BRÁCHA ZA VŠECHNY PRACHY A EXEKUCE
Neděle, 29 červen 2014

 Dobrý den, chtěla bych se zeptat za svého bratra. Má exekuci (netuším v jaké výši, nechce to sdělit), bydlí v domě mého otce (trvalý pobyt otce je jinde). Otec chce tento dům mému bratrovi darovat, protože je již starý a nemá již sílu se o dům starat. Zajímala by nás jedna věc: zda by bratr mohl o dům přijít, když bude jeho a bude v něm mít i trvalé bydliště.

 

 

 

      Bratr je dlouhodobě nezaměstnaný, vedený na úřadě práce. Je mu 48 let.

 

Děkuji za odpověď, s pozdravem

MARTINA

 

 

 

O D P O V Ě Ď :

 

Milá Martinko,

 

     ještě že ses zeptala - každopádně nyní nejvhodnější situace, aby dům byl na bratra přepsán, protože by nejspíš spadnul exekutorům do náručí... A vůbec by nezáleželo na to, zda tam bude tvůj brácha bydlet, nebo ne. Prostě - byl by to jeho majetek a když by exekuci nezaplatil, sebrali by mu domeček, prodali za jistě miniaturní cenu a bylo by. 

 

     To se musí vyřešit jinak. Nevím, jak ostatní čtenářky a čtenáři ještě poradí, můj návrh je, abyste sepsali pronájemní smlouvu otce s bratrem, ve které by bylo napsáno, co vše tam v domě je (cenného) a dejme tomu, že místo nájemného bude syn dům opravovat a udržovat, hradit veškeré své spotřebované energie, vodné, poplatek za odpad atd. atd. Tím by se jednak zdokumentovalo, že co je v domě, je otcovo a případní exekutoři by to nemohli sebrat.

 

       Měla bys také z bratra dostat informaci komu a kolik dluží. Poté se nějak pokusit mu domluvit - já vím, skoro padesátiletému chlapovi domlouvat, to je jako mámit z jakový krávy tele, ale pak snad jediný, co by snad šlo udělat, abyste o barák nepřišli - aby otec napsal dům na tebe s tím, že tam bude vloženo břemeno bydlení tvého bratra... Tím by měl zajištěno, že by měl kde bydlet. Nojo, ale ty bys se s ním pak musela časem nejspíš handrkovat o údržbu atd.... No, kdybys potřebovala pomoci s tou smlouvou, tak se ještě ozvi.

 

d@niela 

 

      

 

Komentáře
Tatínek ať bratrovi nic nedává : babi
To by mohl dát exekutorovi rovnou.
červen 30, 2014 13:12
dům na bratra nepřevádět, okamžitě o něj přijdete a dluhy dost pravděpodobně zůstanou, : bb2
a to proto, že nucená dražba domu (nepředpokládám, že jde o vilu v Krči) vynese jen zlomek tržní hodnoty domu, zlomek ceny, za jakou byste prodali, kdybyste chtěli prodávat a mohli prodávat, ne čekat na to, jak dopadne dražba.

Kdyby měl bratr práci se slušným příjmem, navrhla bych, aby dům převedl otec na tebe. Ty by sis vzala půjčku krytou nemovitostí (jsou níže úročeny než půjčky bez zajištění), pak bys s bratrem u notáře uzavřela smlouvu o půjčce, splatila bys bratrovy dluhy a on by ti splácel únosnou částku. Mohli byste se domluvit a do smlouvy dát i to, jak by vynahradil své bydlení ve vašem domě - malý nájem, nebo údržba domu a zahrady péče o tatínka...apod.

