ZAJÍMAVÉ INFORMACE O CHŘIPCE
Pondělí, 05 říjen 2009

Tak jsem nejprve pár dnů - asi tak týden -  lapala (mezi kašlem, připomínajícím štěkot vzteklého psa) po dechu, obklopovala se tu i onde kapesníky v nejrůznějších fázích použití, pila léčivá thé i jiné odpornosti, polykala céčko a zajídala ho aspirinem - a vše na draka. Nakonec jsem skončila u velice hodné paní doktorky přes krk, nos a uši, která mi vzápětí napsala recepis na Augmentin, Erdomed a ještě připsala kyblíček s práškem kloktadla...

 

 

 

 

     Dnes už je mi celkem fajn. Dokonce už i mluvím, nesípu! Ani jsem se v tom rozpoložení nezeptala, co mi to vlastně bylo. Já se nejprve samoléčila na virózu, ale, když si vzpomenu na ty eklhaft horečky, to byla spíš chřipka. No, tak ji už budu mít asi pomalu za sebou... Pusu mi zdobí na horní levé části rtu razítko oparu; to aby bylo jasné, že to "nebylo jen tak".... Sice ještě kašlu, ale už je to kašel, který nevyvolává hrůzu kolemjsoucích. Vezmu si Erdomed (vřele doporučuju) a zase nějakou dobu existuju v poměrném klidu...

 

 

A - právě dnes jsem dostala níže uveřejněný text, který vám předávám k zamyšlení...

Týká se problému ohledně očkování.

(P.S. nejsem doktor, nerozumím tomu, je to na vás!)

 

 

 

•1.                   CO JE TO CHŘIPKA?

  • Chřipka je nakažlivé onemocnění dýchacích cest způsobené virem.
  • Symptomy zahrnují horečku, zimnici, rýmu, zánět krku, bolesti svalů,únavu a sníženou chuť kjídlu.
  • Stav se obvykle sám od sebe zlepší po dvou až třech dnech a úplně odezní po týdnu.

 

•2.                   JAK NEBEZPEČNÁ JE CHŘIPKA?

  • Chřipka vřídkých případech může vést ke komplikacím, jako je zápal plic, speciálně u lidí patřící krizikovým skupinám.
  • Rizikové skupiny jsou hlavně senioři a lidé sexistujícími zdravotními problémy.
  • Vněkterých případech těžká komplikace ve vysoce rizikové skupině může způsobit smrt.

 

•3.                   JAK ČASTÁ JE CHŘIPKA?

  • Každý rok malé procento lidí se nakazí chřipkou. Je to běžná nemoc, protože existují tři hlavní druhy virů z nichž každý může rok od roku zmutovat.
  • Centrum pro ochranu a prevenci (CDC) vyhlašuje, že každoročně zemře na chřipku 36000 Američanů. Avšak privátně držené záznamy CDC dokazují, že se ve skutečnosti jedná jen o několik stovek.
  • Pravdou je, že každoročně v USA zemře mnohem více lidí na astma a podvýživu, než na chřipku.

 

•4.                   OČKOVÁNÍ PROTI CHŘIPCE

  • Ve Spojených Státech jsou kdostání vakcíny od různých výrobců.
  • Čtyři znich se vpravují do těla injekčně, jedna je ve spreji, který se vstřikuje do nosu.
  • Ačkoliv každá vakcína je určena pro jinou skupinu lidí, všechny znich obsahují deaktivované viry stejných kmenů chřipky.

 

 

 

 

 

 

•5.                   JAK SE VAKCÍNA PROTI CHŘIPCE VYRÁBÍ?

  • Každoročně vlednu a vúnoru autority navštíví Asijské země a zjišťují, který kmen virů je toho roku aktivní.
  • Předpokládá se, že viry téhož kmene dorazí do USA o několik měsíců později - tj. na začátku chřipkové sezony (podzim).
  • Výrobci vakcín jsou instruováni, aby pro své vakcíny použili tři druhy virů a zahájili výrobu co nejrychleji.
  • Vybrané kmeny virů jsou rozmnoženy v kuřecích embryích během několika týdnů.

