OMELETKY? NĚCO + VEJCE
Středa, 16 květen 2007

 Omelety jsou nesmírně vděčnou záležitostí, pokud potřebujete udělat rychlou jednoduchou večeři nebo oběd. Na omeletě v zásadě není co zkazit, vajíčko se v lednici najde snad vždycky a jako náplň lze použít takřka cokoli. Veškeré zbytky vařeného nebo pečeného masa, sýry, zeleninu, houby, uzeniny... v nouzi stačí na omeletu nasypat jen trochu strouhaného sýra a dozdobit cibulí a kečupem.

Zkrátka - omeleta asi z našich stolů a kuchyní nikdy nevymizí a tak vám dnes nabízím dvě z nepřeberného množství omeletových variant.

 

 

 

    

 OMELETA S RYBOU A ZELENINOU

 

 

600g rybího masa (filety z treskovitých ryb)
½ menšího pórku (asi 120g)
150g mražené kukuřice
olej, sůl
4 vejce na omelety

 

 

     Na oleji krátce osmahneme na půlkolečka nakrájený pórek. Rybí maso nakrájíme na kousky (asi 2x3cm) a přidáme k pórku, chvíli společně opékáme, pak podlijeme, mírně osolíme a přidáme kukuřici. Vše společně podusíme až se voda co nejvíc odpaří. Směsí plníme omelety a podáváme s bramborami.

 

 

 

 

 

 

BYLINKOVÁ OMELETA SE ZELENINOU

 

 

 

     jakákoli vhodná zelenina – v tomto případě cibule, mrkev a brokolice, ale šla by použít i kedlubna, rajčata, pórek, paprika, cuketa, kukuřice, fazolky, lilek, květák či hrášek... prostě co na vás mrkne ze spíže nebo ledničky
vajíčka na omelety
sušená či čerstvá petrželka, bazalka a majoránka
olej, sůl

 

 

     Zeleninu očistíme, pokrájíme, osmahneme nebo podusíme a osolíme. Vajíčko klepneme do hrnečku, přiměřeně osolíme a přidáme asi půl lžičky každé z těch tří bylinek. Pokud máme bylinky sušené, tak je napřed promneme v dlaních, aby pustily vůni a chuť, čerstvé bylinky jen drobně posekáme. Vajíčko s bylinkami rozšleháme a usmažíme omeletu, kterou na talíři naplníme připravenou teplou zeleninou. Podáváme s vařenými bramborami a zeleninovou oblohou.

 

 

 

 

Hodně štěstí v hledání správných surovin

a dobrou chuť přeje

Markétka   

 

