ZLATÍČKA A DRAHOUŠCI
Pondělí, 15 září 2008

Každou noc se hodinu po půlnoci na obrazovce zjeví přezdobená osoba. Sedí v procovském křesle, rozkládá karty. Přišel čas důvěrných sdělení, kouzel, průhledů do neznámé budoucnosti, hřejivých rad? Stačí se zaposlouchat, abychom zjistili, že přišel jen čas vágního žvanění v pořadu Volejte věštce na televizi Prima.

 

 

 

 

 


„Ó bozi - to je někdy skutečně těžký, láska má mnoho podob. My ženy to máme velmi složité a muži naše složitosti nechápou. Tak se na to podívejme, ó jé, tady se nám to trochu kymácí. Ano, zlatíčko. V kterém se narodil znamení? Tak se na toho ráčka podíváme."

 

      Suverénní osoba z rodu světských chrastí náramky jako chřestýš, blýská masivními prsteny a vrhá z obrazovky falešné úsměvy. Hraje roli čarodějky, neboť část populace na tyhle věci věří a je ochotna za ně platit. Kde je poptávka, vystartuje nabídka, proti tomu nelze nic namítat, tak svobodný svět funguje a je nám to většinou k užitku.

Na druhé straně: těžit z naivity, důvěřivosti je jedno z nejveselejších podnikání, plné pouťových manýrů a jednoduché manipulace, je to hra, kterou odedávna hrají mastičkáři, taškáři a podvodníci s moulíky, dobráky a důvěřivci. Klam, podvod, past, mimikry jsou běžné strategie živočichů, a od toho jsme chytré opice, abychom každou vymyšlenost přírody dovedli k dokonalosti. Takto přemýšlím nad osobou, která na obrazovce ledabyle rozkládá a shrnuje karty, ani je nijak nestuduje, zato pusa jí jede jak kulomet.

 


     Říká - "No nevím, vy jste taková rázná, nechte to běžet, ono se to vyčábří, musíte si věřit, tohle neovlivníte, smiřte se s tím, budoucnost ukáže, je to láska, s tím nic neuděláme..."  Ženské z měst i vesnic jí volají, celé pryč z toho, že slyší svůj hlas z bedny a že jim ta vlastně slavná madam odpovídá jako nějaká kamarádka. „Kolik je vám let?" Ptá se pokaždé, to je zásadní vodítko. Dvacet, hlesne mladá žena. „Vy jste taková roztomilá beruška! Přeju vám trpělivost s tímto prazvláštním mužem," švitoří věštkyně. Je divné, že si nikdo nevšimne, že se televizní diva vlastně nesnaží věštit, předpovídat budoucnost, jen trochu obměňuje tytéž vágní rady, kterých si užije každá žena s kamarádkou nebo v ženských pracovních kolektivech, či z médií od redaktorů - samozvaných psychologů a to zcela zdarma.

 

     Tady ovšem se při dolním okraji obrazovky dá bezchybným zrakem nebo lupou rozeznat upozornění, že minuta volání stojí 72,- Kč. „Kolem vás se tetelí prapodivná atmosféra," zakončuje věštkyně telefonát. Další volající oslovuje, zlatíčko, ženy telefonují jedna za druhou, sem tam se do té pomyslné fronty vetře i muž - drahoušek.

     Bavím se a také krčím nad tím rameny; je to jejich svět, jejich byznys, ať si to všichni užijí. Jako bych si tu mailovou zprávu přičarovala - dva dny nato, co shlédnu ten čarodějný pořad čtu, v poště příběh mladé ženy z venkova, která se s tímto obskurním pořadem zapletla. Brala to zpočátku jako poněkud dražší úlet - vyptávala se další věštkyně z tohoto televizního hnízda na kamaráda. Měla o něj starost, neboť se jí zdálo, že se do ní, vdané maminky dvou dětí, zamiloval. „Karty mi jasně ukazují, že je tu láska. A kde je láska, je možné všechno," sdělila jí čaroda.

