AGRESIVNÍ SPOLUBYDLÍCÍ A TRVALÝ POBYT
Úterý, 09 říjen 2007

 Milá Kudlanko, jsem v zoufalé situaci. Bydlím v nájemním bytě, nájemní smlouva je na mé jméno. Před rokem jsem do bytu přihlásila k trvalému pobytu přítele, který se ke mě nastěhoval. Nyní se s ním rozcházím a chci, aby se odstěhoval (protože nepřispívá na nájem ani další věci, ničí zařízení bytu, vodí do bytu prapodivné existence, omezuje mě a jinak terorizuje), ale nevím jak to provést.

 

 

 

     On se dobrovolně odmítá vystěhovat, tvrdí, že když tam má trvalé bydliště, nemohu ho vyhodit. Když jsem vyměnila zámek, dveře jednoduše vyrazil a přivolaná policie mi řekla, že mu v přístupu do bytu nemohu bránit a tudíž s tím nemůžou nic dělat.

 

     Dělá mi doma opravdové peklo, často se utíkám schovat ke kamarádce, když už to nemohu vydržet. To neexistuje jiné řešení ,než že to vše buď budu dál snášet a vše táhnout ze své mateřské, anebo mu nechám byt, do kterého nekoupil jedinou věc a na který nepřispěl ani korunou a já nakonec skončím na ulici i s dítětem?

 

     Poraďte prosím, za vše předem děkuji, Táňa

 


 

 

 

ODPOVĚĎ:    

    

     Bylo by vhodné záležitost vyřešit co nejdříve, neboť v případě, že by na něj byla uvalena exekuce, by exekutor mohl do exekučního soupisu pojmout i věci ve vašem vlastnictví s tím, že potom byste se musela soudně - žalobou na vyloučení těchto věcí - domáhat a prokazovat, že jste jejich vlastnicí. Proto vám doporučuji navštívit příslušnou ohlašovnu pobytu, tam prokázat, že jste vlastnicí bytu a údaj o trvalém pobytu přítele zrušit v evidenci obyvatel. K tomu nepotřebujete souhlas přítele, příslušné podrobnosti administrativního postupu Vám sdělí ohlašovna pobytu. 

 

Takže:

 

     Žádost o zrušení trvalého pobytu může podat oprávněný nájemce bytu, nutno doložit nájemní smlouvou, nebo majitel bytu či domu, v tomto případě je nutno doložit výpis z katastru nemovitostí. Osobě, jejíž údaje o trvalém pobytu mají být zrušeny oprávněným nájemcem či majitelem, musí zaniknout užívací právo k bytu (např. pravomocným soudním rozhodnutím) a neužívá-li tato osoba byt delší dobu, ani se jinak nepodílí na chodu společné domácnosti. 

 

     Žádost o zrušení údaje o trvalém pobytu se podává na odboru občansko správním Úřadu městské části. Oprávněný nájemce bytu či majitel bytu či domu musí doložit nájemní smlouvu bytu či části nemovitosti nebo výpis z katastru nemovitostí v případě bytu v osobním vlastnictví a  prokázat se platným občanským průkazem.

 

     V žádosti je třeba uvést jméno, datum narození, popř. rodné číslo osoby, jejíž trvalý pobyt má být zrušen, přesná adresa, kde má být pobyt zrušen a identifikace osoby, která žádost podává. Dále podrobné zdůvodnění, proč má být trvalý pobyt zrušen, ev. doložit pravomocné soudní rozhodnutí o užívání bytu. Správní a jiné poplatky nejsou žádné, lhůta pro vyřízení prvoinstančním orgánem 30 až 60 dní ode dne zahájení správního řízení.

