PŘIJELI ZE ZAKARPATÍ ...
Pátek, 13 květen 2022
Uprostřed Prahy, na Hlavním nádraží, se "ubytovalo" asi pětset ukrajinských Romů. Přestože část mohla přespat na provizorních lehátkách, která poskytla Správa železnic, dalším byl k dispozici lůžkový vlak, tak mnozí spali na tamějších chodbách na zemi, jen na dekách či spacích pytlích. A protože se tato neúnosná situace už opravdu musela řešit - bylo rozhodnuto postavit (alespoň pro některé) stany v Troji. Budou tam vhodná lůžka, nezbytné hygienické zázemí, sprchy, prostor pro jídelnu atd.

 

 

 

 

Přesun běženců z pražského hlavního nádraží do stanového tábora se měl konat ve čtvrtek, stany byly opravdu postavené přes noc,  avšak prozatím se vše odkládá na víkend; důvodem je, že ještě chybí některé potřebné vybavení.

Do stanového městečka se však dostanou jen někteří, a to pouze prostřednictvím Krajského asistenčního centra pomoci Ukrajině, tudíž individuální příchod nebude možný.

Areál bude přes noc uzavřený a v jeho okolí budou na bezpečnost dohlížet policisté a strážníci městské policie.

Ubytování tam bude zajištěno jen na nejnutnějších 30 dní.

 

 

 

 

Problémem však je, že kapacita je plánována pouze pro 150 lidí, kteří budou ubytováni v deseti velkých stanech.

Jenže – kde budou spát ty další stovky? Nehledě na to, že tito uprchlíci bivakují delší dobu i v jiných pražských lokalitách.

A mj. z více než 300 000 lidí z Ukrajiny, kterým české úřady vydaly víza, je podle odhadů zhruba 1.500 až 2.000 Romů, o které bude nutno se také postarat.

 

 


 

 

Můžeme se rozčilovat, nadávat, ale nic už s tím nezmůžeme. Náš stát je nemůže donutit k tomu, aby se vrátili na Ukrajinu či do Maďarska. Bude jim to sice nabídnuto, ale oni to zase nemusí přijmout. Vzhledem k tomu, že na Ukrajině nedostanou nic, v Maďarsku v přepočtu pouze 1.900,- Kč, není pro ně odjezd pochopitelně nijak vábivý, když je naše zem tak vstřícná.

 

Ale co už – stalo se, stalo, tak musíme situaci řešit s chladnou hlavou. Nějaké pošklebky, hnusné komentáře na nejrůznějších webových stránkách nic nezmohou, nedokážou. Je to jen prázdné a neschopné tlachání.

 

Takže – pokud máte nějaký zajímavý komentář – sem s ním, ale trapné vulgarity – to prosím ne…

 

 

Hezký víkend - d@niela

 


Komentáře
... : Josef
Já mám zatim jen krátkej dotas.
Těch 5 tisícovek utratěj za den, v lepčim případě za tejden. Co pak? Tomudle nějak nerozumim.

Stejně, jako nerozumim tý pětitisícovce, co hodlá vláda dát rodinám na každý dítě. Sice je každá koruna dobrá, to zasejc ne že ne, ale jednorázovejch např. 10 litrů na dvě děti, to je jak prdnutí do moře. Co pak?
květen 13, 2022 06:01
... : mamča
Většina Ukrajinek, co přijely s dětmi a jednou igelitkou, se ihned zajímala o práci. Já bych ukrajinským Rómům nabídla práci, i kdyby to mělo být zametání náměstí.
Hned by se vidělo, jestli prchají před válkou, nebo jen kočují.
květen 13, 2022 06:40
... : Josef Kouba
Jako pětiletý chlapec pamatuji cikány ve Vimperku. Chodili od domu k domu " pani dajte chleba dzeti zomeraju. ...hubený kůň táhnoucí bryčku s plachtou.
Je to jediný národ jež se nenechal zkrotit a nahnat do továren. . Dodnes jsou svobodní. I v Čechách se jim bude dařit. Ten národ se vyzná. Hudba, sex, děti.
A vlezte nám na záda. Pusťte si krásný Ruský film...Cikáni jdou do nebe.
Škoda že jsem se nenarodil jako cikán. Co já se zalpatil daní státu.
květen 13, 2022 08:20
... : Lenka1
Ha. Další výbušný téma. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif

Tak jsem zvědavá, jestli to v komentářích dotáhneme aspoň na stovku.

Za mě - já jsem v klidu. Protože podle mého názoru tahle vláda už dávno překročila Rubikon a cesta zpět není možná. Jedeme na struhadle do bazénu s kyselinou a někteří intelektuálně méně nadaní spoluobčané tomu fandí.

Co naplat.

Takže ať si je sem vláda vezme všechny a nejenom ukr. cikány, klidně půl Ukrajiny, ať jim dávají měsíčně klidně dvacku, co nějakejch blbejch 5 000,-, jak psal Josef, to utratěj za tejden a zase nebudou mít.

Si vláda zase půjčí, až jim prachy dojdou, teď si aktuálně budou půjčovat na důchody.

Byty, jak nám naši vládcové převedli, jsou, když náhodou nebudou, tak máme přece protiústavní
3-měsíční nouzák, teď aktuálně opět bude prodlouženej, a lidi mají spoustu investičních bytů a taky někteří mají moc velký byty........to by bylo, aby nebylo.

Jsem jenom moc ráda, že nemám děti. Fakt.
květen 13, 2022 09:03
... : Josef Kouba
A pozor Kovid nekončí, ...jen opět nabírá dech. Ve státních, i soukromých obcodech u nás v BC mají zaměstnanci opět nařízený náhubek. Momentálně 3 z deseti občanů jej mají na hubě i v autě.
květen 13, 2022 09:22
... : Lenka1
P.S. Na Zakarpatí se neválčí.
květen 13, 2022 09:36
... : Lenka1
Josef Kouba:

No tak to bylo jasný od začátku každýmu, kdo vidí dál než sobě na špičku nosu. Předchozí dva roky byly jen testem, jak moc zdebilizovaní lidi už jsou. Mementem je idiot s tlamokrytem na hubě, co běží sám v lese. Pár takových jsem v tom lese potkala. A vzhledem k tomu, že cca 70% lidí se nechalo napíchat neověřeným sajrajtem, který ještě nemá hotové klinické testy, za nějž nikdo neručí, který nemá příbalový leták s potenciálními vedlejšímu účinky, u kterého nesmíme jako daňoví poplatníci vidět smlouvy, jen proto, aby mohli do hospod, do kina a do cukrárny......tak proč by s tak výhodným kšeftem elity přestávaly.

