NA CO MÁ NÁROK TĚHOTNÁ HOLČINA?
Čtvrtek, 23 květen 2013

 V nedávné době jsem se na Vás obracela s dotazem ohledně zrušení trvalého bydliště naší pobloudilé vnučce. Obecní úřad to k naší spokojenosti vyřídil, ale nastala daleko horší situace. Vnučka se vrátila domů - a je těhotná. A vzhledem k tomu, že byla začátkem roku odejita z práce bez veškerých nároků, (dělala áčka díky fetování a špatné společnosti), tak i nezaměstnaná. 

 

 

 

 

      Teď se byla zeptat na úřadu práce, na co by mohla mít nárok, ale bylo ji řečeno, že když bydlí doma, tak především chtějí doložit finanční zdroje všech členů domácnosti. 

 

      Zdá se mi to dost postavené na hlavu, protože to tedy asi znamená, že když ji nebudeme chtít živit, tak má prostě smůlu? Jak už jsem psala, zaměstnání skončila. Bylo to 10.2., a předpokládaný termín porodu má koncem října. Takže do práce ji stejně nikde už nevezmou. Trvalé bydliště má ještě stále na obecním úřadu, ale bydlí teď zase doma.

 

      Víte, já opravdu nejsem žádná rasistka, ale pravdou je, že občané, co se jim říká nepřizpůsobiví, ti  si vymůžou všechny možné peníze od sociálky; ale když tam přijde obyčejná holka, která se vlastní blbostí dostala do průšvihu, tak chtějí všechno dokladovat, a třeba nic nedostane.

 

      Jenom pro Vaši informaci - je opravdu čistá, nefetuje. A ještě jedno: ale otec dítěte zřejmě "nebude", ale ono to bude tak nejspíš lepší. Co myslíte? Tedy ohledně uvedení otce na rodném listu dítěte. Uvést, nebo neuvést? Zase on to bude asi kluk problémovej...

 

 

Předem  VŠEM moc děkuji,

babička VLASTA

 

 

Komentáře
Babičko Vlasto, by se mi zdálo naopak : Eva
úplně postavené na hlavu, kdyby nic zdokladovat nechtěli. A vůbec netuším, proč si myslíte, že má vnučka, díky vlastní blbosti, jak Vy sama píšete, pořád jen nějaké zaručené a automatické nároky a stát (tedy i my všichni) je jen povinen se na nic neptat a jen solit?
Takhle přesně totiž uvažují i ti nepřizpůsobiví....
Napadá mne toho hodně, ale nechám si to raději pro sebe, to je jiná civilizace smilies/wink.gif
květen 24, 2013 06:17
Konkrétní informace : jednababi
najdeš tady http://www.mpsv.cz/cs/2 a tady http://portal.mpsv.cz/soc/ssp/

Jen bych podotkla, že úřady poměrně nevlídně hledí na neuvedení otce při žádosti o dávky - a i když nebudete (vy nebo rodiče) chtít slečnu živit, velmi pravděpodobně vám zůstane vyživovací povinnost k očekávanému dítěti.

Ale zajímalo by mě - když "se vlastní blbostí dostala do průšvihu", proč očekáváš, že jí z něj namísto rodiny bude pomáhat stát a ještě se pohoršuješ, že "chtějí všechno dokladovat, a třeba nic nedostane"?

květen 24, 2013 08:34
babičko Vlasto, : mamča
vím, že to se svou vnučkou myslíš dobře a doufáš, že to dobré co jste do ní vložili při výchově, se nikam neztratilo, a že i po "feťáckém období" se vnučka dokáže vzpamatovat a žít normální život. Nepředpokládám, že vzhledem k problematickému období vnuččina života, stihla tato vystudovat nějakou užitečnou školu, díky které dokáže získat dobré zaměstnání a do budoucna své dítě uživit. (Možná se mýlím).
Proto si myslím, že by vnučka měla uvést do Rodného listu otce dítěte, který je povinen na svoje dítě finančně přispívat. A když né on (je-li problémový) tak povinnost výživného přechází na jeho rodiče.
Proč by mělo všechno padnout na vaši rodinu, nebo (jak předpokládáš) na stát ?
květen 24, 2013 09:17
... : Sandra.
Tak od porodu bude mít nárok na rodičovský příspěvek (7600Kč po dobu 9 měsíců, dále 3800 až do věku 4 let dítěte),to je částka, kterou dostane, aniž by musela cokoliv dokazovat. Další dávky se holt odvíjí od příjmu celé domácnosti a dokazovat se musí. Já svého času měla nárok na přídavky na děti, ale když jsem zjistila, co všechno bych musela vyřídit, abych si ty dvě stovky měsíčně vyběhala, tak jsem se na to vykašlala. A o to asi jde, odfiltrovat ty, kteří nutně nepotřebují od těch, kteří opravdu nemají a proto si to byrokratické kolečko oběhnou i pro pár korun.

