OMLUVA Z RODINNÝCH DŮVODŮ
Úterý, 17 duben 2012

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, na jak dlouho mohu nechat dítě doma z rodinných důvodů - aniž bych musela učitelce vysvětlovat, že potřebujeme jet pryč. Děkuji za odpověd, INGRID

 

 

 

Milá Ingrid,

 

     nejlepší by bylo se podívat na web školy, do které dítě chodí. Pravděpodobně by tam měl být "Vnitřní řád školy", ve kterém by mělo být vše i o absencích - omluvených i neomluvených. Ale většinou bývá maximální doba, po kterou se může žák uvolnit z rodinných důvodů, jeden týden, respektive pět dnů.

 

 

 

Komentáře
Nejlepší je : Sinix
domluvit se s jeho třídní(-m) učitelkou/učitelem. Zejména pokud nemá větší problémy s prospěchem, nedělají problémy. Občas ve školním řádu bývá, že se o dlouhodobější uvolnění ze školy musí požádat vedení školy. Nechápu, proč s tím chceš dělat takové tajnosti. Je to i slušnost, řádně omluvit a vysvětlit nepřítomnost žáka ve škole.
duben 17, 2012 21:48
... : bb2
Nerozumím, co je neslušného a neřádného na vysvětlení "z rodinných důvodů omlouváme nepřítomnost dítěte ve škole, s úctou rodiče"?

Učitel musí posoudit jen délku nepřítomnosti, na jak dlouho si dítě může dovolit vypadnout z učebního rytmu. To je samozřejmě individuální, ale jistá minimální hranice musí být stanovena, protože rodina bez ohledu na prospěch dítěte prostě občas musí někam jet a vzít dítě ze školy.

Až nad tuto hranici se posuzuje, zda se dítěti volno povolí, proto je pak dobré přidat víc informací.

A právě na tu minimální hranici se Ingrid ptá. Znáš ji? Já vím jen to, že to určoval školní řád, který jsme jako rodiče dostávali na začátku školního roku na ZŠ k podpisu, a na začátku studia na gymplu taky. Bývá i na webu školy, tak se, Ingrid, mrkni.

U nás to bylo tuším 2 dny jen s omluvou rodičů i zpětně, od 3.dne musela být omluvenka od lékaře, nebo třídním učitelem předem schválené volno, do 5 dnů. Delší jak týden (5 pracovních) povoloval ředitel, šlo většinou o zahraniční pobyty, zájezdy k moři apod. na konci a začátku školního roku.
duben 17, 2012 21:59
V podstatě je to tak , : Ivča
jak píše bíbí.Mělo by to být ve školním řádu. Akorát třeba u nás, pokud je těch "rodinných důvodů" a omluv typu "zaspali jsme" do měsíce povícero, začínáme strašit výchovnou poradkyní a sociálkou... Většinou to zabere... Jinak, pokud nejste ,co se týče docházky, problémová rodina, není důvod, proč by škola nevyšla vstříc...
duben 17, 2012 22:13
Pokud by se jednalo : Sinix
o (dejme tomu) 1 - 2 dny, tak by to takhle určitě stačilo. Ale vzhledem k tomu, že Ingrid zjišťuje kolik maximálně dní... Pak by se slušelo zajít za učitelkou (resp. učitelem) a říct (např.): "Dobrý den, rádi bychom jeli od ... do ... k moři. Mohli byste ji, prosím, uvolnit? A stačí vám obyčejná omluvenka, nebo mám o uvolnění požádat vedení školy?

Rozhodně je to slušnější než se na 1 - 2 týdny jen tak vypařit a pak se objevit prostě jen s omluvenkou "Rodinné důvody", nemyslíte?
duben 17, 2012 22:58
Sinixi, takových situací můžeme vyfantazírovat spousty, ale nevíme, zda šlo o 2 týdny, že ne? : bb2
ano, Ingrid se ptá, kolik maximálně dnů - tj. ptá se právě na tu "legální" lhůtu, o které jsem mluvila

proč z toho dělat něco víc a sepisovat si tu pozdravy a věty, které by Ingrid měla vyslovit, když nevíme, zda je to vůbec třeba