Já jsem obětovala práci, která mě bavila, protože svého zdraví si cením víc než jakoukoli práci, u kadeřníka jsem nebyla celé dva roky, ostatní komfort klidně obětuju, když je to zapotřebí.
Ale takových nás bohužel není dost.
květen 13, 2022 09:46
... : Josef
Jo, Lenko. Kdyby šli do nebe, ej dobre by bolo! Pamatuju na plakát s názvem filmu, kde stálo tlustou fixou dopsáno "ať jdou třeba do ...ele, hlavně ať táhnou ze Žižkova". Což se nakonec, po asi 40ti letech docela vyplnilo. On ale zase Hlavák je od Žižkova, co by kamenem dohodil. A házet kamenem? No to už vůbec, to je i v rozporu s evropskejma hodnotama!
Nikdy taky nezapomenu tvý nádherný slova: "kvičelo jak podsvinče, rajská to hudba pro mé ucho". Nádhera!!!!
Bez vokolků se doznávám, že jsem třikrát vopíchanej mRNA. A taky bez vokolků říkám, že posílit další posilovací dávkou se nedám už NIKDY! Tolik bolavejch kloubů a údů, co se mi sešlo najednou současně v posledním roce, to jsem ještě nikdy za uplynulejch 74 roků nezažil. A že jsem něco zažil, to zase jo - zlomeniny údů nejmíň 6x, vyvrknutiny a drsný naraženiny nepočítaně. Coby neinformovanej a věci neznalej, nemůžu samozřejmě s jistotou tvrdit, že současný, už rok mě provázející, neduhy údů jsou následkem očkování. Ale časově se to tak nápadně shoduje, až to zaráží. Nevim. Ale PÍCHAT UŽ NE. NIKDY! I kdyby na tom měl záviset osud naší, tak těžce a krvavě vybojované demokracie. Holt, nejsem hrdina, abych se sám upaloval, ale ani, abych za lidstvo trpěl při každym kroku.
květen 13, 2022 11:54
... : Lenka1
Josef:



Válek si očividně myslí něco jinýho.

Jinak je mi líto, že máš po tom sajrajtu takový problémy, ale jestli ti to aspoň trochu pomůže, znám lidi, kteří dopadli o dost hůř.




květen 13, 2022 13:32
... : Josef
Klídek, Lenko, nelituj. "Každý svého štěstí strůjcem."
PS: Na Válka prdim zvejšky.
květen 13, 2022 14:32
... : AnickaM
Pepo, jestli ty tvoje klouby nejsou nahodou opotrebovany vekem? Jednou to prijit muselo, me zlobily klouby uz pred pichanim. A taky vim od ceho. Nekolik let jsem zvedala pacienty na ortopedickem a neurochirurgickem oddeleni jeste pred covidem. Jinak Valka alias Cvacha taky zrovna nezeru.
květen 13, 2022 15:37
... : Josef
Jistě, AničkoM, že to tak může bejt. Samozřejmě máš recht! Jsou dvě možný příčiny. Nikdy jsem nebyl třikrát píchanej mRNA a taky mi nikdy nebylo 74 let. A protože nevim, a věk nevodpářu, tak aspoň vodpářu píchání.
květen 13, 2022 15:52
... : Jiri Bilina
Ne, na Zakarpati se nevalci. Protoze se Ukrajincum podarilo zastavit rabujici a znasilnujici okupanty daleko na vychode. Ale lide utikaji, protoze i na Zakrpati zlocinny rusky car par raket poslal.
-----------------------------------------------
Stary brachu Josefe, i ja mam 3 davky Moderny a jediny nasledek je, ze jsem diky tomu mohl podniknout 6 tydenni cestu do Thajskeho kralovstvi.
Podle poslednich odhadu zemrelo ve svete na Covid okolo 15 milionu lidi. Smutne je, ze nebyt krivacke propagandy antivaxeru kteri popiraji vedu, mohlo jich byt podstatne mene. Ti lide maji na rukou krev...
Vyrok o tyranem diteti ktere kvicelo jako podsvince si pamatuju taky. To se neda zapomenout.
Neco jako kdyz praskne vřed...
květen 13, 2022 15:55
... : Josef
Skutečně nezapomenutelnej skvělej výrok Lenčinej. Pro mě je prostě Lenka jednička!
Ovšem i tvůj výrok o "týraném dítěti" si zaslouží nehynoucí slávu.
Jsem fakt moc rád, že zde opět oba.

Následky po píchání jistě můžou bejt a taky vůbec bejt nemusej. Nejde o pravidlo, jen o pravděpodobnost, jejíž míru doteď nikdo nestanovil. Tak jsem si ji musel stanovit sám pro sebe 50/50. Nejsem tedy schopnej tvrdit, že příčina je jasná. Říkám, že může bejt a současně říkám, že třema dávkama už jsem pro sebe i pro lidstvo udělal dost. Posilovat se dál nehodlám, to přenechám mladším.
květen 13, 2022 16:11
... : Josef
Opr: Jsem fakt moc rád, že JSTE zde opět oba.
květen 13, 2022 16:14
... : Jiri Bilina
Jednicka to stary brachu je. Ted jde jen o to, v jakem oboru... A surove biti bezmocneho ditete by se tyranim nazvat zcela jiste dalo.
I ja jsem rad, aspon je nejaka sranda. O tom Thajsku mam rozepsany cestopis, akorat me vcera pretrhl nit Josef Kouba svym vlastnim cestopisem o mem milovanem mestecku. smilies/smiley.gif
květen 13, 2022 16:27
... : Jiri Bilina
Zpet k tema clanku, ze ktereho se jako vzdy snazi uhnout Kouba:
Ta situace musi byt dost drsna a je hezky popsana na iDnes.

květen 13, 2022 16:56
... : Lenka1
Hm, já teda musím politologovi fakt ležet v žaludku, když i po letech má pořád potřebu totálně překrucovat význam toho, co jsem řekla a konkrétně čeho se to týkalo, jen abych vypadala jako největší stvůra. (Nebo Stwora?)

Ale k jeho smůle jsou i jiní, kteří si pamatují a tak se jeho snaha poněkud míjí účinkem.

Užij si Modernu, třeba desetkrát, ale nenuť to nikomu, kdo o to nestojí.
květen 13, 2022 17:17
... : Lenka1
Co jsem říkala? Už je to tady, samozřejmě pod pláštíkem nezištné státní pomoci nebohým občanům, kteří nejsou schopni si najít nájemníka. No a kdyby to nešlo po dobrém, tak máme hen ten nouzový stav, že.............




květen 13, 2022 17:29
... : Josef
No, neřekl bych, že to bylo o "surovém bití bezmocného dítěte". Tomu se říká demagogie.
Ale jak chceš. Mně se to líbilo, tobě ne, tak už to v životě mezi lidma chodí.
květen 13, 2022 17:45
... : Jiri Bilina
Lenko, jake prekrucovani? Tvuj vyrok zde opakoval Josef a jednalo se o tyrani bezbranneho ditete, ktere viselo na plote. Mozna slo opravdu krast, ale na to snad mame policii.
K vakcinaci nikoho nenutim, jen jsem napsal svuj nazor na nasledky, ktere mely lzi antivaxeru.
květen 13, 2022 17:50
... : Lenka1
Nebyl jsi tam, tak nesuď. Hrdina za klávesnicí umí bejt každej. V reálu bys tam nepáchnul. Ti policajti mi ještě půjčili paralyzér, protože si na rozdíl uvědomovali, čemu tam čelím. A že nemůžou být všude a hned, ty experte.
květen 13, 2022 18:54
... : Lenka1
oprava: "protože si na rozdíl OD TEBE uvědomovali"
květen 13, 2022 18:54
... : Lenka1
A jeje, pluralis majestatis.

