MÁ SE KAMARÁDCE ŘÍKAT PRAVDA?
Pátek, 20 červenec 2012

Mám dlouholetou stejně starou kamarádku-romantičku, na které mi opravdu záleží. Ona pochází z města a já z malé "dědiny", kde jsou asi tři tisíce lidí. Nyní žijeme obě v menším městě. Všechno začalo tím, že byla po rozchodu s přítelem hodně smutná, na krku pomalu pětatřicítku, a tak jí někdo z okolí nabídl, že ji s někým seznámí. A to se stalo...

 

 

 

       Dotyčnému budu pro přehled říkat pan X. Protože pan X pocházel že stejné dědiny jako já, zeptala se mě, jestli ho náhodou neznám, a já ho samozřejmě znala. Ostatně, byl tam dost známý.  Byl rozvedený a jeho bývalá manželka dokonce u nás bydlela 5 let v podnájmu. No, řekla jsem jí nakonec, co o něm vím; nebylo to bohužel nic kladného, protože když byl mladší, byl to výstavní kus, který střídal holky jak na běžícím pase. Také jsem jí řekla,  že má finanční problémy, že se k bývalce nechoval hezky a uměl ji i zmlátit. A že bych s ním rozhodně nechodila a nedoporučuju ji ho.

 

       Půl roku moje kamarádka hledala dál a pak se s ním přeci jen dala dohromady. Jejich vztah trval necelý rok, pak se s ní rozešel, že nechce rodinu a ani se znovu ženit, atd. - byla z toho dost překvapena a nešťastná a zase nějakou dobu sama.

 

 

      Pak, když jsme u ní byli na návštěvě, se mě zeptala, jen tak, mimo řeč, jestli náhodou neznám pana Y, který pochází také od nás. Na to jsem ji jen řekla, že ano, ale vím jen to, že před 15lety bral drogy s moji sousedkou(dobře si je pamatuju, jak bývali oba zhuleni) a že jsou na tom dost bídně.

 

      Chvíli byl klid a pak se do mě pustila, že to snad nemyslím vážně, že jí to hned od začátku kazím, teď že bude myslet na ty drogy a nebude to ono, že i s panem X, před kterým jsem ji varovala, to nebyla pravda, protože na ni byl hodný. Pak mi teprve řekla, že její vztah s panem Y. je už v začátcích. Byla jsem z jejího chování překvapena a snažila jsem se jí vysvětlit, že je to stará věc a nevím, co s ním od té doby je.

 

      Pak ke mě na návštěvu přišel kamarád, který zná velmi dobře pana Y., jeho celé příbuzenstvo a také jeho bývalou přítelkyni, která ho nedávno vyhodila z bytu (exekutoři k ní začali chodit kvůli panu Y). Byl totiž podnikatel; jenže vždycky vybral zálohy na práci, prachy roztočil, práci neudělal, a kromě toho občas tuhle bývalku zbil. Pak jsem se totéž dozvěděla ještě z jiných stran. Přemýšlela jsem co  dělat, varovat jsem se ji už neodvážila po její bouřlivé reakci na ty drogy. Nakonec jsem něco řekla našim dvěma společným známým, že by ji mohly varovat místo mě.

 

 

     Jenže - moje kamarádka mi napsala, jak moc ji to mrzí, že roznáším lži o jejím novém partnerovi, který je úžasný, že mu 100% důvěřuje, že i ty drogy jí vysvětlil - a hlavně - že nic z toho není pravda, že ho vůbec neznám. Že jsem mohla mít šanci ho poznat a sama si udělat úsudek, ale že lidé jsou odporní a špatní a roznáší hloupé pomluvy. Že sice pan Y má problémy s penězi, ale to není jeho vina, protože za všechno může jeho bývalka atd. A hlavně: že toho mám nechat, že toho má dost, že jí kazím radost, když ona je teď tak šťastná a tohle ode mě nečekala. Že sice věří, že jsem jí vědomě nechtěla ublížit, ale že to dělám.

 

 

     Napsala jsem jí jen, že jsem si pro ni vždycky přála a přát budu jen to nejlepší a že doufám, že bude mít všechno tak,  jak to sama chce. Ale - teď jsem z toho smutná, protože vídím, jak se řítí do propasti s panem Y, který je úplně jako přes kopírák s panem X. snad ještě o něco horší.

 

     Nemůžu nic dělat a ještě jsem asi ztratila naše přátelství. Anebo neztratila? Co myslíte?