Komentáře
přidám origoš recept : AlenaT
na pravé anglické omelety..takto se podávají v Anglii k snídani. Rotklepnete jedno dvě vejce - podle velikosti a počtu osob, osolíte, přidáte TROŠIČKU !!! mléka - a teď POZOR!!! nerozšleháme vidličkou - nýbrž to jen tak lehhce obracíme, aby se ingredience spojily, ale nebyly zas až tak úplně homogenní. Potom si rozpálíme mělkou pánev a jen tak potřeme olejem, tak aby nebyla mastná, ale vznikl jen takový lehký film. Nejlépe štětečkem nebo mašlovačkou. na to vylejeme ta vajíčka a smažíme na menším plameni, dokud nám neztuhnou. Teď přijde obracení - problém je v tom, že omeleta je křehká a snadno se trhá, takže tomu lze předejít tak, že na pánev přikklopíme talíř, omeletu na něj vyklopíme a pak opatrně vsuneme zpět na pánev, neopečenou stranou dolů - a teď: 1( máme připravenou nadrobno nakrájenou šunčičku, 2) nebo nahrubo nastrouhaný sýr, 3) nebo zcezený sterilovaný hrášek, 4) nebo houbičky pokrájené a podušené na cibulce. Náplň rozprostřeme po jedné polovině smažící se omelety a druhou půlku téže na ni překlopíme, necháme chvíli posmažit a pak za pomoci obracátka opatrně překlopíme na druhou, dosud neopečenou polovinu omeletry - necháme chvilku a pak celé dílo opatrně sesuneme z pánve na talíř. Je to mana nebeská!
květen 16, 2007 23:41
Jo, omeletky a origos? : Jarka
Tak pani Alenko T. mela by jste uz jit spat a nedelat nam tady kolem pulnoci chute. Ty jsou nejhorsi. Jdu si radeji vycistit zuby, to uz je pak nechci spinit.....
květen 16, 2007 23:57
Markétko - to je něco neskutečnýho, : kiwi
ty buď tu svou rodinku neskutečně rozmazluješ (a díky tomu i nás) - a musíte být všichni vbrzku zralí pro MUDr Cajthamlovou, nebo jste ti záááviděníhodní tvorové, co můžou jíst a jíst a jíst a nic se jim nestane...
Panebože, jedla bych to z monitoru :-))))
květen 17, 2007 08:00
Kdepak, Kiwi o) : Margot
Tohle jsou zrovna recepty poměrně dietní, omeletu stačí udělat na špetince oleje (pánev potřená jen mašlovačkou) anebo dnešní pánve už zvládnou omeletu i úplně bez oleje - no a z dušené zeleniny nebo ryby s pórkem pět kilo fakt nepřibereš smilies/smiley.gif. Tu "parádu" z toho nadělá jen kus salátu, trocha cibulový natě a jedno pokrájený rajče. Dá to minimum práce, nějak to takhle přizdobit, jídlo pak vypadá "jedle" a ještě mi rodinka dobrovolně zbodne zeleninu smilies/smiley.gif. Manžel je vyloženě rozumnej a místo bůčku si vždycky vybere radši kus zeleniny nebo třeba ovesný vločky (takže na MUDr. C. rozhodně zralej není smilies/smiley.gif) a berunku se plánovaně od malinka snažím vést k tomu, že syrová i dušená zelenina je dobrá, zdravá, voňavá... no a pokud je na talíři takhle nějak trochu zdobně upravená, tak je přeci mnohem hezčí než buřty a hamburgry smilies/smiley.gif.
květen 17, 2007 08:28
Omeletky na slano miluju : Míša šíša
U nás drží prim plněná špenátem, pro masožrouty lze přidat opečené kostičky kuřecího masa. A když tady Alena uvedla tu pravou americkou omeletu - kdo z vás zná recept na pravou francouzskou palačinku = tenkou a průhlednou jako papír? Inko nebo kdokoli jiný - víte?
květen 17, 2007 08:40
Jo - ještě : Míša šíša
Zapomněla jsem tě, Margot, pochválit za tu rajčatovou kytičku. Nádherná smilies/kiss.gif
květen 17, 2007 08:41
Míšo, : Margot
dík za kytičku. Úplně nejlepší na ní je, že ji vyrobíš na čtyři tahy nožem a je hotovo smilies/smiley.gif.
Ty tenoučké palačinky jsou národní specialitou Bretaně, byli jsme tam kdysi na svatební cestě. Recept nemám, ale určitě by se dal dohledat na netu pod názvem crepes. Původní receptura byla, myslím, z pohankové mouky.
květen 17, 2007 08:50
... : bb
plním taky špenátem, i zbylým od oběda, přidám sýr, do horkého špenátu rozmíchám kousek taveného,případně naředím mlékem, strouhanou nivu nebo hermelín
zbylou studenou omeletu, nebo studené palačinky,plním studeným špenátem, nebo krátce spařeným čerstvým (jen tak přelít na cedníku horkou vodou), strouhaný tvrdý sýr, může být i šunka, a stočené zapeču v troubě buď na sucho a pak k tomu přidám nějaký dresink, třeba jogurt-pažitka-česnek,
květen 17, 2007 09:31
... : bb
