UJETÁ KAMARÁDKA?
Čtvrtek, 09 květen 2013

 Mám kolem sebe docela dost lidí známých, ale takových těch blízkých přátel jen pár. Jednu dobu se zdálo, že by to mohla být i Eva. Znám ji pár let. Jsme stejně staré, stejně dlouhou dobu rozvedené, máme stejně staré děti, stejně se tak nějak plácáme se vztahy a zdálo se, že máme i stejný smysl pro humor.

 

 


      Eva má občas velmi divné nálady a zvláštní chování, ze kterého mám dojem, že má neustálou potřebu mě shazovat. Jsou to jen takové kravinky. Něco se řekne, někdo mi třeba při nějaké příležitosti zalichotí a ona má potřebu to hned nějak jízlivě komentovat. Většinou jsem nad věcí a nechávám to odejít.

 

      Když se to nakupí, tak s ní přeruším kontakt. Ale vzhledem k tomu, že máme společné známé, tak se zase nějak sejdeme a začneme spolu bavit a zase je to fajn. Po nějaké době k tomu ale znovu dojde. Nerozumím tomu koloběhu a hlavně, proč má potřebu mě ponižovat před druhýma? Nenechávám si věci běžně líbit, ale u přátel jsem trochu shovívavější, navíc ona to dělá velmi jemně, většinou jen tak, abych si toho všimla především jen já.


      Nedávno se stala další věc. Měli jsme se sejít, skupinka přátel u mě doma. Bylo to naplánované dopředu, ale mě se během dne udělalo zle – střevní problémy a teplota. Party jsem proto odvolala. Napsala jsem tedy i Evě sms. Odpověděla velmi stručně, jestli jsem si našla nějaký jiný, lepší program? To mě docela ranilo. Dál se mnou nekomunikovala, až mi na skype sdělila, že měla divný dojem, že jsem si našla nějakou jinou zábavu a lhala jsem jí. Nebyla to pravda, ale i kdyby, co by s tím ona zmohla.


      Teď je opět naše komunikace na bodě mrazu. Nedávno jsme se sešly někde u známých a za krátkou dobu zase nějaká jízlivá připomínka... Když jsem se jí zeptala, jestli je ok, řekla, že jo a jestli nepůjdeme běhat.

 

      Nemám moc chuť se stýkat s člověkem, který se ke mně takto chová, tak ji zatím nekontaktuji a uvidím, co z toho bude. Tak jsem se chtěla zeptat, zda jste se s něčím podobným také setkali a když, tak jak to řešíte?

 

 

