INTEGRACE
Úterý, 11 říjen 2022
V letošním novém školním roce nastoupilo do českých škol jen kolem 60 000 dětí z Ukrajiny. Na jaře byly spuštěny adaptační skupiny, aby se děti seznámily s českými reáliemi a naučily se jazyk. Pravda je, že podle počtu, kolik dětí ve věku - do základek a do středních škol - tu je, se očekávalo, že se jich přihlásí podstatně více. Hlavně středoškoláků. Těch se proti odhadům přihlásila pouhá čtvrtina. Řada dětí ve věku  kolem 16 let se proto na střední školy v ČR vůbec nepřihlásila, protože chtějí dokončit školní docházku na Ukrajině.

 

 

 

Vzhledem k tomu, že žáci na střední škole - na rozdíl od dětí do základky - nemají povinnou školní docházku ani povinnost se vzdělávat v České republice, tak mnozí volí cestu distanční výuky na Ukrajině (pro dokončení 10. nebo 11. ročníku), a zůstávají doma.

 

Samotné ministerstvo školství i odborníci doporučili integrovat děti z Ukrajiny do českých tříd, aby nedocházelo k segregaci. Ale ne všude se to zcela podařilo. Kvůli tomu ministerstvo v novelizaci zákonů tzv. Lex Ukrajina umožnilo ve výjimečných případech založit ve školách segregované třídy. Což znamená, že v nich jsou jen ukrajinské děti.

 

Klasická výuka tedy neprobíhá společně, ale ostatní aktivity by ve škole měly být už s českými dětmi, aby tam charakter integrace a propojování skutečně nastal.

 

 

Zobrazit zdrojový obrázek

Ale je fakt, že objektivně řečeno, nemají ukrajinské děti důvod se učit česky a i jejich rodiče už pochopili, že zde jejich děti budoucnost nečeká. Stejně tak si spočítají, že mzdy jsou u nás tak malé a náklady na živobytí tak vysoké, že by si životem u nás nijak nepomohli a bylo by to jako jít z bláta do louže.

Navíc, pokud jejich rodiče počítají s návratem do své vlasti, tak je to pro ukrajinské studenty ztráta času.

 

Základním předpokladem ke vzdělání je výuka v jazyce, kterému student rozumí. Což u ukrajinských dětí a studentů není vždy splněno.


Máte ve svém okolí nějakou školu,

Kam chodí i ukrajinské děti?

Věřím, že ty menší jistě bez problémů „vplují“ mezi české.

 

Držím palce oběma stranám

d@niela

 

 

 

Komentáře
... : Lenka1
No tak samozřejmě, že by tady ukr. měli být pouze dočasně, naše republika fakt není nafukovací a malé mzdy a vysoké náklady jsou tím nejmenším z problémů, který nás čeká.

A opět - ve svém svatém nadšení pro UA zapomínáš na to, že smícháním českých dětí s těmi ukr. dochází ke snižování, už tak dost tristní úrovně výuky, zejména pro ty naše české.

Je mi fakt jedno, jak na tom vzdělanostně budou nebo nebudou ukr. děti, ale záleží mi především na těch našich.

P.S. Jinak nechápu, proč, když se bojíš o zavření Kudlanky, neustále dáváš výbušná témata. Já se nepodřídím současnému narativu, který naprosto ignoruje příčiny současné situace. A pokud je zakázáno psát pravdu, tak mi nezbyde než přestat psát úplně.

Pak si tady budeš notovat s Bílinou a pár dalšími, kterým zničení naší země přijde jako fajn projekt.
Další vlaštovka: článek na seznam.zprávy: Řada firem dává vládě už jen pár dní, aby pomohla, pak omezí výrobu nebo zavřou.
říjen 11, 2022 10:38
... : Markéta
Mám syna na základní škole, a už od školky s ním do třídy chodí děti různých národností. Nejlepší kamarád býval malý větnameček. Kluci se od sebe skoro nehnuli, hráli si a rozuměli, a protože malého Tonyho chodila vyzvedávat česká chůvička, čeština mu šla dokonale. Už jsem se i těšila, že bych mohla mít nějaké slevy v Sapě. Časem se cesta Toníka vydala jinam, a tak nastoupil synek do základky s několika ukr kluky. Uměli perfektně česky, bylo vidět, že rodiče jsou zde již hodně dlouho a kluci si všichni k sobě našli cestu a i učení šlo paradně. Až s nástupem nových ukrajivských děti nastalo několik problémů. Děti nastoupily v průběhu roku rovnou do tříd. Neuměly slovo česky a tak byly posazeny k dětem z UA co česky uměly. No a staré deti musely během hodiny vše ještě překládat tem novým. Takže neustálé rušení při hodině, u starých UA šel prospěch rapidně dolů, výuka se natolik zpomalila, že jsme všichni doma doháněli co se dalo. Učitelé nové žáky ke konci školního roku museli začít i známkovat, čehož se se sami jak mi při konzultaci p. učitel potichu sdělil- děsili.
No nevím kdo vymyslel umístění dětí do běžných českých tříd, když děti nerozumněly co jim to tam ten u tabule říká (chtěla bych se bez znalosti jazyka učit třeba chemii a fyziku). Umístila bych je všechny do speciálních tříd a najela hlavně na český jazyk, mezi maminkami bylo jistě i mnoho učitelek. Klidně se mohli všichni do konce školního roku drtit jazyk a teprve od září podle vědomostí umístit do normálních tříd. Ale tohle? Tohle bylo hodně mimo!
říjen 11, 2022 11:07
... : doktor
Záleží na dětech,třídě i celé škole,kantory nevyjímaje.U vnuka ( do devítky ) ve škole nebyly nikdy problémy s dětmi různých národností :dívky z Kazachstánu i z Turecka,Ukrajinky,Vietnamky,Španělky,prostě není problémů.
říjen 11, 2022 14:42
... : Jiri Bilina
Osvojeni noveho jazyka je u deti nesrovnatelne rychlejsi proces nez u dospelych. Manzelka prave zacina na nasi mistni skole 10-ti tydenni kontrakt s zaky, pro ktere anglictina druhy jazyk. Jde o 9 deti z Filipin, Indie, Syrie a Afriky. Delala to uz nekolikrat a rika, ze deti zapadnou mezi sve vrstevniky velice rychle a doma pak "doucuji" rodice. smilies/smiley.gif
V pripade ukrajinskych deti se navic jedna o velice pribuzny slovansky jazyk, takze zde by mely byt problemy znacne mensi.
Pokud by byl zajem, manzelku vyzpovidam a pridam clanek.
Se zoufalymi skreky a vyhruzkami ceskych fasistu bych si Danielo hlavu nedelal, ti meli svou sanci kdyz urazeli "negry" a muslimy. V pripade (casto blondatych a modrookych) deti vyhnanych z jejich vlasti fasistickymi agresory maji tak trochu smulu. smilies/wink.gif
Uz i proto, ze se spousta Ukrajincu do nove osvobozenych uzemi (hlavne do Charkovska) zase vraci.
Mikin

říjen 11, 2022 17:07
... : *deeres*
Legislativa je jasná, přednost v přijetí do MŠ, nebo základky mají místní. V Berouně kvůli tomu nebyli přijaty děti ze spádových obcí, přednost měli malí Ukrajinci, kteří byli v Berouně hlášení. Malér byl zážehnán zřízením ukrajinských tříd. Ne všude tak postupovali, protože školy nejsou nafukovací a schází i personál. Děti, které by normálně chodily do spádové školy , kam to mají autobusem cca 10 minut, jezdí až do Prahy, nebo do Kladna.
říjen 11, 2022 17:20
... : Iris
....protože školy nejsou nafukovací a schází i personál.

