NA CO VŠECHNO MÁM NÁROK?
Neděle, 23 červen 2013

Dobrý den, je mi 19 let a jsem těhotná. Jsem bez přítele a porod očekávám někdy koncem září. Bydlím v domě s rodiči, bratrem a malou neteří. Už nadále tam bydlet ale nechci a sháním si byt. kde bych mohla bydlet s dítětem, protože dům mých rodičů mi přijde nevhodný pro výchovu dítěte. Není tam klid pro dítě a je tam málo prostoru.

 

 

 

 

 

     Byt mám vyhlídlý, nájemné je v něm kolem 4000 Kč + elektrika a voda. Ještě studuji, jsem ve 2. ročníku a od září nastupuji do 3. ročníku střední školy, kde studuji obor kuchař-číšník.

 

     Píšu vám, protože si nevím rady jak dál.

 

     Spoustu známých mi říkalo, že by mi měl stát v mé situaci bydlení platit a přispívat mi na živobytí. Chtěla bych se zeptat, zda je to pravda a na jaké peněžité pomoci mám nárok, a hlavně, kde si o to vše mohu zažádat.


     Předem děkuji za odpověď,

 

GABRIELA

 

Komentáře
.. : kolemjdoucí
že by mi měl stát v mé situaci bydlení platit a přispívat mi na živobytí
pokud je Stát otcem tvého dítěte, tak určitě ano.
červen 23, 2013 21:06
tak no todle : mura1
zas dneska nemám sílu já.

*** nedostudovaná frajerka si uplete dítě s evidentně podobným genetickým materiálem, ale protože doma jí to není dost dobrý, tak se jí na to všichni trochu složíme... ******************************************************* ****************************
červen 23, 2013 21:13
Gabrielo, : Iris
co nebo koho si představuješ pod pojmem stát? smilies/wink.gif
červen 23, 2013 21:33
taky je mi dost divný, : danica
jak si to Gabrielo představuješ s tím dítětem?

