LEGRACE NA PLACE - CHROCHTAVÁ CHŘIPKA
Neděle, 09 srpen 2009

To se nám toho v poslední době seběhlo... Zatímco v USA nebo Velké Británii už očkování proti té mizerné chřipce začalo, Česko teprve dojednává nákup očkovací látky. Farmaceutická společnost, která vakcíny proti ní vyrábí v závodě na Kolínsku, nám vakcíny nedodá, neb má podepsané smlouvy na dodávky 80 milionů dávek do pěti zemí a nemá kapacity na to, aby přijímala další objednávky.

 

 

 

 

 

 

 

     Předpokládá se, že v ČR onemocní během 9 až 15 týdnů od začátku pandemie přibližně 30 % populace, tj. více než 3 milióny osob. Předpokládá se závažnější průběh nemoci a vyšší míra úmrtnosti než v případě běžné „sezónní" chřipky, protože celá populace nebude imunní vůči novému chřipkovému viru. Během pandemického období zemře na chřipku 0,37 % populace, což v ČR představuje téměř 12 000 osob.

 

     Češi budou očkováni z nařízení vlády jedině registrovanou vakcínou, která musí být důkladně prověřena, že nemá nežádoucí vedlejší účinky. Proto se u nás s očkováním začne až na přelomu listopadu a prosince. A co nám tedy do té doby zbývá? Vyhněte se pobytu ve společnosti většího množství lidí. Nenavštěvujte kina, divadla a supermarkety. Omezte na minimum i cestování v prostředcích hromadné dopravy... Tedy asi by to znamenalo nevycházet, nevystrčit ani nos z domova...

 

     A což takový koncert kabalistky Madonny na pražském Chodově, kde se čeká kolem 40 tisíc lidí. Přijede na něj i spousta cizinců a Chodov bude stopro plný virů... Uvidíme. Lístek přijde až na osm tisícovek - tak snad nebude jako bonus i ta chrocht chrocht chřipka...

 

Flori@n

 

 

Komentáře
Soudím, že jim naše Kolínská firma nenabídla : alena puntíkovaná
takový úplatek jako jiné farmaceutické firmy a ministerstvo se teď rozhoduje podle toho, kdo dá nejvíc. Zdalipak víte, na kom se pak příslušná vybraná a nejlepší firma zahojí????
srpen 09, 2009 23:06
pche : Sipik
Nasa vlada planuje objednat vakciny pre 20% populacie. Tych dolezitych 20%, cize lekari a poslanci

srpen 09, 2009 23:41
jen mimochodem : Polarka
muj manzel po prijezdu z Canady do Ceska onemocnel. Rikal ze to byla nejhorssi chripka jeho zivota, takze se docela bal jestli to neni ta mexicka. Vyrazil teda k lekarum, tem co jsou pres viry tak...no ale ti mu rekli ze nema ceske pojisteni (ma kanadske ktere by mu melo plattit i tam), takze ho osetri pouze za uhradu nekolika tisic korun,uz si presne nepamatuju kolik, ale byla to dost palka. A tak manzel se rozhodl, ze se radeji pujde lecit domu. Nastesti to byla jen nejaka normalni chripka....ovsem kdyby to byla tahle, tak jim proste vubec nebude vadit ze ji roznasi vsude. Ja jsem se blahove domnivala ze lidi u kterych je podezreni, jdou automaticky do nejake karanteny, ovsem....neni tomu tak.....a stejne mu nikdo ani zadny test neudelal.
srpen 10, 2009 02:03
Polárko : Iris
přesně tak, jak naznačuješ - lidé se chovají nemožně. Na jednu stranu kecy a nesmírně důležitá opatření, na druhou stranu nevšímavost, lehkovážnost, nezodpovědnost. To se pak chřipce daří.Například u nás na poliklinice se dnes konají manévry - je tam podezření z prasečí chřipky a lidé si dávají echo - dnes nechoďte pro léky, u paní Dr Br se dnes testuje, je to tam nebezpečné....no a jiné věci jim elegantně unikají mezi prsty. Souhlasím s Tebou Polárko, je to šlendrián.


srpen 10, 2009 07:47
jo a lidi.. : Iris
Všimli jste si v supermarketech, kolik lidí pustí madlo od nákupního košíku (na které předtím sáhly stovky ba tisíce lidí!!!!) a protože jim nejde otevřít mikroténový pytlík tak si procítěně olíznou prst a pak si touto rukou "hygienicky" nakládají rohlíky a jiné pečivo?

Já pochybuji, že ta madla někdy někdo utře, neřkuli dezinfikuje. A jednou se psalo, že po počítačové klávesnici je to největší zdroj těch patogenních potvor.Nevysmívám se tomu, sleduji, že to dělá bezmyšlenkovitě skoro každý, včetně mé rodiny.