nebo zapékám se sýrovým přelivem (kysaná smetana a sýr strouhaný tvrdý, nebo plísňový), a k tomu pak zeleninový salát, nebo s krájenými zavařenými rajčaty a bazalkou, nebo smetana a rajčatový protlak a oregano, saturejka apod.
květen 17, 2007 09:32
Míšo šíšo, crépes suzette, : bb
pečou se z normálního palačinkového těsta (mléko, hladká mouka, vejce, špetička soli a jedlé sody - já dávám pr.do peč.). Rozdíl je v technologii, pečou se na másle, ne na oleji, což se hůř hlídá, máslo se strašně rychle připaluje, ozvlášť pokud není přepuštěné, což nedělám. Musí se "vychytat" teplota pánve, kdy se to tolik rychle nepřipaluje a přitom pořád peče.
květen 17, 2007 09:39
... : bb
upečené se složí do šátečků, na pánvi se připraví karamel s pomerančovou šťávou, někdy se dávají i krájené pomeranče, já přidávám i curacao, probublat, pak v tom prohřát ty palačinkové šátečky
může se na závěr oflambovat
květen 17, 2007 09:42
óóó jak tady má člověk zhubnout?!?! : Inka
Takové dobrotky už od rána a ještě s fotečkama. Poóóc!!! Já je taky miluju se špenátkem a kuřecím masíčkem. A ty pomněnkové talíře, to je roztomilé.
květen 17, 2007 09:51
bb, : Míša šíša
mléko, vejce, hladká mouka, pečení na másle - tak dělám klasické palačinky, ale nikdy se mi ještě nepodařilo je udělat tak tenoulinké, aby to splnilo mé představy. Musí na to být ještě nějaký jiný fígl. Ale zkusím to propátrat na netu pod originálním názvem. Sladké palačinky jsou taky vynikající s ovocem a zmrzlinou přelité čokoládovou polevou nebo plněné ovocem a pudinkem. Ale to by fakt MUDr. Cajthamlová nechválila smilies/smiley.gif
květen 17, 2007 09:54
Míšo, : bb
to je právě v té výrobě, ne v těstě smilies/smiley.gif musí se umět nalít jen trošku těsta, zvednout pánev a různým nakláněním dotenka těsto po pánvi rozlít, pak obracet buď přes talíř, jak radila AlenaT, nebo kdo umí (já ne), prohazovat na pánvi
klasické palačinky, ty silnější s ovocem a zmrzlinou apod., dělám na oleji
květen 17, 2007 10:15
... : bb
palačinky se dají plnit i nízkotučným tvarohem třeba s medem a ořechy
a nebo vyměň doktorku smilies/smiley.gif)
květen 17, 2007 10:17
Kruci, : Míša 2
že já jsem tu lezla. Od rána mám v žaludku jednu bílou aktivii a dvě lžičky musli a teď takový atentát na moje chuťové pohárky. Ale to musli si dělám doma a je moc dobré, tím pádem ale asi ne moc dietní.
květen 17, 2007 11:09
jojo Crepes Suzette : Kamila
to je ta klasika - šmarjápano já jsem mlsná!
Tu to máte....
http://www.apetitonline.cz/recept/641/crepes_suzette.html
květen 17, 2007 11:16
Míšo, : Margot
co si pamatuju, tak v Bretani ty crepes dělali běžně na ulici asi jako tady párky v rohlíku nebo langoše. Chlapík měl před sebou širokou (snad 40cm) elektrickou plotýnku, na tu nalil těsto (určitě to byl extra recept, protože se vůbec netrhalo), pak je rozhrnul jakýmsi udělátkem - představ si vařečku, která má na konci místo "kulaté boule" tenkou tyčku příčně nasazenou na to držadlo, celé to vypadalo jako písmeno T, no a tou tyčkou zakroužil, těsto rozhrnul přes celou tu velikou plotýnku do veliké tenounké palačinky (když se jenom krouží pánví, tak těsto stéká pomalu a než se rozlije takhle tence, tak už zatuhává horkem pánvičky v tlustší vrstvě), kdežto tím "téčkem" to těsto rozhrnul na úplně tenounkou pravidelnou vrstvou během vteřinky. Když se placka upekla po jedné straně, tak ji podebral dlouhou obracečkou (představ si klasické 3 cm široké pravítko dlouhé přes celou délku té plotýnky - zhruba takový měla ta obracečka tvar) a tímhle "pravítkem" tu placku podebral asi ve dvou třetinách, zvedl, obrácenou položil zpátky (vůbec se mu to těsto netrhalo), nasypal obsah dle výběru zákazníka, dopekl, obracečkou přehnul napůl, čímž obsah zabalil a pak ten půlkruh zabalil buď do trojúhelníku nebo přehnul kulaté kraje doprostřed a celá zabalená palačinka měla tvar trochu jako složený kapesník.
květen 17, 2007 11:25
Jo : Margot
a na té plotýnce to dělali úplně nasucho, bez oleje, bez másla.
květen 17, 2007 11:28
... : bb
nojo, ale v domácích podmínkách se pečou na pánvích, někdo rozlévá, někdo roztírá, hlavně se musí fofrovat, aby to na krajích nedělalo ty tlusté varhánkové okraje
možná i vaflovač by šel, to je vlastně stejný princip jako ta plotýnka
dala bych si bramborovou placku

