NEZAMĚSTNANÁ TĚHOTNÁ
Pondělí, 16 prosinec 2013

"Dobrý den, potřebovala bych poradit, paní Danielo..." Takhle začínal dopis, ze kterého se minulý týden rozvinula čilá korespondence. Jedná se o maminku 15 letého chlapce, která má v současné době čtyřletý vztah a je poměrně čerstvě v jiném stavu. Bohužel, je dlouhodobě nezaměstnaná a jak sama píše "z dávek se těžko žije". A tak žádá o radu, jak zařídit pro sebe, svého synka a nyní i pro to budoucí mrně, nějaké peníze. Já jsem nakonec rady vzdala - věděli byste nějaké vy?

 

 

 

      Na patnáctiletého syna mám stanovené výživné 750,- Kč, které ale jeho zploditel neplatí, takže je to kolotoč: policie a soudy. Tento pán oficiálně nic nevlastní, nic nemá, nic mu nepatří, žije po ubytovnách, nemá bankovní účet, neodvádí daně, nic si neplatí a tak si na něm nikdo nic nevezme. Je OSVČ a nikdo na něj nemá páky. Žádat o zvýšení by byla ztráta času, což mi sdělili i na soudě. Už jsem přemýšlela, že bych požádala soud, aby povinnost převedl na jeho rodiče (důchodce), ale byla jsem upozorněna, že soud může vyživovací povinnost nařídit i mým rodičům a to já jim tedy rozhodně udělat nechci. Byli to oni, kteří mi se synem materiálně jediní pomáhali, udělali mu komplet výbavičku, když se narodil, zkrátka starali se i za tu druhou stranu, která nikdy zájem neprojevila, neposlala ani pohled....

 

     Při letech strávených na policii skrz trestní oznámení na neplatiče výživného, mi jeden policista jen tak mezi řečí sdělil, jak to mají na sociálce naši romští spoluobčané.. A pak, po tom, co mi nová mladá sociální úřednice omylem (podřekla se) sdělila, že celé ty roky mám nárok v září na synovu výbavu do školy a na jeho kroužky (cca 3000,- Kč ročně), tak jsem si řekla, že už toho bylo dost. Celé roky mi socka tvrdí, že žádné peníze navíc neexistují, že na nic nemáme nárok, že se nic mimořádně nepřiděluje.

 

 

      Podotýkám, že jediné, co dostal, bylo v 1. třídě  tzv. pastelkovné, které bylo 500,- Kč. Letos šel do 9. třídy a já až teď jsem zjistila, že jsem mohla každoročně žádat o 3000,-Kč.  Ta nová úřednice mi do očí řekla, že jsem na úřadě "málo křičela". Můj syn dělal tři roky závodně atletiku a letos z finančních důvodů skončil, ale neoplakal to, je to rozumný kluk. Ano, mám velmi špatné zkušenosti s naším sociálním odborem, vypadám slušně, čistě, takže působím, že mě rodiče dotují. Já s nimi nevycházím a byla jsem proto i na azylovém domě, než mi přidělili sociální byt. 


     Když jsem o něco žádala, vždy mi to zamítli, i když kamarádce v sousedním městě tu samou žádost vyřídili kladně. Bylo mi řečeno, že každé město a každý odbor si to řeší po svém a má svá pravidla. Jinak celkově dostávám měsíčně toto:  přídavek na dítě, příspěvek na bydlení a dávku hmotné nouze, tzv. živobytí = dohromady 10 500,- Kč. Teď jsem již v pronájmu v bytě, již nemám městský sociální byt.  Za byt platím se vším všudy 8 600,- Kč. Mimo jiné jsem už "x" let na ÚP, bydlím na malém městě asi 40 km od Brna; je tu znát nezaměstnanost.

 

     Byl vždycky problém najít práci na HPP, protože jsem byla sama s malým dítětem a neměl kdo hlídat v době nemoci, také nebylo moc nabídek z ÚP. Mohla jsem jít do supermarketu za 8000,- čistého,na dvě směny a víkendy, ale to jsem odmítla skrz syna. Začarovaný kruh. Nenašel se nikdo, kdo by mi dal minimálně 12 000,- čistého. Ohledně mého vzdělání - vystudovala jsem soukromou střední podnikatelskou školu se zaměřením na řízení malých a středních firem, maturitu mám.

