LEGRACE NA PLACE - RYCHLOKVAŠKY
Úterý, 27 říjen 2009

Na vyvalený humus z našich vysokých škol asi všichni zíráme s odporem. Na mnoha školách se o tom hodně vědělo a ještě více (jak jinak) mlčelo. Snad každý vysokoškolák staršího věku zažil pár prominentních fracků, kterým protekce jejich vlivných rodičů zajistila diplomy.

 

 

 

 

     Bohužel, tahle hnusnost jak vidno přetrvala dodnes. Mám strach, když pomyslím, jak to asi chodí na medicíně. Když vidím ty žaloby kvůli úmrtí novorozenců, rodiček, seniorů, ohledně vyoperovaných zdravých orgánů místo nemocných, křivě srostlých zlomenin, vydávaných za normál..  Jo, a vožralých lékařů v ordinacích je také na můj vkus příliš, nehledě na xindl, co předepisuje léky po dohodě a úplatě od farmaceutických společností. Však těch je tak víc, než jen přehršel.

 

     Jsme taková evropská Nigerie...

 

Flori@n

 

 

Komentáře
nejlepší je bydlet v hodně zakopaný : alena Bodka
p*deli a chodit k místnímu šamanovi. Sem by prominentní hajzlík nestrčil nos. Venkovský lékař bývá obyčejně vynikající diagnostik, zná dopodrobna všechny pacienty, včetně jejich rodin a příbuzných a kolikrát vás vyléčí sám, aniž je nutno zásahu odborníka. Já už k tomu našemu chodím přes dvacet let a nikdy jsem s ním neměla nejmenší problémy.Naopak - mnohokrát mi moc pomohl.
říjen 27, 2009 07:37
Já to říkám pořád : wendy
a nikdo mě neposlouchá : se zdravím a vzděláním by se obchodovat nemělo. Žádný velký soukromničení, ale státem řízené a stále kontrolované.
smilies/wink.gif
říjen 27, 2009 07:42
wendy: jen vsunu : romanB
ono pro věci jako je zdravotnictví platí trojkové pravidlo vyloučení: požadavek je 1)zadarmo, 2)pro všechny , 3) kvalitně ... bohužel je pravda, že všechna tři pravidla jsou nerealizovatelná ... čili které z těch tří vyloučíš? smilies/smiley.gif
říjen 27, 2009 07:54
Taková věc jako zdravotnictví : wendy
nemůže snad být pro všechny, ale převážně pro talentované vážné zájemce, to by mělo být první síto. A ty hodně dobré dotovat. Na operační sál by se neměl dostat neumětel a k nemožnému praktikovi by lidi snad nechodili..nevím co s tím jiného.