Píšeš, že v září porodíš, a současně že nastupuješ do třetího ročníku. To si budeš mimino brát s sebou do třídy? To budeš mít kočár vedle lavice a o velké přestávce kojit?
smilies/cheesy.gif
červen 23, 2013 21:39
Danico, : Iris
třeba nakojí stát smilies/wink.gif
červen 23, 2013 21:44
dneska budu : bb2
podezíravá já. Někdo nás zkouší. Přidává a přidává, a když vymyslíme nějakou cestičku, skulinku a pro tazatelovo jednání najdeme nějakou pochopitelnou omluvnou okolnost, tak lup ho, příště opět vstoupí tajemný autor na zdejší scénu a přitlačí. Kdo s koho? Kdy se čtenáři vzbouří, že takhle teda ne, že to už je moc pitomé i na nás? A nebo, že by? Ještě jednou zavaříme závity a vymyslíme co by se dalo? Ještě jednou, poté, co uspokojíme své ego několika pohoršenými výkřiky, sebereme trochu solidarity a na scénu je seslán deus ex machina. Vydloubne pro nedoučenou servírku státem placený byt, minimálně 2plus1, aby dítě mělo vlastní pokoj nutný pro řádný rozvoj. Stát bude byt platit do té doby, než se dosud nenarozené dítě bude schopné samo živit.
My určitě na něco přijdeme. To by bylo, abychom toho, co si tyhle dotazy na nás vymýšlí, neudolali. On to jednou vzdá a pak se tu konečně objeví zase normální dotaz, třeba jak vyrobit jadernou pumu, nebo tak něco.
červen 23, 2013 21:57
bb : Iris
... smilies/grin.gif
červen 23, 2013 22:02
bb, : Sidon
s tou pumou by to bylo asi trošku jednodušší. Jinak je vidět, že je pořád hodně lidí, kteří mají "sociální" (nebo socialistické?) myšlení.
smilies/cheesy.gif
červen 23, 2013 23:33
Já bych se , být Gabrielo, obrátila na Církev svatou. : mamča
Jestliže je Gabriela těhotná bez přítele, tak to bude nejspíš druhé "neposkvrně početí" v historii.
Ježíšek se ovšem narodil ve chlívě, panenka Maria neměla rodiče s barákem a o sociálních dávkách a studiu 3. ročníku obor kuchař-číšník se jí mohlo jenom zdát.
Gabrielo, zajdi za místně příslušným panem farářem a požádej o příspěvek na bydlení a rodinné přídavky. Na oplátku Tě může pan farář blahořečit. I když mám dojem, že tenkrát, v tom prvním případě, ze začátku lítaly i kameny.
červen 24, 2013 09:08
mamčo, : Iris
druhý Mesiáš to nebude, navíc ten první byl předem ohlášen.
Ale vážně - nezatracuji těhotnou mladou holku, pokud se rozhodne mít dítě a postarat se o něj. Ale přístup - starejte se všichni kolem - se mi nelíbí.
Gabrielo, na nějaký příspěvek od státu jistě nárok máš, já už to dávno nesleduji, tak nevím na co. Nějaké porodné atd.Ale jinak se k tomu budeš muset postavit zodpovědně sama za sebe i za to dítě. Teď se stáváš dospělou,víš?
červen 24, 2013 09:45
Iris : mamča
Nezatracuju těhotnou holku. Jen tu neskromnost. Rodiče jí nevyhánějí z domu, ale jí to tam není dost dobré. Do "systému" zatím nedala ani korunu, ale hodlá čerpat dávky na bydlení, na živobytí, na studium...
Přitom úplně opomíjí, že to dítě má nejspíš nějakého otce (asi děvče není samosprašné).
Kdyby se tady ptala, co má podniknout, aby získala od otce dítěte výživné na sebe a na dítě, určitě by se jí tady dostalo rady.
červen 24, 2013 10:16
... : mia I
za nás se říkalo učím se v oboru kuchař - číšník. Dneska se říká studuji i když je mladý člověk v učebním oboru. Ale zase v osmnácti už bývali kuchtíci vyučeni, teď koukám slečně devatenáct a míří teprve do třeťáku.
červen 24, 2013 10:22
... : d@niela
Střední odborné učiliště, s.r.o. nabízí absolventům základních škol tříletý učební obor Kuchař - číšník ukončen závěrečnou zkouškou.

Základní údaje:
Délka přípravy: 3 roky
Určení: hoši / dívky
Podmínky přijetí: ukončení 9. ročníku ZŠ a zdravotní způsobilost
Způsob ukončení: závěrečná zkouška
Poskytované vzdělání: střední odborné vzdělání
---

červen 24, 2013 10:32
... : Sandra.
Gabrielo,
jestli chceš opravdu vědět na jaké dávky máš nárok, zajdi si na sociálku (úřad práce) v místě trvalého bydliště. Tam ti všechno řeknou. Tady těžko můžem něco radit, i kdybychom chtěli, protože neznáme všechny okolnosti. Určitě budeš mít nárok na rodičovský příspěvek- variantu si vybrat velmi pravděpodobně vybrat moci nebudeš, takže prvních 9 měsíců budeš brát 7600 a dále 3800 až do 4 let věku dítěte, velmi pravděpodobně budeš mít nárok na porodné, na přídavek na dítě jak na sebe, tak na tvé dítě.

A pak existuje něco jako příspěvek na bydlení, k tomu bys musela mít v tom bytě hlášené trvalé bydliště. Ovšem nevím jak to s těmi dávkami v tvém případě bude- jednak na tebe zřejmě bude sociálka tlačit, abys uvedla otce. Nevím jaký máš důvod ho neuvést, pokud víš, kdo to je, ale vyživovací povinnost k dítěti má on, pokud by nemohl platit, přechází ta povinnost na jeho rodiče.

Stát nerad supluje tuto povinnost druhého rodiče živit své dítě a nátlak na jeho uvedení bude patrně veliký. Další věcí je, že trvá vyživovací povinnost tvých rodičů k tobě- vzhledem k tomu, že stále studuješ a nejsi schopná se sama uživit- a vzhledem k tomu, že nebudeš ani schopná uživit své dítě, tak budou mít vyživovací povinnost i k němu.

