JAK JSME STAVĚLI SRUB - II.
Pondělí, 18 květen 2009

K dokončení stavby srubu došlo (z nejrůznějších organizačních příčin) až za rok. Vyjeli jsme stezkou přes Hart Pass tentokrát jen tři -  stará sestava: Joanne, David a já. Mládež jsme tentokrát nechali doma. Mary by sice jela ráda, ale měla plno práce s nastudováním své první divadelní hry, kterou pak uvedli studenti místní High School.

 

 

 

 

 

 

 

     Počasí, které bylo chladnější než před rokem, pomohlo při překonávání potoku a zdálo se, že tahle cesta bude hračka. Zdání ale klame. David jede tentokrát první a asi deset kilometrů před srubem se v prudké zatáčce stopa jeho sněžného skútru náhle mění z bílé na černou. Pod sněhem bylo bahno... Pohled dopředu je dost hrozný: bažina dlouhá asi 200 metrů a David, který se nějakým způsobem dostal na druhou stranu, zuřivě mával rukama a cosi křičel.

 

 

    Dělám jedinou možnou věc - přidávám plný plyn. Motor Yamahy řve, pás se v bahně protáčí, ale rychlost pomalu klesá... Naštěstí jsou mezi bahnem ostrůvky pevně země, kde ztrátu rychlosti doháním a s velkým štěstím se dostávám na druhou stranu. Ale - jsme tu s Davidem sami - vidíme Joanne, jak stojí na jednom z ostrůvků uprostřed bažiny, mohutně pocákaná blátem, ale živá, zdravá a relativně suchá. Trvalo asi čtvrt hodiny, než se k nám prodrala sněhem mezi křovinami a vysvětlila, že ze saní, které jsem za sebou táhl a na kterých stála, seskočila dobrovolně, aby odlehčila náklad. Chytrá holka! Vždyť kdyby se sněžný skútr někde uprostřed zastavil, asi bychom o něj přišli...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Za další půlhodinku jsme dorazili k rozestavěnému srubu; s jednoduchým plánem přespat první noc ve starém potrhaném stanu s kamínky, který jsme tady před rokem nechali, a až ráno postavit stan větší a zbrusu nový. Jenže - člověk míní a medvěd mění. Ze starého stanu zbyly jen jakési potrhané plesnivé cáry a zbytky dřevěné konstrukce, která stan kdysi podpírala. Medvěd rozšlapal i roury od kamen. Naštěstí jsme měli s sebou nové a tak se vlastně nic nestalo. V novém stanu jsme vybudovali ze smrkových větví postel a sedací soupravu ze špalku, pak už jen uvařit večeři a šlo se spát.

 

 

 

     Druhý den ráno jsme začali práci na střeše. Pokrýt takovou poměrně velkou plochu bez pomoci prken nebo překližky, není žádná sranda. Staří trappeři to většinou řešili desítkami nebo stovkami kulatin. My jsme využili skutečnosti, že nám ze stavby stěn zůstala spousta vrcholků stromů. Tyhle vrcholky jsme rozřezali na délku motorovými pilami.

 

 

     Já brzy poznal, že David s delší pilou řeže rovněji než já a tak jsem mu tuhle práci přenechal a začal přitloukat. Rovnou stranou dolů do místnosti, půlkulatou nahoru. Joanne zatím vybírala z budoucí podlahy kbelíky mechu, trávy, jehličí a hlíny.

 

 

     Po čtyřech dnech práce bylo možné pokrýt střechu vrstvou černé plstěné látky a několikanásobnou vrstvou nepromokavých plachet. To všechno jsme pak pokryli vrstvou onoho přírodního materiálu z podlahy.

 

 

     Za pár let poroste na střeše tráva, křoví a stromky, které všechno zpevní. Jako na zavolanou přes noc husté sněží a když se jdeme na srub ráno podívat, vypadá, jako by mezi těmi smrky na West Hart River stal odjakživa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

     Ale zpět do práce. Potřebujeme okna, dveře, kamna... Já zasazuji dveře, které jsem vyrobil už doma a přivezl rozebrané. Protože stěny srubu budou sesychat, je nutné vyříznout do klád na obou stranách dveří zářezy, do nich volně zapustit trámky 2x2 palce a dveře přišroubovat pouze do těch trámků. Jen tak si můžou stěny „sednout" a neviset na dveřním rámu. To je piplačka, která by byla mnohem jednodušší s elektrickým nářadím, ale musím vystačit s motorovou pilou, kladivem a dlátem.

 

 

 
 

 

     Díru pro komín neděláme ve střeše, ale v boční stěně. Roura od kamen bude díky tomu dvakrát zalomena a bude se muset každé dva týdny čistit. Rovná roura, vedená skrz střechu,  by byla pochopitelně lepší, ale v případě střechy z nepromokavých plachet a hlíny je velice těžké zajistit, aby kolem komínů nezatékalo. A bouda, do které zatéká moc dlouho nevydrží...

 

 

 

 

 

 

 

 

     Přichází chvíle, kdy je možno ve srubu poprvé zavřít dveře a zatopit. Moc krásná chvíle, jenomže všude kolem je ještě příliš mnoho práce. Škvírami mezi kládami totiž proniká nejen světlo, ale i zima. Je potřeba spousty mechu coby těsnícího materiálu. A ještě dalších „drobností", jako je třeba nábytek. Ten ale přijde na řadu příště. Srub se navíc díky tajícímu sněhu (na kládách a na podlaze) mění z útulného příbytku v saunu, takže i poslední noc jsme spali ve stanu.

 

 

. 

      Před odjezdem domů si ještě jednou prohlížím tenhle nás výtvor. Není to první srub, který jsem stavěl, ale díky nemožnosti dovézt větší množství prken, překližky nebo gyprocu (sádrokartonu) to bylo o hodně náročnější, než stavba v civilizovaném prostředí, kam je možné navozit materiál a používat elektřinu. Co celou práci naopak usnadnilo, byla nepřítomnost stavebních, elektrických, zdravotních a jiných inspektorů, kteří by se ve všem šťourali, k vyplňování nekonečných lejster nás nutili a celou práci nám tak ztěžovali :-))).

 

 

 

 

Z Yukonu vás všechny zdraví

Mikin

 

Pokračování příště

Pokračování I.

Pokračování III.