KAROLINA

 

 

 

 

Komentáře
... : deeres
MÁ SE KAMARÁDCE ŘÍKAT PRAVDA? Jak které, tady té momentálně není rady ani pomoci, protože je ve vleku hormonů, slepá a hluchá. Zatím! Ale nejspíš přijde doba, kdy tě bude potřebovat.
červenec 20, 2012 10:06
... : mia
jestli dobře počítám, tak kamarádce bude nějakých sedmatřicet. V tomhle věku už se slušnej chlap hledá hůř, tak určitá část žen než aby byla sama, sáhne i po chlapovi, o kterýho by dřív nezavadila. Zažila jsem to u rozvedené kamarádky a ještě asi dva , tři příklady mám okolo. Přesně, jak píše Deeres, teď má klapky na očích i uších , ale prozře a pak Tě bude potřebovat. Divím se, že raději nehledá chlapa s dítětem ve vlastní péči než nějakou pofiderní existenci.
červenec 20, 2012 10:27
... : Sandra.
Milá Karolíno,
já se tvé kamarádce nedivím, že je z tvého chování rozčarovaná. O jejím partnerovi máš informace minimálně z druhé ruky, nebo 15 let staré (a to, že někdo kouřil ve 20 trávu skutečně absolutně nic nevypovídá o tom, jaký je z něj člověk v 35) a stejně ti to nebrání v tom, abys organizovala druhé, aby jí ty drby o jejím partnerovi donášeli. Co jako čekáš, že ona udělá? Že se na něj vykašle, protože tobě o něm někdo, kdo zná jeho bývalku něco říkal?

Já bych od své kamarádky čekala to, že se bude snažit mého partnera poznat. Osobně, ne skrze sbírání informací jedna paní povídala. A že pokud se jí na něm něco nebude zdát- poté, co si dá tu práci s tím, ho poznat a dát mu šanci- tak že mi to řekne, ale že i přesto bude respektovat moji volbu. A že pokud si rozbiju čumák, tak že tu bude pro mne a ušetří mě poznámek typu- já jsem ti to říkala.

Zkus popřemýšlet, třeba ještě není pozdě na nějakou omluvu...
červenec 20, 2012 11:49
Sandra : -doktor-
Sandro neznám Tě,ale nevím co si mám o Tvém komentáři myslet.To co jsi napsala myslíš vážně?Kája jednala jak ji velelo svědomí a chtěla kamarádce pomoci,tak si ještě jednou přečti její zpověď apak suď.Promiň.
červenec 20, 2012 13:54
... : Sandra.
Doktore, já Karolínu nesoudím, na to jí dost dobře neznám. Jen jsem jí napsala, jak to asi může vnímat její kamarádka, která si konečně ve svých více než 35 letech našla chlapa (už druhého!) kterého jí Karolína zkritizovala, aniž by ho důkladně znala. Nepsala jsem to tu proto, že jsem si dneska ještě neměla do koho zaprudit, ale proto, aby Karolína popřemýšlela jestli je nejvhodnější sbírat o partnerovi své přítelkyně drby a pak jí je tlumočit (navíc ještě skrze další lidi) Ano, možná má Karolína pravdu, možná je ten chlap opravdu gauner, ale její kamarádka na to musí přijít sama. Protože je jednoznačné že se s ním nerozejde (Ty bys to udělal? Nechal bys člověka, do kterého jsi zamilovaný jen proto, že by ti někdo řekl- hele, doktore, Karolína mi říkala, že se vídáš s Božkou, ale poslyš, ta Božka není úplně holka do života, Novák a Vomáčka říkali, že prej se ke svýmu poslednímu starýmu chovala hrozně, dokonce ho prej mlátila, nebo něco takovýho) a akorát bude na Karolínu naštvaná, protože bude mít pocit, že jí to štěstí nepřeje.(Zvlášť proto, že Karolína jí varovala i před tím předchozím klukem, který se její kamarádce jevil i po roce jako hodnej kluk.)Ono ne všechno, co lidi říkají, je pravda. A také někteří lidé rádi zkreslují skutečnost tak, aby oni vypadali jako ti dobří a někteří jiní si ty získané poznatky ještě trochu přibarví...takže já bych s takovýmito informacemi zacházela velice, velice opatrně.
červenec 20, 2012 14:52
Karolino, : Magdalenka
kdybych viděla, že si kámoška, která chce vážný vztah, nabalila nějakého blbce, tak bych jí to řekla taky. Protože mi na ní záleží. Hlavně, pokud by se mě zeptala na názor. Myslím, že ti na ní opravdu záleží a trápíš se kvůli ní ne kvůli sobe. Ale jak určitě sama víš, komu není rady, tomu není pomoci, hlavně když je zamilovanej. Takže kamarádce nic nevymlouvej ani ji nepřesvědčuj, svůj názor si řekla, to je jasné, že se zlobí, když jí bereš iluze a bortíš pohádku, kterou si vysnila. Možná zůstane kamarádkou, možná nezůstane, takový je život... Ale určitě nebude důvodem to, že jsi sí řekla o minulosti dotyčných pánů
červenec 20, 2012 15:43
Sandro : Iris
..a kamarádka ať se tedy neptá, poznává si chlápka sama na vlastní riziko a Karolinu nechá na pokoji, ne?
červenec 20, 2012 15:47
Myslím, že chyba je u obou. : Sinix
Karolína to měla podat přímo jako starou záležitost a zdůraznit, že nemá aktuální informace, popř. že informace jsou z druhé ruky. Její kamarádka se zase nemá ptát, pokud nechce znát odpověď.