Máme válku, víme?
Nebude to navždy, věřím tomu a doufám. Koneckonců, na hlavu nám bomby nepadají a trochu nepohodlí snad pár měsíců vydržíme, zejména my starší, co nejsme rozmazlení a rozcapení.
říjen 11, 2022 17:44
... : d@niela
Lenko,

že dávám "výbušná témata" - jo, spíš bych řekla, že se snažím dávat témata, co lidi zrovna zajímají. Mám i ta milá, ale uznej, že nejde psát jen o štrůdlu, koťatech a háčkování - i když i to je něco, co může být velmi zajímavé. Záleží pochopitelně, jak se o tom napíše :-)))

Ale psala jsem všem o tom, že záleží na obsahu a stylu vašich komentářů - když budou vulgární, vztahovačné, urážlivé - tak to je opravdu eklhaft. I když je v nich třebas obsažená pravda...
Prostě dávat si pozor nejen co vypouštíme z úst, ale co píšeme. Takže pokud chci nějakého hulváta na ulici seřvat, bude lepší, když to nebude slyšet někdo další - tedy pokud už "musím" a použiju slov nevybíravých. smilies/grin.gif
Ale vždy je lepší zachovat chladnější hlavu a nechovat se taky hulvátsky.

A ohledně těch škol, inkluzí a integrací:
Osobně si myslím, že ne vždy a ne všem se to povede. Jenže - jako vždy, záleží na lidech, kteří s danými dětmi spolupracují.
Já to sama nezažila, ale vím, že takové venkovské školy dřív měly v jedné učebně děti rozdílného stáří, rozdílného intelektu - a kantor to zvládal se všemi. Když je doma víc dětí, tak si rodiče také musí umět poradit, jak zabavit a zaměstnat všechny.
Nojo, jenže současní kantoři na tohle školeni nebyli, takže zas to po nich najednou nemůžeme chtít. Ti, co mají "kantořinu" v sobě, ti to zvládnout umějí.

Mj. vzpomínám si, že když šla moje holčička do školy, tak jich bývalo ve třídách přes třicet, byly třídy 1.A, 1.B... dokonce až 1.E. A ty starší děti chodily na odpolední vyučování. Věř nebo nevěř, ale naučily se všechny... Holt byly školy narvané, ale zas je pravda, že tehdy měli kantoři a kantorky u žáků respekt. Děti si nemohly dovolit setinu toho, co si vůči nim někdy dovolují v dnešní době.
říjen 11, 2022 18:22
... : *deeres*
My ne , víme? Mír není sprostý slovo! Takhle daleko to vůbec nemuselo dojít, kdyby se dodržely Minské dohody. Jenže, v roce 2014 všichni ti dneska spravedliví, ignorovali to, že na Ukrajině dochází k etnickym čistkám a největší hrdina je Bandera. Sláva Ukrajina.
Já se jenom ptám, komu je ku prospěchu bratrovražedná válka. Ukrajině ne, Rusku ne, Evropě mimo Norska také ani trochu, takže?

říjen 11, 2022 18:28
... : Jiri Bilina
Ne, mir neni deeres opravdu sproste slovo. Pokud to ovsem nevykrikuje zastance agresora.
Hlavni problem slavnych Minskych dohod neni ani tak ze byly Ukrajinou podepsany s okupantskym nozem na krku, ale hlavne ze si je i potom rusti okupanti vykladali po svem.
Nerad se narozdil od tebe opakuji, ale agresor a okupant je zde naprosto jasny, valku muze kdykoliv ukoncit prave on a podpora lidi kteri bojuji za svou i nasi svobodu je spravna vec.
A jejich deti predevsim...
Mikin
říjen 11, 2022 19:13
... : Lenka1
Iris:
Máme válku, víme?

Ne, MY válku fakt nemáme.

Ale díky lidem jako ty je čím dál pravděpodobnější, že ji mít budeme.
říjen 11, 2022 19:32
... : Lenka1
Daniela:

Hm a jaký adekvátní výraz je podle tebe vhodný pro někoho, kdo volá po použití jaderných, opakuju ještě jednou - JADERNÝCH - zbraní?
říjen 11, 2022 19:35
... : d@niela
Leni,
fakt nemusíš být stejná, jako kdejaký hulvát.
A v konkrétním případě:
Pravda je, že MY TOHLE OPRAVDU NEVYŘEŠÍME.
Tohle řeší zcela jiní lidé, než jsme my. A my v té nejvyšší politice nejsme, a ani nemáme šanci se cokoliv skutečně opravdového dozvědět.
My si jen dnes můžem přečíst, jaká byla skutečná politika třebas před třemi sty léty... Vždyť i dodnes se přesně neví, jak to bylo na všech stranách během první i druhé světové. Něco jiného je "opravdu" a něco jiného je, jak to bylo už tehdy určeno pro "dav".

Takže je fajn tu napsat svůj názor.
Ale opravdu nemá cenu kolem sebe sekat slovy. A pokud to někdo dělá (nic s tím stejně nedokáže), tak nemusím bejt stejnej blbec jako on smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 11, 2022 20:21
... : Krakonoš
A já doufám, že jich tu hodně zůstane. Ukrajinci jsou jedni z posledních lidí v týhle zemi, kteří se ještě nebojej pořádný práce a odvedou ji v nadprůměrný kvalitě. Čecha na drobný stavební práce neseženu a Rom je sice vochotnej, ale nezvládá náročnější řemesla. Válku máme, Putin považuje za nepřítele celej Západ, a to celoživotně - a víme vo tom vod momentu, kdy se dostal k moci.
No nic... Kdyby se někdo chtěl pobavit hlubokou sondou do duše dezolátů, zde něco málo odhalil Dominik Dabrowski smilies/cheesy.gif
https://www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/demonstranti-maji-jasno-vladnou-nam-srabici-hajzlici-a-lhari
říjen 11, 2022 20:34
... : Jiri Bilina
Jadernymi zbranemi zacalo hrozit a dosud hrozi vyhradne Rusko. Ukrajina je v dobre vire kdysi odevzdala a zapad je v zadnem pripade nepouzije jako prvni.
Zde s tim pokud pamatuji zacala v diskusi Lenka, kdyz po zacatku uspesne ukrajinske protiofenzivy hrozila tim, ze Rusaci maji pro sve takticke jaderne zbrane vypracovany seznam ukrajinskych vojenskych cilu.
Od okupanta s tak obrovskou pocetni prevahou teda pekna zbabelost...
==========================
Zpet k tema - myslet si, ze slovanske deti nejak vazneji narusi vyuku je pekny nesmysl. Antiemigracni vzteklouni v tomhle (ke sve vlastni skode) vystrileli vsechnu munici behem debat o cernosich nebo Arabech. smilies/wink.gif
Mikin
říjen 11, 2022 20:44
... : Petr Sysala
Integrace je pěkná na papíře, na konferencích a přednáškách a v ministerských papírech pro školy. Ve skutečnosti musí kantor najít nejmenší společný jmenovatel inteligence všech žáků a tomu se přizpůsobit. Bohužel je tento jmenovatel limitně blízký nule.