 

 

•6.                   DALŠÍ SLOŽKY CHŘIPKOVÝCH VAKCÍN

  • Každý ztěchto kmenů je deaktivován formaldehydem a konzervován thimerosalem, což je derivát rtuti. Některé vakcíny obsahují až 25mcg rtuti na jedinou dávku.
  • Další nebezpečné složky jsou: Hliník (nervový jed), Triton X-100 (detergent), Fenol (kyselina karbolová), Ethylen glykol (antifreeze), Beta propiolactone, Nonoxynol, Octoxinol 9 a konečně Squalene (urychlovač).

 

 

•7.                   JAK JSOU CHŘIPKOVÉ VAKCÍNY BEZPEČNÉ?

  • Vakcíny mohou vyvolat vážné reakce na určité jejich složky, jako např. několik životu nebezpečných alergií, a tzv. Guillain - Barré syndrom (GBS), neboli těžkou paralýzu. GBS se obvykle projeví několik týdnů po aplikaci vakcíny a jeden ze dvaceti případů končí smrtí.
  • Mnoho klinických studií zkoumalo a zdokumentovalo další vážné reakce na chřipkové vakcíny: encefalitida (zánět mozku), různé neurologické problémy a trombocytopenia (vážné onemocnění krve).
  • Úmrtnost dětí do pěti let způsobené chřipkou od r.1999 do r. 2002 (tj. předtím, než CDC začala prosazovat očkování dětí) bylo minimální. Od r. 2003, kdy CDC vynutilo program očkování dětí, počet úmrtí dětí na chřipku prudce vzrostl (asi osmkrát).

 

•8.                   JAK JE OČKOVÁNÍ PROTI CHŘIPCE ÚČINNÉ?

  • Podle CDC se účinnost očkování mění rok od roku, vzávislosti na tom, obsahuje-li vakcína ty viry, které toho roku převládají.
  • Autority musí vytipovat kmeny virů s velkým předstihem a pokud se netrefí, vakcíny jsou neúčinné.

 

 

 

 

 

 

•9.                   ÚČINNOST U DĚTÍ

  • Čerstvá klinická "master studie" (t.j. studie všech dosavadních studií) odhalila, že během 40 let u dětí mladších dvou let byly živé vakcíny účinné v33% případů a deaktivované v36% případů.
  • Další master studie publikovaná vangl. Journalu „The Lancet" odhaluje, že neexistuje důkaz, že by očkování mohlo zabránit chřipce u dětí do dvou let.

 

•10.               ÚČINNOST U ZDRAVÝCH DOSPĚLÝCH

  • Tytéž studie odhalily, že vposledních čtyřiceti létech u dospělých do 60 let očkování neovlivnilo počet hospitalizací, zameškanou pracovní dobu, nebo počet úmrtí způsobených chřipkou, nebo odvozenými komplikacemi.
  • Autoři master studie vyvodili závěr, že zanalyzovaných dat nevyplývá nutnost celoplošného očkování.

 

•11.               ÚČINNOST U SENIORŮ

  • Master studie rovněž prokázala, že očkování seniorů žijících v rodinách je naprosto bez očekávaného účinku.
  • Pro seniory žijící v soustředěných skupinách je vakcína účinná ve 46 % proti zápalu plic, ale neznatelně účinná proti chřipce.

 

                       

•12.               SOUHRN ÚČINNOSTI OČKOVÁNÍ

  • Vříjnu 2006 The British Medical Journal publikoval studii, v níž uvádí, že očkování proti chřipce má sotva znatelný až žádný účinek na cíle specifikované v kampani pro očkování.
  • Master studie prokázaly, že očkování je neúčinné ve všech věkových kategoriích.
  • Navíc, důkazy o tom, že očkování pomůže administrátorům vakcín předejít transmisi na další osoby jsou zanedbatelné.
  • I když lékaři vás nabádají, abyste se dali očkovat, oni sami a jejich sestry se očkování vyhýbají. Ve skutečnosti 70% lékařů a sester není očkováno. Mezi ostatními pracovníky zdravotního systému je to 62%.

 

•13.               VITAMIN D: PŘIROZENÁ OCHRANA PROTI CHŘIPCE?

