STRACH KOLEM NÁS, STRACH V NÁS - 2.
Úterý, 19 červenec 2022

Je to nedávno, co se začal vysílat na kanálu Epic drama seriál „POLICAJT“.  Fajn, začala jsem se dívat – a i když jsem to do poloviny prvního dílu nějak nezvládala (zatím jsou odvysílané první čtyři), postupně mne to vtáhlo. Ocitla jsem se totiž v New Yorku roku 1864, ve městě plném korupce, třídních konfliktů, rasového napětí a násilí. V městě, které znám, ale v době současné.  Skvělý atmosférický seriál z produkce BBC America.

Tehdy ještě bylo zlo víc jasné, přímočaré. Ne tak učesané, jako dnes. V seriálu je vidět, jak vypadal a žil NY tenkrát - a že si na tom dali záležet - ta tehdejší špína, drogy, korupce, vraždy, třídní nepokoje a rasová nenávist.

Uvědomila jsem si ale,  že tohle všechno je dosud a všude - jen je to víc skryté. Že o velkých průšvizích se jen trochu píše - z nutnosti - a pak postupně odejdou do ztracena. Viz ta naše poslední „Kauza Dozimetr“. Ta už si taky dává šlofíka… a za nějakou dobu ji vystřídá další, a další. A my to stejně tak přejdeme a přežijeme.

 

  • Určitě znáte latinské úsloví Chléb a hry (panem et circenses), které charakterizovalo přístup vládců v pozdním období Římské říše, kdy takto získávána přízeň prostého lidu, která pak byla využita k jejich vlastním cílům. Římští občané, po zániku republiky navíc zbaveni svých politických práv, zpohodlněli a svou společenskou aktivitu projevovali jen na místech, která nebyla vládnoucí elitě nebezpečná.

 

Jenže občas někomu "hrábne", a začne se bát.

Začne přemýšlet - co bude letos v zimě?

      

  • Kolik bude stát benzin. Jak se dostanou lidi do práce a škol, když to mají daleko?
  • Jak bude lidem v panelácích, v těch tenkých stěnách, když se nebude topit?
  • Co budou stát dětské zimní boty? A bundy? A školní potřeby?
  • Na čem se bude vařit?
  • Kolik zaplatíme za nájem či podnájem?
  • Bude dost doktorů a budou v dosahu?
  • Už teď je většina potravin o dost dražší - kolik to bude pak?
  • Co když přijdu o práci?

 

 


Jenže to vše jsou otázky, na které vám nikdo neodpoví, tedy nemůže, pokud to není jen plané chlácholení. Jednoduše nevíme. Všichni počítáme s tím, že jednou musíme umřít, ale to je zastrčené hluboko v nás, takže všichni plánujeme do budoucna. I kdyby to mělo být jen na dnešní den. A i když nevíme, zda nám vzápětí po cestě na metro nespadne na hlavu cihla...  Prostě všichni žijeme přítomností a plánujeme budoucnost. A to nám nyní chybí.  Nehledě na to, že tohle jsou problémy, které máme všichni společné. A což teprve, když k tomu připočteme ještě problémy osobní. Problém s partnerem. Nepříjemnosti s dětmi. Nemoc  v rodině. Problémy v práci. V domě. 

 

To je situace, o které se tak krásně říká, že je "Na mašli". Jenže o lidech, kteří se vzdávají, o těch psát nechci, přiznávám, že těch si opravdu nevážím. Pokud člověk není opravdu ve zdravotně neřešitelném stavu, tedy zralý jen na eutanázii, tak jsou vždy nějaké možnosti. Obdivuju naopak ty, kteří svůj život i přes nejhorší zdravotní problémy zvládají. 

 

Já to řeším celkem jednoduše – na rozdíl od většiny z vás jsem dáma už důstojnějšího věku, takže do práce nemusím a ani děti už do školy nevodím.

Tak si dávám sama sobě "velké úkoly": když jdu se svým chlupatcem ven, a někde si i sednu, tak si píšu, co všechno bych měla udělat. Pokud možno podrobně... 

 

 

 

To je taková známá berlička, pomocná v podobné situaci.

Dávám si tím možnost, naplánovat si budoucnost, kterou zvládnu splnit. Asi ne dnes, a třebas mi to bude trvat i déle (nebude se mi zrovna teď, v tom horku, vytírat a luxovat), ale určitě alespoň něco splním. 

Věřte mi, doporučuju vám také naplnit si den podobně, jako to psala Anička - pod tímto minulým článkem. Je jí smutno, ale snaží se. 

Nerada se dívám na lidi, kteří se vzdávají. Bohužel, jen u nás v ulici se už pár bytů takhle smutně uvolnilo...

 

 

Plánujete si své dny?

Máte nějaké stabilní zábavy?

I kdyby to byl jen TV seriál?

 

d@niela

 

 
Komentáře
... : Jiri Bilina
Zatim se diky svobode kterou jsme v roce 89 ziskali tomu hitlerovskemu zlu, ktere utoci nejen na demokratickou Ukrajinu, ale i na nasi svobodu docela dobre branime.
Horsi problemy bude mit spousta lidi ve zbytku sveta. Zejmena tam, kam se kvuli rusacke blokade Cerneho more nedostane obili.
Zkusme si namisto sireni paniky navzajem pomoci.
Uz jsme prezili horsi doby. smilies/wink.gif
Mikin
červenec 20, 2022 05:03
... : Josef
Není přece třeba se bát. Tobě jako nestačí vyslanej signál od našeho premiéra, že nikoho nenechá padnout a že nás má všechny rád? Mně teda ten signál nalil novou krev do žil.
červenec 20, 2022 05:28
... : Petr Sysala
stačí kouknout na www.rozpad.cz, témasmilies/tongue.gifřežití PA v panelovych domech
V Rumunsku to lze vidět cestou z letiště na přilehlých panelacich.

Jen pro informaci Němci prosadili Nord Stream 1 po útoku na Gruzii a Nord Stream 2 po anexi Krymu. Nic nepomohlo, když Poláci i Ukrajinci hlasitě protestovali, že projekt je novým paktem Ribbentrop–Molotov. Naopak – Němci nás uklidňovali, že nic nehrozí, a používali naivní argumentaci, že závislost mezi dodavatelem a odběratelem bude vzájemná.

V roce 2009 v době našeho předsednictví EU jsme prosazovali vystavbu plynovodu Nabucco, který by do střední Evropy dodával plyn z Kaspiku a omezil by tím závislost na Rusku. „Měli jsme pohromadě souhlas Ázerbájdžánu i Turkmenistánu, konsorcium firem na výstavbu i finance z EU, ale Němci tehdy přesvědčili RWE, aby z konsorcia odešla, a tím do něj hodili vidle.

To jen aby bylo jasno, co máme na západě za sousedy.
červenec 20, 2022 06:06
... : Jiri Bilina
Ze se neni treba bat, stary brachu Josefe? Tak daleko bych zase nesel...
Ale v sireni paniky bych se vlastizradnym Putinovskym blbum postavil, to zase jo. smilies/wink.gif
Mikin
červenec 20, 2022 06:33
... : *deeres*
Staré přísloví říká: "Komu není shůry dáno...." Někomu pámbu nedal, někomu i dal a je jenom línej palici použít k přemýšlení. Pak z něj padají bláboly, které si mohu přečíst na Seznamu, nebo slyšet na ČT 24. Tam jsou ale za to placeni.
červenec 20, 2022 11:03
... : Lenka1
Za mě:

Na výše položené otázky ti nikdo, Danielo, z papalášů neodpoví. Protože odpovědi neznají a ani je to nezajímá. Myslím, že Péťa už dal jasně najevo, za koho kope, a občané ČR to rozhodně nejsou.

Kdo chce, může si najít video, jakej kartáč dostal premiér "nezávislé a suverénní země" v EU, když se do něj pustil Guy Verhofstadt. Odkaz sem dávat nebudu, když jsme se dohodli, že to dělat nebudeme. Opozice už nepotřebuje žádnou předvolební kampaň, na tu stačí Fialův ksicht, který přitom předváděl.

Dle vyjádření vojenských odborníků se naše armáda definitivně odzbrojila. Ale zase můžete si koupit zpátky naši osmapadesátku (a nejenom ji) na darknetu od ukrošů. Což je přesně to, o čem jsem psala hned na začátku, když se to vyzbrojování UA začínalo. Nevím, co si kdo sliboval od země, která je takové evropské Somálsko.

Nemáme spojence, nemáme přátele, jsme jen západní kolonie určená k vyrabování a pak k likvidaci. Což se zrušením práva veta jen nabere ještě o něco větší rychlost než dosud.

Bohužel - tady pořád panuje pro mě nepochopitelná a slepá důvěra ve stát a jeho představitele, že to nějak vyřeší. Takže dokud opravdu nepadneme na dno, tak se nejspíš to nadkritické množství lidí z letargie neprobere.

Je mi to líto, ale vidím to hodně špatně.

Jinak, co dělám já - pokračuju v tom, co mě baví a co považuju za důležité (což se v mém případě shoduje), navazuju a udržuju kontakty a vztahy s lidmi, se kterými si můžeme být navzájem prospěšní, udržuju si čistou hlavu a nepodléhám depresi.

A k zimě - kupte si velkýho psa. Zahřeje líp než deka. Vážně - psi mají normální tělesnou teplotu vyšší než lidi a jako peřina fungujou skvěle.
červenec 20, 2022 11:07
... : *deeres*
Pokud psa,a velkého,tak to musím upozornit, že psa musíte krmit. Zatím granule i konzervy v obchodech jsou. Doporučuji je přemístit do své spíže. Pes vám brouky a žížaly žrát nebude i kdyby vám to EU nařídila.
Dani, to víš, že ta krásná kytka, kolem které se ochomejtá tvůj chlupáč, je durman? Obsahuje kontaktní drogu, hlavně plody.
červenec 20, 2022 11:27
... : *deeres*
Mezi inflací a platy pro pány v EU je přímá uměra. Teď si odsouhlasili nárůst o 8,5%, chudáci. Nejnovější zprávy: návrh ODS na placenou zdravotní péči. Někdo to za nepojištěné Ukrajince u nás musí přece zaplatit a pojišťovny to nebudou.
červenec 20, 2022 12:06
... : Petr Sysala
To krmení pro psa bude levnější než elektrika. Pokud někdo platil cca 3000,- měsíčně a teď bude muset platit 12000,- tak mu moc jiných možností, jak se zahřát nezbude. Možná dojde i na společné stravování s tim pejskem ...
červenec 20, 2022 12:49
... : Jiri Bilina
Dobre Danielo, budu se snazit. Ale koukam ze nejsem jediny, koho to tema rozvasnilo. smilies/smiley.gif
Mimochodem - ten LNG terminal v Holandsku me pripada od vasi vlady jako dobra prace, ktera by mohla aspon cast tech obav z budoucnosti rozptylit.
Mikin

červenec 20, 2022 14:13
... : Lenka1
deeres:

Hele, ona si to spousta lidí myslí, kolik neutratím za krmení a když jim řeknu, že za dva ovčouny vážící necelých 40 kg každý, dám max. tak 1100-1200,- měsíčně, tak valí oči.