 

 

Komentáře
jéje, ani jsem si nevšimla... : ivanka
Mikine, to je nádhera, u vás to musí být opravdu krásný..
květen 19, 2009 14:14
dik ivanko..... : Mikin
Ano, je to tady hezky. smilies/smiley.gif
Ti lide na leve strane posledni fotky jsou brnaci Marek a Lucka. Napravo sedi Mary. Lucka je studentka ktera si privydelava ucenim anglictiny a je to prekladatelka te Joanniny knizky. Omlouvam se, ze jsem jeste nezjistil nazev pod kterym knizka v cestine vyjde ani nakladatelstvi. Mel bych to vedet do 2 dnu......
květen 19, 2009 15:23
můžu se ještě zeptat: : ivanka
- O čem píše Joanna ve svých knížkách?
- těším se i na psaní o lovu, to je taky zajímavé. Jinak, my tu asi všichni žijem v přesvědčení, že tam je jen šílená zima, potopy a nikde nic. Teď ale psala Polárka, že je tam právě kolem 20°C, tak bych se chtěla zeptat, kolik tak je u vás nejvíc tepla, jak to dlouho trvá, a taky by mě zajímalo, jaký je tam vlastně běžný život. Zatím co vím, tak nevím nic moc smilies/grin.gif. Ale podle toho, jak ty jsi psal, tak je u vás asi poměrně civilizace :-).
Je to velmi zajímavé, takhle se dozvědět něco z druhého konce světa, díky!
květen 19, 2009 15:38
ano, taky by mě zajímalo, co píše Joanne, : batulka
ráda bych si její knížku pak přečetla, když říkáš, že bude na našem trhu.
Tak si říkám, že tam asi všichni musíte být úžasně zdraví - taková práce a na zdravém vzduchu..
Viděla jsem kdysi nějaký dokument tam od vás, ani si už nevzpomínám, kdy to bylo. Ale všimla jsem si, že se tam stále ještě žije jako před dávnými léty. Tedy, pokud to bylo z Yukonu. smilies/wink.gif
květen 19, 2009 15:41
O čem píše Joanna? : Míša šíša
„Breaking Trail" - tedy něco jako "prošlapaná cesta", tipla bych si, že kniha bude o trapline.
květen 19, 2009 15:46
Ivanko : Polarka
kazdy ma tu civilizaci na Yukonu jakou chce. Jinou ji ma traper, ktery zije pres zimu na traplajne,jinou ji maji rybari pred leto, jinou masheri, kteri ziji v bushi se svymi psy, jinou zlatokopove na rickach, jinou clovek ktery pracuje jenom pres leto, ma nezamestnaneckou a muze si dovolit kazdou zimu odsud vypadnout. Ale v podstate tady je clovek volny si zit zivot jaky si preje.
květen 19, 2009 20:23
Koukám, Mikine, že máš sekretářku, : ivanka
která za tebe odpovídá; všimla jsem si už u toho prvního dílu. smilies/grin.gif
květen 20, 2009 02:18
Ivano : Polarka
ja jsem myslela ze te zajima Yukon a ze bys o nem rada neco vedela a jelikoz tu ziji taky a dele nez Mikin, tak jsem odpovidala. Netusila jsem ze ti nejde o informace ale o mikina. Takze sorry nebudu se vmesovat mezi vas dva. Vsimla jsem si, ze ti vadim i na druhem chatu, ktery s Mikinem nema co do cineni. Slo ti jenom o to mne zkazit naladu a ublizit mi, protoze ti vadilo ze jsem stastna. Vis ivano...je mi te lito.Mne naladu nezkazis, ale ublizis jenom sobe. I tady na chatu.
květen 20, 2009 03:28
Ivanko : Mikin
ta knizka ktera vyjde v Cesku je pribeh mlade divky jmenem Becky ktera zije se svymi rodici a mladsi sestrou na trapline v bushi. Jeji velky sen je ucast v zavodu psich sprezeni a tak trenuje a prekonava nejruznejsi problemy. Vcetne depresivnich stavu sveho otce.
Zakonceni neprozradim !!!
Ta knizka je urcena pro starsi deti, ale libi se i dospelym. Nedavno byla navrzena jakousi asociaci knihovniku na dost prestizni cenu.
Zivot zde je urcite o hodne dobrodruznejsi nez nekde na jihu Kanady nebo treba v Evrope, ale ziji tu i obycejni lide kteri se prave pristehovali treba z Vancouveru nebo z Nemecka. Teploty tady jsou typicke pro vnitrozemi na severu. To znamena kratka, tepla leta ( 30 C neni vyjimka) a studene zimy. Ale ty se diky nizke vlhkosti daji vydrzet. Vetsinu zimy je totiz jen kolem 15 az 20 pod nulou. Teploty o kterych tak rada pise Polarka vetsinou netrvaji dlouho. Normalni clovek tady rano vstane a jede do prace jako vsude jinde na svete.
Ona Polarka tady sice zije o cely rok dele nez ja, ale v bushi (castecne kvuli svemu zdravi) nikdy nezila, nelovila, ba ani srub nestavela a tak se snazi sve vlastni zazitky trosku opeprit. Tezko zazlivat......
Rad odpovim na dalsi otazky.
Doufam, ze uz bez sekretarky.
smilies/wink.gif
květen 20, 2009 05:14
batulko : Mikin
mas pravdu, zijeme tady tak trochu jak pred davnymi lety. Alespon v necem a nekdy mame na vybranou.
Treba satelitni televizi a internet muze mit kazdy kdo chce, ale my s Joanne si sami rezeme drevo na topeni misto abychom kupovali naftu a mobil tady proste nemame.
V Dawsonu uz od minuleho roku je, ale tech 10 km na Bear Creek uz nedosahne !!!
květen 20, 2009 05:30
Mikine : mia
moc děkuju za další pokračování.snažila jsem se najít i nějaké další odkazy na čtení o těhle místech.Ted bohužel mám málo času,udělalo se hezky a té práce na zahradě je na celý den dost.Už mi bude za rok padesát a co jsem dřív udělala za den mi trvá daleko déle.V téhle souvislosti mě napadá-život,který jste si vybrali je o určité životní filosofii a vy jste si tento život dobrovolně zvolili se všemi pozitivy i negativy,které obnáší.Ale přece jen,i když jste houževnatí a máte dobrou fyzickou kondici,jak řešíte svou budoucnost,hlavně Ty Polárko?To,co já udělám máčknutím knoflíku Vám zabere třeba několik hodin práce.Opravdu si některé situace neumím dost dobře představit.Proto máme můj velký obdiv za Vaši odvahu žít v takovýhle podmínkách.Těším se na další pokračování Mikine.
květen 20, 2009 08:39
4 mia : Mikin
ahoj, taky dik
jak uz jsem psal, ono to tady tak moc drsne zase neni. A senioru tady taky zije spousta.
Ja i Joanne budeme nejspis za 2 az 3 roky natolik sobestacni (ja dostanu po 25 letech prace mensi penzi z prace) ze budeme moci se vsim prastit a zacit mensi byznys. Oba toho vime dost o Yukonu a o zdejsi prirode, tak chceme brat turisty na vyslapy a kanoisticke vylety. A taky cestovat po celem svete......
Ja vim, jednou to stari a nemoci prijde i na nas...... Ale proc se s tim trapit ted.
květen 20, 2009 09:28
Mikine : mia
Držím palce abyste si mohli co nejdéle plnit své sny.Vaše životní filosofie se mi líbí.Tak piš at mám zase co číst a Ty Polárko jakbysmet.V sobotu dávali Bílého tesáka /verzi s M.K.Brandauerem/ jasně,že jsem se dívala.
květen 20, 2009 09:56
Musíte tam mít nesmírně těžký život, : Anicka
však to Polárka už taky hodněkrát psala. A jste tam tak sami a opuštěni, všude strašně daleko, vlastně žádné spojení se světem, ty ukrutný arktický zimy! obdivuju vás.
Jo, při tom Bílém tesákovi jsem si na vás taky vzpomněla.