Ono je to s ním už vážně zlý. smilies/cheesy.gif
květen 13, 2022 20:05
... : Jiri Bilina
V pripade boje proti ruskychm okupantum je to podle me na miste. V roce 1968 i ted.
květen 13, 2022 20:49
... : Jiri Bilina
Co se bezbranneho ditete visiciho na plote Lenko tyce, hruzne je ze porad jeste nechapes svou vinu.
Pokud dite opravdu prislo krast, mela jsi ho predat policistum a rozhodl by soud.
Nemusim byt expert na ceske zakony, ale to zvrhle a uchylne tyrani opravdu nebylo v popisu tve prace.
květen 14, 2022 02:36
... : Josef
Ješišimarjá!!! Nech už toho ubohýho bezbrannýho dítěte, visícího na plotě, když si chtělo vzít jen jedno jablíčko, aby nezemřelo hlady. To přece musíš pochopit i sám, jak je to směšný.
květen 14, 2022 07:50
... : AnickaM
Pepo, ten vyrok je opravdu nezapomenutelny. Chapu, ze to byli cikansky grazlici, a ze se jim Lenka musela postavit, ale rozhodne bych z toho radost nemela. V te dobe pak znechucene odesla spousta prispevatelu, vcetne me.
květen 14, 2022 08:19
... : Lenka1
Slušnost není vždycky na místě. Jo, za klávesnicí se to píše hezky, jako hlavně slušně, ale realita je trochu odlišná.

Armádní psycholog nám kdysi říkal, že pokud použijeme vulgární nebo peprné výrazivo v situaci, kdy toto danou situaci vystihuje, je to v pořádku.

Jestli je ze mě někdo znechucen, má na to právo. Já mu ho neberu.

Moje zkušenosti jsou takové, že největší charakterové k----y jsou ti, kdo mají plná ústa slušné a vybrané mluvy. (Např. takový Dr. Mengele byl slušný uhlazený pán..............)

A dneska např. ukrajinský premiér Fiala. Asi (téměř) nikomu z vás nevadí, že tuhle zemi vede do totální zkázy, že nás prodal za svoje vlastní prebendy, hlavně, že je slušnej. No tak jo.

Mimochodem- před pár dny jsem viděla video, kdy nějaký chlap zmlátil před nějakou diskotékou, či co to bylo, dva mladší kluky.

Tragikomické na tom bylo, že zatímco řezal toho jednoho, tak ten druhej se zmohl akorát na to, že při tom kolem něho poskakoval a prosil ho, ať jeho kamaráda nechá.

No hlavně slušně, že..............

Překvapivě mu ta slušnost nepomohla, dostal přes držku taky.

A pak čtu komentáře, jak se všichni "slušní občané" v diskuzích pohoršují. V jakém světě že to žijeme a tak.

Směšný............

No nic, jdu trénovat sebeobranu s bývalým kolegou, tak se tady zatím mějte.



květen 14, 2022 09:48
... : Lenka1
P.S.

Pokud dite opravdu prislo krast, mela jsi ho predat policistum a rozhodl by soud.

Teoretik od klávesnice. Jich tam bylo asi 1500. Dospělých i harantů. Já tam byla sama. Kdybych jim toho haranta sebrala, do příjezdu policajtů by mě umlátili čepicema.

Ne, české zákony opravdu neznáš, do 15 let jsou beztrestní, takže žádný soud by se nekonal. Max. hlášení na sociálku, kde by to založili do štosu dalších oznámení a nic by se nestalo.

Jo a musela jsem odtamtud odvést psa, kterého jsem tam přivedla na hlídání, protože ti malí kripli házeli permanentně přes plot po něm šutry, protože věděli, že se jim za to nic nestane. Asi by ho umlátili. Když se trefili a pes zaječel, měli z toho radost.

A pak když pes nebyl, tak se zkoušeli přes ten plot dostat.

Ty tvoje ubohé bezbranné děti.

Už radši nic nepiš.


květen 14, 2022 09:58
... : Josef
AničkoM. I když s Lenkou stopro nesouhlasim s očkováním. To jen na 50 procent, jak jsem psal zrovna včera, tak v tomhle případě souhlasím na 200 procent. Když ty smrady nevychovají doma, spíš je naopak navádějí, někdo se tý výchovy ujmout musí a jasně jim ukázat vocamcaď pocamcaď. A škoda každý rány, která padne vedle! I já mám svou osobní zkušenost z Libně.
květen 14, 2022 10:55
... : Josef Kouba
V pripade boje proti ruskym okupantum je to podle me na miste. V roce 1968 i ted. (Píše Bilina)
--------

Pokud jakýkoliv stát, mimo USA, napadne vojensky jiný, říká se tomu agrese. Pokud USA napadne vojensky jiný stát, říká se tomu mírová mise. (píše Pepa)

Zde je mini příklad jak do debaty o cikánech či C-19 vsouvá své demagogické kecy. Spravedlnost má zavázané oči Mikine.

květen 14, 2022 11:02
... : Josef
Novinky.cz: Válka skončí ještě letos, Putin je nemocný a odstaví ho, tvrdí šéf ukrajinské rozvědky.
květen 14, 2022 11:34
... : Jiri Bilina
Ano Josefe Koubo, debata je o romskych upchlicich, kteri z Ukrajiny prchaji pred ruskou agresi. Kdyby te agrese nebylo, nebyli by uprchlici. Spojte nadoby, vime? Takze vetsina komentaru je k veci. A proc jsi ty zacal z niceho nic psat o Covidu, to je naprosta zahada. smilies/tongue.gif
S tim whataboutismem zacinas byt smesnej. Kazda kriticka poznamka o ruskych zlocinech te vyprovokuje k utokum na Spojene staty, za jake by se nestydelo ani Rude pravo. Uz jen zbyva napsat, ze tam bijou cernochy. smilies/smiley.gif
Pritom by ti mohlo jako kanadskemu obcanovi dojit, ze i pres to ze by s nasi armadou byla US Army hotova za dva dny, jeste se nestalo zeby k nam Americani vtrhli, uloupili nam kus uzemi a jeste pritom stacili vrazdit, rabovat a znasilnovat. Tedy chovat se tak, jak se Rus chova ke svym sousedum odnepameti.
A ze Amerika pomahala a pomaha ve svete proti nacismu, komunismu a islamistickym teroristum, s tim se uz hochu budes muset nejak smirit.
Do jedne ze zakladajich zemi NATO jsi odesel dobrovolne, nebo slo snad o unos? smilies/wink.gif
květen 14, 2022 16:17
... : AnickaM
Lenko, ty tady predhazujes, ze jsem slusna krava. Taky me neznas a hned delas zavery, ja jsem nepsala, ze ty deti byly tyrane chudinky, taky vim o cikanech svoje, ale opravdu bych se neradovala z toho, ze je takhle musim usmernit. Co je na tom hezkyho, kdyz musim zmydlit decka a jeste se tomu smat. Je zajimavy, jak umis vsechno pretocit tak, abys vypadala proste ta nejlepsi a nejchytrejsi. Ostatni jsou idioti, v lepsim pripade jen blbci. A opravdu jsem rada, ze nemas svoje deti, to by mi jich bylo fakt lito. A vulgarnimi vyrazy si ulevuj v armade, tady jsi mezi civilisty. A ze ty povazujes slusnost za sprostarnu, tak mas opravdu divny meritko, anebo sis to popletla s pseudoslusnosti.
A jestli si chces ulevit
květen 14, 2022 17:27
... : AnickaM
Nevim, proc naskocil ten posledni radek, chybicka se vloudila.
květen 14, 2022 17:31
... : Lenka1
AničkaM

Napsala jsem svou zkušenost a názor. Jestli se tě to tak strašně moc dotklo, že ses v tom našla
a máš potřebu se do mě navážet a pokoušet se mě shazovat, tak jsem se asi trefila.