Za prvé - není naprosto nutné kupovat předražené granule. Neplatí úměra, že čím dražší, tím lepší. Udělala jsem si kdysi srovnání složení a zásadní kvalitativní rozdíl mezi krmením 15 kg pytel za 1000,- a 15 kg pytel za 2000,- opravdu není. Je to jen marketingovej tah a chyták pro lidi, co tomu nerozumí.

Já se řídím tím, že ve složení musí být minimálně 20% čistého masa. A jakého původu. A pak sušený hydrolyzát nebo moučka. A teprve pak to ostatní. Neexistuje pro mě "produkty živočišného původu". To totiž znamená odpad - drápy, kosti, peří, atd. Což tedy vyřazuje všechny granule co se běžně prodávají v supermarketech.

No a podle tohohle pravidla nakupuju. A zásadně v akcích nebo ve výprodejích. Teď mám aktuálně ve sklepě 2 metráky granulí dvou různých značek (nebudu uvádět, ať nedělám reklamu) a jeden 15 kg pytel mě vyšel na necelých 600,-. Při dávkování, co kluci denně dostávají, mi to stačí do příštího dubna.
A dělám si srandu z lidí, kteří se mě občas ptají, že až fakt nebude, tak je vykopu do lesa, ať si něco uloví. smilies/grin.gif
červenec 20, 2022 14:16
... : *deeres*
Já mám jenom dva chlupaté prcky, ale zásoby jsem udělala. Teď se masově likviduje skot, tak maso je, ale nikdo nedokáže předvídat, co bude dál. Strkat maso do mrazáku? Co když nepůjde proud. Tak nakupuji, když je maso ve slevách a zavařuji do lahví jako masové konzervy. Měla bych pro sebe i pro psy. Fakt nejsem zmatkař, ale výhled nic moc.
červenec 20, 2022 14:39
... : Lenka1
Teď se masově likviduje skot,

Jo, to ti šmejdi taky vymysleli "dobře". Je až neuvěřitelný, že tohle další svinstvo z dílny globalistů nechává lidi chladnými.

Tedy zatím akorát v Holandsku ne. Naši zemědělci se proberou, až až bude pozdě. Jako vždycky.
červenec 20, 2022 16:06
... : *deeres*
Už to není jenom Holandsko, ale Češi pořád chrápou.Možná je probudí, až budou muset podle nařízení registrovat své dvě slepice a jednoho králíka a nakonec je zlikvidovat pro přebujelý chov, který likviduje planetu.
červenec 20, 2022 16:23
... : Jiri Bilina
Lenka: Což je přesně to, o čem jsem psala hned na začátku, když se to vyzbrojování UA začínalo. Nevím, co si kdo sliboval od země, která je takové evropské Somálsko.
---------------------------------------------
Co si Leni demokraticky zapad sliboval? Ze ti "ukri" kteri brani svou vlast zastavi agresora daleko na vychode. A ono se to povedlo. smilies/wink.gif
Je docela zajimave sledovat, jak se ta nejmocnejsi armada na svete zasekla a jak generalissimove opancerovani Leninovymi rady vyskrabuji posledniho Dagestance, Burjata a Cecence, protoze ruskejm hochum se jit delat potravu pro kanony zrovna nechce.
Dalsi prekvapko je, kolik parady dokazali na rusackych skladech munice a velitelskych stanovistich okupantu nadelat ti "evropsti Somalci" s pouhymi 4 trucky HIMARS. A uz jich maji 8 a brzy jich bude 12. A k tomu blize neurceny pocet M 270...
Ale treba jejich nacelnikovi pri vybijeni sousedniho slovanskeho naroda pomuzou iransti ajatollahove. Zrovna tam jel zebrat... smilies/wink.gif
Mikin
červenec 20, 2022 16:26
... : *deeres*
Pomalým postupem Rusáci vyčerpávají západní zdroje. Bude chybět antimon, ten má jenom Rusko a Čína. Ukrajinci nebudou mít čím střílet, vlastně budou, dostanou praky a kameny si nasbírají.
červenec 20, 2022 16:43
... : Petr Sysala
Češi mají geneticky blíž k Němcům a Rakušanům, než ke Slovanům. Údaje vycházejí z dat České národní genografické databáze, která otestovala 4500 Čechů. Ryze slovanské geny mají asi tak tři lidé z deseti.

Když kolem sebe vidím chování čerstvě přibyvších slovanů (myslím tím hlavně muže, u žen je to jiné), tak se nijak neliší od těch slovanů v tancích v roce 1968.
červenec 20, 2022 16:43
... : d@niela
No, u nás na sídlišti, konkrétně na Hájích, které je poslední dobou jedno z nejhezčích v Praze, je plno nejrůznějších hřišť, velký park. A je tu tedy taky plno ukrajinských rodin. Maminky a babičky chodí s malými dětmi, tátové hrajou se staršími kluky čutanou.
Kdybych je nepoznala podle řeči, tak jsou stejní, jako ti naši.
Jen je ještě jeden rozdíl.
Protože zatím asi nenašli práci, tak jsou do odpoledne venku převážně jedinými; teprve pak se přidají rodiče hovořící česky.
Jo, tady bydlí hodně celé rodiny.
červenec 20, 2022 17:05
... : Lenka1
Vzhledem k našemu rodokmenu spadám mezi ty tři z deseti.
Ale to je jedno.
Kdyby to nebylo k pláči, jak jde tahle země do p......, tak by se tomu člověk i zasmál. Nejdřív všude žlutomodré vlaječky a ušlechtilost z lidí stříkala proudem a teď se začínají probírat do reality a čumí jako vejři. O čemž jsem taky psala hned na začátku, že až lidi poznají, co se k nám valí a jaké to pro nás bude mít následky, tak budou čučet.

Podstatné je, že do toho konfliktu jsme se neměli míchat. Ať už fandíte kterékoli straně, není to naše věc. Žvásty, že UA bojuje i za nás, jsou na stejné úrovni, jako kdysi svého času, že u Kábulu se bojuje za Prahu.

Na světe imrvére probíhají různé konflikty, a nevšimla jsem si, že by nás to nějak tankovalo. Tedy pokud nezavelí náš páníček USA, to je pak jiná.

Tohle nám po té blamáži s Vrběticemi akorát definitivně zničilo diplomatické vztahy s Ruskem, což, vzhledem k naší závislosti na ruských zdrojích, je v podstatě ekonomická sebevražda. Dále už začíná docházet ke zhoršování naší bezpečnostní situace, což zase nejvíc odnesou ti nejslabší, kteří se neumějí a nedokážou bránit.

Dojde postupně k rozvratu zdravotnictví, protože už teď je silně podfinancované, navíc pojišťovnám sebrali dalších 14 miliard a k tomu musí pojmout půl mega ukrošů, kteří do systému nenasypali ani jedinou korunu, ale čerpat mohou naprosto stejně jako my.

Nebude čím topit, svítit, za co jezdit, nebude jídlo, a i když náhodou jo, tak za takové ceny, že na to většina lidí nebude mít. Od r. 2023 chystá Lejno další směrnici týkající se majitelů aut, tipuju, že to bude zase nějaká další "eko-daň".

K tomu zrušení práva veta, takže už z nás otevřeně bude bezprávná kolonie.

Vítejte v Hunger Games, verze 2.0

Ale Péťu v Bruselu a ve Washingtonu hezky podrbou za ouškem, tak to prý za to všechno stojí.
červenec 20, 2022 17:12
... : Jiri Bilina
Tady v Kanade by se zlucovitymi poznamkami vuci Ukrajincum nikdo neuspel. Vybudovali nam prosperujici zemedelstvi, jsou jedni z nas a ted jim zrovna velice fandime a pomahame.
A najdete je i jejich zvyky vsude. Napriklad v kazdem supermarketu jsou v mrazacich "perogies" a to vzdy aspon 6 druhu. Velice prakticke, kdyz se vam zrovna nechce varit. To Americane prakticky neznaji...
--------------------------------
Nic ve zlem, ale ten komentar od deeres o udajne zamerne pomalem postupu ruskych okupantu svedci spise o tom, ze munice dochazi predevsim ruskym webum. smilies/wink.gif
Mikin
červenec 20, 2022 17:28
... : *deeres*
Jakže,ukrajinští muži hrají s dětmi v fotbal? Neměli by bránit svou zem, nebo alespoň pracovat, když už jsou tady? Jo, já vím, to jsou ti, co mají výjimku. Spíš bych ale řekla,že měli prachy na úplatek, aby mohli zdrhnout.
červenec 20, 2022 17:30
... : Lenka1
deeres:
Samozřejmě, že se sem dostali díky podplacení celníků. Znám pár lidí, kteří ze začátku plni nadšení jezdili na hranice je sem vozit. No, už vystřízlivěli a po zkušenostech s nima otočili o 180 stupňů.

Někdo se prostě poučí, až když si prostě nabije, rady nezabírají. Blbý je, že to pak odneseme všichni. Bohužel. I ti z nás, kdo vidí dál než na špičku svého vlastního nosu.
červenec 20, 2022 17:38
... : Petr Sysala
Je to už 6 let nazpět, takže zapomenutá historie ale kdo chce, možná si ji připomene.
Jan Gazdík asi není úplný rusofil a proruský fanatik, jen dal dohromady pár svědectví v
poučném článku
červenec 20, 2022 18:12
... : Lenka1
Pro kyjevský pučistický režim jsou Ukrajinci z Donbasu "Moskalové". Takhle jim posměšně říkají a lze najít třeba i projev Porošenka, kdy otevřeně mluvil o jejich likvidaci, ekomomické (zastavení vyplácení důchodů, např.) tak vojenské.

Záměrná ignorace těchto skutečností od toho našeho slavného Západu byla jedním z důvodů, proč to zašlo až takhle daleko.
červenec 20, 2022 18:26
... : Jiri Bilina
Ten tvuj "kyjevsky pucisticky rezim" byl Lenko zvolen v demokratickych volbach, ve kterych (mimochodem) dostala krajni pravice jen 2.3% hlasu a nedostala se diky tomu ani do parlamentu. Trochu kontrast s fasistickou ruskou diktaturou, kde vladne ten samy KGBak uz 20 let, prestoze mohl byt podle ustavy zvolen jen na 8 let.
Rusti fasiste nazyvaji Ukrajince "chocholy" a jejich nacelnik den pred zacatkem agrese verejne poprel samotnou existenci ukrajinskeho naroda...
Napadnout pod vymyslenymi zaminkami souseda a planovite vyvrazdovat jeho populaci je proste zlo. Podivej treba na Mariupol - mesto velikosti Brna srovnane okupanty se zemi, lidem kterym to prezili jsou vnucovany ruske pasy i narodnost, detem rusacka propaganda, hlavni namesti prejmenovano po Leninovi, zajatym obrancum hrozi trest smrti. A jeste tomu okupanti rikaji "osvobozeni". Z toho se Leni proste vylhat neda.
Zbytek Evropy a svobodneho sveta tenhle hnus na svem uzemi v zadnem pripade nechce a proto Svedsko i Finsko vstupuje do NATO, proto pomahame Ukrajincum pri obrane jejich zeme jak jenom muzeme.
A ono to fachci.
Mikin
červenec 20, 2022 18:59
... : Josef
Aha, politicky, soudruzi, politicky je třeba myslet!
Kyjevskej demkratickej režim byl zvolenej v demokratickejch volbách, zatímco Krymský referendum bylo fašistický.
Civilní oběti na Ukrajině jsou válečnejma zločinama, zatímco civilní oběti v Hirošimě a Nagasaki byly humanitární.
Wiki: V prvních dvou až čtyřech měsících po shození bomb zemřelo v Hirošimě 90 000 – 166 000 lidí a v Nagasaki 60 000 – 80 000, z toho v každém městě téměř polovina zemřela během prvního dne. Zdravotnické oddělení Hirošimy odhaduje, že lidé, kteří zemřeli v první den, v 60 % zemřeli na ozáření nebo uhořeli v plamenech, ve 30 % zahynuli pod padajícími troskami a v 10 % z ostatních příčin. Během dalších měsíců vzrostl počet úmrtí na popáleniny a nemoc z ozáření způsobenou radiací.
Bombardování Bělehradu v r. 1999 s nejméně tisícovkou CIVILNÍCH obětí, bylo též humanitární akcí.
Novinky: "...Jasného zastání se akce dočkala od Václava Havla. „Jugoslávie byla napadena, aniž k tomu měla aliance přímý mandát od OSN. Nestalo se tak ale ze svévole či z agresivity nebo z neúcty k mezinárodnímu právu. Stalo se tak naopak z úcty k právu...."
Politicky, soudruzi, politicky je třeba myslet!

