[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
téma
manuál
poradna
tady a tam
úkol pro vás
MUDr. Kudlička
fauna a flora
nejen duše
zážitky
krásno
:-)))
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
DOMŮ
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
Nová kniha: Jsem fakt impotent?!
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2004
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
V PADESÁTI DO AMERIKY XIX.
Rubrika: [tady a tam]

Už minula hodina, kdy jsem měla čekat na parkovišti. Zatím jsem pořád jela po nějaké dávno zapomenuté cestě. Životem několikrát poučena, že pro mne není horší varianty, než se otočit a vrátit se a nedej bože! hledat cestu zpět, jsem moudře zůstala stát. Aspoň bývalí hledající to do mne vtloukli. Zaparkovala jsem před nějakým omšelým krámem. Divné to všude bylo. Že by to byl nějaký skanzen?

    


     Nebo jsem se dostala do nějakého bohem i lidmi i civilizací zapomenutého kraje? Stála tam telefonní budka. Dobrý! Vždyť mám číslo na NĚHO do práce, má tam záznamník, tož při jeho inteligenci ho napadne, že když nejsem TAM, budu asi DOMA, pojede do práce, a zavolá mi. ” Při té příležitosti si vyposlechne můj jednoduchý, jasný a milý vzkazík. „Miláčku, asi jsem zabloudila, .. smích …, stojím před nějakým LIQUERE, a přede mnou je cedule, která hlásá něco o Walley, vpravo je velký červený dům, a vlevo parkoviště. Budu čekat. Pá! Miluju tě…“. Jenže –  budka po mě tvrdošíjně chtěla čtvrťák. Prosila jsem ji, že jsem v tíživé situaci, že mám žízeň, chce se mi čurat, ale ona mrcha nezlomná nic.


     Trochu naštvaná na nelidskost amerických telefonních budek jsem vylezla ven a přemýšlela, co dál. Ve dveřích stál opřený veletlustý člověk, párátkem či čistil zuby, kalhoty značně omšelé mu začínaly někde těsně nad koleny a končily srolované těsně nad vysokými černými botami. Košile károvaná, rozepnutá až k pupku, a že byl! Ten pupek…Holá hlava, strniště na bradě, a přimhouřené šilhavé oči. Kolkolem nikdo jiný. Vypadalo to jako v nějakém hororovém filmu z divokého západu. Všichni se schovali, neb tušili přestřelku! Napadlo mne.  S co nejlíbeznějším pohledem jsem k němu přistoupila – a najednou jsem uměla anglicky! Asi to bylo tím, že ON byl daleko, a já odkázána na někoho, před kým jsem se za svůj divný akcent, špatné skloňování a řazení slov vůbec nestyděla.


Poprosila jsem ho, zda si  mohu zatelefonovat. Že je to velmi, velmi důležité!


”    Vyplivnul párátko, ustoupil o krok dozadu a pokynul, ať jdu za ním. Měla jsem dvě možnosti. Jít anebo nejít. Sám dům nebudil moc důvěry a majitel už vůbec žádnou. Že jsem si sebou nevzala jednu z pistolek, co máme doma! Blesklo mi hlavou. Nasadila jsem výraz :“jen si zkus, tak uvidíš!“, a šla jsem za ním. V rohu stál archaický telefon — uprostřed nepředstavitelného bince. Najít ho by byl úkol asi na pět minut profesionálního hledání – ale muž věděl. Párkrát prohrábl smetiště, uchopil šňůru a tahem se vynořil i přístroj. Úlevou jsem si vydechla. Rychle jsem vyťukala číslo, vystřelila své hlášení a s pocitem vítězství sluchátko položila. Muž stál stále opřený o nějakou bednu, a pro změnu se šťoural v uchu. Nepředstavitelně se mi chtělo na záchod! Vyšla jsem ven, abych zkonstatovala, že zde místo k tomuto konání při nejlepší vůli nenaleznu. Otočila jsem se tedy zpět a zeptala se, kde jsou tady záchody? Ano, pokrok byl evidentní: nebyl to letušák, ale přesto porozuměl. Vedl mne dozadu. Po pár krocích jsem litovala, že jsem nezůstala na hlavní cestě a nevykonala potřebu třeba uprostřed náměstí. Třeba by mne zavřeli pro buzení pohoršení, a šerifovi bych snad vysvětlila, co jsem, a on by mi vysvětlil, kde jsem. ”


Jenže jsem slíbila, že počkám TAM, jak jsem tak bravurně popsala do záznamníku místo mého konce jízdy. Nořili jsme se tedy do toho podivného domu víc a víc. Už bych nenašla cestu zpět. Už ne! Doleva, doprava, rovně, sehnout, narovnat a zase doleva – až jsme byli na nějakém divném dvoře. Mávnul rukou někam do prostoru a zmizel. Tak. Jestli jsem před chvíli měla pocit, že nevím, kde jsem, teď už jsem zcela propadla panice, že tady asi umřu a na místě, kde nejenže nevím, kde jsem, ale v dosti potupném prostředí. A — měla jsem pocit, že záchod je všude kolem mne…


      V ten moment už jsem nechtěla nic, jen vidět zase přední část domu, a to zvenčí! Vystřelila jsem směrem, kde zmizel muž. Asi tam byla jen jedna chodba, jedna cesta ven, protože jsem opravdu za asi deset minut uviděla „přijímací místnost s telefonem“. Zhluboka jsem vydechla a opět pocítila nutkání jít na záchod. Čert aby to spral! No nic, ON musí dorazit každou chvilkou! Vždyť jsem mu to tak jasně řekla, kde jsem! Posadila jsem se zpátky do svého milovaného autíčka. Vedro bylo neuvěřitelné. Pot ze mne stékal jako hustý liják po předním skle auta, vlasy plihly, do očí se vkrádal děs, že se nejdřív počurám, pak se studem propadnu, uvařím a až budu umírat, najde mne ON. Pozdě…


Daisy Bergerová, Ostrava



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat nevhodné a vulgární příspěvky

Komentáře

tak mne pripada (Mrska - Mail - WWW) 03.01.2005, 18:18:28
ze ta zena se kterou se rozvedl mu uz tedka pripada jako svetice. Se svatozari a vsim co ke svatym patri. Chudak.

chci rict: chudak On. (Mrska - Mail - WWW) 03.01.2005, 18:19:19


ja teda nechapu (Alenka - Mail - WWW) 03.01.2005, 18:30:03
z ceho jsi mela strach? No byl tlustej a nelibil se ti, ale to neznamena ze to nemohl bejt normalni clovek. Nakonec nechal te zatelofonovat, ukazal kde ma zachod.....zadnnej problem jsi s nim nemela.......