 

 

 

 

 

 


     Myslím si, že nikdy jsem nedostávala takové sociální dávky, aby někdo řekl, že jsem "ta", co sedí doma na zadku a stát ji živí. Nesouhlasím, není to pravda. Asi 9 let jsem pracovala jako barmanka a číšnice v restauraci; vždy jen celý víkend, a vždy mi tento výdělek sociálka strhla, takže jsem byla zase šul nul. Kamarádka, co měla manžela a byla na mateřské, si oficiálně vydělat mohla a nikdo ji nic nebral, takže měla peněz až nad hlavu, obrazně řečeno. Náš stát upřednostňuje model spokojené rodiny, kde je táta, máma a děti. X krát jsem měla pocit, že já, žijící sama se synem, tím, že jsem ho nepohodila do popelnice, nebo nedala do baby boxu, jsem ta špatná.


      Divím se, že pro nás matky samoživitelky, ještě nevyčlenili území, které by oplotili, nás tam nahnali a stříleli, jen proto, že nemáme toho tatínka. Tento stát, tato společnost, mě, středoškolačce, matce samoživitelce, nikdy nepomohl a jen spoléhal, že se postará má rodina.

 

 

     Ale nyní k mému současnému problému. Jsem s přítelem těhotná a budu končit 13. týden.  Mě by nyní zajímalo, zda jim teď musím oznamovat své těhotenství, nebo mám počkat, co se bude dít, až to na mě uvidí. Nevím, zda mám tvrdit, že otce neznám, že jsem se "spustila" a nevím s kým. Můj přítel se stará a zájem má, ale tuto skutečnost já oznamovat nechci. Myslela jsem, že se toto přiznává až je zdravé dítě vůbec na světě. Já už nechci být ta "kráva" a cigánka ta vysmátá.  Pro sociálku jsem oficiálně sama se synem, protože v momentě, kdy by věděli, že se s někým "stýkám", započítávali by jeho příjem s naším dohromady a to jsem nechtěla, připadá mi to jako hloupost.

 

      S partnerem jsem čtyři roky. Celou tu dobu mi pomáhá a stará se o nás, jak je v jeho možnostech, nemůžu tímto říct křivého slova v tomto směru. Je OSVČ - mini živnostníček a bojuje, jak může, krize je znát. Ovšem on žádnou komedii a výživné nechce, chce, abych řekla, jak to je, ale asi si neuvědomuje, že nám můžou vzít i to málo, co dostáváme. Teď ovšem je jiná situace! Uvedla jste, paní Danielo, správně, že podle úřadů má teď on jisté povinnosti. Kdyby to záleželo na mě, tak řeknu, že jsem těhotná, žiji sama, otec se pak před narozením dá zapsat do rodného listu a u soudu se domluvíme na výživném. Takto sehraná komedie pro sociálku.

 

     Bude to znít, paní Danielo, možná dost nechutně, ale prý to tak dělá spoustu párů, včetně Romů, zkrátka proto, že ty bílé k tomu nutí dnešní situace v této zdevastované republice. Proto se takto podvádí a ti černí, to jsou jen pijavice, které ví, kam se přisát. Já mám čisté svědomí, nestydím se za své myšlení, i když třeba Vám to může připadat nesprávné.  Nemám pocit, že bych cizopasila na státu, nebo na našich pracujících spoluobčanech, s tím minimem, co na sebe a syna dostávám, vzhledem k tomu, kolik platím za bydlení. Za to, že jsme i takto dokázali přežít, vděčím jen svým rodičům, kteří mi od jeho prvních krůčků kluka šatili a obouvali a pak sama sobě - jsem tak šikovná kuchařka, že uvařím i z vody.  