Když se někdo chce živit jako umělec a prodejem svých prací se živit, neumětel se neuživí. V ostatních oborech to bývá všelijaké. No, když je někdo hezká rádobyzpěvačka, tak spí se sponzorem z vlivných uměleckých kruhů a nějaký čas to jde. Ale jen dočasně a pak skončí s Pomejem. A posluchači to všechno ve zdraví přežijí. V ostatních oborech by to fungovat takhle nemělo - ale funguje.
smilies/wink.gif
říjen 27, 2009 08:43
Se potkaj dva doktoři práv : NČ
Jeden řiká: pane kolego, když si uvědomim, jak jsme získali doktorskej titul, tak se bojim vkročit k doktorovi do vordinace.
říjen 27, 2009 09:13
No my jsme si zase říkali : wendy
že když bude o víkendu pěkné počasí pojedem na zahradu hrabat listí a když bude pršet, zajedem si do Plzně udělat práva. A teď máme šmytec.
smilies/wink.gif
říjen 27, 2009 09:25
... : mia
my teď chodíme s manželem k zubní lékařce. Je erudovaná, zručná, vše vysvětlí. V ordinačních hodinách nestíhá, přetahuje pravidelně o hodinu. Tuhle se zas nějaká paní rozčilovala "to je hrůza, to čekání, to je hrůza", tak jí v klidu povídám "aspoň vidíte, že je to dobrá lékařka, že tu má věčně narváno. Jestli nechcete čekat, jděte k doktoru XY, ten má věčně prázdnou čekárnu a vykukuje jestli mu někdo přišel." Myslím, že dobří fachmani si dobré jméno udrží a ti slabší kousci neobstojí. Že člověk občas narazí na blba o tom vím své. Ale tak to bohužel je a nemá cenu si dělat iluze, že zrovna ve zdravotnictví to bude jiné, než v ostatních odvětvích. Spíš je problém středního zdravotnického personálu.
říjen 27, 2009 09:44
Taháková kultura. : Milan
Už děti ze základních škol si na internetu sdělují, že taháky je dobré psát si na boky prstů, nebo pro dívky že je vhodné vzít si sukni a silonky a tahák si dát na nohu. Zvlášť když mají učitele - ten nemůže říct: zvedni sukni.
Tato taháková kultura je dál umocňována na středních školách, ve kterých jsou studenti přímo vedeni k tomu, aby své "práce" vytvářeli stahováním z internetu. Kdo umí lépe vyhledávat a kopírovat, ten dostane lepší známku. Střední školy se tím dokonce chlubí, že místo biflování učí děti vyhledávat informace.
Při maturitách napovídají studentům sami jejich učitelé.
To se nemůže nepřenést až na vysoké školy.

