DO VZTAHU SE NÁM PLETE CÍRKEV
Neděle, 10 leden 2016
Milá Danielo, tady Mirka. Hlásím se o pomoc, o radu. Užila jsem si krásný podzim a zimu, ale teď najednou začal můj vztah s přítelem trochu skřípat. Už jsem neměla tolik času, poslední dobou to bylo dost kritické. Prostě konec roku. Chodíme spolu přes rok a půl, ale nedávno se vyskytl problém. Můj přítel je věřící a jeho kněz mu řekl, že by vztah se mnou měl rozhodně ukončit.


 

 

 

 

Proč? Protože mi prý nemůže nabídnout jistotu. A že je vůči mně nefér mi dělat naděje do budoucna. Když je mladý, tak že jistě potká jiné mladší ženy a hlavně bezdětné a třeba se zamiluje. Bylo týdenní trauma... miláček bojoval svou vlastní bitvu. Zatím jsem vyhrála. Byla bych mohla říci sláva.

 

Jenže on to nese velice těžce. Najednou stojím (podle něj) mezi ním a Bohem. Jsem ateistka... tedy spíš nevěřím v církev. Považuju ji za mocenskou organizaci. Věřím, že je vyšší spravedlnost, ale ta sama ví, jak co myslím a nemusím kvůli tomu chodit do kostela. Prostě nejsem pro ně vhodný kandidát na plození deseti dětí a tím rozšiřování náboženské obce - v tom tkví celý problém z jejich hlediska. Ano, já zapomněla napsat, že jsem stejně stará jako on, 37 let, a že jsem rozvedená a mám dvě děti.

 

    Od té jeho návštěvy kostela už to není to, co to bývalo. Jakoby miláček najednou hledal všechny mé chyby - není schůzka, abychom se nepohádali.  Jsem z toho smutná.... vyhráli asi přece jen oni... i když přítel tvrdí „přece se nerozejdu s někým, koho miluji“, a on že miluje mě. Ale dívá se na mě už jinýma očima... asi se snaží mě přestat mít rád. No, co nadělám. Tohle je překážka, se kterou jsem nepočítala, té se neumím a nemohu bránit... Tak uvidím, co bude dál.

 

Měj se hezky, Danielo, a kdybys – kdybyste někdo věděl pro mne postup, návod…

MIRKA

 

 

 

 

O D P O V Ě Ď :

 

 

Milá Mirko, je mi z toho nesmírně smutno... Když jsem byla malá, moje babička mi překrásně vyprávěla pohádky o Ježíškovi, o všech příhodách ze Starého zákona... Pak si vzpomínám ještě na úžasný zážitek 1. příjímání. Bylo to hezké a patřilo to k dětství. Ale pak jsme se ve škole začali učit o vzniku života. Život šel dál a náboženství pro mne zůstalo jen jako hezká vzpomínka na babičku.

 

Také jsem si utvořila svůj názor o vyšší spravedlnosti jako ty, a věřím, že stejně tak plno ostatních lidí. Souhlasím i s tím, že to, s čím ses nyní setkala, vypadá spíš jako jednání nějaké sekty!!! Tvůj přítel je nyní mezi dvěma mlýnskými kameny – ty a láska k tobě na jedné straně, kněz a jeho naléhání a přesvědčování na straně druhé.   

 

V každém případě ti radím, aby ses snažila s ním nehádat. Nedat mu prostě možnost, k hádkám. Když se bude snažit najít si nějaký důvod, bude na tobě zase něco hledat, snaž se rozčileně neoponovat, neplakat, zůstat klidná. A především se nebav o náboženství. V duchu zatím „vyhlaš příměří“. Dívala jsem se na netu na stránky o náboženstvích, o sektách.   

 

Myslím, že to, že se tvůj přítel nechává takhle silně ovlivňovat, je opravdu nebezpečné... Zkus si sama dát do vyhledávače slovo „sekty“, uvidíš...  (Jinak – pro informaci – sama proti  žádnému náboženství nic nemám, ale stejně tak nesouhlasím s tím, aby někým takhle manipulovali...)

 

Ahoj, držím ti palce,

d@niela

 

 

 

Komentáře
Mirko, : Mikin
ty jsi podle me spis agnostik nez ateista..... A ten tvuj milacek se musi rozhodnout sam. Jestli je takovy fanatik ze si necha takhle kecat do zivota, tak neni o co stat.
Ovsem ne kazdy knez je stejneho razeni jako ten vas farar. Byt na tvym miste, zkusim si promluvit s jeho biskupem. Treba nema vubec tuseni o tom, jak se jeho podrizeny "se*e" jinym do vztahu.
leden 11, 2016 02:26
S doporučením nehádat se, si dovolím nesouhlasit! : NČ
Já bych ti zaprvé doporučil, abys svému "miláčkovi" naprosto natvrdo, bez servítků, objasnila, že Bůh nikdy nebyl Církev a Církev nikdy nebyla Bůh! Církev je jen docela obyčejný černopr***ný PARAZIT!

Zadruhé: I kdyby někdy nějaký Bůh byl, tak zemřel v Osvětimi.