Ale když je bratr dlouhodobě nezaměstnaný, tak radím dům nepřevádět, resp. převést na tebe, aby brácha tátu neukecal... a bratrovi zkusit najít rychle práci, pak pomoci s vyřízením insolvence. Nedávat to agenturám, přijdete o prachy, většinou. Zvládnete to sami s pomocí člověka v tísni, obcanskeporadny.cz ve vašem okolí. Za 5 let bude z dluhů venku, jakmile mu povolí insolvenci, tak budou mít všechny dluhy stopku, exekutoři taky, nikdo ho nebude otravovat, bude žít bude mít klidné spaní, vy taky.
Za to, že dům bude celý váš, můžete bratra nechat v domě bydlet jen za energie a údržbu domu a uhradit za něj poplatky spojené s insolvencí, apod.
červen 30, 2014 19:15
... : bb2
Kdyby měl bratr práci se slušným příjmem, navrhla bych, aby dům převedl otec na tebe. Ty by sis vzala půjčku krytou nemovitostí (jsou níže úročeny než půjčky bez zajištění), pak bys s bratrem u notáře uzavřela smlouvu o půjčce, splatila bys bratrovy dluhy a on by ti splácel únosnou částku. Mohli byste se domluvit a do smlouvy dát i to, jak by vynahradil své bydlení ve vašem domě - malý nájem, nebo údržba domu a zahrady péče o tatínka...apod.

někdo se může ptát, a co bratr, co mu zbude, když ségra dostane celý domek? zbude mu kompletní rodina a rodinné vztahy, doživotní levné bydlení a klid na duši bez exekucí a dluhů.
červen 30, 2014 19:17
bb, : Petronila
no, mně by připadalo v téhle situaci brát si na sebe dluhy za evidentně nespolehlivého bratra jako spolehlivá finanční sebevražda.

Fakt nechápu, jak tohle někdo může vážně radit (já vím, žes to neradila za dané situace, ale já bych to neudělala za ŽÁDNÉ situace ...)
červen 30, 2014 19:24
pokud : bb2
nebude mít bratr práci nebo prostě nějaký příjem, velmi pravděpodobně mu insolvence nebude povolena. Zkusit se to samozřejmě může, ale je to dost riskantní, pokud mu nepovolí insolvenci (není to jejich libovůle, postupuje se podle ins.zákona, věřitel musí být ochráněn a dostat aspoň část svých pohledávek zpět, jinak ins.ztrácí smysl a nepovolí se), pak okamžitě bratr spadne do konkurzu, a z toho se vyhrabává hůř.

Dřív to bylo zcela nemožné, dd nového roku platí sice zmírňující možnost po roce od konkurzu zkusit znovu insolvenci, ale během toho roku konkurz běží, tzn., běží exekuce, narůstají nové, narůstají úroky, pokuty, penále..takže dluhy narostou a pak je o to těžší uspět se žádostí o oddlužení.
Jsou i šťastné náhody, např. dlužník cca 300 tisíc a rostlo to nezvladatelně, nevěděl kudy kam, požádal o oddlužení, práci měl, soud povolil. Do zákonného termínu se přihlásil jen jeden malý věřitel a dlužník tedy splácel místo 300 jen cca 22 tisíc. Ale na náhody se nedá spoléhat.

Takže, co dělat - ze všeho nejdřív převést dům na tebe,a pokud ins.neprojde, nebo vám v poradně rovnou řeknou, že není šance, tak z domu odvézt vše, co není bratrovo a o co by tatínek nechtěl přijít. Když tam táta nemá trvalé bydliště a bratr ano, a současně nemá práci, aby mu exekutor šel po mzdě, může přijít do domu a zabavovat věci.
Víc dělat nemůžete, než ochránit rodinný majetek a pomoct bratrovi shánět práci. Bydlení má, z nezabavitelných částek dávek se nají.