květen 17, 2007 11:30
... : bb
ovšem to máslíčko na originálních crépes dělá divy smilies/smiley.gif
čímž jsem si připomněla babiččiny placky z nudlového těsta, pečené na suché plotně, maštěné rozpuštěným máslem a cukrované, mňam
květen 17, 2007 11:32
Moje babička : Míša 2
pekla na suché plotně tenké placky z bramborového těsta z vařených brambor, taky je pak potírala rozpuštěným máslem. Pila se k tomu kyška nebo mléko. Babička byla z východního Slovenska a tam se těm plackám říkalo lokše.
květen 17, 2007 11:39
Jo jo, : Míša 2
dala bych si i ty lokše i ty Zuzančiny palačinky, ale momentálně mám takový hlad, že by to chtělo něco pořádného, třeba ... něčím dobrým plněné bramboráky a pivko.
květen 17, 2007 11:44
Palačinky na másle : Ariana
dělám odjakživa, chce to jen hlídat teplotu, jsou báječné. V Bretani jsem měla tu čest si v jedné rodině udělat sama galette (slaná varianta crepe), ale nejdřív mi dali vypít velkého panáka místní meruňkovice či co to bylo. Pak mě předvedli, že to vlastně nic není - přesně jak to popsala Margot - chce to jen rychle reagovat smilies/smiley.gif. Posilněna panákem jsem si stoupla k pánvi a přiznám se, že vůbec nevím jak, ale nějak jsem tu galette zvládla, sice trochu varhánkovaté kraje měla, ale všichni svorně tvrdili, že napoprvé to nebylo špatné. Druhou už mi naštěstí dělat nenechali, začalo se mi mírně rozdvojovat vidění. Nicméně galettes byly stejně úžasné jako crepe, plněné šunkou, zeleninou, sýrem a já nevím, čím ještě, a k tomu jsem popíjeli cidre. Zážitek na celý život.
květen 17, 2007 11:49
... : bb
no, brambrové se tu nedávno taky probíraly, ty pekla druhá babička, moravská, taky na sucho, pili jsme k tomu meltu, nebo bílou kávu z melty

