HOUSKOVÉ KNEDLÍKY Z HOUSEK
Úterý, 29 březen 2011

Tak jsem uvrtala "NČ", aby nám všem předestřel své houskové knedle, výhradně z housek robené. Dokonce jsem dostala i fotku... Ale současně i trochu vynadání, neb se mu při našem povídání prý "mírně" převařily... Tak, přátelé, tady máte další recepis - a kdo z vás přihodí jiný, nový?

 

 

 

 

 

 

 

 

Sem kouk na fotku, ale i sem jich už 8 sež*al. Nevyšly tentokrát. Ale to kvůli TOBĚ nevyšly! Sem se zakecal, vony se dovařily, vypnuly, byly v tý chladnoucí vodě nejmíň vo 10 minut dýl. To chce vyndat ihned. Takže se mi svině voslizly na vrchu. Ale sou fakt dobrý, jen nevypadaj příliš vábně.

 

Pevnější, ale to sem už psal. Podle toho jak máš velkej hrnec (já HO mám malej). Klidně 10 až 12 housek či rohliků na kostičky. Prd do mísy, na to 3 vejce, hrst nahrubo nasekaný petrželky, krapet sole, a asi 1.5 dcl mlíka - s tim mlíkem pozor, raději dávej mlíko nadvakrát, a přitom hlídej ať je těsto tuhý! Kdybys to s mlíkem přepískla a měla těsto bahno, je to naho*no, dá se to ale spravit polohrub moukou nebo dalšíma rohlikama.

 

Pak to hnětu rukama tak 5 minut, upatlám dvě šišky a vodložim, po 5ti minutách je vobrátim.

 

 

 

 

Mezitim dám vařit posolenou vodu a dyš se vaří, tak do ní prdnu ty šišky a nastavim vaření 20 minut. Semtam (třeba po 7mi minutách) šišky vobrátim. Po přesně 20ti min. vylovim a pokrájim tenkou nití. Do mísy vodkládám rozhozený vod sebe, neslepený, aby už nedocházely. to je všecko.

 

Někdy to zkusim ještě podle jinýho návodu. Ten byl uplně stejnej jak muj, ale kostky housek nebo rohliků se ještě předtim prosmáhnou dozlatovohněda na pánvi na voleji. To by taky mohlo bejt ok...

 

Tak dobrou chuť,

Pepa

 

Komentáře
Podobné knedlíky dělám. : mamča
Říkáme jim "žemličkové". Jen těch vajec dávám na 12 žemlí 6, a 5 vrchovatých lžic hrubé mouky. Mléko podle "hustoty" přidávám postupně, ale nehnětu, jen těsto lehce překládám, aby se nakrájené žemle rovnoměrně provlhčily. Z hmoty vyrábím koule (jako špekové knedle) a vařím 20 minut. Nejlepší jsou k jehněčímu pečenému na česneku a majoránce, s trochou anglické slaniny a hrudkou másla.
březen 30, 2011 09:12
Mně připadají : Míša 2
docela vzhledné, připomínají mi karlovarské knedlíky. Ten rozpis bude asi pro 4 osoby, že? Se mi to líbí, dost často mi zbydou nějaké rohlíky, tak pro ně hledám využití. Už jsem vyzkoušela rohlíkovou pizzu - to se 6 nakrájených rohlíků namočí do mléka, posléze vymačká, přidá se jedno vejce, osolí, opepří, zpracuje se těsto, natlačí se na vymazaný plech, lehce zapeče, potře, poklade a posype se tím, co je zrovna doma a na co máme chuť nebo co zbyde, fantazii se meze nekladou. Nevyšlo něco jako zbytková kuchařka? Ta by se mi hodila.
březen 30, 2011 10:36
Ježišššš. Dosť bolo knedlikov : NČ
Sem ti to psal a fotil Daní jen pro tebe :-) Na kudlu sem už tendle muj nenadejchanej nenasákavej, neblemcavej, recepis psal, myslim, že docela nedávno. Až zkusim ty s vopečenejma housko,vejma kostkama, to bude jiná. Jestli to bude k řrádlu, určitě se pochlubim.
Míšo 2, přesně tak. Škoda každý housky, hozený do koše. Tydle knedliky se klidně nechaj udělat kdykoliv, hodit do mrzáku (už pokrájený a rozdělený na porce po 5ti plátkách aby se nemusely rozmrazovat nejednou) a když je nouze nejvyšší, tak pokrájený, vosmahnutý, a pak s něma zamíchanýma vejcema, jsou přímo pochoutka. A dyš zbyde krapet šťávy z vepřovýho nebo vod kuřete (postačí poblívková žice), tak ještě nakonec na talíři pokapaný vohřátou šťávou, to je fakt k zežrání.
březen 30, 2011 11:23
NČ : Iris
co blbneš, dyť jsou krásný smilies/wink.gif
Takže nemusejí být výhradně jako příloha, ale i jako skoro hlavní svačinka s nějakým tím sosem? A co osmažené s vajíčkem? Jaké to je?
Mně by se také hodila zbytková kuchařka, vařívala jsem pro čtyři, teď jen pro dva, pořáde mi ujíždí ruka i při nákupech smilies/undecided.gif