      Můj "záměr" je, pravdivě zjistit, aniž by mě úřad "obelhával", co vše jim mám říct, abych co nejméně tratila, protože, jak mi došlo, jsou i vychcánci, kteří vesele berou od státu peníze, vědí,  na co vše mají nárok, o co si vše můžou zažádat a v čem můžou úředníky poslat do háje, s argumentem, že do toho jim nic není a na co nemají právo. Zkrátka, potřebuju vědět, zda musím své těhotenství a svého přítele jít "přiznat" už teď, nebo zda mám tuto "povinnost" až ve chvíli, kdy se mi narodí prcíček. 

 

     Myslíte, že mi můžete vůbec poradit, aniž byste mě považovala za škodnou?

 

ŠÁRKA

 

 

 

 


 

Komentáře
Danielo, : Sinix
nedivím se, že jsi všechny rady vzdala. Tady je názorně vidět, že vzdělání nemá s inteligencí vůbec nic společného. Takovou snůšku blábolů aby člověk pohledal.

Šárko, co chceš vlastně poradit?? Jak vyběhnout se sociálkou? Vždyť to už děláš, ne? Ještě jsi tak neskutečně hloupá, že se tu tím chlubíš a předkládáš to jako zásluhu. Dělají to přece všichni, tak proč bych nemohla taky? Ne, Šárko, všichni to nedělají. Spousta lidí to považuje za nedůstojné.

Až ti na to přijdou, budeš muset nejen všechny dávky vrátit, ale ještě tě můžou trestně stíhat pro podvod a zpronevěru.

Samozřejmě máš povinnost každou skutečnost, která má vliv na dávky, jež pobíráš, hlásit. Dokonce máš i zákonnou lhůtu, do kdy tak musíš učinit. Opravdu si to představuješ jak Hurvínek válku.

A co do toho mícháš Romy??? Co ti mají s tvou situací společného??? smilies/angry.gif Jednak to zdaleka nedělají všichni, druhak jestli se chceš srovnávat se zloději a podvodníky, tak už opravdu níž u mě klesnout nemůžeš. smilies/undecided.gif
***
prosinec 16, 2013 07:30
Milá Šárko, : Ketrin
asi to bude pro tebe překvapení, ale stát žádné vlastní peníze nemá. Má jen to, co vytáhne z kapes nám blbcům, co pracujeme, platíme daně a třeba dojíždíme těch 40 i více km. Takže jakožto tvůj letitý sponzor se ptám, proč si pořizuješ dítě, když na to nemáš a jakým právem očekáváš, že tě dál budu živit já, můj muž, moji synové atakdál. Jakožto tvůj sponzor očekávám zdvořilou odpověď a kecy o cigánech si laskavě odpusť.
prosinec 16, 2013 07:46
tohle jsem ani nevěděla, : beata
že to jde, aby "slušný člověk" žil léta na podpoře a jen si zjišťoval, co a jak a od koho dostat.
Šárko, tak proč jsi nešla dělat, když kluk šel do školy? Sama píšeš, že je úžasný, a přesto jsi musela být stále jen doma? Co jsi dělala celé ty dny?
prosinec 16, 2013 09:16
hm : Kamila
tak 10.500 na dávkách a je to málo plus sociální bydlení.
Jsi prostě vyžírka. Tvůj partner se jeví jako slušný člověk, který podvádět nechce, ale to se tobě nelíbí. Skoro mám pocit, že si ho nezasloužíš.
prosinec 16, 2013 09:56
Hele, ty šikovná kuchařko, : Krakonoš
tak si potřebný zákony a vyhlášky nastuduj na internetu, tady ti nikdo návod, jak vyje*at se systémem dávat nebude, já teda určitě né, musím makat a vydělávat taky na tebe, takže nemám čas. Taky byste se mohli přestěhovat do nějaký nezdevastovaný republiky, která bude vochotná vás živit. Napadá mě třeba Bělorusko, tam by moh socík ještě trochu fungovat, Ukrajina už je blbá, nedávno tam dav shodil Lenina z podstavce, takže tam to asi bude s dávkama slabší. Ale nevim, třeba je těch zemí, kde dávaj pečený holoubata 3x denně zdarma, víc, já nemám takovej přehled.
Sakra, takovýhle probuzení do novýho tejdne, tohle mi nedělejte... smilies/shocked.gif
prosinec 16, 2013 10:00
Tak šup, šup ! : mamča
Neflákejte se na internetu, hezky mazejte "ke strojům", ať je pro Šárku dost na dávky... smilies/grin.gif
prosinec 16, 2013 10:41
Šárko : Agáta
Rozumím správně tvé logice, že když je na dávkách bílej, je to v pořádku, protože na to má přece nárok, kdežto černej je pijavice, i když důvod je úplně stejný - nezaměstnanost?
prosinec 16, 2013 10:50
divili byste se, : bb2
kolik "slušných bílých" holek takhle uvažuje, počítá a plánuje.