......................Myslím, že supermarkety se svojí klimatizací a ošahanými madly košíků
......................jsou jedním z nejhorších zdrojů nákazy,
......................však také nikdy, co já si vzpomínám,
......................nebylo u náš všelijakých těch střevních a jiných nablblých protivných chřipek,
......................jako teď za éry marketů.


srpen 10, 2009 07:49
Iris, tohle by se mělo tesat... : d@niela
to snad by stálo za extra článek!!!!

panebože, uvědomuju si - ano, máš absolutní pravdu!!!!!
srpen 10, 2009 07:56
Danielko : Iris
já se strašně divím, že ten náš nejvyšší pan hygienik tohle nikdy ani slovem třeba v televizi nezmíní, pořád mají taková vlažná doporučení a pak jen mluví o tom, že chřipce už stejně nelze zabránit.
No bodejť by jo!!
srpen 10, 2009 08:01
Stačí tramvaj : alena puntíkovaná
nebo metro....protože i ti nemocní lidé se k doktorovi nějak musdejí dopravit. Kvůli tomu, že máte chřipku pro vás žádná sanitka nepřijede. Nehledě k tomu, že pak musíte do lékárny - a taky si koupit něco k jídlu...a už to jede.
srpen 10, 2009 08:01
Aleno : Iris
Jasně, tomu se nevyhneš, v tomhle my v malém městě máme výhodu.Když je epidemie, v pohodě se vyhnu autobusům a jiným místům, kde je moc lidí a potencionálně nemocných k tomu.
Takže když asi do metrové vzdálenosti na Tebe někdo prská a chrchlá, jsi ohrožená kapénkami.
Ale madla tramvají a metra? Lze omezit kontakt rukou se sliznicemi - všimni si, kolikrát si sáhneš do očí, nosu, na pusu a tak. Alespoň moje děti pořád šmejdí kolem obličeje špinavýma rukama - zase, normálně o nic nejde, ale v době epidemie když si tohle uvědomíš, hodně můžeš zachránit. Protože chřipka se jenom neprská, ale také přenáší dotykem a kontaktem se sliznicí, ten mrcha virus se potřebuje někde zachytit drápkem !!
srpen 10, 2009 08:24
iris : mura1
to je profesionalni deformace :-)

jinde nez v supermarketu jidlo nenakupuju uz kolik let (neb vsechny ostatni kramy vymrely) a chripku jsem mela naposledy v roce 1996
srpen 10, 2009 08:49
Mňo... : Míša šíša
...nebylo u náš všelijakých těch střevních a jiných nablblých protivných chřipek,
jako teď za éry marketů.

A když ještě neexistovaly markety, tak lidé nechodili nakupovat? smilies/shocked.gif
A nechodili náhodou do těch socialistických Jednot a podobných kvelbů, kde taky byly košíky? A nechodili náhodou do pekáren, lékáren, cukráren a podobných pakáren, kde sahali na kliku dveří, na kterou před nimi sahaly další stovky či tisíce lidí? (Pochybuju, že by taková socialistická prodavačka chodila tu kliku pravidelně dezinfikovat.)
Já chodím nakupovat do Billy skoro každý den, na nabírání pečiva si sterilní rukavice rozhodně neberu a chřipku ani jiné vážnější virové onemocnění jsem neměla ani nepamatuju (nepočítám jednou ročně rýmu či zvýšenou teplotu). Tím to asi nebude.
Jinak prasečí chřipka je stejný mediální humbuk jako chřipka ptačí anebo jako paraziti v liščím trusu. Nenechte se těma novinářema tak masírovat.
srpen 10, 2009 08:58
Můro, Míšo, ale stejně si myslím, : d@niela
že to olizování si prstíků - co vidím každou chvíli - není zrovna to pravý vořechový...
Každopádně - je i plno dalších chorobizen, který se takhle šířej.
Pochopitelně, že to ani tak nedělají děti, jako dospělí :-)
srpen 10, 2009 09:03
no já si taky myslím, že je to : alena puntíkovaná
"záměrné hledání nepřítele" - to by člověk nesměl chodit do práce, na ulici, nikam. Kampak bychom chodily,
Všude číhaj bacily
U kdejaký díry
přepadnou nás viry

srpen 10, 2009 09:07
Muro, Míšo : Iris
jsem profesionálně deformovaná a nevadí mi to.Neuráží mě to ani nepřekvapuje. Jsem instrumentářka - přemýšlet a hledat možné cesty kontaminace byla dlouho moje pracovní povinnost.

Míšo, v marketech je klimatizace a obrovská kumulace lidí, to je ten rozdíl proti těm kvelbům. A mimochodem - socialistické prodavačky v potravinách měly výcvik v hygienickém prodávání potravin. Měly potravinářské průkazy, čelenky ve vlasech (žena za pultem smilies/smiley.gif ), vzpomínám si, že nabíraly chlebíčky a jiné tepelně nezpracovatelné pochutiny zásadně těmi vidličkami a ne rukama, kterýma pak berou od lidí peníze. Samozřejmě ne všechny, ale byly to standartní postupy, které se učily na učńáku a přinejmenším je měly povinnost dodržovat.
Ale to jen tak na okraj, to není o chřipce.