Kdyby blbost zahřívala, tak nepotřebujeme ani plyn, ani elektriku. Na jednom zdejším lumenovi by se dalo vařit 24 hodin denně.

Jenže většina kantorů už toho má plné zuby a uvažují o čemkoli jiném, než o kantořině.

Zatím mám vnučky školou nepovinné, ale děsím se chvíle, kdy mi přijdou ze školy s tím, co a kdo je tam učí.

Před cca 5 roky jsem si dělal učňák. Podle tamních kantorů, je běžný učeň dnes v podstatě nepoužitelný. Nechápe ani základy fyziky ze ZŠ a má pracovat s elektrikou. 90% na ni raději ani nesáhne po vyučení za účelem vlastního přežití. To, že ráno, dokud si nedají dva-tři Energy drinky, nejsou schopni vůbec vnímat, je jen taková poznámka na okraj.

S UK pracovníky se setkávám při servisních výjezdech. Jejich filozofie je stejná jako u Rusů, co nejde silou půjde ještě větší silou. Když to nejde ani vetší silou, tak vezmou pořádné kladivo ...
říjen 11, 2022 20:53
... : Lenka1
Daniela:

Vyhnula ses odpovědi. Myslím, že pro takové lidi je název "idiot", který jsem použila, naprosto přiměřeným výrazem. A že Zelenský jede na kokainu, přiznal i on sám v jednom interview, takže i slovo "vysmažený", je na místě.

A pokud představitelka našeho státu veřejně schvaluje terorismus, tak nevidím nic nemístného na tom napsat, že doufám, že tohoto dotyčného idiota někdo sundá. Což může znamenat cokoliv, např. odstavení od moci.

A je rovněž zajímavé, že ti vadí moje výrazivo, ale permanentní Bílinovy zvratky nikoliv.

Víš co, necháme toho.

Kdo chce, ten pravdu vidí a já už mám všeho tak nějak dost.

Tímto se tady loučím s těmi pár normálními, kteří si nenechali vymýt mozek. Ti ostatní mi za pozdrav nestojí.

Hlavně nezapomeňte nadávat Putinovi.

Jestli se ještě někdy vrátím, netuším, ale zcela jistě to nebude v blízké době. Nemáme si tady už co říct. Nejsem zvědavá na nějaké korekce a napomínání přes soukromé mejly, kdykoliv napíšu něco proti naprosto lživé oficiální propagandě, zatímco jiní tady můžou naprosto svobodně vyřvávat nacistické banderovské pozdravy.

říjen 11, 2022 21:01
... : d@niela
Lenko, máš pravdu, že se vlastně chovám jako učitelka, furt napomínám... Ale, krucifix, nevztahuj to jen na sebe!
Jo, píšu i soukromý mejly, ve kterých skuhrám o slušnost.
Ok, ale - nechci nikoho upřednostňovat, nechci řešit vaše případný averze, ale jen TÉMA dotyčnýho článku!!!

A když hned nereaguju?
Třeba je to tím, že mi není zrovna "ejchuchů", ale naopak hodně "ouvej".
říjen 11, 2022 23:08
... : Jiri Bilina
Hezke Krakonoši. Tahle pani odhodila divci ostych a vyjadrila sve nejniternejsi city jedinou vetou. smilies/grin.gif
https://www.youtube.com/watch?v=ujqYxG0JxJ8
říjen 11, 2022 23:19
... : d@niela
KRAKONOŠI - to je neuvěřitelný!!! MOCKRÁT DĚKUJU - A VŘELE VŠEM DOPORUČUJU!!!

https://www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/demonstranti-maji-jasno-vladnou-nam-srabici-hajzlici-a-lhari

P.S. to jsem neznala - moc díky, ale je mi z našich lidí (některých) tedy fakt blivno.
říjen 12, 2022 01:25
... : kyttka
Ale však TOHLE máš na Kudlance už jakou dobu, Danielo.
Krom Událostí Luďka Staňka bych ještě zkusila občas Šťastné pondělí Jindřicha Šídla. smilies/wink.gif
říjen 12, 2022 08:39
... : kyttka
A jinak, o integraci ve škole psát nemůžu, k synátorovi nikdo do třídy nepřišel, myslím teď z Ukrajiny. Ale co vím, tak studenti chodili vypomáhat do různých středisek volného času, kam chodily právě děti z Ukrajiny. Učili je česky a snažili se zabavit, rozptýlit. Osobně, já bych na to asi nervy neměla, mám co dělat mít v práci dospělé a vidět a slyšet, natož aby mi říkaly děti, co a koho musely nechat doma a že tatínek, strejda, starší brácha šli bojovat…
říjen 12, 2022 08:47
... : Lenka1
Daniela:

ty to nechápeš. Já nejsem uražená, že mě napomínáš a někoho jinýho ne. Mně jde o to, že mi píšeš, že ti chodí upozornění na "překračování hranic v diskuzích."

Takže jsme zpátky v době, kdy "tohle napsat můžeš, ale tohle už nesmíš."

A promiň, ale já buď budu psát všechno, co chci, nebo nebudu psát nic.

Je mi na zvracení z toho pokrytectví a fanatismu, kam se dnešní společnost dostala, což se mimo jiné projevuje tak, že "kdo je s náma", ten může úplně všechno - schvalovat terorismus, urážet veřejně státníky cizích zemí, hajlovat a tak podobně.

Zatímco když napíšu, že věc není ani zdaleka tak černobílá, jak se naše propaganda snaží prezentovat, tak jsem hned "upozorňována?"

Vůbec to není o výrazech, které kdo používá (kdyby jo, tak Bílina nade mnou v hulvátství suverénně vede), ale o tom, kdo JAKÉ NÁZORY KDO ZASTÁVÁ.

A o takovou diskuzi nemám zájem.