Daisy, (Tamara - Mail - WWW) 03.01.2005, 21:07:49
Jakym jazykem jste hovorila doma s americkym manzelem?

jakej americkej manzel (Mrska - Mail - WWW) 04.01.2005, 02:35:41
vzdyt to byl Cech. Samo ze mluvila cesky vzdyt anglicky neumela.

ale kuš! (??? - Mail - WWW) 04.01.2005, 10:34:19
proč chudák? Co chtěl, to má!
ale neviděl bych to tak tragicky, zatím se mně to zdá úsměvné, žádná křeč!
Co v tom mrško pořád hledáš? Ty asi Daisy nemáš ráda,co? Nejsi náhodou bejvalka toho chlapíka, o kterém tu je řeč?

bejvalka, to je myslenka!!! (Agata - Mail - WWW) 04.01.2005, 14:05:47
A ja si porad lamu hlavu, proc je ta mala Mrcha takova jedovata!

kdybych byla (Mrska - Mail - WWW) 04.01.2005, 15:40:50
bejvalka, bylo by tohle poctenicko meho zivota. Ooooh jak ja bych mu to prala. Co chtel, to ma!!

(Agnes - Mail - WWW) 04.01.2005, 16:11:17
Daisy jen pis pis, cekam na kazde pokracovani...

je temer 100% pravdou (Sikulka - Mail - WWW) 04.01.2005, 19:32:49
ze za kazdym uspesnym muzem je inteligentni partnerka na urovni. Pokud se ON musi bat co se zase doma stalo nebo ze ji bude muset hledat 200 km od mista kde mela byt, pak nema cas na nic jineho. Ten si dal!!! Skoro je mi ho lito, protoze to urcite myslel dobre.

smysl pro humor (Kamila - Mail - WWW) 05.01.2005, 11:54:55
mám pocit, že stejně jako muž, "o kterém se mluví", i vy postrádáte smysl pro humor, a navíc, smysl pro literární nadsázku.
Já bych to brala s humorem, takové věci se stávají mně, i jiným lidem běžně. Reakce partnera je důležitá. To, co já pokládám za humor, on mpůže pojmout jako tragédii, a potom to tragédie je.

americke telefonni budky (Mrska - Mail - WWW) 05.01.2005, 20:44:31
funguji i bez ctvrtaku, staci vytocit 0 a ozve se vam operator. Tomu pak oznamite cislo kam chcete volat a plati ten komu volate. Jenze ten operator bude urcite desne blbej, protoze neumi cesky!!!!

(Yta - Mail - WWW) 05.01.2005, 22:27:20
Vis, Kamilo, ono totiz neni moc jasne, jak to vypraveni chapat. Jde jen o humorne vypraveni nahodne zasazene do Ameriky a my se mame jen smat? Proc pak sama Daisy se tady dovolavala naseho pochopeni? A pokud se mame jen smat, tak cemu? Tebe cizi nestesti a neuspechy tesi? Me tedy ne a jak jsem psala, tak trpim za Daisy, protoze bych ji prala, aby ta jeji story dopadla jinak, nez jak dopadla.
Chtela bych Te, Kamilo, videt na miste Daisyina mileho, jestli by jsi byla porad tak rozrehtana, kdyby jsi se na Daisy nemohla v nicem spolehnout. Deti uz mel a asi uz po dalsim netouzil, kdyz si namlouval zralou zenu. No a misto rovnocenneho partnera mel dalsi dite. Takze ho lze chapat, ze nekdy asi prilis nejasal. Co jeste vic mel pro Daisy udelat? Nakreslil ji jednoduchou mapu, opakovane ji vysvetloval trasu a jeste se nekolikrat ujistoval, jestli ji je to jasne. Ja nahohodou ocenuji jeho snahu pomoci a jeho trpelivost. Ne vsichni partneri te totiz vedou za rucicku a pomahaji ti se v novem prostredi zorientovat.
Mozna to Daisyino vypraveni je zavadejici proto, ze se soustreduje jen na sve neuspechy a sve nedostatecnosti. Kdyby jsi se, Daisy, zminovala i o prijemnych zazitcich a pozitivnich cinech, pak by to pro nas ctenare bylo jednodussi tu celou situaci pochopit tak, jak jsi asi puvodne zamyslela.

dekuji Ti Yto (Mrska - Mail - WWW) 06.01.2005, 01:56:04
jak jsi to pekne vyjadrila. Dokazu pochopit cim asi Daisy prosla. Vsechny jsme zabloudily, nebo neco znicily nebo nastal pruser...atd. ALE tady to vypada, ze je holka totalne neschopna samostatneho jednani. Z toho clanku jeste porad nevidim chybu na partnerovi. Mam pocit ze to myslel moc dobre, chtel ji uvest do noveho zivota tady a desne se napalil. Daisy prosim, napis o necem co umis udelat dobre a jses na to pysna. PLEASE!!! Nejak mi tady chybi jedina zminka o tom co UMIS. A ne, nesmeju se tomu co Daisy neumi, je to hrozne a nechtela bych byt zodpovedna za takovou osobu.


muj manzel by (Mrska - Mail - WWW) 06.01.2005, 02:21:42
touhle zkouskou nervu URCITE neprosel. Kdybych to zapichla 200 km od domova ve spatnem neighborhoodu a tam cekala az on vydeseny vyrazi z prace a nekde mne tam celou rozesmatou najde??? Hmmm...tak nevim. Vlastne vim. Urcite by se nerozhrehtal nadsenim nad moji genialitou! Uff, je to tezke tohle nekomentovat protoze to boli!!!!!

Mrško (NČ - Mail - WWW) 06.01.2005, 08:00:01
Tak, jak to píšeš, to tedy tvůj manžel musí bejt pěknej suchar. Brrrrrr!!!!
Ale asi tohle zrovna vystihuje:
"Vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá".

NC (Alenka - Mail - WWW) 06.01.2005, 08:42:12
to ze vrana k vrane seda, vztahuje se to i na tebe a Daizy?

Tak mě napadá, (Vodoměrka - Mail - WWW) 06.01.2005, 08:48:48
a proč to vlastně komentovat? Člověk si to přece má přečíst, zasmát se a ulevit si, že ho žádná taková hrůza nepotkala.
V kině byste taky tak komentovaly třeba Deník Brigit Jonesové?

z hlediska muže (Roman - Mail - WWW) 06.01.2005, 11:49:25
Já zas nevidím nic negataivního na Daisy. Jenom se snaží s humorem popsat svoje zážitky. Zdálo by se mně naopak blbé, kdyby se vychvalovala, jak je dobrá, lepší, nejlepší! Myslím si, že právě chce popsat situaci, do které se dostala, a sama asi neví, jak. Vždyť psala na počátku, že v Česku byla sebevědomá, soběstačná, myslím, že dokonce velice, a tam se najednou změnila. Čím to asi bylo, to se možná dozvíme. Ale tech chlap se mně zas tak perfektní nezdá. Asi bral všechno moc vážně - a asi se k sobě nehodili, jak tu někdo napsal. Nebyly to vrány. Ale asi holubice a orel.
Můj názor.