Šárko, v podobné situaci jsem byla zhruba před čtvrt stoletím. Nebylo mi ani dvacet, čekala jsem první dítě, neměla jsem peníze, neměla jsem byt, bydlela jsem v pronajaté garsonce a měla jsem špatně placenou práci maturantky. V plánu jsem měla studium na vysoké a cestování, rozhodně ne plínky, no tak plány jsou od toho, aby se pružně měnily, že :-)
Byl tu ale jeden drobný rozdíl mezi námi dvěma. S tatínkem dítěte jsme se zaprvé měli moc rádi a za druhé jsme oba vyrostli v rodinách, kde normální bylo pracovat a starat se o sebe a své lidi, ne koukat po žebrácích, co si vyžebrají.
Takže jsme se následujících xx let dost otáčeli, a díky tomu naše děti vyrostly v pěkném vlastním bytě, nikoli sociální ubytovně, a měly všechno, co potřebovaly.

Tvůj přítel je zjevně ze stejného těsta, tak bych ti radila, moc dlouho - a lepší výraz mě nenapadá, zasloužíš si ho - nevysírej svým postojem vyčůrané žebračky, nebo tě kopne obrazně do pozadí a odejde. Važ si toho, jaký je, máš šanci na lepší život, než na který si teď svým postojem chceš zadělat, nikdy nekončící živožení v dávkách, tak si tu šanci nepokaž. Jo, bude to náročnější a leckdy tvrdé.
Občas jsem záviděla několika ženským v mém věku, které se kolem mne vyskytovaly a jejichž dny plynuly v poklidném tempu zdravých nezaměstnaných žen na dávkách. Jedinou jejich starostí bylo aby přišla včas poukázka na dávky, nic víc. Ráno dlouhé spaní, všechny tv seriály v malíku.
Ony tak žijí i teď a budou tak žít až do smrti, já si postupně plním přání a představy o životě. A hlavně - nemám se za co stydět. Ony hledají různé kličky a výmluvy, když přijde řeč na životní náplň, na práci, na koníčky.

Co si z takového života odnese tvé dítě? ty jsi aspoň zažila normální režim, ono už vyroste v tom, že maminka dostává penízky od státu a jednou se doma sejdete jako jedna pěkná velká sociálně potřebná rodina.

Jo, souhlas s Ketrin - proč bych TOHLE měla podporovat?
prosinec 16, 2013 11:38
Nejvíc mě pobavila věta: : jednababi
"Nenašel se nikdo, kdo by mi dal minimálně 12 000,- čistého." smilies/grin.gif

Ta další:
"Tento stát, tato společnost, mě, středoškolačce, matce samoživitelce, nikdy nepomohl a jen spoléhal, že se postará má rodina."
ve mně budí výrazně jiný emoce.

