KDYŽ SE NIC NEDAŘÍ - 2.
Neděle, 12 srpen 2018
No tak to vidíte.... Nakonec se bude o politice mluvit i pod receptem na kvašený okurky :-))). Ale - stejně to nechci vzdát. Je to pár let, co v jedněch novinách, dokonce papírových, byl uveden seznam nejslušnějších webů. A kupodivu, Kudlanka se ve své skupině umístila na místě lepším než druhém :-). (Se vytahuju, vím. Ale chtěla bych, aby se to vrátilo.) OK, zpět k tématu: hádanicím a blbé náladě mezi lidmi vůbec. V práci, na internetu, doma, na ulici, v obchodech... Prostě jsme všichni poněkud - prosím za prominutí - : přednasraní. (Ono to líp říct nejde.)

 

 

 

Nejspíš jste si všimli mého pátečního výpadku. Je tu dost těžko - tedy v létě v New Yorku. Nejen hodně teplo, ale navíc dusno, a už nemám ráda tu žlutou kouli tam nahoře, na té jasně modré pláni. Navíc, na rozdíl od Evropy, ach jo, ach jo, tady ještě dost často leje. (Proč neprší u nás, kde by to bylo tolik potřeba...) Tedy, ono neprší, to jsou takové krátké bouřky, kdy však voda zhůry teče proudem, kanály nestíhají, takže během pár minut se silnice promění v řeku. A pak, najednou šmytec, za pár chvil je zase všechno suché, jako kdyby ani kapka nespadla. Jen ten vzduch je ještě o něco tekutější.

 

A já tohle moc nezvládám. Nastavila jsem si program "velice chytře": od dvou do čtyř angličtina, tedy dopoledne a odpoledne volno. Jo, pendrek. Dopoledne se snažím probrat, jít s Kayou, pak si hodinu před odchodem opakuju včerejší látku, následuje půlhodinová cesta (příjemná) autobusem, na kterou navazuje fakt nepříjemná cesta metrem. Kde je podstatně větší horko i dusno než nahoře... Závěrem pěšky.

To samý zpátky, po dvou hodinách. Takže se dostanu domů kolem půl šesté... Mokrá, sotva se domů doplácám :-). Sprcha, chvilka na kanapi, se psem, něco sníst, chvilku číst....

 

Jo, a to si představte, že jsem vlastně všechno, co jsem kdysi, dřív, v mládí, uměla, zapomněla a teď to tedy zkouším znova. Zprvu jsem měla dost mindráky, ale nejsem tam kupodivu nejstarší a ani se nedá říct, že mi to nejde nejhůř. Ale: jsem v úplných začátečnících!!! No, tohle píšu proto, abyste věděli a znali důvod mých občasných absencí... Nezvládám mimo základních domácích prací, sebeúdržby, trochy učení a vycházek se psem, nic moc navíc.

 

Ale - dnes, co to píšu, je sobota, den odpočinku a mám i lepší náladu: tudíž chci jednak odpovědět na vaše komentáře pod minulým článkem, druhak napsat pokračování.

 

 

Ano, je pravda, že dřív byla Kudlanka milejší, ale to je stejné, jako že i my jsme byli milejší.

Jako příklad uvedu naši Álu Puntíkatou. Když jsem ji před mnoha a mnoha léty poznala, byla to super střelená ženská, nesmírně vtipná, s talentem z fleku napsat básničku na cokoliv. Její texty i komentáře byly vtipné, jednoduše báječná baba. Byla jsem moc ráda, že ji mám jako kamarádku i jako dopisovatelku. Vydrželo jí to dost dlouho.

 

Jenže - jak šly roky, tak na ni doléhaly nejrůznější trampoty, které však ona neuměla a nezvládala řešit. Dost jsem jí s tím pomáhala, tedy, pokud z její strany byla nálada - to trvalo tak do cca jednoho roku před její smrtí. Znala jsem osobně i jednoho z jejích synů, který měl po ní pražský byt. Staral se o mámu do posledního dechu, tedy, pokud to fakt šlo...

Jenže pak se to na ni všechno začalo sypat, jeden průser za druhým. A protože je v posledních letech řešila tím, že se na ně snažila nemyslet, že nepříjemnou poštu zahodila... Ach jo. Když jsem se snažila, tak jen řekla: kašli na to, já na to kašlu taky... Tak to nakonec dopadlo tak, že skončila v jedné eldéence. A tu poslední dobu, kdy se všechno na ni valilo jak  fujtajbl lavina, měla fakt mizernou náladu... 

 


 

 

 

 

 

Neříkám, že všichni ti, co tu poslední dobou, dá se říci posledních pár let, psali najednou dost nepříjemně, mají podobný osud.

 

Ale je pravda, že "život se s nikým nemazlí" a co vím (protože hodně z vás znám dobře i osobně), tak ty nepříjemné zážitky se nevyhýbají nikomu.  A co si budeme říkat - taky stárneme... A nechodíme do práce... Nebo v práci máme nepříjemný kolektiv a nějaká změna už asi nehrozí...

Také jsme občas nemocní....

Nejsme moc často v kontaktu se svými blízkými... Někdy nás ti blízcí i opouštějí. Nemyslím tím jen úmrtí - ale děti odejdou, mají svůj život, svoje problémy... a už není vztah takový, jako dřív. 

 

Když je člověk spokojený, šťastný, žije si jak ryba v čistém potůčku, tak je všechno fajn, ale - když pak najednou padají  nepříjemnosti, jedna za druhou, není možné chtít, aby člověk "nebral do ruky hadici od luxu".

Jenže - je opravdu špatné se odreagovávat nepříjemnými, naštvanými komentáři. Navíc tehdy, když byste to "naživo" z úst nikdy před lidmi nevypustili.

 

Ano, vím, že mnoho z těch, kteří píšou tvrdé, někdy až vulgární příspěvky pod článek, jsou lidé veskrze slušní, mezi ostatními známí jako hodní a ochotní kdykoliv pomoci, a jen málokdo by do nich řekl, že to, co píšou na internetu pod nějakým tím nickem, by bylo od nich. Jo, bohužel... 

 

 

 

Jsou prostě naštvaní a tak se odreagovávají tímhle způsobem. No, budiž. Jenže, prosím vás, vynechte Kudlanku!

 

Víte, já jsem a asi budu stále přesvědčená, že slušní lidé se mohou bavit o čemkoliv. Protože se budou bavit slušně. A to i tehdy, pokud mají  odlišný názor. A že nebudou ten svůj názor hlava-nehlava cepovat do jiných třeba i všemi možnými nechutnými způsoby, vulgaritami.

 

Takže opravdu nechci Kudlanku věnovat pouze zvířátkům, receptům, povídání o počasí nebo nějakým totálně indiferentním tématům. Byla bych nesmírně ráda, abyste se chovali vůči těm ostatním tak, jako kdybyste seděli u společného stolu...

Myslíte, že chci moc?

 

 

 

 

 

A tím se vlastně dostávám zpátky k tématu - "Co s tím, když se nic nedaří." Deeres mi napsala do komentáře, jestli jsem někdy pracovala v "ženském kolektivu". Ano, měla jsem možnost několikrát okusit tuhle zrůdnou hrůznou možnost :-))). Poprvé to bylo v mém cca druhém povolání, kdy jsem byla oficiálně sekretářkou, ale jinak holkou pro všechno a pro všechny. Ve slušném, pochopitelně :-))). Tehdy jsem byla ještě poněkud mimo, v podstatě jen pozorovatelkou. A můžu říct, že dodnes si některé ty akce vybavuji v černých snech. Co všechno jsou ženský schopný jedna druhý udělat!!!

 

Nejspíš je v tom to pradávné soupeření o samečka.

Která bude ta první.

Která bude mít víc výsad. Lepší možnosti, lepší funkci, víc pravomocí...

 

Tam jsem byla jen velmi krátce, byla to vlastně jen dvouměsíční brigáda o prázdninách. 

Horší zážitky jsem měla až o hodně později, když jsem byla v jednom vydavatelství. Super práce, super lidi kolem, ale... babinec příšernej. Dlouhá chodba v jednom domě, pokojíky - kanceláře, v každém jedna či dvě "úřednice". Jen za první měsíc jsem při běžném vyřizování vyslechla od všech pomluvy na všechny ostatní. Přitom, pokud byly náhodou spolu, tak to byl samý úžasný a všeobjímající úsměv... Před koncem tříměsíční lhůty jsem to vzdala, nenechala se ukecat. A fakt je pravda, že raději pracovat mezi padesáti chlapy, než mezi pěti ženskými.

 

Smekám a omlouvám se, Deeres!!!