     Mladou paní zasekla jak zkušený rybář rybku, ta jí začala volat opakovaně. Účty za telefon narůstaly, úspory na letní dovolenou tály. Za čas bylo fuč 17 tisíc, ale láska se pořád ještě nevyvrbila. Co teď? Šejdířka přešla na soukromý telefonní kontakt a navrhla své stálé klientce, že provede ve prospěch lásky obřad bílé magie a to za 1800,- Kč. Za dva dny přišla SMS: obrad proveden, poslete peníze.


     Prosim o dvoudenni odklad, nemam ted peníze, napsala finančně vyčerpaná paní na mateřské dovolené. Věštkyně ale hodlat nečekala, zahrnula ji výčitkami, lamentací, hrozbami. Mladá žena se začala z fascinace probírat, podvod ji došel a za obskurní a navrch nedoložený obřad zaplatit nechtěla. Věštkyně zdivočela. Začala vyhrožovat tu právníkem, poté obřadem magie černé, která uvrhne neplatičku do neštěstí. Nakonec se docela odkopala, když začala ženu vydírat: prásknu to všechno vašemu manželovi! Ozval se telefonicky další člověk - tentokrát muž, přidal se k vymáhání peněz za obřad, dokonce prý vznikalo jakési penále za zdržení platby. Paní, obtěžovaná vyděrači, mi napsala mailovou zprávu, vylíčila mi svůj příběh, byla pro, abych jej zveřejnila a varovala tak další, věštby lačné, ženy.



Přece by nám nelhali!

Říkají si od nejstarších věků důvěřiví lidé, věřící v zázraky a kouzla,

což je přímo výzva pro žvanivé obchodníky s nadějí,

pro vykuky a šejdíře.

 

Co z toho plyne? Když už musíme něčemu věřit, tak věřme svým pochybnostem.

 

 

Věra Nosková

 

 

 

Komentáře
... : bb
každý svého štěstí strůjcem, když si objednám zázračnou dietu na hubnutí a přijde mi papír "nežer", tak si nebudu stěžovat na podvod, zaplatím a budu se stydět a příště si dám pozor, neb za ty prachy jsem mohla mít plno ryb, ovoce a ovčího sýra
když si objednám obřad bílé magie, a nemyslí se tím noční seance u otevřené ledničky, tak holt zaplatím obřad bílé magie
I když teda aspoň videozáznam dostat mohla, že ano.

Každá starost něco stojí a když si mladá paní dělala tak velkou starost o kámoše, zda láskou k ní nezahořel, že platila za telefonní věštění, tak ať je ráda, že to skončilo u těch 17 tisíc a ne za víc a s rozvodem na krku. Každý manžel takovou starost o kámoše nemusí ustát. Jak by bylo jí, kdyby manžel platil telefonní věštkyni za starost o kámošku, zda se do něj nezabouchla :-) Příště si dá majzla, dobře to nakonec dopadlo.


září 15, 2008 23:24
... : bb
vlastně, neměla byste paní NOsková pranýřovat spíš tu starostlivou maminu? :-)
objednala si službu, co na tom že nesmyslnou podle vás, mě, ale udělala jí dobře na duši, jako jiným udělá dobře na těle koupel v pivě, čokoládě, a taky za to platí slušné sumy
Mladá paní objednala a nezaplatila - a až ve chvíli, kdy to po ní vymáhali, si začala stěžovat, dokud měla prachy, tak je za podvodníky nepovažovala - to se nedělá :-))