Zatřetí: Je to zmanipulovaný magor bez vlastního názoru i vůle! Pryč od něj! Nejlíp ještě dnes! Umíš si vůbec představit, jak tvé děti tahá do kostela ministrovat a nechat je v sákristii vošu*ávat teplým pedofilním farářem?

leden 11, 2016 05:14
Jestli Bůh je nebo není, se dosud neshodli daleko větší myslitelé a autority než chodí sem na Kudlu. Ale to je v tomto případě irelevantní. : Myška
Důležité je, že partner Mirky se nechá ovlivňovat knězem. Kněz je úplně normální člověk, a může být velice zdatný manipulátor. Z nějakého důvodu, zřejmě proto, že Mirku nemůže ovládat, když není věřící a nechodí se modlit do kostela, ji chce vyšoupnout ze života Mirčina partnera. Mirčin partner se nechal zmanipulovat a nechá sebou manipulovat a s tím, Mirko, nic nenaděláš. Radím ukončit vztah, tohle se nezlepší. Nic tvému partnerovi oči neotevře, protože zjevně více naslouchá knězi než tobě.
leden 11, 2016 06:20
Myško, souhlas, : NČ
že NIKDO neví, ani vědět nemůže, nic o existenci nebo neexistenci Boha, ani o jeho formě.
Je ale možno říct se stoprocentní jistotou, že s event. Bohem nemá církev absolutně nic společného!
leden 11, 2016 07:09
... : mia I
na první pohled mi v příspěvku bije do očí, že zde vůbec není zmínka o tom, jaký má přítel vztah k dětem. V citaci "přece se nerozejdu se ženou , kterou miluji" bych očekávala kterou miluji a miluji její děti. Jako by ten vztah byl vztahem dvou bezdětných partnerů. To už samo o sobě může ale nemusí být trochu alarmující. Třeba jen pisatelka zvolila tuto citaci a on třeba děti miluje.

Podle mne jde o vztah, který do budoucna nemá podle mne šanci být stabilní. Ovlivnitelný, společenskými a náboženskými konvencemi spoutaný muž. Svobodný v relativně vysokém věku, starý mládenec a maminka dvou dětí. Nejde mi to k sobě, těch třecích ploch v budoucnu, kdy by event. přibyly další děti vidím mnoho.
leden 11, 2016 08:04
Jenomže ten kněz může mít pravdu : Petr X.
Jenomže ten kněz může mít pravdu a tvůj přítel to cítí. Ví (aspoň nepíšeš, že chceš další dítě), že když zůstane s tebou, tak už asi vlastní děti mít nebude (případně max jedno). A ta církev v tom jeho boji hraje spíš menší roli.
Protože, církev vás klidně oddá s tím, že případné dítě necháš pokřtít, v tom zas takový problém není.
leden 11, 2016 08:09
vím o čem mluvíte : Alča
Dobrý den,

nedá mi to, abych nereagovala. Pocházím z přísně katolické rodiny. Protože jsem se nechtěla podvolit výchově v náboženském programu a nechat se manipulovat, musela jsem se ve zlém rozejít s rodiči. Časem jsem zjistila, co v životě chci, jakém mám životním cíle a hodnoty a snažila jsem se odpustit, ne proto , že bych souhlasila, ale zloba mě vyčerpávala. S rodiči jsem udržovala korektní vztahy. Táta před několika lety zemřel a máma zůstala sama. Pomalu jí dochází síly a nemůže se o sebe postarat. Samozřejmě je velký problém, jsem neznaboh a všechno co navrhnu, udělám je špatně. S mámou se rozejít nemohu, ale udělám co bude v mých silách, aby konec života dožila v důstojných podmínkách bez mé přímé účasti. Vám mohu jen doporučit bezpečný odstup a zkušební dobu max. 3 měsíce. Pokud je Váš přítel vychovaný dle zásad katolické víry, bude to mít hodně těžké, pokud bude chtít žít svůj život po svém. V tom případě se bude muset postavit proti všem. A nebo povolí a budete mít problém Vy. Navrhuji navštívit poradnu pro vztahy a řešit situaci ve spolupráci s odborníky.

leden 11, 2016 08:18
Rozejít se můžeš vždycky, : Anděla
ale teď bych se sebrala a došla se zeptat faráře, co mu vlastně skutečně vadí. Jak to celé je. Jestli si třeba panáček sám nepostěžoval, že neví, jak to zvládne a pan farář mu jenom odkýval, že když je tak moc nejistý, ať to raději ukončí a netahá tě za fusekli. Nebo jestli do něj skutečně samovolně dral, že na takový vztah není dostatečně připravený. Každá mince má dvě strany. Rozhodně s tím farář asi nezačal, protože těžko má v merku, kdo s kým chodí a tak. Pokud nežijete v nějaké malé vísce. Ale i tak. Nepřítele porazíš nejlíp tak, když ho dobře poznáš. Je jedno jestli tím "nepřítelem" bude zlolajný farář nebo připosr*aný přítel.
leden 11, 2016 08:25
Danielo a všichni, co jste mi napsali, : MIRKA-jiná
děkuju moc za radu a opravdu se podle toho zařídím. Snad bych mohla doplnit, že přítel se k dětem chová dobře, jako takový strejda. Tedy myslím opravdový strejda. Říkají mu jménam a celkem vzájemně spolu vycházejí.
Ohledně dalších dětí-to že mám děti věděl hned od první minuty, i kolik mi je. Že už žádné děti nechci, to jsem neřekla, ale zatím naše situace nebyla taková, abychom do toho zodpovědně šli. Uvažuju o tom, opravdu za tím knězem zajít. Ale nevím, jak to dopadne, jestli mu pak neřekne, že jsem přímo "dáblovo plémě" :-D