Alenko (NČ - Mail - WWW) 06.01.2005, 13:28:38
Nevím, jestli se to "vrána..." vztahuje také na mě a Dejzy. Neznám ji, bohužel. Ale docela určitě je mi svým chováním bližší, než "emancipovaně chlapské" ženy v montérkách a keckách, udivující své manžely svou absolutní soběstačností, vždy si neomylně dokážící poradit. A právě taková je Mrška. Jestliže to její manžel snáší bez úhony, či snad dokonce oceňuje (což nechápu), tak je jasné, že tady usedly dvě správné vrány k sobě. A je to bezva, že se našli.
Já bych s takovouhle přemoudřelou Mrškou nevydržel ani jeden víkend, a věřím, že ani ona se mnou. Já mám raději ženy křehčí nátury i fyziognomie, které jsou v první, druhé, třetí, řadě především ženami.


NC (Alenka - Mail - WWW) 06.01.2005, 15:51:31
takze abys byl happy tak ti vyhovuje zena naprosto nesobestacna? Ja si nemysllim ze Mrska je nejak emancipovana....je to normalni holka...ale vis co? tady nekdo psal aby Daisy napsala v cem je dobra...zatim tady popisuje jenom negativni veci....vis asi my holky co jsme si prosly zacatkama v Americe se nutne drzime za hlavu, protoze Daisy to mela jednodussi nez my...ver tomu....

dekuji Ti Alenko (Mrska - Mail - WWW) 06.01.2005, 16:45:56
to jsem byla ja kdo chtel popsat positivni veci a hlavne neco co udelala DOBRE a na co je pysna. (kdyby napr. napsala, ze mela spoustu casu, tak hupsla do zahradnictvi, tam objevila nejakou krasu a udelala tam u domku skalku na kterou je pysna...nebo tak nejak.) Neco v cem vynikla, protoze zatim je to katastrofa. No a NC at si da s takovou zenskou, az bude bez prestani kupovat nove zarizeni protoze mu Daisy vsechno znicila, ve svem prac.case bude jezdit po svete a hledat ji...to bych si radeji poridila pejska nez takovou zenskou.

Mrsko a NC (Alenka - Mail - WWW) 06.01.2005, 18:00:38
ja rozhodne nejsem "chlapska" zenska v monterkach:) ale normalni zenska v dzinach, ktera casto bloudi, casto ma strach a casto potrebuje nekoho vedle sebe kdo by ji podal ruku kdyz nevi jak dal..... A rozhodne nezvladnu vsechno, ani napad. Nakonec ja sama se ve svem vypraveni o Tunisu dostanu do te vytouzene Kanady....no a zacatky...radsi nemluvit:) Nechapu jak dosel NC ke svemu nazoru. jestli si mysli ze dobre manzelstvi muze byt jenom s zenskou uplne neschopnou, tak mu preji aby stesti sveho dosel:) A pridavam se k tve prosbe Mrsko aby Daisy napsala neco pozitivniho z te doby....vzdyt prece positiva tam byt musely, ne?

Mrsko a NC (Alenka - Mail - WWW) 06.01.2005, 18:01:47
ja rozhodne nejsem "chlapska" zenska v monterkach:) ale normalni zenska v dzinach, ktera casto bloudi, casto ma strach a casto potrebuje nekoho vedle sebe kdo by ji podal ruku kdyz nevi jak dal..... A rozhodne nezvladnu vsechno, ani napad. Nakonec ja sama se ve svem vypraveni o Tunisu dostanu do te vytouzene Kanady....no a zacatky...radsi nemluvit:) Nechapu jak dosel NC ke svemu nazoru. jestli si mysli ze dobre manzelstvi muze byt jenom s zenskou uplne neschopnou, tak mu preji aby stesti sveho dosel:) A pridavam se k tve prosbe Mrsko aby Daisy napsala neco pozitivniho z te doby....vzdyt prece positiva tam byt musely, ne?

neschopna? (Roman - Mail - WWW) 06.01.2005, 18:48:45
ze by daisy byla neschopna, to jsem nejak nezaregistroval. Jak ma psat o tom, jak se milovali? lip se cte, kdyz se neco deje! myslim, ze ta pozitiva byla urcite, ale bylo by zbytecne rozepisovat to. Tim, ze popisuje katastrofy zrejme k necemu smeruje, mam pocit. Asi ke konecnemu rozuzleni. Kdyby byla tak uplne pitoma, asi by ten jeji si ji ani nevsimnul a nechtel s ni zit.

Ano, Alenko (Mrska - Mail - WWW) 06.01.2005, 18:53:16
to vis ze se drzime za hlavu, protoze to Daisy mela mnohem jednodussi. Ale to neni duvod proc mne to tak vytaci. Vzdyt ja ji to preju, mela holka kliku, to je moc fajn. Mne vadi ta neschopnost, ta prazdnota...tak jsem tady a Ty mne mas na krku. Nic neumim, nijak jsem se na tu cestu do cizi zeme nepripravila, neumim ani anglicky ani ridit, praci hledat nebudu. Tady jsem a starej se!!!.(Uz mne taky napadlo jestli tenhle "serial" neni vymysleny. Zrala zenska ktera se cely zivot starala o sebe a o syna bez pomoci prece nemuze byt takova) Anebo to cele pise NC podle sve vize "perfektni zeny":)))))

Romanku (Alenka - Mail - WWW) 06.01.2005, 18:55:10
positiva nejsou jenom milovani:) nerekla jsem uplne pitoma rekla jsem jenom neschopna preziti:) Howgh!!!!!

Mrsko (Alenka - Mail - WWW) 06.01.2005, 20:25:42
to je presne to co vytaci i mne:) jenom mam obavy ze ta klika ji moc dlouho nevydrzi a to mi by ji bylo lito....i kdyz doted si nejsem jista jestli tam chce byt nebo nechce. To prostredi tam muselo byt uzasne:) Ja bych si jeste poridila par psu, skamaradila se s myvalama a byla bych v pohode. Mycku na nadobi bych vyhodila, naco dishwasher pro dva lidi! Pradlo susene venku lip voni a k tomu asi novemu vysavaci bych si nechala precist navod......co vubec Daisy delala cele dny? To by byl asi nejvetsi problem...ukousla bych se nudou.....Je hezky a snad zajimavy vykladat o malerech, mozna i vtipne ale urcite byly doby kdy zadne malery nebyly....a presto mohl byt zivot zajimavy....no pockame jak to bude dal:)

tak jo, Daisy (Mrska - Mail - WWW) 06.01.2005, 22:20:51
samo ze musis zacit novou kapitolu tim jak byl vzteky bez sebe kdyz Te hledal a potom taky buhvikde nasel. Ale mohla bys do te nove kapitoly vlozit aspon jeden malilinkaty odstavecek o tom cos tam udelala positivniho? (Ta skalka je kupodivu docela dobry priklad.) Vim, ze o sobe pises ze umis dobre varit, moc fajn, ale to nezanecha dlouhodoby ucinek. Myslim tim neco, co TAM po Tobe zbylo a kdyz ON kolem toho dneska kraci, tak si na Tebe MUSI vzpomenout - a neeee, vlnity koberec provaleny vodou z dishwasheru neni to prave:))))

(dana - Mail - WWW) 07.01.2005, 00:52:37
Mrska, kazdy ma svoj styl, kazdy pise o tom, o com ma potrebu pisat. Mne sa to jej pisanie velmi paci. Co keby si nam napisala Ty, ako si to zvladala v prvych rokoch v Amerike. MOzno by to ani nebolo take zaujimave...