říjen 27, 2009 09:48
Uf, Milane, : strejda
o nějaké taháky tu přece vůbec nejde. Ty byly, jsou a budou. Také jsem si dělával taháky na nezáživné předměty. I nám profesor, kterého jsem si vážil, říkal, že nemusíme všechno vědět, ale měli bychom vědět, kde si to či ono můžeme najít. V tom to přece není. Daleko závažnější je lidová tvořivost na školách a brojení proti nestátním maturitám. Stejně tak i boj škol o každého žáka a tím pádem i o své přežití a z toho plyne přijímání kdekoho a bez přijímaček. Polož se na otázku kdo to prosadil a kdo a co vládne v této zemi? Vyjde Ti výsledek.
říjen 27, 2009 11:04
No, kdyby mi tenkrát profesorka účetnictví nenapovídala, : Alena Bodka
tak jsem do dneška neodmaturovala. Ale ani by mě nenapadlo se tím účetnictvím živit!!!! Z češtiny, ruštiny a s angličtiny jsem odmaturovala za jedna naprosto s přehledem - tak se živím tím. A nikdo kvůli mně nezkrachoval - což by se mu zajisté stalo, kdybych mu JÁ vedla účetnicrtví.
říjen 27, 2009 11:59
... : mia
my měli v prváku profesorku dějepisu, její manžel byl lékárník. Ta za taháky nedávala kuli. Když byl tahák dobře napsaný, nejlépe trojbarevnou propiskou, vítězoslavně hlásila - dávám Vám za tento tahák jedna, neboť udělat takovýto tahák, znamená se látku de facto naučit. Běda nešťastníkovi, který tahák odflákl. smilies/undecided.gif Musel počítat s kulí a ještě černým puntíkem v jejím bločku. To pak byla nemilosrdná a i za průměr známek třeba 2,1 se rozmýšlela mezi 2 a 3. Jo paní profesorka už je někde tam nahoře a snad se i tam směje. Za pár let šla na stejnou školu jako já i moje starší dcera a to už mi říkala, jak jsou žáci jiní, my prý jsme byli takový dětští i v těch 15, 16. Co by chuděra asi říkala dnes?
říjen 27, 2009 12:17
taháky jsou vítané, : bb2
ne že ne. Takový ručně psaný tahák je poklad. Výcucu podstatného, ještě ručně napsaný, to je ta nejlepší studijní příprava. S kopírováním seminárek z internetu to nemá nic společného.
říjen 27, 2009 12:19
Milane, : Vodoměrka
já si myslím, že není důležité se ve škole všechno nabiflovat a umět bezvadně nazpamět, ale neumět to použít v praxi... a že stejně důležité je umět si potřebné informace najít... než potom chodit a stěžovat si, že by to člověk udělal, jenže neví, jak na to a neví, kde by se o tom dozvěděl... takže pokud si studenti umí vyhledat informace jakkoliv, třeba i přes internet, tak to taky není k zahození... mimochodem mají větší šanci se pak uplatnit, než ti, co měli ve škole nabiflováno a najednou pro život nemají učebnice, kde by měli přesně napsáno, co se našprtat... a raději se nebudu ptát, do které skupiny patříš ty smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif
No a když se takový taháček píše, tak se tím člověk v podstatě taky učí a opakuje si to, co má... takže na tahácích nevidím nic tak strašného... nejdenou potom zjistíš, že ho vlastně ani nepotřebuješ, protože to všechno se ti vybaví... ale může to být dobrými berličkami pro ty, co potřebují mít jakous takous jistotu, jinak by byli nervozní a nedostali by ze sebe ani polovinu toho, co umí...
říjen 27, 2009 12:23
Takový tahák si člověk dělal většinou sám : wendy
a z toho, v čem si nebyl jistý nebo na co se zapomněl pořádně podívat. I tím se člověk učí. Já ho měla na grafické znázornění proesu tavení ve vysoké peci, na jazyky nebo na a plus bé to celé na druhou jsem je nepotřebovala.
Strejdo, o tom se tu nedávno taky vedla plamenná diskuse. Když rodič platí, student vystudovat
MUSÍ.
smilies/wink.gif smilies/shocked.gif
říjen 27, 2009 12:26
tahaky : webverka
jsou stale "in" a za dobre vypracovane tahaky se docela dobre plati:-)
říjen 27, 2009 12:27
jediná výjmka, které byly taháky na enono : Alena Bodka
jsem byla já - jednak jsem je po sobě vůbec nepřečetla, protože jsem měla vždycky příšerný písmo...ve škole jsem útoky stran písma odrážela s tím, že i Karel Marx psal strašlivě a nebejt Engelse, kterej mu to přepisoval, nemáme socialismus dodneška. /No , nevím, jestli by to byla zas až taková škoda - ale chybami se člověk učí, kdo ví, jestli nám tahle zkušenost nebude jednou zatraceně dobrá/, druhak jsem vypracované taháky, aby je nikdo nenašel - čímž pádem jsem je v pravou chvíli nenašla ani já. Já vždycky spoléhala na mnemotechnické pomůcky. Ty byly kolikrát tak blbý, že je člověk nezapomněl a měl je všude a vždycky s sebou.
říjen 27, 2009 12:38
spatne : mura1
za dobre vypracovane tahaky se docela dobre plati