 

 

právník   

 

Komentáře
pokud ho odhlásí majitel bytu,tak má chlapec smůlu : alena tečkovaná
podle zákona platí přihlášení u majitele. V občance může mít v podstatě , co chce. Třeba Hradčany.Pokud ti majitel bytu vystaví papír, že ho vyňal ze své evidence, pak tam prostě nesmí vstoupit. Počítej ale s tím, že policajti jsou chlapi a pokud tě nenajdou mrtvou a jeho se zakrvavenou kudlou nad tebou - budou na jeho straně. Klíďopíďo vyměň zámek a pokud se tam bude dobývat, hlas přepadení a vloupání. A měj připraveno potvrzení o tom, že už tam hlášen není. Nech si pro sichr udělat několik ověřených kopií.
říjen 09, 2007 13:03
Vezmeme toto: : Sinix
§ 12 (ze zákona o evidenci obyvatel - převzato z jiného místa tohoto fora)

(1) Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místu trvalého pobytu, byl-li zápis proveden na základě pozměněných, neplatných nebo padělaných dokladů, nepravdivě nebo nesprávně uvedených skutečností, anebo na návrh oprávněné osoby, zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo jeho vymezené části (např. bytu nebo obytné místnosti), jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana, a neužívá-li občan tento objekt.

Nehledě na to, že pokud ničí vybavení bytu a "dělá ti peklo", lze to považovat za domácí násilí, tzn. stačí zavolat policajty a žádat o jeho vykázání z bytu a zákaz kontaktu. Čas, který tímto získáš, můžeš využít na zrušení jeho trvalého pobytu.

Za další, můžeš na něj podat trestní oznámení pro poškozování cizí věci a žádat náhradu škody.
říjen 09, 2007 13:35
:-((( : d@niela
je mi někdy až nevyslovitelně těžko, když tak čtu všechny ty smutné dopisy, co do kudlanky dostávám. Určitě začalo všechno hezky - láska, sliby, něžnosti. A takhle to končí...
Většinou to jsou bohužel ženský, které "nechtějí věřit svým očím, ale snaží se věřit srdci.."
Je těžké uvěřit tomu, že ten koho mám ráda, je neřád... Chápu je, ale někdy to, bohužel, i na mě dosedne.
Ano, o trvalém bydlišti - a veškerých paragrafech okolo, se tu už psalo, díky, Sinixi.
říjen 09, 2007 13:41
asi to schytám : kolemjdoucí
ze všech stran, ale nezbývá mi než konstatovat - za blbost se platí...
říjen 09, 2007 14:35
predpokladam : Jasmina
jak pise Tana ze vse tahne ze sve materske,tak v tom byte je male dite! To snasi rozbijeni nabytku a navstevy pochybnych existenci? Okamzite nahlasit spise domaci nasili vuci Tobe i diteti.Tudy povede cesta jak se ho zbavit. Asi je to agresivni jedinec a asi ty podivne navstevy tam u vas nepopiji caj z cinskeho porcelanu,ze? Coz ma negativni vliv na male dite. Takze jednej rychle ve vlastnim zajmu. Ted ale nevim-snad ostatni se v tom vyznaji lepe,zda kontaktovat socialku.Normalne ma socialka pomahat ale nekdy by je slusny clovek nakopal do ****,protoze socialka udela vic chyb nez dobrych skutku. kazdopadne pravnika to chce.U nas v Belgii je normalne zakon,ze kdyz matka nehlasi domaci nasili,je spoluvinici vuci detem.
říjen 09, 2007 16:37
... : opas
"On se na mě dobýval, protože nechce chápat, že tu nemá co dělat. Po vyražení dveří ke mě vyrazil se slovy 'ty mrcho, teď uvidíš'. Naštěstí tady přítomný kamarád včas jeho útok zastavil. To že přitom došlo k těžkému zranění je mi líto, ale dobýval se on na mě a ne já na něj."
No, pak si ho odveze buď sanitka nebo havrani a máš pokoj.
říjen 09, 2007 17:11
... : GUEST
§ 215a

Týrání osoby žijící ve společně obývaném bytě nebo domě

(1) Kdo týrá osobu blízkou nebo jinou osobu žijící s ním ve společně obývaném bytě nebo domě, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta.