květen 20, 2009 10:05
Mikine nic peprit nemusim : Polarka
muj denik je takovy jaky je nas zivot. A nepredstiram, ze je jinej, jako napriklad ze ze jsem traper. Jo, srub jste staveli, to je pravda,ale duvod proc jste ho staveli byl, abyste dokazali, ze na trapline vubec neco delate kdyz nemuzete vykazat ze trapujete. Protoze jinak byste o ni prisli.Tak to tady chodi, protoze traplajny nikomu nepatri. Zadnej traper netravi traperskou sezonu v Thajsku.Ze trapujes na zacatku sezony, to muzes namlouvat lidem co to tady neznaji.Joana to tam ma rada, jezdite tam jako na chatu, co je na tom spatneho? Jinak neznam to na trapline,ale znam to na rece. To "castecne kvuli zdravi".....druha cast toho je kvuli detem.
Protoze na rozdil od tebe ja jsem deti chtela a mam!
Jinak jsem mluvila k tematu, nebo je to tak, ze kdyz nekdo neco vi, tak o tom nesmi mluvit? Muze jenom ten kdo to pise? Kdyz jsem psala Tunis a do diskuse napsal nekdo kdo tam byl a neco doplnil, rozhodne jsem ho nepovazovala za sekretarku.
Se mnou jsi na Yukon prijel, k nam jsi jezdil kdyz jsi jeste zil ve Vancouveru.Pres nas jsi poznal Yukon. Bohuzel, dneska jsme nepratele...a z moji strany to nevyslo. Uz se ti nebudu do povidani michat, omlouvam se.
Jen jeste poznamka na konec jestli te bude zajimat.
Umira Lopatik, ma leukemii, prisli na to pozde. Proti tomu jsou tyhle dohady nepodstatnosti. Jak rikal Honza nez umrel..."Kdyz nejde o zivot.....jde o h
květen 20, 2009 19:05
Aha, tak v tom je zakopaný pes... vy jste nepřátelé! : ivanka
Alenko, ale to je přeci úplně jedno, proč tam jezdí, kdy tam jezdí, nevšimla jsem si, že by nám chtěl něco namlouvat.
Hele, nevím, co znamená to, že Mikin děti nechtěl a nemá, ale není to snad jeho soukromá věc?
No nic, jestli tedy proti němu něco máš, tak co se dá dělat. Ale nevím, proč to tady ventilovat. No, třeba máš tu potřebu.
Jinak mě docela mrzí i ty tvoje výpady proti mně, já s Mikinem nic nemám, ani o něj zájem nemám, ale považovala jsem za divný, když se ho tu na něco zeptáme, že na to odpovídáš za něj ty smilies/wink.gif
Fakt, asi nesneseš legraci, to je škoda. No, já ti rozhodně štěstí kazit nechci, neboj. To se tu většinou na Kudle neděje.
květen 20, 2009 20:06
Ivanko : Polarka
mit deti je kazdeho osobni vec. Nekdo je mit chce, nekdo ne. Jen clovek pak ma daleko min casu na svoje osobni zalezitosti i na svoje hobby. To nakonec pokud mas deti vis sama.
Nema smysl neco vysvetlovat,ale jak jsem uz napsala nepratelstvi nevzeslo z moji stramy. Jen jsem vic emocionalni a to je moje chyba.



květen 21, 2009 04:40
... : Mikin
Well Ivanko, je to prave Polarcina posedlost soukromim jinych ktera zavinila neprijemnosti nejen pro ni, ale bohuzel i pro lidi okolo.......
K tem "informacim" o me osobe a o trappingu jsem od zacatku zamerne nic nepsal. Jednak jsem nechtel aby se to zde zvrhlo v hadku a hloupe osobni utoky, jednak chci o cele veci napsat ve tretim a poslednim dilu sveho povidani.

Ale aspon ve zkratce:
neznam v soucasne dobe trappera, ktery by zil na sve trapline celou zimu. Vetsina lidi ma rodiny, pratele a normalni zivot. Lidi kteri ziji v bushi celou zimu je velmi malo a casto to ani trapperi nejsou.
I kdyz se vetsina zvirat smi lovit od listopadu do unora nebo do brezna, temer nikdo to nedela. Rozhodujici je totiz stav zvere ktery se kazdy rok meni. Majitel lesa take nevykaci les hned prvni rok.......
Jsem trapper stejne jako jsem sportovni pilot nebo byvaly jezdec se psim sprezenim. Temito vecmi se nezivim a nejsou to pro me hlavni zdroje prijmu, stejne jako neni rybolov hlavnim zdrojem prijmu pro mistni rybare.