květen 17, 2007 11:50
... : bb
vidno, že nemáme žádné jarní citové trable, když bychom se furt cpaly plackama na ten či onen způsob
květen 17, 2007 11:52
To "udělátko" na roztírání palačinek : Míša šíša
jsem už viděla v nějakém časopise, ale někde v obchodě zatím ne. To je asi právě to ono, protože jak jste už psaly - rozléváním po pánvi to jde pomalu a těsto rychle tuhne. Pak se i může stát, že v jedné půlce je palačinka silnější než ve druhé. Jinak s pečením na másle problém nemám, ale musí se to opravdu hlídat, spálit se dá palačinka raz dva.

bb, největší žravostí trpí právě lidé, co nějaké trable mají - říká se tomu "zajídání problémů". Ale je fakt, že když jsem se zamilovala do svého manžela, tak jsem nemohla vůbec jíst. Panečku, to byl citový stres! Jóó, taky jsem v té době vážila 48 kg a dnes mám 61 smilies/grin.gif
květen 17, 2007 13:10
já jsem to udělátko na krepsy : Inka
viděla v jednom obchodě na Praze 3, ale už je to déle, mají tam i tu plotnu na krepsy v různých velikostech, manžel je z Bretaně, takže by jí moc chtěl mít pak doma, budeme zvát návštěvy na krepsy, ale zatím na ní nemáme místo. Děláme krepsy doma menší, tuhle jich omylem nadělal tolik, že se nám o nich i zdálo, jedli jsme je celý týden, nasladko a naslano, s cidrem nebo kefírem....
květen 17, 2007 14:20
ono je to udělátko jednoduchý : Inka
tady je zrovna moc hezky vidět, nic na tom není, jen že to rychle a stejnoměrně rozhrneš:
http://www.arts-culinaires.com/recettes_par_cuisine/crepes.aspx
květen 17, 2007 14:24
Inko, : Margot
tak přidej do placu, jestli je Tvůj nejdražší Bretonec dělá z normálního v Čechách běžného palačinkového těsta nebo z něčeho jiného. Já mám pořád temný podezření, že Bretonci musí mít na to těsto nějakej fígl, že se jim ty slaboučký velikánský palačinky vůbec netrhaj.
květen 17, 2007 15:43
tak počkej chvilku Margot, : Inka kuk
já mu juknu do receptů a přeložím to, ale pravda je, že má na to speciální mouku z Bretaně, na tu nesmím sahat, je jen na krepsy!!! Jsme totiž vařílci oba dva a tak si každý vaříme, pečeme a smažíme ty svá jídla. Ael tzěsto je hodně řiďoučké, takže se samo hodně rozteče. Jdu to najít.
květen 17, 2007 18:34
prodávají se speciální pánvičky na krepsy, : Inka kuk
jsou takové nizoučké a dost velké
http://www.lecreuset.fr/produits/crepiere.php

Recept pro ty na sladko s čokoládou a se šlehačkou, nebo zavařeninou....:
(pro 20 malých palačinek - krepsů):
250 gr hladké mouky
5 vajec
1 vanilkový cukr a trochu soli
1/2 litru mléka
teflonová pánvička se jen otře ubrouskem nasáklým v oleji, pak jsou krepsy takové suché

Recept pro ty na slano s vejcem, šunkou, sýrem....:
(pro 20 malých palačinek- krepsů)

200 gr pohankové mouky (to je ta tajná mouka)
1/2 kávové lžičky soli
3 vejce
300 ml mléka, 300 ml vody
1 polévková lžíce oleje
hned když jí otočíte, dáte na ní trochu másla, 1 romíchané vejce, posype se strouhaným sýrem a nakrájenou šunkou a dopeče

Je to k užrání.



květen 17, 2007 19:09
... : bb
vida, tak recepty přímo od zdroje a těsto jako na naše palačinky, aspoň to první je stejné, z pohankové nebo celozrnné mouky vím že se dělají, ale nezkoušela jsem
tajemství spočívá v tom tenoučkém pečení a másle...a asi zručnosti, jako u nás umíme nadýchané malinké kynuté koláčky, tzv. svatební, tak oni zase své crépes smilies/smiley.gif dělají je od pradávna, takže to zvládají i bez těch speciálních pánviček
ale šikla by se, asi si ji objednám
květen 17, 2007 23:47
... : bb
(z celozrnné a pohankové myslím u nás, českou variantu palačinek)
květen 17, 2007 23:49
... : bb
Ten druhý recept vypadá mňam, ten si kopíruju. Už jsem si našla pánvičky:
http://www.podpultovka.cz/index.php?main_page=product_info&products_id=917
http://titanovenadobi.cz/titanova-crepespanev-na-palacinky-285-p-79.html
květen 17, 2007 23:59
... : bb
nejsou tyhle nějaké malé? moje teflonka na omelety je větší, ale nepovedou se mi nikdy tak tenounké
květen 18, 2007 00:04
Inko, : Margot
jsi pusinka - díky, díky díky smilies/smiley.gif. A pozdravuj manžela - že má dneska skrze Tebe na kontě jeden dobrej skutek, ani o něm neví o).
Jo - a pánev mám, jsem takovej blázen, že jsem si ji tehdy přivezla ze svatební cesty, neb mi přišla mnohem zajímavější než běžné suvenýry smilies/smiley.gif.
květen 18, 2007 00:46
... : bb
ze svatební cesty jsem si přivezla mušle a miminko smilies/smiley.gif
květen 18, 2007 00:54
... : bb
tak mě napadá, když jsem z čtení palačinek dostala hlad a namazala si chleba s pažitkovým žervé, že by tu mohl být gastronomický seriál, speciality zahraniční kuchyně - přispívaly by Kudlanky z ciziny, nebo české s manžely cizinci
po francouzské polská, japonská, skotská, americká kuchyně, zajímaly by mě docela pochoutky ze severu, Dánsko, Finsko, Švédsko
ruská kuchyně
a tak