(2) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 zvlášť surovým způsobem nebo na více osobách, nebo

b) pokračuje-li v páchání takového činu po delší dobu.


TAKŽE:
PODAT PÍSEMNĚ TRESTNÍ OZNÁMENÍ A POPSAT TÝRÁNÍ ( I PSYCHICKÉ JE TÝRÁNÍ)
POŽÁDAT POLICII ČR ABY HO VYKÁZALA Z BYTU DLE § 21 ZÁKONA O POLICII
NÁSLEDNĚ PODAT NÁVRH NA VYDÁNÍ PŘEDBĚŽNÉHO OPTATŘENÍ K SOUDU DLE § 76 b OBČANSKÉHO SOUDNÍHO ŘÁDU ( TEN LZE PO TUŠÍM 3 MĚSÍCÍCH OPAKOVANĚ PRODLUŽOVAT AŽ NA ROK )
V MEZIDOBÍ SI OBSTARAT POTVRZENÍ SOUSEDŮ ŽE TAM NEBYDLÍ A POKUSIT SE MU ZRUŠIT TRVALÝ POBYT.

říjen 09, 2007 17:18
... : bb
copak není určující nájemní smlouva? on ji nemá, pro nájemce bytu by neměl být problém odhlásit z bytu kohokoli, kdo není jeho manžel, dítě
je to totéž, jako bych si do bytu přihlásila kamarádku a ona pak odmítala byt opustit

KOLEMJDOUCÍ - za blbost se platí, jenže nenosíme pod kůží čip se záznamy jací jsme, ani čtečku na ty druhé. Snadno se radí, ale hůř realizuje "prověřit si ho". Někdo se projeví v plné kráse později a těžko stanovit muži, do kterého je zamilovaná, čekací lhůtu 3 roky, pokud po tu dobu nic nevyvede, bude se chovat slušně a pravidelně jí kupovat kytičky a platit obědy, pak že spolu můžou zkusit bydlet smilies/smiley.gif
To asi nejde, ale co jde, je ověřit si předem svoje možnosti pro případ, že vztah nedopadne.

Táňo - budu se opakovat, ale nic lepšího než právní porada mě nenapadá. Na netu se dozvíš spíš názory a domněnky, ty ale potřebuješ něco, čeho se chytíš a od čeho se odpíchneš k dalšímu postupu.
Já si myslím, že ty, coby nájemce bytu, máš v ruce trumf - nájemní smlouvu, a přihlášení k nájmu nic neznamená, to jen majitel bytu vyjádřil souhlas s tím, aby tam tvůj přítel bydlel. A současně, protože jsi nájemce, máš právo zrušit trvalý pobyt v tom bytě komukoli, kdo není tvůj manžel nebo vlastní dítě. Jsi k tomu oprávněná osoba - myslím si.
Zajdi za právníkem.
říjen 09, 2007 18:06
Jste super, ano, v podstatě je to tak, jak jste napsali :-) : d@niela
smilies/kiss.gif
říjen 09, 2007 18:13
K jednostrannému zrušení zápisu trvalého bydliště v evidenci obyvatel je nutno prokázat dvě skutečnosti: : Milan
1. Zánik užívacího práva.
2. Neužívání bytu (nikoli však neužívání vis maior - vykázání pro domácí násilí je vis maior a ke zrušení užívacího práva nestačí).

A domácí násilí těžko může spočívat v tom, že si zve domů kamarády. Těžko může spočívat v tom, že si sedá na gauč ve špinavých kalhotách a podobně. Domácím násilím není ani nepříspívání na nájem. To prostě není násilí. Dokonce ani vyražení zamčených dveří není domácím násilím.