prosinec 16, 2013 11:58
jen spoléhal, že se postará má rodina : endymio
rodina je snad ta první, kdo se má postarat, ne? Proto přece instituce rodiny kdysi vznikla...
prosinec 16, 2013 12:21
jo a ten předposlední odstavec o vychcáncích : endymio
to jste, Šárko, asi koukala do zrcadla, ne?
prosinec 16, 2013 12:23
Kdyby to nebylo nebetyčně drzé, : Ketrin
tak by to bylo i vtipné - že slečna sama sebe pokládá za samoživitelku

prosinec 16, 2013 12:36
Nedávno se tu diskutovalo o jakémsi základním příjmu... : Giota
... no a někteří si ho přes sociální dávky sami zařídili. A tady vidíte, k čemu to vede. Paní za 8 tisíc dělat nebude, svého druha zapírá, jí ani nestačí 10 500 jen tak darem, je jí to málo. Státe dej víc! Tedy koukejte vy ostatní víc makat, ať platíte větší daně a stat mi má z čeho přidat. Když jsem bílá, nemůžu být pijavice - to mne tedy rozesmálo smilies/grin.gif
prosinec 16, 2013 13:10
no mám pocit, že jste se na ni vrhli a nevšímli si, že sice dostává 10500 sociální dávky : mila1
ale žije v bytě, kde platí 8600. Taky se divím, že do téhle své neutěšené situace přivede druhé dítě, ale když už tady byla řeč o našich snědých spoluobčanech - ti rodí jedno dítě za druhým a státe a občane starej se... A pak ty rodinky potkávám ve značkových prodejnách, jak si za dávky jdou koupit značkovou bundu, která je pro mne příliš drahá...
prosinec 16, 2013 13:29
Teprve teď jsem si všimla, že : jednababi
dostává "přídavek na dítě, příspěvek na bydlení", ale taky "tzv. živobytí", což je dávka hmotné nouze - a nejsem si zcela jistá, jestli na ni vůbec má nárok, protože
"V hmotné nouzi není osoba, která prokazatelně neprojevuje snahu zvýšit si příjem vlastním přičiněním," (viz např. stránky MPSV).
Aneb kdo ví, jak to vlastně je. Jo, ďábel se skrejvá v detailu smilies/grin.gif
prosinec 16, 2013 13:55
nedivili : mura1
divili byste se, : bb2
kolik "slušných bílých" holek takhle uvažuje, počítá a plánuje.

tuhle jsem zabrousila na emimino a koukala, jak z jara. jeden až dva nové dotazy denně na toto téma. takže dneska už nedivili... smilies/sad.gif
prosinec 16, 2013 14:16
Mě na tom nejvíc šokuje : Pernella_
ten postoj. Že se tím způsobem obživy vůbec netají, ba naopak, ještě se cítí dotčená, že jí ty dávky nenosí na stříbrném podnosu...smilies/angry.gif
Moje dcera, která si teprve hledá místo v životě, byla nedávno ve zkušebce vyhozena z práce. Její přítel jí radil, aby šla na pracák, že má nárok, bla bla. Holka se naštěstí ale rozhodla správně, využila svých starých kontaktů, věda, že ji nikdo živit nebude, mazala k McDonaldům na brigádu a ejhle: do týdne měla novou a lepší práci. Udělala mi radost. Možná se něco z mých výchovných snah uchytilo... smilies/wink.gif
prosinec 16, 2013 15:26
Tak ta mě zase nadzvedla, : Anděla
ta drzost. Nikdy jsem nebyla nezaměstnaná, 20 let žiju s otcem svých dětí, přídavky na děti jsem brala po narození staršího z nich, a to asi rok. Nestěžuju si, nic od systému nechci. Beru věci tak, jak jsou. Nikdy jsem nebyla nezaměstnaná, ani můj muž. Děláme, co můžeme, aby to tak i zůstalo. Vyžírky a dojiče z hloubi duše NENÁVIDÍM, z lidí co dělají s klidem to, co ostatní, protože když může on, tak já taky se mi chce ZVRACET. Drzá Šárko, než jsi vlezla se zploditelem svého syna do postele a nechala se obšťastnit, měla jsi použít mozek. Já NESNÁŠÍM ublížené samoživitelky typu (moc se omlouvám těm slušným z vás!!!) ošustil mě, opustil mě. Vy jste si užily a já a spousta dalších troubů produkty vašich sexuálních hrátek a následných nedorozumění sponzorujeme a vy, drzé krůty, si ještě myslíte, že na to máte právo? Hnědé, bílé - stejné vychčijády. Howgh!
prosinec 16, 2013 15:30
Nikdo ti nedá 12 tisíc čistého? : Euridika
A máš "podnikatelskou" školu?
U nás na tyhle rádoby střední školy jdou jen ty nejblbější děti, co se nedostanou na státní (gymnázium nebo ekonomku).

