KONKURS NA MODEL-TUTKY
Čtvrtek, 09 říjen 2008

 Dvě mladé - a jak pochopíte dále úplně blbé dívky - se seznámily s jistým mladým mužem prezentujícím se vizitkou "vyhledavač modelů a modelek". Slíbil jim lukrativní práci, ale chtěl provizi 20 000 Kč, které samozřejmě neměly, tak jim je „ochotně" půjčil a ony mu podepsaly dlužní úpis... Z práce se pochopitelně vyklubal luxusní bordel, z kterého naivky okamžitě zmizely.

 

 

 

 

     Bláhově si myslely, že tím vše skončilo, ale za měsíc jim přišla obsílka od exekutorské kanceláře na dlužnou částku 20 000,- Kč. Co dál? No, také jim ještě chodí výhružně mejly, že nedostály svým pracovním povinnostem.

 

     Tady asi každá rada drahá,co? Jak se z toho vyhrabat? Budou muset platit tomu pasákovi?

 

Viki

 

 

Komentáře
S největší pravděpodobností ano, : Míša šíša
protože dlužní úpis podepsaly dle všeho naprosto dobrovolně. Aby mohly podat trestní oznámení, tak k tomu jim zcela jistě budou chybět jakékoliv důkazy toho, že byl na nich spáchán nějaký trestný čin.
říjen 09, 2008 10:01
... : Sandra
No a co nějaká smlouva? Vždyť přeci když nastupuji do práce, tak podepisuje smlouvu ve které je také mj. náplň té práce. A s ním mají nějakou smlouvu, nebo jen ten dlužní úpis? Každopádně je to práce pro právníka, ikdyby neměly nic jiného v ruce, tak na něj můžou podat trestní oznámení pro podvod, protože ten chlap zjevně nejednal v čestném úmyslu.
říjen 09, 2008 10:05
Viki, ano. : Sinix
Budou muset zaplatit. Dlužní úpis je právní dokument a podpisem souhlasily s dluhem. Pokud obsahuje všechny předepsané náležitosti, pak žádný soud nebude zkoumat okolnosti, za jakých k podpisu došlo - kromě případů uvedených v zákoně: Podepsali v evidentně jednostranně nevýhodných podmínkách, v tísni, použil násilí, úpis obsahuje evidentně příliš vysoký úrok (trestný čin lichvy) apod; důkazní břemeno je však na nich.

Ne nadarmo se říká: "Za blbost se platí." A budou moct být rády, pokud je to bude stát jen těch 20 000 Kč náklady za soudní a exekutorské řízení - pokud je žalující strana vymáhá a soud jí je přizná. Protože tohle dost často bývají lidé, od nichž se neodchází - a když, tak nohama napřed.
říjen 09, 2008 10:16
Jo : Míša šíša
a jak budou prokazovat, že šlo o jednání v nečestném úmyslu? On řekne, že holky byly ve finanční nouzi a chtěly od něj půjčit peníze. A on, protože je lidumil, tak jim vyhověl, leč se chtěl pojistit a nechal si tudíž podepsat úpis. Co je na tom z právního hlediska nečestného?
Bude to tvrzení proti tvrzení, těžko jim někdo odsvědčí, že to bylo jinak.
říjen 09, 2008 10:17
... : Sandra
No to záleží na mnoha detailech, které tu nejsou uvedeny. Pokud se ten chlap živí tímhletím, tak určitě nebudou jediné- kdyby sehnaly další takové (dohozené do bordelu), už je to zas o něčem jiném. Nebo jestli byl někdy někdo přítomen tomu jednání s tím chlapem, nebo jestli si nejdřív zkoušely půjčit někde jinde, např. u rodičů a řekli jim na co ty peníze jsou,....
Takových detailů je tisíc, nejsem právník, ale máme podobný případ v rodině- každopádně to chce konzultaci s právníkem. A nebo se na to vykašlat, zaplatit a brát to jako cenu za blbost. A na milého pána pak můžou poslat nějakého kamaráda ranaře, který mu někde v podchodu vysvětlí, že se zachoval nehezky.
Každopádně nejhorší možné řešení je dělat mrtvého brouka a nechat to vyhnít- to se ani nenadějou a budou jejich rodiče bez televize a hifi.
říjen 09, 2008 10:34
mají ty holky nějaký doklad na to, : alena puntíkovaná
že mu těch dvacet tisíc zaplatily? Něco jako příjmový doklad a tak?
říjen 09, 2008 12:30
Aleno, tys mě dostala!!! :-)))))) : Sinix
Ne, nemají. Ze 2 důvodů:

1) Mu je nezaplatily.
2) Pasáci paragony nevystavují; jak by je asi zdanili? Nevím, třeba už je nějaká novela, o které nevím; nicméně "Obchod s bílým masem" ještě pořád není registrovaná živnost, i když na živnostenském listě, popř. na zakladatelské smlouvě (resp. listině) by se to určitě vyjímalo. smilies/grin.gif
říjen 09, 2008 12:46
aleno:-) ony mu je nezaplatily, dostaly je od něj a podepsaly mu na ty peníze dlužní úpis : bb
a on má samozřejmě právo vymáhat dluh zpět

a pro Sandru - byly by to přece dvě kauzy, ta jeho pohledávka za dívkami už běží, když ji nezaplatí dobrovolně, tak exekuce, šmytec, můžou stokrát exekutorovi říkat, že nejsou samy, že takových naivek hloupých URČITĚ bylo víc, pane exekutore...

ony samozřejmě můžou podat trestní oznámení a prokazovat jeho podvod, nečestné úmysly a já nevím co ještě - což půjde ztuha
říjen 09, 2008 13:15
bb, ty dvě naivní hloupý husy NEDOSTALY žádný peníze, : toulavej
jenom jim je JAKOBY, FIKTIVNĚ, PŮJČIL, "zaplatil" za ně sám sobě! Takže ten PODVODNÍK ani žádné peníze ke svému podvodu reálně nepotřeboval mít v ruce. Že se tu jedná o PODVOD, je zřejmé, neboť za úplatu sjednal holkám jinou práci, než jakou jim předtím nabídl. Jestli mají tu navštívenku, kde je jasně napsáno, že se jedná o práci modelek, pak to není práce v bordelu. TOHLE musí být rozeznatelné myslím pro každého soudce i v Čechách, že byly holky uvedeny v omyl a proto sjednaný poplatek - dlužní úpis - je podle mě NEPLATNÝ, zvlášť, když byl vystaven s cílem nepřiměřeného obohacení se a s cílem někoho PODVÉST. Myslím, že na to jsou paragrafy, právník by jim pomohl. Bude je to něco stát, ale míň, než těch 20 tisíc. Navíc by mu mohly ještě pěkně zatopit, aby on zaplatil jim pokutu.
říjen 09, 2008 14:39
toulavej, sakra :-) : bb
já se nezdržuju rozhořčováním se nad podvodem, jasně že se stal atd. atd., máš ve všem pravdu, ale to bohužel není podstatný, podstatná jsou fakta, skutečnosti a co z nich plyne, a o tom jsem psala,chápeš
takže:
podepsaly dlužní úpis, takže právně vzalo ty peníze dostaly, dluží je, a o tom mluvím
a ta exekuce už běží, k exekuci musí svolilt soud a když se slečnám ta kancelář už ozvala, tak je to rozhodnutí pravomocné, takže s tím nic nenadělají

další věc je ten podvod, který na nich byl podle jejich mínění spáchán, postup je takový, že ho musí buď rovnou prostřednictvím svého právníka zažalovat,soud žalobu přijme nebo ne, pokud ano, tak k soudu půjdou právník žalobce, který bude muset PROKÁZAT, že šlo od podvod a právník - obhájce
nebo jít na policii podat trestní oznámení, které policie přešetří a odloží nebo to jde dál, vyšetřující soudce nebo kdo, neznám přesně ty postupy, to uzná a půjde to k soudu
kde bude státní zástupce prokazovat, že pán se dopustil podvodu a jeho obhájce opak

Důrazně radím, nespoléhat na "selský rozum" a nesplétat dva případy dohromady, máme s tím totiž v rodině neblahou osobní zkušenost, která nás stála téměř 2 miliony korun.
Dva bývalí obchodní partneři, vzali si z firmy každý 200 tisíc korun, pak se rozdělili a šli každý svou cestou, druhý měl prvního vyplatit z firmy, tzv. vypořádání obchodních podílů, v té době to činilo cca 1500 000 Kč. Na to by se započetlo těch 200 000 Kč,a cca 300 000, podíl na daních, které firma za něj zaplatila. Takže by dostal 1 mil. Pořád to "nešlo", odkládalo se to, první trpělivě vyčkával, pomalu se ale smiřoval s tím, že ty peníze nedostane - nevadí, rozjížděl svoji novou firmu.
Ten druhý ale kalkuloval jinak - a vyšlo mu to. Na vypořádání obch. podílů je lhůta tuším 3 roky, tu nechali uplynout, ten první s tím, že prostě přišel o milion.
Ten druhý po uplynutí této lhůty zažaloval prvního o těch 200 300 tisíc.
První spoléhal na logiku a rozum - jak by mohl dlužit 500 tisíc firmě, která mu dluží 1 500 000? Rozdíl milion pro něj, že...
Následovaly roky a roky soudů, prokazování, placení právníků, odvolání, odvolání, odvolání.
Výsledek: soudy uznaly 50 tisíc, o to se snížila částka z 500 tisíc na 450. Pak přišel poslední rozsudek, platební příkaz, a do 3 dnů, TŘÍ DNŮ !, zaplatit těch 450 úroky, které za ty roky narostly. 450 se posbíralo kde se dalo, proti úrokům ještě odvolání, jen symbolické, na získání času, dalo to půl roku a mezitím se posbíraly další peníze na úroky. Další dva roky se splácelo, co se na to půjčilo.