Co se neuvedení otce do RL týče, bude s tím mít vnučka řadu problémů, ten tlak na uvedení otce je poměrně vysoký. Ale je to na zvážení- když ho uvede, bude jí muset platit výživné na dítě i na ní, polovinu nákladů s pořízením výbavy, apod. Ale zase bude mít možnost se s dítětem vídat a zasahovat mu do života. Takže to záleží, co to znamená, že je problémový- ono totiž tvoje vnučka se dle popisu zdá také poměrně problémová,takže jestli jen vrána k vráně sedla, nebo jestli má kluk třeba násilnické sklony a hrozí, že by dítě nějak ohrožoval? Má ten kluk nějaké normální rodiče, kteří by mohli být pro dítě přínosem? Také by jeho rodičům vznikla stejná vyživovací povinnost jako vám, v případě, že by rodiče dítěte nebyli schopni ho uživit, takže byste na to nebyli sami. Takže tam je to ke zvážení všech souvisejících okolností.

No a jinak si obecně stejně jako tu již padlo myslím, že své členy by primárně měla tahat z průšvihu rodina. Že kdyby stát platil za každou něčí blbost, tak to by to tu vypadalo. Ono i u těch zmíněných nepřizpůsobivých ta rodinná soudržnost funguje- žijí všichni v jednom bytě a o ty, kteří zrovna na žádné dávky nárok nemají, se starají...
květen 24, 2013 09:44
Jo: státe, udělal jsem blbosti, jsem v průšvihu, : Eva
na nic se neptej a koukej platit!!!
květen 24, 2013 09:57
... : Giota
"No a jinak si obecně stejně jako tu již padlo myslím, že své členy by primárně měla tahat z průšvihu rodina. Že kdyby stát platil za každou něčí blbost, tak to by to tu vypadalo. Ono i u těch zmíněných nepřizpůsobivých ta rodinná soudržnost funguje- žijí všichni v jednom bytě a o ty, kteří zrovna na žádné dávky nárok nemají, se starají..."

Primárně by se měl každý hlavně postavit na své vlastní nohy. Ale chápu, že těhotná holčina už moc pro budoucnost svého dítěte nezmůže, ale za svou blbost přesto zaplatí nejvíc ona sama. Tedy pokud po porodu neodejde ponechajíc dítko na krku rodině...
Bylo by zajímavé, kdyby nám babička Vlasta tlumočila, jak se k tomu staví "zmoudřelá" vnučka - jestli: tady mne máte, postarejte se o mne, vyběhejte mi dávky, ať nás s miminkem máte z čeho živit, nebo třeba - pomůžete mi dokončit školu, nebo učňák, abych po mateřské získala slušnou práci a konečně se dokázala o sebe postarat i sama?


květen 24, 2013 10:11
Gioto, obávám se, že za blbost vnučky : Eva
bezkonkurenčně nejvíce zaplatí její dítě smilies/angry.gif
Hned potom my všichni, pak dloooooooouho nic a až poté možná něco málo zaplatí vnučka, ale spíše její rodina dříve.
květen 24, 2013 10:25
... : Sandra.
Gioto, jasně, to s tebou naprosto souhlasím, nicméně rada postavit se na vlastní nohy, je pro Vlastinu vnučku docela pasé. Ta se teď na vlastní nohy stavět nebude. Buď se o ni postará její rodina, nebo si může zkusit najít místečko někde v azyláku a protloukat se s dítětem takovou obdobou lepšího bezdomovectví...
květen 24, 2013 13:02
Me takove premysleni jako ma babicka Vlasta : Nella
zveda ze zidle. Vnucka absolutne nezodpovedna a stat by se mel postarat. A ze dite bude potrebovat tatu, to je proste fuk. Hlavne, at stat plati. Znam jednu ve veku 30 , tehotna a neni si jista, jestli tatu uvede do rodneho listu. A uz vubec aby si ho vzala. Pry jako svobodna matka dostane vice penez od statu. smilies/sad.gif
květen 24, 2013 14:03
No ono je to těžké, když se stát stará - a asi vůbec ne špatně - o jisté spoluobčany. : Myška
To pak někoho prostě napadne, že by se stát mohl postarat i o něj.