Jo, a kdybys náhodou měla někdy nějaký problém s kýmkoliv, třeba se zloději v domě nebo při obyčejném přepadení na ulici, kdy si tě někdo vyhlídne, protože tě podle jistých jasných indikátorů vyhodnotí jako snadnou kořist, tak se především hezky usměj a buď slušná.

A hlavně prosím tě nevolej policii. Tvůj jemnocit by mohl utrpět, kdybys třeba omylem zaslechla jejich důvěrný hovor.

Jinak ti samozřejmě přeju, ať ti ten růžovoučkej svět na obláčku vydrží co nejdéle.


květen 14, 2022 18:12
... : AnickaM
Lenko, ty o me nevis vubec nic. Tak treba bydlet v cernosskym ghetu v LA, protoze tam je nejnizsi najem je asi selanka. Mistni cikani jsou uplni milacci. Pres vsechnu tu mizerii, kterou jsem si v zivote prosla, jsem si tu opravdovou lidskou slusnost zachovala. Jen me rozcilujou lidi, kteri si mysli, ze vedi vsechno.
květen 14, 2022 18:52
... : Lenka1
Ty o mě taky ne a přesto si dovoluješ mě soudit.




květen 14, 2022 18:59
... : Lenka1
Jediné, co jsem řekla, je, že v životě jsou situace, kdy je slušnost k ničemu. A že často se slušností maskuje křivý charakter.

Což neznamená, že mlátím lidi na potkání a neumím říct "dobrý den" a "děkuji".





květen 14, 2022 19:03
... : Jiri Bilina
Anicka ma podle me pravdu. To vychloubani tim jak nekdo mlatil dite az "kvicelo jako podsvince" bylo asi to nejnechutnejsi, co jsem kdy na Kudle cetl. smilies/sad.gif
----------------------------------------------
Zpet k tematu - chtel jsem jeste rici, ze s uprchliky je casto potiz a nemusi to byt ani Romove. A v tomhle mnozstvi to uz neni jen potiz, ale primo katastrofa.
Nejlepsi co se da v takove situaci delat je vytvorit podminky, aby se ti lide mohli co nejdrive vratit domu. Coz znamena jednak humanitarni, ale hlavne vojenska podpora napadene Ukrajiny.
A vysledky uz se dostavily. Velke mnozstvi uprchliku se vratilo po vyhnani ruskych agresoru do Kyjeva i okoli. A lide se zacinaji vracet i do Charkova a oblasti smerem k ruskym hranicim.
To se nekomu muze zdat predcasne, ale okupanti za sebou pri uteku vyhazuji mosty, takze s navratem nejspis nepocitaji. smilies/cool.gif
květen 14, 2022 21:18
... : Lenka1
vybrat spravny frame a bude ti hajlovat treba Papez s Breznevem. I bez Photoshopu.

Dej sem fotku hajlujícího papeže. Brežněva ti odpustím, abys neřek, že jsem zlá. smilies/wink.gif

Pak se můžeme bavit dál.

Hochu, hochu, ono se ti to obhajuje čím dál hůř.

Nejdřív fotka vojáka současné ukr. armády se znakem SS Totenkopf, teď přímo sám velký hrdina Zelenský. Můžu dodat další.

A že je Zelenský údajně Žid, nedokazuje vůbec nic. Je veřejným tajemstvím, že vyvolení Židi za druhý světový spolupracovali s náckama a bez mrknutím oka posílali do plynu svoje soukmenovce.

K tomu taky existuje fotodokumentace.

Ale prý blbej úhel kamery, tak to je novinka. Čekala jsem, že jen ukazuje, jak vysoko skáče jeho pes.


smilies/grin.gif

Ty experte.
květen 15, 2022 07:52
... : Josef Kouba
Jáký je momentálně mráz v Dawsonu, "politologu" Mikine? Kolik dní jsi ze srubu nevyšel? Úžasné čtení tvých názorů, to je na knihu. Kolik to platí?
------------
Pokud jakýkoliv stát, mimo USA, napadne vojensky jiný, říká se tomu agrese. Pokud USA napadne vojensky jiný stát, říká se tomu mírová mise.

Takže jsme se nepoučili z minulých válek. Místo jednání budeme bojovat mezi sebou. Vzpomínám na dobu po sametové revoluci. Tehdy se našimi představiteli slibovala neutralita včetně neúčasti ve vojenských paktech. Na tomto základě se zrušila i Varšavská smlouva. Války ale pokračovaly. Nikdo se nedoví, nebo se tají, kolik životů stálo např. Arabské jaro. Můžeme pokračovat Afganistánem, Vietnamem, tehdejší Jugoslávií, Irákem, atd. Chceme snad něco podobného v Evropě? Zatímco jenom dva státy se předbíhají v počtu mrtvých, zbrojařské firmy mají žně! A my jim v tom rádi pomůžeme. Je zde i velká naděje, že při tom budeme s "radostí" sledovat zánik naší krásné planety!