květen 18, 2007 01:12
... : bb
a čtenářský kroužek smilies/smiley.gif
květen 18, 2007 01:17
perfektní nápad, ok - udělám : d@niela
smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
květen 18, 2007 01:18
na severu : AlenaT
mě velice zaujal způsob vaření brambor, do kterých se přidává kopr.Vůbec dávají koipr skoro do všeho, ale já mám kopr ráda.Pak mě zaujaly ty obrovský kulatý knackerbroty, které mají uprostřed dírku a navlékají se na tyč a tak se skladují. Ten enderáckej knackerbrot nemusím, ale ten severskej je vynikající. Pak tam mají neskutečný množství všelijak nakládanejch kyselejch rybiček....ježíííííš po těch se můžu utlouct i v Česku - a klidně je vyměním za všechny palačinky na světě. Jinak jedí hodně ryb - na všechny možné způsoby a hodně zeleniny - místo petržele, dávají do polévky pastiňák, petržel jako kořenovou zeleninu neznají, použe používají to zelené. Jinak mě tam žádné jídlo extra nezaujalo.
květen 18, 2007 06:56
takovou pánev : AlenaT
můj syn normálně koupil někde v krámě tady - ty crépes dělá a dělá je vynikající, včetně toho obracení ve vzduchu - jak ve filmu.Tohle jsem se nikdy nenaučila dost mu to závidím. On miluje takový ty dušený zeleninky, nebo masíčka, masíčka se zeleninkou a tak (reminiscence dětství - já je pomalu ničím jiným nekrmila. Mohli jsme si vybrat - jarní nebo mochovská směs - pěkně na máslíčko a už to jelo) .No a on tímto podušeným masem, zeleninou a pod plní ty crépes - no vynikající....
květen 18, 2007 07:03
bb, jsi skvělá! : Míša šíša
S těmi zahraničními recepty - to je vynikající myšlenka. Co já jsem se například na netu nahledala receptu na švédskou omáčku k masovým koulím (mleté maso). Je to taková zvláštní omáčka barvou i chutí vzdáleně připomínající naši svíčkovou, ale je v tom nějaká jiná zvláštní chuť, kterou nedokážu identifikovat. V práškové formě ji prodávají v Ikee (v takovém tom malém koutku potravin), ale jak ji lze připravit doma - to nevím. Tak co, budeš vědět, Aleno, nebo se najde nějaká čecho-švédka?