tady už Mirka je, tak snad mi to vezme komentář
leden 11, 2016 09:00
Mirko jiná : NČ
Co jako chceš řešit s farářem? Přeci vůbec nejde o to, co si o tobě myslí nějakej kněz.
Přeci jde o to, co ty si myslíš o chlapovi, který si nechá vymatlat palici a vpodstatě tě od sebe odpálit, pro nějakou "víru". Jestliže už teď je mu rada kostelníčka bližší, než ty, uvědom si, co bude následovat, i kdyby mu tě teď náhodou ten jeho černopr***ník "prokádroval a doporučil". Hůůůůů!!!!
leden 11, 2016 09:23
Klidně je možné : Petr X.
Ono je klidně možné, že až při soužití s tebou zjistil, že mít děti je docela fajn. Já jsem to taky dlouho netušil a ty řvoucí tvorové mě spíš otravovali.
leden 11, 2016 09:27
A vůbec! Do vztahu se vám neplete církev! : NČ
Plete se vám do něj vaše naprosto odlišná povaha, odlišný světonázor, odlišný názor na hodnoty! A to se rozhodně nezmění!
Kdyby on měl tebe na prvním místě, církev by se mohla plést jak by chtěla a bylo by jí to plat prtný!
(fujtajxl, jak já ty parazity černopr****y nesnášim!)
leden 11, 2016 09:35
Tohle nevypadá na katolíky. : Eliška61
Takhle jednají podle mojí vlastní zkušenosti jehovisti. A podle mojí vlastní zkušenosti se s nimi nedá vyjít, když jim neodkývnete vždycky všechno, co kážou. Řešila bych situaci jen a pouze s mužem, o kterého jde.
leden 11, 2016 09:46
Tohle : Michal
Prostě nejsem pro ně vhodný kandidát na plození deseti dětí a tím rozšiřování náboženské obce - v tom tkví celý problém z jejich hlediska.
spíš vypadá na Mormony, ti to mají v "náplni práce". Jestli je to tak, tak honem utíkej pryč a daleko. Mám s nimi hodně zkušeností, bydleli jsme dlouho mezi nimi.
Ještě k víře v Boha. On totiž opravdu nikdo nedokázal a nedokáže že je. Prostě buď věříte že je, nebo věříte že není. Nevěřící není nikdo.
leden 11, 2016 10:03
Takhle to, Michale, nemám. Nejsem věřící v ani jednu variantu. Já nevím... : NČ
Jen s naprostou jistotou vím, že jakákoliv Církev, nemá s event. Bohem absolutně nic společného.
leden 11, 2016 10:08
pokus ním zůstaneš : vlk
už budete navždy tři. On, ty a ten nahoře! Tohle nepůjde řešit klidně a ústupky, ty vedou do pekla. Klidně mu dej jen vybrat. Buď a nebo.
Jak kdysi parafrázoval Marxe Umberto Eco: Náboženství není opiem lidstva ale kokainem lidstva! Chceš žít s narkomanem?
(Tento názor neznamená, že nevěřím ve vyšší spravedlnost a autoritu, jen k tomu nepotřebuji nějaké knihy, kněze a svatostánky. A hlavně nepotřebuji dogmata.)
leden 11, 2016 10:25
Do budoucna : kim
tenhle vztah nečeká nic dobrého. I kdyby se rozhodl pro tebe, budeš neustále poslouchat, že farář měl pravdu.
leden 11, 2016 10:32
... : Mikin
Nejvic se me libi co napsala Myska a Andela. I kdyz nejsem verici, nenavist k cirkvi, nabozenstvi a dalsi podobne nesmysly bych do toho netahal.
Nejlepsi je si o takovych vecech klidne promluvit se vsemi zucastnenymi.
leden 11, 2016 10:39
Mirko : mia I
je úplně jedno jestli Vám pan farář nakonec dá své požehnání. Takových našeptávajících lidí jako kněz může v budoucnu přijít x dalších a jestliže je Tvůj partner nastaven tak, že dá na reakce okolí, je to špatně. Jak už jsem psala výše. Těch třecích ploch do budoucna vidím mnoho. Něco jiného je spolu zamilovaně chodit, něco jiného žít. Sdílet každodenní život s člověkem, který má odlišný světonázor, s tím související odlišné hodnoty. Jak bys např. řešila situaci, kdy Ty budeš chtít po děcko nové boty a partner bude chtít třeba věnovat pětistovku na kostel? Jste ochotni oba dělat kompromis?