září 15, 2008 23:28
taky názor, v podstatě máš bíbí pravdu :-))) : ivanka
Ale - naštěstí holka prozřela.. neříkám včas, prozřela až když už penízky nebyly.
Nojo, kdyby nebylo tolik husiček, nebylo by tolik bohatejch podvodníků.
smilies/angry.gif
září 15, 2008 23:50
Ale vždyť tady už se jedná o podvod a že se toho zhostí i TV, to je velmi smutné. : strejda
V Německu to samé vysílá zase jiná zmalovaná furie. Ten svět se zbláznil.
Tu podvodnici bych zavřel a TV dal pokutu za matení veřejnosti a vymývání mozků bludy.
Před léty to byla dokonce i veřejnoprávní TV. To je hnus fialový, vážení. Tehdy tam ten magor zvedal ruce, "vysílal energii" a lidi se hromadně "uzdravovali". Ani TV pracovníci nedokázali vysvětlit, jak ji dokázal namodulovat na nosnou obrazu. :-)))
Novodobí šamani holt chytli vítr. To je tedy pořádný skok v čase. Ale hodně zpět.
září 15, 2008 23:58
A doho všeho i to počasí... : strejda
.
září 16, 2008 00:00
strejdo, : ivanka
docela bych se ale vsadila, že se najde pár komentářů, ve kterých se dočtem, že "nikdo neví všechno, že je určitě něco mezi nebem a zemí, že karty nelžou a kartářky už tuplem ne, že Máně taky jedna jednou něco řekla, a hele, vono jí to vyšlo, a že tomu lidi jenom nerozuměj a vůbec - že to je hřích a rouhání a že když tomu nerozumíme... " atd. atd.
Vsadíme se?
smilies/grin.gif
září 16, 2008 00:03
Ale jo, Ivanko, máš pravdu. Jsou mezi námi. A mají i akademické tituly. :-)) Žádná mejdla. :-)) : strejda
Najdou se i tací, kteří se mě zeptají, zda bych nechtěl poručit větru a dešti..., když jsem tak chytrej... smilies/grin.gif
září 16, 2008 00:11
Paní Marcela ROFL! : Karel K..
Náhodou, my se s manželkou na tenhle pořad díváme, když nemůžeme usnout a většinou se u něj válíme smíchy! Pani Marcela (ano, ta s náramky a prsteny) prostě nemá chybu, u nás, na základě jednoho svého kostýmku, dostala přezdívku "Baba Tučňák." To ta druhá, starší a bezzubá, to je teprve masakr! Ta mele úplně z cesty, chudák stará.... :-D
Nejlepší ale je, když se tam dovolá někdo, kdo se předtím dostatečně posílil alkoholem, což vzhledem k hodině, kdy se to vysílá, není výjimečné. To jsou pak zajímavé situace :-D
Ale "best of," jsou lidi, kteří volají, že mají finanční krizi a zda se jim vyřeší.... To pořád čekám, kdy jim Baba Tučňák odpoví "Ano, miláčku, Tvá finanční situace se vyřeší, až nebudeš blbá k..va a nebudeš volat na linky s tímhle tarifem kvůli blbostem" :-D.
září 16, 2008 06:34
Na tu starší a bezzubou : wendy
se taky občas podíváme a její moudra zkušené erotičky posloucháme a pocity a zážitky máme stejné jako Karel. Že něco mezi nebem a zemí jest, je faktum, ale rozhodně to nestělesňují podobné báby. Mám třeba horoskopp od Mesányho, vyhrála jsem ho kdysi v nějaké televizní soutěži, a schovaný ho mám jako trofejní záležitost, zajímavost bez většího dopadu na můj život a myšlení, jako sběratelský kus. Vím ale, že když je někdo ve velkém srabu, chytá se všeho. I toho stébla.
září 16, 2008 07:56
Výsměch? : Vlasta