  • Lidé dostatečně exponovaní slunci vyrábějí vitamin D. Chřipka se vyskytuje hlavně vzimě, kdy je méně slunce.
  • Chřipka se téměř nevyskytuje na rovníku, kde je slunce dostatek.
  • Převzatá studie, publikovaná v prosincovém čísle Epidemiology and Infection 2006 ukázala, že nedostatek vitaminu D oslabuje imunitu a vytváří příznívé podmínky pro převládnutí viru nad naším imunitním systémem.
  • 2000 až 4000 mezinárodních jednotek vitaminu D denně je nejlepší ochranou proti chřipce.

 

 

Nyní, ve světle těchto znalostí,

rozhodněte se sami,

co je pro vás nebo vaše děti větší risk:

Očkovat, či neočkovat?

 

                                          d@niela

 

 

 

 

           

Komentáře
... : mikin
Doufam, ze me zase nekdo neobvini ze verim jen "oficialnim" pramenum, ale tomuhle clanku opravdu neverim.
Mel jsem pred 15 lety stejnou prisernost jako Daniela a myslel jsem, ze je se mnou amen. Nepochybuji o tom, ze neco takoveho zabije cloveka s nemocnym srdcem nebo jinymi problemy behem nekolika hodin. Proto neverim tomu udaji o pouhych nekolika stovkach obeti v celych Spojenych Statech.
Ja se tehdy ptal sve doktorky, jak se tomu vyhnout a ona me doporucila ockovani. Tak se nechavam ockovat a chripky se me vyhybaji. Kdyz jsem nekde v divocine daleko od lidi nebo na cestach, tak jsem tomu rad.
Ta informace na konci o tom, ze "lekari nas k ockovani nabadaji ale sami se i se svymi sestrami ockovat nedavaji" uz se zda byti primo paranoidni.
Takze - ja si zitra necham pichnout injekci.
Mame to tady na Yukonu zadarmo, protoze si nase vlada spocitala, ze se ji to vyplati.
Pokud bude moje dabelska doktorka i se sestrickami tancovat nad mou rakvi, stejne uz o tom nebudu vedet.......
smilies/wink.gif
říjen 05, 2009 02:40
... : mikin
Hmmmm, napsal jsem to prilis kontraverzne ? Tak to jsem nemel v umyslu.
Ja povazuju internet za uzasnou vec a clanky jako tenhle ctu velice rad.
Jednak neni sprochu, aby na nem nebylo pravdy trochu a jednak se tim tribi mysl.....
říjen 05, 2009 03:12
Ja se sice nezaockovavam : Alena P-H
protoze prakticky nikdy nemocna nejsem - krome me senne rymy. Jsem alergicka prakticky na vse rostlinne - od trav pres stromy az po kyticky s pelem. Ale s pilulkama to vsechno zvladam a tak mam asi kompenzaci v odolnosti proti nemocem. Ale urcite vsichni v "nebezpecnych" vekovych skupinach a oslabeni jedinci by to nemeli vynechat.
Tady v USA existuje i skupina lidi, kteri broji proti ockovanim(vsem, nejenom chripkovym) protoze pry zpusobuji autizmus. Ockovani je pritom jeden z obrovskych daru mediciny lidstvu.
Je za to zodpovedny vlastne jenom jeden doktor(britsky), ktery si na tom vyrobil karieru se spolkem rodicu autistickych deti. Byl v Britanii zbaven prava vykonavat povolani, protoze se zjistilo, ze si vedome "vyrobil studii do polohy, kdy mu vysledky prisli podle objednavky".