Třeba jedou na pohřeb z Aše do Znojma, no.
duben 17, 2012 23:24
... : Ingrid
všem děkuji za komentáře a za rady abych to upřesnila jsou to dva dny a s učitelkou nemám dobré vstahy a paní ředitelka jí jde na ruku takže mám strach že když jí povím důvod že to zamítne a proto ho nechci uvádět prostě bych napsala z rodinných důvodů a potřebuji vědět jestli to jde
duben 18, 2012 12:50
Ze školního řádu základky naší městské části - : Myška
Z vyučování uvolňuje žáka vyučující nebo třídní učitel, na 1 – 3 dny třídní učitel, na více dní ředitelka školy. Uvolnit lze na základě předem předložené písemné žádosti rodičů.

duben 18, 2012 13:09
No, Ingrid, : Sinix
to ti může zamítnout stejně. Stejně se s ní musíš dohodnout - předpokládám, že ten "rodinný důvod" nebude nemoc. Jinak by po tobě chtěla potvrzení od lékaře. Minimálně se na ten důvod může zeptat. Proč nemáš s učitelkou dobré vztahy?
duben 18, 2012 14:27
Ingrid, : bb2
podívej se na web školy, na školní řád, tam se dozvíš, kolik dnů můžeš omluvit nepřítomnost dítěte ve škole jen z rodinných důvodů, bez žádosti o uvolnění a bez potvrzení lékaře.

Sinixi, proč nemá dobré vztahy s učitelkou nepotřebuješ vědět k tomu, abys Ingrid poradilsmilies/smiley.gif
duben 18, 2012 14:51
Bb, : Sinix
nepotřebuju. Ale když Ingrid řekla A, tak jsem se zeptal na B, to je vše. Mysli si třeba, že u mě na chvíli zvítězila zvědavost. smilies/wink.gif Ale jinak je mi to jedno, jen v tom vidím příklad, proč je lepší mít s lidmi dobré vztahy. Nemusí to být vina Ingrid, ale může (abychom se vyvarovali další půlhodinové debatě na téma "Vliv ledních medvědů na korozi zemské osy"). Na druhou stranu, člověk se pak nemusí tolik bát se na ně obrátit, když něco potřebuje. Je zbytečné to pitvat do posledního šroubečku. Radit tady celkem až tak není co. Prostě se musejí domluvit, jinak to nejde. Docházka na ZŠ je povinná, něco upravuje zákon, něco školní řád a zbytek záleží na dané škole (učiteli, či řediteli).

Toť vše. smilies/smiley.gif
duben 18, 2012 15:31
Ingrid, : Ivča
tak to napiš rovnou mailem nebo dopisem ředitelce. Uveď jen rodinné důvody, víc vysvětlovat nemusíš a jsem si jistá, že ti bude vyhověno. Nevím jak na jiných školách, ale naše vedení se snaží rodičům maximálně vycházet vstříc...škol je hodně a dětí málo.... smilies/wink.gif
duben 18, 2012 17:39
Případně : Macesska
se můžeš informovat na České školní inspekci, ti by v tom měli mít jasno a škola by měla jejich "návody" respektovat.
duben 18, 2012 19:41
Sinixi, : bb2
pojem "dobré vztahy" si každý vykládá jinak a téměř nikdo nepřipustí, že svým jednáním ty dobré vztahy kazí. Dost pravděpodobně i ty, stejně jako já, se domníváš, že svým jednáním přispíváš k dobrým vztahů s osobou XYZ, a dost možná i váš vztah považuješ za hezký, přičemž vztah té osoby k tobě (ke mně) je přitom jen neutrální až zdrženlivý, možná k nám dokonce cítí lehkou nechuť, mírné nesympatie, které nedává najevo, takže nemáme šanci poznat, že náš vzájemný vztah není až tak dobrý, jak se domníváme :-)

Právě pro tyhle případy, pro tyto variace, kterých je nekonečně mnoho, existují jednotící oboustranně akceptovatelná pravidla. Těch se mohou přidržet všichni, ať už mají vztahy dobré, neutrální nebo nedobré, a nemusejí si komplikovat běžné lidské situace přemítáním o tom, zda mají mezi sebou dost hezký vztah, a když ne, tak proč.