coz je teda blbost, protoze pri psani tahaku se clovek uci, ze smilies/wink.gif
říjen 27, 2009 12:44
... : Johana
myslím, že je to dost mediálně nafouknutá bublina. je pravda, že prominenti vždycky byli i za nás, ale bylo to vždy v takovém oboru, kde člověk pro samotnou potom profesi,potřeboval spíše konexe než znalosti nebo jenom titul a dělal něco jiného a snad nejsem přehnaně naivní, nebylo toho moc. Nevěřím, že něco takového by se mohlo dít v např. lékařských oborech, kde doktor má v rukou život člověka. To si nikdo na triko nevezme.

na druhou stranu je pravda, že jsou a byli studenti, kteří byť vystudovali s červeným diplomem,ale v normálním životě v praxi jsou naprosto nepoužitelní. Takových lidí máme jak známo plno na úřadech, tímto se nechci dotknout těch normálních.

Jinak, máte pravdu, že motivace žáků je rovna nule, protože mají plnou hlavu svých práv , ale už ne povinností. taky si dobře pamatuju, jak se po revoluci kritizovalo naše školství, že nejsou žádné individuality, že se učí jako ve velkochovu v plných třídách 30-40 žáků. Jak je vidět, situace se vrací, najednou to nikomu nevadí a ještě se ředitelé tlačí do situací, peníze pro školu podle počtu žáků.

vyrostlo plno nových škol, ale mladých lidí není zas tak moc, tak aby se udržely školy na trhu, tak bojují o každého žáka. Říkalo se kdysi, hodně povolaných, málo vyvolených. teď mi to připadá hodně vyvolených, málo povolaných. Někdo přece dělat musí, ne?
říjen 27, 2009 14:38
Johano, mám jen dotaz. : strejda
Jsi to Ty, ta bývalá Johanka, která nám časem trochu, trošičku zestárla, provdala se za svého spolužáka, pak se jí narodila holčička a nyní se přejmenovala na Johanu? Ta tehdejší Johanka mne tehdy nazvala strejdou, víš? Proto se ptám. smilies/grin.gif
říjen 27, 2009 15:31
Samozřejmě, že je odsouzení hodné, to, co se dělo na ZČ universitě, : Jitka U.
ale v práci mám dvě kolegyně, které studují na soukromých VŠ, školné 40 tisíc za semestr. Za tři roky titul Bc., za další dva Ing. Nějak si nedovedu představit, že za toto školné by někdo vyhodil studenta od zkoušky pokud by řekl alespoň dvě souvislé věty.

říjen 27, 2009 18:29
Jsou na sebe pysni? : xxx
Tenkrat v nasem potravinarskem zavode nemel reditel podniku ani zavodu titul a jim podrizeni namestci take ne. V te dobe se otevirala v .... na vysoke skole .... nova fakulta - hygiena potravin. Takze se rozhodli, ze si to dalkove dodelaji. Bylo jich 12 kousku. Kdyz jim zacala skola, pristala mi na stole ucebnice s tim, ze z toho mam udelat "vejcuc" 12x rozmnozit a rozdat. Byla jsem totiz sekretarka. Tak to slo celou tu dobu. Obcas se vypravili do .... na zkousku, jindy prijel zkousejici za studenty a odzkousel je v reditelne pri dobrem obede. Ty uplne podrobnosti si necham pro sebe. Odpromovali, jsou z nich doktori hygienici a zivot jde dal. Vim jen, ze pak nektery z profesoru nebo sam dekan prohlasil, ze tehle 12 poskodilo jmeno skoly.
Tihle pani zustali nadale na svych zidlich, slo jim v podstate jen o ten titul, ktery k vykonu sve funkce potrebovali. Jde vsak o princip a svedomi. A jinak se rika, kdo umi, ten umi
říjen 27, 2009 19:36
strejdo : Johana
asi je tu ještě nějaká jiná Johanka, se kterou si mě pleteš. Chodím tu sice docela dlouho, ale až tak často se do diskusí nepouštím, jenom někdy. Nejsem až tak super diskutér, ale je fakt, že se to pak po mých příspěvcích někdy rozjede smilies/smiley.gif, ono nejde psaným projevem toho tolik říct, nebo spíš přesněji. každý si pak z toho vezme jen ten svůj kousek smilies/smiley.gifnicméně jste prima parta

pro xxx.
já myslím, že boží mlýny melou a ti co takhle tu školu udělali určitě na sebe moc pyšní nejsou. jenom honí svá ega, možná hážou ramena, ale na víc nemají. určitě to o sobě vědí a to je žere, ne že ne.
říjen 27, 2009 20:06
Johano, : strejda
děkuji za odpověď.
říjen 27, 2009 20:36
tahaky pod suknu, dobra somarina : Sipik
Co sa ti zmesti na tahak pod pancuskami? a ako to precitas? Si to skus, take neprakticke... To fakt moze taku somarinu napisat len chlap.
Najlepsie tahaky su take, co sa polozia na stolicku medzi stehna a ked ide okolo ucitel, tak spojis nohy. Pripadne tie, co sa pripnu pripinackou odspodu na lavicu
Ja som si na ne pisala vzorce, ( fyzika, matika, biochemia ) to su veci ktore si proste nezapamatam.