Nikde ale není psáno, že ta vyživovací povinnost se musí vyplácet v penězích, takže pokud vaši řeknou, že máš možnost bydlet a jíst i s dítětem u nich doma, patrně nedostaneš nic.
Ale zeptej se na té sociálce, tam ti to řeknou konkrétně. Jistý máš ten rodičovský příspěvek (7600, pak 3800) všechno ostatní se odvíjí od konkrétních poměrů v rodině...
červen 24, 2013 10:46
Posílám : Milene
červen 24, 2013 13:44
Ano, tohle je super odkaz, : d@niela
ale musela by toho, kdo ji vezme s dítětem do podnájmu, přesvědčit, aby je tam trvale přihlásil. Protože jedině pak má na tento příspěvek nárok...
červen 24, 2013 14:28
tak přesvědčovat nikoho nemusí, : mura1
k přihlášení k trvalému pobytu jí nájemní smlouva stačí.
červen 24, 2013 14:47
... : bb2
Nájemní ano, podnájemní ne. Podnájemní jsou dneska oblíbenější, jednak právě proto, aby si nemohl zřídit trvalé bydliště v bytě, kde už za půl roku nemusí být, a pak proto, ze podnájemníka lze vypakovat z bytu raz dva, nájemníka ne.
červen 24, 2013 15:20
nájem vs. podnájem : mura1
Byt mám vyhlídlý, nájemné je v něm kolem 4000 Kč elektrika a voda

z této věty usuzuju, že se jedná o pronájem, nikoli podnájem. a u podnájmu můžeš žádat o doplatek na bydlení?


červen 24, 2013 15:38
aaa otvírají se mi netušené obzory : mura1
Na příspěvek na bydlení má nárok osoba (rodina), která vynakládá více než 30 % (v Praze 35 %) ze svého příjmu na náklady na bydlení a zároveň však těchto 30 % (v Praze 35 %) z příjmu není vyšší než zákonem stanovená hranice


Nárok na doplatek na bydlení má osoba (rodina), která se nachází v hmotné nouzi a splňuje podmínky pro přiznání příspěvku na živobytí. Této osobě (rodině) je doplatek na bydlení poskytnut, jestliže jí příjem spolu s příspěvkem na živobytí stačí k zabezpečení živobytí, nikoliv však k úhradě odůvodněných nákladů na bydlení (i s využitím příspěvku na bydlení).

červen 24, 2013 15:55
a pokračování : mura1
Na jakou formu bydlení mohu dávky získat?

Nárok na obě dávky má vlastník nebo nájemce bytu či domu určeného k dlouhodobému bydlení, nájemce obytné místnosti v zařízení určeném k trvalému bydlení (např. v ubytovně – zkontrolujte si, na základě jaké smlouvy v ubytovně bydlíte – viz níže). Doplatek na bydlení lze navíc poskytnout i na jiné formy bydlení, v takovém případě je však dávka nenároková – tj. může, ale nemusí být poskytnuta).

Lze dávky na bydlení poskytnout i na jinou formu bydlení než vlastnickou nebo nájemní?

Příspěvek na bydlení nikoliv.

Doplatek na bydlení lze poskytnout v případech hodných zvláštního zřetele osobě, která užívá jinou formu bydlení (typicky pokud své obydlí užívá na základě podnájemní smlouvy, smlouvy o ubytování, smlouvy o sociálních službách – např. azylový dům). Doplatek na bydlení lze poskytnout též osobě ubytované v domovech pro seniory, pro osoby se zdravotním postižením, se zvláštním režimem a v chráněném bydlení. Ve všech těchto případech nemusí žadatel o doplatek na bydlení splňovat podmínku nároku na příspěvek na živobytí a podmínku trvalého pobytu (viz níže).

Musím mít v bytě hlášen trvalý pobyt, abych dávku na bydlení získal?

V případě příspěvku na bydlení ano. U doplatku na bydlení stačí, aby měl žadatel trvalý pobyt v obci, v níž se byt nachází, tuto podmínku však může orgán pomoci v hmotné nouzi v případech hodných zvláštního zřetele prominout.