Měla by ses rychle probrat. Dnes ti 15 tisíc hrubého jen tak nikdo nedá. Běžné platy prodavaček jsou 12 tis.hrubého.
Na dávkách máš víc nežli leckterá pracující matka a ještě si stěžuješ..



I když uznávám, že cikáni si dokážou vyřvat i víc.

Naprosto nechápu, proč si pořizuješ další dítě, když nemáš zajištěnou existenci.
To je nezodpovědnost!

Sice jsem se tady vždy zastávala matek samoživitelek, ale tohle se nedá.
prosinec 16, 2013 15:34
Dovedu pochopit, : micka
... že někdo zůstane bez práce a jde na chvíli na pracák. Jo, i to se mi v životě povedlo. Dovedu pochopit, že se někdy život nepovede, a člověk se dostaně do životní nouze a dávky jsou dočasně jediná šance. Tady sice zkušenost vlastní nemám a ani nikdo z rodiny (zaplaťpánbu), ale z příběhů okolo dovedu pochopit.
Dokonce dovedu pochopit mladou holku nebo ženskou, co vlítne do jiného stavu a pak řeší svoje první děcko.
Ale nedovedu pochopit dospělou zkušenou ženskou, že si do mizerný životní situace uplete DRUHÝ dítě. Ne, nedovedu.
prosinec 16, 2013 16:53
"nedovedu pochopit dospělou zkušenou ženskou" : jednababi
Proč ne?
Když rodiče "materiálně jediní pomáhali, udělali mu komplet výbavičku", slečna "pracovala jako barmanka a číšnice v restauraci; vždy jen celý víkend", současný partner "pomáhá a stará se o nás"?
On se zase někdo postará...
prosinec 16, 2013 17:20
Jestli se nepletu, : Artep
tak je minimálně 16 let "na dávkách"...
neříká se tomu "bílá cikánka"?
prosinec 16, 2013 17:25
To mne taky zaujalo ... : micka
"pracovala jako barmanka a číšnice v restauraci; vždy jen celý víkend"

To dělala dvanáctky nebo dvě čtyřiavacítky za sebou??? Nebo jak je to myšleno "celý víkend"???
prosinec 16, 2013 17:56
zdravím, vážení, : marty
když pominu téma, které dnes řešíte, udivuje mě ta hysterie a zlo, která prýští z většiny příspěvků. Adéla boduje. Přitom, ještě nedávno jste se horentně zastávali "etnika" (které tyto dávky zneužívá v daleko větší míře) a obviňovali paní Danielu ze zaujatosti....Ano, není čestné snažit se vyzískat co nejvíc na sociálních dávkách, není fér podvádět, ale nešlo by ty reakce pojmout trochu jinou formou? Neřadíte se svými reakcemi také trochu k těm slabším?


Teď to za Šárku schytám. smilies/wink.gif

A Vy Šárko, určitě musíte začít řešit svoji situaci aktivně a nečekat na stát. Ten Vám nic nedá. Respektive, teď jste na řadě Vy srovnat dluhy a vrátit co jste dostala. Berte to tak, že dáte šanci zase jiné mamince v nesnázích.
Nejdřív bych se snažila snížit náklady. Zkusit sehnat levnější bydlení. Chápu, sehnat práci na menším městě nebo vsi je hodně těžké a při výdělku okolo 10000 se ani kolikrát nevyplatí dojíždět. Ale nemohla byste třeba vypomáhat svému příteli v podnikání? Nebo dělat nějakou práci z domova? Při mateřské je ideální čas zkusit rozjet vlastní aktivity...
Berte to tak, že brzy budete mít zodpovědnost za dalšího človíčka a Vaši rodiče také nebudou žít věčně. Ukažte jim, že už jste dospělá. Určitě na Vás budou pyšní.
prosinec 16, 2013 21:25
pardon : marty
Boduje Anděla. Všem Adélám se omlouvám. smilies/wink.gif
prosinec 16, 2013 21:31
ono je to asi problém, : Artep
je to už hodně dávno, co je ze školy venku, celou tu dobu nepracovala, takže praxe jen v hospodě, kdy vypomáhala, a nic neumí.