Ať tak, či tak, rozhodopádně bych to zohlednil při příštím dotazu... smilies/wink.gif
červenec 20, 2012 16:11
Sandro, : Sidon
možná máš i kousek pravdy, v tom JPP,,ale pokud si přečteš, co píše Karolína "pořádně", tak ono to není jenom to jedna paní povídala, ona to povídala o svém bývalém muži jeho bývalá žena, když bydlela 5 let u Karolíny v domě. Jistě jí řekla i něco "navíc", ale pochybuju, že by si všechny ty "špatnosti" na svého bývalého vymyslela. No, a komu říkat pravdu, když už ne kamarádovi/cs ? Mohla jí to podat v tom smyslu, jak to říká Sinix, prostě jí jen říct, co slyšela, a já mám zato, že jí to tak nejspíš i řekla, ale té kamarádce se to prostě "nehodí", ono se daleko líp poslouchá to, co jí šušká ten její "krasavec" do ovárku, vždyť je přece tak "milý" ! Člověk se zase tak moc nemění, takže si na to, co je ten její zač, asi dříve, nebo později, přijde sama.
smilies/cool.gif
červenec 20, 2012 18:41
... : Sandra.
Iris, já myslím, že už se neptásmilies/smiley.gif

Sidone, a vidíš to, zrovna informace od bývalky bych brala obzvlášť s rezervou. Ono když si poslechneš dva jedince z páru po rozchodu, jak popisují jejich vztah a zejm. konec toho vztahu, tak obvykle uslyšíš dva naprosto odlišné příběhysmilies/smiley.gif
červenec 20, 2012 19:42
Povedená.. : Ředvička
..vesnice.. smilies/cheesy.gif
červenec 20, 2012 21:38
nojo vesnice, : alena puntíkovaná
tam i kdybys byl svatej, místní drbny na tobě vždycky něco najdou. A nositele špatných zpráv nemá rád nikdo. Spíš bych to tý kamarádce odala tak, že osobně dotyčného moc neznáš, ale ať si dá radši (ta kamarádka) bacha na tohle a na tohle, neboť se povídá, že.....radši dvakrít měřit a jednou řezat.
červenec 21, 2012 05:17
Sandro : kim
každý chlap to co dělá první to dělá každé. Naopak, vždycky bych se ráda dozvěděla jak se žilo ve vztahu bejvalce. Ten kdo chlastá, je na ženské, nebo agresivní tak vtom pokračuje. Důležité pro mě v životě taky bylo, když jsem si hledala práci, zajímalo mě jak se to místo uvolnilo. Je to hodně podobné.
červenec 22, 2012 00:02
... : deeres
Bohužel, stejný vzorec chování se často vyskytuje i u žen, opakovaně se zamilovávají do nevhodných partnerů, kteří jsou kopií bývalých. A kamarádka-romantička, je asi jedna z nich.
červenec 22, 2012 08:25
Sandra : -doktor-
......myslím si,že vědět a neříc a čekat,že kamarádka sama příjde na to,že.....,tak to rozhodně není ke kamarádovi/kamarádce nefér a mohlo byt na vše pozdě i na její štěstí.
červenec 22, 2012 14:48
deeres : kim
souhlasím se vším co jsi napsal, ale vy muži měníte sice stejný typ za poněkud čerstvější zeleninu, kdežto my ženy od určitého věku už jen za tu plesnivou. Devadesát procent chlapů jde do mladší. Vidím ten sexuální druh rozkoše u starších pánů, kteří mají stříbro na hoře a mysli si zlato dole a provozují kouking. Jsou to pohledy na mladé holky a z těch očí se dá vyčíst touha" chcem sa z těba napitˇ " No našla se i jedna mladá kolegyně a na jednoho takového zavolala. Vlas šedivý oc.s lenivý strejdo to není nic pro mně.
červenec 22, 2012 16:23
Deeres : alik puntik
nenímuž a tak takové vci nedělá
červenec 22, 2012 16:29
... : Mikin
Nejlepe to podle me vystihl Sinix.