Tak snad se uvidíme v lepších časech.
říjen 12, 2022 10:22
... : kyttka
Já myslím, že se, Lenko. Ty algoritmy skutečně nepracují na bázi dobrý názor/špatný názor, ale právě na bázi jednotlivých vulgárních slov. A v tom nevede Mikin, ale ty. V těch explicitních vítězíš naprosto s převahou a suverénně. Proto se docela klidně může stát, že když použiješ na FB nebo jiné síti slovo p*ča, dostaneš bububu za vulgární obsah, jako se to stalo kámošovi, který psal status o obrazu Františka Ringo Čecha. Ten algoritmus není živej, nepřemýšlí, jen plní to, jak ho někdo naprogramoval. Ale samozřejmě se můžu plést a manžel ajťák to třeba myslel jinak, když jsem se ho na to ptala. Nemáme tu nějakého IT specialistu?
říjen 12, 2022 10:34
... : kyttka
Já myslím, že, Lenko, pleteš… tam mělo být.
říjen 12, 2022 10:34
... : Lenka1
kyttka:

Ne, je to pořád o názorech. Moje vulgarity, které mimochodem zas až takovými vulgaritami nejsou (idiot, fanatik, magor, nemehlo, nýmand.........nic horšího jsem nepoužila, tady ani jinde) ti vadí a jsi na ně zaměřená, protože píšu věci, které se ti nelíbí, zatímco ty Bílinovy - ruský šváb, ruská lůza, dezolát, atd. ti přijdou ok, protože s ním souzníš.

Až takhle jednoduché to je.

Jak jsem psala, přestalo mě to bavit. Diskuze se dá vést s někým, kdo argumentuje. Napíšu něco, oponent mi napíše, že si myslí něco jiného, protože ........a svoje tvrzení podloží důkazy.

To se tady neděje. Jakékoli nehodící se důkazy jsou ignorovány a dozvím se max, že píšu bláboly.
Tak proto. Je to o ničem.

Jo a fakt mi vadí uctívání banderovců z vaší názorové strany. To sorry jako.

Už to zašlo příliš daleko.

říjen 12, 2022 10:46
... : kyttka
Já nepíšu o sobě, s čím já souzním nebo ne, je tentokrát nepodstatný. Píšu o ALGORITMU, který možná Danielu upozorňuje na vulgaritu. Až tam místo deb*lů a mag*rů budou ruský šváby atd., tak to zřejmě bude klepat na rameno Mikinovi. Ovšem bude to muset být definovaný jako ustálený slovní spojení, protože ani ruský, ani šváby nejsou vulgární slova sama o sobě. Ale to by nám musela říct Daniela, jak to je, jestli ji napomíná nějaký Velký bratr, nebo se ozývají živí lidé.
A těch nadávek jsi použila mnohem víc. Ale to je fakt jedno. Je pravda, že se dá vyjadřovat i sofistikovanějš, a přesto je to hnus.

říjen 12, 2022 11:07
... : Josef
Henry Kissinger: „Je nebezpečné být nepřítelem Ameriky, ale být jejím přítelem je smrtící.“
říjen 12, 2022 11:24
... : Bara
.....slovo rusky nebo svab samozrejme nejsou urazkou, ale kdyz ta slova spojis dohromady a uzijes je tim zpusobem, jak to Mikin presne mysli, tak to urazka je.....a Mikin tohle spojeni uziva skoro ve vsech svych elaboratech, urcite tim nemysli zrzavyho brouka.....
říjen 12, 2022 11:30
... : d@niela
HERNAJS - TAK MÁM POCIT, ŽE SNAD PÍŠU NĚJAKOU MIMOZEMSKOU ŘEČÍ - KDYŽ MI NEROZUMÍTE...

Lenka: "A promiň, ale já buď budu psát všechno, co chci, nebo nebudu psát nic."

To opravdu ne - to si asi budeš muset založit vlastní web. Jednoduše tu opravdu nechci číst vulgární výrazivo. A totéž, co píšu tobě, píšu i Mikimu, neboj. Případně i dalším, pokud se jim něco podobného řine z klávesnice.

Pokud se jedná o obsah - už mnohokrát jsem tu napsala, že proti slušným způsobem vyjádřenému nesouhlasu s danou věcí, nic nemám. Ale rozhodně je hloupost si myslet, že nazývat někoho debilem či ruským švábem, se nějak od sebe liší. Obojí je urážka.
Slova vůl, kráva, idiot, debil i další podobná, ve svém původním významu použitá, nejsou vulgární. Záleží na tom, v jaké souvislosti je použiješ.
Ale to dozajista chápeš.

Takže ještě jednou - nesouhlas se dá vyjádřit slušně, dá se diskutovat, polemizovat.
Ale jít na někoho rovnou s kladivem... Tedy stylem "buď bude po mym, nebo!!!!"
Tak jak říkám - jsem ráda, když se tu diskutuje, ale opravdu nestojím o to, aby z Kudlanky byl splaškový web.

Díky.
říjen 12, 2022 11:37
... : kyttka
Aha, takže ne algoritmus, ale naše Velekudla. smilies/wink.gif
Pochopitelně že obojí je nadávka, vždyť to přece píšu, Báro, že jako slovní spojení se to dá mezi nadávky zařadit.
A jsem velice ráda, že mně do mailu žádný „napomenutí třídního učitele“ nechodí. Myslím, že ani Mile a Irisce, Aničce M, tímto zdravím, holky. smilies/smiley.gif
říjen 12, 2022 11:55
... : d@niela
jupíííííííííí

Jo, paní učitelka s rákoskou...
smilies/grin.gif
mj. nevidím důvod, proč by tobě nebo dalším, tedy i těm druhým drahým jmenovaným, bylo co vytýkat...
Jednoduše lituju některý weby, kam se chodí někteří lidé "odreagovat" - a myslím, že ti si ani tisícinu z toho, co napíšou na net, doma říct netroufnou.
říjen 12, 2022 12:20
... : kyttka
Danielo, věř mi, že já se svoje názory nestydím říkat ani v socbublině mojí milované fabriky, a že tam je to velice pestrý. Kupodivu ještě žiju a mám všechny zuby. smilies/grin.gif
říjen 12, 2022 12:48
... : *deeres*
Jestlipak brouk Pytlík slezl ze zábradlí na balkónu toho svého kina a podíval se, na význam slova dezolát, které tak rád opakovaně používá. Asi ne.
říjen 12, 2022 13:07
... : Jiri Bilina
Co se tech urazek a sprostejch slov tyce, nekdo tady asi neumi pocitat...
Ja se s nimi snazim setrit a navic - neoznacovat jimi adresne dalsi ucastniky diskuse. Ty dobraky z Vaclavaku, to uz ano. Po vyslechnuti vsech projevu ktere tam zaznely je tezke hledat jiny vyraz...
Kdyz je me neco jedno, napisu ze je me to fuk. Ne ze na to sere pes. Tomu se clovek zasmeje poprve a pak uz je to trapne.
Takze at se na me nikdo nezlobi, ale ten Lencin nepretrzity proud vulgarit, po kterem prijde napomenuti, nasledovane urazenym odchodem, nasledovane navratem, nasledovane proudem vulgarit, napomenutim, urazenym odchodem...
Podle me je to proste trapne a navic kvuli tomu hrubne cela diskuse.
Mikin
říjen 12, 2022 15:40
... : Jiri Bilina
Jeste k te integraci: moje manzelka Joanne s tim ma (coby ucitelka anglictiny) v tehle zemi imigrantu hodne velke zkusenosti. A rika, ze ve tride kde se techhle deti sejde vic je dobre mit asistenta. Ale kdyz je jich jen par, staci zjistit jake jsou jejich jazykove znalosti, jak moc jsou schopne komunikovat s ostatnimi detmi, pekne je promichat (ne aby sedeli dejme tomu dva Filipinci vedle sebe) a zadat jim individualni ukoly. Jiste ze je to prace navic, ale decka se uci rychle. U deti ktere mluvi pribuznym slovanskym jazykem by to melo byt jeste snadnejsi.
říjen 12, 2022 16:05
... : Lenka1
Daniela:

Tak ještě naposled - neodcházím proto, že by mi vadilo, že mě napomínáš za výrazivo ani si nehodlám zakládat vlastní web, ale proto, že ti nevadí naprosto veřejná obhajoba fašistického režimu, který vládne od roku 2014 na UA a který trvale páchal zvěrstva na ruskojazyčných obyvatelích Donbasu. Necháváš tu lidi obhajovat sadistické banderovce mimo jiné vyvoláváním jejich hesla.

Nikdy a nikde jsem nenapsala, že to, co dělá Rusko, je dobře, jen to, že bylo zatlačeno do kouta a už nemělo jinou možnost. A přesto jsem tady permanentně označována jako proruský šváb.

Tohle nejsou nějaké názory, ale tvrdá fakta.

Jediné, co ty řešíš, je, jestli já jsem ta špatná, když použiju nějaké to expresivnější slovo. Pokud totéž píšeš i Bílinovi, tak si očividně tvoje výtky k srdci nebere.

Diskuze tady už dávno ztratily smysl, protože sem okamžitě naběhne Bílina a začne tapetovat.

Nevadí mi, pokud mi někdo oponuje argumenty, pak ta diskuze má smysl, ale tohle nejsou diskuze ani omylem.

Tak si tu fašizaci Evropy užijte, když se vám tak líbí, co se tady děje.

Na můj mejl jsi mi neodpověděla, tak ti to píšu tady a veřejně.
říjen 12, 2022 17:06
... : Jiri Bilina
To jo... zeme s demokraticky zvolenym, ruskojazycnym a navic zidovskym prezidentem je "fasisticky rezim". A lide kteri brani svou vlast proti mnohem silnejsimu, zakernenu agresorovi jsou "sadisticti banderovci".
Napsat tohle zrovna ve dnech, kdy se rusti okupanti msti za sve vojenske porazky bombardovanim vyhradne civilniho obyvatelstva, to uz je fakt dilo... smilies/undecided.gif
Ale hlavne, ze je to naposled. Tak jeste naposled. Ale fakt jeste uplne naposled... smilies/shocked.gif
Mikin
říjen 12, 2022 18:01
... : AnickaM
Neuvedomila jsem si, ze jsme si meli vazit Lenciny pritomnosti zde na Kudlance a dekovat za urazky jejiho velicensta. Ja uz se k jejimu postoji vyjadrila davno a mne tu vubec chybet nebude, ale ji Kudla chybet bude.
Tak a ted k tematu. Je to hrozne komplikovane, ne vsechny ukrajinske deti jsou akademicky nadane, plus hodne nizsi uroven jejich dosavadniho vzdelavani. Doucuju anglictinu takove dva normalni ukrajinske kluky, bratry. Jsou minimalne ve vsech predmetech tak o dva roky pozadu o anglictine ani nemluvim. Takze vlastne nedoucuju, ale ucim od zacatku. Je hodne tezke zvladat soucasnou latku, kdyz jim chybi zaklady. Snazim se a venuju jim hodne casu a doufam, ze to nejak zvladneme.
Pro srovnani s ceskymi emigrantskymi detmi pred lety v Americe, tam slo jen o jazyk, protoze ceske deti byly na stejne, nebo spis vyssi urovni ve vsech predmetech ,nez ty americke.
říjen 13, 2022 09:10
... : Josef
Tak AničkoM. Že ti Lenka chybět nebude, to je tvoje věc. Nikdo tě taky nenutil, nebo nenutí, její příspěvky číst, když nechceš. Mně by určitě chyběla, čtu skoro všechny příspěvky ode všech. Když si začneš vyzobávat jen to, co je tvýmu srdéčku milý, a všechno ostatní odkopeš, dostaneš se do bubliny, která ti všecko odkejve a dospěješ k přesvědčení, že tvá pravda je jen ta jediná pravda. Pak je sice všecko snadnější, jen to nejni objektivní. A že se Lenka vyjadřuje přímějc a tvrdějc, než tvůj jemnocit unese, to vůbec neznamená, že v mnohým nemá pravdu. Třeba má, třeba nemá, ale to přeci nemůžeš rozhodnout tím, že si před ní zacpeš uši.
říjen 14, 2022 08:27
... : AnickaM
Pepo, ja jsem nenapsala, ze v mnohem nema pravdu. To bylo nejak osobni, od zacatku i kdyz jsem reagovala souhlasne, tak me zprdla. A ano, jsem jemnocitna, mam jemnocitnou povahu a nestydim se za to, zastavam se slabych a nemocnych, pomaham potrebnym v okoli, jak zvladnu. Krik a hulvatstvi mi vadi. Svuj nelehky zivot jsem zvladla bez vugarit.
říjen 14, 2022 08:56
... : Josef
Tyhle vulgarity už dneska člověk taky vnímá jinak. Stačí si pustit nějakej novej film nebo seriál, lhostejno, zda ČT, nebo komerci. Ale proč kvůli tomu pouštět televizi, když stačí projet pár stanic v MHD v době, kdy končí škola. Co tam člověk slyší za slova od 12ti letejch slečen, to je hodně výživný.
Co jste měli osobního s Lenkou, to nevim. To byste si musely vyřikat spolu.
říjen 14, 2022 12:16
... : Jiri Bilina
O nejakou pravdu vubec neslo. Akorat o ruskou propagandu, ke ktere ta pani od zacatku uspesne ukrajinske protiofenzivy pridavala i neuveritelne mnozstvi urazek a vulgarit. Proste trapas. smilies/undecided.gif
Mikin
říjen 14, 2022 15:26
... : AnickaM
Ale to ja si zase takovy iluze nedelam, sice nejezdim MHD, ale hlucha nejsem (jen nahluchla). Decka, co ke mne chodi, se samozrejme prede mnou takhle nevyjadruji. Vzdyt ani vy chlapi se tady tak nevyjadrujete. To vis, ze me taky neco nase.e, nebo si reknu, ze jsem krava. Ale u Lenky je to jinak, ona to dela s cilem zesmesneni.
A opet zpet k tematu, pozoruju na ukrajinskych klucich, jak se jejich cestina tyden od tydne lepsi a snadneji se mi jim neco vysvetluje, I kdyz nejsou zadni einstainove. Oni se neplanuji vratit, mama tady pracuje a klukum se tu libi. Tak ta moje snaha neprijde vnivec, aspon doufam.
říjen 14, 2022 15:37
... : Jiri Bilina
Taky to tak Anicko vidim. Vymlouvat se na televizi, na filmy nebo na to jak mluvi pubertaci je podle me nesmysl. Do oci by ti to tihle lidi nerekli, ale v anonymite internetu je kazdej hrdina...
A temi kluky ti preju hodne stesti, manzelka si pokrok ktereho jejich 9 "cizokrajnych" sverencu dosahuje taky pochvaluje. On ten pocit z dobre vykonane prace a z toho ze clovek nekomu pomohl je 100x lepsi nez vecne stiznosti.
Mikin
říjen 14, 2022 17:25
... : Josef
No jak myslíš, Aničko. Já bych neřek, že s cílem zesměšnění. Některý příspěvky zesměšňujou autory samy a Lenka to jen vypíchne, takže je to viditelný na první pohled. Nechci uvádět příklady, i když bych samozřejmě mohl nabídnout materiálu dost.
Je to uplně stejný, jako když nedávno v jedný polední tv debatě prof. Ševčík, kterej už nemohl vydržet bláboly pirátskýho oponenta, mu řekl "vy jste strašný hlupák". Jo, řekl to slušnou a spisovnou formou, uznávám. Ale uplně to samý, jen hrubší formou, říká Lenka. Když si odmyslim rozdílnou formu, tak slyšim (čtu) uplně totéž, co řekl Ševčík tomu hlupákovi. A pro mě osobně je v podobnejch případech forma až druhořadá.