Když nemá práci a bydlí v RD, tatínek tam nebydlí (nemá trvalé bydliště), může bratr požádat o příspěvek na bydlení, na ten mu exe sáhnout nemůže.
Jen pozor, ať si ho nenechá posílat na účet, protože účet mu exe obstaví, dá se to řešit, ale chvíli to trvá, takže jednodušší je nechat si to rovnou posílat buď k někomu jinému na účet (to nemusí vysvětlovat, prostě napíše si číslo účtu jaké chce), nebo složenkou domů.
červen 30, 2014 19:32
na příspěvek na bydlení : bb2
v domě, který mu nepatří, musí mít uzavřenou nájemní smlouvu s majitelem domu - s tatínkem, nebo s vámi. Podle výše nájemného a lokality se odvíjí výše příspěvku. Můžete si to cvičně spočítat v kalkulačce, najdete na netu.
červen 30, 2014 19:35
Mně fakt baví, bb2, jak radíš jak vydrbat s věřiteli. Jak odrbat stát. : Myška
Proč? Ten svéprávný člověk si přece dluhy nasekal sám o své vůli, těžko ho někdo nutil, aby se zadlužil...
červen 30, 2014 20:39
ne, ty hloupá, už jsem tu víckrát vysvětlovala, proč je tohle řešení nejmenším zlem pro stát i věřitele - a v mnoha zemích je i měkčí : bb2
protože si ty země dobře spočítaly, co se jim skutečně vyplatí.
Pokud by se zvolil jiný postup, tak jediný, kdo si přijde na své, je lichvář a exekutor najatý lichvářem. Stát bude doživotně platit dávky, ze kterých co půjde, sebere exekutor. Bude to nekonečný příběh, protože stát umožnil platnost půjček, které jsou skrytou lichvou. Jistě, lidi mají mít rozum a nepodepisovat. Zoufalí lidi dělají zoufalé věci a stát má nastavit taková pravidla, aby jejich zoufalství nebylo možno zneužít.
Neudělal to, asi měl jiné zájmy, nebo nechtěl křížit něčí zájmy, které kryly zase jeho zájmy.
Tak teď slízává co si nadrobil. Za poslední měsíc třikrát školení - téma dluhy. Velmi váhám, zda se vydám na další, protože mi to začíná dělat nedobře, hodně nedobře. A pokud se jednou stane, že třeba syn zůstane v USA - bude mi z toho smutno, ale už se tomu vůbec nebudu divit.

Ty si vůbec neumíš představit co se tady děje. Nemusíš, ale pak snad nemluv o něčem, o čem nemáš páru.
Ty rádoby úderné titulky o tom, jak radím vydrbat se státem a jak tě to baví - jsou jen hloupé kecy neznalého člověka.

červen 30, 2014 21:00
a pokud bys přečetla vše, co jsem psala, : bb2
našla bys tam možnosti jak to vyřešit schůdnou cestou. Když to ale nepůjde, tak co - máš konkrétní, reálné a realizovatelné řešení? Praštit po hlavě a hodit do škarpy?
červen 30, 2014 21:05
bb, proč tak zostra? : Petronila
co řekla Myška tak špatného?

Ten bratr asi nebude patřit k moc spolehlivým lidem, když si naseká dluhy a ani svým nejbližším, kteří mu chtějí upřímně pomoct, není ochoten sdělit jejich výši.

Většina toho, co radíš, mi přijde rozumná (hlavně na bratra nepřepisovat dům) osobně si myslím, že by měl být rád a šoupat nohama a ne se ještě rozčilovat nad nespravedlností, že sestra dostala dům a on ne, a hlavně by měl, když už se dostal do průšvihu a rodina je mu ochotná pomoct, kteréžto štěstí zdaleka nemá každý, s tou rodinou SPOLUPRACOVAT a ne se jim ještě příčit.

Akorát mi teda nejde na rozum ten návrh, aby si sestra vzala na sebe úvěr a splácela bratrovy dluhy (tedy kdyby vydělával). Co by tím získali? Akorát té sestře by mohly zbýt oči pro pláč, kdyby náhodou onemocněla, přišla o práci, prostě ztratila schopnost splácet. Proč by měla nastavovat krk ona, když dluhy si nasekal bratříček?
Mně aby si sestra vzala jeho dluhy na sebe?
červenec 01, 2014 01:27
Možná jsem hloupá, vlastně určitě, protože si myslím, že každý by měl své dluhy SPLATIT. : Myška
Málokdo se dostane do dluhů bez svého přičinění. A už vůbec to nemusí nikdo nechat dojít až k exekuci... Myslím, že pomáhat takovým lidem je kontraproduktivní. Jenom si potvrdí, že se z dluhů dá vybruslit, i za cenu, že musí pět let makat a žít jen za část výdělku.
Ale nejsem odbornice na všechno jako ty...