To:Dana (Mrska - Mail - WWW) 07.01.2005, 01:08:03
ja jsem ale ve svych poznamkach pro Daisy MNOHOKRAT uvedla sve zazitky z USA. A nee, nebyly vesele ani jsem v nich nebyla Super Woman. Jsem normalni zenska, ktera taky dokaze zabloudit:))) ale ja si NEMUZU dovolit zaparkovat nekde hooodne daleko (asi tak napul cesty Praha-Brno daleko) a cekat ze se svet zblazni a vseho nechaji a vydaji se po me stope. Hanbou bych se propadla, kdyby lidi ktere mam rada museli cely zpanikareny litat stovky mil aby mne nasli a potom ....hmmm pak bych jim to udelala zase. To bysme se nasmali:))))) JEEEEE!!!!!

Dano (Alenka - Mail - WWW) 07.01.2005, 03:22:47
ja o svych zacatcich budu psat, v pokracovani Romantikou na Yukon.
Nevim jak zajimave budou, to budes muset ohodnotit sama. Vesele to rozhodne moc nebude ale to jsem si nakonec zavinila taky naprosto sama....a taky prilis velkou laskou....

(N - Mail - WWW) 07.01.2005, 04:26:02
Zabloudit muze kazdej, byt ma sebou primitivni planek a vse je zrejme, ta holka byla v cizi zemi, no a z jejiho psani je zrejme, asi vysnena laska nebyla ten pravej partak, kterej by se tomu dokazal zasmat, i kdyz by mel.
Nasel si novou holku aby mel klid?Zivot neni nikdy klid.Muzou prijit opravdove tragedie, tomuto by se dva cerstve zamilovani meli smat.Tezko by onen mily, s plankem , pojedes tou a tou tramvaji, odneses pradlo do pradelny byl v pohode a hned by pochopil, co znamena u nas pradelna...Ja souhlasim s NC a ostatnimi zastanci Daisy, pac i kdyby byla tak nemozna, jak ji vycitate mrsko a alenko, tak ma smysl pro humor a je to jen psani:-))Chapete?

Mrško (NČ - Mail - WWW) 07.01.2005, 06:53:00
Fakt nevím, jaké ty máš zkušenosti s náhradou partnera pejskem. Zřejmě nějaké ano, když doporučuješ. No, nakonec, proti gustu ....
Ale mně osobně by tedy rozhodně pejsek partnerku nahradit nedokázal.

(Greta - Mail - WWW) 07.01.2005, 13:24:10
Chápu dobře, že se nakonec počurala? :-)
Já bejt partnerem takhle bloudivé ženské, tak ji podle toho vkazu nenajdu ani náhodou. Směr neznámý a místo by poznal, ledaže by tam nějakou náhodou dojel. Příště už bych ji nikam autem prostě nepustila.

pes nebo chlap? (Alena - Mail - WWW) 07.01.2005, 13:30:39
Jo, pes je jenoznačně lepší!
Nažárlí, nekouří, nepije... atd.
Ale pokud jde o vztah dvou lidí, nechápu, proč je tady napadána pisatelka něčeho tak humorného jen proto, že to pojala jako tragikomedii? Asi to není červená knihovna, doufám, a tak je to o životě. Jestli to někdo měl lehčí nebo těžší - kdo je schopen to posoudit? Jak můžete vědět, co prožívala? Nebo soudíte podle materiálních hodnot, či že jí někdo dirigoval, co má a nemá dělat? Mám silný pocit, že vo tom to nejni.
Začátky emigrantů byly určitě zlé, ale bylo to o něčem jiném!
Mluvím ze své zkušenosti. Kdysi 20 let v Mexicu, teď zpátky v Česku (necelé tři roky). ( pořád mně nejde to Česko, a Čechy, to prý taky nejde, Československo není, a to jsme maličká zemička!)

Když čtu tolik (Pája - Mail - WWW) 07.01.2005, 18:19:05
negativních reakcí a hlavně hlubokých rozborů všeho co Daisy napíše, říkám si, že bych sem nikdy nic nenapsala, protože bych se cítila jako na pranýři. Za to, že Daisy píše tak, jak to cítí a jak to prožila si pak musí přečíst tolik kritiky. Nechápu, kde se to v lidech bere ta schopnost vychutnávat si někoho svou nadřazeností, svým "všeumělstvím" a "všeznalstvím".

Daisy, moc se mi líbí všechno co píšeš, líbí se mi Tvůj humor, doufám jen, že budeš pokračovat. Děkuji.

Jeste k te ceste do pradelny (Sikulka - Mail - WWW) 07.01.2005, 18:20:40
Myslis si, N, ze kdybys jel do ty pradelny se mnou mnohokrat, dokonce tolikrat, ze bych mela pravo si myslet, ze uz to sam zvladnes a pak bych Ti napsala presny popis, cislo tramvaje, pocet zastavek...atd, nechala Te to nekolikrat zopakovat abych se ujistila ze vis jak se tam dostat. No a Ty bys po tom vsem jel uplne nekam jinam? Pochybuju.

Jo, je to jako na pranyri (Sikulka - Mail - WWW) 07.01.2005, 18:30:31
ja si myslim, ze jsme spis zklamany, ze nekdo kdo mel tak nadherny start a tolik ji vsechno pralo, to tak dokonale nezvladl. Moc bych ji prala aby se ji darilo, aby byla stastna a vsechno klaplo. Ale ona to koni a koni.

Kritika (Helena - Mail - WWW) 07.01.2005, 19:03:51
Pajo a dalsi, skutecne to tady sklouzlo jen ke kritice, ale je to asi proto, ze od zacatku Daisy popisuje skutecne jen to, co ji neslo nebo se nepovedlo. No a mozna prave o tom ten jeji pribeh je. Ja jsem se az do ted zdrzovala komentaru. Fakt je ale ten, ze kdyz to ctu, tak me to taky boli a rikam si, jak je to mozne.

Se mnou kdyby do toho obchodu jel nekdo i stokrat, tak si tu cestu nezapamatuju, dokud tam nejedu alespon jednou sama. Jsem v tomhle naprosto jako Daisy, jestli ne jeste horsi. Kdyz vedle me nekdo sedi a rika mi kam mam jet, tak to proste nevnimam, protoze mozek si rika, proc se namahat se zapamatovanim, kdyz na to mame lidi.