Nelíbí se mi jak to zde s nadřazeným výsměchem odsuzujete. Ty paní co tam radí, to nejsou žádný začátečnice. V životě toho moc dokázali a denně dokazují, že jsou věci o kterých obyčejné smrtelnice nemají ani ponětí. Jinak by si je ta televize nevybrala. Všimněte si pečlivě, že na svoje odpovědi se vždycky zeptají karet. Takže neříkají co jim slína na jazyk dá ale pokaždé jen to, co říká konstelace karet. Uvědomte si, že i vy se můžete dostat do situací, kdy jen karty vám ukáží cestu.
září 16, 2008 08:00
Vlasto, nedokážu si představit, že bych se někdy na nějakého šarlatána obrátila. : Myška
Na to mám k těmhle lidem a jejich schopnostem moc velkou nedůvěru a skepsi. A že bych se podle karet někdy řídila? S klidem říkám - NIKDY! Podle mě je konkrétně tenhle pořad jen žvanění. Dobře zaplacené žvanění. Proč by ho Prima nevysílala, aspoň zaplácne čas, kdy se už moc lidí nedívá, a nemusí vymýšlet nějaký jiný, zřejmě dražší, program.
září 16, 2008 08:23
Myško : Vlasta
Pro tvojí nevíru se na tebe nezlobím. Vždyť ani Tomáš nevěřil v Ježíšovo z mrtvých vstání, dokud se sám nepřesvědčil. Prosím Tě ale vroucně, nenazývej ty osvícenější ženy než jsi ty sama, šarlatánkama.
září 16, 2008 08:47
Vlasto : Kamila
nikdy v životě se nemůžu dostat do situace, kdy mi JEN KARTY ukážou cestu. I kdybych tomu tisíckrát věřila, tak vždycky dám hlavně na svůj rozum a svou intuici. Můžu věřit, že jsou dobré kartářky a lidem pomůžou (tedy že jsou vynikající psycholožky), ale když slyším nějakou kamarádku, jak dala dva tisíce za nějaké kydy podle vzoru výše, tak se mi otvírá kudla v kapse. To bych si za ty prachy radši koupila boty!
září 16, 2008 08:50
Vlasto, mě je úplně fuk, jestli se zlobíš nebo ne. : Myška
Nemám ráda lidi, kteří zneužívají důvěry a naivity jiných. A to jsou právě tyto "osvícenější" ženy.
září 16, 2008 08:57
Také jsem naletěla. : AHabibi
Na začátku léta mě oslovila na ulici paní dotazem... kolik je hodin. A pak spustila, jaký dělám dojem spokojené a vyrovnané ženy, ale v očích mám smutek. Že se trápím, ve své blízkosti mám závistivce, kteří mi ubližují.....atd. Já hleděla jak vyoraná myš...mé manželství jak spáleniště, tak naslouchám, knedlík v krku, jak jsem hodný člověk... že mi požehná i mým penězům, všem, které mám u sebe, ale musí je držet ! Chápete ?? já otevřu peněženku a dám ji 2.300,- !! Ona je drží a mně to teprve teď sepne !!! Konec ?? - měla jsem co dělat, aby mi vrátila aspoň ty 2.000,-. Cestou domů jsem přemýšlela, jak jsem stále důvěřivá a blbá, že se mi něco takového může stát. Mně, životem otlučené "staré vráně" ! Tož tak.
Když je jeden nešťastný a plácá se v tom, lehce naletí.
září 16, 2008 08:58
Mně se líbí Vlasty humor. : strejda
A všimněte si, že tam nedává ani smajlíky. Jako Cimrmani. Ti také nehnou brvou a lidé se válí smíchy.
září 16, 2008 08:58
. : Míša šíša
Podobná vědma osvíceně hovoří i na Frekvenci 1, všichni ji podle jména určitě znáte, těší se kupodivu velké vážnosti u tzv.celebrit. Podle datumu narození "perfektně" stanoví povahové vlastnosti člověka a radí, zda je dobré či nedobré s takovým tvorem mít vztah. Dobré živobytí, chtěla bych si takhle taky vydělávat. Bohužel nejsem ta osvícená.
září 16, 2008 09:17
Jarouši, si sqvělá!!!! : ivanka
Jaroušku, Jaroušku, že dostaneš,
jestli hned, Jaroušku, nepřestaneš,
Jaroušku, Jarouši, Jarouši,
co tě pokouší ?
Jaroušku, Jaroušku, to se dělá?
To já jsem o tobě nevěděla!
Jestlipak víš, s tebou je kříž,
Jaroušku, že se nestydíš!