No a Ingrid se na jedno takové jednotící jednoduché pravidlo ptala - a my jí poradili, kde ho najít. Toť, myslím, vše, co čekala :-)
duben 18, 2012 20:24
... : Ingrid
abych to upřesnila , žiji na maloměstě a učitelům vadí že nosí v 2 třídě dvoucentimetrového nagelovaného ježka smilies/grin.gif je to známka fetˇáctví a pankáčství jak mi bylo řečeno a já jsem dosti prchlivá osoba takže si možná někteří umí představit co následovalo když kluk přišel s brekem domů s tím že si musel učes smýt tak jsme skončily v ředitelně a já se dosti pohádala s učitelkou i ředitelkou a nadala jsem jim smilies/smiley.giftakže to je ten důvod proč nechci nikoho prosit o uvolnění ale prostě jim to oznámit jedeme na prodloužený víkend a jaké pak co pak na jejích internetových stránkach bohužel školní řád není ale skusím inspekci jak mi poradila Macesska díky
duben 18, 2012 20:41
... : bb2
no to se nedivím, ale ani mě to nepřekvapuje, tyhle metody se na malých městech a obcích ještě drží, řešit by to měli z druhé strany - dílem výchovným působením ve smyslu, že zajímavý účes nedělá ještě zajímavou osobnost, dílem přes rodiče - jenže někdo nechce být ani tak pedagog, pro někoho je mnohem jednodušší se vyřádit na tom dítěti, trošku ho potupit

nic na tom nemění můj osobní postoj, že do školy, do druhé třídy, gel na vlasy malého kluka nepatří
duben 18, 2012 20:56
Přesně tohle jsem si myslel. : Sinix
No jo, ono někam přijít, někoho seřvat a připadat si pak jako těžké king je jedna věc. Tak to budou určitě celí žhaví vás někam pouštět - to je zase věc druhá. smilies/grin.gif smilies/grin.gif

No jasně, školní inspekce, to je ono! A když to nepomůže, tak to poženeme až k prezidentovi! A když ani to ne, tak do Štrasburku s tím!! smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif Jestli ono nebylo zpočátku lepší (když už musíte klukovi gelovat vlasy), mu říct: "Venku si to nos, ale do školy to netahej." Vlk by se nažral, koza by zůstala celá a vy byste teď nemuseli řešit, jak to zaonačit, abyste mohli vypadnout už v pátek. Tohle bude určitě školní inspekci zajímat. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
duben 18, 2012 22:24
Bb, : Sinix
samozřejmě máš pravdu. Nicméně říká se, že myšlenka je svobodná a já lidi neposuzuji podle toho, co si myslí, ale podle toho, co říkají, dělají a jak se ke mně chovají. Pokud se ke mně dotyčný chová slušně, beru to jakože OK a nepitvám to. Beru to stejně, i pokud mi nic nevyčítá. Věřím, že to většina lidí má stejně.
duben 18, 2012 22:34
Mě by zase mooooc potěšilo, : Krakonoš
kdyby se školy přestaly starat vo účesy svejch žáků (což se pěkně naučily v padesátejch a za normalizace) a začaly se konečně věnovat vzdělávání. Ale nakonec je to pro naší společnost tak typický (a prolezlý do všech ouředních procedur, lejster, žádostí, jednání....): Forma je přece důležitější neš vobsah. Dyk vo tom zpívali už V W (neplíst s Bártovou sektou) - Šaty dělaj člověka. smilies/wink.gif
duben 19, 2012 09:51
... : Ingrid
souhlasím s Krakonošem a taky přesně v tom smyslu jsem to taky řekla ve škole což se jím asi nehodilo do krámu smilies/smiley.gifon totiž syn není žádný grázlík a učí se dobře tak proč se starat o to co má na hlavě on i druhák chce zamachrovat před spolužačkama cool učesem tak proč ho kvůli tomu hned trestat a ponižovat a jako king jsem se rozhodně ani necítila a ani jsem se tak nechovala jen mi vadí že se ještě v této době musím setkat s tím že někdo malého kluka persekuuje kvůli učesu a na stránkách školní inspekce jsem bohužel nic o omluvenkách nenašla ale to nevadí stejně díky za tip a pro Sinix-já si vždy svoje spory řeším sama mám pořádně prořízlou pusu a rozhodně bych naše laxní ůřady nezatěžovala smilies/grin.gif taková jsem a nebudu se za to nikomu omlouvat rodiče mě tak vychovali a já chci aby i mé děti věděly že si nesmí nechat od nikoho nic líbit
duben 19, 2012 10:26
bože, zase ta normalizace a 50.léta : bb2
tak teď holt kdyby si prvňáček donesl do školy fialové číro, tak se k tomu nebudeme vyjadřovat, abychom nenarušili osobnost pučícího génia, když máme tu demokracii.
A co Británie a jiné země, tradičně demokratické, kde mají nějaké meze i pokud jde o oblečení, účes, že by podvratná činnost komunistů?

