TISÍCE MRTVÝCH – KAM S NIMI?
Středa, 06 duben 2022
Ve sklepě v Buče našli Ukrajinci mučírnu. Rusové svým obětem údajně uřezávali ušiMnožství mrtvol v ulicích měst a vesnic je velmi nebezpečný problém. Brzké oteplení umocní brutální realitu posledních týdnů. Ulice válkou zmítaných měst jsou jich plné, a začínají být vážnou komplikací. Jsou jich tisíce. Hnijí a způsobují obrovské škody. Při rozkladu vyjde ven vše, čím byl člověk nemocen. Už teď místa kolem nich obklopuje pach smrti.


 


Ukrajinci jsou tak nuceni sbírat i těla těch, kteří na příkaz Vladimira Putina vypálili jejich zem a zabíjeli jejich blízké. Ano, u mrtvých by se nemělo rozlišovat, zda to byl přítel, nebo nepřítel. Oba si zaslouží identifikovat, pokud je to možné, a pohřbít. Třeba do společných hrobů, ale nemohou zůstat jen tak ležet.

 

Samozřejmě že by mělo být normální umožnit nepříteli si těla odvézt, ale u Rusů se dá pochybovat o tom, že mají zájem, a že by tak chtěli potvrdit, kolik mají mrtvých. Ukrajina do dnešního dne čeká na oficiální žádost Moskvy o repatriaci těl zabitých. Ukrajinské železnice údajně už začátkem března poskytly ozbrojeným silám 20 chladírenských vozů pro odvoz mrtvých z několika oblastí, včetně Oděsy. Rusové však doposud nabídky nevyužili. Kdyby vozili těla do Ruska, museli by je vracet rodinám. A to znamená pohřby. Pohřby znamenají nepříjemnou pozornost. Když není tělo, nejsou ani vedeni mezi padlými. Rusko současně ušetří na odškodnění, protože když nepadli, nemají rodiče nárok na odškodnění. A lidi si nakonec řeknou "kdo ví, kam se ten jejich syn vlastně poděl".

 

 

Situace v Mariupolu je kritická. Těla obětí končí v masových hrobech -  Deník.cz

 

 

Stejně tak identifikace těl je velmi složitá, jsou často k nepoznání, nebo u sebe nemají žádné dokumenty. Své příbuzné tak na platformě našlo zatím pouze třicet rodin… Krátce po začátku války bylo alespoň chladno, šlo to zvládnout. Pokud však budou těla jen tak venku, je to ideální prostředí pro šíření závažných nemocí a zasažení spodních vod při prvním dešti. Ono opravdu nestačí jen vykopat mělkou díru v zemi, tam dát hromady těl a zaházet je hlínou.

 

Možná, že tahle zoufalá záležitost dopadne stejně, jako v dobách dřívějších válek a morových epidemií.

 

d@niela

 


Komentáře
... : Josef Kouba
Znát pravdu pro mě bylo vždycky velmi důležité – jen při poznání skutečného stavu věcí si mohu vytvářet odpovídající názory a mohu dělat správná rozhodnutí.