leden 11, 2016 10:53
Je vidět, že Tvůj partner má víru hodně pod kůží. : mamča
I kdyby to všechno dopadlo "dobře", pan farář Tě schválil jako vhodnou partnerku a partner jeho schválení akceptoval jako popud ke svatbě s Tebou, tak jsi ochotna žít s člověkem, který k potvrzení svých citů potřebuje něčí schválení ?
A co Tvoje děti z předchozího vztahu, do čeho je to chceš vtáhnout ? Budou se muset podřídit "víře" Tvého ev. manžela ?
A co případné společné dítě/děti ? Budou to děti Tvoje, nebo budou patřit církvi ?
Já bych do toho nešla. Už kvůli vlastním dětem. Ony si nemůžou rozhodnout jak a s kým chtějí žít. Ty můžeš přijmout víru svého muže, ale nemáš právo do toho spolku tahat vlastní děti.
leden 11, 2016 10:58
... : Mikin
Nejde o to jestli je jeden partner verici nebo ne. Jde o to, jestli je jeden z nich fanatik.
S fanatikem se zit proste neda.
Po staleti dochazelo k nejvetsim genocidam ve jmenu nabozenstvi. Ve dvacatem stoleti doslo k nejvetsim genocidam naopak ve jmenu zrudne ateisticke ideologie.
leden 11, 2016 11:03
Mirko-jiná : NČ
Zkus se třeba podívat na fotku a na názory třeba takového magora, kněze Halíka. Ten snad by dokonce chtěl být prezidentem. Pokud se přímo nerozchechtáš, tak si snad uvědomíš, s jakým psychopatem bys chtěla spojit svou budoucnost.
leden 11, 2016 11:10
.. : kolejdoucí
dovoluju si podoknouti, že ten kněz ovšem má naprostou pravdu, když tvrdí, že
Když je mladý, tak že jistě potká jiné mladší ženy a hlavně bezdětné a třeba se zamiluje.
a bude chtít svoje děti. A třeba je bude chtít vychovávat ve víře v Boha.
Takže moje rada je stejná, jako u předřečníků, zdrhej, dokud je čas.
leden 11, 2016 11:44
jiný kněz : altea
Není jasné, jestli jde o katolíky. Jestli někdo čeká do pětatřiceti a pak hledá vhodnou paní a maminku, a jestli je Vám spolu dobře, tak to nevzdávej předem.
Ano vzít si věřícího, může znamenat, že si budete muset více povídat o věcech podstatných a starostech technického řešení. No a. Nejste první. Moc hezky o tom píše R. Fulghum. Jako unitářský pastor často oddával, i lidi odlišných vír. Třeba katoličku a žida, oba ortodoxní. A to teprve byl mazec. A přesto, pokud lidé uznají, že jim je spolu dobře a stojí za to být spolu, má smysl hledat řešení jak. Držím palce. Vždycky to dobře dopadne.
Taky jde najít jiného faráře stejné víry.
leden 11, 2016 11:57
NČ a ostatní, : Michal
já přece nemluvím o církvi ale o Bohu, kterého si podle Bible nosíme v srdci. Vždyť Bůh modloslužebníky odsuzoval.

A jenom taková malá poznámka, faráře mají jenom katolíci a katolické odnože, jako třeba Českobratrská církev Evangelická, Unitáři a mnozí jiní. Nevěřím, že by jim něco takového doporučil farář. To musela být některá protestantská sekta, která vychovává vymýváním mozků fanatiky. A od těch nebudeš nikdy dost daleko.

Ovšem abych nekřivdil, to neznamená, že protestanti jsou fanatické sekty. Protestant totiž není od slova protestovati jak by se zdálo, ale pro testament, tedy pro Nový Zákon.
leden 11, 2016 12:22
Michale, jen jsem poznamenal, : NČ
že nejsem ani věřící v Boha, ani nevěřící, jen a jedině proto, že nevím. Nic víc, nic míň.
A protože nevím, snažím se pro jistotu žít aspoň přibližně tak, abych se nemusel děsit eventuálního Posledního Soudu, kdyby tedy přecijen existoval (protože nevím). Kdybych věděl, třeba bych měl život o něco snadnější. Ale nestěžuju si, doteď to bylo docela fajn.
A co se týče církve, moje přesvědčení, že u KAŽDÉ CÍRKVE jde VŽDYCKY o parazitické manipulátory s lidskou blbostí, je pevné a stoprocentní.
leden 11, 2016 12:47
Naprosto souhlasím s NČ a mamčou : Míša šíša
A vůbec! Do vztahu se vám neplete církev! Plete se vám do něj vaše naprosto odlišná povaha, odlišný světonázor, odlišný názor na hodnoty! A to se rozhodně nezmění!
Kdyby on měl tebe na prvním místě, církev by se mohla plést jak by chtěla a bylo by jí to plat prtný!


I kdyby to všechno dopadlo "dobře", pan farář Tě schválil jako vhodnou partnerku a partner jeho schválení akceptoval jako popud ke svatbě s Tebou, tak jsi ochotna žít s člověkem, který k potvrzení svých citů potřebuje něčí schválení ?


Tohle je myslím to nejpodstatnější.
leden 11, 2016 13:18
NČ : Míša šíša
A co se týče církve, moje přesvědčení, že u KAŽDÉ CÍRKVE jde VŽDYCKY o parazitické manipulátory s lidskou blbostí, je pevné a stoprocentní.

Jo!!
leden 11, 2016 13:19
Mirko : -doktor-
Mirko,možná jsem přišel pozdě,přede mnou bylo dost lidiček,ale nemohu si pomoci.Velice dobře Ti rozumím.Láska Tvá je velká a nezná překážek. S názorem na církev máme stejný pohled.Myslím,že u Tvého přítele,tak nejde o církev či víru,ale sám nevyrovnaný,nevyzrálý a trochu hlupák,když dovolí aby o svém vztahu k milé dívce nechal rozhodovat nějakého ..... .Pro bude dobré,když půjde cestou,kterou mu určí ten "úžasný" pán a Ty, i když to bude nějakou dobu bolet,půjdeš cestou svých představ.Přeji hodně sil.Ahoj Karel
leden 11, 2016 13:37
Já to : Lenka1
říkám pořád. Náboženství je berlička pro lidi, kteří nejsou schopní žít svůj vlastní života převzít odpovědnost za svoje rozhodnutí.