Stavba srubu NEMA nic spolecneho s povolenim trapovat. Povoleni udeluji uplne jine urady a Conservation Officers nejaky srub naprosto nezajima. To je vec Forestry Dept. Ale to snad vi na Yukonu kazdy.......
Trapper muze ztratit licenci kdyz delsi dobu nelovi. Pro snadno pristupne oblasti jsou povinne 3 roky z 5, v nepristupnych oblastech musi trapper lovit alespon 2 roky v kazde "petiletce". smilies/smiley.gif
My jsme za poslednich 5 let nevynechali ani rok.........
květen 21, 2009 05:22
uz nechci komentovat : Polarka
tyhle tvoje blbosti a demagogie.
Ja jsem se v poslednim prispevku snazila napsat jak jsou tyhle hadky nesmyslny....ale necetla jsem ani slovo o tom, ze by mu bylo lito umirajiciho kamarada.
Nakonec, i mne se doneslo ze rekl, ze uz stary kamarady nepotrebuje ze ma novy a lepsi, tak o co jde?????

květen 21, 2009 19:04
jéje, Riko, to je moc velký obrázek!!! : d@niela
prostě se sem nevešel, pokusím se ho zmenšit, OK?
květen 21, 2009 20:53
ufff, tak jsem se docela vyděsila... : d@niela
Riko, omlouvám se, musela jsem tvůj příspěvek vymazat, protože jinak bych ten obrázek nemohla vyjmout. Takže ti sem zkopíruju znova tvůj text i vložím onu fotku. A propříště - maximální šíře je kolem 700 pixelů, díky.. smilies/cheesy.gif
květen 21, 2009 21:03
tak to se moc omlouvám, : Rika
našla jsem to na internetu, kde jsem hledala nějaké další zajímavosti z Yukonu.
Je to bydliště Aleny Kennedy, mají také krásný srub, viděla jsem ho i v tom televizním dokumentu!
To jsou asi losí parohy, že?
Tak děkuju!
květen 21, 2009 21:04
OK, tady je tedy ten slíbený obrázek - už zmenšený :-) : d@niela


jo, je to jejich srub, Alenka nám už taky jejich fotky párkrát ukazovala. Na ty parohy se musíš zeptat Alenky :-).

květen 21, 2009 21:07
Rilko : Polarka
je to zajimave temhle srub budu vzdycky vnimat jako domov.
Nekomentujte prosim vas binec kolem. A pred srubem jde Standa z cestovni kancelare Denali. Ted uz jsme nekolik let odtud pryc, Koupili jsme domy na Rock creeku, takze v jednom z nich bydlime a ostatni pronajimame. Az budu psat Yukon, tak vam ukazu jak to vypada uvnitr. Mimochodem je to srub jeste ze zlate horecky, coz znamena tady historicky. Miluju Dawson a jeho historii! Jo a jsou to losi parohy
květen 21, 2009 23:04
Mikine, : Rika
už se moc těšíme (čteme a prohlížíme fotky i s dětmi) na tvé další pokračování. Doufám, že se nezlobíš, že jsme tak zvědaví. Myslíš, že by taky šlo (třeba časem) nám ukázat, v jakém domě (chatě?) bydlíš ty? Nebo jak vypadají bydliště ostatních lidiček kolem? Nebo je to všude takové, jako je ta chata Alenky?
květen 22, 2009 00:31
Mile Kudlanky a Kudlaci. : Mikin
uz nechci komentovat : Polarka
tyhle tvoje blbosti a demagogie.
Ja jsem se v poslednim prispevku snazila napsat jak jsou tyhle hadky nesmyslny....ale necetla jsem ani slovo o tom, ze by mu bylo lito umirajiciho kamarada. Nakonec, i mne se doneslo ze rekl, ze uz stary kamarady nepotrebuje ze ma novy a lepsi, tak o co jde?????


Mile Kudlanky a Kudlaci, (vcetne nacelnice Daniely).
Muze mi nekdo pro boha svateho vysvetlit, co tyhle Polarciny zlucovite vypady o tom ze nejsem trapper, o demagogii, o blbosti, o nelitosti k umirajicimu kamaradovi a mych udajnych vyrocich maji co do cineni s mym clankem o stavbe srubu v divocine Yukonu ?
Ja osobne mam pocit, ze se jedna o zavist...... smilies/cry.gif
květen 22, 2009 08:16
Riko : Mikin
diky za zajem. Pokracovani bych chtel napsat hned zitra. Treti a posledni.
Ale ja tady na Yukonu jezdil a zavodil se psim sprezenim, pak stavel U.L. letadlo a letal s nim, cestoval po J.V. Asii a podobne. A Daniela je ohromna v tom, jak me pomaha a oprasuje mojeho rezaveho cestina. smilies/smiley.gif
Takze toho snad vypotim vic.......
Zijem tady na Bear Creeku ve srubovem baraku, ale novejsim. Sruby tady ma hodne lidi, ale prece tak jako vsude v Severni Americe prevazuji drevene baraky z tramku, preklizky a gyprocu (sadrokartonu).
Zkusim zjistit jak sem davat fotky a neco prihodim.....

květen 22, 2009 08:31
Mikine : mia
Piš dál.Mně se povídání moc líbí a Polárce nic nebrání napsat své vlastní čtení.určitě si ho přečtu taky.Nevím jak souvisí stavba srubu s tím,že nemáš děti.Moc ty Polárky výpady nechápu,vůbec to sem nepatří,je to tvá privátní věc.
květen 22, 2009 08:37
4 mia : Mikin
Presne tak a diky.
A deti opravdu nemam. Kdo by se taky odvazil rikat 19 a 21 letym slecnam deti, ze.......
A ze nejsem biologicky otec ? Who cares.........
květen 22, 2009 08:55
Koukala jsem se na internetu, : ivanka
a viděla, jak to tam je všude hezký. Vybral sis zajímavý kus světa smilies/cheesy.gif. Jezdíš taky někdy do Čech?
květen 22, 2009 08:56
ivanko : Mikin
Nestezuji si, je to tady hezky. Do Cech jezdim kazdych par let.
Na Moravu jeste casteji. smilies/smiley.gif
květen 22, 2009 09:43
Mikine : Polarka
jsem to ja kdo se odstehoval, aby byl od tebe co nejdal!
V zivote by mne nepapadlo ani jit nekam, kam pises ty. Chci mit od tebe absolutni pokoj. Nic vic. a jestli mas deset deti nebo ne, ze mi naprosto jedno, jenom jsi se vyjadril "castecne kvuli zdravi" tak jsem to doplnila ze druha cast je kvuli tomu, ze na rozdil od tebe jsem mela deti. A deti a nemoc dohromady, to clovek moc casu litat po znamych nema.