Pokud nemám správné vstupní informace a věřím falešným zprávám, zmanipulovaným datům nebo dokonce čistým lžím, tak nikdy nemohu dojít ke správným závěrům. Mohu být seberacionálnější a rozhodovat se podle nejčistšího morálního kodexu a principů kritického myšlení, ale z falešných informací si prostě nikdy nevytvořím správné a odpovídající názory. A s názory, které se nezakládají na reálném světě, pak moje chování nebude dávat smysl a může být i nebezpečné.
Nikola Bornová
duben 06, 2022 03:39
... : *deeres*
Taky jsem viděla leccos a nedokážu rozlišit, co je pravda a co fejk. Nicméně existovalo video,kde starosta Buče,v době kdy ruské jednotky odtáhli , veřejně prohlašoval, že teď musí město vyčistit. O mrtvých, co leží po ulicích nemluvil. Video už nejde spustit. Nedá se věřit ničemu ,pouze tomu, že nás ženou do třetí světové války a pak se sami sebe zeptejte, kdo na tom vydělá.
duben 06, 2022 10:13
... : doktor
Dani,víbůh co to udělá ve městech i vesnicích.
duben 06, 2022 13:02
... : Josef Kouba
Opakovaně označuji ruskou invazi za nezákonnou, pravidelně Putina nazýval vrahounem, a důsledně přirovnávám Putinovy činy k těm nejhorším zvěrstvům, které Západ za poslední dvě desetiletí podnikl. Ale nic z toho nestačí. Vždy je potřeba víc.
duben 06, 2022 19:43
... : AnickaM
Deeres, to chces rict, ze ty mrtvoly jsou fikce?!
duben 07, 2022 08:07
... : *deeres*
Ne, neni to žádná fikce, ale časově nesedí, že to udělala RF. Jenom další Reichstag.
duben 07, 2022 09:51
... : Josef
? Za co?
duben 07, 2022 12:55
... : kyttka
Aha, tak proto si Rusáci nechtěj odvézt žádný mrtvoly svých vojáků. Ona tam totiž nebyla armáda RF. A já myslela, že to nechtějí udělat proto, aby se nezjistilo, kolik jich tam zařvalo, neměli s tím práci, a nemuseli vdovám a sirotkům vyplácet penzi.

Mrtvoly do země, a fofrem, teplo se blíží a asi tam není úplně doba na jednotlivý pohřby. Mohli by tak v hromadných hrobech ležet jak Ukrajinci, tak Rusové (ježiš sorry, ti tam vlastně nejsou!) pěkně pospolu, rovni si aspoň ve smrti, oběti jednoho šíleného režimu a megalomanského blázna. (A ano, myslím RF a Putina.)

Za Sudety, Pepo, za Sudety.
duben 07, 2022 13:39
... : d@niela
Rusové si na Ukrajině vozej speciální luxy, kterými po sobě "nepořádek" uklízejí...



Jsem zvědavá, jak se budou chovat maminky těch ruských kluků, kteří odjížděli "na cvičení"; dny budou ubíhat a ony už nedostanou od nich žádnou zprávu. UŽ NIKDY.
duben 07, 2022 15:12
... : Josef
Za jaký zase Sudety? Nerozumim!
duben 07, 2022 17:13
... : kyttka
No to je tady u nás na západě takovej vtípek, kterej asi Pražák nepochopí.
Při odsunu Němců po válce se jedna starší paní ptala: Warum, für was?
A dostalo se jí odpovědi: Za Sudety, paní, za Sudety.

I ti dva, mezi kterými tenhle rozhovor probíhal si rozuměli, ostatně žili na stejném území generace zpátky. Jen jaksi jedni zapomněli respektovat hranice. Zajisté, že ne zrovna tahle stará paní a stovky a tisíce jí podobných, i když možná se jí zpočátku jeden megaloman líbil. Kdo ví. Jen je smůla všech smůl, že postižení jsou potom všichni.
Takže bych řekla, že prostě některé komentáře budou smazány. Ostatně, i popírání holokaustu je trestné.
DRS už vůbec nemá cenu komentovat jinak, než zvedni zadek, chytračko, a jdi někam před fabriku, odchyť si pár Ukrajinek a nech si od nich ukázat fotky. Jestli si fakt myslíš, že tam nedělají zvěrstva Rusáci, tak jsi zoufale hloupá, i když se tu těma svejma blbostma vyčtenejma na webech, který změnily pouze doménu a jinak blijou pořád to samý, snažík prezentovat jako vysoce přemýšlivá.
V tomhle případě neplatí žádná ALE. Pravda tady nemá různá podání, není tak, tak, nebo tak, a ještě by to mohlo být tak. Pravda v tomhle případě není abstraktní, je tvrdě konkrétní.