říjen 14, 2022 17:56
... : Jiri Bilina
Jo drahej Josefe, ne svete neni nic cernobile.
Ale anonymni internetove hulvatstvi, nebo treba rusacky utok na Ukrajinu jsou veci tak jasne, ze se z toho neda v zadnem pripade vykecat.
Mikin
říjen 14, 2022 20:15
... : AnickaM
A kde, Pepo, beres tu jistotu, ze jen Lenka ma pravdu ? Ja se nikam neradim, celou dobu rikam, ze vsechno je jinak. Rotschield si mne pacinky a smeje se vsem. Nemuze pripustit, aby cely svet zkolaboval, odkud by mel prijem?
říjen 14, 2022 21:10
... : Jiri Bilina
Jiste Anicko. Ale treba na Ukrajine je naprosto jasne kdo je agresor a kdo napadeny. A ta valka muze skoncit behem jedineho dne, staci odchod ruskych okupantu zpet do te jejich slavne vlasti.
říjen 15, 2022 01:54
... : Josef
Odkud to beru, Aničko? Nevěř mi to, ale převážně to beru z pravdoláskařskejch ČT a ČRo Plus. Myslím, že rozeznám propagandu od skutečnosti. Taky porovnávám s článkama Parl. listú, pokud je tam uvedenej zdroj, kterej si vždycky vyhledám, nebo pokud se jedná o nezpochybnitelný video. Taky v poslední době jsem znova začal číst M. Macka, kterej si nikdy nedovolí uvádět nějaký fejky. Tak si i uvědomíš, že pravda a láska sice ve zprávách málokdy přímo a natvrdo lže, jen nehodící se skutečnosti neuvádí. Zato o to víc uvádí denně desítky "vysvětlujících" komentářů. Např. zrovna teď ti "vysvětlí", jakej je ten Elon Musk hnusnej miliardář, když po půlroce velmi účinný pomoci Ukrajině, kdy nebyl hnusnej a měli jsme ho rádi, volá teď po mírovym řešení. Jak si to mohl dovolit, když my potřebujeme válku? Tak odteď už ho nemáme rádi.
Hele, to by bylo na předlouhý povídání. Měj fajn den i víkend.
říjen 15, 2022 06:37
... : Josef
Takovej vzor propagandy a manipulace bez sebemenší lži krásně předvádí prastarej fór, časem vždycky s jinejma jménama.
Tak dneska třeba:
Babiš s Fialou se dohodli na přátelskym běžeckym závodě. A zpráva ČT o výsledku:
"Fiala skončil na krásném druhém místě, Babiš doběhl jako předposlední."
říjen 15, 2022 06:48
... : Jiri Bilina
No, hlavne ze se nestydis sam sebe pochvalit, potom co jsi Lence odkejval i tu nejhloupejsi rusackou propagandu.
Taky je zajimavy, kolik se za poslednich 5 tydnu co Ukrajinci zenou zlodejske Rusko svinskym krokem a osvobozuji tisice ctverecnich kilometru sve vlastni zeme objevilo mirotvurcu, kteri by velkomyslne nechali zlodejum jejich lup. Z ciziho se to rozdava...
I Putler, kterej jeste nedavno tvrdil ze zadna Ukrajina neexistuje by najednou uzaviral primeri a romanticky kvoka a lasce Rusu k sousedum a svem obdivu k ukrajinske kulture a basnikum. smilies/shocked.gif
Mikin
říjen 15, 2022 07:21
... : AnickaM
Uvedomujete si, ze pro nas tady je jen hra, sice vazna, ale je. My se muzem dohadovat, nadavat si, byt frustrovani, ale stejne to nekdo rozhodne bez nas? Preji vsem hezky vikend.
říjen 15, 2022 11:33
... : Jiri Bilina
Houbelec, Anicko. Tohle presne dezinformatori a quislingove chteji.
Nasi letci v Anglii, vojaci Svobodovy armady, legionari ani disidenti nebojovali za to, abychom ted uverili vlastizradcum, prestali podporovat Ukrajinu a spolehli se na to, ze Putinovi bude v poradi uz druhy zabor Ukrajiny ziskany agresi stacit a ze si tim zajistime mir.
Hitlerovi a jeho bandu zabor Sudet taky jaksi neuspokojil...
I ja preji hezky weekend.
Mikin

říjen 15, 2022 20:12
... : Josef
No, Aničko, já bych zrovna neřek, že teď už pro nás je to jen hra, ale rozumim, co chceš říct. Ovšem, pro mnohý je to skutečně jen hra. Např. znova zvopáknu daleko informovanější a zasvěcenější osobu:

Bývalý americký senátor Richard Black o válce na Ukrajině: "Je nám jedno, kolik Ukrajinců zemře. Je to jako skvělý fotbal a my chceme vyhrát."
-------------------
Fakt ale je, že s tím nic neuděláme, jsme jen přihlížející (zatím ještě).
říjen 16, 2022 07:49
... : Josef
Cit: "Nech odpadne, čo je kolísavé, nech odpadne, čo je oportunistické, ale nech zostane, čo je pevné, čo je charakterné, čo chce za tento národ zápasiť."