Mio, rikas nenavistne vypady. Jenze vis, ze jsme byli s Mikinem nejlepsi kamaradi a kdyby nebylo mne tak by na yukon ani nikdy neprijel? A predstav si jak ti je, kdyz te pak tenhle kamarad, ktereho povazujes za brachu, prestane zdravit a ty ani nevis proc? Zijete par srubu od sebe, coz jsi blbe zaridila sama, protoze jsi mu rekla o pozemku na prodej.
A od kazdeho se dovidas jiny duvod roztrzky a ani jeden neni pravdivy naopak si odporuji? Dovedes si predstavit tu horkost a beznadej, ze ktere se nakonec stava nenavist? Nejak si ted rikam ze to nemam zapotrebi. Jsem po mozkove mrtvici a po infarktu. Mela bych proste odejit jako jsem odesla z Bear creeku.
květen 22, 2009 20:43
Polárko : mia
nenapsala jsem nenávistné výpady,ale jen výpady.Že jsi měla mrtvici a infarkt vím,přečetla jsem si to na jiných stránkách,když jsem hledala čtení o těch Vašich končinách.To ale nic nemění na tom,že Vaše osobní spory nemají s daným tématem naprosto nic společného.Tohle prostředí kde žijete je krásné,ale náročné na psychickou i fyzickou odolnost člověka.Potřebovala bys asi větší kontakt s lidmi,vypovídat se.Zdravím.
květen 22, 2009 21:22
Mio : Polarka
neni to tak....ale je zbytecne opravdu neco vysvetlovat. A vypovidat. Komu? Koho zajima jak spravne rikas problem mezi nama? Jsem v nevyhode protoze jsem zena a jsem daleko citlivejsi. To nema smysl, me tohle jenom ublizuje a je to k nicemu
květen 22, 2009 21:50
Polárko, mrzí mě to, že ti to musím říct, : ivanka
ale jsi to ty, co sem tahá nepříjemnosti. Už v té první části jsi byla první,kdo se ozval, a hned jsi nezapomněla napsat, že on si jezdí za teplem a že by tedy měl tu traplajnu odevzdat. A pak jsi zas odpovídala na otázky, které mu lidi dávali, tak se nediv té "sekretářce". Opravdu jsem si nevšimla, že by to někdo jiný někomu jinému dělal. Že třeba u článku Vodoměrky, Můry a dalších by za ně odpovídal někdo jiný atd. atd. Nojo, chtěla jsi něco napsat o sobě a o tom vašem srubu, OK, ale tak proč nenapíšeš vlastní článek?
Ale to ještě nebylo tak strašné, doufala jsem, že to vezmeš jako legraci, což je tu přeci docela běžné. No ale ty ne, hned jsi vyjela se zlým komentářem, a pak už jsi psala jen samý nepříjemnosti, vyčítání a podobně. Hele, proč, když tedy jak píšeš bydlíte vedle sebe, si to s ním nevyřídíš tam, proč to taháš mezi nás?
Píšeš, že tě on první přestal zdravit - tak si říkám, co za tím asi bylo? Jestli to není něco podobného, jako tady? Vždyť ty ses už pustila i do chudáka Miy, což je taková hodná smířlivá duše, která píše jen samé milé věci!
Asi ho musíš hodně nenávidět, když ti stojí zato plivat jedovaté sliny i k absolutně nevinnému článku, který se mimo jiné tebe vůbec netýká.
Je mi to líto, ráda jsem tě četla, ale teď je mi z toho trochu divně...
květen 22, 2009 21:51
Polárko : mia
vypovídat jsem myslela ne o Mikinovi, ale o sobě-Polárko, já jsem byla nadšená z těch Vašich vyprávění, pak mi ale při pohledu na ten srub došlo, že žít týdny, měsíce, roky odtržený od civilizace, musí být tak náročné na psychiku, že si to ani nedovedu představit. Pro mě ta zima na vesnici je vždycky strašná, ale sednu na auto a jsem za čtvrt hodiny ve městě. A Ty jsi pořád se svými myšlenkami, máš plno času, v těch mrazech zalezlá. To musí být depresivní, chlapi jsou tvrdáci, ale ženská navíc se zdravotními problémy se musí cítit osamělá. Nemůžeš za kulturou, žádné rozptýlení, jistě je to o jiné životní filosofii jak už jsem psala dříve, takže kultura Ti třeba nechybí.
květen 22, 2009 22:09
Tak jsem si to dala do vyhledávače : Rika
7°C v noci, přes den 23°C
Přes den jasno, bezvětří. to je současné počasí v okolí Dawsonu...
Podívej se, tady je, jak tam právě teď je, jak to tam vypadá:

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/209411030400426-objektiv/obsah/77134-yukon-dawson-city/


nebo tady? To je Whitehorse -

no, nevypadá to, že by se tam nedalo žít - a rozhodně tam není stále minus 40.
květen 22, 2009 22:32
Ivanko : Mikin
je to presne jak rikas. Staci si precist diskusi k temhle mym clankum a hned je jasne, kdo vyvolava hadky a kdo za kym "leze". Kdyby se nekdo snad chtel dovedet vic, doporucoval bych precist i diskusi k clankum o Islamu. Tam je mozno najit i odpoved na otazku, proc jsem se s ni prestal stykat nejen ja, ale i vetsina lidi v Dawson City.
Na kazdy nesmysl te pani reagovat nehodlam, nechci aby se zde z diskuse stal diky nenavisti jedine osoby hnojnik. Kdyby to nekoho opravdu zajimalo, tak me muze napsat (adresa je u Daniely)
P.S. Prave jsem dopsal treti dil.


květen 22, 2009 23:01
ještě jsem našla jednu hezkou fotku, : Rika
- Whitehorse
květen 22, 2009 23:34
Riko : Mikin
Obe fotky jsou z Whitehorse ktery je od nas 530 km daleko. Ten film je ovsem opravdu o Dawsonu. Ti dva kluci co to natocili u me bydleli a sjeli si se mnou v kanoi Klondike River.
květen 22, 2009 23:42
Jé, okamžitá reakce, díky, : Rika
nojo, já jen že o Whitehorse Alenka často píše...
Ale to počasí, to jsem zkopírovala z téhle stránky, to jsem se snad trefila, ano?
smilies/grin.gif
květen 22, 2009 23:57
já zapomněla na ten odkaz, omlouvám se: : Rika
květen 22, 2009 23:57
Riko : Mikin
perfektni. Tady je jeste kanadska predpoved:
http://www.weatheroffice.gc.ca/city/pages/yt-6_metric_e.html
květen 23, 2009 00:04
Nádhera... : Rika
Mikine, jaký je u vás takový běžný život? Je tam co dělat, kam jít? Nebo jste jen ve svém srubu?
květen 23, 2009 00:22
4 Rika : Mikin
Tady je nejruznejsich aktivit spousta. Treba v zime hodne hrajeme na zamrzlem bobrim rybniku hokej, ale ve meste je pochopitelne i zimni stadion. A vselijakych oslav, vecirku atd. Treba v nedeli jsme meli ohen na brehu Klondike. Poradali jsme to ja a Joanne a prislo tam mozna 30 lidi vcetne decek. Hralo se tam na kytary a zpivalo az asi do 2 do rana.