Dneska ráno jsem se loučila s Oksanou, pracovala u nás čtyři měsíce, trochu si to tříměsíční vízum prodloužila. Domů jede, protože tam má staré rodiče a z té oblasti, odkud pochází, šli Rusáci konečně na chuj. Ale časově to nesedí!
A všichni tu budete ty debility číst a držet pusu!
duben 08, 2022 18:12
... : *deeres*
Já si pamatuji , jak jsme při Karibské krizi všichni měli stažený zadek, že někdo zmáčkne červené tlačítko. Rusáci tehdy raději z Kuby odtáhli i s raketami. NATO proti veškerým zárukám obklíčilo hranice Ruska vojenskými základnami. Prostě provokace, o které doufali, že si to Rusko nenechá líbit. A taky nenechalo, stejně tak, jako USA v padesátých letech. Pro Anglosasy jsou Slované podřadná rasa a když se pozabijeji mezi sebou a oni na tom získají, tím lépe. Jsme pro ně pouze užiteční idioti, kanonenfutr. Vždy to byli Anglosasove, kteří majetek hromadili drancovanim cizich území,pod vymyšlenou záminkou. Každá válka končí, když dojdou náboje, pak je čas k jednání. Ale my máme místo ministryně obrany,ministryni války. Tak naší zemi teď Němci posměšně nazývají Ukrchy. Ono pomáhat tankama, to je vrchol diplomacie. Irák, Sýrie, Kosovo, to jenom za poslední roky a nikdo za to nebyl potrestán.


duben 08, 2022 20:41
... : *deeres*
Pokud nemá cenu mne komentovat, tak buď tak laskava a přestaň s urážkami a nejapnými vtipy.
Mám přes chodbu sousedku z východu Ukrajiny a ta zase mluví o ukrajinské domobraně o průvodech s pochodněmi na oslavu narozenin Bandery. Mluví o tom, jak se bojí o syna. Zvěrstva jsou ve válce na obou stranách, ale oficiální verze je, že to dělají Rusové a Ukrajinci jsou beránci. Měla bys sis ušetřit to svázácké nadšení a agitku pro jednu stranu.

duben 08, 2022 20:58
... : kyttka
Zblblý fašounky v pochodech máme i u nás. V dobách covidu se přeskupili do formací demonstrantů proti očkování. Nyní používají přesně tu samou mlhavě neurčitou rétoriku, jakou tady používáš ty.
Ukrajinci něco dělají v Rusku? Odstřelují tam města, vesnice, civilisty? Že jsem si nějak nevšimla. Za to jsem si všimla třeba sbírky na tabletky „po“ pro Ukrajinky, které tam znásilnili ruští vojáci, kteří tam dle tebe patně nebyli, protože ti to časově nesedí.
Takže agitku děláš maximálně ty, ostatně, já nebyla ani svazačka ani v KSČ, neb jsem mladá, naivní a blbá. smilies/grin.gif
duben 09, 2022 20:10
... : kyttka
Jo, a ještě, bývají to voliči SPD. Ne každý volič SPD je fašounek, ale každý fašounek volí SPD nebo DSSS. Je to pro ty strany skvělá reklama.
duben 09, 2022 20:12
... : Josef Kouba
Vždy byli hloupí či nevzdělaní lidé, protože pokud by věděli příčiny a důsledky tohoto konfliktu, mluvili by jinak nebo alespoň drželi pusu.