Taky se ji nedivim, kdyz uz se ji to stalo hodnekrat a lidi ji rekli, at se v takovem pripade nepokousi najit cestu zpatky sama, ale at nekde zustane stat a ceka, az ji najdou. To vsechno je normalni a to beru.

Co mi ale neni jasne je, jak zena zraleho veku muze nenosit bryle, protoze ji neslusi. To me pripada pubertacke. Je prece tolik ruznych obroucek, ze se daji vybrat bryle na kazdy oblicej a i kdyby vypadali strasne, tak zrala zena uz by se mela prenest pres to, ze se nekomu nebude libit a ty bryle si nasadit, kdyz je potrebuje.

Taky si myslim, ze i s minimalni znalosti anglictiny se dalo zeptat, kde jsem, abych to pak mohla nechat ve vzkazu zachranci. Prece, kdybych neustale dokola opakovala "where, what town?", tak mi ten tlusty prodavac nakonec odpovi jmeno mesta. A kdyby prece ne, tak se snad da jet zpatky rovne po te stejne silnici, az narazim na nejakou ceduli mesta. Ty maji i tady v Americe.

Ja jsem si hned prvni tyden pobytu sehnala podrobnou mapu naseho okresu a tu jsem vozila v aute. Stacilo mi najit jmeno ulice/silnice, na ktere se nachazim a popr. jeste jmeno neceho, co ji krizuje a i se svymi orientacnimi neschoponostmi jsem se dokazala odkudkoliv vymotat a dojet prinejmensim zpatky domu.

Takze z toho konkretne prameni moje frustrace s popisem Daisina osudu a verim, ze je to podobne u ostatnich "Americanek/Kanadanek".

Na druhe strane jsem ale tvrdym zastancem teze, ze nikoho nemam soudit nebo odsuzovat, protoze vetsinou nemam dostatek informaci, abych to skutecne mohla posoudit.

Nemyslim si, ze by tu holky Daisy "tvrde" kritizovaly, jen se snazily vyjadrit, ze se nas to boli, kdyz to cteme a snazily se ji navrhnout, at taky pise neco pozitivniho. Jestli se Daisy bude chtit touto radou ridit, nebo ne, je ale prece zcela na ni. Je to JEJI clanek a komu by se to opravdu nelibilo, tak ho nemusi cist. Ja si ale myslim, ze se vsechny tesime na pristi pokracovani (nektere z nas sice s troskou masochismu, ale tesime).

Prominte delku meho prispevku, ale bylo to ve me, jak v koze. :)

nikdo neni vulgarni (Alenka - Mail - WWW) 07.01.2005, 19:58:31
jenom reagujeme na napsane. Nesahame ji do zivota, nepomlouvame,nepatrame v jejim zivote a nesnasime sem pomluvy odnekud odjinud....., to bych nikdy nikomu nedelala, protoze si myslim ze lidi co stouraji moc do soukromi jinejch jsou ti nejvetsi ubozaci k politovani. Ovsem ze se podivuju jak nezvladala za to nemohu...to si fakt myslim...Rozhodne proti Daisy nic nemam ani proti jejimu psani. Ale namohu pri nelepsi vuli napsat:" Daisy nerikej ze ten tvuj odpornej pritel ti vynadal za zniceni par malickosti, ci ze te musel jet hledat do horoucich pekel...". Reakce jsou prave na to aby clovek vyjadril svuj nazor, ovsem bez vulgarit a osocovani....ja sama to stani na pranyri znam az moc dobre.....

pis Daisy, pis (Mrska - Mail - WWW) 07.01.2005, 20:00:11
Tak jsem si lamala hlavu proc ja, ktera nikdy nepisu komentare k ostatnim clankum jsem se tak rozvasnila nad Daisy. A uz to mam!! Pokud tomu dobre rozumim, ma to byt psane stylem: "Podivejte se holky doma, co ja jsem si v te hrozne Americe uzila....jsem tady uz nemusela byt...." No a pak nasleduje popis udalosti, kdy ja v ocekavani hrozneho cekam a cekam a v popisu je pouze Daisyna neschopnost. Taky ten partner (obavala jsem se ze to bude seriovy vrah) je zatim hodny, nenuti ji k nicemu (ba dokonce ani do prace - coz je s podivem!!!) a jen prihlizi k te spousti co mu tam Daisy dela. Jeste klika ze je tak bloudiva a nikam nejezdila. I to mohlo dopadnout hur.
No a v neposledni rade musim priznat, ze kdyby Daisy napsala, ze je ji 19, byla bych prvni kdo by ji litoval. Chudak devatenactilete kuratko. Kdyby totiz partner hledal mlade kuratko na pobaveni, urcite by nasel. On ale hledal zralou zenu - partnerku. A zde slapnul do lejna.
Toz to je co si myslim.

tak jeste jednou (Alenka - Mail - WWW) 07.01.2005, 20:11:28
Heli uplne s tebou souhlasim. Mimochodem ja taky nevidim a bryle nenavidim. Tak nosim uz dlouho kontaktni cocky..vidim a necitim se blbe:) Jinak jsm s tim bloudenim na tom stejne a taky musim prvne si cestu projet sama a ani to neni jestli podruhe to vubec najdu.....to asi chape kazda zenska:)

zenska orientace (Mrska - Mail - WWW) 07.01.2005, 20:20:23
taky si musim cestu prvne projet. Taky mam mapu v aute a presto se mi podari zabloudit. Jak mam proboha vedet pri najezdu na dalnici (po te co se to kroutilo a kroutilo ) kde je West a kde East? No a to je ten okamzik, kdy se musis rozhodnout kudy kam:))) Pak se vratis a napodruhe to udelas lepe.

Pro vás holky moje, pro všechny - je následující informace: (daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 07.01.2005, 20:29:54
Tenhle text - na rozdíl od Alenky či Ivanky, Dejzy nepíše na pokračování, ale už ho má napsanej, celej mi ho poslala a já vám z něj ukrajuju. A teď, když tu tak čtu ty vaše názory, tak ji docela lituju, protože ONA VÍ, co bude dál a NEMŮŽE TO NIJAK ZMĚNIT, DOPLNIT... takže ani nemůže připsat, jak byla třebas mezitím dokonalá.. No, já si osobně myslím, že je to spíš humorně sepsaný seznam osobních průšvihů - takže to, co se jí povedlo, jaksi vynechávala. Pokud vím, tak je to ženská docela soběstačná, zvládne se nakrmit, obléci, lidé se nepozastavují, když ji v jejím kanclu potkávají... Ale prostě je jen trochu víc nad věcí, než ostatní.
A dělá si ze sebe samé větší legraci (proto asi to dost časté přííííšerné přehánění - viz ta rychlost...), než je u "normálních" lidí zvykem. No, bohužel, ty opravdové průšvihy, které tu sice jen miniaturně zmínila a vůůůbec nerozvedla, jste nejspíš asi nezaregistrovaly. Protože - jak říkám - dělá si legraci jen ze sebe...
Připomíná mi to jednoho bejvalýho ředitele jedné jsoucí televize, kterej říkal: když budem vysílat to, jak se lidi maj dobře, jak jsou milý, hodný... tak to nikoho nebude zajímat. No, a měl pravdu. Podívejte se, kolik má tohle psaní komentářů... Kdyby asi napsala, jak byla úžasná, jak mu vyvářela, plnila přání i nevyslovená, atd., tak by to asi nikdo nečetl :-))) - no nic, nějak jsem se moc rozepsala, co?

nemuze to doplnit (Mrska - Mail - WWW) 07.01.2005, 20:47:57
hmm..tak jo. A kde je ta predstedrovecerni prihoda, Danielo? Asi je to nekde jinde a ja to nenasla.