Dej s pauzu, již nudíš Bilino.
květen 15, 2022 11:21
... : Iris
Nenudí a Ty nikoho nenabádej k mlčení, Josefe Koubo, nemáš na to nárok.
květen 15, 2022 12:07
... : AnickaM
Kdyby Mikin prestal, to by teprve byla nuda!
květen 15, 2022 12:47
... : Jiri Bilina
O blbem uhlu kamery jsem Lenko nic nepsal. Jen o tom, ze se pri rychlosti 60 frames/sec. da najit i hajlujici Papez. Toho ti hledat nebudu, takovych zoufalosti jsou schopni jen Rusove. Kdyz se divam jak dostavaji od Zelenskeho vojaku napraskano, tak se jim ani nedivim. smilies/grin.gif
Nemyslim, ze prezident v te chvili ukazoval jak vysoko skace jeho pes, vypada to spis na gesto k nejakemu novinari.
Presne stejne antisemitisticke poznamky o spolupraci zidu s nacisty jako ty mel pred tydnem Lavrov a Putin se pak musel Izraelcum omlouvat. Videt vsemocneho KGBaka jak se omlouva, to musel byt pohled pro bohy. smilies/wink.gif
------------------------------------
Ve srubu i kolem neho je Josefe Koubo pekne. Prave sazim rajcata a dekuji za optani. smilies/wink.gif
Pokud te nudim, prestan porad dokola opakovat ten stejny nesmysl, na ktery jsem ti uz odpovedel. Ze ti vadi boj Ameriky a dalsich demokratickych zemi proti Hitlerovi, komunistum, nebo islamistickym fanatikum, to je tvuj problem.
Putinova agrese proti Ukrajine je stejne zlocinna jako byla Hitlerova agrese proti Evrope, nebo Breznevova proti Ceskoslovensku. Vyjednavat se zlocinci muzes jen v pripade, ze se dokazes ubranit.
Je smutne, ze ti to jako Cechovi musim pripominat. smilies/undecided.gif
Mikin
květen 15, 2022 15:34
... : Lenka1
Nevymlouvej se a doval fotku hajlujícího papeže, jak jsi vykřikoval. Nebo jsi k tomu všemu, co jsi (připomenu - lhář, fanatik, pokrytec a dogmatik), ještě navíc i velkohubej chvástal? smilies/grin.gif
květen 15, 2022 15:42
... : Lenka1
A ještě bys teda mohl říct, kdy teda ti tví náckovští hrdinové ty Rusy konečně vypráskají. Pořád o tom žvaníš a pořád nic. smilies/grin.gif

Jestli ono to nebude trošičku jinak, že........

Někteří z nás jsou v obraze, no a ti druzí si budou muset počkat. smilies/wink.gif
květen 15, 2022 15:49
... : Lenka1
vypada to spis na gesto

Jo, tak gesto to je, to s tebou výjimečně souhlasím. smilies/grin.gif
květen 15, 2022 15:51
... : Iris
Nerada opisuji a kopíruji, také se ale nerada dohaduji, takže to sem dám a myslete si, co chcete smilies/wink.gif

Internetem kolují hned dvě fotografie, které mají dokázat, že prezident Volodymyr Zelenskyj je neonacista a Ukrajině vládnou fašisti. V obou případech se ale jedná o manipulaci. Jedna z fotek vznikla skutečně 28. dubna 2021 (jak řetězové e-maily uvádí) a skutečně pochází z Kyjeva, kde se ten den sešla asi stovka nacionalistů. Na fotografii ovšem není Volodymyr Zelenskyj, ale Vladimir Koshovenko. Jak uvádí například server Demagog - jde o ukrajinského blogera, který se účastnil pochodu k výročí založení dobrovolnické 14. divize SS, kterou za druhé světové války tvořili ukrajinští vojáci. Vladimir Koshovenko navíc na fotografii nehajluje, což lze rozeznat tím, že má vztyčené tři prsty - ty mají symbolizovat ukrajinský trojzubec, státní znak Ukrajiny.

Druhá fotografie (viz výše) pochází z roku 2014 a na té je skutečně Volodymyr Zelenskyj zachycený s nataženou paží. Fotka je však z doby, kdy byl ukrajinský prezident ještě oblíbeným hercem, který natáčel komické scénky. Ve scénce, kterou fotka zachytila, šlo o parodii a ukázku stereotypů, které bývají s Ukrajinci spojovány.
Zdroj: [url=https://prazska.drbna.cz/zpravy/politika/8421-hajlujici-zelenskyj-se-siri-retezovymi-maily-jde-o-fake.html?utm_source=copy
]https://prazska.drbna.cz/zpravy/politika/8421-hajlujici-zelenskyj-se-siri-retezovymi-maily-jde-o-fake.html?utm_source=copy
květen 15, 2022 16:30
... : Jiri Bilina
Zadnou fotku jsem Lenko nesliboval a na slabomyslne urazky odpovim jako vzdy usmevem. smilies/smiley.gif
Ty "nackovske hrdiny" prenecham s radosti tobe, o tom kdy je Ukrajinci ze sve vlasti vypraskaji jsem nic nepsal.
Akorat jsem poznamenal, ze Putinova nejmocnejsi armada sveta planovala ovladnout Ukrajinu behem 3 dnu a misto toho dostava vyprask, ze ktereho se snad uz ani nevzpamatuje. Snad se jeji vojacci aspon trochu zahoji znasilnovanim, vrazdami civilistu a kradezemi pracek, televizoru a zachodovych mis. smilies/wink.gif
Ukrajinci jsou pracoviti lide a zase bude v jejich zemi dobre.
Slava Ukrajini! Herojom slava!
květen 15, 2022 16:42
... : Josef
Kristejéžiši ...
květen 15, 2022 17:51
... : Jiri Bilina
Diky Iris. Pokud jsem se trochu mylil, rad to priznam. smilies/smiley.gif Podezrivat žida Zelenskeho z toho ze je nacek, to mohou opravdu jen jedinci mdleho ducha.
Jde o to, ze se ta zlocinna valka proti Ukrajine neda nijak omluvit a neda se z toho vylhat. Nacky nejdeme vsude a na Ukrajine je jich sotva vetsi procento nez v Rusku nebo treba i v Cesku. Jedina ukrajinska ultrapravicova strana dostala v minulych volbach 2.3% a neni diky tomu vubec v parlamentu. Vzpomenme na Rusko a zesnuleho Zirinovskeho...
Dalsi duvod ke sve agresi Rusove uvadi rozsirovani NATO. Jenze tam vstupuji jejich sousedi dobrovolne a prave kvuli ruske agresivite.
Jediny vysledek "specialni vojenske operace" ktera prerostla do katastrofy ve ktere zahynulo uz 26 tisic ruskych vojaku je, ze do Severoatlanticke aliance vstupuje i dosud neutralni Svedsko a Finsko. Ten Putin musi byt fakt genius... smilies/grin.gif
Mikin
květen 15, 2022 18:05
... : Lenka1
Ještě disponuji dalšími fotkami i videi přímo z místa bojů, ale ty sem dávat nebudu. protože jemnocitné duše by to neunesly a ještě bych to schytala, že nejsem slušná a dávám sem takový ošklivý věci.
květen 15, 2022 18:49
... : Lenka1
Já, když vidím na vlastní oči myšlenkové pochody některých z nás, tak se snad na tu prdel srandu, která tady nastane po kolapsu ekonomiky, ke které které nevyhnutelně směřujeme, snad dokonce i těším.

Jsem zvědavá, co budou místní sluníčka říkat na inflaci, kdy chleba bude stát 150,-, litr benzínu 300,- a ještě bude na příděl, statisíce nezaměstnaných a doma jim půjde plyn hodinu denně. Až A to je ještě ta lepší varianta.
květen 15, 2022 18:54
... : Lenka1
Slava Ukrajini! Herojom slava!

No tak už je mi to jasný, proč ty ukronácky tak hájíš, Bílino. Jednou nácek, vždycky nácek.
květen 15, 2022 18:58
... : Lenka1
Takže doplňuju seznam: lhář, fanatik, pokrytec, dogmatik, velkohubej chvástal a ještě k tomu právě přiznanej nácek.