Dělejte, jak myslíte. Hodně zdraví smilies/wink.gif
srpen 10, 2009 09:16
Danielo : Iris
salmonelozy, campylobakteriozy a jiné hovnózy se takhle taky přenášej smilies/wink.gif
srpen 10, 2009 09:18
Iris, : Míša šíša
u nás v Bille v oddělení lahůdek si prodavačky navlékají takové tenké igelitové rukavice. Jinak jak uzeniny, tak i zákusky rovněž nandávají kleštičkami. Potravinářský průkaz musí být i dnes a oproti dřívějším dobám je nutno ho každý rok aktualizovat novým vyšetřením.
Jsem ráda, že jsi zmínila Ženu za pultem (mimochodem zatracovaný seriál, který se mi osobně moc líbí), protože tam bylo přesně ukázáno, jak by to mělo vypadat - a jak to v žádném případě nevypadalo.

A jak to myslíš - "dělejte jak myslíte"? To jako, že bysme neměli chodit nakupovat, ale máme dojet do mlejna pro mouku a zadělat doma do díže na chleba? smilies/smiley.gif
srpen 10, 2009 09:33
Ne Míšo : Iris
tím jsem chtěla říct, že jestli si chcete dávat třeba i trochu více bacha, když je hodně nemocí, anebo jestli se chcete tvrdohlavě tvářit, že se nic tak hrozného neděje a smát se těm, kteří jsou opatrní, dělejte to. To nemířím na Tebe a nikoho konkretně, jen vím, že se lidé takhle k jistému nebezpečí často staví - ve stylu: "to jsou jen kecy, to bychom nemohli nic a tak." V tom máme každý volbu. Vždycky se dá udělat alespoň trochu pro svoje zdraví víc, za tím si stojím.

Mně stačí, že si nebudu nadále olizovat prsty u pytlíků v marketech a že si budu častěji umývat ruce přinejmenším v době epidemie.

Jo a když jsem byla na přechodnou dobu žena v domácnosti, vzala jsem jednou v době chřipkové epidemie smilies/wink.gif brigádu za onemocnělou školní kuchařku ve škole. Musela jsem si obnovit potravinářský průkaz (jako zdravotnice jsem ho mívala) - to obnovení spočívalo v zaplacení poplatku u praktického lékaře - a tečka. Kdepak očekávané výtěry ze zadnice a jiných otvorů, jak se to dělalo na zdrávce !

A mimochodem - domácí chleba z pekárny, nedávné téma - to také není tak špatný nápad smilies/wink.gif
Hlavně proto, že je dobroučký.
srpen 10, 2009 09:47
ad potrav.průkaz : Míša šíša
To se divím, asi to funguje jak kde, respektive, jak co si ten který doktor lajzne.
Dcera chodí na brigádu do jednoho baru, takže si průkaz musela nechat dělat a každý rok nový. Šťourání v zadku ji zatím nikdy neminulo, z čehož má pokaždé psychické trauma. Je stydlivá po mně smilies/wink.gif
srpen 10, 2009 09:59
Míšo : Iris
to je přesně to, co jsem psala Polárce na začátku. Prostě lehkovážnost a šlendrián na mnoha místech. Ostatní mohou bý poctiví a dělat věci správně.

Tvoje zmínka o prodavačkách v Bille, kde prodavačky zcela jistě dodržují to, co mají dělat to dokládá. Já dělám ve špitále a když jdu do kantýny, nemůžu věřit tomu, co před zraky tolika zdravotníků prodavačky dělají za čuňárny, skoro to tak musím nazvat. Lidé leží na odděleních s průjmy,zvracením a podezřením na nějaké ty "hovnozy", jak se tomu říká.
Přesto si jdou koupit něco do kantýny, protože je moříme dietami - platí penězi, které si od nich prodavačka bere rukama, aby posléze tím samým "nástrojem" vzala do ruky větrník, chlebíček nebo pečivo. A víš, že já bojovnice jsem nikdy nedokázala nic říct? Jenom jsem se mnohokrát obrátila a odešla bez nákupu. Je mi divné, že to tam sleduje tolik lidí a nikomu to nevadí, nechci být za praštěnou (což asi jsem).

Takže Tvoje zprávy o tom, že někde se věci dělají tak, jak se správně dělat mají , ty mne Míšo jenom potěšily. Jo a Tvojí dcery je mi líto, chápu jí a cítím s ní. Že to ještě nevymysleli nějak jinak, nějaké domácí samovýtěry podle návodu, jako se už dělají jiné testy, viď?
Jinak odjíždím k lékaři, kluk se mi vrátil od moře hluchý, tak doufám, že u lékaře nechytíme nějakou tu nééémoc smilies/smiley.gif Pa I.
srpen 10, 2009 10:26
... : Sandra.
Manžel přišel s nápadem, že si do sklepa pořídíme zásobu trvanlivých potravin, které by naši rodině vystačili na dva roky. Nejdřív mi to přišlo jako ujetý nápad, ale pak jsem to zvážila a už nakupujeme. Buď připraven! to je naše heslo:-)Je to trochu nadsazené, ale fakt je ten, že celá moje rodina a nejbližší přátelé se všichni živí hlavou. Poctivé řemeslo nedělá nikdo. V případě nějaké katastrofy bychom my pomřeli jako první- kdo bude potřebovat právníka, matematika, informatika,... v situaci, kdy bude nutné se postarat o své nejzákladnější potřeby k přežití?
P.S. to s tím olizováním prstů při otvírání igeliťáků jsem nikdy neviděla. To vážně někdo dělá?
srpen 10, 2009 11:10
Sandro, : b2
hlavně o tom prosím pomlč, nebo se chytne ostatní pracující inteligence a vykoupí nám všechno čerstvé UHT mléko s trvanlivostí do r.2015.