Ráda zkusím, díky.
březen 30, 2011 12:35
zkusím : bb2
taky nám pořád zbývá spoustu pečiva. Neumím odhadnout spotřebu, ani po těch letech:-( když koupíme málo, docela určitě někdo dostane nepřekonatelnou chuť na vajíčka s rohlíkem apod. Když koupím dost, uvaří si k krupičkovou kaši...no nic. Recept vyzkouším.
Suché neopečené rohle dávám do hrnkoknedlí - hrnek krájených rohlů, hrnek mouky plus špetička prdopeče, hrnek vlažného mléka (a ano, přilejvat pomalu, někdy mouka saje víc, někdy méně). Jeden žloutek, sníh z 1 bílků, sůl. Někdy přidám zelené natě, někdy ne.

Housku opečenou na másle přidávám do bramborových knedlíků, nejradši máme s dcerou kulaté se spoustou housky. Chlapi ne, ti naopak nejradši buď nadýchané jemné žluté (přidávám žloutek navíc) kynuté knedle, úplně bez housek, nebo hladké tužší bramborové, taky bez housek, bez natí, bez ničeho.
Všichni milujeme klouzáčky, takové hladké jemné malé válečky...jsou pracné, tak většinou je máme jen u našich.
březen 30, 2011 13:43
Iris : NČ
Krásný jsou ty na tom zdobenym talíři. Takový mám taky, ale nesmí mě nikdo vyrušit vod vyndavání z vody. Ale ty nejsou moje, to někde Kudlanka vylovila z archívu.
Mý jsou ty nahoře, naštěstí je fotka zmenčená, takže skoro nečitelná. Až budu mít další várku, kerou nenechám rozpliznout v chladnoucí vodě a nezapomenu do nich prdnout petržel, pošlu.

Vosmažený s vajíčkem. to je dost známý provedení "knedliky s vejcema" to maj v každý hospodě a nejni to nijak zvláš´t jedlý. Voni to většinou dělaj jak kdysi moje babička, prdnou do hrnce a promíchaj s vejcema a chvíli jakoby vařej nebo dusej. Výsledek je patlanice, nevzhledná, matlavá a nijak zvlášť chutná.

Já je po nakrájení na kostky prdnu na pánev s trochou voleje tak, aby jich byla JEN JEDNA VRSTVA, kerá když se dostatečně vopeče (nespálit!), tak je rychle, jednu kostku po druhý vařečkou vobrátim, aby se vosmáhly i po druhý straně. Je to trochu časově náročnější ale stojí to zato. Když jsou pěkně vosmáhlý, křupavý, tak stáhnu teplotu, chvíli počkám až krapet vychladne pánev a teprve pak zaleju vosolenejma vejcema. Promíchám jen chvíli a je vymalováno.

Když je zaleješ na rozpálenou pánev, tak se vejce hned upečou a pak se vařečkou voddloubávaj vod pánve a jsou hrozně cuckatý. Já mám vejce raději NEPATRNĚ tekutý. Fakt ale zase jen nepatrně. Určitě ne syrový.