To se máš fakt čím chlubit, Bílino.

květen 15, 2022 19:00
... : Lenka1
A ještě pro Josefa:

Jak jsi psal o tom, že se ti po 3 píchancích mRNA sajrajtu rozjely bolesti kloubů a že to vidíš tak 50/50, že za to můžou injekce, tak v bývalé práci byl kolega, o 16 let mladší než ty, v listopadu loňského roku byl taky na třetím píchanci. Druhý den nepřišel do práce, protože nemohl vstát, vzal si dva dny indispozička, pak teda přišel a až do mého odchodu v půli února si na ty příšerné bolesti stěžoval taky.

Byl na tom tak, že když jsme pracovali ve dvojici, tak jsem prostě musela jeho kotce a jeho psy udělat za něj, protože ty zvířata ani nedokázal udržet na vodítku.

Jak je na tom teď, nevím, nejsme v kontaktu, ale každopádně s emu to rozjelo hned po tom a trvalo to nejméně 3 měsíce.

Tak jen k zamyšlení, jestli ten poměr nezaslouží přehodnotit.
květen 15, 2022 19:09
... : Jiri Bilina
Teda ty ses Leni dneska rozjela. Pokud doufas ze se k tem slabomyslnym urazkam pripojim a budeme kvičet duet, tak to te holka zklamu. smilies/wink.gif
Pravdu mas v tom ze ses mylila a ze pokud Zelensky hajloval v komicke scence, tak se to nepocita. Co ti "soudruzi a soudruzky" povi na fotku, to fakt nevim a ja ti taky moc nereknu. Odkazy totiz nevedou k Zelenskemu, ale na Aeronet. A jet se do te zumpy divat jak se nackove snazi delat z zidovskeho prezidenta Ukrajiny nacka, to po me nechtej.
A kdyz jsme u tech nacku, vlastenecky pozdrav Slava Ukrajine - Herojum slava! s nimi nema co delat. Vznikl uz v dobe boju za nezavislost zeme, tedy kolem roku 1920. To je jako kdybys za nacistickou prohlasila treba nemeckou hymnu Deutschland Uber Alles. Ukrajincum ten pozdrav neukradl Hitler, neukradne jim ho ani Putler.
Takze - Herojum slava, davaji okupantum pekne kapky!
Mikin

květen 15, 2022 20:28
... : Lenka1
Buď jsi d.....l nebo nácek. Jiná možnost není. A protože nevěřím tomu, že bys byl až takhle blbej,
tak si myslím, že ve svojí choré psychotické nenávisti vůči Rusku budeš podporovat i ty nácky.

Historii a současnost banderovského pozdravu, který je mi odporný i napsat, po tom všem,
co o tom vím, tě fakt učit nebudu, nemám na to ani čas ani náladu. A taky mi za to nestojíš.

Fakt se nedivím, že tě všude jinde zablokovali nebo vyštípali.


květen 15, 2022 20:35
... : Lenka1
Odkaz sice vede na Aeronet, ale co to mění na tom, že je to přetisk z oficiálního účtu Zelenského?

Kromě toho tuto skandální fotku přetiskla i jiná média. Z kterých jsem to okopírovala na předchozí diskuzi. Ti to připomenu.
Ty už nejsi ani k smíchu.
květen 15, 2022 20:40
... : Jiri Bilina
Ottova encyklopedie uvádí pro heslo nacismus (národní socialismus), že jde o totalitní ideologii založenou na vypjatém nacionalismu, rasismu, prvcích socialismu, militarismu a antisemitismu.
--------------------------------------
Takze Putin a jeho zfanatizovani priznivci jako vysiti. smilies/wink.gif
Ale neber si to tak a hlavne - nasavej dal informace z ruskych novin.
Jen tak se dozvis, ze kriznik Moskva znicil dve ukrajinske rakety Neptun.
A ze pozar na jeho palube byl nakonec uspesne uhasen.
Urrraaaa! smilies/wink.gif
květen 15, 2022 22:09
... : Jiri Bilina
Jeste bych si dovolil malou uvahu na konec:
pamatujete pametnici na duvod, kterym se Leonid Ilijic Breznev snazil ospravedlnit okupaci v roce 1968?
Kontrarevoluce. Ceskoslovensko pry chce zradit "cestu socialismu" a proto je treba razne zakrocit...
Srandovni na tom je, ze on mel ten šmejd castecne pravdu. Meli jsme komunistickeho hnusu fakt plne zuby a chteli jsme stejnou demokracii a svobodu, jakou maji lide na Zapade.
Pochopitelne - Breznev nemel (stejne jako Putin) ke sve agresi zadne moralni nebo legalni pravo, ale co se lhani tyce, byl proti Putlerovi navoneny gentleman.
Protoze obvinovat demokratickou zemi, ktera brani svou suverenitu z "nacismu" je hovadina, ktere neveri snad ani jeho mužici.
Takze se vratime k definici toho nacismu. A ejhle - on je to celej Putin a jeho banda v cele krase.
Kdoze je antisemita a rasista? Kdo zmilitarizoval zemi? Kdo zavedl cenzuru a vrazdi nepohodlne novinare a politiky? Kdo v tehle hrozne valce koho napadl? Kdo lze, loupi, vrazdi a zavadi na okupovanych uzemich teror a koncentraky?
Rekl bych vazeni, ze svobodny svet dela dobre ze se proti tomu zlu postavil.
Uz jen kvuli sobe...
Hezky den preje politolog. smilies/wink.gif
květen 16, 2022 03:22
... : Josef
Lenko Jedničko. Na tvůj dotaz, to je co?
To je mý obrácení očí v sloup kdykoliv vidím nebo slyším takový ty příšerný tisíciletý klišé, bezduchý fráze, jejichž účelem je povzbuzovat bojovnýho ducha mas. Nevim jestli funkujou, ovšem v případě komorního povídání znějí strašně hloupě, trapně a jejich účelem je jen snaha o provokaci. Na to nenaskakuju a myslim, že jsem nenaskakoval nikdy. Jen votočim voko v sloup. Jde o uplně stejně bezduchý fráze, který jsme za mlada vídali všude, vůbec je nevnímali, a když už, tak jen proto, abysme si z nich dělali srandu. Třeba "Sovětský Svaz - mírová hráz" a pod.