Jo, dělá to mnoho lidí. Prsty suché, sáček tenký, vrstvy slepené, co s tím? Já osahávám mrkvovou nebo ředkvičkovou nať, abych si prsty navlhčila a igelit rozlepila. Někdo olízne.
srpen 10, 2009 11:13
Hm, já taky neviděla nikoho olizovat, : Vodoměrka
no a když mi to nejde otevřít, udělám to, co dělá tady u nás většina lidí... sáčkem zamneme (tím okrajem) a foukneme... ale olizovat prsty by mě ani nenapadlo...
No a naštěstí za ty roky, co nakupujeme v supermarketech, jsme nemocní ještě nebyli... ani chřipkou, ani salmonelou...
Sandro, díky za rady... ještě, že máme sklep docela prázdný a k tomu ještě garáž, ve které neparkujeme autíčkem, páč je Drobek příliš velký a se zahrádkou na střeše se tam nevejde už vůbec... naplníme si ji jídlem a pitím... mimochodem, třeba alkohol má zaručeně dlouhou dobu trvanlivosti, že jo? smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
srpen 10, 2009 12:13
Přátelé, : mamča
neolizuji ochmataná madla vozíků v supermarketech, ani tyče v MHD, přesto jsem si pořídila ve středu "střevní chřipku". Né nějakou banální virózu na dva dny, ale stav "domrtva" s teplotami nad 39 a permanentním pobytem na wc, s lavórem na klíně. Že je to chřipka, nepochybuju, protože cosi podobného jsem měla před 20ti lety, a bylo to nezapomenutelné.
Ale jsem člověk naší doby, takže jsem si na čtvrtek vzala dovolenou, vygruntovala jsem si útroby bláhové se utěšujíc, že aspoň hezky zhubnu. V pátek jsem vyrazila do práce (no nepostradatelná, že jo ? ) smilies/cheesy.gif
A protože průšvihy uzrávají v pátek navečer, přitulila se ke mně horečka třicetdevítka, a gruntování útrob a samoléčba pokračovala i následující víkend.
Na potvoru moje doktorka má ode dneška měsíc dovolené, a já se půjdu odpoledne vnutit té zastupující, když už je mi výrazně líp.
Nikomu vám to nepřeju, i když zatím nechrochtám.
srpen 10, 2009 12:13
Mamčo, : Vodoměrka
třikrát denně panáčka rumu nalačno a bude dogruntováno...
srpen 10, 2009 12:15
no, tak tady : b2
se neolizují madla, ale prsty před promnutím sáčku na rohlíky bohužel běžně, stejně tak prsty při otáčení stránek denního tisku. Prsty před otáčením stránek smlouvy si čas od času olizuje i některý z obchodních partnerů. A dokonce i notář si je olízl:-(
Odfukovat pytlík mi nejde, neb ho neuvolním promnutím, jelikož mám velmi suché ruce. Všechny moje kabelky skrývají v útrobách tubičku krému na ruce a mažu, a mažu, a mažu.
Tak si říkám, že když mazat můžu já, mohl by i notář, že ano, takové stylové vlhčítko prstů je taky hezký zdroj bakterií :-)
srpen 10, 2009 12:19
ano, takhle začínají epidemie... : b2
Ale jsem člověk naší doby, takže jsem si na čtvrtek vzala dovolenou, vygruntovala jsem si útroby bláhové se utěšujíc, že aspoň hezky zhubnu. V pátek jsem vyrazila do práce (no nepostradatelná, že jo ?



srpen 10, 2009 12:21
... : b2
na dezinfekci vnitřního prostředí je nejlepší slivovice s citronem, kapku naředěná teplým čajem
srpen 10, 2009 12:23
Jo : Míša šíša
a chlastejte tu slivovici denně jako prevenci a budete mít takovou imunitu, že nic nechytnete, i kdyby jste olizovali kdejakej "pytlík" smilies/grin.gif smilies/grin.gif
srpen 10, 2009 12:28
sandro : mura1
katastroficke scenare pro pripad katastrofy tez spradam. my metsky krysy to budeme mit tezky. brambory ani obili pestovat neumime, (i kdyz ty brambory bychom asi zvladli, jenze kde sebrat v pripade katastrofy brambory, ze jo?) skladovat si do foroty osivo nema cenu, klicivost s casem klesa. nejlip na tom budou asi vsichni ti, co umi vsechny ty stary remesla :-) ja sice celkem nic neumim, ale budu smenovat. o vikendu jsem napriklad vykydala dalsi z nasich kulen, to zas bylo pokladu. napriklad 2 trakare (nebo jak nazvat povoz se 2 kolama a oji) a 2 bezelektricke zehlicky. takze v pripade katastrofy sice budu hladova, ale vyzehlena jak ze zurnalu :-)
dale tu mam nekolik druhu pil, rucni vrtacky vcetne vrtaku, hobliku, seker a lopat nepocitane... az budete potrebovat nejake naradi, dejte vedet, vymenim za brambory a par vajec.