říjen 09, 2007 23:26
... : bb
není, ale myslím, že to ani není třeba řešit přes nějaké domácí násilí, podstatné se mi jeví to, že on tam není domácí, neboť nájemce bytu je ona, ne oni společně, jen ona má k tomu bytu nájemní smlouvu - a ona se může rozhodnout, kdy člověku, kterému dovolila (spolu s majitelem bytu) v tom bytě bydlet, tohle ukončí
akorát že v tomto případě to nepůjde snadno domluvou, jak se zdá, proto radím spojit se s právníkem, aby neztrácela čas a všechny další kroky měly smysl
další věc je, že byť se nejedná o domácí násilí, jedná se o jiné přestupky a přečiny, když dělá v bytě něco, s čím ona nesouhlasí, poškozuje zařízení, nepodílí se na nákladech atd...to vše zformuluje právník a přidá k hlavnímu tématu slušně vyhrožovacího dopisu s uvedením kroků, které budou následovat, nevyklidí-li dotyčný ve stanoveném termínu pozice (jaké žaloby na něj budou podány atd.)


říjen 09, 2007 23:41
"omezuje mě a jinak terorizuje" : Jasmina
Toto uz domaci nasili je ikdyz Tana nepopsala jak ji terorizuje,omezovani se do nasili pocita. Je to smutne narazit na takovou Tykadlovku holboellovou.... Kazdopadne preju Tane at se co nejdrive od nej osvobodi a napriste si da bacha komu duverovat.
říjen 10, 2007 09:04
TAk držím palce ! : wendy
Ono to vypadá jednoduše - vykázat chlapa podle zákona o policii z bytu jako násilníka, aspoň a čas mít klid, a v každém případě začít okamžitě činit kroky nutné ke zrušení trvalého pobytu. Nechci sýčkovat, ale při časté připodělanosti naší policie a špatné vymahatelnosti práva - no, snad bude mít kliku. Tak 30 až 60 dní, ve správním řízení. Tak to by už na vánoce mohlo být vymalováno...
říjen 10, 2007 09:37
no tihle chlápkové, co si troufnou na ženský : alena tečkovaná
nebývají příluiš stateční - neměl bys někdo mezi příbuznými, nebo přáteli vysvaleného chlápka o výšce metr devadesát? Pak by jen stačilo, kdyby jen otevřel dveře - až se tvůj "nepřítel" bude dobývat domů. Obvykle to stačí.
říjen 10, 2007 10:17
... : Tony
I když je toto téma už 3 roky staré, téma je stále aktuální. Kamarádka se dostala do podobného problému, manžel začal pít, řvát na děti, rozprodávat věci atd. Jsou už rozvedení, byt je psaný na ní, ale ex-manžel má stále TP a tak stále vesele pokračuje ve svém řádění. Všude se píše, že na zrušení TP musí být sousedy doloženo, že již byt neužívá, ale možná by stačilo, aby sousede doložili jeho nevhodné chování jen nevím jak to formulovat. Poradí někdo?
květen 03, 2010 18:51
>> Tony : lopata
Je to tezke. Pokud se ho docasne zbavi vykazanim, nepovede se ji zrusit ten trvaly pobyt (vis maior). Sousedi do sporu nejspis nepujdou, teda pokud je uz radne nenakrknul. Asi nejjednodusi by bylo mu volat policii, kdyz radi, ale to se rychle omrzi a neresi to situaci az odjedou. Na druhou stranu si nejsem jist jestli je TP pravnim titulem k uzivani bytu v soukromem vlastnictvi proti vuli majitele. To chce pravnika, protoze je mozny, ze po rozvodu je nejaky obdobi, kdy nejde toho druhyho vyhodit.
květen 14, 2010 01:38
Co stim : Vit Lugovsky
Nasel jsem byt do podnajmu vse jsem zaplatil a vybaveni bytu take.. Mam i uctenky a td ale smlovu jsem napsal na svou slecnu ktera mne zacala podvadet. Ja jsem jen vpsanej do smlouvy. Muze mne vyhodit? Jak se mam branit? Diky
duben 12, 2016 07:39

Powered by Azrul's Jom Comment
busy