Inko, dík za recepty, vyzkouším. Jen mě zaráží to značné množství vajec, pořád nás oblbujou, jak Francouzi jedí zdravě - a hle: taková cholesterolová bomba smilies/grin.gif
květen 18, 2007 08:58
AlenoT, : bb
kopr do brambor dávám často, hned po uvaření do nich šoupnu kopr, který mám nastříhaný v krabičce v mrazáku, a kousek másla, nebo dělám tvaroh kopr sůl,naředit kefírem,acidofilním apod., a to na k bramborám místo tatarky
nebo orestuju slaninu na červené cibulce, stáhnu z "ohně", na to vysypu právě uvařené brambory, promíchám a sypu buď naťovou cibulkou nebo koprem
no a po letech odmítání libečku, který mamka pěstovala na zahrádce a dávala do každé polévky kousek, jsem ho začala používat taky, okoření vývar i bramboračku
květen 18, 2007 09:13
Míšo, jen mlsná :) : bb
taky dávám do palačinek a omelet spoustu vajec, a třeba čtyři žloutky navíc, mám dost domácích vajec, říkám si, když je naplním ovocem nebo zeleninou a masem, tak je to ok smilies/smiley.gif ty štíhlé národy to taky musí nějak vyrovnat, nedají si třeba palačinek pět a navrch knedlo vepřo zelo nebo smažený sýr a hranolky z fritézy s tunou majonézy v tatarcesmilies/smiley.gif
květen 18, 2007 09:18
ježiš libeček : Kamila
taky jsem ho nemusela a teď je cpu do každé polévky! Syn to taky miluje, je polívkovej a zrovna včera jsem začla vařit polévku a on hned jak to voní a jak na to má chuť! A kopr taky můžu do všeho a v neomezeným množství a vůbec, samozřejmě pažitku a spoooooustu petržele a naťovou cibulku. A bazalka! Těstoviny bez bazalky to není vůbec ono! Rozmarýn...na pečené brambory...Máta do mojita smilies/grin.gif
a vůbec, bez bylinek by ten život byl šedivej!
květen 18, 2007 09:23
... : bb
viď, když se dost obylinkuje, okoření, ani se nemusí tolik solit a používat různé dochucovací směsi
květen 18, 2007 09:29
no já jsem taky zírala, : Inka
oni dělají vše na másle a na jakých kvantech, nic na oleji včetně steaků, krepsů.....taky mi to moc dietní nepřišlo, ale jedi spíš měné a víc chodů, kdežto v nás se každej narve k parsknutí. Ale tuhle jsem četla nějaký pojednání o umělých sladidlech a umělých tucích rádoby zdravých, prý je to vážně pěkný svinstvo, tloustne se po tom více než po sádle či másle a tomu docela věřím. Hlavně mi to ani nikdy nechutnalo.
Jóó Libeček, ten já miluju moc a vůbec všechny bylinky.

A s těma krepsama včera to bylo faux pas: volala jsem manželovi na upřesnění jestli ta bílá mouka je pšeničná, protože to tam nikde nepíšou a on za chvíli přijel domů a hnal se rovnou do kuchyně mnouc si ruce, že dělám krepsy, udělal si totiž chutě. No plotna studená a já u počítače, tak mi říká kdy a budeš dělat ty kresy? A já ne proč? No tak na co jsi to potřebovala? Jen jsem si psala recept, tak se začal smát a šel vařit sám.
květen 18, 2007 10:43
Inko, : Margot
tak to je zlaťoučkej, že bere věci s humorem místo co by se cítil zklamán, žes ho tak darmo namlsala o). A ještě jednou děkuju za ty recepty - já mám doma tu origoš bretaňskou palačinkovou pánev už spoustu let (a dělám na ní palačinky po česku), ale za ty roky jsem nikdy nikde neulovila pravýho Bretoňce, co by mi dokázal česky říct originální bretaňskej recept o).

květen 18, 2007 14:42
no oni Ti je totiž neřeknou, : Inka
dělaji z toho děsný rodinný tajemství, znám jich pár a dostat z nich recept není jednoduché. Já také dělám naše české plačinky, ale mám tu pánvičku také, jen nevím kde, máme ještě plnou garáž nábytku a věcí které se z Bretaně přivezly, tak až se definitivně přestěhujeme a vybalíme, tak zřejmě zjistíme, že máme něco 2x až 3x, protože jsme si to mezitím koupili znova.
Já jsem si v kuchyni dělala na zeď takovou dekoraci, psala jsem tam starým písmem na zeď recept na Fár a byla jsem donucená ho malinko pozměnit, aby ho každý neobšlehnul a to jsem to tam psala ve francoužštině! Jo není to jednoduché. Tak ne abys to na mě práskla, že to na Kudle uniká.