červenec 21, 2022 06:32
... : Jiri Bilina
Tak, tak, stary brachu. Ukrajinska vlada i prezident byli zvoleni demokraticky. Zatimco to tve "referendum" v okupovane zemi, pod hlavnemi kulometu a bez mezinarodniho dozoru muze povazovat za demokraticke jen skalni komous nebo nacek.
Bombardovani Hirosimy nebo Nagasaki za humanitatni nikdo nepovazuje, akorat by podle vetsiny expertu byly pri klasicke invazi ztraty na zivotech nejmene 10x vyssi.
Podobne je to s bombardovanim Jugoslavie - ten milion uprchliku by bez neho nemel kam jit a valka by se vlekla jeste dalsich par let.
A bejt tebou, nedaval bych dohromady slova "soudruzi" a "myslet". Myslet jste nikdy nedokazali a proto jste tak dopadli. smilies/wink.gif
Mikin
červenec 21, 2022 07:18
... : Josef
Nějak nejsi ve svý kůži. Bez Putina a Hitlera tomu chybí ta správná údernost.
červenec 21, 2022 08:32
... : Josef Kouba
Občan, cokoliv se ve světě děje nemá šanci ovlivnit. To platí již od Egypta. Na to si bohatí vždy dali pozor. I poslední volby v USA potvrzují že nemá občan šanci svým volebním hlasem běh událostí ovlivnit. Je to hra o peníze a moc vyšších finančních vrstev. Můžeme si na kudlance vjíždět názory do vlasů a co dál. Nic. Změníme něco? Ne.
To co udělali Rusové, bohužel udělat museli. Ukrajina hodlala s notami USA zaútočit, na Doněcko, Luhansko a Krym. O tomto plánu se mlčí.
Pro občany pokud nemají finančně rezervu alespon na rok to nebude lehké. Ceny všeho raketově rostou a zima bude asi krutá. Jsem optimista a věřím že těch pár papalášů co řídí svět, mají dost rozumu, a atomová válka se nebude konat. A že Rusové chtějí zabrat celou Evropu je ještě větší blbost.
červenec 21, 2022 08:43
... : Josef
Nojo, Pepane. Ale občani, kteří mají finanční rezervu, o ni do roka, do dvou, přijdou.
Čím dál, tím víc mám dojem, že právě tohle je záměrem fialový vlády; na pokyn Brusele se dostat k těm drobnejm úsporám. Mezi zodpovědnejma spořícíma lidma jsou dneska cca 3 biliony Kč úspor. A přitom je docela snadný, se k nim dostat. Stačí pustit uzdu zdražování, vybrat patřičný daně za zdražený zboží, a něco z toho pak pustit nezodpovědnejm bez úspor, aby dali moc nevotravovali.
Tonda přesně totéž provedl v r. 1953 a funkovalo to. Tak proč nepoužít osvědčenej recepis? Jen místo lístků pro chudinu se zavedou tzv. sociální dávky (máme dneska jiný technologický možnosti než před 70ti rokama). A až se z těch zodpovědnejch s úsporama stanou zodpovědní bez úspor, dostanou se na stejnou úroveň dnešních nezodpovědnejch. Tím bude dovršenej další krok k budování beztřídní společnosti, zcela závislý na dobročinnosti státu a na polívkách zdarma na náměstích. Fialová myšlenka socializmu a všeobecný korupce konečně zvítězí s hesly: Stáli jsme na okraji propasti. Nyní, s fialovou vládou, jsme učinili velký krok vpřed.
Nesouhlasícím zavře hubu pěkně po Gottwaldovsku nově zřízené Ministerstvo pravdy a lásky!
Nikoho nenecháme padnout. Nevolte oligarchy, volte nás, máme vás rádi! Ať žijí myšlenky Marxleninismu!
červenec 21, 2022 10:47
... : *deeres*
A proto plnou parou do digitálního Gulagu. Fakt jsem si nedokázala, při tom předpokládaném konci světa v roce 2012, kam se posuneme za 10 let.
červenec 21, 2022 12:03
... : Petr Sysala
Stále rychleji směřujeme do skutečné, (v roce 1953 sepsané) Bradburyho utopie, kde všemocná policie stíhá držení a četbu knih, samostatné uvažování a každého, kdo poslušně nepapouškuje a nemyslí, jak je doporučeno myslet a mluvit.

451 stupňů Fahrenheita už si asi nikdy nepřečtu, protože je děsivě aktuální.

Obsah nějaké knihy popisující dějiny je i po sto letech stejný, ale na internetu se dá historie zfalšovat během okamžiku. Zatím se pálí Tom Sawyer nebo Harry Potter ...
červenec 21, 2022 12:34
... : Lenka1
Zase budu trochu ošklivá a nehumánní.

Jak jsem včera psala o tom postupném rozvratu zdravotnictví, protože finance.

Tak právě vyšel článek na Seznamu, takže to těžko může někdo odsoudit jako dezinformaci, že 200 000 ukrošů končí období, kdy za ně zdr. poj. hradil stát - tedy z peněz daňových poplatníků - tak pokud si nenajdou práci ani si to nebudou platit sami, tak jim sice vznikne dluh, který jim bude nabíhat, ale o o přístup ke zdravotní péči v plném rozsahu nepřijdou. A když pak frnknou zpátky na UA, tak ty prachy z nich už nikdo nedostane.

Tak to je bomba.

Tak doufám že jejich zastáncům pak v blízké budoucnosti nebude vadit, že buď oni sami nebo jejich blízcí, kteří jsou třeba už v důchodu, přičemž celý život pracovali a všechny odvody platili, nedostanou účinnější a lepší léky na svoji nemoc nebo si je budou muset zaplatit v plné výši, protože pojišťovna řekne - sorry, nejsou peníze.



červenec 21, 2022 13:21
... : Lenka1
Josef Kouba:

To co udělali Rusové, bohužel udělat museli. Ukrajina hodlala s notami USA zaútočit, na Doněcko, Luhansko a Krym. O tomto plánu se mlčí.

Bohužel. To se nehodí do v současnosti jediného správného názoru.
červenec 21, 2022 13:23
... : *deeres*
Zpráva z rádia Plzeň: V Plzeňském kraji zachyceno kolem dvacítky Ukrajinců s otevřenou TBC. Minimálně tři případy mají být rezistentní.
Tak se tam dohadovali o tom, kdo zaplatí náklady na léčbu. Co jsem vyrozuměla ze zprávy, mají se léčit ambulantně. Někde probleskla informace, že na ukrajinskou zdravotní turistiku už padlo 14 miliard.
červenec 21, 2022 14:07
... : Jiri Bilina
To jsou me veci... smilies/wink.gif
Takze puvodni verze rašistické propagandy (zabranit rozsirovani NATO) chystanym vstupem Svedska a Finska do te obranne organizace padla. Druha verze (denacifikace) padla diky nacistickemu teroru Putinovych hochu na okupovanem uzemi rovnez, tak prijdeme s verzi cislo 3 (utokem na Ukrajinu Rusaci zabranili pokusu Ukrajiny ziskat zpet jeji vlastni uzemi). smilies/wink.gif
Jestli ona nebude nejpravdivejsi ta ctvrta varianta, kdy se rusky diktator prirovnal k Petru Velikemu, ktery v dobyvacnych valkach pripojoval k Rusku dalsi a dalsi uzemi.
Jenze ono se to soudruhum nejak zadrhlo. Zadne desetitisice mrtvych rusackych vojacku, statisice mrtvych civilistu a spalena zeme v planu nebyly. Cele to melo probehnout podobne, jako okupace Ceskoslovenska v roce 1968. Rychle obsazeni hlavniho mesta, zatceni nebo vyvrazdeni vlady a nastoleni prodejnych smejdu. A pak hybridni valka pomoci vydirani, dezinformacnich webu a Leninovych uzitecnych idiotu, ktera by rozvratila NATO a umoznila obnovu zlocinneho rusackeho imperia ve vychodni Evrope.
Jenze chybicka se vloudila... Ukrajinci se rozhodli svou vlast branit a svobodny svet je na jejich strane.
V roce 1968 psali v okupovanem Ceskoslovensku zoufali lide na zdi heslo: Kolaboranti = zradci naroda.
Jak to tady tak ctu, moc se toho nezmenilo. smilies/undecided.gif
Mikin
červenec 21, 2022 16:41
... : zuza
Danielo, to se ti opravdu povedlo!!!!!!!!
červenec 21, 2022 19:08
... : Petr Sysala
Škoda, že svobodný svět nebyl na naší straně v roce 1968 nebo v roce 1938
červenec 21, 2022 19:28
... : Jiri Bilina
Svobodny svet na nasi strane Petre byl, ale tezko nam mohl pomoci kdyz jsme se sami nebranili. Ukrajinu zachranila jeji armada, ktere se v prvnich dnech valky podarilo ubranit Kyiv a pozdeji od neho okupanty dokonce vypraskat.
Skoda, ze se Ukrajine a Gruzii nepodarilo vstoupit zavcas do NATO, to by mohl Putler leda tak soupat nohama... smilies/wink.gif
Mikin
červenec 21, 2022 20:36
... : LUCIE T.
Jiri Bilina psal jsi Petrovi:
"Svobodny svet na nasi strane Petre byl, ale tezko nam mohl pomoci kdyz jsme se sami nebranili."

takže:
Při Srpnové invazi jsme se mohli bránit jen za cenu ohromných ztrát na lidských životech. Československá armáda, která měla povinnost z ústavy tuto zemi bránit, fatálně selhala v podobě svého ministra Martina Dzúra. Ten věděl, že se vojska stahují, už několik týdnů, ale 20. srpna měl telefonát s Brežněvem a svým sovětským protějškem, kdy jim pod nátlakem slíbil, že proti sovětským vojákům nepadne jediný výstřel.
Mimochodem, invaze sice začala 20. srpna, ale vojska tu operovala už od června, pod záminkou vojenského cvičení. Bylo to připravované!
O manévrech vojsk Varšavské smlouvy na území tehdejšího Československa tehdy věděla dokonce i Severoatlantická aliance. Ale nezasáhla. Šlo o politické rozhodnutí, hrozba jaderného konfliktu byla příliš velká.