září 16, 2008 09:18
Míšo - na to bys neměla žaludek... : ivanka
To musej bejt extra otrlý lidi, protože uvědom si - budeš vědět, že ti volá nějaká husička, která je v totálním srabu - vybavovala bys se s ní, abys z ní vyrazila i ten její poslední "chlup"?
Bohatý nevolaj...
září 16, 2008 09:31
Ivanko, : Míša šíša
mě by především vůbec nenapadly ty žvásty, co ty dámy produkujou. Ten talent žvanění mi chybí. Já bych řekla jednu holou větu a bylo by po věštění smilies/wink.gif
září 16, 2008 09:43
ježíš Ahabibi : alena puntíkovaná
tuhle bábu jsem potakala taky - na Florenci u metra. Taky chtěla požehnat mejm penězům, ale já měla den před důchodem a já dala dohromady šest padesát. No za to jí neprodaj ani panáka. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
září 16, 2008 10:34
Já stále tvrdím, že něco mezi nebem a zemí existuje : wendy
a byla jsem svědkem pár zajímavých věcí. Ale produkce v televizi ? V rádiu ? Jsou borci co řeší věci pomocí pramene vlasů, existuje fenomen voodoo, měli jsme kdysi šestý smysl jako zvířata, atp. to všechno ano. Ale ty výše zmíněné mediální atrakce, tomu fakt nevěřím.
září 16, 2008 10:49
... : Anděla
Taky se těmito věcmi zabývám. Karty, horoskopy, orákula, kyvadla, bylinky. To je moje. V tom se vyžívám a rochním. Ženský se chytnou všechny, chlapů většina. Zejména, když jich je víc pohromadě. smilies/grin.gif
Dělám to úplně a naprotst bezplatně (ani prachy, ani naturálie), jenom známým a jenom když se mi chce. Možná i proto to funguje. Někdy mi něco není jasné, pak se to stane, až mě zamrazí. Bylinky jsou opravdu spolehlivé, o tom snad nikdo nepochybuje, ne?
Mezi námi, za prachy bych těm předpovědím moc nevěřila. Ale chápu lidi, kteří jsou v nouzi a čekají, že to za ně nějaké karty vyřeší. To je prostě smůlu.
září 16, 2008 12:55
Tyhle věštkyně, kartářky či numeroložky : lila
dají těm - někdy zoufalým lidičkám - naději.
Pár hezkých slovíček a protože "víra tvá tě
uzdravila" někdy to funguje...... dají jim to,
co chtějí slyšet (většinou). Lékař či nějaký
odborník na duši by jim dal nějaké oblbující
prášky a zde najednou slyší, že i když jí opustil
manžel - do roka jí přijde do cesty někdo, s kým
bude šťastná bla bla bla..... Je mi těch lidiček
líto, ale většina jich je spokojená s předpovědí a
možná i proto, že jí věří a tudíž nevědomky dělá
i něco proto, aby se jí to vyplnilo..... prostě tak
nějak jsem si to vyložila. Ale je to denodenně velké
množství lidí - co tam volá...... občas se na to také
dívám, když nemohu spát.
září 16, 2008 14:41
Lilo, kdyby to dělali zadara, budiž - : ivanka
ale tohle je fakt to nejhnusnější rejžování peněz z nešťastných a převážnou většinou chudých lidí.
Na to fakt musí být žaludek a nátura, tohle normální člověk se svědomím dělat nemůže!
září 16, 2008 15:27
Vlasta mě pobavila. : Krakonoš
Fakt nejsem proti věcem mezi nebem a zemí, strejda je mi svědkem, že ze spolku Sysifos mám srandu, k jeho nemalý nelibosti smilies/cheesy.gif. Ale to, jak tady Vlasta obhajuje zcela zjevný podvodnice v jednom z nejdementnějších pořadů, jakej je vůbec možný v krávovizi najít, to je teda fakt absurdní humor. Tahle stupidita je na stejný úrovni jako v podobnej noční čas vysílaný tzv. "soutěže", kdy někdo má vyhrát prachy za to, že uhodne např. "hmyz s červenejma krovkama a černejma puntíkama, začíná na b, končí na a, jako nápovědu dáme ještě pár prostředních písmen, takže b*ruš*a, no a protože to je fakt těžká votázka, tak vám ještě napovíme, že správnej název toho tvora je slunéčko...." smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif. Nikdy jsem nevěřil, že se můžou mezi voliči v mojí vlasti najít idioti, který na tohleto skočej a volaj za těžký prachy kamsi, že jim nedojde, že tohle jsou jen a pouze výborný mlejny na peníze pro někoho ale docela jinýho. Kdo se někdy aspoň trochu do hloubky zajímal vo ty věci "mezi nebem a zemí", musej se mu při poslouchání zmíněnejch žvástů ježit všechny chlupy.
Ale jinak přesně u takhle zjevnejch podvodů nemám žádný pocity mravního rozhořčení. Protože tvrdím, že pokud je nějakej podvod naprosto čirej a průhlednej a někdo na něj přesto naletí, je to jen a pouze jeho blbost, za kterou se jak známo platí. Tyhle individua mě nijak nepobuřujou, jsou společensky "nebezpečný" prakticky jen těm, kteří chtějí bejt klamaný a dělaj pro to maximum. smilies/wink.gif
září 16, 2008 17:15
carodejky, mastickare a dalsi odvetvi podobnych 'ved' : Gabriela
znam dost zblizka. Muj manzel je na tyhle cary mary hodne stavenej. a to je jinak normalni a moderni chlap.... U nas uz to lezlo moc do penez. Mela jsem i situaci kdy jsem cekala 2 dny nez prisla vyplata, a ja jsem mohla k doktorovi, abych mela na poplatky. Nedovedu si predstavit,ze bych takhle nekdy nemela mit penize detem na leky nebo tak. Uz jsem se poucila a preorganizovala domaci pokladnu, proste si schovavam penize pro vsechny pripady. Musela jsem mu hodne vysvetlovat a taky pozvat kamosku - 'kartarku' ktera se ty karty ucila z nejakych prirucek, takze zadna vestkyne to nebyla, jen se ucila co ma rikat kdyz polozi urcity karty na stul. Ta mu taky rekla, ze to dela pro zabavu, ze si trochu privydela, libi se ji mit takovou tu nadvladu, ze ji lidi poslechnou.... ale rozhodne ona neni z tech co by se v tom primo vyzivaly. Kolikrat je z lidi uplne na prasky... Nastesti Daniela, nejvyssi Kudlanka mi taky hodne pomohla, kdyz mi odepsala na dotaz na tohle tema. Hned jsem mela rozumny argumenty. Na chvili byl klid.
Timhle clankem mi zase jdete vcas na pomoc. Chci se zeptat
co si myslite o feng shui? Jsou to dalsi cary mary, podvod nebo neskodny zarizovani bytu podle stary cinsky metody? Nic proti, ja mam rada barvy, ale nechtela bych mit z bytu strakatyho papouska. S tim zas prisel manzel, ze se to nauci a bude delat bytovyho designera, ze se to budeme ucit spolu a otevreme si na to pak firmu. Trosku se mi to nezda tak abysme zase zbytecne nevyhodili penize jen tak. Tak prosim piste.