Nemluvíme o patnáctkách v prváku na střední, dokonce ani o druhém stupni základky, asi bych neřešila nagelovaného ježka v sedmičce u 13letého kluka. Ten už by měl mít povědomost o prioritách,a alespoň teoreticky základní hodnotový žebříček srovnaný.
První druhá třída, to jsou 6-8 leté děti, malé na to, aby je nerozptylovalo od slabikáře to, že Honzík chce machrovat na holky coooool účesem.

Samozřejmě, že to, co udělala učitelka, je obyčejná šikana a pedagogické selhání. Proto jsem psala o výchovném působení, o zdůraznění toho, že cooool účes neznamená ještě supermana - nikoli o trestu.
duben 19, 2012 12:25
No právě; : Sinix
(jen drobná poznámka: prvák, druhák atd. jsou na střední, na ZŠ je to první, druhá třída apod. - ale to je jen na okraj)

myslím, že osmiletý kluk má na gelování vlasů a na machrování před spolužačkami dost času. Já bych také své dceři nedovolil jít do školy nalíčená. Prostě tyhle věci do školy nepatří. Ale jde ještě o jednu věc: O princip. Učitel je pro dítě totéž, co pro dospělé nadřízený. A šéfové se poslouchají, tak je to zařízené. A je dobré, když se naučí s nadřízenými vycházet. Leccos to pak usnadní. V životě se s ním taky nikdo mazlit nebude.

Prořízlá pusa, je sice fajn, Ingrid, ale dospělý člověk musí občas zvážit, jestli se vyplatí bojovat o takovou hovadinu a co mu to do budoucna přinese. Viz teď. Užij si svého vítězství... smilies/wink.gif smilies/grin.gif Leccos je lepší řešit spíše diplomaticky, než prořízlou pusou. (Miluju francouzštinu. Člověk říká sprosťárny a ono to zní, jako když recituješ báseň smilies/grin.gif smilies/grin.gif)

Bb, jako šikanu máš na mysli, jaký příšerný trest ho potkal?? smilies/shocked.gif Já tam vidím, že si to musel umýt, nic víc. Ani žádné pedagogické selhání nevidím, sorry. smilies/undecided.gif
***
duben 19, 2012 12:46
Sinixi, : bb2
učitel nemá dítěti co mýt hlavu, obzvlášť, pokud ta hlava není špinavá, páchnoucí apod., a i v tom případě má především volat rodiče a upozornit je na problém a domluvit, aby zjednali nápravu, čili dohlédli na čistotu dítěte.
Ne popadnout dítě a umýt mu čistou hlavu jen proto, že má na vlasech trochu gelu a účes, se kterým učitel nesouhlasí.

Je to úplně stejné, jako kdyby tě šéf popadl za límec, odtáhnul na toalety a tam ti vrazil hlavu pod kohoutek s výkřikem "Sinixi, sakra pochop už, že vystajlovaná patka, fixovaná lakem, je v téhle firmě nepřípustná!!"

(drobné poznámce nerozumím - kde jsem použila výraz prvák ve spojení se ZŠ? vidím jen tu větu o prváku na střední)
duben 19, 2012 13:24
Bb, : Sinix
ale no tak. Možná to bylo trochu ráznější, připouštím, ale na druhou stranu, když máš před sebou smečku 30 vlčat, tak musíš být občas trochu tvrdší, jinak ti polezou po hlavě.