červen 24, 2013 15:58
... : bb2
ano, však to těm potřebným tady už mockrát bylo doporučeno, ať ždímají co jde :-)
A jde leccos. Ovšem právě proto se ta hmotná nouze posuzuje pečlivě indivindi
tuto podmínku však může orgán pomoci v hmotné nouzi v případech hodných zvláštního zřetele prominout


Pronájem a podnájem si pletou i jinší ptáčkové, než nedostudovaná servírka.
červen 24, 2013 16:05
Dámy, já si myslím, že nedostudovaná servírka : mamča
by měla urychleně přehodnotit vztahy s rodiči, s kterými bydlí (já bych tedy spíš formulovala u kterých bydlí) a zvážit i vhodnost jejich domu.
cituji : "...dům mých rodičů mi přijde nevhodný pro výchovu dítěte. Není tam klid pro dítě a je tam málo prostoru."
(Kde asi rodiče svojí dceru vychovávali ?)
Možná JE tam málo prostoru, ale nikdo jí nevyhání, rodiče jsou zřejmě ochotni ji i její budoucí dítě nadále živit, dokud Gabriela nedostuduje.
Ona se pomoc rodičů docela hodí, jak s péčí o dítě (když mu třeba lezou zuby a celou noc prořve) nebo s hlídáním, aby mohla Gabriela podle nějakého individuálního plánu dokončit studium.
Samostatné bydlení si může hledat až pak.

červen 24, 2013 16:20
S tím Příspěvkem na bydlení je to složitější, než to na první pohled vypadá. : mamča
Moje invalidní kamarádka byla panem ministrem Drábkem "uzdravena", čímž myslím, že z plného invalidního důchodu plynule přešla do ID stupeň č. I (cca 1/3), aniž by jí nějaký doktor viděl. Tím se jí natolik snížil příjem, že nebyla schopna uhradit ani náklady na bydlení, natož na živobytí. Je rozvedená, jeden syn jí zemřel a druhý v tu dobu pobýval mimo ČR.
Kamarádka má pár let do důchodového věku, chodí těžce o dvou fr. holích a většinu života pracovala na zkrácený úvazek, dokud její zaměstnavatel neukončil svou činnost.
Zkuste hledat jako invalida (56 let) práci, i když máte kvalitní vzdělání a nejste lenoch.
Přechodnou dobu jí finančně vypomáhala 80ti letá maminka a po její smrti jí na živobytí přispívá syn.
Nárok nemá vůbec na nic, protože vlastní rekreační nemovitost v severních Čechách, takže jí má dle doporučení napřed prodat. Když pominu, že to prodat nechce, tak on jistě čeká akutně zástup kupců za vrátky a koupit to chtějí, že ?
I když se proti "zázračnému uzdravení" odvolala, zase se to vrátilo k posouzení témuž posudkovému lékaři, který samozřejmě nenapíše : "Byl jsem blbej".
Zřejmě z toho všeho soužení kamarádce objevili rakovinu, tak teď má zase plný ID. Ale za jakou cenu ?
červen 24, 2013 16:37
to je hrůza... : d@niela
až z toho čtení mám husí kůži. Nějak o víkendu v tv ukazovali případ ochrnuté bývalé mistryně světa, které odebrali velkou část inv. důchodu... http://www.invarena.cz/?p=4281
červen 24, 2013 18:28
d@niela : mamča
To je smutné, jak svět oplácí. Dokud Věra Černá reprezentovala ČSSR, asi měla všechno, hlavně zdraví. Teď po ní zřejmě "neštěkne pes". A to má ještě velmi nadstandardní důchod. Většina invalidů nedosáhne ani těch 10ti tisíc, protože kvůli svému postižení zpravidla pracovali na snížený úvazek, tudíž měli nízký příjem.
Mojí kamarádce řekli při odvolání, že si na to postižení (po úrazu) už mohla za ty roky zvyknout a naučit se s tím žít.
červen 24, 2013 19:36
V Praze se vrchní posudkový lékař : Puntíkatá
jmenuje H E J K A L . - Nomen Omen.
červen 25, 2013 01:34

Powered by Azrul's Jom Comment
busy