(d. - Mail - WWW) 07.01.2005, 20:50:46
tak to jsem asi teď "mimo" :-))) - jaká? nevim... JOOOOOOO - počkej... hele, tak mi napiš mejl... pošlu ti to, ale bohužel - a pro všechny ostatní: sem to nejde.... :-)))))))))))))))))))))

Mrško, napiš na můj e-mail...OK? nemám tvůj... (daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 07.01.2005, 21:03:50


Positiva vs. negativa (Helena - Mail - WWW) 07.01.2005, 21:37:30
Danielko,
ja si nemyslim, ze jsme tu chteli, aby se Daisy zacala jenom chvalit a o nicem negativnim nepsala. Jen asi, stejne jako nektere dalsi damy, jsem podle uvodu a drobnych naznaku predpokladala, ze se pomalu ale jiste dovime, jak byl ON hrozny. A ja si myslim, ze byl - z tech naznaku. Akorat jsme necekaly, ze hrozna bude i Daisy, samozrejme ale v uplne jinem smyslu - tedy, ze se bude chovat tak nejak detinsky - nechtit nosit bryle (ani v kabelce, aby byly poruce v pripade nouze nejvyssi), nechtit se zkouset domlouvat lamanou anglictinou ani v nouzi nejvyssi, atd. Me je naprosto a zcela jasne, ze je vsechno "prehaneno" literarni nadsazkou, ale zkratka a dobre: ten uvod nas uvedl v ocekavani neceho, co zatim neprichazi a ta nadsazka je tak nadsazena, ze se my zeny za oceanem nemuzeme ubranit skripeni zubu.

Pre Danielu + ostatne (dana - Mail - WWW) 08.01.2005, 01:09:04
Pod tento komentar sa mozem tiez podpisat. Aj ja som to chapala ako osobny zoznam prusvihov napisany s velkou davkou humoru. A to sa mi paci, to na Daisy obdivujem.

(N - Mail - WWW) 08.01.2005, 01:11:36
Mne to prijde, ze mate pocit, proboha, ja jsem si uzila mnohem horsi zacatky a !vona! se mela jak prase v zite a ted se naaam, co my jsme zazily jine ,panecku,hruzy, tady bude vyplakavat?Vzdyt je to smesne, oprostete se od toho, ze je za oceanem, ctete to treba ,ze se prestehovala ja nevim ,na Moravu, nerozumi hantecu nebo jakej dat priklad...Takle si vsechno zosobnovat, nebudete se moct divat na filmy, cist knizky, usmivat se a mit rady smysl pro ceskej humor.Nikomu nic neubiram, preji vsem jak tady i za oceanem hlavne pohodu.


(N - Mail - WWW) 08.01.2005, 01:17:01
A jeste neco, dovolte...
Clovek si tady precita prihody vesele, smutne, na nektere zapomene, jine mu utkvi v pameti....
Osobne se dodnes smeju a nekdy to rikam i lidem tu prihodu,jak Daisy letela a myslela si, pri nabidce Sikofiii, jestli neleti linkou Praha - Tokio:-)))
To je humor, jasne ze vedela , v jake lince sedi, tomu se proste rika humor...:-)


tak jo, Ty N (Mrska - Mail - WWW) 08.01.2005, 02:38:15
preju vsem hlavne pohodu a tesim se (masochisticky???) na dalsi pokracovani nasi Daisy v Californii.

N (Helena - Mail - WWW) 08.01.2005, 04:01:41
Tak to mas nespravnej pocit. Nikdo tu nezaziva zadne hruzy. Zacatky jsou vsude tezke a ja bych rozhodne s Daisy nemenila a nic ji nezavidim, ani mi nepripada, ze to mela lehke. Zadnyho chlapa, ktery by mi cpal nohu na plyn, kupoval tlusty vlozky, protoze jsou slevneny a nadaval, protoze jsem si dovolila omylem spalit smetacku chlupy, bych nechtela ani nahodou a je mi lito, ze Daisy na takoveho narazila. Uz se bojim, jaka katastrofa prijde priste. Neber ty nase poznamky tak tragicky a bude vsem dobre.

tak tak, N (Mrska - Mail - WWW) 08.01.2005, 06:48:34
vzdyt si to tak neber. Co Daisy v ty Americe rozhodne potrebovala byla dobra kamaradka. To ostatne potrebujeme vsechny, je nam dobre kdyz se do nekoho vyhucime a taky je zdrave slyset radu a nazor na nase trapeni od nekoho jineho. A pomaha to! Toz tak, decka.

Mrško (proč ta zdrobnělinka?) (NČ - Mail - WWW) 08.01.2005, 09:58:59
Ruku na srdce. Jestli ono to všechno nebude takovou tou docela obyčejnou závistí, kdy závidí žena nepohledná ženě pohledné. Nikdy to nahlas neřekne. VŽDYCKY to ale nese jako křivdu, nesnese pocit, že sama musela úporně bojovat o své místo, zatímco té pohlednější se všeho dostává jaksi automaticky. A tak alespoň nevynechá jedinou příležitost ke zdůraznění svých skvělých schopností, a k pokusům o ztrapnění té, k níž byla příroda štědřejší. Viz trapné vtipy o blondýnkách, které dozajista produkují muži zoufalci, kteří již předem vědí, že u pohledné blondýnky by šanci nikdy neměli, anebo ty ženy, jimž se pohlednosti jaksi nedostává.
Jenže ono už je to v životě tak, že muž, pokud není zakomplexovanec nebo vypočítavec, nebo lenoch, tedy zoufalec, stejně dá vždycky nakonec přednost té sice méně zdatné ale pohledné a milé, jakoby bezbranné, před třeba i superskvělou organizátorkou, kuchařkou, pradlenou, prostě pomocnou silou, které chybí k absolutní dokonalosti už pouze ta jediná maličkost - ženská přitažlivost.