červenec 01, 2014 06:09
ta poslední věta : Petronila
"mně...na sebe" se tam vetřela omylem, pardon.
červenec 01, 2014 09:12
úroky : altea
Původní dluh třeba nebyl likvidační, ale úroky z toho udělají nesplatitelnou částku.
červenec 01, 2014 11:08
A proč : Myška
to nechají lidi zajít tak daleko, až je z toho "nesplatitelná" částka?
červenec 01, 2014 12:58
souhlas s Myškou. : Petronila
Jestli existují nějaké případy, kdy si člověk půjčoval z holé nouze, aby měl na jídlo, tak se jim tímto omlouvám, ale je to opravdu tak, že si dospělý, relativně mladý muž (bez závazků?), který nemá patrně žádné závratné náklady (bydlí v otcově domě), i když je nezaměstnaný, MUSÍ nasekat dluhy a nesplácet je tak dlouho, až úroky narostou do nesplatitelné výše?

(Čímž v žádném případě nechci říct, že systém úroků a různých poplatků, který tady v současné době funguje, není úchylný).
červenec 01, 2014 14:04
Myško, dík za uznání, : bb2
na všechno ne, ale v téhle problematice se orientuju. Jen mě těší, že dobrovolně a nemusím se tím živit, takže si můžu volit čas a energii, které tomu věnuji.
červenec 01, 2014 19:36
Petronilo, proč tak zostra? : bb2
chtít být ironická, dodám - a co jsem řekla tak špatného?

Dluhové problémy se tu řeší dost často, o insolvenci a konkurzech, a věcech souvisejících, se napsalo dost a dost na to, aby ten, koho to zajímá a chce porozumět, porozuměl, nebo si informace zjistil, doplnil, pokud chce. Samozřejmě, že ne každého to zajímá a je také dost lidí, které to téma spíš zneklidňuje, takže se mu vyhnou.
Ale nevědět, nerozumět, a vystřelit větu typu "mě fakt baví, jak radíš, jak vydrbat s věřiteli a odrbat stát" - to je hloupé.

červenec 01, 2014 19:42
... : Karlos...
Vzít si půjčku a splácet za bratra dluhy je super nápad smilies/grin.gif
červenec 01, 2014 19:47
k těm dluhům a úrokům : bb2
Před lety jsem taky byla jednoznačně na straně věřitelů. Půjčím si, musím splácet, nemůžu splácet - přijdu o to, nač jsem si půjčila a zaplatím něco navíc. Že když někdo nesplácí leasing, přijde o auto. Předtím má ale možnost se dohodnout s leasingovkou - snížení splátek, odklad splátek apod. Ano, něco navíc zaplatí, ale tak už to chodí, nic není zadarmo, auto mu zůstane. Pokud vím, tak snad i když to auto odevzdá, má po nějakou dobu možnost dluh doplatit s něčím navíc, pokuta, úrok, nevím, a má auto nebo stroj zpátky.
Tak je to srozumitelné, všichni znají pravidla, je to v pořádku, můžeme se bavit leda o tom, jestli takový poplatek, úrok, pokuta, jsou moc nebo akorát, nebo jinde mají měkčí podmínky.

Jenže tady se sešly tři věci. Legalizovaná lichva. Dluhová mafie, která si na dluzích postavila byznys. Exekutorská mafie, která si na vymáhání dluhů postavila velký byznys.

K české lichvě např. viz Wikipedie:
Podle českého zákona je lichva trestný čin,[1] jehož se dopustí ten, kdo zneužívaje něčí rozumové slabosti, tísně, nezkušenosti, lehkomyslnosti nebo něčího rozrušení, dá sobě nebo jinému poskytnout nebo slíbit plnění, jehož hodnota je k hodnotě vzájemného plnění v hrubém nepoměru, nebo kdo takovou pohledávku uplatní nebo v úmyslu uplatnit ji na sebe převede.[2] Český zákon však nestanovuje žádnou procentuální hranici, od které by půjčka byla považována za lichvu, a tak jsou nabízeny půjčky s RPSN i přes 4000 %. Viz níže.