Jo, a ještě jedno doporučení:
VŠECHNO, co kdo budete kdy chtít po právníkovi, si nechte podepsat. Zní to normálně, ale málodkdo to pořád dělá, je to totiž podobné, jako byste přišli k lékaři s tím, že vás bolí břicho, ať vám pomůže - a nechali si to podepsat, že jste mu o bolestech břicha řekli a požádali ho o pomoc. Nebo si nechali podepsat, že jste řekli zubaři, že vás bolí 6 vlevo nahoře.
V tom našem případě se podepsala základní smlouva, ale detailní zápisy po každém jednání se nedělaly - a dělá je málokdo, spíš výjimečně.
A když se pak dotyčný divil, že renomovaná právnická kancelář nepostupovala, nekonala, odpověď zněla: a máte doklad, že jste to po nás chtěl?
Je to asi jako by chirurg chtěl doklad, že jste opravdu chtěli vyoperovat slepé střevo, ne pouze otevřít a zašít břicho...

Takže krátké shrnutí mých litanií, Toulavej :-) :
na všechno mít doklad, na každý požadavek i k právníkovi
a pečlivě rozlišovat rozdílné případy, nespoléhat, že soud, policie vezmou v úvahu tzv. selský rozum a sloučí věci dohromady a vyvodí z nich důsledky
říjen 09, 2008 15:04
jo, ještě bych asi měla dodat, : bb
že pokud toho podvodníka zažalují samy, prostřednictvím právníka, tak to nebude žaloba o podvod nebo tak něco, to právně vzato asi nelze, to by muselo proběhnout to trestní oznámení
Myslím, že samy (s právníkem) mohou žalovat jen o tu práci, kterou jim slíbil. Ale on jim ji sehnal, že? Mohly dělat hostesky v luxusním baru, přece po nich nechtěl prostituci, to si slečny špatně vyložily...a bude to zase jen tvrzení proti tvrzení.
Akorát že tu provizi mu skutečně budou dlužit, protože jim práci přece sehnal, že ony nechtěly dělat hostesky, je jejich věc.
Takhle to funguje, ne tak, jak se nám zdá LOGICKÉ.
říjen 09, 2008 15:08
do třetice, a naposled :-) : bb
přesto všechno co jsem napsala nejsem zatím skeptická k našemu právnímu systému, pořád věřím, že je možné obhájit si svá práva, své nároky
ale je nutné hlídat si své záležitosti jako ostříž - každý dokument, každý svůj podpis, každou lhůtu, nespoléhat na "dobré mravy, morálku, slušnost, lidskost, selský rozum, logiku" atd.
říjen 09, 2008 15:11
bíbí - super, smekám! : anka
si to zkopíruju, to se fakt hodí!
díky
říjen 09, 2008 15:38
nojo Bíbí : alena puntíkovaná
to může tvrdit on, že našel. Sepsal snad s nimi pracovní smlouvu? Ne? Tak nenašel a ony stále čekají až najde - nebo ať vrátí dvacet tisíc.
říjen 09, 2008 16:13
chce to ovšem dobrýho právníka : alena puntíkovaná
a schopný a hlavně neúplatný policajty a soudce, co od toho bordelu nebere desátky.
říjen 09, 2008 16:15
bb, já tomu rozumím, že spoléhat se na SELSKEJ ROZUM je v naší zemi, ale i jinde, HAZARD. : toulavej
A na MORÁLKU, to není ani naivnost, ale přímo volovina. Poznal jsem to bohužel na vlastní kůži. Podstatný je, aby to spálení se nebylo moc drahý, aby to člověk dokázal zaplatit a nesemlelo ho to natrvalo. Není nad vlastní zkušenost. A každá zkušenost něco stojí.
říjen 09, 2008 16:22
aleno : bb
to, že jim tu práci našel, potvrdily ony tím, že mu potvrdily dlužní úpis na jeho provizi
teď už snad je to jasné
u řeky je barevně, teplo a krásně
říjen 09, 2008 16:40
... : bb
a kdyby se ta práce neslučovala s jejich morálkou, tak by mu přece nepodepisovaly nic, že
říjen 09, 2008 16:41
počkej bíbí : alena puntíkovaná
ony to podepsaly před tím, než jim práci našel - ne až když nastoupily v tom bordelu. Na tom dlužním úpisu je zajisté datum...a on jim práci dodnes nesehnal, tak by měl provizi vrátit, čímž mu nebudou nic dlužny. Je to slovo jednoho člověka, proti slovu dvou lidí. Ony mohou tvrdit, že prostě žádnou práci nesehnal. Ony ten dlužní úpis podepsaly před tím,,než on nějakou práci našel. Zajisté to nepodepisovaly v tom bordelu, kdy pochopily oč tam jde. Jediné, čím by se mohl prokázat on je opracovní smlouva...i kdyby nějakou měl, tak tam zajisté nebude napsáno, že se jedná o práci prostitutky. Slibovanou práci prostě nenašel, tudíž se jedná o podvod.Jak říkám s dobrým právníkem a slušným policajtem mají ty holky šanci.
říjen 09, 2008 18:06
... : bb
máš pravdu, podepsaly to předtím, takže jim práci nesehnal a tu provizi mu tedy ony nedluží
ale pořád to jsou dvě záležitosti - dlužní úpis znamená, že mu podepsaly, že mu dluží 20tisíc, ty mu nedaly a tak nastoupil exekutor, tzn., že ten dluh a oprávněnost jeho vymáhání potvrdil soud
a pak je tedy na nich,aby ho žalovaly a soud uznal, že provizi po nich vymohl neoprávněně, protože jim slibovanou práci v modelingu nesehnal
můžou na něj podat trestní oznámení pro podezření z podvodu, nebo jak zní přesná formulace, ale to pořád nevyzmizíkuje ten dlužní úpis a platnou exekuci, i kdyby se ten podvod prokázal, tak jim z toho žádná náhrada škody neplyne, plyne z toho jen právo tuto škodu vymáhat