Kdo by se domníval, že to je do slovenštiny přeloženej citát Fialy nebo Pekarky, mýlil by se.
říjen 16, 2022 09:24
... : Jiri Bilina
Uz je to tak, dezolatem zavislym na ruske propagande se muze stat kdokoliv. Kdyz pan Richard Black jeste ve Virginii senatoroval, proslavil se svym urputnym bojem proti univerzalnimu zdravotnimu pojisteni. Neboli - kdyz onemocnis, plat nebo zhyn.
Nyni se coby duchodce zviditelnuje poskytovanim rozhovoru ruskym a cinskym vladnim mediim. Josefem zmineny citat je ze Sputniku.
Ten dobry muz zrejme netusi, ze demokraticke zeme materialne pomahaji fasisty napadene zemi s obranou - tak jako kdysi Spojene staty pomahaly fasisty napadenemu Sovetskemu svazu.
----------------------
Varovani: cetba dezinformacnich webiku je nebezpecna dusevnimu zdravi.
Postizeny pak muze uverit i tem nejvetsim kravovinam a poplest cokoliv. Muze si treba plest obet s vrahem, napadeneho s agresorem, nebo si myslet, ze Joe Biden vyhral volby podvodem. smilies/wink.gif
Mikin
říjen 16, 2022 18:28
... : Josef Kouba
Pro revizora správných názorů.

https://t.me/ukr_leaks_eng/838
Ukrajina již z Ruskem jednala o příměří. Jednání bylo na dobré cestě. USA a Britové tuto dohodu nedovolili uzavřít.
říjen 16, 2022 21:01
... : Jiri Bilina
Zda se Koubo, ze rusti soudruzi z tvoji petrohradske trolli farmy maji marmelady jeste dost. smilies/wink.gif
---------------------
Z sire Rusi prichazi vice a vice zajimavych zprav:
v tabore pro 3-denni vycvik "dobrovolnych" odvedencu doslo k boji, pri kterem muslimsti Tadzici postrileli 11 az 28 provoslavnych ruskych spolubojovniku, vcetne jejich s. podplukovnika. Duvodem stretu byla nabozenska debata ohledne "svate valky".
A ruske skolstvi kolabuje, protoze rusti naborari odvadeji ucitele, kterym se nepodarilo uprchnout casto behem vyucovacich hodin a zdesenym detem nezvyva, nez zustat doma.
Ale zadny strach - v Putinove Novorusku nebude jiz vzdelani treba. Uderit protivnika pred jeskyni po hlave kyjem se muze naucit kazdy sam. smilies/wink.gif
Mikin
říjen 17, 2022 01:16
... : Josef Kouba
Dotaz? Jaké má USA a Británie právo Ukrajině zakázat domluvit se z Ruskem na mírové dohodě a konci války. Bylo odpovězeno snůškou blafů. Slova vojenských expertů a diplomatů. Ukrajina nemůže vyhrát ani náhodou. Čím dřív se s Rusy domluví tím lépe.

Malá perlička k osvěžení paměti, a o tom je ticho po pěšině.
10 válek
6 milionů mrtvých
1 Nobelova cena za mír
To vše zvládli:
Bush senior, Bush junior, Clinton a Obama.
říjen 17, 2022 04:15
... : Jiri Bilina
Valka Koubo skonci, az tvoji rusti okupanti vrati, co ukradli.
Jinak mluvis dosti nesrozumitelne, takze ti jaksi nemohu pomoci. smilies/wink.gif
Mikin
říjen 17, 2022 06:30
... : Josef
Jaký mají USA a GB právo, Pepane? Mají právo odvěký, trvale platný, nezpochybnitelný: Právo silnějšího!
Dokud ukončení zabíjení a vraždění není v jejich zájmu, nýbrž naopak, nemůže k němu nikdy dojít!
říjen 17, 2022 07:28
... : Josef
Taky jeden pohled na věc. Přinejmenším zajímavej.
"...USA, Británie a Polsko shodily Minské dohody a donutily Moskvu, aby zabránila genocidě svých občanů na východě Ukrajiny, zlikvidovala většinu amerických laboratoří na výrobu biologických zbraní a nedovolila kyjevskému pučistickému režimu (který tam USA v roce 2014 instalovaly), aby začal vyrábět atomové bomby..."
-----------------------------------------
Taky asi snad v sobotu ukazovala ČT jednoho svýho zpravodaje přímo na frontě. Byl tam ve společnosti asi dvaceti chlapíků a reportáž uvedl slovama: "Jsem ve štábu (nějakýho) vojenskýho oddílu, umístěnýho v suterénu školy ....." Takže to jsou ty civilní cíle.
říjen 17, 2022 07:48
... : Jiri Bilina
Ono by bylo taky dost divne, kdyby se Spojene staty a dalsi demokraticke zeme svou obranou demokracie, svobody, bojem proti nacismu, komunismu nebo islamistickemu fanatismu zavdecili zrovna skalnim komousum, zejo? smilies/wink.gif
Mikin
říjen 17, 2022 07:49
... : Josef Kouba
Žádná odpověď, žádné vysvětlení na válečná tažení 4 prezidentů US. To je ale jen malá část. Od roku 1945, je toho na dva listy papíru. Mír a demokracie? Stačí si ověřit jak to dopadlo v "osvobozených" zemích. Libye a Irák. Tam je to nádhera, lidé štěstím tančí na ulicích a za pusinku smí osvoboditel cucat ropu.
V Polsku se již dle alternativních zpráv soustřeďují vojska US a Britů. Koledují si dostat po hubě a vyvolat atomovou válku. Jinak to napsat nemohu.
Odpověď politologa jež zde hlídá názor: ... jak by se mohli zavděčit skalním komoušům, zejo.
říjen 17, 2022 09:30
... : Josef
Kašli na politologa, Pepane. On taky má s politologem společnýho jen to "polit". Běžně jsme podobný vypatlaný palice nazývali "politruk".
říjen 17, 2022 13:42
... : Jiri Bilina
Vidim ze diagnoza byla presna. Hlavne ty laboratore na vyrobu biologickych zbrani a genocida ruskeho obyvatelstva me dostaly. smilies/shocked.gif
-------------------------------
Pomalu se objasnuje zahada masakru ruskych odvedencu na cvicisti nedaleko Belgorodu. Soudruh podpalkóvnik Andrej Lapin vojackum vysvetloval, ze "zvlastni vojenska operace" je ve skutecnosti "svata valka proti zkazenemu Zapadu". Doslo k hadce s muslimskymi vojaky, kteri maji na svate valky odlisny nazor, podplukovnik oznacil Allaha za zbabelce a o hodinu nato doslo (zrejme v ramci vycviku) k divoke strelbe, pri ktere zahynulo mozna az 32 odvedencu, vcetne tavárišča podpalkóvnika.
Jak nam na vojne rikal podpraporcik Macejka - tezko na cvicisti, lehko na bojisti. smilies/tongue.gif
Mikin
říjen 17, 2022 15:08
... : Jiri Bilina
Citat pro dnesek. A take pro ty co se snazi omlouvat Putlerovu zlocinnou agresi a vrazdeni civilistu:
Když v r.1940 nebyl Hitler schopen zlomit hrdinnou RAF ve vojenském střetu, nařídil bombardovat Londýn. Odpověděl mu ještě semknutější odpor celého národa. Věřím, že tohle dopadne stejně, že Putin bude sdílet Hitlerův osud a bude umírat ve stejné hrůze a beznaději. Sláva Ukrajině!
Miroslav Kalousek