 

d@niela

sobota, 5 minut před nedělí,

32°C, 89% vody ve vzduchu

 




Komentáře
... : zuza
Tak při čtení tohoto povídání mne jen napadlo jméno Mikin. Jak ten byl slušný..... Více to raději ani nebudu rozebírat. Téměř celý život jsem pracovala s muži, a můžu konstatovat, že tam se problémy vyříkaly okamžitě a za pět minut bylo vyřízeno a dál se o tom nemluvilo, šlo se třeba společně na pivo. Mezi ženami je to jinak, to se mele ještě dva měsíce a jen se prodlužují negativní emoce. Možná máte jiné zkušenosti, já mám takové jaké mám...
srpen 12, 2018 05:49
... : mia I
Není věda být milej, když se daří. Věda je nebýt mrzutej, když je všechno na pytel. Na Alenku jsem si v poslední době párkrát vzpomněla. Co by vdova začínám poznávat, že s těmi financemi a utáhnutím bydlení to není žádná prča. A to se týká rozvedených žen jakbysmet. Jídlo se snadno sfoukne, ale další nutné placení i když nebudu brát elektřinu a vodu ( myslím pojistky, daně, opravy) to už vycucne z příjmu pořádný obsah. A teď už věřím, že co se týče financí měla to Alenka těžké. A vlastně i s tou osamělostí, zdravím, obavami. Dokud člověk nezakusí, nepozná to naplno. Ale nenaříkám, jen ji víc chápu. Chápu i Pepíka, že je někdy mrzutý. Na přibývajících létech nic prima není.

Jinak v mužském kolektivu jsem taky pracovala a super.
srpen 12, 2018 08:24
... : *deeres*
Je to zvláštní, ale to soupeření mezi samicemi, až do krve, není jenom u lidského rodu. Některé druhy a zrovna se jedná o primáty, jdou i tak daleko, že zabíjí mláďata soupeřky, tzv.infancidita. Můžete to vidět i u psů, pokud pes není zkažený, soupeře srazí a dá mu znát, že on je tady pán. Psí holky, když se do sebe pustí, tak to je krvavá řežba.
Lidé jsou civilizovanější a o to víc ženy zlolajným jazykem a intrikami, dokáží druhé pěkně ublížit. A běda té, která to neumí ustát.
srpen 12, 2018 09:48
... : Iris
Jsem od ledna v důchodu. Každý se diví, tak jsem se naučila říkat, že jsem rentiérkou - zní to líp a lidi většinou dál nevyzvídají, cože to dělám ?... smilies/wink.gif Protože je doba dovolených a ve zdravotnictví nedostatek personálu, zaskočila jsem na měsíc do práce. A po té půlroční odmlce si uvědomila naplno, že člověk v mém věku může třeba bravurně zvládat ještě svou profesi, pokud z ní nevypadl nadlouho, ale zvládat interpersonální vztahy ve většinovém babinci, jakým je špitál, to je opravdu dílo. Už nikdy. Mladým říkám, že velkou částí umění vykonávat sesterské povolání je schopnost zvládat dlouhodobě vztahy. Jak je společnost přednas*aná politicky, tak jsou přednas*aní všichni v tomhle molochu. Pacienti versus personál, pacienti či personál mezi sebou vzájemně, lékaři versus nižší personál, vedení versus podřízení, Češi versus cizinci atd....je to hrozné. Je to ohromné umění vyjít s většinou, vědět přitom, co o mně kdo kde vykládá a neřešit to, nechat se zatáhnout do pomluv jiných a mít třeba odlišný názor...br.. Když tuhle nutnost člověk opustí, zjistí, že může mluvit a konat jen podle svých potřeb a zásad, je to úleva. Doma a mezi svými. V pracovním poměru to tak jednoduché není a ve společnosti také ne. Jenže člověk většinou nebývá poustevníkem, žijícím v jeskyni nebo na pustém ostrově. A tak i pak vyhledává společnost.

Řekla bych, že tady někde proběhne ta změna v komunikaci, na sociálních sítích kupříkladu. Když člověk je už sám sebou a má dojem, že se kvůli nikomu už nemusí tvářit a konečně si může vyskočit, jak to cítí. Že už má věk na to, aby řekl, co si fakt myslí. A když mu něco nesedí, klidně anonymně sprosťačí. Teď nemluvím výhradně o Kudlance, čtu to jinde. Proto se mi tak moc stýská po slušných a odlehčených debatách tady, třeba o vaření nebo nakládání okurek, které se sice mohly i zvrhnout na jiné téma, pokud tam bylo dost komentářů, avšak nekončily VŽDY politikou a nesmiřitelnými nadávkami na skupinu blbů s odlišným cítěním. Není možné přesvědčit někoho s hotovým názorem o opaku, to musíme pochopit, nikoho nikdy nepřesvědčíte žádnými modrými odkazy. Jediné, co by mohlo mít nějaký dopad by bylo, kdybychom se vzájemně povraždili. Slovní argumenty jsou liché. Tak s tím prosím přestaňme, pokud to není přímo zadání debaty. Pokud tu bude téma vysloveně politické, nebudu se v něm angažovat a hotovo. Což neznamená, že se nezajímám o věci veřejné a osud společnosti. Chtěla bych Kudlanku na setkávání, i když se bojím, že tu už není moc lidí. I kdyby měli přijít noví, spoustu diskutujících odebrala jiná media, to víme. Koukám na starou debatu, kterou sem dala Deeres a vidím nicky, na které jsem už zapomněla. Je mi to líto. Ale zatím - hlavu hore.
srpen 12, 2018 11:12
... : Moira
Mam taky trochu spatne svedomi, ze se v debatach angazuju jen okrajove. Ctu Kudlu uz vice nez 12 let a je to moje kazdodenni pocteni rano v praci. Mam ale jen omezene moznosti reagovat a doma se do pc moc nekoukam. Zvlaste ted pres leto. Je mi take lito, ze pocet diskutujicich se velmi snizil, podle meho nazoru za to muze velmi emotivni debata kolem politicke situace tak rok dva zpatky. Dost lidi to znechutilo, vypady byly ostre a nekdy zbytecne vulgarni. To je jiz minulost , ale na Kudlance se nepekne podepsala. Osobne si preju, aby se vratily ty casy 4 -5 let zpatky, ale bohuzel cas trhnul oponou a my jsme se ocitli na ruznych stranach barikad. A uz se to zpatky neda vratit. Nas zpusob zivota se zmenil, musime si vybrat. Tak radeji nedrazdime jeden druheho, jdeme si z cesty. Rekla bych, ze kazdy proziva frustraci svym zpusobem a diskuze uz uplne neni mozna.
srpen 12, 2018 13:39
... : Moira
Situace na bojisti se meni kazdym dnem, kazdym dalsim prijatym uprchlikem, ted ji odmitnutym uprchlikem. Sledujeme to vsechno a kazdy ceka co se stane. Debatovat o nakladanych okurkach je mozna fajn, ale kazdy asi citi, ze se zasadne meni vsechno co jsme znali a co je nam vlastni a bojime se o deti a vnoucata.
Tak bych jen chtela pozdravit vsechny, kteri sice Kudlanku ctou, ale nepisou. Verim, ze jich je hodne, jen se nechteji poustet do planych debat. Zajimalo by me, jestli sem kouka treba bb2 nebo Myska nebo mura....
Napiste treba jen Ahoj, at vime, ze jste stale v kontaktu....
srpen 12, 2018 13:46
... : Moira
jo a taky Krakonos.... je tu nekdy?
srpen 12, 2018 13:47
... : Krakonoš
Já tu jsem prakticky každej den - juknu a jdu dál. Lidi, se kterejma mě bavilo debatovat, už tu nejsou, tak není důvod psát. Líbila by se mi databáze kontaktů na spoustu lidí, co sem v minulosti psali, ale to by sem ten kontakt museli dát asi oni sami.
Jinak strach je dobrej pro okamžitý reakce (útěk/útok), ale není to ten pravej rádce pro dlouhodobý rozhodnutí a strategie. Strach brání racionálnímu myšlení a vobjektivnímu zhodnocení jakýkoli situace. Koneckonců, brání taky smysluplný diskusi. To jen tak na okraj... Zdravím ty, kdo o pozdrav stojej smilies/wink.gif.
srpen 12, 2018 14:06
... : Iris
Krakonoši, tvůj pozdrav se vztahuje i na mne, neodpustím si aktivní reakci - zdravím a jsem ráda, že jukáš. smilies/smiley.gif
srpen 12, 2018 15:43
... : Iris
jojo,ještě kdyby tak jukla někdy bb, Myška, Eva nebo ti dva, co se mi pletli - kolemjdoucí a toulavej myslím. A další. smilies/wink.gifZdravím Moiru.
srpen 12, 2018 15:48
... : mila1
Zdravím Krakonoše a Iris. Krakonoši, k tomu strachu. Myslím si, že zneužití strachu ve prospěch své politické úspěšnosti, jak to dělá pan Okamura a zrovna tady má hodně příznivců, je trapné a "za hranou". Takže člověk si tady ty názory přečte a nemá ani chuť je komentovat. Stejně tak jako názory, že naši padlí vojáci šli do Afganistánu jen kvůli penězům a holt byli ve špatný čas na špatném místě. To může napsat jen člověk, který vše poměřuje jen penězi. Peníze se dají vydělat i méně nebezpečně. Tihle vojáci padli ve válce proti terorismu a patří jim všechny pocty, které se hrdinům dávají. To je můj názor, o který si psal pan Sidon.
srpen 12, 2018 18:44
... : Moira
Zdravim taky vespolek. Mejte hezke letni vecery a mejte se radi....
srpen 12, 2018 19:30
... : Sidon
mila1 - To je můj názor, o který si psal pan Sidon.