červenec 22, 2022 01:25
... : Jiri Bilina
Je to presne tak jak pises, Lucie. Tehdy nas (jak je jejich zvykem) zradili komuniste kteri zajistili, ze proti okupantum armada nezasahne. Tech par rusackych tanku nakonec shorelo diky odvaznym civilistum s Molotov Cocktails, zatimco reformni komuniste kvokali, ze mame zachovat klid a ti skalni si uz rozdelovali koryta.
NATO nas pochopitelne branit nemohlo. Nejen kvuli riziku jaderne valky, ale predevsim kvuli tomu ze jsme nebyli jeho cleny.
To je ostatne duvod, proc dnes tahle obranna organizace nepomaha ani Ukrajine a prenechava to jednotlivym clenum. Kteri pomahaji, protoze si to statecni Ukrajinci zaslouzi.
Mikin
červenec 22, 2022 01:50
... : Josef Kouba
"Politologu" Mikine,
po skončení 2 světové války se v Jaltě vítězové domluvili co bude kdo okupovat. Co dostali Rusové snad víš a co amíci to také. O Berlín se chvilku tahali a potom se postavila zeď. Byl dokonce stanoven i konec okupace.
Datum vypršení nájemné smlouvy podrobených států byl asi 1985 to přesně nevím.
Platilo to pro oba vítěze. Takže jakákoliv pomoc západu v 68 byla nemožná.
Takže rok 1968 z dnešního pohledu byl absolutně hloupý tah vlády. Byli jsme ruská děržava jak mě jeden dost vysoký ruský oficír v hospodě kde jsem pracoval upozornil. Neměli jsme šanci. Maďaři to zkusili v 56 roce a výsledek je znám. Vše bylo zbytečné hrdinství neinformovaných občanů.
červenec 22, 2022 04:24
... : Jiri Bilina
Zase jen Josefe Koubo opakujes stare komunisticke vymysly a lzi.
Na Jalte se sice delily sfery povalecneho vlivu, ale zaroven se vsichni ucastnici zavazali, ze ve vsech osvobozenych zemich umozni svobodne volby a o tom jake tam bude spolecnske zrizeni nechaji rozhodnout obyvatele dotycnych zemi.
Kdyz tehdejsi sovetsky ministr zahranici Molotov Stalina pred takovym zavazkem varoval, odpovedel mu Stalin "na tom co jsme slibili vubec nezalezi, pozdeji udelame co budeme chtit". Proste komunista...
Ta "najemna smlouva podrobenych statu do roku 1985" existuje jen ve tve fantazii. smilies/wink.gif
Mikin
červenec 22, 2022 05:47
... : Josef
Se ti, Pepane, divim, že tě ještě baví přesvědčovat o čemkoliv propagandou vypatlanýho fanatika.
červenec 22, 2022 06:39
... : Petr Sysala
Až Čína zaútočí na Tchaj-wan (Biden už se nemůže dočkat), tak přestaneme dovážet čipy, telefony, stroje a zařízení, granulát pro výrobu plastů, tedy v podstatě všechno. To bude pro Čínu rána a ráj na zemi v EU.
červenec 22, 2022 06:51
... : Jiri Bilina
Ale hlavne ze jsme se nepoškorpili a ze Ukrajina dostane dalsich 8 systemu HIMARS a mozna i bitevni letouny A-10 Warthog a stihacky F-16. Dobrou noc! smilies/smiley.gif
červenec 22, 2022 07:51
... : Josef
Přesně tak, Péťo. Přiblblá Markéta prosadí tak tvrdý sankce, že se z nich Číňanum narovnaj voči!
červenec 22, 2022 08:03
... : Josef
Hej, Mikine, někdy jsou provokace sranda, ale tady už sranda končí.
To jako je ti fakt jedno, že s každym tvym Himarsem se blížíme ke třetí, tedy poslední, světový válce? Jestli seš skutečně tak blbej, měl bys radši zalézt do svý zemljanky!!!
Chápu, že tobě je to jedno, starej seš už dost, nejdýl do patnáct let už stejně natáhneš bačkory. Víc tě nezajímá, děti ani vnoučata nemáš, tak se nám ostatnim můžeš poťouchle jak blbeček vychechtávat. Tebe se to netýká a tak si i pro svoje škodolibý potěšení klidně můžeš dovolit nasírat svý okolí.
Tvoje chování debila je chovánim pětiletýho pancharta, kterej zazvoní na všecky zvonky činžáku, zaleze za roh a má potěšení z toho, jak nasral pár lidí. BLBEČKU!!!
červenec 22, 2022 08:21
... : Petr Sysala
Klídek Pepo,
komu není shůry dáno v apatyce nekoupí ...

Blb neví, že je blb, nemá čím.
červenec 22, 2022 08:33
... : Josef
Nazval´s ho blbem, na muj vkus ještě příliš lichotivě. Pro mě je ten mentální mrzáček skutečně jen BLBEČKEM!
červenec 22, 2022 08:57
... : Petr Sysala
Já blbem nenazval nikoho konkrétního, ten konkrétní je pod obecnou rozlišovací schopností. Asi jako když jdeš kolem kurníku a nějaká slepice hlasitě kdáká, taky nevíš jestli ti nadává nebo tě chválí, prostě kdáká a tobě je to fuk.
červenec 22, 2022 09:55
... : Lenka1
Josef:

Klid, oni se ti naši páníčci mají taky rádi a Rusko dalo jasně najevo, že ví a tentokrát by to Ami beztrestně neprošlo. Proto se yanks ze všech sil snaží rozjet konvenční válku v Evropě, aby na ní mohli vydělávat a zároveň tak oslabit Rusko.

Osobně si myslím, že na atomovky nedojde.

Ukravína už to projela, jen se o tom ještě nepíše. Čím déle to bude trvat, o tím víc území definitivně přijde.

Skutečnost, že většině pořád nedochází ten základní fakt, že kdyby RF opravdu chtěla, tak vymaže UA z mapy během jediného dne, mě už vůbec nepřekvapuje. Že se tak dosud nestalo, nesvědčí ani zdaleka o neschopnosti OSRF, jak se tady někteří ve své nebetyčné hlouposti opájejí.
červenec 22, 2022 11:13
... : *deeres*
Podělal to Gorbačov, když nedokázal vyjednat dobře záruky. Buď to od něj byla nedomyšlenost, nebo ještě hůř, nechal se koupit, aby se amíci mohli vojensky rozlézat směrem na východ. Ne nadarmo má na čele ďábelské znamení.
Netoužím žít na bitevním poli a být kanonenfutrem.
červenec 22, 2022 11:22
... : Josef
Já po tom též netoužím, zatímco blbeček z Jukónu si větší rozkoš nedokáže asi představit. Samozřejmě tak, aby on sám se toho neúčastnil.
Hovada, který se bezohledně vyserou na svý rodiče, impotenti neschopný, co jen zpoza bezpečný vzdálenosti blejou tupý fráze, který jim do palic bez mozku narvala propaganda, takový hovada skutečně miluju!
PS: Možná jsem si dneska vysloužil kudlí dyštanc. Jestli jo, tak použiju na rozloučení slova fialovýho blba: Mám vás rád.
červenec 22, 2022 12:02
... : Jiri Bilina
Kdyz zahajil Putin svuj hitlerovsky utok proti mnohem slabsimu sousedovi, celemu svetu se zatajil hruzou dech. Amerika nabidla demokraticky zvolenemu prezidentovi Zelenskemu jak pomoc, tak evakuaci. Protoze malokdo veril, zeby se Ukrajina dokazala ubranit vice nez ty 3 dny, ktere mel naplanovane rusky diktator a jeho generalissimove.
Ale Ukrajina to dokazala a rezimu KGBacke zrudy, ktera se netaji tim, ze chce Ukrajince jako narod zlikvidovat a pokracovat smerem na zapad se uspesne brani. Vsechny okupovane oblasti zpet zrejme zpet nedostane, ale jih zeme s Kersonem nejspis ano. Protoze okupantum se narozdil od lidi kteri brani svou vlast, rodiny a demokracii umirat nechce.
V pripade ceskeho naroda je zajimave pozorovat krysy, ktere vylezly z der. Skalni komouse, nacky, nebo ty, kterym propaganda urcena pro primitivni mužiky vymyla mozek.
A take chudacky, kteri se pred okupantem vetsinu zivota hrbili, za jidassky gros prodali vlast a ted citi vuci statecnym lidem kteri nezradili pocit viny, ktery kompenzuji lhanim a nenavisti. Bezmocnemu pisteni techhle krys se musim jen usmivat. Putler byl jejich posledni nadeje a ta rychle slabne. Kdyz neschopne a zbidacele Rusko nedokaze porazit ani Ukrajinu, rusackych tankistu se uz v Praze nedockaji. smilies/wink.gif
A vy Ukrajinci, vydrzte. Slava Ukrajine!
červenec 22, 2022 14:33
... : Jiri Bilina
Ale notak, Josefe. smilies/wink.gif
Neboj, dištanc ti zde prece nevynesly ani ty nejhorsi rasisticke, komunisticke nebo homofobni skreky. A co se tyce mych rodicu, ti s mym odchodem za svobodou souhlasili, zustali jsme si celou tu dobu velice blizci a az do konce jsme jim s brachou pomahali. Tak se o ne neotirej, ju?
Srandovni je, ze tvuj kamarad Kouba nechal v Cesku vedle rodicu i dve nezletile deti a to ti nevadi. smilies/wink.gif
Mikin
červenec 22, 2022 14:42
... : Jiri Bilina
Vyjimecne pridavam citat:
"Myslím, že nemusíme mluvit v každé větě o národu či o národních zájmech, ale o to víc bychom se měli zabývat svými bližními, ať už v naší ulici nebo kdesi na druhém konci světa. Našim národním zájmům asi vskutku nejlépe posloužíme, když se budeme dobře chovat k sobě navzájem, k zemi, kterou obýváme, jakož i k jiným národům, a když budeme nepředpojatě přemýšlet o lidské historii, lidském údělu i poslání na tomto světě. Kéž by tedy pokora, zájem o druhé, lidská odpovědnost, smysl pro spravedlnost a solidaritu byly tím, co lze nazvat ideou tohoto státu."
Václav Havel ve svém posledním prezidentském projevu.