květen 18, 2007 15:03
Inko, : Margot
neboj o). Já se svojí nulovou francouzštinou to žádnýmu hrdýmu Bretonci fakt nevyžvaním smilies/smiley.gif.
květen 18, 2007 15:23
mám doma švédskou kuchařku : AlenaT
ve švgédštině - ale mám švodsko-anglický slovník .- příští týden dělám v pondělí a úterý, pak mám týden volna, tak se na to vrhnu - "šetbulary" tam zcela určitě jsou
květen 18, 2007 16:04
ono je to trochu jinak Margot, : Inka kuk
Bretonec si ulovil mě, já chlapy ze zásady nikdy nelovila a nelovím, jen odcvrnkávám. Ale tenhle si mě prostě získal, nic si ke mně nedovoloval jen polibek na tvář na přivítanou a rozloučenou, zval mě stále na kafíčko, nosil mi náruče růží a nakonec i na rukou, jednou mě pozval na procházku a řekl, mi že mě moc miluje a bude milovat až do smrti a počká na mě jak dlouho budu chtít, ať s rozhodnutím nespěchám, to by zlomilo kdejaké ženské srdce.....a ty originální bretonský recepty si překládám do češtiny sama a občas i český do francouštiny. Jeho tatínek je velkej vařílek, to bys koukala jakou už dělá českou bramboračku a kulajdu. Já s tím moc tajností nedělám. No ale možná, že je jednou bude překládat i sám do češtiny....uvidíme
květen 18, 2007 22:06
... : bb
hmmm, tak náruče růží mě minuly a asi by mě dostaly smilies/smiley.gif)
to ostatní jo, a taky první sněženky sháněl smilies/smiley.gif a mé oblíbené žluté tulipány, ale náruče žůží kdepak, nejvíc jich bylo 35 na narozky, a to jen jednou...ale aspoň byly oranžově žluté, ty mám nejradši
květen 19, 2007 00:26
... : bb
popravdě řečeno, dostal mě na psa, tehdy statnou obrovskou kolii trikolor...dostala jsem pac a štíhlá aristokratická hlava chlupáče se mi složila na nárt u nohy, a bylo na hovor zaděláno smilies/smiley.gif)
bramboračku vaří jedině on, já ji nevím proč nevařím ráda, ani ji moc nejím, zato jeho skvělé italské polévky, s opečeným chlebem, nebo zapečené se sýrem, nebo česnekovým chlebem a bazalkou, ty můžu
květen 19, 2007 00:29
AlenoT, šetbulary : bb
to je hezký, zní to tak cizokrajně, že to můžou být kyselé rybičky, piškotové dortíčky nebo smažené housenky, ale to bys ty určitě nedopustila

jo, a když jsme u té ciziny v kuchyni, tak jedna sicilská specialita - Sicilské černé perly:
teplá hořká čokoláda, ne moc horká aby nebyla řídká, a v ní se namáčejí oloupané stroužky česneku, jsou-li větší, tak po ztuhnutí čokolády druhou vrstvu
to je celé, jí se to jako chuťovka
květen 19, 2007 00:38
píšese tl : AlenaT
koettbullar - čili vařené koule - jsou to takový kuličky z mletýho -teda, nic moc mi meřekly, ale švédové se tím cpou furt - je to jejich národní jídlo. Mně uchvátily tty kyselý rybičky,Jo a v Geteborgu mají velkou rybí tržnici, které říkají Fiskakirkan (čti fiskaširkan), tedy ribí kostel - protože vypadá opravdu jako kostel a tam prodávají normálně do pytlíku vařené (nebo jak připravené) krevety. No něco Ň! A těch ryb!!!!! Jednou tam koupila kámoška, u který jsem bydlela nějakou rybu a ta měla úplně žlutý maso. Jen ji trochu povařila - s koprem, jak jinak - no světová lahůdka. Fakt nevím, jak se ta ryba jmenovala.
květen 19, 2007 05:46
rybí, kočičky, rybí : AlenaT
pro samý žrádlo zapomínám látku druhé dtřídy základní školy. No fuj!
květen 19, 2007 05:47
kopr - me voni, memu muzi smrdi : Bara
Mam kamaradku, ona je Rumunka a ta take do vseho dava kopr, dokonce i do smazenych vajicek. Ja ho mam rada v salatech a samozrejme v koprovce a taky v nakladanych okurcickach, ale jinak ho moc nepouzivam. Kopr je pry straaaaasne moc zdravy - navsechno !!
květen 19, 2007 15:04
já tu : AlenaT
vůni kopru miluju. Už jsem sehnala čerství kopr a udělala jsem synkovi takovou tu praviou družinskou s bramborama a vajíčkem. Neměla chybu - vonělo to po celým baráku
květen 19, 2007 18:25

Powered by Azrul's Jom Comment
busy