Já jenom použiju citát, údajně od pana Voltaira -

"Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale budu do smrti bránit vaše právo to říkat."

Diskutovat s Vámi nehodlám, neboť v tom nespatřuji jakoukoliv smysluplnost. Doufám jen, že už střádáte polínka, abyste je mohla přiložit na hranici, kde budou pálit kacíře?!

smilies/cool.gif
srpen 12, 2018 21:03
... : mila1
Sidon: já s Tebou taky nehodlám diskutovat, jen jsem odpovídala na dotaz-

Jo, ten citát od Voltaira je fajn, ale zkus se zamyslet nad tím, kdo tady zesměšňuje názory, které nezapadají do toho, co se tady - rozuměj na Kudlance - považují za jediné správné.. A pak i pochopíš, proč sem lidi přestali chodit.


srpen 13, 2018 07:44
... : Markéta
Dobré ráno všem, kteří vstali s úsměvem po chladné noci.
Ne Kudlanku chodím již několik let a čtu ji každé ráno v práci. Na mateřské mi pomáhala překonat horší období a díky Vám Danielko za tuto stránku.

srpen 13, 2018 07:58
... : Míša šíša
Protože nejsem zvyklá lidi kastovat, zdravím všechny zúčastněné, nikoli jen Iris a Krakonoše. (A pak kdo tady lidi na Kudlance rozděluje...)

Také poslední dobou Kudlanku jen čtu a diskuzí se neúčastním, k dnešní reakci mě vlastně přiměla Iris. Irisko, ty jsi pod minulým článkem napsala:
"Sidone, název tohoto článku je: "Když se nic nedaří" a čekala bych pokec na téma vztahů v práci nebo jinde. Politiku najdu všude jinde a vybírám si, kde ji chci nacházet."

No, nechápu teda, proč ses toho pokecu ohledně vztahů nedržala a místo toho jsi měla potřebu sepsat psychologický rozbor eNČého se závěrem, že ničí Kudlanku.
No tak, kurňa, ať Daniela zruší Mikinovi dištanc a budete tu mít zase zpátky tu "slušnou" Kudlu. Můžete si pak číst ty krásné a milé příspěvky, jací jsou Češi náckové, fašisti, komouši, malí "čecháčci" a podobně. Holt proti gustu žádný dišputát. :-
srpen 13, 2018 08:20
... : Sidon
... : mila1
Sidon: já s Tebou taky nehodlám diskutovat, jen jsem odpovídala na dotaz-

Jo, ten citát od Voltaira je fajn, ale zkus se zamyslet nad tím, kdo tady zesměšňuje názory, které nezapadají do toho, co se tady - rozuměj na Kudlance - považují za jediné správné.. A pak i pochopíš, proč sem lidi přestali chodit.


Inu, jak bych to jen... ? Ale nic, ... pleju len, pleju len!
srpen 13, 2018 08:53
... : Míša šíša
Sidone, tak nějak...

srpen 13, 2018 09:10
... : Moira
Skoda, ze ani v tak malem poctu se nedari udrzet diskuzi na uzde. Proc stále tolik utocnosti? Proc tedy nevysvetlite KLIDNE a VECNE svůj postoj? Ma to opravdu znamenat, ze debata nemá smysl?
srpen 13, 2018 09:13
... : mila1
Já se musím jen smát smilies/smiley.gif Tak si to tady užívejte to vaše přitakávání.
srpen 13, 2018 09:16
... : zuza
Milo, víš co znamení slovo diskuze? Když má někdo jiný názor tak je přitakávač? Nechápu.
srpen 13, 2018 09:36
... : Míša šíša
Však my se, Mílo, taky smějeme, jak jsi hned začala Iris "přitakávat".
Kritizuješ to, co sama děláš. Včetně toho zesměšňování názorů, které nekorespondují s těmi tvými. škoda, že to vidíš jen u druhých a sama u sebe si to nepřipouštíš.
srpen 13, 2018 09:47
... : Iris
Míšo šíšo,zuzo - diskuze je v pořádku, nesouhlas či přitakávání s odlišnými či souhlasnými názory asi také, to bylo v diskuzích vždycky. Jen - někteří asi tady teď v menšině - máme pocit, jakoby na Kudlance dostal zelenou jen jeden jediný správný směr, ke kterému se inteligentní člověk má hlásit, odlišný názor je komentován s hlubokým opovržením a s čitelnou nadřazeností. Je tedy Kudlanka opravdu místem pro jeden politický světonázor? Možná by se měla nově jasně profilovat, aby do ní nelezli bloudi. Na FB například je na výběr spousta skupin a nechci-li se rozčilovat, nelezu na ty pro mne nestravitelné.


srpen 13, 2018 10:04
... : Iris
Sidone - odpovídám tady na to, cos mi psal v minulém díle - máš asi pravdu v tom, že jsem si Kudlanku trochu nesprávně v palici přeprogramovala na jakousi bublinu bezpečí a oázu příjemné nálady v tom blbém světě kolem. Jak říkáš - větrné mlýny. Moje chyba. smilies/wink.gif
srpen 13, 2018 10:07
... : Iris
Míšo, šíšo - až teď jsem si přečetla tvůj předešlý komentář. No napsala jsem to pod vlivem vzteku a možná je to moc dlouhé. Začalo to normálně, téma chytlavé a vhodné k povídání. Napřed Deer, hned druhý NČ fajn, sranda ve starém duchu. Pak Deer a ve čtvrtém komentu v pořadí to začalo - stačí si to přečíst. Na ten jsem reagovala krátce. Až teprve když mi NČ napsal to o té všeobecné tuposti a hrubých záplatách na hrubé pytle atd. jsem se vytočila a napsala svůj závěrečný - jak jsem si myslela - komentář na Kudlance. Dokonce jsem přemýšlela, jestli jsem to moc nepřehnala, páč NČ reagoval slušným pozdravem a přáním hezkého víkendu. Mezitím se přidalo pár mlčících a místo běžných dvou až tří komentářů se nám to zase zaplnilo nad dvacet - to je dobře, ne? Akorát, že už to zase spěje k hádce místo k obnově diskusí.

Jinak samozřejmě zdravím i tebe a ostatní starousedlíky, skutečně netuším, kolik lidí tu ještě je...
srpen 13, 2018 10:42
... : Míša šíša
Irisko,
... odlišný názor je komentován s hlubokým opovržením a s čitelnou nadřazeností

Mohu tě ubezpečit, že naprosto ten stejný pocit má i druhá strana. smilies/grin.gif
srpen 13, 2018 11:11
... : Iris
Míšo, šíšo - jasně, že jo. Ale jedna strana - z mého pohledu - z Kudlanky téměř odešla. Pokud se tu občas někdo objeví, dostane přes prsty a zase zmizí. To je fakt můj názor, bude asi označen za mylný, ale tak to vnímám. Co naplat, jsme hluboce "sjednocená" společnost...smilies/smiley.gif
srpen 13, 2018 11:17
... : mila1
Iris, dala sis snahu a v podstatě ses snažila i vysvětlit, proč jsi napsala takový komentář, jaký jsi napsala. A vidíš reakci - vytrhnou jednu jedinou větu a vítězoslavně Ti ji omlátí o hlavu. Jaký smysl má se tady omlouvat a snažit se o diskusi, když mají jen tu svoji pravdu? Přemohla jsem se a přečetla i obsáhlé komentáře Sidona u minulého článku. Tolik nenávisti a pohrdání nad názory ostatních se jen tak nevidí - třeba jím citovaný výrok pana Wericha
ale jak říkal Werich - když se baví normální člověk s blbcem, za dvě minuty už se baví dva blbci.
. Kdo je tady normální a kdo je blbec? Co to je za nadřazený postoj, kterému se tady tleská? No nic. koncím.
srpen 13, 2018 11:18
... : Iris
Milo 1 - vlastně Ti odpovídám minutu před Tebou. Chvíli po Tobě asi také skončím, je třeba si chránit duševní zdraví. Měj se hezky, užívej léto a zatím ahoj smilies/smiley.gif
srpen 13, 2018 11:22
... : *deeres*
Čtu diskuzi a říkám si, že z nás bude mít dneska Daniela radost. A kde teď máte NČ, který za to všechno může???
Daniela se snaží několikrát týdně sem předhodit nějaký ten článek pro vaší zábavu. Většinou vám to nestojí ani za to, lupnout tam toho smajlíka. A pak se tu opět rozhoří diskuze, která se nikomu z vás vlastně ani nelíbí?!?
srpen 13, 2018 11:33
... : Iris
deeres proč se nezúčastníme diskuse pod články... no ze strachu, že to zase skončí politikou a urážkami. Někdy na to prostě nestačí psychická kondice.
srpen 13, 2018 11:40
... : Míša šíša
No výborně. Takže tím, že vám všichni souhlasně nezatleskali a napsali svůj názor, jste se utvrdily v tom, jaká je Kudlanka hrozná a že se tu nedá diskutovat, neboť diskuze podle vás znamená, že ostatní vám musí přikyvovat.
Míla začne zmiňovat nenávist a pohrdání Sidona, ale že jako první napsala, že "slušní" lidé už z Kudlanky odešli, to je podle ní v pořádku. To jako není urážející a opovržlivé.
Káže vodu a sama pije víno.