To zalití zbytkem šťávy z masa je skvělý ale když šťáva nejni, neva. Když se najde kus kyselý vokůrky, tak je k tomu docela fajn. Tatarku nebo kečup a podobný vochucovačky nemůžu doporučit. Mně to s tim nechutí, což ale nikomu nevnucuju.
Možný to je.
březen 30, 2011 13:45
jo, knedloše s vejcem : bb2
u našich se dělaly taky jen lehce prohřáté a šup na to vejce, a to mi moc nejelo. Tak knedle opékám víc a na cibulce, bramborové skoro dokřupava, pak teprve vejce. Opepřit, k tomu okurku (nejradši kupovanou znojemku, domácí s koprem nemusím), a takhle to sníme rádi.
březen 30, 2011 13:51
Jo, vopepřit. Samozřejmě. : NČ
A daleko lepší pepřit z mlejnku než z pytliku. Já vosobně pepřim už vajíčka, současně při vosolení, a pak všecko v hrnku rozkvrdlám.
březen 30, 2011 13:59
S tím zeleným vypadají krásně : wendy
jako už trochu s plísní, ale my víme že ne...

bb, když vám zbývá pečivo, neděláte chlebovou polívku ? my ji milujeme. Se smetanou je třeba v létě úplně super.

opékaným knedlům s vejci, smíchaným ještě s bramborama říkáme uhlířina a s okurkovým salátem máte další letní oběd.
smilies/wink.gif
březen 30, 2011 14:06
Zbylé rohlíky : Hanka 1
většinou naplním a zapeču. Rozkrojím je podélně, ale ne úplně, aby šly jakoby otevřít. Obě poloviny potřu kečupem a plním salámem (buď šunkovým nebo vysočinou), proužky tvrdého sýra, na půl kolečka nakrájenou cibulí a zase zasálem. Zavřu, na alobal položím anglickou slaninu, na ni rohlík, na něj zase anglickou slaninu a zabalím každý rohlík zvlášť do alobalu. Peču na plechu v troubě cca 20 minut. Moji chlapi to mají moc rádi. V původním receptu byla psána buď hořčice nebo kečup, u nás to vyhrál po ochutnání kečup. Takže to je další recept na zužitkování starších rohlíků i třeba salámu, který koupím a hned ho nespotřebujeme.
březen 30, 2011 14:19
já dělám podobný jen v jiném poměru : Inka
dám si 1/2 l mléka, osolím, jeden žloudek a promíchám, zasypu z půlky hrubou moukou, do ní dám 1/2 prášku do pečiva a vyhnětu až těsto oddychuje, pak přidám 2 na kostičky nakrájené housky promíchám a nakonec dám sníh z toho jednoho vajíčka, uhnětu mokrýma rukama na 2-3 šišky a dám do vroucí vody na 25 minut, ještě je ve vodě tak po 15 ti minutách převalím, pak vyndám a kráječem pokrájím smilies/wink.gif
březen 30, 2011 14:20
Hanko 1, to je bezva nápad. : Myška
Převařené rohlíky smilies/cheesy.gif nemusím, a strouhanky mám dost...
březen 30, 2011 14:26
Knedlíky s vejci : Míša šíša
Úprava dle NČ je skvělá, taky tak dělávám a rovněž nemám ráda neidentifikovatelný blemt s tuhými cucky vajec. Jinak opečené bramborové knedlíky dozlatova můžu i samotné bez vajíček, jen s nějakým zeleninovým salátem nebo kyselou okurkou. A ze zbytků knedlíků také dělávám "falešnou uhlířinu": uvařím brambory, nakrájím na kostky, smíchám s knedlíky rovněž krájenými na kostky, opeču a posypu osmaženou cibulkou.

Když vám zbydou rohlíky, můžete taky zkusit pizzu z rohlíků: http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=101026
Nemám odzkoušeno, ale chystám se na to.