červenec 22, 2022 14:55
... : d@niela
Ach jo, ach jo.
Ty fujtajblový řeči - to je taky produkt toho, o čem píšu pod nadpisem "STRACH V NÁS, STRACH KOLEM NÁS". Je to tu občas hrozný. A ne jen na internetových pláccích, i mezi lidmi přímo.
Dnes jsem byla dopoledne svědkem dost ostré hádky - šla jsem na vakcinu. A protože já nemůžu mít nic normálně, tak narozdíl od jiných, ta moje "operace" trvala přes dvě hodiny a ušla jsem skoro 5 km. Napíšu extra článek, ať se pobavíte.
Ale v čekárně to chytlo pár lidí - přímo vzpláli svatým plamenem.
To fakt bylo děs - čekala jsem, kdy se servou. Opravdu to připomínalo dvě hranice (my jsme přeci taky rozděleni, a to skoro ve všem), a jen která vzplane dřív.
Nakonec vyletěla nějaká paní doktorka od vedle, seřvala všechny na jednu hromadu, že takhle tam nemůže pracovat.
Nojo, jenže to je právě tím strachem, co je v nás, a který pomalu a jistě nabývá větších a větších rozměrů.
Pochopitelně, že se lidi bojej, že bude třetí světová, a abych použila slova deeres: Netoužím žít na bitevním poli a být kanonenfutrem.
červenec 22, 2022 16:14
... : Bara
No, tak ten citat je o raji, ale na zemi je to utopie......!!!!
A Vaclav Havel rikal a vyslovil hodne hezkych slov, ale sam je nikdy nedodrazoval.
červenec 22, 2022 16:23
... : Jiri Bilina
No, tak po tom netouzi urcite nikdo. A proto byla hloupost ustupovat Hitlerovi, jeho vyhruzkam a jeste sirit jeho propagandu (vcetne sireni strachu). I takovi se tehdy nasli.
Cim to, ze se lide nepouci? smilies/cry.gif
Mikin
červenec 22, 2022 16:26
... : Jiri Bilina
Kdyby sva slova Baro nikdy nedodrzoval, nemeli by komousi duvod ho 3x zavrit.
A jeste jeden hezky citat, primo do tehle debaty:
Musíte pochopit jednu věc: uzurpátor, stejně jako (sexuální) násilník, nepřestane, když se vzdáte,“
Olena Zelenská, prvni dama Ukrajiny



červenec 22, 2022 16:46
... : AnickaM
A proc ja mam pocit, ze nas ty hruzy zajimaji vic, nez ty dobry zpravy? Na ty nikdo nereaguje, jakoby je ani nezajimali.
červenec 22, 2022 22:05
... : Jiri Bilina
Nojo Anicko, ono se to vsechno kapku podelalo. A hlavne diky propagande strachu, o ktere je tenhle clanek.
Lide kteri tomuhle podlehli jsou identicti s temi, kteri kdysi davno uverili Hitlerovi, ze chce jen pomoci svym krajanum v Sudetech, jinak rozpouta peklo na zemi. A tak ustoupili.
Ale on starej Dolfa to peklo navzdory jejich zbabelosti stejne rozpoutal.
Putin dela to same, jakoby od Hitlera jen opisoval. Pritom ti jeho krajane maji na Ukrajine vetsi prava a svobody nez jeho vlastni poddani. A snad hlavne proto se po boku etnickych Ukrajincu jeho zrudne agresi brani.
Uchylne urazky, kterych se me zde vcera dostalo me prilis neznepokojuji. Vetsina svobodneho sveta stoji za Ukrajinou a tyhle lide vede spis ten strach. A pocit vlastni neschopnosti, ktera jim po navratu svobody diky pokrocilemu veku zabranila v normalnim zivote demokraticke zeme.
Chtelo by to spise soucit a mozna i nejakou tu pomoc. Nejsme jako oni. smilies/wink.gif
Mikin
červenec 23, 2022 04:09
... : zuza
Strach v nás ještě násobí novináři , komentátoři atd......
červenec 23, 2022 06:25
... : Josef
Kéž bys, Lenko, měla správnej čuch. Já ho, snad, pořád ještě doufám, nemám. Muj čuch mi říká, že když má někdo při pěstním zápasu na život a na smrt v rukávě ještě pistoli a začne prohrávat, tak tu pistoli nakonec vytáhne, i kdyby sám u toho měl zařvat. Už nemá co ztratit.
Strašně rád bych se mejlil. Strašně rád! Ale co když se nemejlim? V tomhle je právě ten ohromnej rozdíl mezi současností a II. válkou; prohrávající zápasník tehdá tu pistoli ještě neměl. Dneska už ji má. Kdo v současný situaci hledá paralely s r. 1938 - 1945, jistě jich dost najde. Jak pro tehdejší zradu Československa západníma velmocema, tak i pro porážku agresora, kterýho bylo možno, byť i za velkejch ztrát, porazit. Ale situace byla s dneškem neporovnatelná, paralela pro dnešní dobu nepoužitelná, zcela mimo mísu. Jsou si toho vědomy i USA a proto svou válku proti Rusku vedou na Ukrajině, která jinak je jim naprosto ukradená. A hlavně! Daleko.
červenec 23, 2022 13:31
... : Lenka1
Josef:

USA počítaly s brzkou návratností svých investic v průběhu uplynulých 8 let do UA. Ze které si udělaly svoje osobní hřiště a klacek na vytáhnutí medvěda z brlohu. K jejich smůle se tak nestalo. Jsou si plně vědomi toho, že RF je úplně jiný level než domorodci na BV, takže se drží zpátky.

Nicméně RF má silně navrch, je to čím dál viditelnější - pro ty, kteří vidět chtějí a umějí používat to, co jim příroda nadělila do dutiny lebeční.

A taky RF jen tak mimochodem zveřejnila seznam zaměřených cílů, kam nasměrují malé taktické jaderné hlavice (do 100kT) v případě, že ukroše napadne začít střílet municí do HIMARS na civilní oblasti na území RF. Hádej, jaké cíle to jsou? Proto to taky Ami důsledně ukrošům zakazují. A že by se v tomto případě mohli na UA okamžitě rozloučit s Kyjevem není nutno zdůrazňovat.

Dále - proč myslíš, že se RF důsledně drží termínu "spec. voj. op."? Protože kdyby to oficiálně nazvali válkou, tak by z toho museli vyvodit důsledky, mimo jiné taky to, že každý, kdo veřejně podporuje jejich nepřítele, se stává legitimním cílem. Což by zase situaci eskalovalo až na tu pověstnou hranu.

Já to vidím tak, že byť je situace velmi napjatá, tak totální likvidaci celého světa si nikdo nepřeje. Cílem Američanů je odvrátit hrozící katastrofu v podobě konce jejich hegemonické unipolární nadvlády nad světem a rozhodně se kvůli tomu nechtějí nechat zlikvidovat.

A RF důsledně, trpělivě a systematicky pokračuje v naplňování svých cílů. Které se v průběhu času mění, tak jak se situace vyvíjí, nicméně pořád platí, že o likvidaci UA jako státu pořád ještě RF nejde. Jinak by to udělali už dávno.

Expertízy a analytici od nás nebo ze Západu - to ani nemá smysl komentovat, protože neberou v úvahu jednu základní věc - oni to vidí ze svého pohledu, ne z pohledu Rusů. A ruskou mentalitu nechápou už vůbec. Proto jsou všechny ty analýzy těžce mimo realitu, jak se opakovaně ukazuje.

Nás by mělo znepokojovat něco jiného - a to, že USA prostřednictvím naší vlastizrádné kolaborantské pětikolky dělá všechno možné proto, aby rozjely konvenční válku v Evropě. Daleko od sebe a tak, aby na tom vydělávaly, pomohly si finančně a zároveň oslabily Rusko. Aby tam pak konečně mohli vlítnout a vyrabovat nerostné bohatství a prodloužit si tak o pár desítek let svůj parazitický styl života. Prostě osvědčený scénář z minulosti.

Jestli se jim tohle další svinstvo povede - těžko říct. Dokud tady bude ve vládě to, co tam je, tak je to nebezpečí dost reálné. Aktuálně plány s základnou v Mošnově. A nákupem F-35, které nejsou primárně obranné letouny, ale útočné. Navíc vzhledem k technickým parametrům (max. rychlost, obratnost atd.) pro nás naprosto zbytečné. Jsou to dle vyjádření technických odborníků "pomalu letící bombardéry pro likvidaci pozemních cílů." A jsou schopné nést jaderné hlavice. Takže to ani zdaleka nejsou "stíhačk"y, jak se nám tady v médiích tvrdí. Na kohopak my asi budeme útočit, hm? Nehledě na to, že PVOS nejnovější generace je bez problémů odhalí a ve vzduchu proti ruským SU-34/35 nemají ani tu nejmenší šanci.

Za další, přeškolení pilotů z Gripenů na tyhle stroje je záležitost na pár let, tak hádej, kdo tady asi s nima bude lítat. Stejně jako kdo asi obsluhuje HIMARS na UA.

Z toho je cítit průser jako hrom.


červenec 23, 2022 15:02
... : Jiri Bilina
Kdyz ma nekdo pri pestnim zapase v rukavu pistoli a zacne prohravat... Ale to podle Lenky prece vubec nehrozi. smilies/wink.gif
RF ma podle ni prece "silne navrch, je to cim dal viditelnejsi". A dokonce - "trpelive a systematicky pokracuje v naplnovani svych cilu".
Aha, proto od Kyjeva namisto jeho dobyti behem 3 dnu rusacti okupanti potupne zdrhli. Stejne jako od Charkova. Proto si potopili vlajkovy kriznik Moskva a proto ted Lavrov vyhrozuje, ze pokud Ukrajina zautoci na Krym, rozpouta se "peklo na zemi". smilies/grin.gif
F-35 jsou "pomalu letici bombardery pro likvidaci pozemnich cilu" leda tak podle ruske ambasady. Ve skutecnosti se jedna o stihacky, ktere jsou na radarech prakticky neviditelne, ale samy maji radar a dalsi elektroniku nesrovnatelnou s cimkoliv na svete. Pro Rusa nepredstavitelna nocni mura. Hlavne diky skutecnosti, ze nedokazal od unora ovladnout nebe nad Ukrajinou ani proti starym ukrajinskym MIGum. smilies/wink.gif
Ceska vlada ktera tyhle stroje objednala proto neni zadna "vlastizradna kolaborantska petikolka". Vlastizradne kolaboranty najdeme mezi lidmi, kteri slizacky siri lzivou propagandu agresivniho Ruska.
Takze ano, nebezpeci jaderne valky hrozi, ale ustupovat hitlerovskym psychopatum se neda, protoze je kazda slabost svobodneho sveta uz tradicne jen posili.
Jaderna valka nevic neni nehnutelna. Pokud se Ukrajinci spokoji se znovuziskanim casti okupovaneho uzemi, muze je zapad behem pristich let na pripadnou rusackou agresi tak pripravit, ze Putlerovi nezbude nez se spokojit s terorem proti svym muzikum. To je asi tak jedine, co ten loser od KGB dovede.
A oni si to nakonec tak trochu i zaslouzi... smilies/wink.gif
červenec 23, 2022 18:20
... : Jiri Bilina
Diky Budapestskem memorandu ziskalo Rusko od Ukrajiny vsechny jaderne zbrane a na oplatku slibilo, ze bude naveky respektovat jeji hranice.
Jeste den pred zacatkem utoku Rusko jakekoliv zpravy o chystane agresi rozhodne popiralo.
Vcera zase doslo k podpisu smlouvy o uvolneni koridoru v Cernem mori, aby mohla Ukrajina prodavat sve obili. A hned dnes zautocili Rusaci raketami na pristav v Odese, odkud se melo to obili posilat.
Doporucovat dnes Ukrajincum aby s Rusem podepsali smlouvu s tim, ze se vymenou za mir vzdaji vsech okupovanych uzemi muze jen uplny blazen. smilies/undecided.gif

červenec 23, 2022 20:19
... : Josef
Dík Lenko. Včera jsem napsal blbě, že Ukrajina je Američanum ukradená. Už jsem to nechtěl opravovat na správně, že Ukrajinci jsou jim ukradení. Jinak Ukrajina jako země jim určitě ukradená není, a to i s vysoce strategickym Krymem, kde už byli jednou nohou i s jadernejma hlavicema. Do Majdanu nainvestovali 5 miliard dolarů, do Zelenskýho pár milionů, a jak je vidět, investice se jim v podobě odbytiště zbraní všeho druhu, začínají vyplácet. Z hlediska hospodářskýho ještě do zimy musej USA donutit "Evropu", aby přestala odebírat od Ruska plyn, když je zrádnej Putin naštval tím, že dodávky plynu po odstávce obnovil, to zejména díky zrádný Kanadě, která přes výslovnej zákaz od USA potřebnou turbínu dodala.
červenec 24, 2022 08:25
... : Lenka1
Josef:

NS 1 současně teče asi 40%. Jak to bude dál, nikdo neví, protože údajně s turbínou nebyly dodány potřebné papíry potvrzující výjimku ze sankcí.