K těm lidem, co odešli. Kolemjdoucí se tu diskuzí nezúčastňuje už strašně dlouho, názorového spektra (co se týká politiky) byl ale odlišného než-li ty, Iris. Toulavej nevím proč umlkl, třeba zas cestuje. Mikin byl zablokován, protože se ani z předchozího stopstavu nepoučil a nadále tu jen provokoval a urážel. A to i ty, kteří s ním jednali velice slušně. Následně se bb dost ztrapnila, když Danielu neprávem osočila z vyměněných článků (poněkud si popletla, co kde četla). Svoji chybu uznat nedokázala a raději potichu vyklidila pole. V tom okamžiku utichl i Krakonoš, protože už tady neměl ty své "přitakávače", jak vy tomu říkáte (byť s tím nebude souhlasit, ale to je jedno). Jeho zlé jízlivosti mně osobně nechybí ani trochu.
Takže to jsou ti "slušní", co odešli, a bohužel už tu zůstali jen ti všichni neslušní. Jak smutné... že by ta krásná Kudlanka stála jen na 4 - 5 lidech?
srpen 13, 2018 11:48
... : Iris
Míšo šíšo, pro mě ne slušní a neslušní, tak já to striktně nedělím. Mám na mysli politické dělení na...ale nebudu to sem psát, je to jako rozbuška. Začalo to volbami, to vím jistě. Ne posledními, ale už těmi přeposledními. Od té doby se dělíme na bystré a tupce. A každá debata se převede na tuhle linii. Jinak ale děkuji za odpověď týkající se ex-kudlanek. Ještě přemýšlím nad Myškou - s tou jsem se dokonce často dohadovala, je hodně pragmatická,ovšem schází mi její postřehy. Eva, Mura, mamča, Eny, vlk a jiní- no nic, život plyne dál,chovám se jak lítostivá stařena. smilies/smiley.gif Míšo ahoj, už není asi co řešit.
srpen 13, 2018 12:04
... : Míša šíša
Ahoj, Irisko.
srpen 13, 2018 12:26
... : mia I
Irisko , jak užíváš důchodu? jaké máš v něm aktivity? chalupu jste prodaly nebo chalupaříš, a co vnoučata, nejsi už babičkou? já mám pořád dvě vnoučata od nejstarší dcery.
srpen 13, 2018 12:57
... : NČ
Už bych neměl, abych zase nepřiléval oleje do ohně. To jen, že ohýnek stejně není až tak smířlivý, jak by si kde kdo jistě přál, tak už nemám, co zkazit.
Myslím, že jde především o "pravdu a lásku, která zvítězí nad lží a nenávistí".
Tak jen, podle mého - pravda a láska NIKDY nezvítězí nad lží a nenávistí. Už z principu nemůže. Kdo věří ve vítězství pravdy a lásky, musí být nutně zklamáván téměř denně. I ten, kdo je přesvědčen, že musí každý začít sám u sebe, NIKDY nemůže uspět. Lidi jsou lidi, tak tomu chtěla příroda, lidi jsou součástí přírody a jakákoliv snaha, přírodu přelstít, bude VŽDYCKY poražena. Kdo se s tím odmítá smířit, počíná si stejně pošetile, jako kdyby chtěl obrátit tok řeky. Chvíli se to, za nesmírného úsilí, může i podařit, ale nakonec se řeka vrátí. Gravitace je silnější a trvalejší, než touha lidí (a to ještě zdaleka ne všech). Snad se v pravdě a lásce najdou vyznavači úsloví: "praští-li tě někdo do tváře, nastav mu druhou". No, tak to pěkně děkuju. Jestli si někdo ovšem myslí, že po nastavení druhý tváře se zlo a nenávist zastydí, zastaví, omluví, tak je u mě, sorry jako, ***eček. To ať si zkouší sám, klidně, ale jestliže mě do toho chce též zatáhnout, tak to zase pr!
Kdysi měl W. Matuška skvělej text: "V životě nikdy žádná víra samotná zámky neotvírá, vím, že se musím za ni prát, prát se i s tím, co mě svírá". Jo, přesně! Bez praní se zlem to nejde, i když pravdoláskař očekává, že se zlo zastydí a změní se v dobro, když bude tváří tvář vystaveno pravdě, lásce, laskavosti.
Co se týče pojmu "hrdinství". Zrovna včera jsem shlédl v čt pořad V. Moravce, věnovaný pojmu hrdinství. Přestože V. Moravce považuji za potměšilého demagoga (neříkám, že je! říkám, že ho považuji), koukal jsem celé 2 hodiny. Asi to bylo natočeno ještě před nedávným hrdinstvím v Afghánistánu a proto to bylo celkem poučné. Ne kvůli Moravcovi, ale kvůli hostům - zejména prof. Sokolovi, který byl (podle mě!) excelentní. Ale i ostatní, až tedy na soudkyni, snad nejvyššího soudu, nebo co, která zjevně nebyla připravená a i si často odporovala. Podstatné ovšem bylo, že, ač nevědomky, všichni svejma definicema "hrdinství" vyvrátili hrdinství tří vojáků v Afghánistánu. Dokonce i sama dramaturgie ČT, se svými, rádoby vtipnými, kreslenými a komentovanými předěly.
A tak to je často, dokonce i v čt, když objednávka předejde realitu.
Nonic. To jen tak, že je venku moc horko na vyvalování. Se mějte. J.
srpen 13, 2018 13:13
... : mia I
jinak články o okurkách prosím nedávat. Letos mi okurky lezou i ušima. Každý haleká, že mu salátovky ve skleníku brzy odešly. Já koupila ve výprodeji v červnu čtyři plus jedna sazenice zdarma za stovku a mini hadovek dost. Nakladaček jsem vysela tři sáčky s prošlou lhůtou a záplava okurek. Ono se ale říká, že u okurek lépe vschází starší osivo Co přerostlo , rozkrojit, hodit drůbeži a vysoustružily je zobákem slepice tak,že zůstala jen slupka. Poslední bedýnka okurek skončila už na kompostu, došly láhve , chuť zavařovat i voda na zalévání.

Dnes jsem zkusila uvařit domácí kečup. Moje práce s tyčovým mixérem nedopadla úplně o. k bylo co uklízet Kečup je chuťově dobrý, jen konzistence řidší, spíš rajčatová šťáva.
srpen 13, 2018 13:15
... : mia I
bohužel Pepíku, tak to je, když lidem chybí pokora.
srpen 13, 2018 13:20
... : mia I
já teď o víkendu četla knížku od jedné mé známé. Jmenuje se Paměti mlynáře aneb z rodného Tábora do píseckých mlýnů. Na jedné straně člověk čte, jak se k sobě lidé chovali v dobách , kdy jim šlo o holou existenci , o žvanec chleba. Na druhou stranu o pár desítek let později , po válce visely cedule Udávat, udávat. Namísto, aby se lidi radovali ze svobody, šli si po krku jak zběsilí. Nesoudím, válku jsem nezažila, kdo ví, co je k tomu nutkalo, co jim šlo hlavou. Ale je to tu pořád. Ta touha po moci, po majetku, po odplatě.
srpen 13, 2018 13:32
... : Iris
Mio - jen telegraficky, babička nejsem a dlouho asi nebudu. Jediné malé děti kolem, jsou nemanželské sestry mého syna. smilies/smiley.gif Důchod je podle mne celkem těžká disciplina, někdo tomu moc nevěří, ani já jsem nevěřila. Myslím, že by to bylo na samostatnou debatu, zkusila bych ji rozproudit pod extra článkem - ráda bych se zeptala místních zkušených na pár věcí a zcela upřímně poprosila o pár rad do života. Jsem si jista, že se mi dostane skvělých odpovědí smilies/wink.gif

srpen 13, 2018 15:13
... : Sidon
No, tak zase - Hurá do toho!