říjen 09, 2008 19:45
no jsou to blbky, co dodat, : Inka
můžou být rády, že je ta zkušenost nestála víc než jen těch 20tisíc. Někomu svitne hned a jiný potřebuje trknout, aby mu to došlo. No taky se odtamtud nemusely pár let dostat, mohly tam být hlídané a donucené k výdělečné činnosti třeba pod drogama, není to zas až tak nic neobvyklého.
říjen 09, 2008 20:34
... : bb
taky si, Inko, myslím, že je to jen nedraze zaplacená zkušenost pro poučení, mohly skončit jak říkáš násobně hůř, vždyť se jim nic nestalo, a být to moje dcera, nebudu chtít, aby se snažila ty peníze získat zpátky, lepší přijít o 20 tisíc než o pár zubů třeba
což naštěstí nehrozí, lidem důvěřuje, ale obchodníky pozná na sto honů, pár takových nabídek na ulici už dostala, řekne Ok, pošlete mi pár info mailem, přestanou mít zájem a když ne, dá jim fiktivní mailovou adresu.

říjen 10, 2008 00:03
Vy tady pořád mluvíte o provizi : Míša šíša
za sehnání práce, ale já jsem přesvědčená o tom, že v dlužním úpisu nebude ani zmínka o nějaké provizi. Tam bude čistě uvedeno, že se jedná o půjčku ve výši 20 tisíc a finito. Ty holky budou těžko prokazovat, jak se to odehrálo a pan "podnikatel" si bude stát tvrdě za svým - šlo o finanční výpomoc. Žádnou práci jim nesliboval, žádné peníze on po nich nechtěl,... atd.
Podle mě ty holky nemají šanci a budou to muset zacvakat.
říjen 10, 2008 08:48
jo, jestli je směnka napsaná jak píše Míša, a řekl bych, že ano, žádná obrana tu nepomůže. : toulavej
Míša má u mě plusovej bod :-)
říjen 10, 2008 09:22
To jsem se pobavila : wendy
teda ne na účet těch husiček modelek, ale na požadavek poctivého a neúplatného fungování našeho právního systému !!!
smilies/undecided.gif smilies/cry.gif
říjen 10, 2008 09:25
... : bb
jo, Míšo, myslím si totéž
protože i kdyby tam bylo něco o provizi, tak budou muset nejdřív slečny prokázat, že jim žádnou práci nenabídl, ani ústně - prokazovat musí ten, kdo žaluje

říjen 10, 2008 13:27

Powered by Azrul's Jom Comment
busy