ps. az prijde ta katastrofa, zarucene nebude plyn ani elektrika. mas kamna na drevo? pilu, sekeru a zdroj dreva? umis rozdelat ohen bez sirek?

jo, a taky tu mam 2 pekny fortelny haky s retezem na ozubeny kolo. kdyz bude uplne nejhur, i obesit se mam na cem.
srpen 10, 2009 12:30
Nojo, děvčata : mamča
jenže já neudržím v žaludku ani čaj, natož destiláty.
Teď už taky vím, že jsem měla mazat k doktorce hned. Ve středu jsem si ještě myslela, že jsem něco špatného snědla. V pátek už bylo jasno.
Epidemii se snažím nešířit, rodinu jsem vyhnala na chatu. Jen jeden samaritán se rozhodl dobrovolně se mnou setrvat, aby mi případně zatlačil oči. smilies/grin.gif
Ale jó, už je dobře, jen už se z toho nepohvězdičkovat. smilies/cheesy.gif
Zatím sbírám síly k návštěvé lékařky, mám to pod okny, tak to snad zvládnu.
srpen 10, 2009 12:33
... : b2
mas kamna na drevo? pilu, sekeru a zdroj dreva? umis rozdelat ohen bez sirek?

ano, ano, ano, ano a ano :-)
akorát nebudu vědět co s hypotékou, mají v bankách též krizový plán, podle kterého budou přijímat splátky v naturáliích?
srpen 10, 2009 12:33
mamčo : b2
omotej se na cestu kolem pasu toaletním papírem :-)
srpen 10, 2009 12:34
hypoteka : mura1
te v pripade katastrofy nemusi palit. bankeri budou mit plny ruce prace se shanenim svych brambor, vajec a kamen na drevo smilies/smiley.gif
srpen 10, 2009 12:42
b2 :12:34 : mamča
Dobrá rada ! smilies/cheesy.gif
Vypolstruju si gatě a beru si na cestu rudohnědé šaty. Na těch bude případná katastrofa vidět míň, než na bílých kalhotách... smilies/grin.gif
srpen 10, 2009 12:46
mura, dik :) : b2
tak to jsem za vodou. Umořim dluh naturálně. A ještě jim dám vybrat - brambory červené, bílé, vejce bílá, hnědá, dřevo smrkové, borové, či snad hruška nebo akát?
pohoda
srpen 10, 2009 12:53
... : mia
Myslím, že se chřipka rozšíří velmi rychle. Nejvíc "potvůrek" /virů a bakterií/ je stejně na bankovkách a mincích. Nechat se očkovat není podle mne taky úplně bez rizika, co udělá v těle vakcína za pár let nikdo neví. Kdysi jsem se před dcery operací nechala naočkovat gamaglobulinem abych měla vyšší obranyschopnost a nemohla tak dceru ohrozit nějakou infekcí. Tak strašnou hnisavou anginu jsem v životě neměla jako tehdy pár dnů po aplikaci injekce. A že jsem za pár let onemocněla autoimunitním onemocněním může mít také souvislost s tím. Dceru se nechala očkovat před časem proti žloutence. Bohužel s cestovním ruchem a otevřením hranic sem cizinci přivážejí nemoci, které třeba jim nevadí a nás středoevropany mohou ohrozit. V osmdesátých letech jsem zažila infekce zavlečené Vietnamci a Kubánci. Jsem dost úzkostlivá co se týče situací popisovaných Iris /nákup pečiva,../ ale ze vzduchu se stejně chytne cokoliv. To by člověk nemohl existovat kdyby měl myslet stále na nebezpečí.
srpen 10, 2009 12:59
... : Sandra.
Můro, odpověď na všechny tvoje otázky zní ano. Navíc, pokud ta katastrofa počká, až dostavíme náš nový barák, tak tam budeme mít i solární panely, rozvedenou vodu ze studny a další vychytávky. Měli bychom být nezávislí. V podstatě asi nejhůř ze všeho jsem na tom s pěstováním plodin- sice bych měla kde, ale nemám na to talent.
srpen 10, 2009 13:26
Jó brambory... : Míša šíša
brambory ani obili pestovat neumime, (i kdyz ty brambory bychom asi zvladli,