Přemohla jsem se a přečetla i obsáhlé komentáře Sidona u minulého článku. Tolik nenávisti a pohrdání nad názory ostatních se jen tak nevidí - třeba jím citovaný výrok pana Wericha

Tak já se to pokusím vysvětlit trošku "šířeji", pro paní blběnku. Ale kdepak nenávist?!! Já k tobě žádnou nenávist necítím, akorát si o tobě myslím, že seš "blběnka", toť vše. Ani to už nechci nijak rozebírat a odůvodňovat, protože je to myslím zbytečné. Tak, teď se můžou zase ti "čistí" a "slušní" pohoršovat nad tím "osobním ohodnocením", ale mně je to šumafuk.
smilies/smiley.gif
srpen 13, 2018 16:45
... : Iris
NČ - rozhodně je kolem nás hodně zla, patří to k nám, k lidstvu, jak píšeš. Já se také denně opravdu i v běžných maličkostech zklamávám jeho přítomností, v tom máš absolutní pravdu. Filozoficky vzato vím, že ke každému pólu existuje protipól, ke každému rubu líc a k jinu jang. Že je těžké ke zlu vyšťourat dobro, o tom není pochyb, i když někde zákonitě musí být ve stejném množství. Zlo má velkou sílu, je brutální, hlučné a čím víc ho je pohromadě, tím víc mohutní. Zlo a nenávist se opravdu asi nezastydí a nezastaví, i když se s nimi pereme. To je teorie.

Myslím, že máš na mysli tu nešťastnou probíhající invazi do našeho světa. Věřím, že nejeden opravdu ortodoxní pravdoláskař non plus ultra už také pochopil, že jen a jen vstřícností a dobrotou zlo nezastaví, protože zlo je vlezlé a nacpe se i tam, kde nemá co dělat, že parazituje na opravdovém neštěstí a tísni a profituje z dobrých úmyslů, které vzbuzují. Že brutálnímu zlu se druhá tvář nastavovat nedá. Vím jistě, že všelijaké akce vyvolávají reakce a zlo má navrch. Nejsem až taková naivka, abych předpokládala, že kdykoliv lidem nabídnu lásku a přátelství, oplatí mi tím samým.V dějinách lidstva od nepaměti nacházíme pro tato tvrzení důkazy.Bohužel.Svět funguje asi na principu akcí a reakcí, příčin a důsledků. Já nevím, co s tím, víš? Nejsem vůbec kandidát na vyřešení průserů lidstva jako takového. Co se děje, neděje se náhodou, kdo za to může je předmětem vášnivých diskusí. Skoro bych řekla, že to není úplně v režii lidského druhu, ale jedná se o nějaký vyšší princip. Protipól dobrého Boha, ve kterého také každý nevěří. Tak jako se věří, že ničíme-li my "chytří" lidé naši planetu, ona se nám sama zanedlouho slušně a sebevědomě pomstí jako živá bytost..
Jediné, co si myslím, nebo spíše cítím je, že není dobré bezhlavě se nechat ovládat strachem a nechat se štvát k ještě brutálnější odezvě - tohle přesně ono zlo chce způsobit. A to vychytralými a nedobrými lidmi, kteří jsou schopni tuhle situaci využít ve svůj prospěch. Jestli to tak je nebo ne, to je předmětem vášnivých hádek, nechci to tu vyrábět. Jen nějak cítím, že se kdosi v pozadí chechtá a mne si ruce nad každým projevem nenávisti mezi lidmi, která překračuje hranice kritického myšlení a začíná být slepě fanatická. Pak je - jak známo z historie - už jen krůček k opravdovému vyvražďování a strašným koncům. Nejspíš budu roznesena na kopytech protiargumenty. Rovnou předesílám, že nejsem ochotna a ani schopna se dohadovat, radši na čas odejdu z diskuse, abych nebyla ještě víc smutná z té neschopnosti domluvit se na společném tažení .
srpen 13, 2018 17:22
... : d@niela
Irisko,
jednak sis děsně zavařila, protože teď tě moc a moc prosím o ten článek ohledně "problémů čerstvé důchodkyně". Já jsem měla tu kliku (no jo, to bylo dááávno tomu), že jsem šla do důchodu ve třiapadesáti, kdy jsem se cítila vlastně o deset let mladší... A protože jsem měla plno a plno zájmů, práce všelijaké jiné (otevřela jsem si velkou sportovní školu), tak to bylo super. To "volno".
Ale jiné to je, když je člověk přeci jen o něco starší - i když na to nevypadá.
S tímhle problémem se potýkám např. dodnes.

Ale k tématu:

Můj osobní názor je, že je nás najednou na zeměkouli moc. A navíc, díky vědě a technice, jsme si neskutečně blízko. Mohou spolu v jeden okamžik hovořit lidi ze všech koutů světa.
Dozvědět se i to, co by třeba vědět nemuseli...
A tím pádem i o všech podrazech, které kolem nás jsou. A že jich je strašně, strašně moc.
Tak lidi ani moc nemají důvod, jásat, radovat se...
Protože téměř každá radost je překořeněná nějakým tím průserem. Doma, v nejbližším okolí, v práci, a to vůbec ani nemluvím o těch průserech, co jsou velké! Ty zašmelené peníze, atd. No nic....
srpen 13, 2018 19:12
... : Iris
Dani - a ještě budu potřebovat pomoc místních při koupi nového automobilu na starobní aktivity smilies/wink.gif Ozvu se smilies/smiley.gif
srpen 13, 2018 19:27
... : NČ
Iris: Dost dobrý! Aspoň teda za mě dost dobrý. Ve výsledku teda shoda, akorát snad neshoda v některejch postupech. Avšak "Není člověk ten, aby se zavděčil lidem všem".
Ke koupi auta: Auto přináší hned dvě radosti: První když ho koupíš, druhou když ho prodáš.
Zrovna před týdnem jsem si užil tu druhou radost.
Tak ať ti slouží a dobře ho řiť.
srpen 14, 2018 05:39
... : NČ
Iris: Dost dobrý! Aspoň teda za mě dost dobrý. Ve výsledku teda shoda, akorát snad neshoda v některejch postupech. Avšak "Není člověk ten, aby se zavděčil lidem všem".
Ke koupi auta: Auto přináší hned dvě radosti: První když ho koupíš, druhou když ho prodáš.
Zrovna před týdnem jsem si užil tu druhou radost.
Tak ať ti slouží a dobře ho řiť.
srpen 14, 2018 05:39
... : mila1
Iris to napsala dobře, prostě esej na téma strach - není dobré nechat se ovládat strachem a nechat se štvát k ještě brutálnější odezvě. V podstatě to tady napsal i před pár dny Krakonoš.
Nikoho nejmenovala, držela se obecné roviny, NČ zajásal, že jsou ve shodě.
OK, já to naprosto chápu.
Ale pokud máme vyřešit napjatou situaci tady na Kudlance, tak přece nemůžeme našlapovat opatrně kolem problému a nepojmenovat to, co problém je.
Co rozdělilo zdejší diskutující? Opravte mne, jestli se pletu, ale myslím, že to byla volba prezidenta - ať už předchozí nebo i ta poslední a hlavně názory na migraci.
Ono to vlastně spolu úzce souvisí, protože díky populistické rétorice o migraci byla vyhrána poslední prezidentská volba.
Můj postoj - taky se migrace bojím. Velice. Mám daleko ke sluníčkářským názorům, že o nic nejde. Jde o hodně. Ale řešení nevidím v tom, že budu volit stranu nebo prezidenta, která nebo který toho strachu jen využívá a populisticky křičí, že s migrací zatočí. A že máme na to, být hrdým samostatným státem, který nemusí být v EU ani v NATO (názor SPD). Já ale chci patřit do Evropy. A jelikož má teď Evropa problém, cítím povinnost podílet se na řešení toho problému. A ne dělat, že se mne to netýká, že já jsem sem ty lidi nezvala. Jsem ráda za každou loď, která je vrácena zpět k africkým břehům. Tam jim jsem ochotna pomáhat.
Co mi dál vadí a proč jsem napsala, že slušní lidi sem už nechodí, to souvisí s volbou prezidenta. Stydím se za to, že máme na Hradě mstivého hulváta a opilce, který s chutí rozděluje společnost a baví se tím, jak se hádáme. A nechápu, jak to lidem, kteří ho volili a svou volbu obhajovali, nevadí.
Tak se jen chci zeptat: jste spokojeni s tím, co jste si zvolili? A neodpovídejte tak, že Drahoš byl takový a makový. Chci slyšet čeho si na současném prezidentovi ceníte a zda jste na něj hrdí. Já jsem byla hrdá na jediného prezidenta a asi tušíte, že to byl Havel.
A ještě něco - myslím, že není potřeba se urážet.
srpen 14, 2018 08:04
... : zuza
Nechápu co chceš neustále řešit to, co nemá řešení, volby proběhly jak proběhly, snaž se přijmout život jak jde.
srpen 14, 2018 08:16
... : mia I
milo pořád omíláš jednu a tu samou frázi. Lidé volili Zemana , protože se báli migrace. Lidé volili Zemana ze spousty jiných důvodů, proč to nedokážeš pochopit? To, že tam sedí Zeman je výsledek toho, že prostě v současnosti není v České republice někdo jiný, kdo by důstojně dokázal reprezentovat republiku a zároveň byl přijatelný pro většinu voličů. Máme demokracii a výsledek voleb je nutné přijmout ať se Ti líbí nebo ne. Když vyhrál Zeman nad KS jediná Iris tu dokázala přijmout porážku a pogratulovat vítězům. Ostatní jen plivali jedovaté sliny.