Je toho tady moc.
Pak taky na jare festival kratkych filmu, v lete veliky hudebni festival, v zime zavody psich sprezeni a po cely rok akce ktere porada organizace zvana KIAC. Podivej se na jejich stranky:
http://www.kiac.org/

Treba minulou sobotu tady hral vynikajici Fred Eaglesmith (to je country rock), obcas jsou treba jazzove koncerty, bluegrass, parkrat tady byl i komorni orchestr z Aljasky.

Je toho fakt hodne a nikdo se nemusi nudit.


květen 23, 2009 00:42
jeste jsem si nevsimla : Polarka
ze by se s nama nekdo prestal stykat.Silene lzes.
Ne nechodime do hospody, nestykame se moc s lidima, protoze mne proste hospoda nebavi a vecer byvam prilis unavena. Jinak nevim o tom, ze bych mela s nekym krome tebe problemy.Prave naopak, Kennedy je tu spoustu let, kazdy ho zna a kazdy ho respektuje. A on je clovek ktery si respekt zaslouzi. A hlavne....nikomu tady problemy co mame spolu nevykladam, ale ver mi...nikdo by tady na tve strane nebyl.
Nemam duvod hovorit s nikym o islamusmilies/smiley.gifNejsem muslimka.Proc bych mela islam diskutovat? Co vim o tobe a trapingu vim od Wayna.
Jinak tady pro nekoho....ja jsem sem fotku naseho srubu nedala a nemela jsem zajem ji sem davat. Ze bych byla zla na Miu jsem si nevsimla,jesli ano tak se omlouvam. Je zajimave ze jste si nikdo nevsimli toho ze jsem se snazila diskusi ukoncit, dokonce jsem Mikinovi rekla ze jsem sorry a uz se mu do povidani plest nebudu.
a nakonec Ivanka jeste napadla mne. Co se tyce problemu mne a Mikina, ano je. A nemohu se pres nej nijak preklenout. Nikdy totiz neodpustim chlapovi, ktery nechal nemocnou zenu (nemluvime ani kamaradku, protoze za tu mne uz nepovazoval v zime s deckem zaborenou s autem ve snehu. Jedine co udelal ze na mne zvedl prst.

Taky nam jezdil kolem baraku a rval sprosta slova. plival nam na auto, nebo kdyz jsme byli v Mexiku, tak se spratelil s holkou co nam hlidala barak a psy a prohlidl si vsechny nase osobni papiry.

Kdyz Kennedy byl ustanoven vykonavatelem posledni zaveti naseho kamarada a my jsme nemohli nastartovat jeho auto a Mikin ktery sel zrovna kolem naseho srubu (oblibene misto na prochazku) rychle utikal domu pro fotak a fotil nas z krovi, aby nas dostal do trablu. Nevyslo nu to,meli jsme na to pravo.
Jiste....mam na to vsechno proste zapomenout, je to vlastne moje chyba. Jsem na nej zla a jsem proste spatnej clovek. Ponechavam Mikinovi Kudlanku, zrovna jako jsem mu nechala Bear creek. Nemohu zit ve stresu. Takze se loucim.
Ze jsem nikdy v zivote nikomu neublizila to mohu odprisahnout.Vzdycky jsem jenom pomahala komukliv v trablu a to lidi kolem mne vedi. Mistni i navstevy.Dokonce i ty by sis mohl Mikine vzpomenout, ze jsi nam rikaval, zs si mame dat k baraku ceduli Salvation Army.To je ode mne vsechno.
květen 23, 2009 01:54
ale ne, Polarko, takhle ne, : bb
nikdo si nepřeje, abys přestala psát a diskutovat. Píšeš zajímavě a čtivě, piš a diskutuj dál. Jen prostě neplatí, že to, když se dva (Mikin a Polarka) dohadují, nemusí znamenat, že třetí (ostatní čtenáři a krafající z Kudlanky) se směje. Naopak platí, že třetí neví kam s očima ušima, protože ho to přivádí do rozpaků, jelikož 1) se přou dva lidi, které jinak rád čte a se kterým několikrát souhlasil, ztotožnil se s jejich myšlenkami, 2) o podstatě sporu objektivně nic neví, má sice kusé informace od obou, ale oba říkají trochu něco jiného, a protože není šance, aby do toho ten třetí mohl nějak rozumně zasáhnout, vyřešit to férově, nemůže prostě těm dvěma nijak pomoct, tak by byl radši, kdyby si to ti dva - lidé, kteří se znají osobně, bydlí poblíž sebe - vyříkali osobně, nebo ne, jak chtějí, ale netahali to do internetové diskuze v podstatě cizích lidí. I když se tu někteří asi znají osobně, ale zase se neznají s vámi.
Víš, představ si, že by se tu všichni, kteří se znají osobně, začali probírat svými osobními záležitostmi, přeli by se lidi, se kterými najdeš společnou myšlenku v diskuzi, a najednou lup ho, oni stojí proti sobě a je to buď a nebo, a přitom ty bys jen ráda dál četla oba, diskutovala s oběma a rozhodně nechceš vstupovat do něčeho tak osobního...Rozumíš? To není ani souhlas s tebou, ani s Mikinem, ale ani nesouhlas s tebou či s Mikinem, to jsou prostě jen naše různě vyjádřené rozpaky z toho, čeho jsme svědkem :-)
Budu spokojená, když oba dál budete psát o Yukonu, o svých zážitcích, vzpomínkách, přidáte fotky, psaní vás obou je vážně parádní počtení. Budu spokojená, když vás najdu pod diskuzemi, protože míváte velmi rozumné náhledy na věci. Ale nevím si rady s vaším sporem:-)
květen 23, 2009 02:53
... : Mikin
Jak uz jsem nekolikrat rekl. Kdyby nekdo veril jedinemu slovu z te spiny a lzi, muze se me na kazdou konkretni udalost zeptat a ja rad odpovim. Moji adresu vam da Daniela. Spinu oplacet spinou nebudu. Nebudu ji oplacet ani pravdou. U nas na Yukonu se to nedela a v Cesku pokud vim uz taky moc ne. Ignorovat lhare neni moznost idealni, ale je to ze vsech spatnych moznosti ta nejlepsi.