Kdyz si vyguglujete informace o afektivite chripkoveho ockovani tak si zjistite, ze vlastne vsechny spolehlive stranky ockovani doporucuji.
Takze ockujte sebe i sve deti, nechceme pandemie chripky - u nas doma uz vsichni jsou na sezonu pripraveni. smilies/smiley.gif
říjen 05, 2009 06:05
Jasne ze ne afektivite ale efektivite : Alena P-H
preklepy jsou ma silna stranka smilies/tongue.gif
říjen 05, 2009 06:07
já fakt nevím : alena Bodka
asi to byla tenkrát nějaká vadná vakcína, nebo co. Bylo to kolem roku 2000. Já jediná z celé rodiny jsem se očkovat nenechala, neb jsem zrovna marodila s něčím jiným...ale jediná z rodiny jsem neonemocněla. Můj muž se tenkrát očkovat nechal a skončil v Mělníku ve špitále s váčkem hnisu v ledvině. Pamatuju, že jsem tenkrát chodila o berlích a sápala jsem se tam dvakrát, třikrát do týdne, abych mu dodala mysli, čtivo a tak. Takže jsem se pak na očkování vykašlala - a zatím dobrý. Ale zas vím o spoustě lidí, kteří se očkovat nechali - a všechno je v pořádku. Jinak proti čkování rozhodně nejsem...takže uvidím, jestli mě mezitím neskolí něco jiného, tak se asi očkovat nechám. Uvidíme
říjen 05, 2009 06:14
Danielo, kam zmizel článek od Jitky?? : Myška
Od té Jitky, která bydlí s nevěrným manželem??
říjen 05, 2009 07:53
My se proti chřipce očkovat nenecháváme, nepatříme do žádné rizikové skupiny. : Myška
A taky s tím očkováním nemáme v rodině dobré zkušenosti. Tchyně se očkovat nechávala, ale vždycky chřipkou onemocněla, protože ji napadl jiné kmen, než proti kterému bylo očkování. A my, neočkovaní, jsme většinou neonemocněli.
říjen 05, 2009 07:56
Su úplně blbá, neberte mne dneska vážně - já ten článek, na který se výše ptám, přehlédla. : Myška
Omlouvám se, a zkouším zapnout mozek...
říjen 05, 2009 08:00
Dani : mia
hlavně ať Ti po antibiotikách udělá náběry krve. Já vždycky s antibiotiky používám Nutrolin na rovnováhu střevní mikroflory /nezaměňovat s Nutrilonem to je dětská výživa/. Kdysi jsem se dala očkovat gamaglobulinem kvůli dceři, abych jí nenakazila před operací. Dostala jsem pak příšernou hnisavou anginu. Příbuzná je odpůrce těhle očkování, říká, že člověk nikdy neví, co to v těle udělá za pár let. Jiná příbuzná zas dělala na plicním a jejich primář zas říkal, že přechozená chřipka může vést i k těm nejobávanějším nemocem. Fakt nevím. Holka se nechala očkovat proti žloutence, krátce předtím než vypukla v Praze epidemie.
říjen 05, 2009 08:23
Pěkně jezte kyselé zelí : wendy
jablka a černý jeřáb. Já sice naočkovaná jsem ale z jiných důvodů. Zda je tak nutné tady a každý rok, nejsem přesvědčena ani rozhodnutá, ale vzhledem k tomu, že s blížícím se podzimem mě tady bude okašlávat spousta lidí, možná taky patřím do rizikoví skupiny...
smilies/wink.gif
říjen 05, 2009 08:37