Wendy, jak děláš tu chlebovou polívku? Už jsem o ní slyšela, ale vůbec neznám. Doma jsme to nikdy nedělali.
březen 30, 2011 14:55
Chlebová polívka - : Myška
dostával ji za trest Rychlonožka z Rychlých šípů.
březen 30, 2011 15:03
... : bb2
Chlebovku tu a tam děláme. Uhlířinu tu a tam taky, i ze zbylých těstovin a přidávám třeba cibulku, nebo zelí, nebo osmaženou slaninu. Jinak u nás je ta potíž, že jsme masoví a zeleninoví. Housková jídla bez masa nám moc nejedou:-)
Ty zapečené rohlíky, nebo různě opečené plněné pečivo, chleba apod., můžeme k snídani. K večeři to potlesk nesklidí a většinou to dopadne tak, že je to více či méně zdvořile odmítnuto s tím, že "si dám něco jiného". No, do krku jim to nenacpu, a je mrzuté vyhazovat jídlo, se kterým jsem se zbytečně dělala.
I zemlbába se u nás jí jen z vánoček, loupáků, ne ze slaného pečiva. Plátky sladkého pečiva máčím ve smetaně se žloutky, zapíkám s jablky, rozinkami, ořechy, navrch tunu sněhu. Pak se to jí jako teplý moučník k čaji. Jinak ne. Jsme chátra zmlsaná, nevděčná smilies/smiley.gif
březen 30, 2011 15:42
NČ : Michal
děkuju za receptík, vytisknu a uložím na čestné místo v mé sbírce receptů. smilies/grin.gif
Kruci nějak na mně leze hlad a to je teprve ráno! smilies/undecided.gif

březen 30, 2011 16:03
zbylý pečivo? : mura1
co to je? to neznám.

jinak knedliky s vajičkem má mládež každý úterý k večeři, neb rodičovstvo má vlastní program a vrací se až v pozdních večerních hodinách. a pak krmí zvířátka, neb ty, na rozdíl od dětiček, nemají ručičky a večeři si neuvaří. a pak je rodičovstvo natolik vyčerpané, že už jinejm dospělejm lidem vařit odmítá. a moc jinejch jídel než osmažený knedlíky s vajíčkem ty dospělí lidi neuměj smilies/smiley.gif ovšem častokrát jsou natolik snilí, že se provokativně přijdou v půl devátý (tj. když jsem dpávě dokrmila ty zvířátka a zřítila se na židli) zeptat, co bude k večeři. tak to je potom trošku kravál.
březen 30, 2011 18:00
koukám, : mura1
že už se nějak blbě trefuju na tu klávesnici. snilí = shnilí a dpávě = právě. a jdu krmit ty zvířátka. a potom, jestli některý z dospělých lidí oškrabe brambory (a že asi oškrabe, cokoli je lepší program, než se učit k maturitě), půjdu obalovat a smažit hermelín.
březen 30, 2011 18:04
... : bb2
To jsou hodné děti. Mé děti v případě, že není uvařeno, vyluxujou v následujícím pořadí mléčné výrobky slané i sladké s výjimkou másla, ovocné přesnídávky, mražené pizzy, perníky a sušenky a když už není co luxovat, tak omdlí hlady, než by si uvařily. To proto, že ona "nemá čas", tj. pádí někam, s někým, za někým, a on "nemá čas", tj. radši jde dělat něco jiného, třeba vynést tříděnej odpad, než by si uvařil, usmažil.
Řídké jsou výjimky, kdy ona nikam nepádí a on je ochoten dělat jí společnost v kuchyni, což je podmínka k tomu, aby uvařila i jemu. Pak uvaří špagety nebo míchaná vajíčka, víc času a práce tomu většinou neobětují.

Pečivo se jí jen ten den, kdy se koupilo. Druhý den je staré.
březen 30, 2011 18:07
jo, a studené jídlo : bb2
k večeři není jídlo :-) na teplé obědy ona do menzy většinou nestihne dojít (tzn., pokud má ten den přednášky i Eva a je nutné s ní zajít tam nebo tamhle) a on coby vegetarián do školní jídelny nechodí, ani když je bezmasý oběd, protože nebude podporovat ani sekundárně konzumaci mrtvol, které před smrtí žily v otřesných podmínkách. Takže když není teplá večeře, s výjimkou horkých letních dnů, tak se tváří žalostně a trousí věty jako "ach jo, já bych si tak dal něco pořádnýho k jídlu...no nic, holt si vezmu ZASE k obědu i večeři najednou chleba a mrkev..." smilies/smiley.gif
březen 30, 2011 18:12
... : bb2
(ale ber to všechno trochu s nadsázkou, nebo jestli sem vlítne Alena Puntík, tak mám zaděláno)
březen 30, 2011 18:12
cha :) : bb2
brambory (a že asi oškrabe, cokoli je lepší program, než se učit k maturitě),