Co tě, Mirko, láká a imponuje ti na chlapovi, který si svou lásku k tobě musí nechat potvrdit někde jinde, a když mu tam někde jinde řeknou, že ne, tak ne?

Vždyť je to obyčejnej slaboch. Tohle ti má být oporou v životě?

Jak říká NČ, s magorem, který si nechá vymýt palici fráterníkem (nebo kýmkoliv jiným) bych nebyla.


leden 11, 2016 13:52
Ja potkal slusne lidi vsude : Mikin
problem jsou fanatici. Pokud je milacek fanatikem pro ktereho je dogma dulezitejsi nez laska, co nejdal od neho.
Nobot fanaticky muslim, komunista ci katolik rodnymi bratry jsou.
leden 11, 2016 14:04
jak víte, že je fanatik : Petr X.
Pokud je milacek fanatikem pro ktereho je dogma dulezitejsi nez laska, co nejdal od neho.

Kdyby byl fanatik, tak už s Mirkou není.
Navíc katolické dogma je něco jiného, viz wikipedie
V teologické terminologii, užívané od 19. století po současnost, označuje dogma výrok, jenž církev prohlásila za zjevený Bohem tak, že jeho popírání je herezí .

Spíš si myslím, že Mirky přítel to sám začal s knězem řešit, protože měl pochybnosti o vztahu, nejenom z církevního hlediska.

Tedy pokud se skutečně jedná o katolickou církev a ne nějakou sektu.
leden 11, 2016 14:47
Vztah, : Mája
kde je jeden tak silně věřící,že chodí do kostela a radí se s farářem a druhý je ateista nemůže podle mne nikdy fungovat.Rada,aby si šla Mirka promluvit s farářem - kdyby vašemu příteli rozmlouvali váš vztah rodiče,příbuzní,kamarádi,taky by ste je obíhali a přesvědčovali?Já tedy určitě ne.Mirčin přítel je dospělý 37letý chlap.Pokud v tomhle věku potřebuje něčí svolení,odsouhlasení nebo požehnání pro to co dělá,pryč od něj.Bude se tak totiž chovat vždycky,když bude potřeba udělat vlastní rozhodnutí.
leden 11, 2016 14:54
Ještě mě napadla jedna možnost. : NČ
Jestli on to nechce skončit a je mu trapný s tím přijít sám za sebe a tak se vymlouvá na faráře.
V každém případě je to pro tebe chlap naprd!
leden 11, 2016 16:07
... : deeres
Moje máma takhle přišla o vnuka i pravnoučata a moje ségra a švagr o syna a vnoučata. A to moje máma byla pokřtěná , ale když si vnuk vzal ortodoxní katoličku a moje máma odmítla chodit do kostela se modlit, tak se s ní přestali bavit i když bydleli v jejím bytě. A tak jsem se starala o mámu já, protože oni se od nevěřících izolují. A určitě to byla zásluha faráře, protože, když nás pozvali na křest prvního dítěte, tak zcela ožralý farář nás vykázal z kostela. Ale připouštím, že to byla třeba vyjímka. Jenže já těch nenávistných vyjímek, které vystupují veřejně a mají i politický vliv, znám více.
leden 11, 2016 18:24
souhlasím s doktorem a Májou : marty
v poslední době se všude řeší fanatizmus muslimů a Mirky zkušenost ukazuje, že i křesťaňi umí "fanaticky" bazírovat zase na jejich dogmatech. Pro mě to vychází, že jakákoliv víra využívá manipulace s jejich oddanými ovečkami.
O té lásce k bližnímu mám důvod silně pochybovat. Moje nejlepší kamarádka se provdala za hodnýho a fajn věřícího kluka. Sama neměla problém přistoupit k víře. Po 20ti letém manželství začíná přiznávat, že ta láska k bližnímu má své velmi omezené hranice. Silně věřící tchýně se k ní od začátku chovala ošklivě až zle, udělala si z ní služku. Nejspíš jí bylo potom v kostele vše odpuštěno. Manžel neměl problém podvádět, neměl uznání. A ona hloupá věřící idealistka odpouštěla, omlouvala, chápala...Teď je psychicky i fyzicky na dně a konečně uznává, že heslo "Ty po mě kamenem, já po tobě chlebem" jí moc té lásky nepřineslo.