říjen 27, 2009 21:09
Zajímavé je, že se tu často řeší Alenky Puntíkaté : Eva
"nepříznivý" postoj k chlapům, leč v negativních hláškách o chlapech tedy suverénně už dlouho vede Sipik. Sípiku, Sípiku, Tobě fakt hrozí, že tomu i budeš věřit, že jsou to "samí somári" smilies/angry.gif
říjen 27, 2009 21:53
P.S. strejdo : Johana
mimochodem, u kterého článku to bylo? spolužáka sice za manžela nemám, ale holčičku jo a taky jsem trošku zestárla smilies/smiley.gifvrtá mi to v kebuli smilies/smiley.gif
říjen 27, 2009 22:43
pracuji v hotelu a mám možnost denně hovořit se spoustou lidí : alena Bodka
a mé poznatky svědčí těžce v neprospěch českých mužů. Jsou nepříjemní, arogantní a nedovedou se chovat. Slova jako "Dobrý den, prosím a děkuji" nemají ve svých slovnících. Navíc se domnívají, že personál hotelu je jejich služebnictvo a z této pozice s nimi jednají. Pravda je, že nedělají rozdíly mezi pohlavími a jsou stejně hnusný jak na číšníky, tak i na servírky.Jak se chovají k pokojským, to je ostuda mezinárodní, protože oběš pokojské jsou Ukrajinky a dřou jako v této zemi nikdo. Mimochodem - obě mají vysokoškolské vzdělání, nemůžou za to, že jejich země je chudá. Rozhodně to není důvod, aby s nimi někdo zacházel jako s dobytkem. To, jak se většina českých mužů chová, svědčí o totálním morálním úpadku celé společnosti. Jak jinak to také může dopadnout v zemi, kde president, který se domnívá, že je bůh všemohoucí, má milenku, předseda vlády má nemanželské dítě a soudy soudí nikoli podle zákonů, ale podle toho, jak se soudce zrovna vyspí. Jinak si myslí, že jim Sipík ještě lichotí. Osel je totiž hezké a užitečné zvíře.
říjen 27, 2009 22:52
taky jsem na stará kolena : Reny
absolvovala soukromou VŠ za nehorázné školné. Samozřejmě bez taháků by to nešlo...a musím říci, že jsem se dost přiučila, jak na ně. Ano, je rozdíl, když si tahák zpracujete sami, pak jsou ještě pochybné taháky, které někdo někde sežene, zmenší na písmo 5, rozešle mailem všem zúčastněným. Průšvih ovšem je, když je v taháku chyba - to pak i na soukromé škole celá skupina musí ke zkoušce znovu... No a právě na stará kolena je někdy problém, že na to malé písmo zrak nestačí smilies/grin.gif smilies/grin.gif
Jinak si myslím, že na soukromé VŠ ani tak nejde o to, že za to nehorázné školné si Vás nikdo od zkoušky nedovolí vyhodit. Spíš je to o tom, že vyučující jsou mnohdy mladší než studenti a je jim trapné odebírat ty taháky a vyhazovat za to od zkoušky starší dámy. Jinak si myslím, že to naše studium (při zaměstnání) nebyla úplná fraška, času a úsilí nás to stálo dost. Nám starším to učení jde do hlavy přece jen hůř než těm, co studují, když se studovat má. smilies/grin.gif
říjen 27, 2009 23:45
Johano, : strejda
paměť mám sice jako kůň smilies/cheesy.gif, t.zn., že nikde nezabloudím. Ale už je to tak dávno...odhaduji to asi na 4, na 5 let zpět. Už si nepamatuju kdy, kde a při jaké příležitosti k tomu přejmenování došlo. Bylo to však v době, kdy jsem nebyl rentiérem. To vím jistě. Chodívával jsem budovat naši kapitalistickou vlast a ráno, při kafíčku, kdy jsem to všechno pozapínal, jsem vždy mrkl na Kudlanku. Místo nicku strejda jsem tehdy používal Master. A zmiňované Johance se asi nějak zajídal jeden můj hloupý komentář a místo Mastere, napsala: "koukej, strejdo..." A Míša šíša se tehdy z jejího oslovení smíchem počů, nebo ne, raději napíšu, že si poprskala monitor. Tak to bylo.