Šéf tě sice za límec nepopadne, ale upozorní tě na to. A když neposlechneš, můžeš přijít o prémie, nebo pokud je to nějaká opravdu prestižní firma, tě můžou upozornit na možnost výpovědi a pak tě i vyhodit. Tak co je horší: Umýt si hlavu, nebo přijít o práci? Opravdu to chceš srovnávat??

Drobná poznámka vůbec nebyla mířena na tebe, ale na Ingrid; nicméně teď vidím, že to byla misinterpretace: viděl jsem tam výraz druhák, ale tam se jedná o druháka - žáka 2. třídy, ne o druhák jako 2 třídu. Takže pardon, beru zpět. smilies/wink.gif
duben 19, 2012 13:44
... : bb2
Nesouhlasím. Tvrdší přístup kdyby ubližoval,to ano. Kdyby kradl - tak po prvnim upozorneni a po zjisteni situace, zda se neco nedeje v rodine apod. Ale za to, ze ma na hlave trochu gelu?? tam je naopak na místě vychovávat jinak, aby dítě vůbec chápalo o co jde. Je to špunt, není čas na trest, nic neprovedl. A promiň, ale když učitel, autorita, jak říkáš, zneužije svého postavení a síly, prostě své převahy, kdy ještě díte fyzicky zmákne, k tomu, aby mu smyl nevhodný účes, je to trapné pedagogické i lidské selhání.
Trapné proto, že o 5 let později už by si to k němu nedovolil, ani ten kluk by mu to nedovolil. A nemůže se paní učitelka moc divit, až za 5-6 let sedne na židli na napínáček, bouchací kuličky nebo něco podobného.
I když je těžké v tomhle směru působit na dítě, když rodiče ho v tom podporují.

Ale beru na vědomí, že ty by sis radši nechal od šéfa vytahat uši a ošplouchnout pod kohoutkem na toaletě hlavu, čili bys snesl ztrátu lidské důstojnosti, než abys riskoval ztrátu zaměstání. No umím si představit, že bych to snesla taky, třeba mít 7 dětí, být na ně sama, výživné žádné...to pak člověk snese leccos.
duben 19, 2012 14:04
já když čtu : mura1
tyhle debaty, tak jsem docela ráda, že už v tom školství nejsem smilies/smiley.gif
duben 19, 2012 14:49
Muro, : Sinix
já bych nemohl dělat učitele. Troufám si říct, že učitel má mnohem tvrdší chleba než řidič... smilies/wink.gif
duben 19, 2012 14:58
No, : Krakonoš
von každej má asi jiný pořadí věcí, který nepatřej do školy. Přiznám se, že gel na palici ani líčení na xichtu (a to ani na ZŠ) na mým žebříčku nepatřičností nejsou na bodovatelnejch pozicích. Snad mi to pánbůch vodpustí. smilies/smiley.gif

duben 19, 2012 15:18
Většina škol : Ivča
má ve školním řádu něco jako :Žáci chodí slušně a čistě oblečeni a upraveni. Málokterá škola si dnes dovolí nějak radikálně nařizovat, co konkrétně děti smějí a nesmějí nosit. Jak nás jednou upozornil jeden inspektor: Škola je služba rodičům a rodiče si vybírají, které její služby chtějí využít (mimochodem, pokračoval:pokud rodiče nechtějí, aby dítě dělalo úkoly, dělat je nemusí....!!!!)
Mně osobně se nelíbí, když moje prvňačky chodí do školy s nalakovanými nehty. Slušně jim řeknu, že do školy je to nevhodné, ať se tak zdobí doma,ale do školy ať se odlakují. Většinou mi vyhoví. Jedna holčička, aby splnila mé přání , si je jednou oškrabala, protože doma neměli odlakovač a ona se chtěla paní učitelce zavděčit...
Ale NIKDY bych nesnižovala důstojnost dětí tím, že je strčím pod kohoutek, nebo jim ty ruce odlakuji vlastním odlakovačem, jako to dělala jedna kolegyně.. I když jsou malí, je třeba zachovávat určitý respekt vůči jejich osobnosti. Jsem na ně metr, za lajdáctví nebo lumpárny je setřu jak špinavou tabuli, ale nikdy bych je neponižovala. Já jsem ten, kdo je tam v době vyučování za jejich mámu, ke komu mají mít důvěru. Pokud mám výhrady, promluvím si s jejich rodiči, to oni jsou za ně odpovědní a vedou je k nějakým návykům a vnímání světa. Dětem vysvětlím, jaké věci se líbí mně, ale nikdy si nedovolím kritizovat před nimi jejich rodiče a to, co dělají, jak rodina žije, jak se češou, oblékají, jaké mají životní priority.. Zažila jsem kolegy v tomto vstřícné i nekompromisní a vím, že mnoho těch nekompromisních zrovna prezentaci škol na veřejnosti moc nepomáhá.... smilies/undecided.gif