Krátká chronologie: Dokud opilý Jelcin nechal západní podnikatele a politiky v Rusku řádit tak bylo ticho po pěšině. Rusko mělo být dle plánu USA rozděleno na asi 16 gubernií a každou jednu měl ovládat oligarcha-mafián. Rusko bylo před bankrotem.
Putin tomu zabránil a než se USA politici vzpamatovali zabouchl jim vrata. Cenění zubů začalo. Kšeft se zbraněmi v USA se rozjel na plný plyn. Když zbraně leží ve skladu, jsou bezcenné. Tak začalo US tažení. Jmenovat kam, to snad ani nemusím.
Když Rusové předávali USA NDR bylo jimi slíbeno že do bývalých soc. států nepůjdou. Nemusím jít do detailů, jsou všude.
Přišel majdan, Minská dohoda a nic se nesplnilo, jen 14 tisíc mrtvých v separatistických republikách za 8 let, těmi Ukrajinci kterým mnozí Češi nyní fandí. To je OK ??
Mimo hranice USA je ve světě 180 tisíc US vojáků na 800 základnách ve 120 zemí to jako je OK??
Věc se jeví jasněji když si o tom něco přečtete.
duben 10, 2022 02:42
... : *deeres*
Kyttko,doplň si historické vzdělání. USA používají NATO jako svojí železnou pěst. Zelenskyj, nebo spíše jeho loutkovodici, se snaží o stupňovani hysterie proti Rusku. Až dojde k tomu, že NATO do boje vstoupí nejenom potajmu různými diverzemi , dodávkami zbraní a žoldáky, ale oficiálně, nastane nový "Drang nach Osten" a Rusko, zahnane do kouta, použije atomovku. První výstřel by dopadl do středu Evropy, ano na naše území. Ihned po dopadu se odhaduje 90 milionů mrtvých.
duben 10, 2022 05:53
... : Josef
Vzdělání netřeba. Co si mám myslet, to mi řekne rádio a televize.
duben 10, 2022 06:52
... : kyttka
Ok, já si doplním historické vzdělání, sakra, že bych to na gymplu měla za nejoblíbenější předmět, extra dějiny 20. století kvůli tomu, jaké mám předky? No nic.
Ty si pak doplň vzdělání do moderní doby, doporučuju seminář: Jak rozeznat fakenews.
A teď už nám teda konečně prozraď, kdo tam na té Ukrajině teda řádil v Buče, když ti to časově nesedí. smilies/grin.gif

duben 10, 2022 07:46
... : Josef Kouba
kyttko,
co se děje nyní, stačí pozorně a nestraně sledovat posledních 30 let. Od rozpuštění SSSR, "sametové", 9/11 a tažení USA do světa.

Mám video, kdy v hromadě mrtvých zabalených v plastových pytlých, jeden mrtvý Ukrajinec ještě kouří cigáro. Zázrak. Ve válce se smí lhát až se z novin kouří.
duben 10, 2022 08:14
... : Josef
Semenář: Jak rozeznat fejkňůs?
Na takovejch semenářích je nejdůležitější, KDO je pořádá. Když znám pořadatele, už tam ani nemusim chodit ...
duben 10, 2022 08:20
... : kyttka
Koubo, já zas viděla na twitteru video, jak ruský voják znásilňuje roční děcko. Sám si to tam dal. V Haagu už se na něj těší. Taky 440 kg věcí, převážně elektroniky, v 17 balících, které si tam jeden ruský důstojník nakradl a poslal domů manželce. A další a další. Na to tvoje video se podívám, už jsem o něm slyšela. Jenže mě tohle prostě do mailu nechodí, čím to asi bude.

Já bych jen ráda věděla, kdo tedy na té Ukrajině řádí, když to časově nesedí. Stále čekám relevantní odpověď!

Posledních třicet let jsem si tu po revoluci prožila, já ano, a moji rodiče a prarodiče také a já vždycky byla dobrá posluchačka. Věř mi, že i dvanáctileté děcko vnímalo revoluci a devadesátky docela intenzivně. Třeba to, jak se nám změnilo bydlení z městského bytu na byt v domě vráceném v restituci. Nebo to, jak i velice schopní lidé odcházeli z míst především proto, že byli v KSČ, třeba manželův otec, aby ho pak doslova prosili, aby se vrátil zpátky. Ten odchod jsem nezažila, to prošení o návrat už ano.
Já osobně si myslím, že od té doby, kdy je prezident Ukrajiny V.Z. se mnohé tam posunulo třeba i v té „denacifikaci“, když to tak budeme nazývat. Z Ukrajiny se mohla stát demokratická země, která Rusko absolutně nebude potřebovat, což je přesně to, oč jde. Rusové mají z dob Sovětského svazu pevné přesvědčení, že jsou velmoc. Jen jim to v poslední době už skoro nikdo nevěří.
Já chápu, že ten strašák odstřižení od ropy a plynu, zvedající se ceny a podobně, v lidech vyvolávají frustraci, ale to už je potom otázka priorit. Opravdu radši strávím v práci dva víkendy navíc a zasponzoruju svou matku v důchodu, aby na ten plyn měla, než se ve strachu třást před jedním magorem a chtít, aby mu svět ustoupil.
A pořád si myslím, že žádné tlačítko stisknuto nebude. To by totiž udělal jen někdo, kdo je totálně zahnaný do kouta, což Putin zdaleka není.
Taky se tu pořád opakuje, jak jsme jen slouhy Západu. Ráda bych podotkla, že jsme 40 let byli slouhy Východu. Nevím, jestli vám to vyhovovalo víc, možná ano. Jistá práce, bydlení, to je velký stimul pro lidi, kteří nic jiného neznali.
Já tedy mám dost dobrý pocit, když vím, že všechno, co mám, jsem si vydupala sama, jenom tím, co dělám, a že mi k tomu nepomohla žádná rudá knížka ani členství ve Straně. A ani jsem nemusela zdrhnout, abych měla vlastní barák a auto. Já tady totiž žiju ráda.
duben 10, 2022 08:56
... : *deeres*
Já stejně tak, jako ty nevím a proto netvrdím, že to byli Rusáci. Já bych chtěla, aby došlo k nezávislému vyšetřování. Vyšetřování bude, ale pochybuji, že nezávislé. Dodnes nebylo vysvětleno sestřeleni malajsiskeho letadla.Na rozdíl od tebe, nám ve škole podsouvali historii, která byla poplatna komunistickému režimu. Ne všichni, měli jsme úžasnou učitelku dějepisu a učitele češtiny a ani v rodině se nevyskxtoval žádný blbec, který by věřil rude propagandě. Moji rodiče zažili 2.sv válku a někteří z jejich starších sourozenců i 1.sv. a ne všichni přežili boje ve Francii, nucené práce v Drážďanech a americké bombardování, už po válce,v Kralupech. Těch, co si události pamatují, je už jenom hrstka ,je čas zase přepisovat dějiny,tentokrát pro druhou stranu.
V padesátých letech jsme doma neměli ani na chleba , táta zemřel a peníze nám v 53. prakticky sebrali. Když to v šedesátkach začalo vypadat nadějně, vlitli sem Rusaci, kvůli nějakému zvacimu dopisu. A zase se situace uklidnila a přišel Hadrak, to už bys mohla vědět, co následovalo, rozkradena republika. A postupně pod nás do kotle přikládají a my si slabomyslne libujeme, že je nám teplíčko a ministryně války jede žebrat o americkou základnu na našem území. Putin je magor, Biden je co? Jeden americký prezident vedle druhého má na svědomí nějaký válečný konflikt,včetně Obamyz, nositele Nobelovy ceny míru.


duben 10, 2022 10:34
... : *deeres*
Ještě k tomu plynu. Budeš mít na zaplacení, ale nebude co koupit. Americký zkapalneny plyn, který nám tak ochotně za drahé peníze dodají, má jiné složení a my ho neumíme zpracovat. Teď jednáme o dodávkách s Ománem, tam nevím, ale ten by teoreticky mohl mít stejné složení, jako ruský.
duben 10, 2022 12:22
... : kyttka
Tak to prrr, ty nevíš, že tam vtrhli Rusáci. Já vím, že ano, protože myslet si, že to byli sami Ukrajinci nebo kdokoliv ze západního bloku, jak se ty snažíš naznačovat těma neurčitýma kecama, je skutečně „napalici“.
A tvoje rodinná historie je dojemná, mám větší trumf. Já mám šestitisíciletou historickou rodinnou tradici, takže jo, pořád se nad tebou jen trpce pousmívám. Díky tomu skutečně nemám nijak velkou rodinu, protože jaksi jsme rádi, že jsme rádi a že kdysi jedna holka udělala jedno rozhodnutí celý rodině navzdory. To ostatně máme všechny z našeho rodu v krvi. O znehodnoceném milionu mého skvělého pradědy, Sudeťáka jako poleno ale taky sakra chytrého technika u SPT a židovské odpadlické prababičky, se u nás v rodině vypráví dodnes. I o tom, jak můj dědeček ze žalu ze znárodnění svého podniku začal chlastat, až si z toho srazil vaz, jda ožralý domů, po tom,co babička umřela při domácím potratu, protože třetí dítě si už nemohli dovolit, jelikož by ho nedokázali uživit, a proto moje máti a teta vyrůstaly u oněch výše zmíněných prarodičů, taky o tom, jak moje máti nikdy nebyla ani svazačka ani komunistka, a proto makala rukama ve fabrice, rozhodně neseděla na teplým místečku v kanclu. Takže si dej voraz a přestaň si honit triko. Každej máme něco.
Ty jsi totiž přesně ten typ člověka, který by zpochybnil a chtěl nezávisle vyšetřit i holokaust. Nejlépe od nacistů. Jestli ti nestačí všechny ty záběry počínaje od Nexty až po CNN a prohlášení vrchního komisaře OSN, vyjádření z Haagu, že to chtějí vyšetřovat (ti přece nejsou nezávislí, nebo aspoň ti ano?) tak holt si dál čti dezinfo weby a tvrď, že oficiální média lžou.
Taky si doplň vzdělání a možná se dozvíš, že plyn není jedinej zdroj energie pro přeměnu v teplo.

A protože je neděle a večer a já tu mám spoustu intelektuální práce k potěše jiných lidí, tak popřeju hezkej večer a zas někdy. Já přes týden dost intenzivně pracuju, o časech za komančů, kdy produktivita práce byla tak 40 %, si můžu nechat leda zdát.
duben 10, 2022 18:25
... : *deeres*
Tak nějak nemám slov,Werich to řekl dobře.Jen na okraj, šestitisicileta rodinná tradice,to jako vážně? A to víš, že máme teprve rok 2022?

duben 10, 2022 20:02
... : kyttka
Já samozřejmě vím, jaký je rok. Ale pokud tedy chápeš psaný text, tak si ty doplň vzdělání, abys věděla, o čem já mluvím. Plus minus dvě stě let, co to je ve věčnosti času…
duben 10, 2022 20:52
... : *deeres*
Ještě bys měla text doplnit fotkou předka z nelituji.
duben 11, 2022 09:05
... : *deeres*
Oprava: z Neolitu, to si zase vymýšlel android.
duben 11, 2022 09:06
... : zuza
Někdy nechápu kdo vychovával dnešní generaci čtyřicátníků, ale je to asi jako nás, neandrtálci.....
duben 11, 2022 09:10
... : Josef
Tak jsem se dočetl a doplnil si vzdělání, že plyn není jedinej zdroj energie pro přeměnu v teplo.
Skvělý! Už to vím. Díky.
Akorát bych ještě potřeboval doplnit vzdělání, jaký zdroje tedy máme v Česku k dispozici pro pokrytí současný potřeby energie. Nejen pro přeměnu v teplo, ale především pro proměnu tepla v elektřinu. Biomasu? Jo, tak to jo. Chápu.
duben 11, 2022 09:42
... : kyttka
A nebo možná kdo ví, ví, deeres. On totiž neexistuje jenom gregoriánský kalendář, víme? Tak asi nevíme. A to je právě to omezené vnímání.
duben 11, 2022 11:30
... : mamča
zuza : Generace dnešních čtyřicátníků vyrostla v dětství v socialismu, a než se to všechno podělalo a rozkradlo a rozprodalo, tak v míru a hojnosti. Pak ještě chlapcům zrušili vojenskou povinnost, a tak tu máme následnou generaci mamánků, metroušů a vševědů, co když jim nefunguje "chytrý mobil" tak vyhledávají psychologa. Dívky pak převzaly vůdčí úlohu, a tak tu máme různé, v osobním životě zkrachovalé bezdětné krasavice ve vedoucích funkcích, co by nás nejraději zatáhly do války.

duben 12, 2022 07:12
... : kyttka
A že sem těch bezdětných zkrachovalých čtyřicátnic píše. Teď už jen chybí, aby se jim napsalo: Holka přestaň trojčit, najdi si chlapa a zkus ještě nahonem něco zplodit. smilies/grin.gif

(Ježiš, ženský, hlavně to nedělejte na sílu, oni ti haranti nejsou všechno a člověk se toho nezbaví, ani když se to odstěhuje.)


duben 12, 2022 07:36
... : zuza
kyttko, nevím o jakých harantech mluvíš, o vlastních dětech? To jsi tedy odhalila ze svého charakteru hodně, každá matka se za tebe musí stydět, doufám, že i ta tvá....
duben 12, 2022 07:48
... : Josef
Proč jsem nedostal odpověď na svou včerejší otázku v 9h 42min? Nebo má vlastní odpověď tam, je ok?
duben 12, 2022 08:24
... : kyttka
zuzo, ze svého charakteru tu odhaluju v tomto případě pouze inklinaci k sarkasmu.

Cituji: a tak tu máme různé, v osobním životě zkrachovalé bezdětné krasavice ve vedoucích funkcích, co by nás nejraději zatáhly do války.

Tak já nejsem bezdětná, a tedy doufám, že s jedním chlapem 26 let, slušnou prací, ke které jsem si toho moc musela dostudovat při dvou dětech, do té výše zmiňované škatulky nepatřím, přesto si myslím, že nechat Rusáky, ať plení Ukrajinu jako barbaři ve středověku, a nepomoci jim, není správné.

Ale tak jasně, máti se za mě určitě stydí, když ve spojitosti s dětmi řeknu slovo „haranti“. To totiž vypovídá o všem.
Jsem tu přes víkend měla dceřiny haranty a fakt jsem byla ráda, když v neděli po čtvrté odpoledne vypadli. Asi holt nebudu z těch úzkostlivých matek, co vychovávají metroušky, mamánky a podobně. Přesto si myslím, že se svými dětmi mám po všem, co jsme si prožili, takový vztah, že by nám ho leckdo mohl závidět.
duben 12, 2022 08:28
... : zuza
sarkasmus? kyttko, s tebou nemá nic společného.
duben 12, 2022 08:36
... : mamča
kyttka 08:28 : "...nechat Rusáky, ať plení Ukrajinu jako barbaři ve středověku, a nepomoci jim, není správné."
Já tedy rozhodně Rusům pomáhat nehodlám. Ale ani nechci, aby naše ministryně války posílala na Ukrajinu výzbroj naší armády, jakkoli je tato výzbroj zastaralá.
Pokud se budou jedné i druhé straně posílat zbraně, tak se bude válčit do posledního Rusa i Ukrajince. Posílání zbraní do konfliktu ještě žádný mír nenastolilo, a válčící strany k jednacímu stolu nedostalo.
Mmch: Ukrajina nám od 1. dubna o třetinu zdražila transport plynu přes jejich území.
Asi jako poděkování.
duben 12, 2022 13:22
... : Josef
Proč jsem nedostal odpověď na svou předvčerejší otázku v 9h 42min? Nebo moje vlastní odpověď tam, je ok?
duben 13, 2022 11:50
... : mamča
Josef : Taky žádnou odpověď nedostaneš, protože alternativa k plynu a ropě prostě zatím není, a ten americký plyn nás speciálně nezachrání. Jednak je ho cca 10% množství co by EU potřebovala, a když ho bude tak málo, tak nám Němci určitě nebudou posílat půlku.
Možná, že vědci v budoucnu něco vymyslí, auta budou poháněna vodíkem...a topit budeme zatím v kamnech jako za starých časů. Kdo má komín a zásobu dřeva, ten bude topit v jedné místnosti a nezmrzne. Kdo nemá uhlí a dřevo, bude topit všemožným odpadem. To bude ekologická pecka !
A kdo bydlí v bytovkách bez komína, ten se bude muset zahřívat sexem. Aspoň jako národ nevymřeme.
Ale čím se budou zahřívat např. důchodci, co sex už neprovozují a komín a kamna nemají, to je otázka ?
duben 13, 2022 14:05
... : Josef
No, jen jsem chtěl vědět, jaký další zdroje energie máme k dispozici, když plyn nepotřebujeme. Jednoduchá otázka, jednoduchá odpověď.
Zřejmě dotazované v odpovědi brání ta spousta intelektuální práce. Holt, intelktuálky to nemají snadný.
duben 13, 2022 15:16
... : kyttka
Pepo, v dotazované odpovědi brání: práce, rodina, dopisování druhé části knihy a jednání s vydavatelstvím, korektury pro spřátelený web, hodiny angličtiny v jazykovce a taky občas spím, jím a zahřívám se bez plynu. Topení už jsme vypli. Taky kino a divadlo se synem a spousta dalších maličkostí, které jsou mi milé. Intelektuálkou bych se nenazvala. Ale i lopata z fabriky se může zabývat intelektuální činností. Rozšiřuje to obzory a ještě při tom můžeš potkat spoustu báječných lidí.

Tak jsem našla jeden článek (Google: Jak se zbavit ruského plynu), je v něm spousta odkazů na další články a analýzy. Příjemnou zábavu.

https://oenergetice.cz/nazory/navod-se-zbavit-ruskeho-plynu
duben 14, 2022 08:31
... : Josef
No vidišto. Jen chtít a intelektuálně se zamyslet.
Článek jsem přečetl. Vzhledem k tomu, že vznikl v hnutí DUHA, jsem od něj ani nic nečekal, takže jsem ani nebyl zklamanej.
Celkovej dojem a závěr z článku? Pokud se budeme hodně snažit a taky hodně investovat, mohli bysme se v roce 2030 bez ruskýho plynu obejít. To mi silně připomíná dávný konstatování ze školní výuky, že nejpozdějc do konce století už všichni budeme žít v komunizmu.
Já jsem se ovšem netázal na rok 2030, ale na letošek, na příští rok, přespříští .....
duben 14, 2022 09:16
... : Iris
Josefe, je možné, že mnohem dříve, než v roce 2030 či i přespříští a příští rok, možná i letos je klidně možné, že Ti nějaký plyn bude úplně ukradený, protože se budeš bát o jiné věci. Pokud se vůbec toho dožijeme a pokud nějaký magor nespustí to, čeho se všichni bojíme.
Ale jinak mě teď zrovna praštil do očí tento titulek:

Kolumbie je připravena vypomoct západním zemím se zajištěním energetické bezpečnosti, aby se mohly odstřihnout od závislosti na režimu Vladimira Putina. V rozhovoru pro CNN to řekl kolumbijský prezident Iván Duque Márquez. Počínání ruských jednotek na Ukrajině označil za „genocidu“.

duben 14, 2022 14:23
... : Josef
No vida. Tak už stačí jen pár kilometrů trubek a bude vystaráno. Mohli by i přibalit pár tun kokainu, abysme byli patřičně happy.
duben 14, 2022 15:14
... : kyttka
A tak teda radši tu ruskou, nestarat se, co se děje, není to naše válka. Dodají k tomu pár tanků a budeme nejspokojenější. Někteří tedy.

Irisko, moc zdravím a děkuju. Užívej svátky.

duben 15, 2022 14:16
... : Iris
Kytičko, také si užij svátky, pokud možno ve zdraví a relativním klidu smilies/smiley.gif
duben 15, 2022 16:08
... : Josef
Proč hned ruskou? Já jsem se jen tiše a skromně zeptal, jaký zdroje energie máme k dispozici, protože to nevim a ty to víš.
A ejhle, místo intelektuální odpovědi jsem se dočkal nejdřív ekoteroristickýho blábolu a teď navrch ještě nařčení, že jsem putinovec. Intelektuální rozpravy prostě nejsou pro blbce, jako jsem já.
duben 15, 2022 17:22

Powered by Azrul's Jom Comment
busy