Nicméně, NS 2 je pod tlakem, připraven ke spuštění, jenže toho nám zakázal strejda Sam prostřednictvím současného dementního vrchního pacienta v Bílém domě.

Uvidíme, jestli se většině Evropanů bude chtít mrznout a umírat hladem pro ty jediné správné morální postoje. Já osobně bych tipovala, že ne.

A co mi přijde vyloženě komické a drzé až k neuvěření, je fakt, že sama UA jede pořád na ruskou ropu a plyn. Asi jsou to nějaký jiné, zvláštní, správně demokratické suroviny.

Před pár dny proběhlo v OSN velké jednání, kdy RF předložila kvantum důkazů o nacismu na Ukrajině, vznik, vývoj, kdo to podporoval a financoval, atd. Všichni na to zírali a nikdo se nezmoh na slovo.

Kromě toho BRICS jede na plný pecky a svůj zájem o přistoupení ohlásili i Saudi. Ti samí Saudi, kteří poslali někam Bidena, když přijel žebrat o navýšení těžby ropy. Před pár lety by si nedovolili, pokud by nechtěli dopadnout jako Hussein nebo Kaddáfí.

Je zřetelně vidět, že Pax Americana končí a je to dobře. Nastal čas platit účty za mejdan.

Pro nás to bohužel bude mít nemilé následky, protože opět stojíme na té špatné straně.
červenec 24, 2022 10:41
... : Josef
Celkem do toho zapadá i včerejší raketovej útok na Oděsu. Komu to prospělo?
červenec 24, 2022 14:21
... : Jiri Bilina
Ruska uderka se zde dopustila nekolika chybicek, ktere by clovek mene vychovany oznacil za zaplavu hloupych lzi, takze:
Americane na ukrajinsky Krym zadne jaderne hlavice neposilali, ani se k tomu nechystali. Do Majdanu ani do Zelenskeho zadne miliony neinvestovali a USA Kanade dodavku opravene turbiny nezakazala.
NS 2 zarazil Trump, Rus Ukrajine odber plynu zatrhnout nemuze, protoze ty ropovody pres Ukrajinu vedou.
Zadne "velke jednani" v OSN neprobehlo a rusacke lzi o udajnem nacismu na Ukrajine tam nikdo nebere vazne. Nacku najdeme mnohem vic v Rusku.
Bidenova cesta do Saudske Arabie je povazovana za uspech, Saudove tezbu ropy navysili. Raketovy utok na Odesu Rusove napred popreli, pozdeji rekli ze byla zasazena "ukrajinska vojenska lod a skladiste protilodnich raket". Trosku podivne vzhledem k tomu, ze v horicich budovach nedoslo k zadnym sekundarnim explozim.
To kdyz nedavno zasahla raketa HIMARS rusacky sklad munice a ono to straslive bouchalo a prskalo jeste pul hodiny, vysvetlili to Rusaci tim, ze se jednalo o "skladiste humanitarni pomoci a ledku". smilies/grin.gif
---------------------------------------
Takze bych si na odlehceni dovolil zakoncit starym vtipem:
Dotaz na radio Jerevan: je pravda, ze soudruh Nikita Nikitic dostal pri prilezitosti odchodu do duchodu automobil znacky Lada?
Odpoved: ano, vase informace jsou v zaklade spravne. Nebyl to vsak soudruh Nikita Nikitic, ale soudruh Alexej Alexejevic. Nejednalo se rovnez o automobil, ale o jizdni kolo. A to kolo mu nebylo darovano, ale ukradeno. smilies/wink.gif
Mikin
červenec 24, 2022 15:49
... : Lenka1
Josef:

Ohledně toho posledního extempore v Oděse - těžko říct, co se tam doopravdy děje. Ve světle toho, jak se postupně provalují další a další lži ze strany UA:

Buča - byly zveřejněny videozáznamy o čistkách ze strany SBU po odchodu Rusů i videozáznam hovoru se starostou po odchodu Rusů, kde si vůbec nevzpomněl, že se mu na ulicích válejí mrtvoly

Údajné znásilňování všeho, co před Rusy neuteklo na strom, ty detailní zvrácené popisy - ombudsmanka Denisová nedokázala předložit jediný důkaz - např. toho sklepa, kde měli Rusové držet skupinu mladých holek - a po nátlaku novinářů, kteří chtěli důkazy, přiznala, že chtěla zapůsobit na Západ, aby posílal další zbraně, nakonec byla odvolána

Výpovědi údajných obětí znásilnění Rusy - zrovna tak existují na necenzurovaných médiích výpovědi civilistů z Donbasu, kteří hovoří o tomtéž a navíc o mučení ze strany ukr. ozbrojených sil

Existují záznamy dokonce i v našich médiích, jak ukroši zacházejí se zajatými ruskými vojáky - vyjádření k tomuto ze strany UA - prý to musíme chápat

Kramatorsk - raketa, která tam dopadla, podle sériového čísla byla dohledána, že byla ve výzbroji UA

Kremenčuk - ukázali nám ohořelou konstrukci nákupáku, přičemž nikoho nenapadlo, že kdyby tam opravdu dopadla raketa s náloží cca 400 kg výbušnin, tak by tam nesjpíš byl kráter a ne ohořelá, ale stojící konstrukce, navíc nikdo nevysvětlil, jak je možné, že tam bylo údajně tisíc lidí a jen dvacet zraněných - to by byli mrtví všichni - a před nákupákem jen pár aut - to už na UA jedou Green Deal a chodí pěšky?

9.7. dokonce i na profláknutým Seznamu vyšel článek o tom, že ukroši zaujímají pozice v civilních objektech, kde je co nejvíc lidí, aby pak mohli brečet v médiích, jací jsou ti Rusové zlí. Tohle dělají jen teroristi.

Mrtví hrdinní vojáci z Hadího ostrova, co poslali do p.....ruskou válečnou loď - ukázalo se, že jsou živí a zdraví v ruském zajetí............

..............tak v tomto světle pro mě novinový článek začínající slovy "ukrajinská strana tvrdí" bez předložení jakýchkoli důkazů nemá žádnou vypovídající hodnotu.

Ve válce lžou obě strany a obvykle platí, že ta prohrávající lže víc.

UA provedla už několikátou mobilizaci, přičemž aktuálně nahánějí už i mladý holky, kterým už bylo 18.

Zatímco RF používá cca 1/3 svého vojenského potenciálu, likviduje tam starý šrot, který by jinak museli logisticky složitě likvidovat doma, čímž zabijou dvě mouchy jednou ranou a ani zdaleka ještě neukázali všechno, co mají, na což se zejména USA třesou jak hladovej pes na kost. No ale mají smůlu, Rusové jim vidí až do žaludku.

Naopak nakupujou od ukrošů západní zbraně (teď dvě fr. houfnice Caesar, který si ve svých výrobních závodech rozeberou do posledního šroubku, aby se podívali a využili, co můžou, ve svůj prospěch).

Tahle válka není o hrubé síle, ale o taktice. V podstatě šachy. A v tom Putin vyniká.

Ukroši se dle mého názoru snaží už jen přiživovat tu hysterii a nenávist, aby nepřišli o podporu Západu, o kterou stejně přijdou, protože jednak už je všem jasné, že to nemá smysl, jednak to nikoho už nebaví a jednak se Západ čím dál víc topí ve svých vlastních exkrementech, které si sám navařil díky těm geniálním sankcím.

O Oděsu samozřejmě UA přijde taky. Jednak je to symbol - a Rusové nezapomínají - a jednak je to poslední přístup k moři, který na UA ještě zbyl.


červenec 24, 2022 16:32
... : Jiri Bilina
No Lenko, jako odvar ze lzi ruskych okupantu by to jeste slo, ale jinak slabota.
Castecne pravda je jen to o pani ombudsmance. Zenska ktera tyhle zverstva vysetrovala nakonec selhala a zacala pridavat vlastni cisla. Byla to ovsem ukrajinska media a vlada, kdo to vysetril. Tak to uz v demokratickych zemich byva a da se jen tezko predstavit, ze by takovy proces probehl v Rusku, kde si diktatorsky rezim propagandu sam vymysli a jim ovladana media papouskuji.
Ten zbytek snad nema ani cenu komentovat, ale...
Ruske zrudnosti v Buče potvrdily desitky svedku, satelitni snimky i prvni ukrajinsti vojaci, kteri to mesto osvobozovali.
Seriove cislo rakety v Keamatorsku bylo podle rusacke propagandy jen ze stejne serie jako rakety ktere zustaly na Ukrajine. I kdyby to byla pravda, nedokazovalo by to nic.
Ten krater v Kremencuku opravdu je a svedci kteri videli rusackou raketu take.
Udajne mrtvi vojaci z Hadiho ostrova nebylo tvrzeni, ale jen domenka, ktera se nastesti nepotvrdila. To, ze odtam Ukrajinci okupanty vypraskali a nad ostrovem vlaje opet ukrajinska vlajka je fakt. smilies/wink.gif
Ukrajinci berou zatim do armady jen lidi s nejmene 8 mesici vycviku, nebo jim ten vycvik napred davaji. Rusaci uz vyskrabuji dno naborem veznu, kterym je slibovana svoboda, neonacistickymi wagnerovci a nevycvicenymi chudaky z Dagestanu a Burjatska, kterym je sliben 10x vetsi plat nez maji v jejich domovske derevne.
Prodej francouzskych houfnic nepriteli? To urcite...
Na Odesu mohou rašisti leda tak zapomenout. Napraskano tam dostali uz pred lety a Ukrajina se v zadnem pripade nenecha odriznout od more. Agresori by spis by udelali dobre, kdyby zavcas zdrhli z Chersonu. Ukrajinci tam maji v poslednich tydnech dobry tah na branu a jejich partyzanska aktivita proti mistnim quislingum sili. smilies/wink.gif
Ja docela chapu ze ruske propagande veri mužici, pro ktere je tahle propaganda urcena. Internet jim jejich diktator uz pekne zcenzuroval a televize je asi tak pravdiva, jako u nas za Husaka.
Ale ze tomu uveri a jeste to bude roztrubovat i nekdo v Cesku... smilies/smiley.gif
Mikin
červenec 24, 2022 20:27
... : Jiri Bilina
Zda se, ze vcelicky jmenem HIMARS zasahuji kazdou noc a po certech presne. Vcera to byla zakladna protiletadlovych raket S-300 a hotel, ve kterem se pred par mesici usalasili ruskije zachvatciky.
Ale abychom nebyli nespravedlivi - oni proti tomu Rusaci nic moc delat nemohou. Co ukrajinskemu velitelstvi neprozradi snimky z druzic, to prozradi mistni obyvatele. Ti okupanty (nezavisle na sve narodnosti) vesmes nenavidi a pokud si rašiste nekde zridi velitelske stanoviste, kasarna, nebo sklad munice, dostanou behem par dni potrebna data i operatori HIMARS, M 270, nebo houfnic.
A presnost zasahu je vetsinou plus minus 2 metry. smilies/cool.gif
Mikin
červenec 24, 2022 22:55
... : Josef
Zajímavej rozhovor. Už jen zbejvá se rozhodnout, komu věřit víc. Jestli Lence s praktickejma zkušenostma i znalostma, nebo tomu druhýmu, se "znalostma" vyčtenejma z novin, samozřejmě jen z těch správnejch novin.
červenec 25, 2022 04:59
... : Jiri Bilina
Zatim tady citovala spis proruske weby... smilies/tongue.gif
červenec 25, 2022 07:45
... : Josef
Jestli to nebude tím, že skutečná realita je povinně odsuzovaná, označená jako proruská.
Kdo používá vlastní rozum a odmítá vnucovaný názory přijímat bezmyšlenkově, je automaticky označenej za ruskýho švába - Putlerovce.
Tak i média, který si dovolej slepě nesouhlasit, nýbrž někdy zapochybovat, jsou označený za proruský dezinformační, některý pro jistotu rovnou zakázaný.
červenec 25, 2022 08:32
... : Petr Sysala
Dřív to byly zakázaný štvavý vysílačky (RFE a VOA), teď se jim říká dezinformační weby.