duben 19, 2012 19:51
Tak kdyby ucitelka umyla memu diteti hlavu : giussi neprihlasena
tak bych ji pak prisla zase ja umyt ucitelce. Pokud se ji to nelibi, tak ma nejdriv kontaktovat rodice a domluvit se. Je neco jineho, kdyby mi zavolala a rekla: "Pani Neprihlasena, ja si myslim, ze gel do vlasu u druhaka se opravdu nehodi. Je to jako kdyby holky z jeho tridy chodili do skoly namalovane. Nechme deti byt detmi, na dospelost maji jeste cas. Uz se predvedl, spoluzaci videli, ze ma super uces, tak by zase mohl chodit normalne, co myslite, neslo by to?"

Me teda osobne gel na vlasech druhaka nevadi, ale budiz.

Myslim, ze takhle bych se jako rodic ani nemohla moc urazit nebo rozcilit. Ale umyt decku vlasy podle me melo jen jeden cil a to ponizit. Mne podobne ponizili jednou na tabore, kdyz se mi podivali DOVNITR do usi a mela jsem tam nejaky maz. Musela jsem si potupne pod dozorem vymyvat radne usi. Dnes se samozrejme uz miti usi vevnitr nedoporucuje, protoze maz tam ma svoji funkci, ale hlavne, ze si vedouci smlsla.

Podotykam, ze ja kdybych mela syna, bych mu taky ve druhe tride nedala na vlasy gel, ale tohle je opravdu vec rodicu. To by zase ve skole mohly zacit merit delku sukni.
duben 19, 2012 21:19
Melo tam byt : giussi neprihlasena
mohli zacit merit delku sukni. I kdyz je skolstvi feminizovane, tak nejaci ti chlapi tam porad jeste jsou. smilies/grin.gif
duben 19, 2012 21:22
aniž bych měla : mura1
nějaké výhrady vůči gelům na vlasy, v zásadě je mi to šumák, ale ingrid nepíše, že mu učitelka šoupla hlavu pod kohoutek. píše, "že si musel učes smýt" (tj. ON = syn, nikoli ONA = učitelka)

ad požadavky zaměstnavatelů na vzhled zaměstnanců: ale vždyť to funguje úplně běžně. co já znám lidí (= kamarádů a spolužáků mejch dětí), co po škole shodili dredy nebo dlouhý vlasy, než vyrazili na první pohovor. koneckonců každýho volba, někomu za to vizáž stojí a raději opustí práci než by ostříhal vlasy, někdo dá přednost tý práci. hranice svobody a zásad máme každej někde, no.
duben 19, 2012 22:15
Krakonoši, : bb2
já o tom svém postoji nejsem úplně skálopevně přesvědčená. Jsem totiž nastavená tak, že nechám každého dělat co chce jak chce, pokud mi nedělá problémy, nekomplikuje práci apod. Pro mě osobně je nemilé nastavovat pravidla, řád, vymezovat hranice, nemám to ráda. Dělám to, dělám to často, protože je to třeba, dělám to poctivě, s rozmyslem, s rozvahou o všech souvislostech a důsledcích. Ale nedělám to ráda. Tisíckrát radši jsem s lidma, co fungujou výborně (a tím teda nemyslím zrovna pracovní výkony) sami, nepotřebujou připomínat nějaká pravidla (a tím teda nemyslím jen má pravidla), protože jejich vlastní, vnitřní, jsou dostačující pro lidskou společnost, pro slušný život, dobré vztahy. Mají přirozený smysl pro to, co je podstatné, na čem záleží, přirozeně rozliší skutečné dobro a zlo a svobodné rozhodování nevyužijí k tomu, aby si povolili zhůvěřilosti nebo flákání. Naopak, čím více mají svobody, tím víc kvetou, rostou, fungujou. Jsou takoví lidi, tipuju, že k nim patříš i ty, a když s takovým člověkem něco podnikám, cokoli, tak je mi šumák, když má dredy nebo holou leb, vlastně to ani nevnímám.