NC (Helena - Mail - WWW) 08.01.2005, 16:54:30
Teda, jestli je tohle Tvuj uprimny nazor, tak potes Tvoji pripadnou partnerku. Ja nevim, cim to je, ze NEKTERI chlapi to maji rozskatulkovany, ze zenska je bud pohledna, ale mirne neschopna a taky trochu mene inteligentni a takovou chteji. Ta druha moznost je, ze je zenska, jak jsi napsal, superskevelou organizatorkou, kucharkou, atd., ale pak neni pritazliva. Takovy nazor je k placi. Jsem rada, ze jsem tady obklopena naprostou vetsinou muzu, kteri si vazi vyrovnanych zen, ktere se o sebe vice mene dokazou postarat, ale je tem zenam i prijemne, kdyz vi, ze se maji na koho v pripade nouze spolehnout. A ver tomu, ze tyto zeny jsou i pritazlive. V ocich mistnich muzu se tyto veci nevylucuji. Diky za existenci techto muzu! Narozdil od Tebe si myslim, ze zakomplexovanec by prave mel strach, nebo mindraky s zeny uspesne, nebot si potrebuje neustale dokazovat, ze je lepsi. Sebejisty muz se neciti touto zenou ohrozeny.
Taky me mrzi, ze v ocich NEKTERYCH lidi musi byt za kazdou kritikou skryta zavist - to je opravdu smutne. Ja napr. vubec nevim, jak Daisy vypada a tedy rozhodne nevim, jestli je pohlednejsi nez ja, abych ji podle tve teorie mohla zavidet.

Znate knihu (Jarka - Mail - WWW) 08.01.2005, 16:58:31
od Betty MacDonaldove - Vejce a ja?
Hrdinkou je mlada a snaziva zena, ktera se do vseho s vervou pusti, ale na co
sahne, to katastrofa. Ztravila jsem u
cteni tohoto pribehu prijemne chvile a kolikrat jsem se musela i nahlas smat
tem prihodam, opravdu "posusnanicko".
Vubec mne nenapadlo premyslet proc je tak nemozna nebo snad pitoma. K jeji snaze ji chybi jen urcita sebejistota. Pribeh je vesely, poutavy a stejne na mne pusobi cteni od Daisy. Ale priznejme
si, jsou muzi, kteri do vseho strkaji nos a to takovym zpusobem, ze v takovych chvilich je napr. vrazda na miste a jako polehcujici okolnost.
Muj dojem je, ze nektere vase pripominky a kritiky jsou prehnane.

(N - Mail - WWW) 08.01.2005, 20:05:23
Jarko, klasika ktera nema chybku, "Co zivot dal vzal" je dilko vhodne do kazde situace, do nemocnice, zahradu, ,vezeni, dovolenou, do pohody a nepohody,proste vsude, je skvela.

N (Jarka - Mail - WWW) 08.01.2005, 21:05:03
JO, to mam taky, perfektni oddechovka, presne na vsechny tyhle momenty co popisujes, ale tady jsem zase kolikrat trnula hruzou. Nastesti to vzdy dobre dopadlo.To je kniha, kterou muzu vzdy
s odstupem doby cist znovu a znovu.
Parada.

mam obe (Alenka - Mail - WWW) 08.01.2005, 21:45:23
vzpominate na kapitolu o kuratech? Je to nejak tak: Dokazu kure oskubat behem (nepamatuju ted kolik minut,) ale velice rychle. Lituju ze se nedelaji nejake svetove prebory v skubani kurat, protoze ja jsem opravdu moc dobra ve skubani kurat:) No a neco takoveho mi tam prave chybi...A to je jen co mne napadlo v rychlosti ty knihu jsem uz dlouho necetla....

To: NC (Mrska - Mail - WWW) 08.01.2005, 23:25:35
Holky to vpodstate odpovedely za mne. Vubec nevim jak Daisy vypada, takze nemuzu soudit jestli je hezci nez ja. Zatim jedine co o ni vim je to co ona sama o sobe napsala, takze jaka zavist? Ze Ty nemas moc velke stesti u zen NC? Pokud jim povidas takoveto nesmysly, no potes panbu.

Daisy (Mrska - Mail - WWW) 09.01.2005, 02:38:01
svym poslednim malym "prusvihem" jsi mne dostala na lopatky, ja na to myslela cely den a jeste ted se usmivam. Konecne opravdovy, literarne nenadsazeny pruuu..r, ale je tak mily a mohl se stat kazdemu.

(N - Mail - WWW) 09.01.2005, 12:39:04
viz.Tve komentare...
Mrsko, kde pise Daisy, ze zabloudila a cela vyrehtana spokojene ceka, az si ji najde?Pises, neumi anglicky,jak jela nepripravena......na zacatku psala ze se ucila, kdo z cizincu, ktery navstevuje doma nejaky kurz, prijde do onoho statu, kde se onou reci mluvi a rozumi, pises, ze neumi ridit, prece umi, ale asi je to rozdil,tu a tam,vycitas ji, proc nesla do prace, nekde psala, ze ji ten jeji "chudacek" jak to vnimas, schovaval i pred sousedy, pises ze Te te boli, kdyz ten text ctes(nevim co jsi zazila)ale spis se mi zda, ze ten text ani poradne nectes.Tak hezkou nedeli , bez ironie :-)a hezkou nedeli vsem


(Mrska - Mail - WWW) 09.01.2005, 16:24:35
jo, vidim ze jsem to s tou kritikou prehnala. Pravdou je, ze kazdy kdo sem prijede i kdyz umi jakz takz anglicky tak ma ze zacatku problemy. Jenze si rikam, hod cloveka do vody, nauci se plavat. A tak pri kazdem dalsim dilu cekam, ze se Daisy uci plavat no a pak jsem zklamana, protoze popisuje dalsi "kopanec".

Stano i ja dekuju (Agata - Mail - WWW) 10.01.2005, 09:00:19
(urcite i za mnohe dalsi ctenare),ze diky Tobe Mrska KONECNE pochopila,
ze se tu jedna o skvelou literarni nadsazku a uzasny humor, a ze uz snad konecne nebudeme muset cist ty jeji jedovate komentare!

no, tak jo (p....ina :-))) - Mail - WWW) 10.01.2005, 09:02:05
takže jsme dozvěděly všechno, co v textu neni. Ale - asi mělo být. Protože si nekupujeme ke každé povídce ještě přílohu - jak to mělo být, jak to máme chápet.. atd. Ještě že tu jsou ty komentáře, že si to můžeme navzájem vysvětlit. No. Tak ok, milujeme ji, milujeme se... všechno dobrý.

jeeee, (Agata - Mail - WWW) 10.01.2005, 09:08:42
tady neco ubylo, je mi jasne proc, ale ted je muj predchozi komentar trosku "mimo misu". Tak jako bych nic nepsala, vsem hezky den :)

ano, jsou věci, které se mezi slušnými lidmi nedělají - tedy ani nepíšou... (daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 10.01.2005, 09:35:04


Agato (Mrska - Mail - WWW) 10.01.2005, 17:12:30
neee, nebudete uz muset cist moje jedovate komentare, protoze uz Daisy fandim!!! Preju hezky den.

Mrsko (Bara - Mail - WWW) 10.01.2005, 18:01:51
A co tak najednou, jak muzes z niceho nic 100% zmenit nazor? To co ti do tedka vadilo, uz ti nevadi? Jinak hezky den.