MARJÁNA

Komentáře
nechápu problém : kolemjdoucí
Nemám moc chuť se stýkat s člověkem, který se ke mně takto chová
tak se sní hergot nestýkej. Kdo tě k tomu nutí?
květen 09, 2013 06:57
... : Giota
Pro kamarádku: mám manžela, který má někdy ujetý smysl pro humor. Je vtipný, když je na adresu jiného, méně, když na můj úkor - ale to platí všeobecně, že? Řešení je, nebrat vůbec vážně vše, co ve společnosti řekne a smát se s ostatními.
Proti kamarádce: pokud jste jí naznačila, nebo přímo řekla, že její poznámky vám ubližují, a stejně v nich pokračuje, je to kamarádka - nebo jen partnerka na společné běhání? Nedávno jsem musela udělat radikální řez s bývalou kamarádkou kvůli jejímu lhaní, vím, jak je těžké rozhodnutí se skutečně a definitivně distancovat od člověka, který mi nic pozitivního nepřináší... Člověk nemá chuť dál dělat ze sebe hodného blbce,ale je stresující být tvrdá a říci - už tě nepovažuji za kamarádku, nech mne prosím na pokoji. Navíc druhá strana vždy chce vysvětlení a diskuzi o něm, zkrátka "výpověď ze vztahu" není jednoduchá... Je potřeba si ujasnit, zda opravdu tuto osobu ve svém "vnitřním okolí" potřebujete nebo zda dokážete žít, jako by neexistovala nebo jste se nikdy nepoznaly. Tedy lhostejně vedle sebe, bez drbů a intrik proti sobě... Tím se chci možná neobratně dopracovat k tomu, že je možné, že se z "kamarádky" stane nepřítel, protože nezáleží jen na vašem korektním jednání...
Třetí varianta - nechat "kamarádství" vyšumět samovolně, najděte si na kdysi společné aktivity jinou kámošku. Pak když se vám ozve tato - nepůjdeš si zaběhat, můžete pravdivě říci - dnes už jsem byla běhat, nebo vyrážím, ale Jana se se mnou domluvila dřív...
květen 09, 2013 09:00
Kolemjdoucí, : Sidon
přečti si ještě jednou třetí a pátý odstavec, kde se Marjánka zmiňuje o tom, že se s Evou setkává u svých známých. Takže by se podle Tebe, měla snad nejdřív zeptat těch známých, jestli tam bude i Eva a omluvit se, nebo dokonce říct, že když tam ta Eva bude, že k nim nejde ? Ale vyhledávat ji nemusí, to máš pravdu, jenže - není na světě člověk ten, aby se "zachoval" lidem všem. Počkáme si, jak na to budou reagovat zdejší zástupkyně jemného pohlaví. Holky to berou trošku jinak.
smilies/smiley.gif
květen 09, 2013 09:03
To jsou ty chvíle, : David X
kdy jsem rád za to, že nejsem ženská.
S někým takovým bych se nejen nestýkal, ale ani bych ho neřešil, ať už na Kudlance nebo jinde.
Při náhodném kontaktu řeknu "ahoj", "nashle" a netvářím se nijak. Vyřešeno.
květen 09, 2013 09:06
Myslel jsem, : Sidon
že budu druhý, ale než jsem to dopsal, tak mě Giota předběhla.
smilies/wink.gif
květen 09, 2013 09:06
Davide, : Sidon
to je asi dost běžné řešení, ale ono je to pak třeba těžší, vysvětlovat těm známým, proč tomu tak je, když oni si dříve snad ani ničeho nevšimli, nebo to nepovažují za tak silné, jako Marjánka.
květen 09, 2013 09:10
Sidone, : David X
co je na tom zvláštního, chovat se slušně, neskákat si kolem krku a netrávit hodiny hovorem ? To je snad standard ne ?
Pokud se někdo ze známých podiví, proč už nejsme takoví blíženci jako dřív, buď to vysvětlím nedostatkem času a příležitosti nebo řeknu pravdu, podle okolností.
květen 09, 2013 09:39
Sidone : kolemjdoucí
a on je nějaký problé říct těm známým, pokud tu bude Eva, nezvěte mě, neboť mi její chování ubližuje? A známí si pak můžou vybrat, koho chtějí vídat raději. My jsme takhle kdysi řešili s bývalkou, se kterým z rozvádějících se známých budeme dále kamarádit. On byl sice můj dávný známý, ale nakonec to byl on, kdo byl "odstřižen". Jak píše David - tohle je asi opravdu problém jenom u ženských.
květen 09, 2013 11:14
Problém jen u ženských? : Giota
Možná ano, protože my rády máme velké kamarádky, se kterými všechno podnikáme, všechno si říkáme a doufáme, že naše druhé JÁ vše pochopí a vždy bude na naší straně. Trochu chytřejší dámy mají kamarádku na aerobik nebo běhání, jinou kamarádku, se kterou chodí venčit psa, další kamarádku, se kterou řeší pubertální děti, další, se kterou chodí v polední pauze na oběd, jinou, se kterou jezdí na dovolenou atd. - asi jako to maj chlapy smilies/grin.gif

květen 09, 2013 12:20
Marjánko, někdo takový je, : Iris
znám to, s něčím podobným jsem se opravdu setkala zcela nedávno, tohle jakoby kamarádství jsem nechala prostě vyšumět tak, jak to doporučuje Giota. Protože to nebylo kdovíjak žhavé kamarádství, nic moc se ani neděje. Nestrádám koncem toho vztahu - nevztahu. Mám jiné.
Myslím, že ta moje kámoška i ta tvoje Eva mají samy se sebou problém. Stalo se mi, že ta má telefonovala, já jsem telefon neslyšela ani nekontrolovala, protože my starší ročníky to neděláme. A hned byly nepříjemné poznámky typu - ..děláš radši, že neslyšíš...pronášené jakoby v humoru, ale přesto pichlavé. Když jsem neměla chuť nebo čas sejít se třeba na kávu,podobné poznámky padaly také. Nebylo to pro mne nic kdovíjak zásadního, ale cítila jsem, že ona to tak má, ona měla skutečně pocit, že já ji chci šidit, že jí chci lhát, že zrovna specielně s ní nechci jít na tu kávu atd. Ty poznámečky od ní o tom svědčily. Zatímco já jsem se třeba zcela upřímně omluvila a neviděla jsem v ničem problém, o nic důležitého jistě nešlo, to vím.
A tak jsem to nechala vyšumět, pozdravíme se, potkáme-li se, napíšeme si ke svátkům apod., víme o sobě.Je to jedna z mých známých, víc od toho nečekám a jsem v klidu.
květen 09, 2013 13:04
Zase jsem se něco přiučil o ženách. : Krakonoš
Jejich inteligence se prej měří počtem kamarádek na různý činnosti. smilies/grin.gif
A mně se furt někdo diví, proč chodim na Kudlanku. No přece kvůli celoživotnímu vzdělávání, universita třetího věku se to taky nazývá. smilies/grin.gif smilies/wink.gif
(Jinak jak praví David a Kolemjdoucí, nevidim žádnej problém v tom stýkat se dál se stejnou skupinou lidí s tim, že s jednim či několika z nich, se kterejma si nesedim, si vyměnim jenom pozdrav a věnuju se těm, který mě zajímaj a který nemaj potřebu mě shazovat. A tý kravičce bych vysvětlil, proč už se s ní nebavim. Možno třeba mailem. smilies/wink.gif )
květen 09, 2013 15:16
... : Hanna
Teda Marjánko...Jsem ženská, ale tohle mi přijde jako úplná kravina smilies/smiley.gif Já bych to neřešila, tak se s ní prostě nebav a ve společnosti mezi spoustou jiných lidí je přece snadné se věnovat někomu jinému. Takových pseudokamarádek ještě v životě potkáš ! Kdybys měla mít z každé takovouhle hlavu, tak ji máš dneska jak meloun smilies/smiley.gif!
květen 09, 2013 16:33
Krakonoši, : Giota
ale i ostatní - napsala jsem "trochu chytřejší", možná jsem mohla napsat i "trochu dospělejší", a i to by bylo nepřesné. Možná "trochu mazanější"? :-) Omlouvám se za formulaci, někdy člověka lepší termín nenapadne...
Ne, inteligence se počtem kamarádek neměří, ale dospělý člověk se neváže na jednoho jediného kamaráda, tak jsem to nějak myslela.
Jinak, Krakonoši, zcela souhlasím s Tvou radou - proč ztrácet čas, zdraví, dobrou náladu atd. s tím, který mne shazuje???
květen 09, 2013 17:02
kamarádka to není, : bb2
spíš zamindrákovaný upírek. Řekla bych nenech se vysávat, ale chápu, že když nechceš setkání s kamarády zatížit konfliktem, scénkou, tak se ti nemusí dařit tak úplně hladce se Evě a jejím nemilým projevům vyhnout. Navíc některé mrchy jsou skutečně tak rafinované, že to bodnutí ucítíš jen ty a když bys to začala probírat, bude se ona tvářit nechápavě a ty budeš za netýkavku.
Taky jsem se s tím setkala, mně se osvědčilo to co píše DavidX - nezájem, nevšímavost, pozdrav a nic víc, nereagovat na pokusy o přiblížení, na co taky, když víš, že v tu ránu zatne drápky, pověsí se ti na záda a poveze se s tebou. Ono jim to časem dojde a tak nějak, jak píše Iris, to vyšumí.
Není třeba se buď kamarádit, nebo nesnášet, u naprosté většiny lidí jedu na neutrál a jse spokojená.
květen 10, 2013 12:59
... : bb2