Ještě mám jednu zkušenout. Moje dcera chodila do vesnické školy, která měla jen 5 ročníků. Potom jsme hledali školu ve městě, kde by mohla pokračovat. Nabízela se i církevní škola s možností přestupu na 6ti leté biskupské gymnázium. Pohovor se zástupcem probíhal bez problémů. Jaké bylo překvapení, když jsme na rodičáku probírali s ostatními rodiči jaké jsou možnosti. Jedna maminka si stěžovala právě na církevní školu, že se chovali nadřazeně a přezíravě a že jí rovnou odmítli dceru vzít. To vše, protože byla ROZVEDENÁ. A to bude hlavní Mirčin problém, proč není vhodná pro jejich "poslušného syna" A to by byl můj problém, proč bych toho panáčka nechtěla ani za zlatý prase. Hodnej, poslušnej chlapec, až na to, že hlavně bude poslouchat svýho faráříčka.
leden 11, 2016 19:16
ještě poznámka : marty
když je člověk hodnej a slušnej, nepotřebuje berličky v podobě víry. Když je někdo hajzl, tak mu nepomůžou ušoupaný kolena, aby byl hned za dobráka.
leden 11, 2016 19:20
NČ, já taky... :-) : strejda
(fujtajxl, jak já ty parazity černopr****y nesnášim!) A jestě k tomu přidej sekty a islám a všechny, kteří tomu zlu fandí.
leden 11, 2016 19:51
Znala jsem jednoho, co taky "ty parazity černopr......y" nesnášel. : Myška
Pak těžce onemocněl. Začal se léčit, ale nelepšilo se to. Začal se modlit. Začal chodit do kostela, když to jeho zdravotní stav dovolil. Upnul se k Bohu, když všechno jiné selhávalo.
Není to ojedinělý případ. Lidi si v těžkých chvílích, kdy jsou zoufalí, hledají něco, čím si ulehčí. Člověk potřebuje něčemu věřit. Potřebuje útěchu a tu útěchu hledá ve víře.
leden 11, 2016 20:00
Myško, ano, víra je krásná a motivující. : strejda
U mne se však víra vztahuje třeba na výsledek mé práce. Věřím tomu, že se mi něco, co dělám, povede. Že to bude funkční a také hezké. S touto vírou jsem třeba rekonstruoval tuto chajdu, kde nyní žijeme. Věřím, že se cosi naučím. Věřím, že se zlepší počasí, když už měsíc třeba leje. Atd. Víra v někoho, v něco imaginárního, co neexistuje, to je jen oblbování sebe samotného. Vždy budu věřit pouze ve schopnosti, v um, budu věřit znalostem lidí, kteří mne třeba léčí a nikoli nějakému bludu, který už tu máme snad od nepaměti jen proto, že určitá část lidí musí mít ke svému životu jakousi berličku, imaginárního pomocníka, bez kterého nedokáže žít, protože si sama nevěří. Není to silná osobnost a takový člověk je snadno manipulovatelný. Co řekne pan farář, to je svaté i když je to hovadina na entou. Takhle to cítím já a už jiný nebudu.
leden 11, 2016 20:38
strejda : mamča
Můj dědeček byl z věřící katolické rodiny. Pak odešel do války bojovat "za císaře pána". Měl štěstí, že se jako jeden z mála vrátil zdravý. Bylo mu 20 let a měl úplně bílé vlasy.
Nikdy nemluvil o tom, co ve válce zažil. Ale od té doby už nebyl věřící. Řekl, že "Kdyby byl Bůh, tak by tohle nikdy nedopustil."
leden 11, 2016 21:06
... : mia I
víra má lidem pomáhat ne je svazovat. Dělám kroniku obce a mám k dispozici hodně staré pamětní knihy, některé s daty starými více jak 140 let. A smekám předtím co museli dříve lidé zvládnout. Byla tu v obci např. rodina - ze čtyř dětí umřely všechny a pár zůstal nakonec bezdětný,jinde z dvanácti dětí umřely první tři v době, kdy byla žena vždy těhotná s dalším, první tři pochovala, až čtvrtý potomek se dožil dospělosti, jinde zemřely dvakrát dvojčata a až pak se dočkal pár zdravých dětí, které přežily. Do toho třicátá léta, těžká hospodářská krize, tu už znám z vypravování pamětníků. Pokud se ptám pamětníků, jaká doba byla pro ně nejhorší , není to kupodivu druhá světová válka ani doba pro r. 68. Všichni uvádějí jako nejhorší třicátá a především padesátá léta. A aby ti lidé přežili, bez antidepresiv a uklidňujících léků, které máme k dispozici dnes, muselo je něco držet, k čemu se upínali. To byla byla víra, která je posilovala. Pokud pomáhala a nesvazovala je, pak své opodstatnění myslím měla a má.
leden 11, 2016 21:44
Vidíš, mamčo, : strejda
to je třeba opak toho, co zde píše myška. Jeden doufá, že mu něco, co se zove Bohem pomůže, druhý si prošel peklem a protože to byla hrůza, Boha zatratil.