Každá totalita začíná stejně.
červenec 25, 2022 09:53
... : Lenka1
Josef a Petr:

Zajímám se o dění ve světě celkově a konstantně, tedy o kořenech aktuálního konfliktu RF-UA mám dost a dost informací i z doby před 24.2.2022. Už tehdy jsem si říkala, že tohle blbě dopadne. Celou dobu Západ ignoroval oprávněné požadavky na bezpečnostní záruky ze strany Ruska, permanentně Rusům okopávali kotníky. Takže sorry jako, po vyčerpání všech diplomatických možností nemělo Rusko jinou možnost.

Moje informace pocházejí ze všech koutů ze světa. Většina světa mluví anglicky, takže jazyková bariéra není problém, umím celkem dobře i rusky, takže můžu zabrousit i tam, dále mám zkušenosti s vojenskou strategií i taktikou díky svému působení v armádě a v neposlední řadě mám zdroje od lidí, kteří do toho vidí mnohem hlouběji než většina veřejnosti.

Na druhé straně máte někoho, kdo si přečte The Economist a navíc je zaslepený svojí úchylnou nenávistí vůči všemu ruskému.

Ať si každý vybere.
červenec 25, 2022 10:44
... : Josef
Jo, Lenko. Ať si každej vybere. A kdo nemá mentální kapacitu na výběr, má k v Česku k dispozici ČT, ČRo, Seznam, Novinky, Pekarovou, Fialu, Rakušana, kníže už bohužel zmlklo, ale za něj vstali noví bojovníci ..... To by v tom byl čert, si v takový rozmanitosti nevybrat.
červenec 25, 2022 14:19
... : *deeres*
Leni, asi se snažíš marně, tohle nikdo nechce slyšet. Před časem jsem tu psala o již neexistujicim videu se starostou Buče, po odchodu RF. Mluvil o úklidu, ale žádné mrtvé nezmínil. Místo, aby se ptali, kdo tedy jsou ti mrtví a odkud se tam najednou po odchodu RF vzali, tak jsem se dozvěděla, že zpochybňuji video s mrtvými. Protože ti tam přece prokazatelně jsou, a všechno ostatní je ruská propaganda. Videa, kde zvěrstva jsou činem Ukrajinců, tak ta jsou "hoaxy".
červenec 25, 2022 15:31
... : Jiri Bilina
To je dobry. Vsechny ty videa, vypovedi svedku, vysetrovani mezinarodni komise a satelitni snimky dokazujici bestialni zverstva ruskych vojaku v Buči a dalsich mestech na sever od Kyjeva se pry daji vyvratit tim, ze se na nejakem neexistujicim videu nejaky starosta o necem nezminil. smilies/undecided.gif
Mikin
červenec 25, 2022 15:53
... : Jiri Bilina
Ono je to jako s tim Covidem - budto budete respektovat nazor odborniku, nebo lovit v kalnych vodach.
Situaci na Ukrajine rozebral pred par dny vrchni nacelnik stabu americke armady general Mark Milley. Tedy clovek, ktery ma pristup k informacim rozvedek i dalsich zdroju, o kterem se nam ani nesni.
Muzeme si tedy vybrat mezi panem generalem a jednou pani, ktera tvrdi ze byla v armade NATO, ale neuuvadi ani svou hodnost, ani odbornost, zato cituje propagandu nepritele, ktera je leda tak k pousmani. Treba to oznaceni F-35 jako "pomalu leticich bombarderu urcenych k likvidaci pozemnich cilu". Nebo jeji neustale poznamky o tom, ze RF "dusledne naplnuje cile sve operace".
No pokud je cilem te slavne operace teror proti civilnimu obyvatelstvu, niceni celych ctvrti obytnych domu, vesnic, nemocnic, skol, spalena krajina, nebo utek od Kyjeva a Charkova, smrt desetitisicu vlastnich vojaku a potopeni vlajkoveho krizniku Moskva, tak to teda jo.
Kdyz uz jsem se zminil o tom krizniku - ja 2 roky slouzil (nedobrovolne) u jednotky protiletadlovych raket pobliz Bratislavy jako operator a technik prehledoveho radaru. Navic mam naletanych 250 hodin a o letectvi i rakety se cely zivot zajimam. Po potopeni Moskvy jsem hezkych par hodin studoval nejruznejsi simulace celeho utoku a mam za to, ze ta kombinace pouziti dronu s odpalenim 2 raket Neptun byla od Ukrajincu brilantni. Drsny byl audio zaznam porizeny kratce po zasahu, kde zdeseny namornik vola do vysilacky o pomoc s tim, ze "korábl" dostal dva zasahy raketami, vybuchuje munice a lod se naklani na bok.
Rusaci o cele veci napred mlceli, aby nakonec oznamili ze slo o nestastnou nehodu, takze rodinam nezvestnych matrosu nemusi vyplacet zadne penize. Zaroven ale stahli sve hrde lodstvo z dosahu raket Neptun a Harpoon a na odvetu bombardovali predmesti Kyjeva.
Ale kdyz chcete, klidne verte Rusakum. smilies/wink.gif
Mikin
červenec 25, 2022 17:11
... : Josef
Cit: "V psychologii je víra definována jako pevné (a obvykle i emocionálně výrazné) přijetí určitého přesvědčení. V podloží víry je vztah důvěry v pravost, správnost, užitečnost a hodnotu toho, čemu (nebo komu) svou důvěru věnuji."
červenec 25, 2022 17:18
... : Lenka1
deeres:

Já se nesnažím nikoho přesvědčovat o nějaké svojí pravdě. Píšu si tady svoje postřehy, informace, které mám a závěry, které si z toho dělám na základě všeho toho, o čem jsem psala ve svém předchozím komentáři.

Píšu to pro lidi, které to zajímá, jako třeba ty, Josef a možná i další.

No a ti, které to nezajímá, mě přece číst nemusejí, ne. Já to dělám stejně.

Nikoho k ničemu nenutím.


červenec 25, 2022 18:47
... : Jiri Bilina
Presne tak, Josefe. Pokud je nekdo presvedcen o tom, ze se kriznik Moskva potopil nestastnou nahodou, jeho vira mu bude slouzit jako stit pred posmevacky.
Zkratka a dobre, pozar vznikl diky nepozornosti kuchare, ktery nechal na rozpalenem sporaku panev plnou velrybiho tuku a sel na palubu hrat gorodky. smilies/wink.gif
Mikin
červenec 25, 2022 19:16
... : Jiri Bilina
Jeste takova drobnost:
obycejny Rus ktery sleduje vladni televizi (jinou moznost vetsinou nema), netusi nic o paktu Molotov - Ribentrop, nevi nic o spolupraci Hitlera se Stalinem, netusi, ze 2. svetovou valku zacala utokem na Polsko i jeho zeme, nevi nic o Stalinem zrizenem hladomoru, ktery zlikvidoval 6 milionu Ukrajincu.
A treba o valce v Afghanistanu si mysli, ze ji jeho slavna ródina vyhrala.
Invazi i okupaci Ceskoslovenska (nebo treba Madarska) povazuje obycejny Rus za bratrskou pomoc bratrskemu narodu, stejne tak jako povazuje za pomoc bratrskemu narodu i soucasnou zrudnou agresi Kremlu proti Ukrajine. Za tyhle svinarny Rus ocekava vdek a detinsky se divi, kdyz mu nekdo nadava, ci dokonce zapaluje tanky.
Domniva se dokonce, ze jeho zemi (ktera je nejvetsi na svete a ma nejvice jadernych zbrani) nezbylo, nez tu Ukrajinu bez vyhlaseni valky brutalne napadnout, protoze Ukrajina nebohe Rusko jakymsi zahadnym zpusobem ohrozovala.
Takze snad nebude od veci poznamenat, ze prislusnici ceskeho, (Rusaky v minulosti okupovaneho) naroda, kteri siri lzivou rusackou propagandu jsou budto naprosti tupci s inteligenci houpaciho kone, anebo vlastizradni kolaboranti. smilies/undecided.gif
Mikin
červenec 26, 2022 05:13
... : Josef
Seš fakt srandovní ubožáček.
červenec 26, 2022 10:13
... : Míša šíša
Lenko, hlásím se k těm, které zajímá, co píšeš. To jen, abys věděla... smilies/wink.gif
červenec 26, 2022 10:46
... : Lenka1
Míša šíša:

Díky.

Aktuálně se ukazuje, že ruský útok v Oděse byl opět na zbraně, ne na lodě s obilím. UA se opět pokusila s Ruskem vy...at, a opět jim to nevyšlo. Tak zase aspoň brečí v médiích, jako vždycky.

Došlo k úderu na vojenskou loď ukrajinského námořnictva a sklad amerických raket Harpoon nacházející se na území loděnice. Terminál pro vývoz obilí se nachází jinde.

Za mě bych to shrnula asi takhle:

Putin neblafuje, Západ nemůže vyhrát a jedinou proměnnou je, jakou cenu je Západ ochoten zaplatit za svou porážku.

Nemám dost slov na to, jak vyjádřit, jak moc mě s...e ta tupost většiny národa, díky které mají papaláši volné ruce k tomu, aby tuhle zemi naprosto zničili.