A ještě vím, že to byla velmi chytrá Johanka, protože si dělala doktorát. Ale v Praze. Ne v Plzni... A také měla své stránky. Toť vše.
říjen 27, 2009 23:56
Sipik urcite neni proti chlapum : Alena P-H
a neni na ne nastvana - aspon ne na vsechny. Ona to jiste myslela, ze jenom chlap muze myslet, ze tahak pod sukni by fungoval pac jako chlap nevi, ze to neni prakticke. Tudiz je to somarina.
říjen 28, 2009 02:26
Nojo - chlapi! Oni vědí, že pod sukní se skrývají : alena Bodka
zajímavé věci....co by tam nemohl být třeba tahák! smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
říjen 28, 2009 05:40
Naše mjáma studovala za války Obchodní akademii : alena Bodka
na tzv. "chudý atest". To jest, musela mít vzorné výsledky, jinak by musela buď za školu platit, nebo odejít. No, ale ledva dokončila druhý ročník - zavřel Hitler školy. Máma nastoupila jako českoněmecká korespondentka ve firmě Blaupunkt Idealradio v Kolíně /nad Labem/. Tu školu jí uznali jako dvouletou obchodní /bez maturity - tu si pak dodělávala ve čtyřiceti/. No a teď Vám něco řeknu, když šla do důchodu, tak sháněla různá potvrzení, kde byla kdy zaměstnaná a tak jen tak ze srandy do toho Blaupunktu napsala. A představte si, přišla jí z Německa odpověď , kde byly přesné záznamy, od kdy do kdy tam dělala, kolik měla odpracolvaných pracovních dnů atd. atd. Tak Německo bylo rozbombardovaný na cimpr campr, kámen na kameni tam nezůstal, polovička lidí vychcípala, jednak na frontě, druhak při bombardování...a voni mají "papíry" ve vzorovým pořádku. Tady nikdo nic nevybombardoval, když však jdete shánět nějaké doklady, je to infarktová záležitost. V tomhle na ně teda nemáme ...a soudím, že ani mít nebudeme. Vím o čem mluvím, i já jsem šla před pár lety do důchodu a musel jsem shánět různá potvrzení,které důchoďák porostě neměl. Asi je tam sežraly myši nebo co. No a polovička podniků, co jsem tam kdy dělala, už prostě neexistovala (jako třeba Restaurace a jídelny Praha 1).
říjen 28, 2009 07:25
čímž jsem chtěla říci to, : alena Bodka
že kdyby se zavedlo to, co bylo za první republiky i za Rakouska běžné - tedy to, že mohly studovat i chudé děti, jejichž rodiče na to prostě neměly, ovšem, ty děti by musely mít pouze výborné výsledky. Nebýt toho, tak jsme dodnes národ služek a nádeníků. No a ti, co na to měli, tak ti mohli i propadat, však on to papínek zacvakal. A potencionální zaměstnavatelé si mohou výsledky studia svých žadatelů o práci, velmi snadno zjistit a podle toho se rozhodnout.
říjen 28, 2009 07:31
Alenko, sice Ti Tvé zážitky s českými muži v hotelu : Eva
úplně věřím, ale je to jen jedna skupina mužů, která se tak chová. Ale hrubé chování ve společnosti se zdaleka netýká jen mužů. To je zastoupeno v celé populaci. Spousta lidí zná výhradně a jen nějaká svá pofiderní práva a jejich vystupování je jen totální a kontinuální masáž jejich extrémně přebujelého ega. Zachovávání nějakých etických, morálních nebo jen běžně společenských norem chování se považuje za zpozdilé a nedůstojné "jejich významu" smilies/wink.gif