rizikovééééé : wendy
skupinky....
říjen 05, 2009 08:38
Podle mě : Krakonoš
neustálým vočkováním vzniká jedna velká riziková skupina lidí s rozes*anou imunitou, který sice asi neumřou na akutní chřipku, ale zato už se bez doktorů a různýho svinstva po zbytek života nevobejdou. V životě bych se vočkovat nenechal, prášky (ani ten acylpirin či paralen) nežeru, co jsem plnoletej, a světe div se - vono to funguje, vono si tělo se vším poradí, ale chce to taky si jít fakt lehnout, když to přijde, a nehrát hrdinu prskajícího v práci na kolegy, bejt vděčnej za horečku, která udělá víc práce než všechny vakcíny dohromady. A pak ňákej třetí den zase "skáču přes kaluže". Jenže tenhle svět chce vyrábět spotřebitele, a to bohužel i v oblasti medicíny a klidně za cenu zničení zdraví. Co je pro doktory a výrobce léků nejhorší? Zdravej člověk, kterej je nepotřebuje. A vo tom to bohužel je.
říjen 05, 2009 10:05
... : mia
horší průšvih je, že pomalu klesá účinnost stávajících antibiotik /snad penicilinových/ a je problém vyvinout nová, účinnější.
říjen 05, 2009 10:12
Ale v době, kdy jsou první tří dny neplacené : wendy
si spousta lidí fakt jak to ně přijde lehnout nejde, leda že by ještě měli dovolenou...
K lékaři chodím na prevenčky a cca jednou za rok mě skolí nějaká ta angína, zánět nosohltanu či co, Hradec je epert na respirační choroby.
ZDravotníci na mně nezbohatnou, pobyt v nemocnici jen třiktát v životě - jako holka na očním, pak porodnice a ještě jedna čtyřdenní záležitost a šmytec. Lituju všechny chořící.
smilies/wink.gif
říjen 05, 2009 10:22
Souhlas s Krakonošem : Ariana z práce
já se taky očkovat nenechám a věřím tomu, že tělo si je schopno s lecčím poradit samo, samozřejmě kromě zlomenin. Důležitější je pro mě dobrá mysl, zbytečně se nestresovat, uměřeně se stravovat v rámci našich podmínek a hlavně nepropadat panice kolem tzv. pandemií, které vlastně ani zatím nevypukly. Co do počtu mrtvých a podobných statistik u tzv. pandemie je dobré si občas uvědomit, kolik lidí skončí třeba jen na silnici při autonehodách za týden. Očkování je součástí obrovského farmaceutického byznysu a záleží jen na konkrétním člověku, čemu věří.
říjen 05, 2009 10:44
Asi budu napaden, že tu šířím pesimistické nálady, : strejda
ale smutné je to, že zdraví se stalo předmětem obchodu.
Jako Mikin, i já jsem tu víceméně odříznut od lidí a od té doby co jsem v přírodě a dá se říci i od rána do večera venku, pokud to jen jde a pokud se venku nežení čerti, jsem neměl žádné chřipkové náznaky. Občas rýma a to je vše. Když jsem chodil do práce, vždy jsem chytil nějaký ten bacil.
Prášky? Kapky? Nikoli. Každé ráno na lačno před snídaní výplach žaludku a ústní dutiny nějakou dobrou ohnivou vodou. Doporučuji. Výjimka však potvrzuje pravidlo, protože když řítím, nepiji. Ale těším se.