Na druhou stranu si uvědomuu svůj pocit, že společnost upadá, vzdělanost klesá, slušnost mizí, poctivost je blbost, atd. atd. Myslím, že to velmi souvisí se stálým posunem hranic, mezí povoleného a tolerovaného.
Nemá smysl to teď vše rozebírat, ale patří k tomu i to,že dnes potkávám 10-leté dívky zmalované jak děvky,nebo 13leté v sexy ohozu s podpatky, na kterých by mě rodiče nepustili ani na karneval, leda tak na špacír po obýváku. 8-letý kluk s nagelovaným ježkem do té mozaiky zapadá. Samo o sobě to nestojí za řeč, však opravdu o nic nejde. Ale v souvislosti s dalšími věcmi už ano. Je třeba přemýšlet, uvažovat o důsledcích, dlouhodobých.
Kam až tedy se svobodou ducha ustoupíme, a všímáme si, že se za projev svobody považuje i naprostý nesmysl? Není to nakonec naopak, že čím skutečně svobodnější je společnost, člověk, tím více základních pravidel a hranic má, aniž by se jejich dodržováním cítil nesvobodný?

Hele, jako s tou zavinovačkou, o které tu nedávno byla řeč. Drtivá většina lidí potřebuje pocit, že musí něco a nemůže všechno, že jsou pravidla a že něco je nežádoucí, nevhodné. Jinak se spustí a není návratu. Jen výjimky zůstanou stejní, budou fungovat stejně, i kdyby měly na hlavě orlí hnízdo stříknuté na tyrkysovou.
duben 19, 2012 23:47
Ivčo, : bb2
tak nějak jsem si to výchovné působení namísto striktního zákazu, natož trestu, představovala, když jsem tu o tom psala. Je fajn číst, že jsou pořád kantoři, kteří to umějí a baví je to.

Já bych tu trpělivost neměla, pročež jsem též ráda, že neučím smilies/smiley.gif
duben 19, 2012 23:50
Muro, : bb2
to je celkem jedno, jestli si ji musel umýt sám, na pokyn učitelky, čili byl nejspíš odejit na záchod a přišel s mokrou hlavou, nebo jestli mu u toho kohourku asistovala úča. To je ještě tak přípustná metoda pro namachrovaného frajera z devítky, co kdekoho prudí, šikanuje, tomu kapka ponížení na vlastní háro jen prospěje.

S prací to samý, když lidi dorostou k tomu, že chtějí jít do právnické kanceláře, nebo do banky, tak nějak dorostou i k tomu, že přizpůsobí vizáž. Pak holt v tom kanclu přijmou i nějaký ten manuál na oblečení a účesy. Nagelujou si špičky třeba o víkendu;-) Vzdorující jde párkrát na kobereček k šéfovi a ono se to poddá, je dospělej a pokud nemá dost povolnosti, určitě má hypotéku nebo leasing. No ale ani ten největší rebel si nemusí jít umýt hlavu hned teď a vrátit se potupně s mokrou splihlotinou k počítači, protože šéf zavelí. Jestli jo, říká se tomu šikana na pracovišti, bossing.