říjen 17, 2022 20:07
... : Josef
Sv. prostato.
říjen 18, 2022 06:16
... : Jiri Bilina
Prestan si s ni povidat a radeji se podivej na hezky holky. smilies/wink.gif
https://www.youtube.com/watch?v=LIUoFuSuvTM
Typicke - tvymu KGBakovi jeste nedoslo, ze svobodne lidi neporazi.
Mikin
říjen 18, 2022 07:38
... : Josef Kouba
Josefe, dál již není co říci. Jakákoliv debata je zbytečná. Odkaz jsem si rád poslechl.
Jsem ročník 44 a ty podobné písně jsem slýchával v rádiu co jsem začal vnímat. Pokud nejsi o 15 let mladší tak jich pár určitě znáš. Přes spáleniště přes krvavé řeky, nebo veselejší, šel Frantík kolem zahrádky, či leteckou, My máme ocelové ptáky my máme ptáky z ocele.
Nebo kousek projevu presidenta Zápotockého: Soudruzi, tlačenka bude, bude v ní sice méně masa, ale bude si ji moci koupit každý dělník naší socialistické republiky". To není fejk, tak to skutečně řekl.
Přeji si v Čechách v Evropě i po celém světě lepší časy a aby světu nevládly peníze ale rozum.
Pepa K.

říjen 18, 2022 08:40
... : Krakonoš
Rusácký fašisti se nedokázali domluvit s islamistickým dobytkem, kdo z nich má copyright na používání termínu "svatá válka", a tak se postříleli. To nevymyslíš. Je navíc legrační, jak stejná česká pakáž, která nám tu deset let káže o zrůdnosti Islámu a potřebě jeho vymýcení s povrchu zemskýho, se dnes raduje z angažmá radikálních islamistů na straně ruskýho fašistickýho státu, ať už jde o Čečence, Iránce či kohokoli dalšího. (Že se upínali celý ty roky k Islámem nejprolezlejší společnosti z neislámských států na světě, coby k poslední baště ochrany tradičních křesťanskejch hodnot, jim nebylo blbý celý ty roky, jakkoli se jim to člověk snažil připomínat. A to nemluvím vo tom, že "tradiční křesťanský hodnoty" existujou pro český flastence jenom do tý doby, dokud se nezačne mluvit třeba vo církevních restitucích, v tu ránu je po hodnotách smilies/wink.gif. )
říjen 18, 2022 08:54
... : Josef
Jo, Pepane. Není co říct. Kde není mozek, tam není ani s čím diskutovat. Odkaz si samozřejmě neposlechnu.
říjen 18, 2022 09:05
... : Krakonoš
Krásnej song, Mikine. A krásný lidi - všimni si toho obrovskýho rozdílu energie, jaká jde z nich a jaká pak třeba z těch miláčků kolem Babišova karavanu, nebo na demonstracích "proti drahotě, demokracii, vesmíru a tak vůbec".
říjen 18, 2022 13:43
... : Iris
Tahle písnička, Krakonoši, je totiž krásná, líbila se mi vždycky, obsahuje energii sama o sobě.
Josef se ani nepodívá, takový má odpor.
No a já se na to mrknu, přestože mi manžela, jak je možná známo, odvedla Ukrajinka už před více než deseti lety, takže z čisté ukrajinofilie mě nikdo podezírat nemůže. Ale dovedu s chladnou hlavou rozpoznat čisté zlo a ruskou agresi.
Jinak, tohle jsou fakt příjemné holky, my, co jezdíme velmi často na výlety do Karlových Varů dobře vidíme, jak se dovedou tvářit ruské "carevny" s napíchanými hubami, které se vždy chovaly, jako by jim to tam odjakživa patřilo.
říjen 18, 2022 15:00
... : Josef
"Josef se ani nepodívá ....".
No nepodívám se. Nedívám se skoro nikdy na odkazy a už vůbec ne na odkázaný od tohohle.
Ani jsem nemohl tušit, že jde o nějaký zpěvy, neboco, samozřejmě jsem předpokládal další díl PŠM.
Co jinýho taky odtamtud čekat?!
říjen 18, 2022 15:35
... : Jiri Bilina
No, ze zrovna Josefove nepoznaji rozdil mezi krasnou pisni a komunistickou propagandou (kterou ve svem svazackem nadseni siri), to se dalo cekat.
Ta energie o ktere pise Iris tam opravdu je. Holky i jejich deti ktere musely uprchnout pred okupanty nejsou zadni herci.
Parkrat jsem o tom mluvil se svym kamaradem Petrem, ktery vozi na Zakarpatskou Ukrajinu humanitatni pomoc. Podle neho tam byl peknej slepenec narodu. Rusini, Ukrajinci, Rumuni, Rusove, Madari i Slovaci. Ted tam jsou diky rusacke agresi jen Ukrajinci, i kdyz treba mluvi rozdilnymi jazyky.
Nemyslim, ze zrovna o tohle zakrslej KGBak se svou agresi usiloval. smilies/wink.gif
Mikin
říjen 18, 2022 17:06
... : Jiri Bilina
Krasne jsi to napsal, Krakonosi. Jak o te energii, tak o ceskych flastencich.
Ja zrovna cetl o situaci v Chersonske oblasti, kde byli v nekterych usecich nasazeni do prvni linie cerstvi "dobrovolnici" a do druhe linie mnohem lepe vyzbrojeni Kadyrovovi fousati hrdlorezove. Aby snad nahodou nenapadlo nekoho zdrhnout...
Treba neni daleko doba, kdy si cesky flastenec najde cas i na tichou chvili k rozjimani v mesite. smilies/shocked.gif
Mikin
říjen 18, 2022 17:27
... : Jiri Bilina
Spousta lidi ted duma nad tim, k cemu je vlastne ruskemu diktatorovi stanne pravo, ktere vcera vyhlasil v okupovanych uzemich?
Sefdirigenta Chersonske filharmonie prece zavrazdili jeho hrdlorezove i bez stanneho prava. Jenom za to, ze pro ne odmitl dirigovat. Stejne tak probehly bez stanneho prava vsechny dalsi ruska zverstva. Hromadne vrazdy, muceni, znasilnovani, kradeze, zahrnovani obeti do hromadnych hrobu.
Jedine vysvetleni je, ze vsechny tyhle hitlerovske hruzy se budou odted konat s Putinovym oficialnim posvecenim.
Docele by neuskodilo, kdyby si i cesti dezolati uvedomili, pred cim je Ukrajinci, NATO i jejich soucasna vlada chrani... smilies/undecided.gif
Mikin
říjen 19, 2022 20:37

Powered by Azrul's Jom Comment
busy