Hele budou brzy komunální volby, máš možnost se realizovat i jinak, než sledovat každý chybný krok Zemana. Já jsem Zemana volila, od té doby zase nesleduji co dělá, angažuji se tam, kde mám možnost něco konkrétně změnit, přiložit pomocnou ruku, být užitečná.

Když Tě tak zneklidňuje Zeman, proč Tě taky nezneklidňuje to, že třetina lidí k volbám vůbec nechodí? To zase zneklidňuje mne. Ta apatie a frustrace.
srpen 14, 2018 08:29
... : mila1
Mio, zjednodušuješ a neopovídáš na to, na co jsem se ptala. Zemana nesleduji, ono v poslední době ani není co. Apatie a frustrace společnosti je asi důsledek něčeho, nemyslíš? Lidi cítí určitou bezmoc. Jako by zjistili, že stejně na nic nemají vliv, tak proč se snažit, proč chodit k volbám.. Co mne ale potěšilo, bylo prohlášení Kluse a ostatních hudebníků. Ale to se tady taky nebude líbit smilies/smiley.gif
srpen 14, 2018 08:49
... : mia I
nevím co prohlásil Klus. Ale celkem mi vadí jedno. Hubou lidi nadělají plno, všude článků, úvah, každej je chytrej. Skoro by se dalo říct, že každý xtý Čech by mohl být filosofem. Ale když jde o to přiložit ruku k něčemu konkrétnímu, už je to o poznání horší.

Stydím se kolikrát , když jedu do naší krásné Prahy a vidím, kolik špíny bordelu tam všude mimo centrum je. V jakém stavu jsou nádraží. Kolik bordelu mají lidé v bezprostředním okolí paneláků. Je mi líto, když si vzpomenu na své dětství a vidím pole, která se vlnila obilím a dnes vidím jen žlutá pole osetá řepkou. Republika bývala průmyslová velmoc, kolik šikovných lidí jsem zakomponovala do článků na Kudlance v rubrikách Rozeznáte, poznáte a Zašlá sláva.. Dnes většina lidí jen sleduje politiku, sedí, kritizuje, nevraží. Je to snazší a stojí to méně námahy. A Zeman je také dobrý terč krom jiného. Každý by měl začít od sebe, tím se řídím a pokud mohu být užitečná, ráda to udělám. Říkali mi z obce , jestli bych nechtěla na podzim kandidovat. Řekla jsem, že ne, že nemám takový rozhled, co se týká dnešní situace, ale že kdykoliv bude cokoliv třeba se vším ráda pomohu. To je cesta , kterou jdu. Moji příbuzní to mají obdobně. Nechlubím se tím, jen si myslím, že kafrat , rýt do ostatních pro jejich názory a volbu mi přijde příliš laciné.
srpen 14, 2018 09:08
... : *deeres*
Frustrace tu je hlavně kvůli následné situaci po roce 89. Když se podíváš všeobecně na diskuze, tak hodně lidí má názor, že místo zvonění klíči, si měla raději jednu lepnout.
Ono to nebylo "per aspera ad astra", ale z bláta do louže, pro většinu z nás.

Už se zase zvoní klíčema? Tak moment, tentorát si raději vezmu francouzskej.
srpen 14, 2018 09:08
... : Iris
Milo 1, nechtěla jsem psát esej, ale všimla jsem si, že NČ si dal práci napsat sem obsáhle a slušně, proto i já jsem opatrně našlapovala. Úplná shoda určitě není a nebude, jak píše Daniela, je nás moc a máme spoustu informací, rozdílných a rozdílně zpracovaných.Že nás rozdělila volba prezidenta naprosto souhlasím a psala jsem to také. Jen si myslím, že to začala už první volba nynějšího prezidenta. Myslím, že to se tehdy strhla nejdelší bitka v historii Kudlanky a neskončila dobře. Například strejda se tehdy definitivně naštval a tehdy jsme se rozdělili tak, že už jsme se nikdy nedali dohromady. Souhlasím s tím, že stávajícího prezidenta nepovažuji ani náhodou za sjednotitele, což myslím sliboval. Navíc je nemocný a nevede si už dobře ani lidsky, řečeno opatrně. Nečetla jsem nic od Krakonoše před pár dny, kde to najdu?
srpen 14, 2018 09:10
... : Iris
Mio
Když vyhrál Zeman nad KS jediná Iris tu dokázala přijmout porážku a pogratulovat vítězům


Slušnost mi velela mio, i když jsem byla zklamaná. Přijala jsem - jak všichni říkáte - výsledek voleb a doufala v nějaký zázrak. Nebo alespoň změnu k lepšímu. Jak se říká v jednom místě při mši svaté: "...ale řekni jen slovo a má duše bude uzdravena". Ale k uzdravení nedošlo, sledovala jsem všechny ty kauzy, které možná někomu připadaly vtipné a originální, lidové, ale mně připadaly obludně ostudné....A představ si, že ještě i po druhé volbě jsem ta samá slova ze mše měla v hlavě znovu. Sice s malilinkatou, ale přesto s nadějí, jsem očekávala změnu v chování pana prezidenta. Hned inaugurační projev mne zničil. Co zničil - odrovnal. A co mne vrhá do nehlubší skepse je ten fakt, že lidem se chování tohoto zjevně nemocného a už slabého člověka snad stále ještě líbí, věří mu jako veliteli ozbrojených sil naší vlasti a myslí, že nás nějak vlastnoručně zachrání před tou zlobou, která světu vládne. To už tedy věřím více blanickým rytířům, sorry jako.... smilies/wink.gif
srpen 14, 2018 09:22
... : mila1
Iris, Krakonoš sem dal jen malý odstaveček, vyroluj si tuhle stránku, je to příspěvek z 12.8., asi osmý koment na této stránce.
Já si myslím, že ještě víc nás rozdělil strach z migrace a důsledky.. Já se tomu ani tak nedivím, sama jsem od ledna v důchodovém věku a vnímám okolní svět jinak než když mi bylo třicet. Jen se snažím nepodlehnout populistickým výkřikům a uchovat si vlastní rozum.
srpen 14, 2018 09:30
... : Iris
Deeres, promiň, ale co bys chtěla tedy lepšího v těch devadesátých letech? Ty necestuješ, nenakupuješ, nevyjadřuješ se svobodně tady i jinde?
Je fakt, že jsme si všechno rádi zničili sami, neuměli jsme a neumíme zacházet se svobodou a demokracií po tolika letech totality a nesvobody. Pamatuji, jak moje kamarádka v těch počátcích a dobách euforie a velkých plánů řekla o V.Havlovi - on ale neví, s jakým materiálem bude pracovat.