Těm třem propracovaným systémům kolem dluhů nenaletí jen hlupáci. Ale i takové své občany by měl stát ochránit jasnými, slušnými pravidly.
Kdyby to tak bylo, pak by se nedělo to, co se děje, v takové míře, v jaké se to děje.

Podívejte se na poslední díl Reportérů ČT, pokud na to máte žaludek, je tam jeden případ, tenhle je medializovaný, protože jde o obrovské milionové sumy, a současně známá jména.
Ti lidi nejsou a nebyli hloupí, ale byli v tísni a spoléhali na svůj odhad situace. V jednom případě je zradila autohavárie, v druhém případě shořela provozovna. Do té doby pracovali, měli příjmy a zisky, a také obrovský majetek, kterým se za úvěry zaručili.
Obě ty nehody způsobily okamžité zastavení příjmů, takže nebylo na splátky, došlo k zabavení majetku. S tím počítali.
Nepočítali ale s tím, že věřitel prodá svou pohledávku kamsi do tramtárie jakési společnosti, která spustí insolvenční řízení a majetek, jehož tržní hodnota vysoce převyšovala půjčky, bude ne prodán, ale insolvenčním správcem doslova rozdán za hubičku. Takže nepokryl úvěry, a ti lidé teď mají obrovské dluhy, nemají příjmy, nemají žádný majetek, nemají své živnosti, aby mohli pracovat a obnovit nějak příjmy a zisky.
Spadli do konkurzu. Manželský pár asi podrží jejich rodina, řekla bych, ale ta paní byla zcela na dně.

ČNB odebrala úvěrové společnosti, tzv. kampeličce, licenci pro nezákonné prakticky, ale těchto dvou případů, stejně jako jiných předtím, se to nikterak nedotkne, protože jejich závazky už patří té společnosti v tramtárii. Provázanost, účelovost? Ovšem, ale kdo to dokáže.

Zrovna tyhle lidi asi nikdo nepolituje, protože to byli lidi bohatí a na ty se pohlíží pořád s despektem, i když je to bohatství z práce a rodového majetku, ne z podvodů a krádeží, přesto jejich neštěstí spoustu lidí spíš potěší.
Jenže tohle se týká desítky tisíc lidí chudých, nebo málo majetných.

Mohla bych vyprávět desítky příběhů - např. o rodičích, kterým zemřel syn, zůstala jeho žena na mateřské, rozestavěný dům a hypotéka. Rodiče platí hypotéku, manželka s pomocí kamarádů organizuje dostavbu, trochu se upravil projekt, aby v domku byla garsonka pro rodiče. Plán byl dostavět,pak se všichni nastěhují do domku, prodá se byt, maminka do práce, babička bude hlídat a všichni společně platit hypo. Peníze z bytu jako rezerva na nutné výdaje. Jenže mrtvý syn nezaplatil kdysi jakousi pokutu, nikdo z rodiny nic netušil, zjistili to až když měli exekutorem obstavený účet. Na účtu byla větší částka peněz, odpovídající násobku hypotečních splátek - to byla podmínka banky, aby uvolnila víc peněz na stavbu bez tzv. zjišťovacího protokolu, to je takový opruzní způsob, jak z toho, kdo staví a má hypotéku, dostat další peníze - aby mohl stavět, potřebuje peníze, aby mu je banka z hypotéky uvolnila, pošle na stavbu svého odhadce, aby udělal protokol o tom, kolik je prostaveno a zda to odpovídá tomu, co už dlužník vyčerpal z hypotéky - a za každý ten protokol si účtuje peníze. Dá se tomu vyhnout různými způsoby, tato banka umožnila načerpat víc peněz najednou a bez protokolu s podmínkou, že na účtu bude soustavně částka na několik splátek hypotéky, aby banka mohla inkasovat.
Exekutor tuto částku zabavil. Banka okamžitě zareagovala tím, že došlo k porušení smlouvy, následovaly sankce, pohrůžky okamžitým sesplatněním hypotéky (tj. dejte nám ty dva miliony, co jste už dostali). Žádné "zabavíme stavbu", o rozestavěnou stavbu banky nemají zájem, ručí se až dostavěným domem, tj. domem, který je zapsaný v katastru nemovitostí. Do té doby je to úvěr bez zajištění, proto ty obstrukce s čerpáním na stavbu (pokud po dobu stavby nezajistí hypotéku jinou nemovitostí, ale tu možnost má jen málo lidí).
Takže shrnuto podtrženo, tito lidé přišli o syna, manžela, otce, mají rozestavěnou stavbu, kterou jim za mizivou částku prodá insolvenční správce v insolvenčním řízení, to v tom lepším případě, nebo v konkurzu, pokud maminka miminka nesežene okamžitě práci (mimino ohlídá babička, ale sehnat rychle v dnešní době práci je problém a bez práce jí nebude povoleno oddlužení). Konkurz znamená pokračování narůstání dluhů o úroky, penále, pokuty, nezastaví exekuce. Pokud jim nebude ani za rok umožněna insolvence, už se z toho nevyhrabou. Té paní se pak zcela jistě nevyplatí legálně pracovat v ČR, odvádět tady daně, pojistné a nechávat si strhávat ze mzdy vše až na existenční minimum.
Vyplatí se jí práce načerno, nejlépe v příhraničí, finančně si polepší, o dítě se postarají prarodiče a věřitelé ostrouhají.

Proto je systém oddlužení dobrý, a už jsem to tu mockrát psala, že v naprosté většině VĚŘITELÉ DOSTANOU ZPÁTKY VŠE, CO PŮJČILI - přijdou nanejvýš (někdy, ne vždy) o úroky, které jsou nesmyslně vysoké, a exekutoři přijdou o nesmyslně vysoké odměny, protože zahájení řízení znamená stopku pro další vymáhání, exekuce apod.

Naprostá většina dluhů jsou dluhy v řádech tisíců, desetitisíců, protože málokterá banka dnes půjčí někomu půl milionu jen tak, nebo dá kreditní kartu na třistatisíc.
Tyhle původní dluhy dlužník splatí, protože podmínkou insolvence je bud mít majetek, nebo pravidelné příjmy.
Věřitelé nepřijdou o to, co půjčili, a stát nepřijde o daňového poplatníka, platícího si sociální a zdravotní pojištění.

Dokud tohle nebylo, lidi spadli do konkurzu a odcházeli z daňového systému do černé ekonomiky.

Ale tohle všechno jsem tu už psala několikrát.
červenec 01, 2014 20:32
Karlosi, pokud za to bude mít dům, a táta s bráchou v něm zachované bydlení, : bb2
tak je to lepší řešení než přijít o barák a mít nervy z toho, že táta s bráchou jsou na ulici, nebo nastěhovaní u Martiny v obýváku.
červenec 01, 2014 20:34
Petronilo, : bb2
ale je to opravdu tak, že si dospělý, relativně mladý muž (bez závazků?), který nemá patrně žádné závratné náklady (bydlí v otcově domě), i když je nezaměstnaný, MUSÍ nasekat dluhy a nesplácet je tak dlouho, až úroky narostou do nesplatitelné výše?

Zdá se to jasné, že by k tomu dojít za takových okolností nemuselo, ale když neznáme podrobnosti, okolnosti, těžko posoudit. Stejně by to bylo jen ráchání v rozlitém mléce.
Ta situace už nastala a je třeba ji řešit, když už se stalo.
Současně s řešením je samozřejmě žádoucí věci ošetřit tak, aby se to časem neopakovalo.
červenec 02, 2014 10:30
nechápu.. : Petra 002
zralý muž si naseká dluhy,bydlí zadarmo u otce a jeho sestra přemýšlí jak z toho ven,fakt nechápu. Každý jsme přece sám za sebe zodpovědný. A nač si bral půjčky,musel vědět že to neutáhne,počítat snad umí!! Měl by makat a platit. Jak říká můj přítel/na co nemám to si nepořizuji a co nemám bez toho se musím obejít. To je dnes modní trend,mít vše a nic pro to nedělat. Potom když je zle tak hledat rady všude možně. Žádná rada není,co si navařil ať si sní. Najít si práci třeba mimo bydliště,např. v Praze ZAMETAT a platit!!!!
červenec 05, 2014 13:53
co píše bb2 : Lefulka
tedy jak je chudák dlužník, zatímco exekutorská mafie atd.......to je zlomek případů. Může nastat shoda nepříznivých okolností, ale pokud má někdo zájem věc řešit, řeší ji. Dvě třetiny a možná i víc dlužníků nic neřeší - resp. neřeší dluh, zato řeší, jak se placení vyhnout. Majetek se na někoho přepíše, do práce se chodí jen na černo, dávky jdou na cizí účet. Není pravda, že v insolvenci dlužník zaplatí své dluhy. Já mám naopak kamarády či známé, kteří se snažili v rodině či jinému kamarádovi pomoci v nesnázích a za důvěřivost a altruismus těžce zaplatili. Například rodiče se snažili pomoci synovi v nepříliš úspěšném podnikání, vzali si za něj na své jméno půjčku a ručili svým domem, ve kterém bydlela i babička - aby o dům nepřišli, musela se pak spojit celá širší rodina a finančně jim vypomoci další půjčkou, protože nezdárný syn nejenom že neplatil své dluhy, ale nasekal další. Tím zadlužil nejen rodiče, ale i další příbuzné, kteří nechtěli nechat rodinu padnout. Když je někdo v 48 letech bez práce ( i bez brigády), tak to o něčem svědčí.
červenec 06, 2014 14:24
vezmu to od konce : bb2
Když je někdo v 48 letech bez práce ( i bez brigády), tak to o něčem svědčí.
ano, když je 48letý zdravý chlap dlouhodobě bez práce, tak to o něčem svědčí.
Můžeme se bavit o důvodech - ale my je neznáme. My nevíme ani to, jestli je zdravý, nevíme jaké má vzdělání, jakou má praxi, kde bydlí. To všechn hraje velkou roli, časy, kdy nebyl problém v tomto věku bez vzdělání a praxe sehnat práci kdykoli a kdekoli, jsou pryč. Jiná je situace v Praze, jiná v Aši a jiná ve Frýdku Místku.
Nevíme nic, a proto asi nemá smysl to pitvat možnosti.

Není pravda, že v insolvenci dlužník zaplatí své dluhy. Já mám naopak kamarády či známé, kteří se snažili v rodině či jinému kamarádovi pomoci v nesnázích a za důvěřivost a altruismus těžce zaplatili. Například rodiče se snažili pomoci synovi v nepříliš úspěšném podnikání, vzali si za něj na své jméno půjčku a ručili svým domem, ve kterém bydlela i babička - aby o dům nepřišli, musela se pak spojit celá širší rodina a finančně jim vypomoci další půjčkou, protože nezdárný syn nejenom že neplatil své dluhy, ale nasekal další

To jsou dvě různé věci, které jsi spojila. Pokud se rodina spojí a poplatí za dlužníka ze své rodiny co jde, a nemá to ošetřené nějakou smlouvou, tak jakoby nic nepůjčili a v insolvenčním řízení jejich pohledávka samozřejmě nebude. Většina rodin poplatí co může, aby do insolvence dlužník šel s co nejmenší zátěží, aby mu oddlužení bylo povoleno a splátky byly co nejnižší.
V insolvenci potom (zcela nebo z podstatné části) zaplatí dluhy, které jsou podložené smlouvou a věřitel se v insolvenčním řízení během lhůty přihlásí se svou pohledávkou. Ty se sečtou a posuzuje se, zda je dlužník ze svého stávajícího příjmu, nebo zpeněžením svého stávajícího majetku, schopen zaplatit alespoň třetinu dluhů. Pokud je a splní další podmínky, je mu oddlužení povoleno.
Pořád opakuju, že většinu dluhů tvoří relativně malé částky, z různých lichvářských půjček, a tam naskakují nejvyšší úroky, penále - to jsou ty obrovské sumy, které lidi položí a které tvoří většinu jejich dluhů. Běžně např. ze 300 tisíc tvoří původní půjčená částka 120 tisíc. Zbytek jsou úroky, nesmyslné lichvářské pokuty (45 tisíc za splátku 2 tisíc zpožděnou o dva dny...), a samozřejmě následně poplatky za vymáhání.
Během splácení v ins.řízení se původní půjčené částky splatí. Většina lidí, a znám jich dost, zaplatí mnohem víc, tedy i ty úroky, pokuty, penále, poplatky. Ale i ti, co ne, uhradí v naprosté většině případů (netvrdím a netvrdila jsem, že všichni všechno) to, co si původně půjčili.
Že nedostane všechno nějaká FofrPůjčka s.r.o., co finančně negramotnému zoufalému člověku půjčila 5 000, on už poplatil různými splátkami navýšenými o pokuty a úroky celkem 11 tisíc, ale stále jim podle fikané smlouvy dluží 7 000 - to mě nijak nepohoršuje.
Stejně tak mne nepohoršuje, že PůjčímeKaždému s.r.o. nedostane barák dlužníka, kterému smluvně slíbili vyřídit půjčku 300 000 za poplatek 15 000, pak dali zprávu, že půjčku nedostal, ale dluží jim těch 15 tisíc, a proto přijde o barák, kterým se zaručil. On se sice zaručil za půjčku 300 000,a když ji nedostal, domníval se, že neručí za nic, ale protože nerozumí právničině, ručí domem za 1,5 milionu i za poplatek, a protože poplatek neuhradil, jak je ve Všeobecných podmínkách, které si měl přečíst na internetu, psáno, do 3 dnů od rozhodnutí o půjčce (byť zamítavém), tak - je dlužníkem.
Tohle je legalizovaná lichva, ty firmy jsou zakládané a provozované jen za jedním účelem a to orvat z lidí co jde a dokud to jde, a jestliže tomu stát neudělal přítrž, nese následky.

Kdyby jsou chyby a za chyby se platí. Kdyby stát nelegalizoval lichvu, tzn. kdyby o zákonech nerozhodovali zloději nebo tupci, kdyby stát nezaspal a nevykašlal se na finanční vzdělávání lidí, tak dnes asi byla situace trochu jiná.

Jestliže už situace nastala, a u Martiny už nastala, je třeba hledat řešení efektivní, nejméně bolestivé. Mluvit o tom, jaký je bratr padouch a co se mělo nemělo mohlo nemohlo udělat, to můžeme dokola, je to k ničemu, Martině přímo k prdu.
Leda tak poučení pro ostatní, ale já si myslím, že tady na Kudlance jsou lidi většinou finančně gramotní a vědomi si toho, co dělají :-)
červenec 07, 2014 13:38
... : bb2
samozřejmě, že když se rodina semkne, aby pomohla své černé ovci, tak na to ty bílé ovečky vždycky nějak doplatí, to platilo a platí furt, to už pak záleží na každé rodině, jak si nastaví pravidla a kam až s pomocí zajdou
červenec 07, 2014 13:41
Dědictví nemovité věci a odddlužení : JUDr. David Vozák
Dobrý den,
doporučuji nyní nemovitost na nového nabyvatele, který je postižen exekucí nepřevádět. Je vysoce pravděpodobné, že by nabytý majetek byl v krátké době taktéž postižen exekucí (prodej nemovité věci).

Možné řešení se nabízí v podobě nové úpravy dědictví, kdy nyní lze uzavřít smlouvu s budoucím dědicem spočívající například v tom, že mu zůstavitel majetek rezervuje za splnění ujednaných podmínek. Doporučuji se informovat u odborníka, tedy advokáta.

Určitě se ale obraťte na odborníky v oblasti oddlužení, najdete je třeba ve Vašem regionu. Posílám odkaz, abyste si ho mohl najít v blízkosti Vašeho bydliště - http://abivia.cz/poradci/. Situaci by Váš bratr měl rozhodně začít řešit.

JUDr. David Vozák

červenec 09, 2014 08:59

Powered by Azrul's Jom Comment
busy