Teď je málo práce pro lidi, kteří mají odborné vzdělání, natož pro ženskou těhotnou. Teď ovšem také pracovat nepůjde, protože bude mít miminko... A situace se bude opakovat. smilies/cry.gif
Dost pochybuju, že by Šárka ještě někdy někam nastoupila...
prosinec 16, 2013 22:00
já se musím trochu omluvit, : Anděla
opravdu mě to hrozně rozzlobilo. Dělám personalistku v zařízení, kde lidé pečující o mentálně postižené v nepřetržitém režimu a nastupují za 10 000 hrubého a jsou šťastní, že mají práci. Dnes už jich má spousta maturitu a dělají tu nejhorší práci. Jsou mezi nimi i maminky s malými dětmi a pro ty je to zvlášť obtížné. Ale chtějí pracovat, je jim hloupé jen ždímat stát a věřte mi, že jejich životní příběhy jsou často nestandardní.
Proto ten předchozí výhřez emocí. Normálně bych to asi napsala méně emotivněji, ale svůj názor změnit nehodlám. Znám i takové, kteří chodívali každý měsíc pro razítko a hrozně se báli, abych jim náhodou nějakou práci nenabídla. A znám i ty, kteří každou chvíli volají v naději, že je za tu "desítku" zaměstnáme a jsou ochotni i dojíždět. Takže asi tak.
prosinec 16, 2013 23:05
Anděla : Euridika
Já se ani nedivím.
Znám dokonce ošetřovatelky ve stacionáři, kam chodí přes den autisti, ty pracují za 8 tisíc!!!!!!!!! hrubého.
Neskutečná nehoráznost a sprosťárna. Náš stát si těch lidí vůbec neváží.
A není to žádná selanka. Jsou tam i čtyřicetiletí chlapi, kteří jsou agresivní a ty ošetřovatelky jim musí utírat dokonce zadky, když jdou na záchod.
Já bych to za ty peníze dělat nešla. Berou cca šest tisíc čistého za riskantní a eklhaftní práci. Totéž se týká psychiatrických léčeben, zejména oddělení gerontologie.

Kdejaký vygumovaný manažírek s Plzní bere desítky tisíc.

Svět se v prdel obrací, vážení.

prosinec 16, 2013 23:24
Anděla : Espi1
ví dobře o čem píše. A kdyby to nenapsala ona, napsala bych to já. Máme takovou "Šárku" v rodině a dobře znám tenhle způsob uvažování. A zploditel druhého dítěte jednou pěkně spláče. Tyhle lidi se totiž nemění a jak uvažuje směrem k daňovým poplatníkům, bude uvažovat i směrem k otci dítěte.
prosinec 17, 2013 10:21
Nejsmutnější na tom je, : mamča
že tahle "Šárka" je bytostně přesvědčená, že jenom proto, že se narodila v ČR, má na nějaké sociální dávky přímo nárok.
Přitom na daních tomuhle státu nejspíš ještě neodvedla ani korunu. Ta její "víkendová práce" nejspíš byla brigáda, pokud to nebyla přímo výpomoc na černo s výplatou na dlaň.
Člověk by čekal, že holka s maturitou, dokonce na jakési podnikatelské škole, bude mít trochu přehled o tom, kde stát bere peníze na svůj provoz a různé sociální dávky.
Čtyři roky už žije s přítelem, se kterým teď čeká dítě. Neměla by náhodou za tu dobu, co jí přítel pomáhá financovat domácnost, vracet ty sociální dávky pro matku samoživitelku ?
Tohle je zrovna rodinka, kterou by sociální pracovnice měly zkontrolovat ! smilies/angry.gif
prosinec 17, 2013 11:53

Powered by Azrul's Jom Comment
busy