Znám paní, co se tomu nepoddala, teda myslím tomu puzení dospět a nahodit slušnou vizáž. Je jí cca 55, kdysi dávno, když se ještě kupovala hudba, mívala obchod s cédéčky, vždycky nějaký extra kousek se tam našel, co já tam utratila peněz...No a už tehdy před 15 lety mívala vždycky fantastické vlasy. Ona malá, drobná, vlasy extra dlouhé, černé jak uhel, spletené do milionu copánečků, zdobených tu červenými, tu modrými lesklými korálky. Nosila přiléhoavé černé ocvočkované oblečení. Nosí ho doteď, vlasy taky, tak dvakrát do roka ji potkám, obchod už ale dávno nemá. Chodí s velkým psem, který má ocvokovaný obojek ve stejném stylu jako panička:-)
duben 20, 2012 00:05
bb : Ivča
máš pravdu, svoboda, ale určité mantinely...Moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého...Pravidla zavedla každá společnost z toho důvodu, že nechat lidstvu neomezenou svobodu, už dávno je pánem světa jiný živočišný druh...
duben 20, 2012 17:09
jednou jsem takhle "zavinila" ostříhání číra - teda vlastně nechtíc. : alena puntíkovaná
dotyčný frajer si to přihasil do třdy s nagelovaným čírem a čekal, co já na to. A já řekla:"Ježiš, tohle je tak roztomilý, tohle jsme za mého mládí česaly miminkům, no to jste mě fakt dojal....vypadáte v tom kouzelně...češete to taky kartáčkem na vlásky a taky tam dáváte olejíček?" A frajer přišel druhý den ostříhanej. Tenkrát mi bylo hdně přes padesát, od mladý hlky by to zřejmě vzal jinak. Takže moje zkušenost je taková - pokud nechcete, aby váš puberťák to či ono nosil - pochvalte mu to. Jste-li dostatečně stará a navíc učitelka - nemine se to účinkem.
duben 23, 2012 12:09
Milá Ingrid, : Magdalenka
to co udělala učitelka, bylo nevhodný, nicméně z mého hlediska bys neměla nedůvěru prohlubovat. Pochopila jsem, že je klukovi 8 ne 16, že se jedná o základku. A tudíž je předpoklad, že pokud ho nepřeložíš jinam, bude mít stejnou paní učitelku ještě tři roky. Zkus o to volno požádat. Můžeš vlastně cokoli v dnešní době, pokud ti neprokáží opakované zanedbávání školní docházky, ale o tom škola není.Určitě nepotřebuješ razítko lékaře ani v případě nemoci, poněvadž škola ho může vyžadovat jen při podezření na záškoláctví a u dlouhodobých absencí. Jinak dnes všech omlouvají rodiče zpětně. Žádají pouze o týdenní uvolnění na dovolenou na horách nebo u moře. Ale když víš, že se jedná o výlet, je lepší i pro kluka, aby se netvářil, že měl zrovna zarděnky, ale mohl se ve škole pochlubit, kde vlastnmě byl.
Jestli ti to připadá jako doprošování něčeho, na co máš nárok, nebo se dopředu bojíš, že budeš odmítnuta, je něco špatně. A pak hledejte se synem jinou paní učitelku, jinou školu a jiného ředitele. Jinak příští rok budeš už možná šedivá... Protože všechno se u syna nějak zhodnotí. I tvoje odvaha bojovat za jeho vlasy i neláska k této instituci, potažmo ke vzdělání.
duben 23, 2012 22:24
... : Ingrid
Magdalenko moc ti děkuji za radu i za pochopení naštěstí se u nás učitelky mění po dvou letech takže už jí mít nebudesmilies/grin.gif a udělám to tak jak říkáš napíši omluvenku zpětně takže nehrozí že bude má žádos na uvolnění zamítnuta a pro alenu puntikovanou kdyby bylo víc takovych učitelek tak by se nám rodičům žilo líp smilies/smiley.gifkdyby ta naše z toho nedělala takové halooo a nechala to být on by si to na hlavu taky nedával pořád a navíc raději nosí kšiltovky a pod ty číro nejdesmilies/grin.giftady šlo jen o princip a o to co si může v dnešní době učitel dovolit a co ne, muj názor je ten ,a můžete s ním souhlasit či nikoliv to už nechám na vás,že učitel si může dovolit jen to ,co mu povolíme my rodiče a když rodiče budou mlčet tak se prostě nic nezmění a pořád se budeme setkávát s tím že děti budou trestány za to jak se češou,malují,oblékají.
duben 24, 2012 11:24

Powered by Azrul's Jom Comment
busy