září 16, 2008 18:26
Feng shuei : Krakonoš
může bejt hovadina vytržená z kontextu, ale to už je pak vina toho, kdo to podává. Jinak je to velmi zajímavý učení o harmonii nejen v příbytku, ale i v krajině a její souvislostí s harmonií v životě. Ano, je to nauka importovaná, ale máme i svoje český feng shuei - stačí si přečíst něco od autorů, který pochopili krásu a harmonii český kulturní krajiny utvářený především v době baroka (teda před vpádem průmyslový revoluce). Doporučuju moc Cílka - Krajiny vnitřní a vnější. To je vlastně taky feng shuei, zbavený exotickejch kudrlinek a tímpádem přístupný i leckterýmu "skeptikovi". Tyhle vazby mezi krajinou a člověkem prostě fungujou, u Číňanů, Indiánů i u nás smilies/wink.gif. A hlavně - není to moc vo penězích, spíš vo citlivosti a talentu. Představa, že si po přečtení jedný knížky založíte firmu, je dost ujetá, vono to není zase tak jednoduchý, je to stejnej proces, jako stát se třeba architektem.
září 16, 2008 19:04
... : karl
prosim vás, potřebuju předpovědět jestli mám ještě krmit králiky nebo už né, páč u nás furt prší a mě se nechce chodit za nima ven smilies/wink.gif smilies/wink.gif
září 16, 2008 20:02
Karl, jednu za ušiska, stáhnout a na smetaně. : strejda
Ale prý má být ještě babí léto. Jedna baba povídala... smilies/wink.gif
září 16, 2008 20:14
musim reagovat na Vlastu, : moirami
tento druh humoru je opravdu ucinny. Malem jsem se udusila smichy. "Osvicene zeny" se mi opravdu malem staly osudne.... Vlasto, napis jeste neco....
Kari, kraliky krm, at si neco uzijou...