Vlastina vnučka bude dostávat ode dne porodu rodičovský příspěvek ve výši a po dobu jak psala Sandra. Do té doby se bude muset smířit s dokladováním všeho možného a vzhledem k tomu, že bydlí u babičky, budou jejich příjmy a životní minimum zřejmě posuzovány společně.
Uvedení otce je diskutabilní. Jestliže je to nějaký feťák nebo jen netáhlo, prachy z něj stejně nikdo nevydoluje, a pokud bude dolovat prachy z jeho rodičů, bude jim a možná i jemu muset taky dítě půjčovat. Není to snadné rozhodnutí, někdy je dítěti líp bez otce.
květen 24, 2013 16:29
.. : kolemjdoucí
a proč se stará babička? Ona je holčina oboustranný sirotek? Ať se starají rodiče, ostatně, jakou si ji vychovali, takovou ji mají.
květen 24, 2013 18:59
pro kolemjdoucího - mimo téma : xxx
Už jsi tu dlouho nebyl, kde ses toulal? Jak "jde život"?
květen 24, 2013 19:42
xxx : kolemjdoucí
pár měsíců jsem trávil pracovně v cizině (ne že bych tam nemohl na net, ale nějak se už nedostávalo sil), ale od jara jsem zase tady, jenom se tu na kudle moc neprojevuju. On už se tu vyskytuje převážně jenom ten základní kádr, který mě má přečteného a hned pozná, když jenom provokujusmilies/wink.gif A život? Zatím spokojený pracující důchodce. Snad mi to ještě chvíli vydrží.
květen 24, 2013 20:15
Jen si vobčas zaprovokuj, : Krakonoš
ať je nějaká sranda! smilies/grin.gif
květen 24, 2013 23:09
Právo dítěte na otce : JUDr.Zdeňka Turičiková
je základním lidským právem...! příspěvky a dávky v nezaměstnanosti...jenom pro doplnění pokud by budoucí maminka onemocněla, je možné v ochranné lhůtě požádat o vyplácení nemocenské / za určitých zákonem předvídaných okolností/ i příspěvek na bydlení., a pro úplnost... případné těhotenství již zaměstnavatelé nesmí zkoumat, tedy i zaměstnání do 8 měsíce těhotenství přichází v úvahu a zvyšuje šanci našetřit něco na dobu po porodu, ale to je již o velké odpovědnosti budoucí maminky k jejímu ještě nenarozenému dítěti.
květen 25, 2013 12:50
@ kolemjdouci : puella
Kdepak bydlis kdyz jsi v cizine? Zdas se mi hrozne povedomy smilies/wink.gif
květen 26, 2013 02:08
dívko zvědavá : kolemjdoucí
jelikož se jedná vždy o cesty pracovní, tak v hotelu. Tentokráte se firma praštila přes kapsu, takže pět hvězdiček, dva bazény, fitko a masáže v ceně smilies/tongue.gif
květen 26, 2013 12:26
Rodina by se měla postarat : babi
vždyť vaše vnučka do ní stále patří.Ikdyž má bydliště na obecním úřadu.Dávky nějaké taky asi dostane,naši občané trvale opálení všechny peníze nevyčerpají,ikdyž se o to snaží.Rodí jako o závod.
květen 26, 2013 15:06
Kolemjdoucí, : Iris
...no a wifinu neměli? Ti s těma hvězdičkama a bazénama? No jen že nám tu scházíš smilies/wink.gif