Ne, to bude ještě moc dlouho trvat, než ten podvod lidé prohlédnou. Několik století, než lidé zjistí, že žít se musí bez berliček, bez církví, bez sekt, bez imaginární pomoci imaginárních sil a že to jde a pokud se dochovají současné katedrály a kostely a nebudou zničeny válkami, bude to jen historická památka a vzpomínka na tehdejší dávné doby paradoxů, kdy stát např. platil církvi to, co kdysi dávno církve lidem ukradly. Současné církve, to jsou jen zbyteční darmožrouti a parazitující děvky. K chodu státu samotného nejsou vůbec třeba. Spíše škodí.
leden 11, 2016 21:48
... : Mikin
Muj svagr o tchan jsou nejen baptisticti duchovni, ale i "papalasi". Tchan byl po 20 let viceprezident of World Baptist Congress. Cestnejsi a tolerantnejsi lidi jsem v zivote nepotkal. V zivote se o tom ze nejsem verici ani nezminili. Takze zalezi na cloveku.
Kdyz ctu vsechny ty nadavky na viru a cirkev, musim se jen usmivat......
leden 12, 2016 03:11
Jak naivní. : Pepa
Pokud se jen troch zamyslíte nad rozměry vesmíru, a jak je naše zemička směšně prťavá, a na ní jsou směšně prťavý tvorové, kteří ve srovnání se stářím vesmíru, jsou na zeměkouli jednu triliontinu vteřiny, ví na sto procent, že tento obrovský vesmír stvořil nějaký Bůh. Dejte mi s tím pokoj.
leden 12, 2016 04:56
Pepo : L
A co tedy Godeluv ontologicky dukaz? Ten se zabira i tim vesmirem.
leden 12, 2016 06:09
Mikine, já taky. : Myška
V docela blízké rodině máme ukázkového náboženského kariéristu. Díky němu nechodíme do místního kostela ani na půlnoční, protože ji slouží on. Ale kvůli němu není celá církev špatná. A to píšu jako člověk, který nemá rád okázalé projevy víry, nechodí do kostela, nemodlí se, ale tuší, že "něco"je, ať už se to nazývá Bohem, nebo jinak.
leden 12, 2016 06:15
to je zase : Iris
nenávisti vůči věřícím.
Tak krátce - Mirky přítel se na faráře vymlouvá, nechce ve vztahu pokračovat, radil se kvůli tomu a rád se přiklání k názoru toho velebníčka, jak tu už více lidí psalo.

Znám vztahy, kdy se naopak farář snaží vyjít vstříc - konkretně tedy znám třeba vztah velmi zamilovaného svobodného muže ze Slovenska, tudíž...nemusím upřesňovat. A rozvedené ženy s dvěma odrůstajícími dětmi. Čekjí spolu společné dítě a všichni se snaží najít řešení tak, aby se vztah legitimoval i po církevní stránce, i když občanskému sňatku nic nebrání.Farář i katolická rodina budoucího manžela spolupracují a ti dva se milují, tečka.
leden 12, 2016 10:53
Iris. Vůči věřícím nechovám ani nepatrnou nenávist. : NČ
Zato vůči církvím a církevním manipulátorům je má zášť nepřekonatelná.
leden 12, 2016 11:00
NČ, : Míša šíša
já chovám zášť i vůči některým (podtrhuji některým) věřícím. Fakt mě iritují lidi, kteří se chovají jako svině, pak se doběhnou vyzpovídat do kostela a myslí si, že ty jejich sviňárny jako neplatí, protože se jim dostalo rozhřešení a odpuštění.
A ty "svíčkový báby" běhající za panem farářem jak za milencem, co každému závidí i nudli u nosu a každého jen pomlouvají, tak ty jsou taky rozkošný.
Takže jestli existuje fakt nějaký "nebe", tak já v něm po boku těchto lidí bejt opravdu nepotřebuju.
leden 12, 2016 11:50
Že už žádné děti nechci, jsem mu neřekla... : Aggitta
No, a tady je asi ten háček.
Nejde možná o víru, jde o to, že on toto tuší, a protože je věřící, ví, že pokud se ožení, je to nafurt. Pokud si vezme tebe, vzdá se tím svých biologických dětí.
To není lehké rozhodnutí i pro nevěřícího chlapa. Možná u faráře hledal sílu, jak se k tomuto postavit, jak to unést. A to, co reprodukuješ jako radu či odpověď faráře, k tomuto sedí - že chce-li děti, má si najít jinou, mladou, svobodnou, bezdětnou. Protože asi opravdu, pokud neslevíš ze svého "další děti ne" nemá tvůj partner jiné než 2 možnosti - vzdát se možnosti mít vlastní dítě - a mít tebe a tvé děti, nebo se této možnosti nevzdat a najít si jinou partnerku.

Tohle byste si měli na rovinu vyříkat. Jestli budete spolu do konce života, zda bude svatba, zda přistoupíš na svatbu v kostele, zda jsi ochotná mít s ním dítě. A pokud najdete společná přání, je to OK, pokud aspoň toleranci jeho a tvých odlišných, taky dobré, nebo kompromis. Ale pokud toto nemáte vyřešené, a ty mu dítko neodpíráš do očí, ale přitom plánuješ dál brát HA, tak se nediv, že on hledá radu jinde.
Myslím si, že určitě nechce stroj na plození dětí, ale jen to, co všichni z nás - mít své děti s člověkem, kterého máme rádi.
leden 12, 2016 13:04
PS: : Aggitta
Mirko, zkus si to představit naopak, je ti 37, máš stejně starého partnera, který má své 2 děti z předchozího vztahu a naznačuje, že další děti nechce. Asi by ses neradila s farářem, ale s kamarádkou, maminkou nebo na Kudlance :-), jestli ve vztahu pokračovat či ne, když s ním tedy přistupuješ na dohodu "žádné další děti". Jak by se ti to líbilo a co by ti kamarádka, maminka nebo my Kudlanky asi poradili? Abys s ním neztrácela své mládí a hledala si jiného.
Věřící muž není nic "fujtajbl", naopak, pokud není fanatik (a to myslím, že není, to bys psala, že trvá na tom, že "sex až po svatbě" a podobně), má své morální zásady. I tomu tvému partnerovi tikají biologické hodiny, pokud chce děti vychovat dříve, než půjde do důchodu, nemá už moc let čas.

leden 12, 2016 13:44
Aggito, já tu větu pochopil jinak a : Petr X.
Že už žádné děti nechci, to jsem neřekla, ale zatím naše situace nebyla taková, abychom do toho zodpovědně šli.