Ja bych dal na primou otazku primou odpoved, ale zduraznil bych, ze to jsou stare informace. Na nejake vycitky bych proste odpovedel: kdyz nechces nic vedet, tak se neptej. A celou zalezitost bych tim uzavrel.
At si kazdy zorganizuje svuj zivot sam....
červenec 22, 2012 18:28
Richtig, Mikine, máš recht, : Sidon
nevím, jak moc berou to "kamarádství" ženy, ale pokud se mě můj kamarád na něco zeptá, tak mu odpovím podle pravdy to, co o té věci vím a řeknu mu, jak jsem k té informaci přišel, ať si ji "zpracuje" sám. Jenže tady v tomto případě Karolíny a její kamarádky, je to trošku jinak, já myslím, že to jejich "kamarádství" nebude tak horké, spíš bych řekl, že jsou dobré známé. Ono je to vůbec jinak v tom kamarádském vztahu mezi klukama(chlapama) a mezi holkami(ženami). Docela dobře to vystihuje ten vtip o tom, jak se manželka vrátí ráno domů a říká manželovi, že spala u kamarádky, ale po manželovu zavolání asi deseti jejich kamarádkám, to všech deset popře a řekne, že u ní nespala. Kdežto když se to stane naopak a pak zavolá manželka deseti nejlepším kamarádům manžela, tak jí sedm z nich odpoví, že ano, že u nich spal a tři jí řeknou, že u nich ještě spí. Samozřejmě legrace, ale myslím, že to dobře vystihuje tu situaci.
červenec 22, 2012 19:01
Sidone : Mikin
souhlasim. Rict nekomu ohleduplne, kratce a strucne pravdu obvykle zadne skody nenadela.
Zasahovani do cizich zivotu a intriky naopak ano.
červenec 23, 2012 04:44
Žena myslí jinak. : Pepa Kouba
Většina žen je přesvědčena že toho chlapa předělá. A malér je tu.
Malý příklad: Sloužil jsem na vojně, v místě kde bylo 1000 vojáků a asi 10 děvčat k mání.
Můj kamarád byl pro ženy magnet. Těch 10 děvčat stihl dostat do postele za jeden rok. Co mne ale šokovalo. Když "chodil" s číslem 1, ostatních 9 se semklo v pevný šik a pomlouvaly oba.
Když si namluvil č.2 jednička se sklamaně připojila k ostatním a cupovala párek snimi a tak to šlo až padly všechny "za vlast" .
červenec 23, 2012 08:05
Zamilovaná baba : Zdena
nevěří ničemu, co se ji ke sluchu dostane, on ten štramák ji to všechno vysvětlí tak, aby bylo všechno v pořádku. Po čase přijde na to, že je všechno nějak jinak. Ale je fakt, že když už dopředu člověk ví o něčem, co není v pořádku, tak se na to soustředí a obvykle objeví a pokud mu to vadí, tak jde ze vztahu, pokud nevadí tak se jede dál. Něco podobného jsem zažila a už bych to nikdy nechtěla. Jedna kamarádka mi vyslepičila všechno, druhá nic. Pak jsem měla za zlé té co nic neřekla, že měla mluvit. Je to už pryč a tak je to jedno.
červenec 23, 2012 13:36
Já to beru tak : KK
že pokud se někdo ptá na můj názor, tak nemůžu nést odpovědnost za to, že se mu ten názor nelíbí. Stejná situace je zřejmé z dopisu - jak v případě pana X, tak v případě pana Y se dotyčná kamarádka Karoliny výslovně zeptala, co o nich ví nebo si myslí... Jestli Karolína zdůrazila, že má info z druhé ruky, případně staršího data, to sice úplně z dopisu nevyplývá, ale věřila bych, že tohle nezapomnela dodat.
Podle mě se kámoška chová jako puberťačka, no možná ještě hůř. Hlavně v tom, jak Tě obviňuje z toho, že jí ubližuješ. Osobně nevím, co ublíží víc, jestli nepříjemná pravda nebo nějaká ta milosrdná lež, ono je to kolikrát ve finále úplně jedno, protože stejně budeš ta špatná Ty, dokud si ona neuvědomí, že je zodpovědná sama za sebe.
červenec 23, 2012 14:51

Powered by Azrul's Jom Comment
busy