Danielo, kdyby jsi chtela mou odpoved primo zde, staci rici a ja vyhovim. Nemyslim si ale, ze by o takovy duel melo prilis mnoho ctenaru zajem.
květen 23, 2009 04:05
možná bys měl : erika
reagovat, ne špínou, jenom pravdou, rsp. svojí pravdou (pravda je - bohužel, na rozdíl od toho, co nám řeknou, když jsme malí - velice relativní pojem). Mám podobné pocity jako bb - člověk má nějakou instinktivní potřebu postavit se ve sporu na jednu nebo druhou stranu - a v takovéto situaci to jaksi nejde. Máte to tak vyhrocené, že pokud bychom jako čtenáři věřili Polárce, tak ty jsi proradnej hajzl, a pokud bychom věřili tobě, tak ona je když nic jiného tak patologickej lhář. Nedivte se, že doho se většině lidí nechce - oba tady máte poměrně dost sympatizantů.
Takže doporučuji vyjádřit se k nařčení, ať můžem zaujmout (v sobě - nikoho snad probůh nenapadne vás soudit, když u toho nebyl) nejakej postoj, a ukončit to.
květen 23, 2009 09:30
Riko : mia
nejsem takovej blbec,abych si myslela,že tam ted mrzne.Ale léto je krátké a zimy dlouhé.A zkus být týden zavřená,nemít možnost nic moc s nikým komunikovat,vylezeš do mrazu a nikde živáčka.Polárka tu psala článek,nemůžu ho najít,jak pro ně letadlo přiletělo,když potřebovali k lékaři.Ted si vem,že jsi ve špatném zdravotním stavu,začne Ti být blbě a Ty víš,že o nějaké rychlé pomoci si můžeš nechat zdát.To musí být takový záhul na psychiku.A místo rozptýlení jen v hlavě dokola omílá pocit křivdy.Neodsuzuju ji,naprosto ne,ale těžko my tisíce kilometrů daleko to vyřešíme.To si musí vyřešit oni dva.A kdyby to bylo možné,asi by to už dávno udělali.Navíc Aleně ted odchází další člověk pryč,syn.Kdyby měla aspon dceru byla by na tom lépe.Svůj osobní názor si nechám pro sebe-se zdravotními problémy a vzhledem k věku obou bych zvolila život jinde,ale na to nemám žádné právo někomu kecat do života,udělala jsem to jen proto,že Polárka napsala to,co napsala.
květen 23, 2009 09:41
do puntíku souhlasím s tím, co napsala bb, : ivanka
je nám do toho "nic", je to velmi smutný, že najednou se stáváme svědky vašich hádek.

Všimla jsem si na netu, kde jsem si se zájmem vyhledávala vaše další zápisky, protože mě to velmi zaujalo, jak tam žijete, všimla jsem si, že i lidé, co tam přijíždějí, mají potíže s tím, že vy dva se - slušně řečeno - nemusíte.

Myslím, že je to zcela váš problém, ale je fakt, že jsem tu zatím četla jen, jak píše Erika, že je Mikin neskonalej hajzl a Polárka zas že lže. Tedy snad by v tom případě bylo opravdu asi fér, když už jste nás do toho namočili, to jen obrysově vysvětlit.

Zatím víme jen to, co o sobě Polárka napsala, případně to, co napsala o Mikinovi.

Jak říkám - když už, tak už. Nehledě na to, že jsem si postupně vyhledala její psaní o cestě na sever, protože Polárka psala, že to bude mít další pokračování.

Takže nevím, proč najednou, kvůli tomu, že Mikin napsal dva články o tom, jak stavil se svou rodinou srub, by to mělo být škrtnuto.

Stejně tak opravdu nevím, co na těch článcích Polárku tolik štve?
Přečetla jsem si to a nic proti ní v tom nikde nenašla...

květen 23, 2009 10:04
ještě jedno - : ivanka
do různých časopisů pochopitelně píšou různí lidé, a nevšimla jsem si, že by bylo nutno rozmazávat jejich soukromí.

Kudlanka přeci není bulvár. Nemyslím, že by Daniela nějak měla něco za lubem, když přijala Mikinovo vyprávění o srubu.
květen 23, 2009 10:05
... : Mikin
Zdravim vas damy.
Abych pravdu rekl, taky me napadlo udelat to, co navrhuje Erika. Vzit kazde Alenino tvrzeni o mych straslivych zlocinech a vysvetlit, jak to opravdu bylo.
Jenze ono to opravdu nema se stavbou srubu v divocine co delat... Navic by to bylo me tvrzeni proti jejimu a jak to tady pozoruju, tak by tech nesmyslu pribylo geometrickou radou a misto stavby srubu by se tady prala spina. Coz se bohuzel uz do urcite miry stalo.

A staci se podivat hned na prvni prispevek, aby bylo jasne, kdo to zavinil.
Neco jineho by bylo, kdybyste se chtely dopatrat pravdy a prijely na misto cinu. smilies/smiley.gif
Ja bych vam mohl ukazat flek, kde jsem udajne nechal Alenku s malym ditetem napospas krute prirode. Kdybyste videly ze je to jen 100 metru od nejblizssiho domu na Bear Creeku, mozna byste uverily radeji memu ujisteni, ze jsem byl ochotny pomoci, ale pomoc byla odmitnuta. Pak byste se mohly treba optat sousedu jestli by byl Mikin schopny ukazat prst zene s malym ditetem. A pripad by byl uzavren. Jenze vy tady nejste.....

Kdybyste tady byly, bylo by mozne se zeptat mistnich lidi na spoustu veci, podivat se, jak ziji oni i ja, jak ziji a cim se poslednich 20 let zivi Kennedyovi (oni maji ve skutecnosti normalni ceske jmeno) a spousta dalsich veci by se vyjasnila. Jenze vy tady nejste.....

Mohly byste si promluvit o trappingu a fishingu s lidmi jako je Jack Fraser, Cor Guimond nebo Jerry Couture. Ti lide vi o cele veci mnohem vic nez ja, o Polarce, ktera v zivote neulovila ani mys ani rybu nemluve. Jenze vy tady nejste....

Kdybyste tady byly, mohl bych u zastavky skolniho autobusu vynulovat pocitadlo tachometru a jet po rovne, domy sousedu lemovane silnici az ke srubu Polarky. Ono je to presne 800 metru. Pak by vam prislo stejne jako me divne, proc by nekdo zaprahal a vyprahal psi sprezeni kvuli vzdalenosti, kterou dokaze kazde dite ujit za 10 minut. Jenze vy tady nejste......

On ten zivot na Yukonu je urcite romantictejsi nez nekde na jihu a prilezitosti k dobrodruzstvi je tady taky vic. Ale zivot vetsiny lidi je i tady pomerne normalni. Nastartovat na Bear Creeku auto a zajet do mesta do prace, nakoupit, vypujcit video nebo zajit na koncert trva jen ctvrt hodiny. Neni potreba z toho delat drama.

Ja mam pocit, ze hlavni duvod Polarciny nevrazivosti vuci me osobe je moje neochota k oblbovani.
Proboha, proc nekoho k smrti nenavidet jen proto, ze se se mnou odmita bavit?! Ja k Polarce zadnou nenavist necitim. Jen bych uvital, kdyby si hledela sveho a prestala pomlouvat jak me, tak lidi ktere mam rad.