říjen 05, 2009 11:47
Asi není náhoda, : Jitka U.
že zdravotníci se odmítají nechat očkovat proti mexické chřipce.
říjen 05, 2009 12:03
.. : kolemjdoucí
dtto co Krakonoš....
říjen 05, 2009 12:09
nejsem zdravotník, : R.
nedokážu si vytvořit názor na očkování - zvlášť po shlédnutí této reportáže:

http://www.youtube.com/watch?v=M2X8mva7VnE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=23p4-4jLeh0&feature=related
říjen 05, 2009 13:26
očkování : Kamila
je podle mého snad dobré pro oslabené jedince. Určitě ne pro zdravé na vrcholu sil. Co se očkování syna týče, dám na naši paní doktorku, která je, jak se říká, starý praktik. Čili např. pneumokoka, o kterém se vedou tak rozsáhlé diskuze, má syn naočkovaného odmalinka. ale třeba i kliště jsme odložili, že toho očkování bylo moc.
Zlatá střední cesta, jako se vším, to je můj názor.
A ne, proti chřipce očkovaná nejsem a nebudu, ač to máme od práce s příspěvkem, dříve zadarmo smilies/wink.gif
říjen 05, 2009 13:48
Krakonoši : Iris
přidávám se se souhlasem.
Už jsem jednou někde psala, že sami lékaři označují děti za přešlechtěné - přeočkované, se sklonem k alergiím a poruchám imunity.Jsou očkování nutná a propěšná, o tom se nehádám. Ale proti každému prdu - to jim jen škodí, však časem se to vědecky zjistí a bude to velká zpráva smilies/sad.gif
říjen 05, 2009 14:19
Strejdo : Iris
pokud nejsi mezi lidmi, nemusíš se bát chřipky, leda tak nachlazení, jak píšeš.. Kdyby tak šlo žít zcela o samotě nebo v divočině, jsme v pohodě s virozami nebo dokonce chřipkami.
Zlobila jsem se na svou starou matku, která žije se sestrou ve velkém domě, nikam prakticky nemusí, na zahradě plodiny, v mrazáku potraviny, malý krámek na rohlíky a mléko vedle domu - že se šla nechat očkovat.Absolvovala čekání v čekárně s nemocnými, chrchlajícími lidmi, po vakcíně jí pak bylo blbě ve smyslu zvýšení tlaku a následné celkové nevolnosti.No ale co nadělám, byla mediálně zmasírována - jsi starý, hrozí ti nemoc a smrt, nech se očkovat !
říjen 05, 2009 15:06
... : mikin
Souhlasim s tim, ze existuje nejaka stredni cesta. To pro me osobne znamena ockovani proti chripce ktere se me osvedcilo, serie injekci proti zloutence A a B protoze hodne cestuju ( zaplatil me to zamestnavatel smilies/smiley.gif ) a obnovovani ochrany proti tetanu.
Naopak neberu nic proti malarii. Na tu me doporucil prasky nas mistni doktor kdyz jsem jel poprve do tropu, ale pak jsem potkal australskeho specialistu na tropicke nemoci (u piva, ne v ordinaci) a ten me prevenci proti malarii naopak rozmluvil.
Jo, kazdej vam rekne neco jineho.
Staci vzpomenout na pana Sagyieva z filmu Borat, ktery si do Ameriky privezl lahvicku "cikanskych slz" coby ochranu proti A.I.D.S.
říjen 05, 2009 16:26
souhlas s Krakonošem : xylda
Taky se nedávám očkovat každou nově vyvinutou vakcínou, jsem se svým tělem kamarádka a fungujeme společně výborně jen tak na přírodno. A jsem moc ráda, že je nás takových víc. smilies/cheesy.gif
říjen 05, 2009 17:23
.. : kolemjdoucí
Když jsem byl o něco mladší, tak mi na chřipku fungoval jednoduchý recept. Příznaky se obvykle objevily v průběhu dne, takže jsem odpoledne zalehl, dva acylpyriny a horkej čaj, flanelový pyžamo a peřina. Za pár hodin bylo pyžamo propocené, že by se dalo ždímat, takže vykoupat se, převlíknout pyžamo (případně postel) a nejméně osm hodin spát. Další den bylo obvykle po chřipce...bohužel po padesátce už mi tohle nějak nefunguje, nedokážu se vypotit smilies/angry.gif ,takže se mě chřipka drží většinou tři až čtyři dny.
říjen 05, 2009 18:54
Ne... : KITI
Ze zdravotníků, se kterými jsem mluvila, si očkování proti této nejnovější a zdaleka ne poslední chřipce nedá nikdo. Hodně z nich bere preventivně homeopatika. Zvláštní... Mluvila jsem s pánem středního věku, který je po mexické chřipce (přivezl si ji ze zahraničí). Byla prý trochu jiná, vyšší teploty, nebolely ho klouby, neměl průjem, více se potil a byl více unavený, musel opravdu nemoc vyležet, žádné přecházení nebylo fyzicky možné. Na infekčním byl, pouze potvrdili na základě odběru diagnózu, léky nedali, že na to stejně nic nezabírá a že si má zavolat, kdyby se nějak zhoršil. Nezhoršil se, uzdravil se a vypadá zcela normálně, věřím, že mi nelhal. Takže vyloženě smrtelná chřipka to nebude, jen zřejmě jiná mutace, která se zatím do pandemické formy, kterou nás straší, nezvrtla, čímž netvrdím, že je lepší, než ostatní chřipky, je jen nová. Co bude, uvidíme, doufám, že to bude stejné, jako každý rok.
Nezábavnější komentář na téma očkování jsem vyslechla před týdnem: "Naše babička si dává každý rok od paní doktorky očkovat chřipku. A každý rok ji má,ale myslí si, že slabší. Možná by ji měla stejnou, ale zadarmo"...

říjen 05, 2009 20:36

Powered by Azrul's Jom Comment
busy