Baro (Mrska - Mail - WWW) 10.01.2005, 19:31:48
protoze ten koment Agaty nebyl "mimo misu", tak jsem se dozvedela co jsem chtela vedet, co v textu nebylo a melo byt. Zdravim vechny a uz budu zticha.

me to pripadne taky (Alenka - Mail - WWW) 10.01.2005, 19:35:02
nejaky podivny...Mrsko ty asi se nechavas strasne emocionalne ovlinit vid? Takze uz jsi dneska zaujata proti Daisinymu priteli?

(:)) - Mail - WWW) 10.01.2005, 19:35:14


me to pripadne taky (Alenka - Mail - WWW) 10.01.2005, 19:36:39
nejaky podivny...Mrsko ty asi se nechavas strasne emocionalne ovlinit vid? Takze uz jsi dneska zaujata proti Daisinymu priteli?

Alenko, (Yta - Mail - WWW) 10.01.2005, 20:31:48


Alenko, (Yta - Mail - WWW) 10.01.2005, 20:55:33
kdepak, mrska se nenecha jen tak ovlivnit. I ja jsem ve svych nazorech na Daisy obratila.
Ber to Dayisino vypraveni jen jako humor a nesnaz se z neho neco vyvozovat, jak jsme to delali, protoze budes vedle jak ta jedle.

Moc se mi líbíte (Hani - Mail - WWW) 11.01.2005, 13:12:39
Ahoj, zdravím všechy z tohoto diskuzního kroužku :-))
S Daisyným článkem o Americe jsem se poprvé setkala na seniorech a byla jsem nadšená!
Perfektně zvládnutá nadsázka! Je to umění dělat si ze sebe srandu, samozřejmě s odstupem času. Navíc je to velice čtivé, takové neotřelé a o úspěchu svědčí i to, jak jste zvědaví na další články i tato diskuze. O nezajímavém dílku by nebyla žádná polemika a tady je to docela husté.
Články o Americe mi připomínají dobu, kdy jsme se s manželem přestěhovali z mého rodného jižního kraje do jeho kraje hor. Jiní lidé, jiné zvyky, žádní mí příbuzní ani známí, natož kamarádky.
Bylo mi 19. Z mého muže se stal despota, uznávající jen práci, své kamarády, plně podřízen rodičům. Časem jsem si připadala jak nesvéprávná. Nikam sama, z práce přesně do minuty domů, uznávajíc jeho zájmy a nemajíc svoje. Pro mně byla jen práce a děti. Dokonce jsem si v době mateřské dovolené psala co jsem celý den dělala! Tak daleko jsem došla.
Dovedu se vcítit do strachující se duše s jakou náladou přijde muž domů, aby bylo vše O.K. Sice se mi nestávaly karamboly, ale co s vám udělá pocit že jste špatná, pocit neustálé potřeby se za něco omlouvat...čekat na úsměv..
S odstupem doby jsem na tom stejně jako Daisy. Ale až po infarktu! Dneska beru vše s nadhledem, na světě se mi líbí a likvidovat se už nenechám. Pozdě, ale přece. Život je přece o jiném, je krásný-když chci.
Omlouvám se za tak dlouhý výlev, ale tak trochu jste mě inspirovali.
Daisy-jsem ráda že jsi a že své prožitky umíš dát tímto způsobem všem.

ještě jednou (Hani - Mail - WWW) 11.01.2005, 14:03:28
Tak jsem se přečetla..můj příběh asi patří do jiné diskuze, ale v něčem přece jenom souvisí. Tak to tak berte a moc mně nesepsujte. Ahojky, hezký den.

ještě jednou (Hani - Mail - WWW) 11.01.2005, 14:04:16
Tak jsem se přečetla..můj příběh asi patří do jiné diskuze, ale v něčem přece jenom souvisí. Tak to tak berte a moc mně nesepsujte. Ahojky, hezký den.

...hmmm a jsme u toho, Daisy (Mrska - Mail - WWW) 11.01.2005, 18:09:16
jsme na dile XIX a nikde jsem se nedocetla, ze byl ON despota a ona se musela strachovat o preziti. Jooo, mel spatne nalady, sem tam i zabrucel (ktery chlap nezabruci??). A to je to o cem porad mluvim!!!!

Hani a Mrsko (Helena - Mail - WWW) 11.01.2005, 19:27:48
Nejdriv chci poprat Hance, ze se vymanila z nadvlady takoveho cloveka. A to je jedno, kdy se to stalo, hlavne ze se to stalo. V anglictine se rika "radeji pozde, nez nikdy".

Mrsce bych chtela rict, ze Daisy tam vsunuje naznaky, zatim nam bohuzel nedala plnou davku jeho nadavani. Ale clovek, ktery je schopen nejen Ti pri jizde sahat na volant, ale dokonce Ti i dupat na plyn, je despota! Daisy ho zatim poradne nevyreslila, ale to tusim prijde.

Me zatim skripali zuby pouze z tech bryli. Ja se porad nemuzu prenest pres to, ze si je nestrcila aspon do kabelky, kdyz jela poprve autem sama. No ale, ja to preziju. Jen at me proboha NC zase nepeskuje. :)

nevykreslila..... skripaly zuby (Helena - Mail - WWW) 11.01.2005, 19:32:11
Prominte tu Cestinu, uz jsem tu dlouho. :)

Helenko, (NČ - Mail - WWW) 12.01.2005, 06:50:38
nevím, proč předpokládáš mé peskování. Myslím, že nepeskuji nikdy a nikoho. A navíc, s Tvým posledním názorem souhlasím beze zbytku (ale brýle na čtení také občas zapomínám strčit do kapsy, to se prostě stává).
Nesouhlasím samozřejmě s Tvým předchozím podsunutím mně "rozškatulkovávání" žen na hezké=hloupé, ošklivé=chytré; takhle jsem to NIKDY neuváděl, ani nemohl, protože tak to skutečně nevidím. Ale to bychom se motali furt dokola, a to už snad ani nemá smysl. Hezký den. NČ.

Raději pozdě než nikdy.. (Hani - Mail - WWW) 12.01.2005, 15:36:12
Helenko ani nevíš jak se mi ulevilo. I když.. no někdy to je ještě těžké.Taky jsem četla Betty Mac donaldovou (Vejce a já) a Daisyny příběhy mi to hodně připomínají.

Tak mám takový dojem, že snad ty moje životní peripetie dám taky na papír...ha ha :-)) To bude počteníčko !

NC (Helena - Mail - WWW) 12.01.2005, 16:30:59
Tak jo, to jsem rada, ze to tak nevidis. Z toho Tveho prispevku to tak trochu vyznivalo.

No jo, zapominame kazdej, ja porad neco. Jenze Daisy si ty bryle nebrala schvalne, aby nevypadal blbe... :)

Hani (Sikulka - Mail - WWW) 12.01.2005, 20:51:16
sem s tim at mam co cist :)))

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: