsem to ani tak já! 2) Co se ale obávám je, že mnozí máte nějaké zábrany, když se Vám něco na Kudlance nelíbí, nesouhlasíte, zahlcovat tím Danielu, místo toho, abyste to napsali do diskuse. 3) Čímž může docházet i k tomu, že Danielu zbytečně vyčerpáváte, obzvláště teď, když má zmiňované zdravotní potíže. 4) Tudíž bych Vás chtěla moc poprosit, abyste v situaci, že s některým názorem, člověkem nesouhlasíte, to napsali, jako komentář sem. Daniela nemůže denně držet 24 hodinovou pohotovost, ačkoliv je to duše extrémně obětavá... 5) 1 člověk, i kdyby se nadrobno rozkrájel, nemůže spasit svět, proto si každý svůj díl musíme odpracovatt sami a nečekat, že to někdo udělá za nás. Děkuji Vám! P.S. Toto je má, zcela soukromá iniciativa, Danielu z toho vynechte prosinec 10, 2009 12:13
??? : NČ
???
prosinec 10, 2009 12:19
alena puntíkovaná : mamča
Máš pravdu, pořád se ještě najdou doktoři alá "Bílý Bůh", ale už se to zlepšuje.
Oční kliniky, kde operují laserem, se většinou staví do jedné lajny s klinikami plastické chirurgie, protože převážná část zákroků (odstranění očních vad) je placena pacientem, a jsou to částky od 30ti tisíc výš za 1 oko. Šedý zákal je hrazen pojišťovnou, takže pacienti neplatí hotově nic. Je s nimi proto někde zacházeno jako s lidmi 2. kategorie. My jsme taky s babičkou obešli dvě kliniky, než jsme našli tu lepší. I když, naše babi by je tam srovnala jak vítr pastoušku, kdyby jí někdo řekl, že "už to ve svých 81ti nějak doklepe". Smutné je, že se slušností a pokorou se člověk dneska moc nechytá. prosinec 10, 2009 12:21
Teda Evo - já tě fakt nechápu... : alena puntíkovaná
všichni, kdo psali, vyjadřovali Daniele podporu a dávali jí celkem dobré rady. Zcela určitě ji nikdo nenapadl a ani ji neobvinil z nějakých "zákulisních piklích" Naopak, všichni se snaží ji podpořit a popř. jí nabízejí pomoc...ať to čtu, jak to čtu...nikdo tady nic takového - jak ty tvrdíš - nenapsal. To, že jí lidi radí, aby vyměnila lékaře? No, to mi přijde celkem přirozené, jde-li Daniele o zrak.
prosinec 10, 2009 12:25
Dani : mia I
no co mám zkušenost, tak někteří doktoři jsou chytlavý, když jim chceš do něčeho nějak moc mluvit atd. a pak /což asi víš/ hlavně správně titulovat, říct třeba docentovi pane doktore je docela průser, na to velkýho majzla.
prosinec 10, 2009 12:35
... : Macesska
Danielo, držím palce. A remcal určitě nejsi, z Tvého popisu chápu, že jen chceš, aby s Tebou doktoři zacházeli s respektem jako se sobě rovným člověkem a to mi připadá normální.
A kdyby ses rozhodla pro změnu, tak potvrzuji, že p.t. dr. Fischer je uznávaný odborník se skvělým a noblesním přístupem k pacientům. Mio, Tys mi připomněla Básníky a Hrušínského: "A představte si, pane Šafránku..." "Pan Šafránek je doktor, tatínku!" "No, Šafránek je snad taky, ne?" prosinec 10, 2009 13:19
alena puntíkovaná 12:25 : mamča
Myslím, že Eva nepotřebuje obhájce, ale já jsem to pochopila tak, že si někteří z nás stěžují Daniele (na někoho z "kudlánků") na soukromém E-mailu, místo aby to řekl tady, na veřejném fóru, a hezky srdnatě se s tím s kým nesouhlasí, popral na férovku.
prosinec 10, 2009 13:19
macessko : mia I
prosinec 10, 2009 13:21
d@nielo, : mamča
jasně, že člověka mrzí, když s ním doktoři jednají na jednu stranu jako s nesvéprávným negramotným jedincem, a na druhou stranu od Tebe chtějí tzv. "Informovaný souhlas", ačkoli Tě nemíní o ničem informovat, protože nemají čas. A když si něco na to téma nastuduješ, tak se cítí dotčení, že se jim pleteš do řemesla.
Drž se toho, že je to Tvoje tělo, Tvoje oči, a že si o nich budeš rozhodovat sama. Nikdo jiný Tvýma očima koukat nebude. prosinec 10, 2009 13:23
mamčo : mia I
tak to jsem ještě nikdy neudělala, abych si s Danielou psala o někom třetím.
prosinec 10, 2009 13:23
mamčo 13:19 : wendy
není to nic příjemného, ale dá se to ustát ! Ale když už to v tobě hlodá, tak by to tak být mělo.
Teď to po sobě ještě čtu a znovu si připomínám, jak je nebezpečné pro ty, kteří se neučili psát na stroji všemi deseti, že je litera T hned vedle R... prosinec 10, 2009 14:41
Dost dobrej překlep Wen : NČ
Už jsem to tady kdysi psal - moc bezva překlep, co řikala kdysi v tv nějaká redaktorka.
Psala rozhovor (intervjů) s Helenkou Vondráčkovou a na závěr dodala, že si Helenka dennim cvičenim udržuje svou skvělou kondičku. Jenže se jí tam vloudil překlep, místo písmene "o" šmátla na písmeno "u". prosinec 10, 2009 15:16
Já na to koukám jak blázen, : Michal
to máte ještě popřád "socialistické" zdravotnictví a nermůžete si vybrat doktora? Kdyby mi tohle řekl doktor tady v Americe, tak mu jen odpovím: Dobře se na mne podívejte, protože už mne nikdy neuvidíte. A šel bych jinam.
Ta doktorka je přece doktorka a ne prodavačka v drogerii, (prodavačky promiňte) aby sis vybírala jak mezi prášky na praní! Má zkušenost je, že se mne doktor nechal vybrat ze dvou možností, chci nosit brýle na blízko, nebo na dálku. To byl pro mne pokrok, nosil jsem do té doby bifokal, a tím pádem pořád. Vybral jsem si na blízko. Pravda je, že jsem musel přestěhovat monitor počítače, protože byl příliš daleko na brýle a příliš blízko bez nich. Ale tahle anabáze co tu Daniela popisuje je přece blbost! Proboha živýho jdi jinam dokud je čas! prosinec 10, 2009 15:52
tak to promiň, mamčo : bodka puntík
něco takovýho by mě fakt nenapadlo. Já myslela, že si lidi stěžujou jen tady - a tak jsem pořád hledala, kde si tady kdo na Danielu stěžuje, nebo ji napadá - a nedočetla jsem se.
prosinec 10, 2009 17:05
wendy 14:41 : mamča
Čtu si to tu po sobě, a nechápu ???
Ale je možné, že vlastní chyby nevidím. prosinec 10, 2009 17:15
Mamčo, pochopilas to : Eva
úplně přesně! A vy, co jste mne nechápali? Ani nemůžete, protože takto funguje zákulisí čehokoliv. To byl příklad.
Abych to stručně a srozumitelně ze zákulisí doplnila (zákulisí, tedy neveřejnou část má všechno, třeba úřad, škola nemocnice, rodina, jedinec, to je běžné): někteří stateční napíší Daniele, cože to tam píši o zákulisí. Načež já dostanu soukromou výzvu, abych vysvětlila..... A protože to nebylo poprvé, tak se mi takovéhle hry na "paní učitelku a žalující žáčky" na zcela veřejném serveru hrát prostě nechce. Jak psává strejda: nejsme děti! Takže, když už tady v každém druhém článku radíme: nedělejte ze sebe rohožku, tak ji sami taktéž nikdo nikomu nedělejme. Jinak OK prosinec 10, 2009 21:05
Evo, : bb2
chápu přesně, kdysi jsem nechtěně podobným způsobem přidělala Daniele práci, a stejně jako Alena jsem neměla tušení, že jsou toho dospěláci na netovém diskuzním serveru schopni. Ale jsou, tak jsem se umírnila, protože zatímco já si užívala diskuzi, tak jsem jí přidělala práci pak jsou ještě ti, co si změní nicka, aby to jednomu vytmavili, a poklidné diskuze vedou se svým původním
no, když nás nepotká nic horšího, tak je to fajn:-) prosinec 10, 2009 21:46
Čtu a zírám jako puk : strejda
Evo, žasnu, nevěřím, smutně koukám, jsem z toho jelen a proto bys měla vysvětlit to zákulisí. Sleduj prosím tok mých myšlenek. Logika. I kdyby k něčemu takovému hypoteticky došlo, jak Ty to víš? Ty jsi jasnovidka a vidíš do PC Daniely? Tak tomuhle ale fakticky nerozumím. A že si umím vysvětlit ledacos... Ale možná jsem i něco nečetl, nevím.
A děkuji za vysvětlení. Ale nespěchá to. prosinec 10, 2009 21:52
Strejdo:))) : Eva
bylo mi jasně napsáno: "že se někteří rovněž dotazují, a proto abych vysvětlila", samozřejmě beze jmen!
Není zač prosinec 10, 2009 22:01
bb, chápu : Eva
a pamatuji se. A díky moc za příběh, objevila jsem ho pozdě a už se nehodilo na to reagovat. Moc krásný zážitek a přeji Ti ho
prosinec 10, 2009 22:05
... : bb2
díky. Snad jsem si to zasloužila, bylo to nečekaní a velice příjemné, pohlazení, uklidnění, pocit "všechno bude v pořádku, jen klid", to vše v jednom. Přála bych takovou lázeň jednou týdně všem utrápeným dušinkám, co sem píšou o radu.
prosinec 10, 2009 22:21
Evo, : strejda
Aha, tak to jsem nečetl. Dík.
Uf, to jsem si oddychl. Už jsem se chtěl lekat nějakého nadpřirozeného nadpřirozena. prosinec 10, 2009 22:26
A naprosto naposledy:)))) : Eva
Co bys držela zobák??? Krásný, kultivovaný dotaz jsi položila. Ale, výchovnou lekci spíš možná uštědři těm, co se Ti, proti Tvé vůli, snaží svými soukromými stížnostmi vyrobit kudlančí zákulisí
S tématem zcela končím. Definitivně prosinec 10, 2009 22:48
Bych tak ráda s bb probrala : Eva
trochu toho iracionálna a zase se to tu nehodí...si počkám
prosinec 10, 2009 22:54
Šmarjá, už zase? : strejda
Dnes jsem četl fajnovku, že čeští vědci objevili způsob, jak zastavit AIDS. No není to bomba? A byli by něčeho takového schopni nějací iracionální iracionálové?
. . . . no nebyli! prosinec 10, 2009 23:16
Strejdo:))) : Eva
jsem to taky četla o té zázračné textilii, Fakt bomba! A to si představ, že ten nápad, ten náhlý vhled nejde žádnými jednotkami změřit, přesně načasovat a chová se fakt poněkud těžce iracionálně. Ale ta dlouhá racionální přípravná fáze je tedy samozřejmě zcela nezbytná
prosinec 10, 2009 23:50
Kristovy drahý nohy!!!! : alena puntíkovaná
Tady je to jak u FBI. Čtu to jak kretén furt dokolečka a čím víc to čtu, tak tím míň tomu rozumím. Jaká zázračná textýlie? A o jaký konspiraci to tu mluvíte?Nicménwě, jestli se ta změna nicku týká mnjě - a já si fakt na nikoho nestěžovala, zak po sté prvné vysvětluji, že jako alena Puntíkovaná jsem přihlášena na přístroji, který mám doma a jinde se tudíž pod tímto nickem přihlásit nemůžu. Na synkově stroji jsem pak přihlášena jako Bodka Puntík...ale opravdu tím nemíním někoho klamat, nebo uvést v omyl.Akorát mě synkův přístroj jako Alenu Puntíkovanou nepřihlásí. Jsem prostě obětí počítačové revoluce.
prosinec 11, 2009 00:03
Evo, : strejda
Vidíš, a já bych to viděl tak, že už samotný nápad, náhlý vhled, je právě výsledkem racionálního myšlení. To, že přijde nečekaně, že překvapí samotného objevitele třeba na WC, to už je jiná... Objevitel, pak díky svému racionálnímu myšlení, není překvapen samotným vynálezem, ale tím, že na tak jednoduchou věc nepřišel už mnohem dříve.
A že se to nedá měřit...to by mne nebolelo. Teď mě napadla jiná věc. Neexistují třeba měřiče smradu a přesto existuje jeho jednotka. Paradox? Nikoli. Tou jednotkou je jeden "ou". Je to dost složité měření pomocí balónků plněných testovací látkou, pomocných protivětrných stěn a ocejchovaný smradometr zde představuje pět čichačů s absolutně citlivými frňáky. Řekne-li jeden z frňáků, že něco cítí, jedná se o jeden ou. Řeknou-li to dva, jedná se o dva ou, atd. Pět ou už je na padnutí. prosinec 11, 2009 00:46
Alenko, : strejda
Ty jsi ale popleta...
Pokud sis nevšimla, trošku, jen nepatrně, jsme s Evou odbočili od holinek k hodinkám. prosinec 11, 2009 01:00
Evo : mia I
tak tuhle "pomoc" daniele jsi podle mého názoru nezvládla. Tomu se říká medvědí služba. zdar.
prosinec 11, 2009 07:05
Hej Velekudlo,nebo nezne Velekudlicko : Alena P-H
Davej si na sebe pozor a hlavne si oci nech udelat tam, kde citis duveru. My ti tu budeme drzet palce - uz i z egoistickych duvodu - musis byt brzo fit a drzet to tu pod kontrolou.
A ta "zakulisni kudla' ti asi hnula zluci podle tvych poslednych vyroku plnych sensitivisticke 'fylozofije' prosinec 11, 2009 07:22
Ano, to je zajímavé téma Danielo, Martin Heidegger jako reprezentant moderní ontologie ! : wendy
Inspirován takovým myslitelem jako byl Nietzsche, myslící ns stejné vlně jako Sartre. Jeho soustředění se na jsoucno, na vztah bytí a nicoty, zajímavá témata. Nebere člověka a jeho existeci jako nejdůležitější fenomen, ale vše pojímá jako historické souvislosti. Ovšem neupírá člověku jeho schopnost toto vše vnímat jako z pohledu zvenku...
mamčo 14:41 - odpovídám pozdě, ale už jsem pak ke kompu nesedla. Nešlo o žádný tvůj překlep,jen jsem teoreticky uvažovala o svém textu, kdybych se tohoto překlepu v něm dopustila já - a sice ve slově USTÁT...takže tak. prosinec 11, 2009 07:26
Evo, taky myslím, že jsi šlápla do..... do hvězdičky. : Myška
I když jsem to nebyla já, kdo Daniele psal, přesto se mě to dotklo. Pokud budu potřebovat probrat něco s Danielou, prostě jí napíšu mail. A bude jen naní, jestli mi odepíše. Jsem ráda, že tato možnost je.
Jinak já nemám problém vypsat do diskuze veřejně, že s někým nesouhlasím, stojí-li mi to téma a ten dotyčný za to. K některým tématům, které mi jsou vzdáleny, se tedy raději nevyjadřuji, abych neublížila, a jen tiše žasnu nad příspěvky. prosinec 11, 2009 08:21
Myško : mia
mě se to taky dotklo a to přesto, že jsem si s Danielou nikdy o nikom třetím nepsala. A to, co si píšu s Danielou je jen mezi mnou a ní a nejsem zvědavá na nějaké rady někoho třetího. Ale pokud by ji-Danielu i to málo, co jí napíšu mělo zatěžovat, tak se na čas stáhnu. daniela teď potřebuje klid a je čas předvánoční, takže sem nechci vnášet hádky. Jen doufám, že si to Eva přečte a pochopí. Já také nešťourám do toho, když tu někdo se do jiného resp. jiné naveze, že by od ní pes kůrku nevzal a za půl roku se tu s ním nalaďuje na stejnou vlnu Komentář příliš krátký????
prosinec 11, 2009 08:46
strejdo, technická poznámka : eva_2
Měřiče smradu jsou, cituji z webových stránek firmy která to měří:
"Techniky dostupné k měření pachových látek lze rozdělit na chemické a senzorické techniky. Senzorické techniky využívají čichových schopností člověka k posuzování zápachu. Nejběžnější používanou senzorickou metodou je olfaktometrie, která se používá ke stanovení koncentrace pachových látek. Existují další senzorické techniky, při kterých ze zjišťuje charakter pachu, intenzita nebo relativní příjemnost či nepříjemnost (analýza hedonického tónu). Metody klasifikované jako chemické (či chemicko-fyzikální) jsou obvyklé analytické techniky ke stanovení koncentrace specifických chemických látek, jako např. plynová chromatografie s hmotnostním detektorem (GC/MS), absorpce do roztoků a následná analýza v roztoku (sirovodík, merkaptany), detekční trubičky, elektronické nosy, atd." Přiznám se, že mě překvapilo, že to fakt očuchávají lidé (při té senzorické metodě). Párkrát jsem totiž narazila na posudek o pachovém znečištění, ale nikdy jsem neuvažovala o tom jak že se to měří. Díky za rozšíření obzorů. prosinec 11, 2009 10:03
Trochu k tomu filosofování :-) : Krakonoš
Jistě si každej milovník pohádek všiml, že v nich třeba princezny nikdy nechoděj čurat. Vo kakání ani nemluvě, to by byl teprv malér. Celou pohádkovou atmosféru by to pokazilo. Přesto tak nějak každej cejtí, že i ta princezna prostě vobčas musí . Ale nemluví se vo tom. A tak je to i ve vobyčejnym životě, ba i v tom světě virtuální reality. Do hvězdiček je lepší nešlapat, voni pak začnou dost smrdět. Proč si kazit zážitek z krásný pohádky páchnoucí kakající princeznou?
prosinec 11, 2009 17:59
Mamco, : Ceskymo1
jde to i jinak - jedno oko muze byt "na dalku" a druhy "na blizko"...
prosinec 13, 2009 01:23
Ceskymo1 : mamča
To bych se docela bála rozdvojení obrazu. Nebo se to praktikuje tak, že se chodí pořád jenom s jedním okem otevřeným ? Podle toho, jestli chci vidět vzdálené horizonty, nebo číst knihu ?
prosinec 13, 2009 10:00
Krakonoši, : wendy
manžel dostal včera dárek k narozeninám - knihu V pohádkách to dělají taky. Ještě jsme ji nečetli, a tak jen tušíme, co asi nedělají...
Ceskymo - pravda, je to skutečně možné, synek je podobě postižen a je to teda něco. prosinec 13, 2009 17:44
Ja uz to takhle mam 11 let : Ceskymo1
a trvalo to asi rok, nez se mozek naucil...
prosinec 13, 2009 18:28
Krakonoši, dobrý, ale copak princezny, : Eva
takové královny nemají přece ani nohy, jak dávno objevil pan Neff
prosinec 16, 2009 09:00
|