Dneska ma vyjit treti pokracovani. Verim i ja bohu vsemohoucimu a nanejvys milosrdnemu, ze se tam uz bude mluvit hlavne o stavbe srubu a zivote na Yukonu.
Vas Mikin smilies/cool.gif

květen 23, 2009 15:26
... : Polarka
zase prekrucujes...nemluvila jsem o kruta prirode, ale nechal jsi mne tam v zaveji s malym deckem. A nikdo se nemusi ptat znamych...staci zeptat se Heleny, jejiz kluci nam nakonec pomohli. On to totiz uplne jinak vidi clovek zdravy a hodne jinak clovek velice nemocny.
Ano jiste mame normalni ceske jmeno....taky je legalne pouzivame, ale ty taky nikdo nevykrikujes jak se ve skutecnosti jmenujes, jestli jsem si vsimla....
Dalsi lez je....ze ke mne necitis nenavist...a proto mne mne nepozdravis na ulici kdyz mne potkas? Trosku divne ne?

Jinak....my jsme zili jinak nez jsi zil ty. Nemeli jsme asi 6 let elektrinu, nemeli jsme tekouci vodu. Pak ovsem vsechno je trosku jinaci, mez kdyz tyhle veci clovek ma. Nastartovat auto kdyz clovek nama elektrinu, to je kapitola sama pro sebe.A nekdy je to drama. neochota k oblbovani...ty si vazne delas legracismilies/smiley.gif Vzdyt ty nic jineho nedelassmilies/smiley.gif Dodnes se chechtam vlku Lubosovismilies/smiley.gif Jo toho svyho podvrataka jsi vydaval v televizi na vlka a tvrdil jsi ze jeste nedavno behal se psi smeckousmilies/smiley.gif
Mela jsem kdysu rada tebe, Joanu taky, zajimalo by mne jestli jeste ma moje byvala nejlepsi kamaradka zlaty prsten co jsem ji dala jako darek kdyz jsem jednou prijela z Ceska. Dnes se mnou ani ona nemuvi. Teda kdyz ji potkam samotnnou tak pozdravi, ale je videt ze nevi kam s ocima. Kdyz jses s ni ty tak neodpovi, proc Mela jsem rada i jejiho byvaleho manzela. Protoze to byl chlap a opravdu traper.
Kluci jezdili se psama v zime. Ty jsi nikdy nemel decka do skoly, dostal jsi az dospele holky a nedovedes si predstavit Jake to je, je poustet do tmy a noci, byt by to byl jenom kilometr. Bydlime na samem konci Bear creeku.
A jit s nimi namuzes..nezvadl bys to. Takze je daleko jednodussi zaprahnout psy, kteri je na zastavku odvezli a pribehli sami domu.
Zrovna tak pro ne odpoledne zabehli. Jsi zdravy clovek....dekuj bohu a nech men prosim te na pokoji!
červen 06, 2009 08:20
vida : Mikin
Vida, co se tady po dvou tydnech objevilo.
Pochybuju, ze to nekoho zajima, ale aspon o mem podvratakovi: Lubosuv otec je trpaslici knirac, maminka vypada spis jako beagle. Vysel z toho coklik pripominajici chlupaty valecek s kratkyma nohama.
Ze nekdo vezme mou poznamku v televizi o polovicnim vlkovi (ktery zil donedavna s vlci smeckou) vazne me veru nenapadlo. Nenapadlo to ani ty kluky kteri to nataceli......
červen 12, 2009 18:02
ano : Polarka
a nejzajimavejsi je, ze nemas odpovedi!
A s tim vlkem to vzala vazne dost velka spousta lidi. Kazdopadne muzes ze sebe delat co chces, uvnitr stejne vis co jsi zac! A ja to vim taky, at hrajes jakoukoliv hru! Nakonec ja jsem ti na ni neletela mnoho let. A ti lidi tady neznaji ani tebe ani mne. Jenom proto te povazuji za feroveho chlapa!!!

červen 13, 2009 20:18
Polárko, dej už pokoj, : Teta Kateřina
nikdo tu není na tvou pomlouvačnou kampaň zvědavej.
červen 14, 2009 15:48
ale teto katerino Mikine : Polarka
muj zajem je vysvetlit ze tohle vsechno nevzeslo ode mne. Prestal jsi mne zdravit ty a celej problem zavinil ty sam. Ja jsem se jeste chvili pak snazila.....nakonec toho by si mohl clovek ktery tohle cte vsimnout, kdyby cetl pozorne. Ale tady lidi vidi jenom dusledky a ne duvody. Ale ty vis pravdu a jak jsi sam jednou rekl...Bozi mlyny melou pomalu ale jisteTakze mozna jednou si vzpomenes jak jak jsi mi ublizil!
červen 16, 2009 15:35
Polárko, : Vodoměrka
myslím, že by stálo za to si tyhle své osobní věci řešit někde jinde než na kudlance... přece ze sebe nechceš dělat starou skuhravou squaw... na světě je přece plno jiných věcí, než nějaké praní špinavého prádla přede všemi... co kdybys raději napsala o synovi, co tu bude u nás studovat... jak se těší, jak se chystá, jaké má plány a tak... myslím, že o tom by tu chtěla spousta čtenářů a čtenářek číst...
červen 17, 2009 07:59
Hodne stesti Vodomerko : Mikin
ale pochybuji, ze budes mit uspech. Podivej kolik z nas (vcetne editorky Daniely) tady zadalo Polarku o stejnou vec jako ty a uplne zbytecne. Rozjetou Alenu a jeji kolovratek pomluv se snazil zastavit kde kdo i zde, na Yukonu. Vcetne jejiho manzela. Ale to spis zastavis lavinu.
Ignorovat tu damu je nakonec jedine reseni. Ja to udelal uz skoro pred dvaceti lety. Ne abych ji ublizil, ale protoze me jine reseni proste nebylo. Moje nynejsi manzelka se nezavisle na me rozhodla uplne stejne jeste driv......A to ignorovani byl jediny "zlocin", ktereho jsem se kdy proti Polarce dopustil.
Nevim jak kdo, ale kdyby nekdo udelal tak hroznou vec me, tak mu vzkazu at si trhne nohou a na celou vec zapomenu.
Ne abych jeste dvacet let jecel vztekem a rozesilal mailem hanopisy po cele planete.

P.S. Ten prispevek od tety Kateriny je autenticky. Ja to pochopitelne nepsal.
červen 18, 2009 04:46

Powered by Azrul's Jom Comment
busy