A jednu příhodu - naše historické město je velmi krásné, ovšem v roce 1990 bylo právě historické centrum a náměstí, pomalu určeno k demolici. Šedivé, odporné, jen se čekalo, až ty památné budovy samy spadnou, protože se nesměly zbourat. Tehdy přijel V.H. na návštěvu a je záznam z toho, jak prohlásil: "Copak ty baráky, ty se opraví. Ale opravit lidské duše bude trvat několik generací! Město máme dnes nádherné, říká se mu malý Krumlov, lidské duše ale opravené nejsou a navíc opravit už ani nechtějí zapomněly...
srpen 14, 2018 09:34
... : mia I
Iris do hlav lidem nevidíš a nemůžeš vědět, jestli je jim chování Zemana milé nebo ne. Hele já ho volila a přesto už nesleduji co dělá, jak se chová, stačí mi vidět jeho oči a je mi jasné, že něco se změnilo. Nemá absolutně jiskru v oku, je nemocný, senilní. Ráda bych tam také viděla někoho jiného. Ten nastrčený profesor to ale jistě není. Víš Iris mnoho lidí dá na noblesu a tu Drahoš jistě má, dokáže ji navodit a u určité části lidí dokáže zaujmout. U mě je to jen pozlátko, já mu prostě nevěřím. Člověk, který má naslouchátko a tlumočí názory jiných. Nakonec to, jak se na něho naštval M. Horáček a trochu ho odkryl bylo taky výmluvné. Vím Irisko, že třeba my dvě bychom se nikdy k jednoznačné shodě nedostaly. Ty jsi takový snílek, já větší realista. Ale chápu, že Zemanova hrubost lidem vadí, ani mně se nelíbí. Ale jsme zase u toho - tady chybí osobnost do čela státu a pokud existuje, není ochotná jít do toho špinavého kotle, kterému se říká politika.
srpen 14, 2018 09:34
... : mila1
deeres: a co se konkrétně pro Tebe zhoršilo po roku 89 oproti době, kdy jsme tu měli komunisty? Vzpomínám na dobu před revolucí, kdy jsme mohli maximálně do NDR nebo do Maďarska a na dobu těsně po revoluci, kdy jsme vyjeli poprvé do Rakouska a zírali na ten propastný rozdíl - nové domy, čisté ulice, upravené zahrádky. A teď - přejedeš hranice a ani nepoznáš, jestli jsi ještě na Moravě nebo už v Rakousku. To mi nepřipadá zrovna málo..
srpen 14, 2018 09:35
... : mila1
mio: sice jsi to psala Iris, ale dovolím si k tomu připsat - je jasné, že ani Ty a já se neshodneme na spoustě věcí, důležité ale je, že si o tom dokážeme promluvit bez urážek a s respektováním stanoviska druhého. Děkuji.
srpen 14, 2018 09:44
... : Iris
Mio, pořád slyším, jak nikoho do čela státu nemáme. NČ například chválil prof. Sokola, já si myslím, že by do role reprezentativní hlavy státu byla bezvadná jedna žena. Chytrých lidí je kolem dost, jen ti slušní asi nekřičí dostatečně hlasitě, to tak bývá. A - samozřejmě - nikdo z nich prezidenta dosud nedělal, tak by se museli chvíli učit. No a co? Všichni nějak začínali. Nikdo není vychováván a veden od dětství k vládnutí, jako to třeba je v královských rodinách. Na protokol jsou odborníci, na ostatní věci také. Však ani nynější prezident zjevně nekoná sám, že? A bavilo by mne sledovat, jak se třeba takový začátečník ve vši slušnosti a s noblesou učí reprezentovat náš stát, jak to svět sleduje a třeba s potěšením kvituje.
srpen 14, 2018 09:45
... : mia I
ano milo. Proto budu ráda, když se napříště zdržíš výroků, že se lidé nechali ovládnout strachem. Nemyslím, že máš tu schopnost vidět statisícům lidí-voličů do hlav, ledaže že bys měla nadpřirozené schopnosti smilies/wink.gif
srpen 14, 2018 09:48
... : mila1
Iris, já mám taky kandidátku na prezidentku :-) Koneckonců, prezident Kiska taky nebyl vychováván jako politik a Slováky reprezentuje víc než dobře.
srpen 14, 2018 09:50
... : mia I
Iris o ženě jako hlavě státu mi ani nemluv. Já volila paní Zuzanu Roithovou, když byly minulé volby. Moc bych si přála ženu. Však potom jsem už k druhému kolu volby Zeman vervus KS nešla. Musela jsem to brát tak, že většina voličů rozhodla jinak a je nutné to respektovat, pokud chci žít v tomto státě. Šikovní lidé tu jsou, ale nedokáží zaujmout tak, aby byli získali potřebnou většinu.
srpen 14, 2018 09:53
... : *deeres*
Asi vám nevadí, že západní kapitál z nás udělal kolonii na levnou práci, protože sami vlastně prý nic neumíme. Zlikvidoval s pomocí těch z nás, co z toho měli vývar, náš průmysl a zemědělství, protože to byla konkurence. Snaží se odsud vyvézt i to málo z přírodního bohatství, co tu zbylo, za cenu devastace krajiny. Za to nám tady staví sklady, ničí infrastrukturu dovozem zboží z druhého konce světa a zaváží nás šunty a odpadky u nich neprodejných. Ale hlavně, že mohu se jet podívat, jak to mají hezké třeba u Westminsteru. Vlastně dneska radši ne!!!
Ne, nebudu dávat sem modré odkazy, protože jsme byli blbci a zasloužíme si to.
srpen 14, 2018 09:55
... : Iris
Mio, ale ve vší slušnosti - lidé jsou ovládáni strachem, to je hlavní výrobní prostředek dnešní doby. Moje 92 letá maminka je stále aktivní, dokonce vládne internetem smilies/wink.gif Co ale neumí - odlišit poplašné upravené zprávy, které na ni vykukují zpoza každého rohu. Nedávno jsme tam se synem byli a vysvětlili jí, co jsou poplašné a zavádějící informace. Zjevně se jí ulevilo, opravdu se rozsvítila. Ne, že svět je jedna krásná kvetoucí zahrádka plná sluníčka a lásky všech ke všem. To ne. Ale že třeba to Smíchovské nádraží narvané cize vypadajícími davy, které údajně přijely vlakem do naší matičky Prahy, je falešná informace, která se dá beze strachu a s nadhledem dobře dešifrovat jako fake. Ona se pomalu bála vycházet z domu do města, aby ji někdo černý neklepl, rozumíš, co mám na mysli?
srpen 14, 2018 09:57
... : mia I
Irisko teď musím odejít psát něco na katastr, ozvu se.
srpen 14, 2018 09:59
... : Iris
Mio smilies/wink.gif
srpen 14, 2018 10:02
... : Iris
Milo 1, jsem si skoro jistá, že máme na mysli tutéž dámu. Nechci ji jmenovat, jistě by i tady obdržela pár kritických odsouzení a nechceme se hádat - jak bylo řečeno - není člověk ten, aby...Žasla jsem, kolik zvířecích a anatomických přívlastků tahle žena v jiných debatách obdržela od našich spoluobčanů - když nic jiného, alespoň k ženám by se mohli lidé vyjadřovat uctivěji. Jenže - ta naše politická kultura už právě pozvolna degradovala na pátou cenovou a mnohým to nejen že nevadí, ba právě vyhovuje.
srpen 14, 2018 10:16
... : mila1
Iris, asi tak.
Přemýšlím, co napsat deeres, abych nikoho neurazila. jsem ráda, že si tady v klidu povídáme, ikdyž názory máme odlišné. Jistě se po roce 89 udělala spousta chyb, ale celkový trend vnímám pozitivně. K hospodářským věcem se vyjadřovat nechci, nejsem odborník. Jen k té devastaci přírody bych si dovolila říct, že některá průmyslová města za těch posledních let zkrásněla a rozkvetla - například Kladno nebo Ústí nad Labem - spousta zeleně, cyklostezek - a beru to jako pozitivum. Stejně tak s povděkem kvituji snižování podílu oxidu siřičitého ve vzduchu a další a další věci, které se podařily.
srpen 14, 2018 10:33
... : Iris
No já bydlím v podkrušnohoří, takřka přímo v severočeské uhelné pánvi. O změně vzduchu, který tu dýcháme, není třeba vůbec diskutovat. I když - vypadá to, že někteří spoluobčané by radši pobírali nadále to naše "pohřebné", úžasný socialistický výdobytek pro občany a jejich děti bydlící v této oblasti.
srpen 14, 2018 10:38
... : Míša šíša
A teď - přejedeš hranice a ani nepoznáš, jestli jsi ještě na Moravě nebo už v Rakousku.