O následcích píchání mě fakt stoprocentně nepřesvědčí nikdo. Sice tomu vůbec nerozumim, ale připadá mi až příliš fantaskní, že by tisíce světových vědců dopustily narvat do miliard lidí chemikálii s tak škodlivejma účinkama. Krom toho - stejně, jako ty znáš vopíchanýho chlapa, kterej na to možná dojel, určitě znáš i pár jinejch vopíchanců, kteří na to vůbec nedojeli. A hlavně!!!! Pořád je tady ta nejistota (protože se to nedá nijak ověřit), jak bysme já i tvuj kámoš dopadli, kdybysme se vopíchat nedali a třeba v OÚNZ na WC chytli coronu v plný parádě.
Přeju fajn den. J.

květen 16, 2022 05:53
... : Petr Sysala
Jen tak na okraj. Mám v sobě dvě davky. 6 den po operaci srdce jsem vykázal pozitivní PCR test. Přišel jsem z JIPky a měl 38 teplotu. Takže si to preberte sami. Já už na nějaké sajrajty kašlu.
květen 16, 2022 08:52
... : Iris
Tak operace srdce bez "sajrajtů" mnohem těžšího kalibru a podávaných mnohem déle, by se Petře nedala ani uskutečnit, ani přežít. Teplota 38°C mi nepřipadá jako tragédie, pokud to je to nejhorší, s čím jsi opustil JIP.
květen 16, 2022 09:29
... : Petr Sysala
Jde o to, že mě nakazili při operaci nebo na jipce. Při příjmu jsem byl čistý.
květen 16, 2022 09:49
... : Josef Kouba
Lenka1
napsala na začátku tohoto tématu, že přesáhne 100 komentářů. Ale bylo to o cikánech. Teprve 71 ale jsme blízoučko. Mikin komentátor má třetinu.
40 miliard USA na zbraně 14 května na pronájmní dluh, odsouhlasil kongres USA. Je zašátek III světová války zbraněmi, ne kecy, v celé Evropě.
květen 16, 2022 10:10
... : Josef
Nutně čistej jsi bejt při příjmu nemusel, jen mít negativní test. Je tam, myslim, nějaká inkubační doba, kdy se to nepozná.
Ale kdo ví, žejo. Zrovna tak si to mohl chytit tam, od někoho, kdo už ho měl, a přesto měl ještě negat. test. Todle se vyloučit nikdy nedá. Nejde o eliminaci, ta není možná, jde o minimalizaci.
květen 16, 2022 10:11
... : Petr Sysala
V te nemocnici už jsem byl v izolaci tři tydny. Jen mne trochu zaujalo, že při těch opatřeních, místu a deji se povede taková věc.
květen 16, 2022 10:14
... : Josef
Sorry jako, Pepane, ale odkazy nečtu. Ani je nedávám, mluvim jen za sebe a odkaz nanejvejš semtam, abych odkazem potvrdil nějakej autentickej výrok pro nevěřící Tomášky. Např. výrok nepříliš bystrý předsedkyně Sněmovny "vláda tady není od toho, aby se starala o občany".
Lenka má moje odvěký sympatie, akorát zrovna dneska mi hozenou velkou fotkou zase rozhodila formát stránky, takže se ke konci každýho řádku musim domejšlet, co zhruba asi vězí za rohem.
Vědomí, jak cílevědomě a snaživě se dobíráme a napomáháme k rozpoutání III. války mě docela děsí. Snažim se to vytěsňovat, zprávy a zejména komentáře, neposlouchat, ale takovej ten blbej pocit kolem žaludku mám trvalej. Ne kvůli sobě. Kvůli dětem a jejich dětem. Když asi před měsícem svitla malá jiskřička naděje, kdy se Zelenský chtěl domluvit s Putinem, tak okamžitě, ještě ten den, za nim tajně přiletěl B. Johnson umravnit ho, připomenout mu jeho úkol, a varovat ho, že on není ten, kdo rozhoduje.
květen 16, 2022 10:55
... : Jiri Bilina
Poslouchejte vy dva Josefove - o tom kdo je agresorem a kdo se brani se snad bavit nemusime. Takze povezte - opravdu pomohlo ustupovat Hitlerovi? Fakt to zabranilo 2. svetove valce?
Vzpominam na vyrok pana Putina, ktery behem prvnich dnu valky (dosud plny bujareho optimismu a mladickeho elanu) prohlasil, ze bude jednat o miru jen v pripade, ze se Ukrajina vzda a odzbroji. Dnes se ten kuliferda zlobi na Finsko a Svedsko kvuli jejich zadosti o vstup do NATO a finsky prezident mu musel taktne sdelit, ze pokud chce videt vinika, musi se podivat do zrcadla.
Povedeny byl rovnez vyrok ruskeho vojenskeho analytika, ktery po fiasku u Bilohorivky kde zahynulo 500 ruskych vojaku a bylo zniceno 80 kousku obrnene techniky plus pontonovy most rozcilene prohlasil, ze: Nelze si nevzpomenout na soudruha Stalina, který se ani v nejtěžších dnech války nebál přijmout tvrdá kádrová opatření.
Ja bych tedy to tvrde kadrove opatreni prijal radeji u samotneho soudruha Stalina. Dnes u jeho obdobne zvrhleho nastupce.
květen 16, 2022 15:21
... : Jiri Bilina
No a kdyz prijde na vakcinaci - ja osobne s obema davkami ani boosterem problem nemel a krome par lidi kteri museli zustat den nebo dva doma o zadnych tragediich ve svem okoli nevim. Zde na Yukonu jsme meli prednost, protoze mezi domorodou (indianskou) populaci se virus siri rychleji. Takze proockovanost Modernou je nad 90% a tech par zemrelych byli neockovani - vetsinou lidi kteri prijeli z jihu.
Podle toho co jsem od odborniku cetl, zabranovaly vakciny onemocneni jen u prvnich variant Covidu. Proti Omikronu jsou v tomhle uz skoro k nicemu, ale porad vyrazne pomahaji proti hospitalizaci a umrtim. Vsak jsme zde take meli v posledni dobe malou epidemii, ale stacilo zustat tyden doma, jako pri obycejne chripce.
Ja jsem clovek v mnoha vecech neduverivy, ale co se tyce lekarske vedy, respektuji nazor odborniku. A vetsina z nich si je v tomhle zajedno...
Mikin
květen 16, 2022 16:36
... : Iris
Mikine, díky za to krátké, srozumitelné a rozumné covidové a očkovací resumé smilies/smiley.gif
květen 16, 2022 22:42
... : Jiri Bilina
Neni zac, Iris. Me se zase libilo co jsi napsala ty. Navrhuji zde zalozit (se svolenim Daniely) odbojovou skupinu proti covidovym hoaxum. Treba se k nam po kratkem vahani pripoji i Josef NČ. smilies/cool.gif
květen 16, 2022 23:15
... : AnickaM
Ja stoprocentne. Bohuzelnekteri lide jdou na ockovani (jakekoliv) pozde, keys is jim tam nejaky virus hloda a tak potom je to zly.
květen 17, 2022 16:12
... : Hanii
Zdravím všechny. Dlouho jsem se tu neozvala, ale čtu vás.K dnešnímu tématu - kočující část Ukrajinců v Praze i jinde: při příjezdu všem vzít otisky prstů nebo skenovat oči,uložit do registru a při žádostech o dávky kontrolovat. Prostě jedna dávka a dost. V případě odmítnutí dočasného ubytování taktéž zanést do registru a vyhostit, to není emigrant v nouzi. Mám ještě v paměti v jakých žili např. v Rakousku naši emigranti když čekali na víza, to se s dneškem tady vůbec nedá srovnat. Pár mých známých tam bylo. Hlavně se snažili so nejrychleji najít práci a naučit se řeč. Jsme příliš benevolentní a povede to jenom k nenávisti všech emigrantů. Soucítím s těmi opravdu potřebnými, ale je třeba rozlišovat. Válka je hrozná věc, ale hodně lidí pomoc zneužívá.
květen 17, 2022 17:14
... : Josef Kouba
Otázka na tělo: Změnili by jste svůj politický názor a šli pracovat do EU parlamentu coby poslanec KSČ za 250 000 měsíčně, pokud by vám toto místo bylo nabídnuto??
Co ty na to Mikine, pokud bys ve svých 30 letech dostal podobnou nabídku? Za sebe říkám, JÁ bych to bral. Uživit rodinu byla a je má první priorita. To ostatní je druhořadé. Nejsem nalevo ani napravo a můj názor v 78 letech je na svět takovýto:

Zloději co volíme, jsou vybráni specialisty, jež jsou v tomo oboru ještě kvalifikovanější a jejichž jména neznáme, pouze tušíme.(někteří)
Pokud bude sběr peněz stále v kurzu, nic se nezmění. Budem se o ně i prát.Touha zajistit si bezpečné, pohodlné živobytí je nám dána přírodním instinktem. Proto nemůže pracovat systém socialismus.
Změnit politický názor za nabídnuté poslanecké křeslo v EU parlamentu udělá každý, až na pár charakterních, jež bych rád viděl.


květen 18, 2022 01:53
... : Jiri Bilina
Na tu otazku "na telo" ti mohu Josefe Koubo odpovedet docela snadno. Za komunisty, kteri nesou zodpovednost za smrt zhruba 100 milionu lidi bych do zadneho parlamentu a za zadne penize nesel. Rodinu bych radeji zivil praci. Nejsem bezcharakterni zruda.
Do Kanady jsem narozdil od tebe odesel za svobodou a dekuji za optani, podarilo se. smilies/wink.gif
Zbytek tveho komentare nedava bohuzel zadny smysl.
Nazdar!
květen 18, 2022 05:08
... : Jiri Bilina
Zdravim Hanii a ptam se: jsou lide kterym je ta pomoc poskytovana nejak evidovani, nebo ne?
Zajima me to, protoze nejaky system tam byt snad musi. Uz jen aby se zabranilo tomu, zeby si nekdo sel pro penize treba 5x za den.
V dobe pocitacu by to snad nemel byt problem...
květen 18, 2022 08:11
... : d@niela
tak tohle byla zajímavá otázka, Pepíčku Koubo - takže se na ni budu snažit taky osobně odpovědět:

- dost dlouho jsem pracovala jako redaktorka. Práce mne bavila, takže jsem jak psala pro redakci, kde jsem byla zaměstnaná, tak pro mnoho jiných redakcí, kam jsem dopisovala.

- i stalo se, že v té "mé" redakci, jako ocenění práce mi byl nabídnut vstup do strany. No, průser... Totiž, ty si asi neumíš představit, co to tehdy znamenalo. Když to nabídli nějakému dobrému pracovníkovi, natož šéfovi, tak odmítnutí znamenalo vyhazov a nula nula peněz, nemožnost dostat děti na jakoukoliv školu, atd. prostě - vyřazení ze života. Takže i z těchto důvodů měla tahle strana tolik členů. Víš, ono stačilo jen třebas risknout si nejít do průvodu na 1. máje...

- takže já, protože jsem byla v té době v podstatě živitelem rodiny (manžel studoval), nevěděla co dělat - ale jako ženská jsem přeci jen našla řešení: "otěhotněla jsem" - a soudruhům s velkým žalem oznámila, že vzhledem k tomu, že odcházím na rizikové těhotenství, tak tu skvostnou nabídku nemohu přijmout.... No, a pak jsem byla 3 roky na mateřské...

A pak, jako matka práporu, jsem už nebyla případná "mladá žádoucí stranice". takže jsem tomu utekla.

No, to ovšem nemohli chlapi smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
květen 19, 2022 01:23
... : Jiri Bilina
I chlapi mohli, Danielo. Muj tata byl takovy chlap.
Delal roky partaka ve fabrice v Prizrenicich na jih od Brna, sefoval asi 80 lidem a soudruzi ho roky tlacili ke vstupu do Strany. Zepry z neho udelaji vrchniho mistra, plat bude mit zhruba o polovinu vetsi. Stejne jako moc...
A tatova odpoved vzdy byla - "o politiku se nezajimam, mam rodinu, nemam cas".
Nakonec doslo i k vyhruzkam. Ne, vezenim. Tim mu ty svine nevyhrozovaly. Jen prerazenim na mene odpovednou a mene placenou praci.
Nic z toho se ovsem nekonalo a kdyz tata odesel do duchodu, prisli za nim z fabriky dvakrat. "Vrat se Mirku, toho vrchniho mistra delat budes, clenstvi v KSČ nejak obejdeme." A tata se jim vysmal...
Pepicek Kouba priznava, zeby clenstvi ve zlocinne organizaci bral i ve svobodne zemi, kde ho nikdo nenuti. Jen kvuli penezum.
Jakze se rika takovym lidem? Cesky jazyk je v tomhle neobycejne bohaty... smilies/tongue.gif
Mikin
květen 19, 2022 03:10
... : d@niela
Jirko, ne, nemáš tak úplně pravdu. Tvůj táta byl už skoro důchodce, a rozhodně neměl malé děti, ani školáky.
Nevím, jak bys se zachoval třeba ty, mít dejme tomu dvě nebo tři děti, manželku na mateřské, kdybys najednou přišel o práci?
Asi bys je "se ctí" krmil trávou? Já ty lidi, kteří vstoupili, ale absolutně se v ničem a na ničem nijak nezúčastnili, neodsuzuju.
Když máš kudlu na krku, ono se těžko říká ne. Osobně znám pár lidí, jejichž rodiče tedy řekli "ne", ale ty děti se nedostali na žádnou školu, do žádné slušné práce. Jo, rodiče byli frajeři, ale dětem zničili život.
Holt, každej má jinej názor. Ty to ale nemůžeš posoudit, žádnej potomek ti nemůže nic vyčítat smilies/grin.gif
květen 19, 2022 03:38
... : Jiri Bilina
Danielo, ve vetsine veci s tebou souhlasim, ale ta situace se tahla od doby, kdy bylo tatovi asi 40 a male deti jeste mel. On mel vyhodu v tom, ze byl delnik a ve svem oboru odbornik. A tem rudosi museli leccos odpustit. On sam me vykladal, ze se ho jednou mlady kluk z jeho dilny ptal, co ma delat? Novomanzelka v jinem stavu, byt v nedohlednu, leda zeby vstoupil... A tata mu to nerozmlouval.
Se mnou delal kluk ktery taky vstoupil do strany kvuli bytu a hned potom nas opustil a sel do kancelare. On byl totiz vystudovany inzenyr a se soudruhama si tenhle trik domluvil. Oni ho papirove vzali jako "delnicky kadr" a tim splnili nejakou normu, on ziskal bydleni na ktere by jinak cekal roky...
Ja tyhle lidi taky neodsuzuju. To Pepicka naopak ano...
květen 19, 2022 07:06

Powered by Azrul's Jom Comment
busy