Tak já na jaře zasadila keřkovský rohlíčky, poctivě růčo plela, okopávala, brázdičky tvořila, jenže po těch věčných deštích chytly brambory plíseň. Včera jsem je vykopávala - pod každym keříčkem bylo 4 - 5 hlíz (menších než jsem zasadila), z toho 2 shnilé. Jak uznale prohlásil choť: "Sklidila méně než zasela." smilies/grin.gif

Když přijde katastrofa, tak nebudou ani postřiky proti bramborové plísni, takže budeme kde?
Jo, přesně tam.
srpen 10, 2009 13:29
předloni se nechal můj muž : alena puntíkovaná
očkovat proti chřipce....chřipku teda nedostal, ale strávil tři neděle ve špitále na Mělníku, neboť se mu udělal v ledvině hnisavý váček, který museli napíchnout a odsávat a pořád to hnisalo a nemoh se toho zbavit. Celej rok pak nestál za nic.
srpen 10, 2009 13:35
Sandro, : b2
tak fofrem dostavět barák včetně sklepní zásobárny :-)
Máte solární vytápění, nebo kompletní fotovoltaiku? :-) Protože to studniční čerpadlo jede na elektřinu, vodárna, skrz kterou voda teče do rozvodů, taky.
My studnu v novém domě už taky a na EV se teprve zpracovává projekt. Takže nejjistější by nakonec bylo mít u studny ruční pumpu a chodit k ní v protichemickém obleku:-))
srpen 10, 2009 13:35
Míšo šíšo, : b2
tak to je důvod, proč si na vánoce nechám rohlíčky poslat a kdyby posli došli, takže rohlíčky ke mně nedošly, tak si je koupím v tescu, tam je před vánoci mívají :-)
Mně by asi zašel i plot kolem záhonů. Zahradnické geny jsem po mámě tedy nezdědila.
srpen 10, 2009 13:38
no, to je nespravedlnost... : ivanka
mám zem akorát v květináčích a přitom mi rozkvete i starý koště...
jak já kytičky miluju...
smilies/grin.gif
srpen 10, 2009 13:50
bb, : Míša šíša
tak to já si na vánoční br. salát taky kupuju rohlíčky v Bille (mají je teda cenově pěkně napálený), ale tohle si pěstuju jen tak pro radost - že mám vlasnoručně vydobytý z půdy (v potu chléb svůj dobývati budeš), čerstvý, narvaný vitamínama a daleko chutnější než ty zavadlý z obchodu. Vloni byla sklizeň lepší, taky jsem je vyndavala až v 2.pol.září, žádnou plíseň neměly.
Jenom jsem chtěla říct, že pěstovat brambory není žádná pr... V době katastrofy přijde neúroda a chcípneme hlady smilies/grin.gif
srpen 10, 2009 13:52
ivanko, : b2
ok, za pár let je ze mne staré koště, zamlouvám si jeden květináč
srpen 10, 2009 13:53
... : b2
Míšo, já ti to všechno věřím, a téměř závidím, ale mě to prostě nebaví. Nárazové vlny zájmu o zahradničení přijdou a zase odejdou tak jednou za pětiletku. Kytky do truhlíků a květníků, trocha bylinek - a šmytec.
srpen 10, 2009 13:56
Míša šíša : S rohlíčkama jsme letos dopadli stejně. : mamča
O víkendu manžel kutal brambory, a je to tak 1:1 dobré ke shnilým. A to ještě není jisté, že ty "dobré" taky v dohledné době neshnijou. Je to k vzteku, když zrovna letos vypadala úroda všech brambor tak slibně.
Rajčata jdou taky do háje, snad jen cibuli letošní počasí neuškodilo.
Už nadávám, jak ti zemědělci. smilies/wink.gif
srpen 10, 2009 13:58
v tom pripade : mura1
Když přijde katastrofa, tak nebudou ani postřiky proti bramborové plísni, takže budeme kde?