Ha-ha-ha, tak to asi moc necestuješ, Mílo, protože tohle bys jinak nemohla napsat. Já teda ten rozdíl vnímán dost razantně. Možná bych nepoznala, jestli jsem ještě v Rakousku nebo už ve Slovinsku, ale Česko a Rakousko zaměnit nelze.
Jinak dost často jezdím do Bavorska a tam je ten rozdíl mezi oběma zeměmi rovněž markantní. Stačí se podívat na omítky domů, udržované okolí silnic, úhledná pole a zahrady - a hned víš, kde jsi.
srpen 14, 2018 11:03
... : Iris
Míšo, šíšo, to asi máš pravdu, stále ten rozdíl viditelný je, i když se to pomalu zlepšuje. Už tu o tom kdysi byly debaty. Třeba Vejprty a saský Bärenstein - ta města jsou tak u sebe, že je možné je považovat za původně jedno město rozdělené potůčkem. Ale přejdeš hraniční můstek a jsi jinde. Jenže to je právě ten průšvih minulých totalitních let. Na tomhle místě je jasně vidět, co se stalo po po oddělení Československa a jak by to mohlo vypadat, kdyby k tomu klínu vraženému do dějin naší země nedošlo.
srpen 14, 2018 11:13
... : Míša šíša
Iris, samozřejmě, že to je důsledek komunistického marasmu. Ale nemyslíš, že téměř 30 let je už dost dlouhá doba na to, aby to u nás vypadalo jinak?
srpen 14, 2018 11:21
... : Iris
Míšo, šíšo - ono to vypadá jinak. Jen je stále poznat ten rozdíl.
srpen 14, 2018 11:22
... : mila1
Podívej Míšo.šíšo, já Ti Tvůj názor neberu, ani nemám potřebu se mu smát. My jsme letos přejížděli z Jižní Moravy do Rakouska, nebylo to hlavním tahem, ale vedlejšíma cestama a ten rozdíl tak opravdu nebyl. Ale asi je to i tím, že Jižní Morava nebyla nikdy tak zdevastovaná jako bylo pohraničí směrem k Německu, co já vím.
Když tady 40 let byli komunisti a ničili, co se dalo, tak bude zase pár desítek let trvat, než se to zlepší, nevím, co na tom je k nepochopení.
srpen 14, 2018 11:45
... : Iris
Milo - hlavně důležité pro mne je, že projedu hranicemi, aniž bych se musela zastavit. Pravda, třeba vidím jinak barevné krávy, černé střechy domů a čistější krajinu, no tak poznám, že jsem už v cizině. Také pípne SMS, že jo ? smilies/cheesy.gif Ale jinak jedu, nebo jdu i pěšky bez zdržení na hranici, bez prohlídek a vyplňování doložek...a vůbec. Prima, ne?
srpen 14, 2018 11:55
... : mila1
no Iris, tohle bohužel asi skončilo. Právě když jsme se vraceli z Rakouska a jeli jsme zase po vedlejších silnicích, tak nás zastavili rakouští policisté a kontrolovali auto, doklady.. Bylo to takové zvláštní.. Ale asi se nic jiného nedá v současné situaci dělat.
srpen 14, 2018 11:59
... : Iris
...hm, no jo. Já dlouho nikde nebyla. Chystám se do Drážďan a Annaberku,je to za humny. Tak jsem zvědavá.
srpen 14, 2018 12:02
... : mia I
Irisko chápu, jak to myslíš. Ale pochybuji, že drtivá většina lidí je ve věku 92 let a nedokáže zprávy vyhodnotit. Míra strachu je věc individuální a to prostě neovlivníš. Ano média mají v tomto velkou moc, ale zase bych lidi tak nepodceňovala.

Co se týká toho rozdílu my a Rakousko, tak mám tentýž názor co Míša. Ten rozdíl tu je a propastný. Taky mám Německo téměř za humny a vidím. Především Mílo je tu propastný rozdíl mezi obděláváním zemědělské půdy, údržbou krajiny, vodním hospodářstvím. A pak uvedu jeden příklad, který bije do očí. Když vidím z vlaku nebo auta německou továrnu, pilu na zpracování dřeva , .. všechno je vzorně udržované, nová firemní auta, montážní stroje ve dvorech, všechno uspořádané, prostě pořádek jak na operačním sále. Je vidět, že se tam investuje jak do budov, tak do obnovy vozového parku. Když vidím české továrny, opadané omítky na budovách, orezlé ploty, zastaralý vozový park. A co všechny ty textilky v příhraničí, rozpadlá nádraží, lokomotivy co jezdily za krále Klacka. To fakt v Německu nevidím. Továrny , které tu stojí nové, udržované jsou vesměs japonské nebo německé postavené na zelené louce , tudíž zase nám ubyla zemědělská půda. Zrovna tak nevidím řepku na polích v Německu. Jistě, že mnoho měst prokouklo, hlavně po revoluci byl boom a ta změna byla viditelná především na náměstích. To nemůže nikdo popřít. Ale srovnávat se nemůžeme, to opravdu ne.

srpen 14, 2018 12:02
... : mia I
Irisko na hranicích jsou přísné kontroly. Kontrolují všechno.
srpen 14, 2018 12:05
... : mila1
opakuji: neporovnávám Česko a Německo, ale jihomoravskou a rakouskou vesnici.
A co se týče řepky, tak to je kapitola sama o sobě, ale to by zase bylo úplně jiné téma.
srpen 14, 2018 12:15
... : Míša šíša
Mílo, každý rok (někdy i 2x) jezdím do Rakouska přes Znojmo. Vesnice před Znojmem vypadají tak žalostně, že je to až k pláči. Silnice zoufalost. Vesnice v Rakousku pak člověku připadají jak z jiného světa. A to opravdu není Něměcko - bavorský venkov je ještě krásnější. O Znojmu ani nemluvě, to je tak šeredně neútulné město...
Mohla bys mi prosím popsat trasu, po které jsi jela ty? Na podzim bych to schválně vzala tudy, abych se přesvědčila, že jinde to vypadá jinak než v okolí Znojma. Ráda si pak svůj názor poupravím.
srpen 14, 2018 12:24
... : mila1
Míšo, jeli jsme přes Břeclav a pak směr Rabensburg - po silnici 49. Žádný výrazný rozdíl jsem nezaznamenala. Ale třeba mám jiná měřítka :-)
srpen 14, 2018 12:31
... : Iris
Už se dohadujeme o maličkostech. Ale možná je moc dobře, že je můžeme řešit.
Trochu odbočím - nebo se jen vrátím k dříve psanému. Teď jsem se podívala na záznam pohřbu toho vojáka, který byl tady od nás, z Chomutova. Ať byl hrdina nebo ne, když odjel vůz s rakví za zvuku písně "Blíž k tobě, Bože můj", a na chodníku před kostelem zůstala stát jeho máma, zlomilo mi to srdce. Skoro bych řekla, že už nemá cenu vést jakékoliv diskuse na téma, které jejich smrt vygenerovala. Jsou pryč a o mrtvých se má mluvit jen dobře.
srpen 14, 2018 12:44
... : mila1
Nejhorší je, když rodiče přežijí své děti... Bez ohledu na to, zda to byli či nebyli hrdinové.
srpen 14, 2018 13:02
... : Míša šíša
Mílo, díky. Sice je to pro mě trochu zajížďka, ale třeba to zkusím.
srpen 14, 2018 13:03
... : mila1
Míšo, třeba budeš zklamaná. Třeba zrovna v téhle části není Rakousko dostatečně rakouské. Jen mne prostě ten rozdíl nepraštil přes nos a připadalo mi, že jsem hranice vůbec nepřejela. A taky nás nekontrolovali v tomto směru, to až pak, když jsme se vraceli. Jo a proč jsme vůbec jeli tudy - mířili jsme na Neziderské jezero a nechtělo se nám po dálnici..
srpen 14, 2018 13:10
... : Krakonoš
To je zajímavý, Míšo, jak ti leží v žaludku můj "zlej a jízlivej" styl. Přitom si nepamatuju, že bych tady někomu, kdo není sprostej, jen má vodlišnej názor, nadával do "blběnek" jako kolega Sidon. Ale tam Míša ani nepípne, na "vlastní straně barikády" je dovoleno všecko. Nicméně právě Sidon (srpen 13, 2018 16:45) nám okamžitě, jakmile se tu objevil někdo jinej než NČ a deeres, předvedl, že návrat k nějaký názorový různosti a bohatší diskusi prostě nejni možnej. A protože ve slušný společnosti by urážka dámy neměla zůstat bez reakce a protože bohužel nelze plesknout Sidona na dálku přes jeho nevymáchanou držku, tak alespoň virtuálně: Sidone, jsi hulvát a kretének. Není to ale nic novýho, že.
No a já se vrátím zase k jukání smilies/grin.gif. Krásnej večír vespolek!
srpen 14, 2018 19:22
... : Sidon
Víš co, Pepku? Zamečel sis, tak teď vyskoč! S tím "pleskáním" je to opravdu škoda, takovýho krakonošskýhom kreténa bych plesknul s chutí. Vhodná by byla i hadice od vysavače, jak to měla v oblibě Puntíkatá.

smilies/cheesy.gif
srpen 15, 2018 00:01
... : Sidon
Víš co, Pepku? Zamečel sis, tak teď vyskoč! S tím "pleskáním" je to opravdu škoda, takovýho krakonošskýhom kreténa bych plesknul s chutí. Vhodná by byla i hadice od vysavače, jak to měla v oblibě Puntíkatá.

smilies/cheesy.gif
srpen 15, 2018 00:01
... : Iris
Krakonoši - blběnku jsem nějak minula, je to hnusná urážka, která se tváří, jako že není vulgární. Obdivuji Milu, která pokračovala v diskusi jakoby nic, ve vší možné slušnosti a definitivně se neurazila. Zachoval ses znovu jako gentleman, díky. Nemusíme nadávat na obávané importované zlo, máme ho dost z vlastních zdrojů. Momentálně mám opět po chuti se tady angažovat.
srpen 15, 2018 10:29
... : mila1
Krakonoši a Iris, moc děkuji za zastání. Já jsem si té urážky všimla, ale proč komentovat něco tak nevýslovně hloupého? Nechala jsem to být a snažila jsem se dál zůstat slušná. Kvůli Daniele, kvůli Kudlance takové, jak jsem ji měla ráda. Ale asi to tady už nejde napravit.
srpen 15, 2018 10:46

Powered by Azrul's Jom Comment
busy