Jo, a kdyby patřila k těm méně chápavým a začala to nějak řešit, nebo dokonce v rámci kolektivu (obzvlášť nechutné), tak se do toho hlavně nenech zatáhnout, ublížila by sis. Mírný úsměv a "klid, Evi, všechno je v pohodě, žádný problém mezi náma, víme o sobě, viděly jsme se, mně to takhle stačí, víc nepotřebuju, ale jinak dobrý.."
květen 10, 2013 13:04
Přijde mi, že každá z nás máme : Aňa
nebo jsme měly nějakou takovou kamarádku aspoň jednou:-) Ono tě to časem stejně přestane bavit, bavit řešit, přemýšlet o tom a ztrácet tím čas...pobavil mě David X, že je v těchto chvílích rád, že není ženska smilies/grin.gif....je to fakt, chlap by tohle nikdy neřešil...je horší, že máte společné známé. Tam se s ní bav normálně, ale na ostatní věci bych pro ni měla míň a míň času a ona to pochopí a jestli jí bude smutno, tak to rýpání třeba i omezí:-)Moje mamka má takovou kamrádku bezmála 30 let...přesně takovou...:-)
květen 10, 2013 16:09
kamarádka : Tatunka
Taky jsem měla takovou kamarádku a přestala jsem se s ní bavit. Přesně jak píšete: neustálé útoky, vyvolávání pocitu viny, manipulace, neustálé jízlivé poznámky (co jím, co nosím na sobě, atd.) , které opravdu zabolí - rádoby vtipné - prostě manipulátor a tyran. Jesli s ní nemáte společného nic, kvůli čemu se s ní musíte bavit, tak jí odstřihněte. Já to udělala a ulevilo se mi a to jsem byla to poslední. Přede mnou to udělali jiní lidé taky. Prostě se to už nedalo vydržet.
Přeji dost síly. A co no to říkají ti vaši společní známí taky se do nich naváží nebo jen do Vás?
květen 10, 2013 16:30
Tatunka : xxx
je to směšné,když si někdo dává jako nick takové "zdrobněliny"jako
Tatunka, Petulka .... atd. :-) Ale pro gustu .....
květen 12, 2013 16:52
dodatek : xxx
správně: proti gustu....
květen 12, 2013 16:53
kdzž už sem píšeš, : Milá Marjáno,
tak máš asi potřebu něco řešit. Není úplně jasné, co, tak se budu trochu vyptávat.
Kolik dalších kamarádek máš?
Proč ti záleží na tom, co říká Eva?
Proč tě raní její invektivy? Co bzs od ni čekala?
Jak se zachováš, až tě poníží zítra?
Není důležité vědět, proč to dělá, je důležité si ujasnit, jak to máš s ní i se sebou ty.
CHápu, že tě to znervozňuje, že taková pijavice má nad tebou moc a ty se jí nedokážeš účinně bránit a vykašlat se an ni taky neumíš. Je to typ závislosti. Dobré je, že to není manželka:-) Taky se mi zdá, že už se jí bojíš. A proto ji neumíš odkázat do potřičných míst. Na tyhle pijavice je nejlepší, když nemají žádné obecenstvo. Ony se potřebují předvádět před ostatními. Ráda bych ti poradila: tohle nemáš za potřebí. Raději nic, než tohle. Ona se už nějaká další kamarádka najde, jen ji musíš uvolnit místo a nezabývat se plevelem...
květen 12, 2013 18:44
Marjánko : kim
říká se, že to jak se k nám lidi chovají je naše zrcadlo. Mám radost, když se mi podaří vztah i s kámoškou ukočírovat tak, abych byla spokojená a ona si uvědomila, že na mě si své ego pilovat nebude. Nejdříve jí asertivním hlasem, tedy klidným, bez ublíženým a pomalým, řekni konkrétní situaci, kterou ti ublížila a podle situace můžeš dodat, že se ti nechce věřit, protože to nemá zapotřebí, aby si na tobě léčila komplexy. Zdůrazní, že kámošky se k sobě takto nechovají, ale naopak jedna druhou ve společnosti podpoří. Naopak mezi čtyřma očima si řeknou vše co mají na srdci i na jazyku. Pokaždé, když se ti to během života podaří, ( těch lidi bude víc) budeš mít daleko lepší pocit, než je ignorovat. To je potom stejně napětí a omezení. Věřím, že si to srovnáš a ještě si hodně užijete.
květen 12, 2013 23:07
naštěstí : Kamila
jsem zřejmě také chlap... nerozumím tomu moc. Je jasné, co dělat a tady to řešit není třeba. I když jsou známí - no a co? Tak tam s ní prohodíš pár slov a půjdeš dál - v čem je problém?
květen 13, 2013 18:52

Powered by Azrul's Jom Comment
busy