Mohu Tě ubezpečit, že třeba studenti u nás na VŠ mají zoufalou kulturu vystupování, jsou to mj. i budoucí učitelé. Jejich písemný projev v mailech zcela postrádá též : pozdrav, oslovení, poděkování, prosbu, nebo jen prosté slušné požádání o něco, na co žádné "právo" vskutku nemají. Nečekám a připadala by mi zcela nevhodná nějaká poníženost. Ovšem jejich maily začínají zhusta na tvrdo: Já bych potřebovala... a Ty se teď ukaž....Teď už mám připravenou pro tyto případy univerzální odpověď, kterou jim do odpovědi hned zkopíruji: Odpovídám pouze na ty maily, které vykazují alespoň elementární znalost pravidel písemné korespondence, kterou, mj., budete jako budoucí učitelé svým žákům zprostředkovávat. Jelikož Váš mail většinu těchto pravidel zcela postrádá a porušuje, naše korespondence prozatím skončila. smilies/cheesy.gif
říjen 28, 2009 07:55
no, tak dneska jsme tam měli pána, původem z Afriky, ale žijícího v Londýně. : alena puntíkovaná
Křestním jménem se jmenoval Gaylord. Ta,jsem zaslzela a zeptala jsem se ho, zda má romantickou maminku - on se začal smát a říká -"Nojo Loď komediantů - to mi máma četla jako pohádky" Tak jsme si poplakali, protože já to četla jako malá holka někdy ve třetí třídě a když jsem mu zvrzala účet a ještě jsem mu vrátila blbě zpátky - tak se mi omluvil, že mě vyrušoval - no já málem vomdlela, rozklepaly se mi ruce a neudržela jsem kalkulačku, tak von to přepočítal nazpaměť - protože to byl nějakej profesor matematiky na vejšce, no já bych se byla propadla, ani jsem mu neřekla, že dodnes neumím dělit.Pak jsme se bavili o Londýně, přičemž on byl synem advokáta a vyrůstal v Kensingtonu a já ve Willesdenu dělala Au-Pair.Byl skutečně okouzlující a zdvořilej, nikoho takovýho jsem T A D Y nepotkala. Akorát byl tak ve věku mejch dětí.
říjen 28, 2009 11:15
Johano, : Bara
pokud jsi ta stejna co myslime se strejdou, tak jsem od tebe dostala kefirovou houbu. Potkaly jsme se na Vaclavaku a sedly si venku v restauraci U Vaclava. Dostala jsem informace jak na vyrobu kefiru, jsem za nej stale vdecna. Tenkrat jsi byla jeste tehotna. Ja bych to odhadovala tak tri roky nazpatek. Jeji holcicka dostala jmeno Helenka. Pokud o tom nevis nic, tak nejsi Johanka, kterou mame na mysli.
říjen 28, 2009 13:53
to je jina johana : mura1
stara johanka je z prahy, ma 2 holcicky, vystudovala matfyz, vzala si spoluzaka a na kudlanku uz davno nepise, alespon ne pod nickem johanka
říjen 28, 2009 14:34
Aleno, : bb2
nejen Češi se chovají v hotelích jako čuňátka.
Kamarádky manžel pracuje jako šéfkuchař v 5hvězdičkovém. Jejich holky si tam o prázdninách vydělávají na brigádě, začínaly jako pokojské. Největší čuňata Japonci a Němci. V aroganci vynikali Němci a Britové. Češi a Němci nejmenší spropitné.
Ale s tím papírováním máš pravdu, pokud jde o obchodní styky, nemůžu si Němce vynachválit. Korektní jednání, smlouvy dodrží do puntíky, s termíny si nemusím dělat starost, prostě platí, a platební morálka nesrovnatelná. Pracovat s nimi je paráda. Totéž s Angličany.
Tam navíc narozdíl od Němců panuje příjemně neformální atmosféra - ale platí do puntíku vše co řeknou, nemusí to být písemně. "ahoj, pošli mi tu smlouvu mailem, mrkneme na to s Andym a pak to můžeme rozjet", a to jsme se znali dva dny a čistě pracovně :-) Pořád usměvaví, milí, naladění - narozdíl od Němců a Čechů. Spolupráce s oběma velmi profesionální a příjemná. Akorát nám je vždycky trapné, když dají najevo, jak je u české firmy překvapila slušnost, dodržení dohodnutého, kvalita práce, samozřejmost opravení nekvality, aniž bychom to okecávali a sváděli to na kdeco, atd. Zároveň je to poměrně motivující:-)