září 16, 2008 20:38
Krakonoši, nic ve zlém, ale není to slušné ba ani vhodné, mít srandu ze skeptiků ze Sysifa (klidně si dělej srandu ze mne) : strejda
a tím znevažovat jejich záslužnou práci. Posmívat se jim.
Já vím, argumenty, zase argumenty, že cosi není prozkoumané, cosi je mezi nebem a Zemí a už je to pranýřované, zesměšňované a že jsou za to dávány jakési zesměšňující balvany. (Ale právem).

Já Ti dám jeden příklad. Srovnej jeden, jakýkoli, fyzikální zákon, a na to vezmi jed, že funguje na 100% a na druhou misku vah polož třeba nějakého strejdu proutkaře nebo třeba homeopata či hvězdopravce nebo třeba měřiče a odstraňovače "geopatogenních zón", výrobce vysoušečů zdiva a pod. Zatímco zákony fungují, můžeš mi stoprocentně potvrdit, že ten strejda proutkař najde každou vodu? Že se nemýlí? A na sto procent? Nebo že ten podávaný homeopatický lék tě na 100% vyléčí? (Jejda, to jsem si naběhl, až si to přečte Ariana, ta mi zase udělá přednášku...)

Jooo, důvěra Tě uzdraví a ještě jedna molekula čehosi... Ale je to rovněž stoprocentní? Ti homeopaté však mají stále zadní vrátka. Oni mají záruku v tom, že když jim to nevyjde, pacient se může uzdravit podáním klasického preparátu...

Ano, je tu něco mezi nebem a Zemí, ono něco funguje, něco ne, něco občas, něco selže, někdo něco tvrdí, ale kde máš důkaz, že TO funguje na sto procent? Jen na 10? Na dvacet? Chlapče, to je málo. Až to bude stovka, budeme se bavit o vědě. :-)))

Podívej, ti lidé tam, to nejsou žádní amatéři bez vzdělání, to jsou skutečné osobnosti, profíci ve svých oborech, kterých bychom si měli vážit. Oni mají znalosti, zkušenosti, přístrojová vybavení na změření všeho možného, ale to, co prostě neexistuje, to se měřit nedá. Měli bychom si jich vážit za to, co znají, co umí a také co dělají jaksi navíc. Mimo své profese. Pro všechny a Z A D A R A. Bez nároku na odměnu.
Já nevím, jestli sis někdy početl na jejich stránkách, ale věř, že i tam by ses zasmál. Stejně tak, jako kdysi nad Dikobrazem.

Drzost, neznalost základních školoních věcí, vymýšlení neexistujícího názvosloví, s cílem pouze upoutat a následně finančně odřít určitou část neznalé, ale oblbnuté veřejnosti, to je společný jmenovatel těch, kteří jsou právem, řekl bych pranýřováni. A to je moc slušně řečeno. To, co dokáží vymyslet někteří draví a drzí jedinci, to už je zralé na žaloby za okrádání hloupých a důvěřivých občanů.

Paní Nosková by mohla vyprávět. Ona je sice novinářkou, ale dlouholetou členkou tohoto, tolik potřebného spolku. A za to si zaslouží rovněž poděkování. Kdyby tu ti skeptici nebyli, byl by tu doslova chaos a Ty - ty možná jooo, ale spousta jiných lidiček by nevěděla co je pravda a co je lež.
Co je věda a co je pavěda.

V tomto státě, ve kterém je právo a justice snad neslabším článkem a kde naopak kvete okrádání všeho druhu a korupce, kde každý může vše, ale nic nemusí, jsou Sysifové jedinou zárukou, protiváhou, že tu nebudou vládnout všehoschopní šamani. Ti se musí včas odhalovat, poukazovat na ně, vysvětlovat.