Takže to Mirka úplně nevylučuje, ale asi k tomu nesměřovali.
leden 13, 2016 08:10
Míšo šíšo, také chci jít do pekla. : strejda
Proto se pořád jen rouhám. Schválně se rouhám. Do toho pitomého studeného nebe, kam se všichni derou, nechci. Víš jak je v pekle krásně? Nebudeme se mýt, budeme chlastat, hrát karty, budeme prostopášnit, jéééé to je krásný život. A je tam teploučko.
leden 13, 2016 08:34
Peklo :-) : Bill
Bill Gates se ma odebrat na onen svet a tak si muze vybrat, jestli chce jit do pekla nebo do nebe. Nejprve se jde podivat do nebe. Andele tam piji dzus, hraje jazz, vsude nuda, nic se nedeje. Jde tedy omrknout peklo. V pekle hraje rock, tanci nahe certice, pije se pivo, vsichni se bavi a je pekne teploucko. Rekne si tedy, ze pujde do pekla. Vyplni formular, zaboucha na dvere pekla. Otevre mu tlusty cert a hned sup s nim do kotle. Bill pod poklickou se pta:
"Kde je ten rock a to pivo???"
A cert mu suse odpovi:
"Bille, to byla jen DEMOVERZE!!!"
leden 13, 2016 09:39
Znám to s jiným koncem, : deeres
žádná demoverze - takové oddělení je v pekle jenom pro katolíky, ti si to prý tak přáli".
A tahle je také hezká:
Po smrti pobožná žena přide do nebe, uvítá jí sv.Petr vede jí dál a najednou žena slyší strašný řev a tak se ptá, co se děje. A sv.Petr, že nic, to, že jenom přidělávají budoucím andělům křídla. Jdou dál a tam ještě strašnější řev a sv.Petr opět ujišťuje, že se nic neděje, to zase jenom andělům přidělávají svatozář.
Žena se vyděsí a chce jít raději do pekla. Sv.Petr jí od toho zrazuje,líčí jí jak je to tam hrozný a čerti, že jí budou znásilňovat všemi možnými způsoby. Žena chvilku přemýšlí a pak řekne: "To mně nevadí, tam už ty díry mám!"
leden 13, 2016 10:33
... : vlk
Přijde Matka Tereza k nebeské bráně a zatluče na ní. Za chvíli se otevře okénko a vykoukne svatý Petr. "Aha, to jsi ty, tak pojď dál." Zrovna je čas večeře." a tak Matka Tereza dostane párek s hořčicí. Poděkuje a jde spát.
Je ráno, snídaně, opět párek s hořčicí. Oběd, párek s hořčicí. Večeře, párek s hořčicí. To už bylo Matce Tereze divné, a tak říká: "Víš, Petře, já jsem skromná a je mi jedno, co jím. Ale řekni mi, proč je pořád jen párek s hořčicí?"
A svatý Petr říká: "A viděla jsi tu někoho kromě nás?
A pro dva se přeci nevyplatí vařit.
leden 13, 2016 11:06
strejdo : marty
do nebe můžeš ale i s jinou cestovkou. Některý nabízej i all incluzive. smilies/wink.gif

Vtipy dobrý.

leden 13, 2016 12:00
No jo, marty má pravdu. : Myška
Třeba jedna slibuje při splnění určitých podmínek nebe a 72 panen k tomu...
leden 13, 2016 14:05
A tady jeden z osmašedesátého... : Hanii
Brežněv umíral a když už se jeho duše měla odebrat na onen svět, někdo usilovně bušil na nebeská vrata. Svatý Petr otevřel...a před vraty čert. Říká mu..co sem lezeš, zrovna čekáme nový přírůstek, umírá Brežněv! A čert odpoví.. tak toho nečekejte, ten přišel k nám, a já jsem první emigrant!

smilies/grin.gif
leden 13, 2016 23:41
dalsi o Breznevovi : Mikin
Sel Breznev v Americe na zachod a kdyz byl hotov, zjistil ze nejdou otevrit dvere. Zacal do nich busit, kopat a straslive rvat.
Konecne mu otevrel jakysi cernoch se smetakem a rika: "kdyz pan pouzije toaletni papir a splachne, dvere se odemcou automaticky".
leden 14, 2016 00:05
Tak ještě jeden brežněvovský : Hanii
Brežněv byl na exkurzi v nebi. Svatý Petr ho provázel po všech nebeských místnostech, v každé byly velké hodiny, podle toho o kolik se předcházeji se pozná jak se v kterém státě lže.Německé hodiny se předcházely o 15 min, britské o 30 min, americké o 45 min....Brežněv se rozhlíží a říká:Svatý Petře, kde máme naše, sovětské hodiny? Ty jsou na chodbě, používáme je místo větráku !
leden 14, 2016 11:56

Powered by Azrul's Jom Comment
busy