v tom pripade nabizim jeden pekny hak zelezny s retezem na ozubene kolo (to nemam), ma bratru 25 kg
srpen 10, 2009 14:34
Na co postřiky ? : mamča
Stačí se o brambory starat, sbírat mandelinku a VČAS sklidit. To jsme letos podcenili a odjeli na dovču. Kdybychom sklidili před třemi týdny, tak žádná plíseň nebyla.
srpen 10, 2009 14:59
... : mia
brambory stříkáme proti plísni i mandelince. Pěstujeme letos rozárky, mají červenou slupku a jsou dobré hlavně na salát a knedlíky. Sklízet při současném počasí je blbost - z vlhké teplé půdy chytí akorát plíseň, budou za chvíli na kaši /shnilé/ to nedělejte. A nenechávat na hromadě, aby se nezapařily.
srpen 10, 2009 15:19
Milá děvčata : alena puntíkovaná
řiďte se tím, že nejblbější sedlák má nejlepší brambory. Já koupila někdy v červnu takový čtyři utrápený rajčátka /teda rostlinky/, pak jsem do takovýho obrovskýho kýblu nasypala zeminu pro pokojové rostliny - jinýho jsem doma neměla, práskla jsem tam ty rajčata a děj se vůle páně. Jo, příroda je mocná čarodějka. Jak byly ty vichry, tak jsem to celý šoupla tak ze dvou třetin pod balkon, ráno na to naleju platovou láhev vody - a rajčata rostou a roděj jak šílený. Jsou to teda takový malý rajčátka, ale tak dobrý, takový jako kořeněný....už jsem jich sklidila asi dvanáct - a pořád rostou další!!!! Takže jeden nikdy neví, třeba budete mít v blízkosti takového "pěstitele" jako jsem já - a pak žádným hladem trpět nebudete.
srpen 10, 2009 17:00
alena puntíkovaná : mamča
Tímhle heslem jsme začínali se "zemědělstvím" my. Oba - rodilá pražátka z činžáku. smilies/grin.gif
Rozhodli jsme se neduživým městským dětičkám postavit chatu, vykopat studnu a pak přivést na pozemek elektřinu, cca 300m od silnice. A jak se nám na zahradě hromadila zemina z výkopu, napadlo dědu do té hromady zahrábnout pár vyklíčených brambor, co se chystal vyhodit ze sklepa. No, úroda to byla převeliká, brambory jako hrom, přesně podle hesla - čím blbější sedlák, tím větší brambory. Soused - sedlák ten rok ze svého řádně zoraného a vyhnojeného pole sklízel brambory velikosti rynglí a zbytek raději zaoral.
Další rok jsme přiryli pár řádků, a už čtvrt století jsme samozásobitelé. Pokud nás tedy nenavštíví plíseň bramborová... smilies/angry.gif
srpen 10, 2009 17:08
a já furt, co tu blbnete s rohlíčkama... : ivanka
jak míša šíša psala, že si je nechává poslat na vánoce...
No, tak jsem si říkala, že prostě cukroví ji nebaví péct, no.

A vy taklenc, nojo... To je tak, když člověk bandory jen kupuje :-)
srpen 10, 2009 19:35
Ježíšmarjá, tady se zase daří panice, : Krakonoš
vod toho má člověk imunitní systém, aby mu ty brebery v 99.9% případů neuškodily. Podivejte se na zvíře - na psa nebo na kočku, jaký svinstva vemou kolikrát do huby a nic se jim nestane. Von i člověk to takhle míval, jenže čím víc si imunitu poškozuje, tím víc má problémů. A poškozování imunity, to nejni jenom to, jaký jedy konzumujeme a dejcháme. To je taky přehnaná hygiena - bohužel.
Já se žádný chřipky nebojim, ani prasečí, ani volský. A vočkovat bych se nenechal ani za nic. Nevim, proč bych měl svý tělo takhle tejrat.
srpen 11, 2009 01:17
Jak tady máte ty katastrofický scénáře, : alena puntíkovaná
Tak jsem si vzpomněla na školení CO, která pořádali komunisti. To fakt stálo za to. Nevím, jestli by někdo takto proškolen měl šanci přežít, ale sranda to byla ukrutná. Jen ty filmy, co nám promítali. Třeba - kuchyň, u sporáku matka míchá polívku, u stolu otec - čte noviny, dítě - píše úkol, do toho rádio hraje dechárnu. Najednou se hudba přeruší a ozve se "Pozor, pozor! Chemický poplach!" Matka přestaně vařit, otevře dvířka v lince - a tam co mají normální lidi hrnky, talíře a skleničky, tak oni mají protichemické masky. Tak si je natáhnou a v předsíni už mají pláštěnky a holinky a metou do krytu. Poplach skončil, do bytu se vrací matka - kdo taky jinej - pak vezme malej smotek vaty a lahvičku s vodou /PŘÍSAHÁM!!!!!/ a začne s tím omejvat celej byt, včetně knížek, které vyndavá z knihovny. Nakonec leze nahá do vany - tento snímek měl velikou odezvu a byl pracujícími neustále vyžadován.
srpen 11, 2009 09:01
Jednou jsme byli v městskíé knihovně, : alena puntíkovaná
kde nám promítali filmy, co pro naše poučení natočil červený kříž. První fil byl o tom, jak jde paní, zakopne, padne hlavou na traverzu a vytejká jí mozek. Pak je záber na jinou paní v kuchyni, ana vaří - když tu náhle zaní telefon. I sundá paní zástěru, vezme brašnu s černeým křížem a jde zachraňovat...zavlaje vlajka s červeným křížem. Už tehdy se nekolika lidem udělalo šoufl. Následoval další film - pán jede v autě, v plný rychlosti to naboří do stromu, vrazí si volanft do hrudníku a vytejkaj mu plíce.....no a to už nevydržel nikdo. Okolo se ozývalo bouchání, jak lidi omdlívali a padali na zen, silnější povahy pouze blily. Muselo se v sále rozsvítit a vystoupila na pódium instruktorka, která nás uklidňovala, že to nebylo doopravdy, že se to dělá pomocí prášku do pečiva, ale museli otevřít a pustit nás na vzduch, aby se mohli uklidit ty zvratky. Co bylo dál to nevím, protože jsem spolu s ostatními kolegyněmi zbaběle zdrhla domů.
srpen 11, 2009 09:09
fíha :) : b2
a můžete se divit Aleně, že je občas diskuzně poněkud drsná? nebo ukvapená? nemůžete, když vám v uších duní siréna chemického poplachu, tak prostě musíte jednat rychle a rázně :-)