Krakonoši, to je mravenčí práce. Znáš to, srážka s nevědomostí, záměrně neříkám s blbcem, ta bolí. A nemysli si, ani sdělovací prostředky jim nejsou nijak moc nakloněny, protože jim ta pravda a uvádění věcí na pravou míru bere posluchače a diváky. Oni nepotřebují pravdu, je živí senzace. A je jedno, jedná-li se o vědu či o pavědu. Tento spolek je jedinou protiváhou všem těm šamanům a novodobým vynálezcům z garáží, kteří se chtějí nějak obohatit.

Přečti si, Krakonoši, pár Zpravodajů Sysifa. Jsou tam uloženy podle roků v archívu.
Ale neboj, oni nejsou na světě sami. V každé zemi existuje spolek skeptiků, který ty objevivší se bludy uvádí na pravou míru. Není to tedy jen naše česká specialita.

září 16, 2008 21:50
Strejdo, : Krakonoš
na to ti odpovím úplně jednoduchým výrokem: Kdyby všechny ty 100% fungující fyzikální a jiný přírodní zákony dokázaly v rukou lékaře vyléčit 100% jakoukoli nemoc, nebylo by třeba jinejch, alternativních, nevědeckejch, 20% metod. Problém je v tom, že je opravdu veliká oblast obtíží fyzickejch i psychickejch, kde je ono "mezi nebem a zemí" prostě úspěšnější. Už jsme se na to téma tady hádali mockrát, netrap se tím, že mě nepřesvědčíš, jako já se nepokouším přesvědčit tebe. Život je i přesto pěknej smilies/smiley.gif.
září 17, 2008 01:41
Ivanko (k přísp. 15.27) : lila
plně s Vámi souhlasím...... právě, že je mi
těch lidiček líto až když zjistí, co je stálo
těch pár povzbuzujících (někdy taky nic neříkajících)
slovíček....... a rovněž odsuzuji ty, kteří na tom
vydělávají.....
září 17, 2008 07:04
Feng shuei : Kopretina
Taky se o tohle učení trochu zajímám, ale řekla bych, že v našich podmínkách se nedá realizovat bezezbytku, tak jako např. v Číně. Jiný kraj, jiný mrav. Je to o souladu přírody a člověka, je to učení o tom, jak žít v souladu s přírodou a jde o to, aby energie protékaly tak, jak mají atd. atd. Řekla bych, že v našich zeměpisných šířkách lze z tohoto učení využít jen něco, ale každopádně je to moc zajímavé učení. Je k dostání různá literatura, ale přijde mi to takové jakoby vytržené z kontextu. Určitě by to obnášelo docela dost náročné studium a nejsem si jistá, jestli jsou u nás na tohle opravdoví odborníci. Asi ano, ale člověk by se měl učit od těch, kteří tohle vyznávají a opravdu tomu věří a hlavně se s tím učením ztotožňují.
září 17, 2008 14:51
strejdo, děkuju za tvou snahu - i když je to taky občas "házení perel..." : ivanka
někdy mám pocit, že lidi prostě nechtějí pravdu slyšet!

Ono se přeci lépe poslouchá, že někde na ni čeká úžasný manžel, bohatý a věrný, či že ten ku*evník se najednou obrátí a bude zase hodný a milující...
že výplata velká výplatu velkou následovati bude...

že všechno dobře dopadne....

Ono se to lepší poslouchá, než to, že ten chlap, co si ho tak špatně vybrala, špatně se k němu chovala, kolikrát si ho i sama zvlčila svým hloupým jednáním, že ten chlap se vůbec nezmění, že naopak ji už ale vůbec nemá rád a dokonce jí opovrhuje, protože se chová jak hadr a rohožka,
že když se ve škole špatně učila, neumí ani trošku jeden cizí jazyk, počítač sotva rozezná od televize, když do práce chodí pozdě a z ní předčasně, když tam jen každodenně skuhrá, co ten její zase vyváděl, tak se nemá co divit, že si ji nikdo nikde držet nebude, nový místo hned tak nepřiletí...

jo - pravda je někdy zlá a kartářka přeci povídá tak hezky...
září 18, 2008 20:47

Powered by Azrul's Jom Comment
busy