květen 26, 2013 15:42
duhová vílo : kolemjdoucí
wifina samozřejmě byla, leč, jak píši výše, nálada nebyla. Přes den jsem makal jak bílej a večer jsem padnul a spal. Já jsem posledních pár let už odmítal na služebky jezdit, přece jenom, jak se to blíží k té sedmdesátce tak je lépe zdržovat se v zemích, kde funguje rychlá záchranná služba smilies/wink.gif. Tady jsme ale měli dost velkej průšvih a šlo o hodně, takže jsem se nechal ukecat. Doufám, že to bylo naposled.
květen 26, 2013 16:39
Kolemjdoucí : Iris
smilies/cheesy.gif...makal jak bílej.. smilies/grin.gif věřil bys, že je to pro mne nové?
Takže i přes ty příjemné vymoženosti to byl asi stres stresovatý. No hlavně, že je to v cajku. Rozumím, že s přibývajícími roky člověk už jaksi nepotřebuje příliš velké vzrušení a adrenalin, nýbrž určitou bazální jistotu. I když zrovna u Tebe mám pocit, žes mi kdysi před lety psal, že patříš mezi chlapíky, kteří nosí viditelně cedulku "neresuscitovat" smilies/wink.gif Já nejsem databázistka, ale tohle se mi vrylo do paměti.Ještě jsem Tě neznala, brala příliš vážně a vyprovokovals mne člověče - než jsem se zorientovala a naladila na tu správnou strunku smilies/wink.gif
Tak vítej. Teď už radši jen k tématu, ať nezlobíme. smilies/smiley.gif

květen 26, 2013 17:01
Otce by : kim
určitě měla vnučka do rodného listu nechat napsat. Jinak se připraví o dost peněz a pro to dítě to taky nebude příjemné uvádět třeba ve škole otec neznámý.
květen 27, 2013 14:10
Nevadilo by mi, být na jejím místě : Zdenča
mít v rodném listě "otec neznámý". Protože až se umoudří a třeba potká toho pravého, tak si může dítko adoptovat a nebudou s tím žádné problémy. Moje známá takhle uvedla jméno do rodného listu a byl to opravdu feťák, narodilo se retardované dítě, jenže pak potkala chlápka se kterým měla další dvě děti a aby měli stejné příjmení, tak chtěl malýho adoptovat a byly s tím problémy, protože museli k adopci mít souhlas otce, který nebyl k dohledání.
Takže zvážit možnosti.
květen 27, 2013 14:31
Představte si rodný list toho vnučky dítěte: : Eva
matka trvalé bydliště na obci, zaměstnání žádné, otec neznámé jméno, neznámé bydliště i zaměstnání.....tomu já říkám VKLAD do života!
Bych nechtěla být v jeho kůži ani za nic! smilies/angry.gif
květen 28, 2013 08:29
Tak tedy nevím jak Eva, : lp
ale na rodných listech dětí nemám uvedeno zaměstnání ani trvalý pobyt nejen rodičů, ale ani dítěte. Zajímalo by mě, kdo takový rodný list by vystavil.....
květen 28, 2013 10:04
lp, to víš, já i mé děti to tam ještě máme:-)))) : Eva
a to včetně prarodičů. Když jsem viděla nedávno vnukovo rodný list, tak tam prarodiče už nejsou, ale trvalé bydliště rodičů ano.
květen 28, 2013 14:34
pravda pravdoucí, : bb2
Evin komentář mě přiměl hmátnout do šuplete tady za sebou a skouknout rodné listy. A je to tam, i u syna narozeného v roce 1991 je ještě uvedeno trvalé bydliště a zaměstnání rodičů.

Tak jsem šla dál a vytáhla oddací list z roku 1987, a tam je dokonce datum a místo narození otce a matky snoubence a snoubenky, a také jejich povolání :-)
květen 28, 2013 14:44
bb2 : kolemjdoucí
tak na mém, ručně psaném, v úřadu proboštském vystaveném, je uvedeno "zrození: z lože manželského" smilies/grin.gif. Dále pak jméno, příjmení,náboženství, povolání, bydliště a místo narození rodičů a jména a místo narození prarodičů. Jo, pořádek muší bejt. Ale rodné číslo tam, potvora, není.
květen 28, 2013 21:02

Powered by Azrul's Jom Comment
busy