Proti výše uvedenému bylo naše cvičení branné výchovy, kdy jsme lítali po louce obalení igelitovými pytlíky (někteří sáčky od mléka) a na povel si lehali hlavou od výbuchu, úplný čajíček.
srpen 11, 2009 10:44
nojo - nohama k výbuchu : alena puntíkovaná
vedle chodníku a přikrejt se rudým právem. Tenkrát se nějakej pán zeptal proč zrovna rudým právem, jestli je to z ideologickejch důvodů a ten přednášející dostal hystrickej záchvat a řval na něj "Né - je to proto , že rudý právo je největší" a pak řekl, že ten tazatel patří zřejmě mezi ty hnusný pacifisty, co von by postavil akorát ke zdi a postřílel - a byl by na světě klid. Fakt poučná přednáška to tenkrát byla.
srpen 11, 2009 10:54
alena puntíkovaná : Díky Alčo ! : mamča
Řehtám se tu jako pako. smilies/cheesy.gif Tímhle školením jsem prošla několikrát, dokonce jsme v práci měli "Zdravotní družinu" a vyjížděli jsme občas na cvičení, kde nám velel jeden armádní vysloužilec a odborná školení vedla Závodní lékařka. Měli jsme na to nafasované parádní polovojenské mundůry, vč. plynových masek, a učili jsme se "sbírat a třídit raněné" po nějakém hromadném útoku. Zažili jsme přitom hromadu srandy, zocelili žaludky...a trochu se i naučili zásady první pomoci. Na nakašírovaných figurantech mi připadalo ošetření pneumotoraxu jako děsná prča. To jsem ještě netušila, že si to za pár měsíců budu moct vyzkoušet v reálu, když jsem dojela k havárii na opuštěné silnici. Tehdy pásy nebyly povinné, tak napíchnutí na volant bylo celkem běžná věc. Mobily nebyly, a nejbližší telefon v hostinci v blízké obci.
Možná se blblo s tou "osvětou" až moc, ale dneska je to zase opačný extrém, a první pomoc lidi poskytnout neumějí, nebo se bojí.
Je fakt, že díky mobilům je záchranka na místě do 15 minut, ale vykrvácet se dá i za tři minuty.
srpen 11, 2009 11:17
no já doufám, že nikdy nebudu muset tu první pomoc poskytnout já : alena puntíkovaná
když jsme měli dejchat do takový tý Anduly - která je velice realistická, má i papilární linie, vrásky a podobně - ale voskově bledou pleť a modrý rty, tak mě se udělalo špatně ledva jsem se nad Andulu naklonila, takže jsem utekla na záchod, kde jsem vesele zvracela až do konce přednášky. Takže, jestli nedejbože někde najdu nějakýho zraněnýho - tak ten chudák je odsouzenej k smrti, protože ho pravděpodobně napřed pobliju a pak sebou šlehnu vedle něj.
srpen 11, 2009 11:34
znečistit raněného klidně můžeš, : mamča
ale napřed mu musíš obnovit životní funkce a zastavit "kurvácení" smilies/cheesy.gif
V ten moment jsem nepřemýšlela a fungovala jako stroj, přesně tak, jak mě to na těch kursech naučili. Složila jsem se až potom. To už mě pak místní štamgasti v hospodě křísili panákama, takže jsem musela zavolat rodičům, aby si někde půjčili auto a ještě jednoho řidiče, a přijeli si pro mě a naše auto. smilies/cheesy.gif
Pan "zachráněnéný" mi pak ještě dlouho potom posílal čerstvou zvěřinu. smilies/wink.gif
srpen 11, 2009 12:01
Pokud by pan zachráněný přežil mou "pomoc" : alena puntíkovaná
tak by mi určitě nic neposílal, za to vím, KAM b y mě poslal.
srpen 11, 2009 12:08
... : Sandra.
Alenko, super komentáře, opravdu jsem se zasmála, dík:-)
Občas mne mrzí, že jsem se nenarodila dřív- ne o moc, o takových 10 let...
srpen 11, 2009 12:14
Milá Sandro : alena puntíkovaná
Věz, že nemáš čeho litovat.
srpen 11, 2009 12:22
alena puntíkovaná 12:08 : mamča
smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
Jsi zbytečně skromná...
srpen 11, 2009 12:30
proti bakterialni reseni?jak na to : ronald alias denis
Nic mene ja ktomu musim dodat,ruce si prece neolizujeme,nybrz mejeme.Aco takhle kdyz si podavame ruce,jo to je riziko,my dospely jedinci jsme uz otrly,ockovany,Hold pozor..
říjen 17, 2010 12:04

Powered by Azrul's Jom Comment
busy