prokrastinace v praxi

u nás je k mání zeleninové rizoto se 2 druhy sýrů
březen 30, 2011 18:14
ano, : mura1
studené jídlo není jídlo. to je jeden z důvodu, proč se těším, že se jednou odstěhujou smilies/smiley.gif
březen 30, 2011 18:52
můrko, : Ivča
taky netuším, co jsou zbylé rohlíky...Pokud z těch 15 - 20, co donesu denně domů čirou náhodou něco zbyde , rovnou na ně máznu svačinu na druhý den, nebo je šoupnu do mrazáku. Druhý nejpozději třetí den zmizí, když si synáčkové, tak hoďku dvě po obědě ve školní jídelně, dělají první svačinu- rozpečou je se sýrem a kečupem v mikrovlnce. Druhá svačina následuje, když se vrátím z práce...no a pak večeře....V sobotu jsem dělala k obědu tvarohové knedlíky z pěti tvarohů. Říkala jsem si ,že jim zbyde i k večeři...Hm, zbylo, asi 12knedlíčků...ach jo...Sarančata.
březen 30, 2011 19:51
Studené jídlo : Ivča
je jídlo. Jen ho musí být moooooooooooooooooooooooooooc! smilies/grin.gif A nejlíp to musí být masité.
březen 30, 2011 19:53
Tyhle záchvaty žravosti : Míša šíša
jsem u svých dětí nikdy nepoznala a lituju všechny maminy, které tu krmi musí zabezpečovat. Synátor jí normálně střídmě a když má člověk pozorovat při jídle naši mladou (navíc vegetariánku), zvedá se mu kufr z toho, jak se v tom jídle nimrá. Ono jí to jídlo na tom talíři snad i přibejvá! A takhle nežravá byla od malinka, vnutit do ní aspoň trochu normálního jídla, to byl nadliský úkol. A mám známou, která měla rovněž takhle nepapající dceru, která se jí jako malá ptala: "Maminko, a kdo vůbec vymyslel jídlo? To je za trest?" smilies/grin.gif
březen 31, 2011 07:30
Michale, díky : NČ
Uznání od Mistra potěší vždycky :-)
březen 31, 2011 10:17
Míšo, : bb2
"protože jste dnes byly moc hodné, milé děti, tak vám za odměnu neuvařím" smilies/grin.gif
březen 31, 2011 13:09
ani u nás rohlíky nezbývají spíš je jich nedostatek : Inka
a to já je teď vůbec nejím, za to mí funďové dostavají kousky za odměnu, když poslouchají a jsou šikovní, moc je milují. smilies/wink.gif
duben 01, 2011 13:48
Inko, : Míša šíša
náš ovčák rohlíky taky miluje. Dokázal by jich sežrat 20 denně. Ale veterinářka mi říkala, že by psi pečivo neměli dostávat, protože jim v žaludku kvasí. Nějak to neumí správně trávit či co.
duben 01, 2011 16:27
Zbylé rohlíky : wendy
padnou na strouhánku nebo pro labutě...naše malá zoologická na Labi je hojně navštěvovaná.
smilies/wink.gif
duben 06, 2011 08:04
Můj předchozí pes, samojed, rohlíky miloval. Dokázal sežrat rohlík v podstatě celý, spolknout. : Myška
Denně tak dva dostal.
V žaludku kvasí především chleba, a proto by se psi neměli chlebem krmit.

Nynější fenka rohlíky nemusí, a když občas, tak jí ho trhám na malé kousky.
duben 06, 2011 08:30
Kopřivy : Boro
Misto petrželky spařené a nasekané kopřivy.Zajímavá chuť. Mam s tím docela úspěch.
červen 01, 2011 13:01
Vař knedlíky v páře : Alča
a můžeš se zakecat. Jo a tý petrželky dáváš málo.
prosinec 12, 2011 21:02

Powered by Azrul's Jom Comment
busy