říjen 28, 2009 20:16
No mně se už kolikrát stalo, že se Britové domnívali, : alena Bodka
že jsem Angličanka žijící z neznámých důvodů v Praze , tak jsou na měš opravdu milí. Němci dost pokrotly, protože od války se tu neučí německy skoro nikdo, starší generace jsem já a my ně mčinu povinnou neměli a mladí se učí anglicky, válečná generace už je pomalu po smrti a oni s překvapením zjišťujou, že už to tu není jak zanHitlera, kdy byly včecky nápisy dvojjazyčné - jak si mi tuhlepostěžovala nějaká paní.Tak jsou vděčný, když z někoho vypadne alespoň pár německých slov a nadšený, když se s nimi někdo domluví.
říjen 29, 2009 08:12
Potkaj se dva právníci: : NČ
"Ty´s studoval v Plzni, žejo."
"Ne. Nestudoval. Jen mám odtamtud diplom."
říjen 29, 2009 14:59
Sipiku, nedá mi to, abych tě nevyvedla z omylu... : Vodoměrka
taháky pod sukní byly oblíbené za mých středoškolských let... lepící páskou se připevnil tahák na stehno a při psaní se jen lehce povytáhla sukně (samozřejmě nesměla být dlouhá pod kolena) a už se opisovalo... takhle to u nás opravdu fungovalo... tak jen tak na vysvětlenou... nějak jsem se k tomu tvému příspěvku prokousala až teď... smilies/wink.gif
říjen 29, 2009 15:49
Jo, Puntíku, : Vodoměrka
já se německy na škole učila, mimo angličtiny a ruštiny, měli jsme ji povinně volitelnou už v tom 1985. roce... a nevím, jak jinde, ale na základce, kam chodily mé děti, se vždy polovina třídy učila německy a polovina anglicky... a stejně je tomu tak i na středních... a studentů němčiny je u nás dost, řekla bych, že německé firmy nebo firmy s německými majiteli u nás jsou a vůbec nemám dojem, že by se u nás německy neučil skoro nikdo...
Ale je pravda, že na základní škole se u nás učilo jen rusky... na střední jsem ale už oba jazyky měla i já...
smilies/smiley.gif
říjen 29, 2009 15:54
fakt je - že moje kolegyně, které : alena Bodka
jsou kol třicítky, neumějí německy ani jedna. Já maturovala z ruštiny a z angličtiny - ale pocházím z Ústí nad Labem, které bylo za mého dětství dvojjazyčné a staré němečcké babky jinak než německy nepromluvily. Moje babička a děda mluvili tak, že němci nepoznali, žejde o čechy. Máma vyrůstala za války, takže bylo jasno. Takže u nás, když máma s babičkou nechtěly, abychom my děti něco slyšely, tak spolu mluvily německy. Dodnes se mě Namci ptají, jestliu nepocházím z Drážďan - prý mám ten přízvuk - aby ne, do Ústí je to, co by kamenem dohodil. Ale dorůstající mládež hovoří hlavně anglicky.
říjen 29, 2009 16:53
Bože, tohle je zase článek! :-((( : Sinix
Já se tedy jak v Nigerii opravdu necítím. Taková snůška blábolů. Autor zjevně ví, o čem píše. smilies/angry.gif smilies/angry.gif
říjen 30, 2009 09:11
Copak Sinixi? : alena puntíkovaná
Tys studoval práva v Plzni?
říjen 30, 2009 12:41
Báro, strejdo : Johana
tak jste mě už odhalili i beze mne. Opravdu z Prahy nejsem, holčičku mám jenom jednu. Ale troufám si říct, že takových 5let min. na kudlanku už chodím. Někdy jsem měla výpadky třeba půl roku možná rok, ale sem tam jsem tu zabrouzdala. na tvou bývalou přezdívku strejdo, si ale nijak nevzpomínám. je pravda, že jich je tu za tu dobu , myslím i jiné servry, přehršel
hezký den

říjen 30, 2009 13:15

Powered by Azrul's Jom Comment
busy