červenec 26, 2022 15:08
... : Jiri Bilina
Jisteze, kdyz Rusko zasahne sklad raket a vojenskou lod, nedojde ani k jedne sekundarni explozi. Zatimco kdyz rusacke skladiste zasazene HIMARSem boucha jeste pul hodiny jako novorocni ohnostroj, reknou Rusove ze to bylo skladiste ledku. smilies/grin.gif
Opravdova "tupost vetsiny naroda", ktery odmita verit propagande rusackych okupantu...
--------------------------
Castecneho uspechu ovsem Putin dosahl, kdyz pri navsteve Iranu vyzebral zasilku ponekud zastaralych, ale fungujich dronu. Akorat ze vcera udelaly izraelske jet fighters ze skladiste tech dronu kulnicku na drivi. smilies/wink.gif
Mikin
červenec 26, 2022 16:47
... : Lenka1
Mám takový pocit, že Rusko nejspíš přidá ještě pár stupňů na skřipci, aby Západ si přestal vyskakovat. Nejedná se jen o tu tolik omílanou ropu a plyn, ale Rusko toho vyváží mnohem víc - např. hliník, nikl, wolfram nebo třeba fosfáty, které jsou nezbytné pro výrobu hnojiv.

Odběratele jinde už má, protože Putin na rozdíl od našich vládních dementů neztrácí čas a pracuje.

A jestli se to stane, tak prostě končíme. Beze srandy.

A nejtragikomičtější na tom je to, že jsme jako první mezi užitečnými idioty řvali, že suroviny z Ruska nepotřebujeme a obejdeme se bez nich.

No tak jo.

červenec 26, 2022 18:32
... : Jiri Bilina
Problem Lenko je, ze ta nejvetsi zeme na svete ma GDP velikosti Italie, krome zbrani nedokaze prakticky nic vyrobit a i na vyrobu tech zbrani potrebuje zapadni technologie. Krome toho - kdo by tom debaklu kupoval treba ruske tanky? Jedine snad silne pod cenou.
A pod cenou budou nakonec Rusaci v pripade ztraty evropskych trhu prodavat i ty sve slavne suroviny. smilies/wink.gif
Nejhorsi pro Rusko ale asi je a bude rostouci odliv vzdelanych, chytrych a podnikavych lidi. Protoze muzici kteri dokazou jen civet na statni televizi a verit propagande vsechny ty chipy a dalsi soucastky nevymysli ani nevyrobi. smilies/wink.gif
Mikin
červenec 26, 2022 21:46
... : Petr Sysala
Výsledkem ekonomickych sankcí bude jen to, že se z ruských surovin naučí vyrábět finalni produkty někdo jiný, v Indii, Číně nebo kdekoli mimo Evropu. Ta ztrácí ekonomickou důvěryhodnost. Například integrované obvody vyrábí převážně dálný východ, tam nikoho evropské sankce netankuji. Pokud se nějaké vyrábí tady poblíž, tak končí.

Jinak stále čekám na ty statistiky, podle kterých se máme nejlépe v historii
červenec 27, 2022 09:40
... : Lenka1
Všechny ty tolik vychvalované západní technologie už má Čína dávno okopírovaný, ti si s nějakým autorským právem hlavu nelámou - no, holt, když línej Západ byl tak blbej, že přesměroval všechnu výrobu do Číny, tak se nemůže divit. A dnešní Číňan už za misku rejže denně dělat nebude.

A K Rusku - zatímco Západ opilý arogancí moci posledních 20 let chrápal na vavřínech, tak Rusko makalo. Ty výkřiky o zaostalosti Ruska od někoho, kdo se zapomněl podívat na datum v kalendáři a je jak zaseklá gramofonová deska, jsou trapné.
červenec 27, 2022 12:30
... : Jiri Bilina
No prave, ze dnesni Cinan uz za misku rejze denne delat nebude. Cina uz od Rusu koupila polovinu dreva z tajgy a ceny dalsich surovin si bude urcovat.
O tom jak "Rusko poslednich 20 let makalo" se lze presvedcit navstevou ruskych vesnic, inspekci soucasne vyrabenych Lad a Moskvicu, ci pohledem na raketovy postup Ukrajinu rabujicich hord, ktery vypada spis jako neco ze stredoveku.
Doufejme, ze mužici aspon dokazou ty ukradene pracky a zachodove misy uvest do provozu. smilies/undecided.gif
Mikin
červenec 27, 2022 16:28
... : Jiri Bilina
Komentar # 100!
Nedelam si Lenko srandu. Treba moderni traktory, ktere Putlerovi muslimsti Cecenci ukradli ukrajinskym farmarum se nepodarilo nastarovat. Jsou proti kradezi elektronicky zabezpecene.
To pochopitelne neplati o prackach a zachodovych misach, ale tam jsou zase nutne alespon zakladni plumbing skills. smilies/wink.gif
Mikin
červenec 27, 2022 17:05
... : Petr Sysala
Tak po 101. Budou ty statistiky?
červenec 28, 2022 05:49
... : Jiri Bilina
Precti si Petre treba tohle: https://www.euro.cz/byznys/kdy-bylo-v-cesku-nejlepe-1446358
A takovych veci najdes spoustu. Ale ja rudeho politruka, kteremu ve stesti nevadily ani draty na hranicich, cenzura a vykradene kramy presvedcovat nehodlam.
Uplne me staci skutecnost, ze dnes z Ceska ani jeden z vas neodejde.
--------------------------------------------------
Ce se Rusaku tyce, zajimave ze z niceho nic nabizeji Ukrajine primeri. Kdyz jeste postupovali (tzn. pred HIMARS), tak je neco takoveho ani nenapadlo. smilies/wink.gif
Mikin
červenec 28, 2022 06:20
... : AnickaM
A to tahle nikam nevedouci debata nikdy nebude koncit? Vsechno uz bylo napsano, ted uz je to jen mlaceni prazdne slamy. Vyresili jste neco? A co Putin, nebo Zelynski, ti se nechtej zapojit? Nebo stary Biden? Ze byste jim poradili?
červenec 29, 2022 20:47
... : Jiri Bilina
To mas Anicko recht, ale pokud si muzeme dal vymenovat nazory, neni jeste tak zle. smilies/smiley.gif
Podivej na zeme jako Rusko, Cina, Kuba nebo severni Korea, kde musi lide drzet hubu.
To same plati i o strankach rusackych webu, vydavanych cestine.
Co se tyce tebou zminenych statniku, Zelenskemu bych neradil - to je velice chytry chlap. Biden a Putin take nejsou zadni hlupaci, ale Biden by podle meho nazoru mohl pred volbami dokocit svou (velice slusnou) praci a uvolnit misto nekomu mladsimu. To Putin, ten je i pres svou inteligenci paranoidni zoufalec a zaroven valecny zlocinec. Kdyby to byl skutecny vojak a ne KGBacky udavac, vedel by jak behem prave probihajiciho ukrajinskeho fiaska pouzit svou osobni zbran.
Jsem rad, ze jsi se ani nezminila o ubohem loseru Trumpovi. smilies/smiley.gif
Mikin
červenec 30, 2022 04:21
... : Josef
Kristepane
červenec 30, 2022 06:55
... : kyttka
AničkaM, přesně, nic neřešící a nikam nevedoucí debaty, na co furt? Každý máme svoje strachy a mě už to debatování ad nauseam přijde úchylnější než cokoliv jinýho.

Víme velký kulový, co bude a nebude v zimě, možná budeme počítat zmrzlé lidi jako ty, co umřeli na covid nebo na očkování.(Tak podle počtů radši ty mrtvé početně z té druhé skupiny, bych řekla, že jich bylo podstatně méně.) Ale už je to vážně blbý, trapný, debilní, leze mi to na nervy. Jestli to tahle vláda zvládne nebo nezvládne, se uvidí až na jaře. Že nás to bude něco stát, víme asi všichni. A dráž by bylo i bez Ukrajiny, to snad víte také. Ale je to vláda zvolená demokraticky ve svobodných volbách, a i když tu mnoho z vás říká, že koalice před volbami je podvod, tak si uvědomte, že je to naprosto legální předvolební strategie. A vzpomeňte si na všechny ty komentáře, když jste se tu přeli, jestli to, co udělal Babiš s majetkem, bylo nebo nebylo legální.
Babišova vláda řešila covid, takle řeší plyn. Někomu se nelíbila covid opatření, někomu se nelíbí vládní postoj k Ukrajině. Je to tak, bude to tak a tu bipolaritu společnosti musíme všichni akceptovat. Můžete se tu třeba uňafat k smrti nebo se vlídnými slovy pokoušet přesvědčit bližního svého z druhého břehu o správnosti svých názorů, přesto obojí má a bude stejný význam a dopad, i když ten první postup je pro jedny nasírací a pro druhé osvěžující. Vida, zase je to jak binární soustava, nuly nebo jedničky.
Blíží se obecní volby a volby do třetiny Senátu, takže máte zas možnost se nějak projevit. Jinak než plácáním netu. Odpověď, že není koho volit, neberu, 100% shodu nebudete mít nikdy s nikým ani v rámci rodiny, natož v politice. Ale tu pro sebe nejbližší volbu udělat můžete.
A když už nic jinýho, tak si aspoň užijte, že zatím je teplo a příjemně. Hezkou neděli všem.
červenec 31, 2022 10:00
... : AnickaM
Lip bych to nenapsala.
červenec 31, 2022 20:50
... : Petr Sysala
Oháněl jsi se statistikama a nalinkoval zoufaly blabol novinářského nemehla.

Kdyz jsem zakládal v konci osumdesatych let rodinu tak mne byt stal asi 10 prumernych mesicnich platů, vis co si koupíš dnes za deset měsíčních platu k bydleni? Leda tak kulnu v díře u Hanusovic. Bylo to sice jen 3 1 v, Havlem opovrhované kralikarně na malem městě, ale mladi dnes na takovy byt nemaji ani ve snu.

Jen si zase a znova dokazal své totalni odtržení od reality.

Proč se vlastně divím, nic jiného se ani čekat nedalo.
srpen 01, 2022 13:40
... : Lenka1
Petr S.

Taky bydlím v té vysmívané králíkárně, kupovala jsem ji před 16 lety, polovinu jsem měla našetřenu a druhou půlku jsem financovala úvěrem, který jsem splatila za asi 3 roky.

Je mi neskutečně líto všech normálních lidí, kteří se dneska snaží dosáhnout na vlastní bydlení.

Považuju za naprosto šílené, že mladý člověk po škole si musí vzít hypo na 30 let, aby pak, někdy v daleké budoucnosti, mohl bydlet ve vlastním. Což znamená, že 30 let má nad sebou bič, aby držel ústa a dřel a žil v permanentním strachu, že to nezvládne. To je teda super život.

A dneska, co jsem před pár dny četla, že minimální příjem měsíčně musí být asi 60 000,- čistého, by člověk vůbec na hypo dosáhl, je pro mě naprosto nestravitelné.

Myslím, že systém, který z vlastního bydlení udělal nedostupný luxus pro většinu lidí, nemá morální právo na existenci.

A je zvláštní, že tu desítky let probíhá nenápadné bohatnutí určité vrstvy vyvolených, zatímco zbytek lidí stejně tak nenápadně chudne a přesto to veřejnosti přijde tak nějak normální.

srpen 01, 2022 16:50

Powered by Azrul's Jom Comment
busy